2018 sausio 22 d. pirmadienis, 0:50
Reklama  |  El. paštas  |  facebook  google plus  twitter  linkendin

Pernai „Švykai“ renovavo aukščiausią Lietuvos statinį ir ilgiausią šalyje automobilių tiltą

2018-01-11 08:28
Itin dideliame aukštyje vykdyti aukščiausio Lietuvos statinio ir ilgiausio šalies automobilių tilto rekonstrukcijos darbai – tai du unikalūs projektai, kuriuos 2017 metais sėkmingai įgyvendino Kaune įsikūrusi įmonė „Švykai“.
nuotrauka
Ilgiausias Lietuvoje automobilių tiltas per Nemuną (Jurbarke). Bendrovės „Švykai“ nuotr.


Minimos įmonės
Švykai, UAB

Gelžbetonio ir metalinių konstrukcijų remonto darbus atliekanti įmonė sėkmingai atliko Vilniaus televizijos bokšto konstrukcijų – gelžbetonio stiebo ir taurės – remontą. Antrasis, bet ne mažiau profesionalumo pareikalavęs iššūkis – ilgiausio Lietuvoje automobilių tilto per Nemuną (Jurbarke) gelžbetoninių konstrukcijų stiprinimo ir remonto darbai.

„Nors įmonė yra vykdžiusi nemažai ambicingų projektų Lietuvoje ir užsienyje, vis tik Vilniaus televizijos bokšto rekonstrukcija buvo unikali užduotis. Tai buvo pirmas kartas, kai teko darbuotis tokiomis sąlygomis ir tokiame aukštyje. Džiaugiamės, kad puikiai pavyko pasirengti projekto įgyvendinimui – dirbant išvengėme klaidų ir saugiai pabaigėme darbus“, – sakė įmonės „Švykai“ statybos direktorius Mindaugas Švykas.

mindaugas svykas,

Bendrovės „Švykai“ statybos direktorius Mindaugas Švykas

Sustabdė koroziją, nepakeisdami bokšto išvaizdos

Bendras Vilniaus televizijos bokšto aukštis – 362 metrai, bokštą sudaro gelžbetoninis stiebas ir taurė, kurių aukštis yra 168 metrai. Rekonstrukcijos darbų užsakovas – Lietuvos radijo ir televizijos centras, o techninį darbų projektą parengė Vilniaus Gedimino technikos universitetas.

„Rekonstrukcijos tikslas buvo sustabdyti televizijos bokšto stiebo ir taurės gelžbetoninių konstrukcijų koroziją. Gelžbetonines konstrukcijas sudaro betonas ir armatūra. Jei betone esanti armatūra dėl aplinkos poveikio pradeda rūdyti, rūdys, kaip ir ledas, didina savo tūrį ir taip atplėšiamas apsauginis betonas, kuris nukrenta nuo armatūros. Tuomet korozija paspartėja dar labiau, nes ant konstrukcijų ir į jų vidų patenka daugiau kritulių, deguonies ir taip sumažėja gelžbetoninių konstrukcijų laikančioji geba. Tai būdinga visoms gelžbetoninėms konstrukcijoms“, – kalbėjo įmonės statybos direktorius.

„Švykai“ atliko gelžbetoninio stiebo ir taurės remonto darbus. Svarbiausias uždavinys buvo pašalinti pažeistas betono konstrukcijas iki armatūros sluoksnio bei konstrukcijose buvusią armatūrą papildomai inkaruoti ir sustiprinti, padengti specialiais apsauginiais mišiniais. Atliekant rekonstrukcijos darbus, buvo svarbu atstatyti ikiprojektinį betono storį remontiniais mišiniais.

Vilniaus televizijos bokšto konstrukcijos buvo padengtos specialia medžiaga (inhibitoriumi), kurios paskirtis – įsiskverbti per betoną iki armatūros ir stabdyti koroziją. Remontuojamos televizijos bokšto dalys taip pat buvo padengtos apsaugine danga, kuri padidina betono eksploatacinį laiką ir apsaugo nuo žalingo aplinkos poveikio. Tai buvo hidrofobizuojantis impregnantas, kuris per poras, įtrūkimus, oro burbuliukus neleidžia į betoninį paviršių skverbtis drėgmei ir vandeniui, taip betoninius paviršius apsaugodamas nuo užšalimų ir atšilimų ciklo.

