2018 balandžio 25 d. trečiadienis, 17:36
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Pernai „Švykai“ renovavo aukščiausią Lietuvos statinį ir ilgiausią šalyje automobilių tiltą  1

2018-01-11 08:28
Itin dideliame aukštyje vykdyti aukščiausio Lietuvos statinio ir ilgiausio šalies automobilių tilto rekonstrukcijos darbai – tai du unikalūs projektai, kuriuos 2017 metais sėkmingai įgyvendino Kaune įsikūrusi įmonė „Švykai“.
nuotrauka
Ilgiausias Lietuvoje automobilių tiltas per Nemuną (Jurbarke). Bendrovės „Švykai“ nuotr.


Minimos įmonės
Švykai, UAB

Gelžbetonio ir metalinių konstrukcijų remonto darbus atliekanti įmonė sėkmingai atliko Vilniaus televizijos bokšto konstrukcijų – gelžbetonio stiebo ir taurės – remontą. Antrasis, bet ne mažiau profesionalumo pareikalavęs iššūkis – ilgiausio Lietuvoje automobilių tilto per Nemuną (Jurbarke) gelžbetoninių konstrukcijų stiprinimo ir remonto darbai.

„Nors įmonė yra vykdžiusi nemažai ambicingų projektų Lietuvoje ir užsienyje, vis tik Vilniaus televizijos bokšto rekonstrukcija buvo unikali užduotis. Tai buvo pirmas kartas, kai teko darbuotis tokiomis sąlygomis ir tokiame aukštyje. Džiaugiamės, kad puikiai pavyko pasirengti projekto įgyvendinimui – dirbant išvengėme klaidų ir saugiai pabaigėme darbus“, – sakė įmonės „Švykai“ statybos direktorius Mindaugas Švykas.

mindaugas svykas,

Bendrovės „Švykai“ statybos direktorius Mindaugas Švykas

Sustabdė koroziją, nepakeisdami bokšto išvaizdos

Bendras Vilniaus televizijos bokšto aukštis – 362 metrai, bokštą sudaro gelžbetoninis stiebas ir taurė, kurių aukštis yra 168 metrai. Rekonstrukcijos darbų užsakovas – Lietuvos radijo ir televizijos centras, o techninį darbų projektą parengė Vilniaus Gedimino technikos universitetas.

„Rekonstrukcijos tikslas buvo sustabdyti televizijos bokšto stiebo ir taurės gelžbetoninių konstrukcijų koroziją. Gelžbetonines konstrukcijas sudaro betonas ir armatūra. Jei betone esanti armatūra dėl aplinkos poveikio pradeda rūdyti, rūdys, kaip ir ledas, didina savo tūrį ir taip atplėšiamas apsauginis betonas, kuris nukrenta nuo armatūros. Tuomet korozija paspartėja dar labiau, nes ant konstrukcijų ir į jų vidų patenka daugiau kritulių, deguonies ir taip sumažėja gelžbetoninių konstrukcijų laikančioji geba. Tai būdinga visoms gelžbetoninėms konstrukcijoms“, – kalbėjo įmonės statybos direktorius.

„Švykai“ atliko gelžbetoninio stiebo ir taurės remonto darbus. Svarbiausias uždavinys buvo pašalinti pažeistas betono konstrukcijas iki armatūros sluoksnio bei konstrukcijose buvusią armatūrą papildomai inkaruoti ir sustiprinti, padengti specialiais apsauginiais mišiniais. Atliekant rekonstrukcijos darbus, buvo svarbu atstatyti ikiprojektinį betono storį remontiniais mišiniais.

Vilniaus televizijos bokšto konstrukcijos buvo padengtos specialia medžiaga (inhibitoriumi), kurios paskirtis – įsiskverbti per betoną iki armatūros ir stabdyti koroziją. Remontuojamos televizijos bokšto dalys taip pat buvo padengtos apsaugine danga, kuri padidina betono eksploatacinį laiką ir apsaugo nuo žalingo aplinkos poveikio. Tai buvo hidrofobizuojantis impregnantas, kuris per poras, įtrūkimus, oro burbuliukus neleidžia į betoninį paviršių skverbtis drėgmei ir vandeniui, taip betoninius paviršius apsaugodamas nuo užšalimų ir atšilimų ciklo.

