2018 spalio 24 d. trečiadienis, 2:14
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Pernai „Švykai“ renovavo aukščiausią Lietuvos statinį ir ilgiausią šalyje automobilių tiltą  1

2018-01-11 08:28
Itin dideliame aukštyje vykdyti aukščiausio Lietuvos statinio ir ilgiausio šalies automobilių tilto rekonstrukcijos darbai – tai du unikalūs projektai, kuriuos 2017 metais sėkmingai įgyvendino Kaune įsikūrusi įmonė „Švykai“.
nuotrauka
Ilgiausias Lietuvoje automobilių tiltas per Nemuną (Jurbarke). Bendrovės „Švykai“ nuotr.


Minimos įmonės
Švykai, UAB

Gelžbetonio ir metalinių konstrukcijų remonto darbus atliekanti įmonė sėkmingai atliko Vilniaus televizijos bokšto konstrukcijų – gelžbetonio stiebo ir taurės – remontą. Antrasis, bet ne mažiau profesionalumo pareikalavęs iššūkis – ilgiausio Lietuvoje automobilių tilto per Nemuną (Jurbarke) gelžbetoninių konstrukcijų stiprinimo ir remonto darbai.

„Nors įmonė yra vykdžiusi nemažai ambicingų projektų Lietuvoje ir užsienyje, vis tik Vilniaus televizijos bokšto rekonstrukcija buvo unikali užduotis. Tai buvo pirmas kartas, kai teko darbuotis tokiomis sąlygomis ir tokiame aukštyje. Džiaugiamės, kad puikiai pavyko pasirengti projekto įgyvendinimui – dirbant išvengėme klaidų ir saugiai pabaigėme darbus“, – sakė įmonės „Švykai“ statybos direktorius Mindaugas Švykas.

mindaugas svykas,

Bendrovės „Švykai“ statybos direktorius Mindaugas Švykas

Sustabdė koroziją, nepakeisdami bokšto išvaizdos

Bendras Vilniaus televizijos bokšto aukštis – 362 metrai, bokštą sudaro gelžbetoninis stiebas ir taurė, kurių aukštis yra 168 metrai. Rekonstrukcijos darbų užsakovas – Lietuvos radijo ir televizijos centras, o techninį darbų projektą parengė Vilniaus Gedimino technikos universitetas.

„Rekonstrukcijos tikslas buvo sustabdyti televizijos bokšto stiebo ir taurės gelžbetoninių konstrukcijų koroziją. Gelžbetonines konstrukcijas sudaro betonas ir armatūra. Jei betone esanti armatūra dėl aplinkos poveikio pradeda rūdyti, rūdys, kaip ir ledas, didina savo tūrį ir taip atplėšiamas apsauginis betonas, kuris nukrenta nuo armatūros. Tuomet korozija paspartėja dar labiau, nes ant konstrukcijų ir į jų vidų patenka daugiau kritulių, deguonies ir taip sumažėja gelžbetoninių konstrukcijų laikančioji geba. Tai būdinga visoms gelžbetoninėms konstrukcijoms“, – kalbėjo įmonės statybos direktorius.

„Švykai“ atliko gelžbetoninio stiebo ir taurės remonto darbus. Svarbiausias uždavinys buvo pašalinti pažeistas betono konstrukcijas iki armatūros sluoksnio bei konstrukcijose buvusią armatūrą papildomai inkaruoti ir sustiprinti, padengti specialiais apsauginiais mišiniais. Atliekant rekonstrukcijos darbus, buvo svarbu atstatyti ikiprojektinį betono storį remontiniais mišiniais.

Vilniaus televizijos bokšto konstrukcijos buvo padengtos specialia medžiaga (inhibitoriumi), kurios paskirtis – įsiskverbti per betoną iki armatūros ir stabdyti koroziją. Remontuojamos televizijos bokšto dalys taip pat buvo padengtos apsaugine danga, kuri padidina betono eksploatacinį laiką ir apsaugo nuo žalingo aplinkos poveikio. Tai buvo hidrofobizuojantis impregnantas, kuris per poras, įtrūkimus, oro burbuliukus neleidžia į betoninį paviršių skverbtis drėgmei ir vandeniui, taip betoninius paviršius apsaugodamas nuo užšalimų ir atšilimų ciklo.