„Džiaugiamės, kad visus darbus atlikome laiku: jie prasidėjo 2017-ųjų birželio viduryje ir buvo baigti lapkričio pabaigoje. Sėkmingai pavyko prailginti bokšto gelžbetoninio stiebo ir taurės eksploatacijos laiką, – pasakojo M. Švykas. – Taip pat turėjome užtikrinti, kad remonto darbų metu naudodami apsaugines dangas ir mišinius nepakeisime Vilniaus televizijos bokšto stiebo ir taurės išvaizdos, nes bokštas įtrauktas į Kultūros paveldo registrą. Jis yra istorinę atmintį, susijusią su Sausio 13-tąja, saugantis objektas. Turėjome ne tik išsaugoti tokią pat spalvą, bet ir tas vietas, kurios per lemtingąją Sausio 13-osios naktį buvo pažeistos kulkų. Šias autentiškas vietas turėjome taip pat palikti nepakeistas – kaip istorinės atminties elementus.“

tv bokstas, svykai, statyba, rekonstrukcija,

Prireikė specialios įrangos ir papildomų saugos priemonių darbuotojams

Kadangi televizijos bokštas yra įspūdingai aukštas, o darbus atlikti reikėjo iš išorės, svarbu buvo užtikrinti saugias ir patogias darbo sąlygas specialistams. Tam stiebo viršuje buvo suprojektuotas ir įrengtas „laikinas kelias“ iš specialių konsolių – bėgių, žiedu juosiančių statinį. Ant jų buvo užkelta elektrinė platforma. Taip rekonstrukcijos darbus atliekantys specialistai platforma galėjo judėti aplink bokštą 360 laipsnių spinduliu. Elektrine platforma darbuotojai taip pat galėjo judėti ir aukštyn bei žemyn stiebu.

Ši du elektrinius variklius turinti ir vertikaliai judanti platforma leido specialistams saugiai darbuotis dideliame aukštyje.

Vilniaus televizijos bokšto taurės rekonstrukcijai buvo parengtas atskiras projektas ir sumontuota kitokia platforma, kuri atkartojo statinio kontūrus, bei buvo sumontuoti du „lopšiai“, kurie galėjo judėti aplink bokšto taurę 360 laipsnių spinduliu. Minėtos platformos turėjo ribotą kėlimo galią – ne daugiau 360 kilogramų, tad teko riboti ir kylančių žmonių skaičių. Darbuotojų kelionė į bokšto viršų, į 168 metrų aukštį, ir žemyn trukdavo po septynias minutes. Dėl saugumo buvo pasitelkti ir papildomi lynai: sujungdami apraišus su inkaravimo įtaisu, jie užtikrino aukštyje besidarbuojančių žmonių saugumą.

TV bokstas, rekonstrukcija, svykas

Pašnekovas neslėpė, kad remontų darbų tempui įtakos turėjo ir oro sąlygos. Ypač svarbus veiksnys atliekant darbus dideliame aukštyje, yra vėjas.

„Jei vėjo greitis būdavo didesnis nei penki metrai per sekundę, negalėdavome kilti į bokštą ir naudotis turima įranga. Taip pat darbai stodavo, jei lydavo lietus, mat vienas iš svarbiausių mūsų prioritetų yra darbuotojų saugumas. Esant blogoms oro sąlygoms turime atkreipti dėmesį į tai, kad naudojamuose įrenginiuose yra įtaisyti elektriniai stabdžiai, kurie, esant dideliam kritulių kiekiui, gali neužtikrinti pakankamai gero stabdymo“, – kalbėjo jis.

Didžiausias dėmesys buvo skirtas darbuotojų saugumui, nes bet kokia klaida galėjo lemti nelaimę.

Tiltai, restauracija, inzinerinaii tiltu sprendimai, statyba, svykaiIlgiausias automobilių tiltas – restauravo 25 tūkst. kv. m paviršių

Nors 1978 m. statytas ilgiausias Lietuvoje automobilių tiltas tarnauja jau 40 metų, pernai jis buvo kapitaliai remontuojamas pirmą kartą. Du Nemuno krantus Jurbarke jungiančio tilto ilgis – 495 metrai.