„Džiaugiamės, kad visus darbus atlikome laiku: jie prasidėjo 2017-ųjų birželio viduryje ir buvo baigti lapkričio pabaigoje. Sėkmingai pavyko prailginti bokšto gelžbetoninio stiebo ir taurės eksploatacijos laiką, – pasakojo M. Švykas. – Taip pat turėjome užtikrinti, kad remonto darbų metu naudodami apsaugines dangas ir mišinius nepakeisime Vilniaus televizijos bokšto stiebo ir taurės išvaizdos, nes bokštas įtrauktas į Kultūros paveldo registrą. Jis yra istorinę atmintį, susijusią su Sausio 13-tąja, saugantis objektas. Turėjome ne tik išsaugoti tokią pat spalvą, bet ir tas vietas, kurios per lemtingąją Sausio 13-osios naktį buvo pažeistos kulkų. Šias autentiškas vietas turėjome taip pat palikti nepakeistas – kaip istorinės atminties elementus.“

tv bokstas, svykai, statyba, rekonstrukcija,

Prireikė specialios įrangos ir papildomų saugos priemonių darbuotojams

Kadangi televizijos bokštas yra įspūdingai aukštas, o darbus atlikti reikėjo iš išorės, svarbu buvo užtikrinti saugias ir patogias darbo sąlygas specialistams. Tam stiebo viršuje buvo suprojektuotas ir įrengtas „laikinas kelias“ iš specialių konsolių – bėgių, žiedu juosiančių statinį. Ant jų buvo užkelta elektrinė platforma. Taip rekonstrukcijos darbus atliekantys specialistai platforma galėjo judėti aplink bokštą 360 laipsnių spinduliu. Elektrine platforma darbuotojai taip pat galėjo judėti ir aukštyn bei žemyn stiebu.

Ši du elektrinius variklius turinti ir vertikaliai judanti platforma leido specialistams saugiai darbuotis dideliame aukštyje.

Vilniaus televizijos bokšto taurės rekonstrukcijai buvo parengtas atskiras projektas ir sumontuota kitokia platforma, kuri atkartojo statinio kontūrus, bei buvo sumontuoti du „lopšiai“, kurie galėjo judėti aplink bokšto taurę 360 laipsnių spinduliu. Minėtos platformos turėjo ribotą kėlimo galią – ne daugiau 360 kilogramų, tad teko riboti ir kylančių žmonių skaičių. Darbuotojų kelionė į bokšto viršų, į 168 metrų aukštį, ir žemyn trukdavo po septynias minutes. Dėl saugumo buvo pasitelkti ir papildomi lynai: sujungdami apraišus su inkaravimo įtaisu, jie užtikrino aukštyje besidarbuojančių žmonių saugumą.

TV bokstas, rekonstrukcija, svykas

Pašnekovas neslėpė, kad remontų darbų tempui įtakos turėjo ir oro sąlygos. Ypač svarbus veiksnys atliekant darbus dideliame aukštyje, yra vėjas.

„Jei vėjo greitis būdavo didesnis nei penki metrai per sekundę, negalėdavome kilti į bokštą ir naudotis turima įranga. Taip pat darbai stodavo, jei lydavo lietus, mat vienas iš svarbiausių mūsų prioritetų yra darbuotojų saugumas. Esant blogoms oro sąlygoms turime atkreipti dėmesį į tai, kad naudojamuose įrenginiuose yra įtaisyti elektriniai stabdžiai, kurie, esant dideliam kritulių kiekiui, gali neužtikrinti pakankamai gero stabdymo“, – kalbėjo jis.

Didžiausias dėmesys buvo skirtas darbuotojų saugumui, nes bet kokia klaida galėjo lemti nelaimę.

Tiltai, restauracija, inzinerinaii tiltu sprendimai, statyba, svykaiIlgiausias automobilių tiltas – restauravo 25 tūkst. kv. m paviršių

Nors 1978 m. statytas ilgiausias Lietuvoje automobilių tiltas tarnauja jau 40 metų, pernai jis buvo kapitaliai remontuojamas pirmą kartą. Du Nemuno krantus Jurbarke jungiančio tilto ilgis – 495 metrai.

Tilto rekonstrukcijos darbų užsakovas buvo Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, o rekonstrukcijos darbų konkursą laimėjusi tiltų remonto ir statybos įmonė „Tilsta“ subrangovais pakvietė „Švykus“.

„Mums teko užduotis atlikti visos tilto perdangos ir atramų gelžbetoninių paviršių stiprinimą bei remontą. Bendras paviršių plotas siekė net 25 tūkst. kvadratinių metrų. Palyginkime, Vilniaus televizijos bokšto stiebo ir taurės plotas sudarė 6 tūkst. kvadratinių metrų“, – apie įspūdingas rekonstrukcijos apimtis kalbėjo pašnekovas.

Kadangi automobilių eismo intensyvumas auga, krovinių pervežimo srautai didėja, sunkėja ir vežami kroviniai, tiltui jau nebeužteko laikančios galios. Vienas iš svarbiausių projekto tikslų – sustiprinti tiltą ir padidinti laikančiąją galią, atlikti kapitalinį remontą.