„Džiaugiamės, kad visus darbus atlikome laiku: jie prasidėjo 2017-ųjų birželio viduryje ir buvo baigti lapkričio pabaigoje. Sėkmingai pavyko prailginti bokšto gelžbetoninio stiebo ir taurės eksploatacijos laiką, – pasakojo M. Švykas. – Taip pat turėjome užtikrinti, kad remonto darbų metu naudodami apsaugines dangas ir mišinius nepakeisime Vilniaus televizijos bokšto stiebo ir taurės išvaizdos, nes bokštas įtrauktas į Kultūros paveldo registrą. Jis yra istorinę atmintį, susijusią su Sausio 13-tąja, saugantis objektas. Turėjome ne tik išsaugoti tokią pat spalvą, bet ir tas vietas, kurios per lemtingąją Sausio 13-osios naktį buvo pažeistos kulkų. Šias autentiškas vietas turėjome taip pat palikti nepakeistas – kaip istorinės atminties elementus.“

tv bokstas, svykai, statyba, rekonstrukcija,

Prireikė specialios įrangos ir papildomų saugos priemonių darbuotojams

Kadangi televizijos bokštas yra įspūdingai aukštas, o darbus atlikti reikėjo iš išorės, svarbu buvo užtikrinti saugias ir patogias darbo sąlygas specialistams. Tam stiebo viršuje buvo suprojektuotas ir įrengtas „laikinas kelias“ iš specialių konsolių – bėgių, žiedu juosiančių statinį. Ant jų buvo užkelta elektrinė platforma. Taip rekonstrukcijos darbus atliekantys specialistai platforma galėjo judėti aplink bokštą 360 laipsnių spinduliu. Elektrine platforma darbuotojai taip pat galėjo judėti ir aukštyn bei žemyn stiebu.

Ši du elektrinius variklius turinti ir vertikaliai judanti platforma leido specialistams saugiai darbuotis dideliame aukštyje.

Vilniaus televizijos bokšto taurės rekonstrukcijai buvo parengtas atskiras projektas ir sumontuota kitokia platforma, kuri atkartojo statinio kontūrus, bei buvo sumontuoti du „lopšiai“, kurie galėjo judėti aplink bokšto taurę 360 laipsnių spinduliu. Minėtos platformos turėjo ribotą kėlimo galią – ne daugiau 360 kilogramų, tad teko riboti ir kylančių žmonių skaičių. Darbuotojų kelionė į bokšto viršų, į 168 metrų aukštį, ir žemyn trukdavo po septynias minutes. Dėl saugumo buvo pasitelkti ir papildomi lynai: sujungdami apraišus su inkaravimo įtaisu, jie užtikrino aukštyje besidarbuojančių žmonių saugumą.

TV bokstas, rekonstrukcija, svykas

Pašnekovas neslėpė, kad remontų darbų tempui įtakos turėjo ir oro sąlygos. Ypač svarbus veiksnys atliekant darbus dideliame aukštyje, yra vėjas.

„Jei vėjo greitis būdavo didesnis nei penki metrai per sekundę, negalėdavome kilti į bokštą ir naudotis turima įranga. Taip pat darbai stodavo, jei lydavo lietus, mat vienas iš svarbiausių mūsų prioritetų yra darbuotojų saugumas. Esant blogoms oro sąlygoms turime atkreipti dėmesį į tai, kad naudojamuose įrenginiuose yra įtaisyti elektriniai stabdžiai, kurie, esant dideliam kritulių kiekiui, gali neužtikrinti pakankamai gero stabdymo“, – kalbėjo jis.

Didžiausias dėmesys buvo skirtas darbuotojų saugumui, nes bet kokia klaida galėjo lemti nelaimę.

Tiltai, restauracija, inzinerinaii tiltu sprendimai, statyba, svykaiIlgiausias automobilių tiltas – restauravo 25 tūkst. kv. m paviršių

Nors 1978 m. statytas ilgiausias Lietuvoje automobilių tiltas tarnauja jau 40 metų, pernai jis buvo kapitaliai remontuojamas pirmą kartą. Du Nemuno krantus Jurbarke jungiančio tilto ilgis – 495 metrai.

Tilto rekonstrukcijos darbų užsakovas buvo Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, o rekonstrukcijos darbų konkursą laimėjusi tiltų remonto ir statybos įmonė „Tilsta“ subrangovais pakvietė „Švykus“.