Tilto rekonstrukcijos darbų užsakovas buvo Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, o rekonstrukcijos darbų konkursą laimėjusi tiltų remonto ir statybos įmonė „Tilsta“ subrangovais pakvietė „Švykus“.

„Mums teko užduotis atlikti visos tilto perdangos ir atramų gelžbetoninių paviršių stiprinimą bei remontą. Bendras paviršių plotas siekė net 25 tūkst. kvadratinių metrų. Palyginkime, Vilniaus televizijos bokšto stiebo ir taurės plotas sudarė 6 tūkst. kvadratinių metrų“, – apie įspūdingas rekonstrukcijos apimtis kalbėjo pašnekovas.

Kadangi automobilių eismo intensyvumas auga, krovinių pervežimo srautai didėja, sunkėja ir vežami kroviniai, tiltui jau nebeužteko laikančios galios. Vienas iš svarbiausių projekto tikslų – sustiprinti tiltą ir padidinti laikančiąją galią, atlikti kapitalinį remontą.

„Mūsų darbas buvo atlikti tilto laikančiųjų konstrukcijų, atramų gembių stiprinimo darbus, naudojant anglies pluoštą. Toks sprendinys praverčia, kai vykdant rekonstrukcijos darbus negalima padidinti skerspjūvių. Tokias atvejais prie gelžbetonio konstrukcijų specialiais epoksidiniais klijais klijuojamas anglies pluoštas, kurio tempimo jėga yra labai didelė. Anglies pluoštas gelžbetoninėms konstrukcijoms neleidžia temptis. Taip padidinama gelžbetoninių konstrukcijų laikančioji galia ir mažinamas jų įlinkis, perimant tempimo apkrovą“, – pasakojo M. Švykas, kalbėdamas apie panaudotus technologinius sprendinius, kurių prireikė vykdant tilto kapitalinį remontą.

Taip pat buvo sustiprintos tilto gembės, nuvalyti visi betoniniai paviršiai, korozijos pažeistos vietos – iki pat armatūros. Armatūra nuvalyta, padengta specialiu antikoroziniu mišiniu. Tam, kad betone neliktų įtrūkimų, visos konstrukcijos buvo padengtos specialiu cementiniu glaistu. Vėliau tilto konstrukcijos buvo padengtos specialiais elastingais dažais, kurie nepraleidžia vandens, anglies dvideginio ir pailgina betono konstrukcijų ilgaamžiškumą.

ilgiausias automobiliu tiltas, svykai, statyba

Trumpesni terminai – didesnės darbuotojų pajėgos

Darbai buvo sudėtingi ir dėl tilto specifikos, kai dalis statinio stovi vandenyje, o dalis – virš vandens. Bendrovė naudojo modulinius pastolius, kurių techninės galimybės leidžia prisitaikyti prie rekonstruojamo objekto specifikos, nes galima sumodeliuoti reikiamų proporcijų pastolių konstrukciją.

svykai, logo, statyba„Nuo Nemuno upės vandens paviršiaus iki tilto perdangos apačios aukštis, kuriame teko dirbti mūsų darbuotojams, svyravo nuo 8 iki 16 metrų“, – sakė M. Švykas.

Nors užsakovas – Lietuvos kelių direkcija, pageidavo, kad tilto rekonstrukcijos darbai būtų atlikti per dvejus metus, tačiau projektas buvo įgyvendintas greičiau – tilto rekonstrukcija užtruko vos septynis mėnesius, „Švykai“ dirbo dar trumpiau – šešis mėnesius.

Tiesa, tokia darbo sparta pareikalavo didesnių darbuotojų pajėgumų, mat ant pastolių nuolat dirbo daugiau nei 30 žmonių. 

Bendrovės „Švykai“ nuotr. 

Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.