„Mūsų darbas buvo atlikti tilto laikančiųjų konstrukcijų, atramų gembių stiprinimo darbus, naudojant anglies pluoštą. Toks sprendinys praverčia, kai vykdant rekonstrukcijos darbus negalima padidinti skerspjūvių. Tokias atvejais prie gelžbetonio konstrukcijų specialiais epoksidiniais klijais klijuojamas anglies pluoštas, kurio tempimo jėga yra labai didelė. Anglies pluoštas gelžbetoninėms konstrukcijoms neleidžia temptis. Taip padidinama gelžbetoninių konstrukcijų laikančioji galia ir mažinamas jų įlinkis, perimant tempimo apkrovą“, – pasakojo M. Švykas, kalbėdamas apie panaudotus technologinius sprendinius, kurių prireikė vykdant tilto kapitalinį remontą.

Taip pat buvo sustiprintos tilto gembės, nuvalyti visi betoniniai paviršiai, korozijos pažeistos vietos – iki pat armatūros. Armatūra nuvalyta, padengta specialiu antikoroziniu mišiniu. Tam, kad betone neliktų įtrūkimų, visos konstrukcijos buvo padengtos specialiu cementiniu glaistu. Vėliau tilto konstrukcijos buvo padengtos specialiais elastingais dažais, kurie nepraleidžia vandens, anglies dvideginio ir pailgina betono konstrukcijų ilgaamžiškumą.

ilgiausias automobiliu tiltas, svykai, statyba

Trumpesni terminai – didesnės darbuotojų pajėgos

Darbai buvo sudėtingi ir dėl tilto specifikos, kai dalis statinio stovi vandenyje, o dalis – virš vandens. Bendrovė naudojo modulinius pastolius, kurių techninės galimybės leidžia prisitaikyti prie rekonstruojamo objekto specifikos, nes galima sumodeliuoti reikiamų proporcijų pastolių konstrukciją.

svykai, logo, statyba„Nuo Nemuno upės vandens paviršiaus iki tilto perdangos apačios aukštis, kuriame teko dirbti mūsų darbuotojams, svyravo nuo 8 iki 16 metrų“, – sakė M. Švykas.

Nors užsakovas – Lietuvos kelių direkcija, pageidavo, kad tilto rekonstrukcijos darbai būtų atlikti per dvejus metus, tačiau projektas buvo įgyvendintas greičiau – tilto rekonstrukcija užtruko vos septynis mėnesius, „Švykai“ dirbo dar trumpiau – šešis mėnesius.

Tiesa, tokia darbo sparta pareikalavo didesnių darbuotojų pajėgumų, mat ant pastolių nuolat dirbo daugiau nei 30 žmonių. 

Bendrovės „Švykai“ nuotr. 

Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

stanislava
2018-03-05 22:55
UAB SVYKAI auksto profesonalumo kokybiskas, spartus inzinieriu,specialistu ir imones vadovu darbas,- tai DOVANA LIETUVOS 1OO -meciui