„Mums teko užduotis atlikti visos tilto perdangos ir atramų gelžbetoninių paviršių stiprinimą bei remontą. Bendras paviršių plotas siekė net 25 tūkst. kvadratinių metrų. Palyginkime, Vilniaus televizijos bokšto stiebo ir taurės plotas sudarė 6 tūkst. kvadratinių metrų“, – apie įspūdingas rekonstrukcijos apimtis kalbėjo pašnekovas.

Kadangi automobilių eismo intensyvumas auga, krovinių pervežimo srautai didėja, sunkėja ir vežami kroviniai, tiltui jau nebeužteko laikančios galios. Vienas iš svarbiausių projekto tikslų – sustiprinti tiltą ir padidinti laikančiąją galią, atlikti kapitalinį remontą.

„Mūsų darbas buvo atlikti tilto laikančiųjų konstrukcijų, atramų gembių stiprinimo darbus, naudojant anglies pluoštą. Toks sprendinys praverčia, kai vykdant rekonstrukcijos darbus negalima padidinti skerspjūvių. Tokias atvejais prie gelžbetonio konstrukcijų specialiais epoksidiniais klijais klijuojamas anglies pluoštas, kurio tempimo jėga yra labai didelė. Anglies pluoštas gelžbetoninėms konstrukcijoms neleidžia temptis. Taip padidinama gelžbetoninių konstrukcijų laikančioji galia ir mažinamas jų įlinkis, perimant tempimo apkrovą“, – pasakojo M. Švykas, kalbėdamas apie panaudotus technologinius sprendinius, kurių prireikė vykdant tilto kapitalinį remontą.

Taip pat buvo sustiprintos tilto gembės, nuvalyti visi betoniniai paviršiai, korozijos pažeistos vietos – iki pat armatūros. Armatūra nuvalyta, padengta specialiu antikoroziniu mišiniu. Tam, kad betone neliktų įtrūkimų, visos konstrukcijos buvo padengtos specialiu cementiniu glaistu. Vėliau tilto konstrukcijos buvo padengtos specialiais elastingais dažais, kurie nepraleidžia vandens, anglies dvideginio ir pailgina betono konstrukcijų ilgaamžiškumą.

ilgiausias automobiliu tiltas, svykai, statyba

Trumpesni terminai – didesnės darbuotojų pajėgos

Darbai buvo sudėtingi ir dėl tilto specifikos, kai dalis statinio stovi vandenyje, o dalis – virš vandens. Bendrovė naudojo modulinius pastolius, kurių techninės galimybės leidžia prisitaikyti prie rekonstruojamo objekto specifikos, nes galima sumodeliuoti reikiamų proporcijų pastolių konstrukciją.

svykai, logo, statyba„Nuo Nemuno upės vandens paviršiaus iki tilto perdangos apačios aukštis, kuriame teko dirbti mūsų darbuotojams, svyravo nuo 8 iki 16 metrų“, – sakė M. Švykas.

Nors užsakovas – Lietuvos kelių direkcija, pageidavo, kad tilto rekonstrukcijos darbai būtų atlikti per dvejus metus, tačiau projektas buvo įgyvendintas greičiau – tilto rekonstrukcija užtruko vos septynis mėnesius, „Švykai“ dirbo dar trumpiau – šešis mėnesius.

Tiesa, tokia darbo sparta pareikalavo didesnių darbuotojų pajėgumų, mat ant pastolių nuolat dirbo daugiau nei 30 žmonių. 

Bendrovės „Švykai“ nuotr. 

Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

stanislava
2018-03-05 22:55
UAB SVYKAI auksto profesonalumo kokybiskas, spartus inzinieriu,specialistu ir imones vadovu darbas,- tai DOVANA LIETUVOS 1OO -meciui