Objektai. Technologijos

nuotrauka
2018-01-19 08:38
„Mini rekuperatoriai? Gal jūs langų neturite?“ – sulaukėme ne vieno panašaus klausimo, kai nusprendėme savo namelyje įrengti vėdinimo įrangą. Pritariu: kam šaldytuvas, jei Lietuvoje net vasarą šalta? Kam dulkių siurblys, jei yra grindų skuduras ir kilimų daužyklė? Kam skalbyklė, jei netoliese upelis...
nuotrauka
2018-01-18 09:05
Senas rąstinis kluonas virto šiuolaikišku statiniu, kuriame svetingi dzūkai priima ne tik tėvynėje žinomus, bet ir pasaulyje Lietuvą garsinančius svečius. Varėnos rajone, Marcinkonių seniūnijoje prie vaizdingo Merkio upės vingio esančiame Puvočių kaime atlikta ūkinio pastato ir kluono rekonstrukcija...
nuotrauka
2018-01-17 14:35
Naujo, modernaus, 50 m ilgio baseino su sveikatingumo centru statybos Klaipėdoje turėtų būti baigtos vasario mėnesį. Planuojama, jog duris lankytojams šis objektas atvers pavasarį. Daugiafunkcį kompleksą ties Taikos prospekto ir Dubysos gatvės sankryža statanti bendrovė atlieka paskutinius statybos ...
nuotrauka
2018-01-17 11:09
Praėjusių metų rudenį „Plungės lagūnos“ įgyvendintas projektas nebuvo pats didžiausias. Tačiau tai buvo projektas, kėlęs nemažai iššūkių bendrovės komandai, kuri rekonstravo 238 m ilgio lietaus nuotekų kolektorių, esantį Vilniaus senamiestyje, Gedimino kalno papėdėje, rekonstravo šulinius ir pastatė...
nuotrauka
2018-01-16 07:05
Susisiekimo ministerijos įgaliota Lietuvos automobilių kelių direkcija pasirašė sutartį su UAB „Kelprojektas“, kuris įsipareigojo parengti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai 56,83–97,06 km (tarp Marijampolės iki Lietuvos/Lenkijos valstybės sienos) ruožo rekonstra...
nuotrauka
2018-01-15 14:44
Santariškių medicinos miestelyje naujas, penkių aukštų, pastatas buvo pritaikytas ir įrengtas atsižvelgiant į medicininės paskirties patalpoms keliamus reikalavimus, į projektą investuota 3 mln. eurų. Naujasis medicinos verslo centras iškilo šalia rekonstruotos vaistinės, kuri prieš keletą metų tapo...
nuotrauka
2018-01-12 12:31
EIKA pradeda prestižinių butų pardavimus naujame projekte „Live Square“. Čia šalia gyvenamųjų namų įsikurs ir modernus verslo centras, viešoji erdvė su lauko terasa ant stogo miestiečiams ir pirmasis Lietuvoje pasaulinio garso tinklo „Hilton Garden Inn“ viešbutis. Planuojama, kad trijuose namuose su...
nuotrauka
2018-01-11 06:48
Vilniuje ant Tauro kalno vietoje vadinamų profsąjungų rūmų atsiras moderni, šiuolaikinė koncertų salė. Kultūros ministrė Liana Ruokytė-Jonsson ir Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius pasirašė ketinimų protokolą, kuriuo šioje vietoje įsipareigojama sukurti Nacionalinės koncertų salės paslaugų inf...
nuotrauka
2018-01-10 15:40
Pagal Vilniaus miesto savivaldybės sudarytą sutartį su V. Ivanausko futbolo akademija, planuojama iki 2020 m. dabartinio stadiono vietoje Grigiškėse įrengti ne žemesnės kaip FIFA 1-os kategorijos futbolo stadioną. Investicijos į šį objektą sieks 800 tūkst. eurų. Taip pat šioje teritorijoje bus tvark...
nuotrauka
2018-01-09 12:02
Vilniaus miesto savivaldybės administracijai išdavus leidimą, artimiausiu metu planuojama pradėti Vilniaus kogeneracinės jėgainės, kurios įgyvendinimas patikėtas valstybės valdomai energetikos įmonių grupei „Lietuvos energija“, statybos darbus.
nuotrauka
2018-01-09 08:19