Objektai. Technologijos. Bendrovėse

nuotrauka
2018-10-23 16:24
Antradienį, spalio 23 d., Marijampolės LEZ teritorijoje atidarytas Danijos langų ir lauko durų gamybos milžinės „Dovista“ gamybos kompleksas. Lietuvos projektavimo ir inžinerinio konsultavimo įmonės „Baltic Engineers“ projektuotas ir statybų metu prižiūrėtas kompleksas Lietuvoje išsiskiria dydžiu, k...
nuotrauka
2018-10-23 12:05
Įmonė „AGACAD“, kurianti statinio informacinio modeliavimo ir projekto duomenų valdymo technologijas, praneša, kad ji tapo tarptautinės kompanijos „Autodesk Inc“ statybos pramonei skirtų informacinių technologijų vystymo partnere. Toks statusas, kurį turi vos dvi dešimtys įmonių visame pasaulyje, re...
nuotrauka
2018-10-23 08:00
Analogų Lietuvoje neturintis pėsčiųjų tiltas per Nevėžį Kėdainių rajono savivaldybėje bus baigtas statyti 2018-aisiais. Pasižiūrėti, kaip vyksta tilto statybos darbai į Kėdainius buvo atvykęs tilto autorius ir architektas prof. Jurgis Rimvydas Palys.
nuotrauka
2018-10-19 15:35
Spalio 19 d. Lietuvos Aukščiausiojo teismo nutartis panaikino ankstesnių teismų sprendimus ir nurodė į Nacionalinio stadiono statybos ir koncesijos konkursą grąžinti bendrovę „Vilniaus nacionalinis stadionas“. Ši teismo nutartis yra neskundžiama.
nuotrauka
2018-10-18 08:10
Prieš pusmetį dviejose Laisvės alėjos atkarpose rekonstrukcijos darbų ėmęsi statybininkai žengė į trečiąjį etapą. Tuo pačiu metu specialioje laboratorijoje atliekami nuodugnūs granito dangos, kuri bus klojama šioje pėsčiųjų gatvėje, tyrimai.
nuotrauka
2018-10-18 07:30
Bendrovė „Vudesta“, gaminanti medinius langus, duris bei įvairias medines slankiąsias sistemas, apie 97–98 proc. savo produkcijos eksportuoja į Skandinaviją ir Angliją. Šiuo metu bendrovė plečia savo gamybinius pajėgumus, bet apimčių augimo su vietos rinka nesieja.
nuotrauka
2018-10-17 11:04
Paminklą dr. Jonui Basanavičiui ir jo vardo aikštę išvysime jau lapkričio 23-iąją, minėdami patriarcho gimtadienį – sukanka 167-eri metai nuo jo gimimo. 100-metį simboliškai užbaigs ypatingai reikšmingas ir lauktas vykis – apie paminklą vienam iškiliausių Lietuvos veikėjų Vilniuje kalbėta ilgus metu...
nuotrauka
2018-10-17 08:00
„PAROC® yra stiprus prekės ženklas, todėl mes ir toliau skleisime savo produktus bei sprendimus su jau įprastu, gerai žinomu ir populiariu raudonos-baltos spalvos dryžių įvaizdžiu“, – praneša įmonė.
nuotrauka
2018-10-17 07:30
Tyrimai rodo, kad žmonės iki 90 proc. laiko praleidžia uždarose patalpose, tad nenuostabu, kad šviežio, vėsaus oro poreikis ir efektyvus technologijų bei gamtos resursų panaudojimas tampa vis aktualesnis. Sveikas patalpų mikroklimatas leidžia žmonėms geriau jaustis ir produktyviau dirbti bet kuriuo ...
nuotrauka
2018-10-16 11:54
Vilniečiai jau kurį laiką kone visame dešiniajame Neries krante mato plušant darbininkus – prasidėjo krantinės rekonstrukcijos baigiamasis etapas. Kas čia vyksta ir kaip pasikeis krantinės šlaitai bei viršutinė krantinės terasa? Iki 2019 m. pabaigos suplanuota visiškai atnaujinti krantinę nuo Tuskul...
nuotrauka
2018-10-16 08:30
Statinio informacinio modeliavimui BIM įsitvirtinant Lietuvos statybų sektoriuje, daugėja ir kuo įvairiausių renginių, skirtų BIM (angl. Building Information Modelling, BIM). Įdomūs ir prasmingi susibūrimai, kuriuose pristatomi geriausi Lietuvos įmonių projektai, kuriuose dalijamasi praktinėmis žini...
nuotrauka
2018-10-16 07:30
„Akmenės cemento“ gamykla per metus vidutiniškai pagamina apie 1,1 mln. tonų cemento. 57 proc. produkcijos parduodama Lietuvoje, kita dalis eksportuojama. Net jeigu Lietuva cementą pirktų tik iš „Akmenės cemento“, įmonei vis tiek reikėtų ieškoti kitų rinkų, nes pagamina dvigubai didesnį kiekį cement...
nuotrauka
2018-10-12 10:59
„Lietuvos geležinkelių“ ir Lenkijos PKP Polskie Linie Kolejowie S.A. (PKP PLK), kuri yra Lenkijos geležinkelių infrastruktūros valdytoja, delegacijos dalyvavo bendroje pasienio geležinkelio ruožo Baltstogė (Lenkijos Respublika) - Kaunas (Lietuvos Respublika) apžiūroje ir per dvi dienas aptarė projek...
nuotrauka
2018-10-12 07:30
Pastaraisiais metais bendrovė „Rokiškio apdaila“ įgyvendino du restauravimo projektus, kurie labai svarbūs Lietuvos kultūros paveldui. Tai 1801 m. pastatyta Pakruojo žydų sinagoga, bene seniausia medinė sinagoga Lietuvoje, ir pirmieji Lietuvoje sentikių maldos namai – medinė Bobriškio cerkvė Rokiški...
nuotrauka
2018-10-11 12:41
Inžinerinių konsultacijų ir projektavimo bendrovės „Sweco Lietuva“ pagrindinis biuras Lietuvoje nuo kitų metų pavasario persikels į naujas patalpas sostinės Viršuliškių mikrorajone esančiuose „Duetto II“ verslo namuose. Bendrovės biuras užims du iš dešimties „Duetto II“ pastato aukštų. Naująsias pat...
nuotrauka
2018-10-11 11:46
Šalia Vilniaus oro uosto, Rodūnios kelio ir Felikso Vaitkaus gatvių sankryžoje, pradedama statyti moderni daugiafunkcė automobilių stovėjimo aikštelė. Projektą bendrovė Lietuvos oro uostai įgyvendina atsižvelgdama į augančią automobilių stovėjimo vietų paklausą Vilniaus oro uoste. Keleiviams bus įre...
nuotrauka
2018-10-11 10:57
30 metų trunkantis Nacionalinio stadiono Vilniuje nesėkmių ruožas nutrauktas – pusmetį trukusios Vilniaus savivaldybės, Vyriausybės ir potencialus koncesininkas „Axis Industries” derybos baigėsi sėkmingai. Sutarta ne tik dėl finansinių, techninių, teisinių Daugiafunkcio komplekso projekto aspektų, b...
nuotrauka
2018-10-11 07:30
„Kai statybininkų daugiau nei darbų, neišvengiamai didėja konkurencija, įtampa, tad viena iš didelių Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) verčių yra tai, kad narystė joje leidžia būti atviresniems – juk esame kolegos, galime ne tik konkuruoti, bet ir bendradarbiauti“, – yra įsitikinęs Saulius Bek...
nuotrauka
2018-10-10 11:45
Vilniuje kylančio antrojo verslo centro „Park Town“ pastato fasadai saulės šviesą vers elektros energija. Tai – kol kas vienintelis fotovoltinius modulius fasaduose įrengęs verslo parkas Lietuvoje. Tačiau ši, dėl didelių investicijų ir sudėtingo projektavimo mūsų šalyje dar itin reta, inovacija spar...
nuotrauka
2018-10-10 11:26
Kėdainių fosforo trąšų gamybos bendrovė „Lifosa“ įgyvendino strateginį plėtros projektą: įmonėje atidarytas cechas, gaminsiantis naujas, visiškai vandenyje tirpias trąšas − kristalinį karbamido fosfatą. Į naujojo cecho statybas „Lifosa“ investavo per 14 mln. eurų. Vykdant šį investicinį projektą gam...

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos. Bendrovėse

nuotrauka

Vonioje – tik „RAVAK“!

RAVAK – čekų įmonė, įkurta 1991 metais, – yra viena iš didžiausių vonios kambario įrangos gamintojų Centrinėje ir Rytų Europoje. UAB „Ravak Baltic“ – įmonė, kuri RAVAK prekės ženklui Lietuvo...
nuotrauka

Ką daryti, kai negalima laukti? Neoporas

UAB „Kauno šilas“ – pirmasis Lietuvos polistireninio putplasčio gamintojas. Bendrovė nebijo naujovių ir inovacijų – kartu su kompanija „Basf“ pirmoji Lietuvoje pirkėjams pasiūlė ir „Neoporą“...
nuotrauka

6 dalykai, padedantys pagerinti statybos projektų finansų kontrolę ir palaikyti juos „sveikus“

Statybos sektoriaus statistika rodo, kad nemažai statybos projektų įgyvendinama viršijant biudžetą. Tai paplitęs „negalavimas“. „Bauwise“ internetinės finansų kontrolės sistemos naudotojai y...