Vokiečių kapitalo įmonė „Layher Baltic“ ir jos vadovas Viktoras Voroncovas Lietuvoje skleidžia ne tik saugaus darbo kultūrą, bet ir nelieka abejingi mūsų šalies problemoms. „Layher Baltic“ įmonė dalyvauja įvairiose socialinėse akcijose, remia iniciatyvas, dalijasi idėjomis, kurios verslo situaciją i...
nuotrauka
2018-01-05 06:08
23 mln. eurų artimiausiais metais bus investuota į Panevėžio miesto centrinės dalies viešųjų erdvių tvarkybą. Didžioji šios sumos dalis – 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų lėšos. Aukštaitijos sostinei, kaip ir dar keturiems šalies didmiesčiams, jos skirtos investicijos veiksmų programai, numatanči...
nuotrauka
2017-12-29 13:25
Bendrovė „Jūrės medis“ dalyvavo Lenkijoje įgyvendinant unikalų projektą – tiltui pagamino klijuotos medienos sijas, kurių ilgis siekė 138 metrus. Išskirtinis tilto montavimo būdas ir pats objektas sulaukė ypatingo vietinės žiniasklaidos, specialistų ir visuomenės dėmesio. Klijuotos medienos technini...
nuotrauka
2017-12-29 09:19
Viena iš stambiausių Lietuvoje metalo konstrukcijų gamybos ir montavimo bendrovė „Montuotojas“ per 2017-uosius darbų apimtis išaugino 30 procentų. „Lietuvos metų gaminio 2017“ aukso medalį ir „Sėkmingai dirbančios įmonės“ vardą pelniusi įmonė tokių įspūdingų rezultatų pasiekė ne drastiškai didindama...
nuotrauka
2017-12-28 09:37
Kaune, tarpukarinėje V. Putvinskio gatvėje, 2016 m. spalį buvo atidarytas naujas modernus Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) daugiafunkcis mokslo ir studijų centras. Naujas centras buvo statomas dvejus metus. Architektės G. Janulytės-Bernotienės kolektyvo suprojektuotą pastatą, išsiskiriantį žaliąj...
nuotrauka
2017-12-27 16:31
Kitais metais bus tęsiami Naujosios gatvės link miesto ribos rekonstrukcijos darbai, tarp kurių ir geležinkelio viaduko praplatinimas, pranešė Alytaus savivaldybės atstovai.
nuotrauka
2017-12-27 15:25
Investuotojai planuoja į Šiauliuose statomą prekybos centrą investuoti 15-20 mln. eurų.
nuotrauka
2017-12-27 13:50
Centrinėje Panevėžio dalyje ir palei Nevėžio upę suplanuota kompleksiškai atnaujinti 14 teritorijų. Kartu su kitais keturiais šalies didmiesčiais Panevėžys dalyvauja 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programoje, numatančioje integruotos teritorijos plėtrą. „Urban“ vadinama prog...
nuotrauka
2017-12-22 07:21
Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos pateikia konkurso, surengto dėl Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 206 Šilutė–Rusnė ruožo nuo 2,401 iki 7,363 km rekonstravimo ir estakados šio kelio užliejamajame ruože (6,190 – 6,940 km) naujos statybos techninio darbo projekto ...
nuotrauka
2017-12-21 11:27
Vakar (gruodžio 20 d.) Vilniaus miesto savivaldybė kreipėsi į Nacionalinę žemės tarnybą, prašydami pakeisti dabartinių Profesinių sąjungų rūmų žemės sklypo paskirtį, esantį V. Mykolaičio – Putino g. 5. Tarnybai priėmus šį sprendimą bei sklypui įgavus visuomenės reikmėms naudojamos teritorijos status...

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos

nuotrauka

TERIVA LIGHT – perdanga A+ ir A++ klasės namams

Nuo 2018 m. Lietuvoje galima statyti tik A+ klasės energinius reikalavimus atitinkančius gyvenamuosius namus. Statybinių medžiagų gamintojai pritaiko savo produktus naujiems poreikiams bei r...
nuotrauka

UAB DASFA ir Ko siūlo itin kokybišką ir ilgaamžę stogų ir fasadų medžiagą – akmens skalūną

Mes oficialiai atstovaujame vokiečių gamintojui „Theis-Boeger“ GmbH, pristatome medžiagas tiesiai iš gamyklos Vokietijoje.