Objektai. Technologijos

nuotrauka
2018-04-24 14:26
Daugiau kaip pusšimtį metų Vilniuje, Žvėryne veikusios Lietuvos kino studijos pastatai šių metų rudenį taps prestižiniais apartamentais. Projektą plėtojanti bendrovė „Verslama“ per pusantrų metų į kino studijos pastatų atnaujinimą investavo 6,5 mln. eurų ir išsaugojo bei atnaujino istorinį paveldą, ...
nuotrauka
2018-04-24 11:04
Kaune, greta „Girstučio“ komplekso, iškilsianti naujoji ledo arena lankytojus pasitiks šiuolaikinėje architektūroje vis labiau populiarėjančiu betono ir medžio deriniu. Ją projektuojantis vienas žymiausių Lietuvos architektų Gediminas Jurevičius sako, kad tai ne tik padailins estetinį vaizdą, bet ir...
nuotrauka
2018-04-23 10:52
„Ar tai buvo iššūkis? Taip, ir ne tik mums, bet ir visai projekto komandai. Nors turime nemažą prekybos centrų statybos patirtį, toks centras, koks yra „ŽALI“, yra pirmasis ir kol kas vienintelis“, – sako bendrovės „Eikos statyba“ direktorius Almantas Čebanauskas. Vystytojų „Baltisches Haus“ sumanyt...
nuotrauka
2018-04-23 09:26
Lietuvos apeliacinis teismas leidžia tęsti Nacionalinio stadiono konkurso procedūras, kurios buvo sustabdytos dėl UAB „Vilniaus nacionalinis stadionas“ inicijuoto teisminio proceso. Šis teismo sprendimas leis toliau siekti sėkmingo projekto įgyvendinimo, dedant visas pastangas ES finansavimo užtikri...
nuotrauka
2018-04-23 07:18
Kauno rajono savivaldybė rūpinasi ne tik prestižinėmis gimnazijomis, bet nepamiršta nutolusių nuo miesto ugdymo įstaigų. Viena tokių – Taurakiemio seniūnijoje įsikūrusi Piliuonos gimnazija, kuriai rekonstruoti prireiks beveik 2,6 mln. eurų.
nuotrauka
2018-04-20 12:05
Vakar (balandžio 19 d.) Vilniuje atsidarė pirmasis Baltijos šalyse „Courtyard by Marriott“ viešbutis. Į verslo klientus orientuotas keturių žvaigždučių viešbutis svečiams pasiūlys 199 kambarius, beveik 250 vietų konferencijų centrą, restoraną su vasaros terasa.
nuotrauka
2018-04-20 06:50
Simboliniu laiko kapsulės įkasimu pradėtos pirmosios Baltijos šalyse Prancūzijos sporto prekių milžino „Decathlon“ parduotuvės statybos. Tai pirmasis komercinis objektas, iškilsiantis nekilnojamojo turto bendrovės „VPH“ vystomame daugiau nei 9 hektarų „VNO verslo ir prekybos parke“. Planuojama, kad ...
nuotrauka
2018-04-18 09:46
Užsakovui svarbu ne tik statybinės medžiagos patvarumas, ekologiškumas bei kokybė, bet ir tai, kad jos panaudojimo technologiniai niuansai neribotų kūrybinių idėjų įgyvendinimo. Apdailos medžiagų rinkoje sėkmingai įsitvirtino visišką kūrybos laisvę suteikianti naujovė, kurią praktiškai jau išbandė i...
nuotrauka
2018-04-17 09:04
Statybos industrijos asociacija kartu su VGTU Statybos fakultetu kasmet organizuoja mokslinę konferenciją „Betonas ir gelžbetonis“. Konferencijoje aktyviai dalyvauja Lietuvos ir kaimyninių šalių betono ir gelžbetonio gamintojai bei šios srities mokslininkai. Šių metų konferencija buvo paskirta aktua...
nuotrauka
2018-04-16 16:59
Tyla ir ramybė yra ta didžioji vertė, kurios siekia kiekvieno būsto gyventojai. Tačiau kaip tik svetimi garsai, iš kaimynų buto sklindantis triukšmas yra viena iš didžiausių problemų, dėl kurių skundžiasi žmonės. Ir ne tik senos statybos namų gyventojai. Kaip pastebi „Knauf“ specialistai, kone kas a...
nuotrauka
2018-04-16 13:36
2018 m. balandžio 16 d. vykusiame antrosios nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos, veikiančios prie Kultūros paveldo departamento, posėdyje priimtas nutarimas suteikti Vaižganto g. 13D, Kaune esančiam Lietuvos pirmosios radijo stoties pastatui apsaugą įrašant į Kultūros vertybių registrą....
nuotrauka
2018-04-16 11:22
Ilgus metus buvusi užmiršta ir apleista, Aleksoto apžvalgos aikštelė atgimsta naujam gyvenimui. Šią savaitę pradėta rekonstrukcija.
nuotrauka
2018-04-12 10:22
Vilniaus miesto savivaldybė išsakė pastabas viešbučio Vasario 16-osios g. 1 projektui ir išduos statybos leidimą tik tuomet, kai bus atsižvelgta į minėtas pastabas.
nuotrauka
2018-04-12 07:21
Jau 2019 metais Kaune pradės veikti unikalios koncepcijos verslo centras „Business Leaders Center“. Projektą vysto SBA koncerno nekilnojamojo turto inovacijų bendrovė „Urban Inventors“, kuri į verslo centrą investuos 20 mln. eurų. Kuriamų erdvių unikalumas bus išskirtinė šio verslo centro darbuotoja...
nuotrauka
2018-04-11 11:25
Siekiant atitikti griežčiausius statiniams keliamus reikalavimus ir aukščiausius kokybės standartus, labai svarbu užtikrinti atsparumą vandeniui. Kad net žemiau gruntinio vandens lygio esantys pastatai tarnautų ilgai, o grėsmės būtų sumažintos iki minimumo, „Sika®“ pristato hidroizoliacinę funkciją ...
nuotrauka
2018-04-11 07:18
Kauno prekybos miestelyje „Urmas“ netrukus pirkėjams duris atvers moderni prekybos erdvė, išsiskirsianti savitu stiliumi.
nuotrauka
2018-04-10 07:19
Tęsiama socialinių būstų statyba Klaipėdoje. Pernai LR Finansų ministerijos iniciatyva finansavimas šiems procesams buvo sutrikęs. Nenorėdama, kad statybos sustotų, darbus uostamiesčio savivaldybė apmokėjo vien iš miesto biudžeto. Šiomis dienomis finansavimas atnaujintas.
nuotrauka
2018-04-09 10:38
Revoliucinė filmavimo technologija, anksčiau naudota tik marsaeigio roboto „Curiosity“, parduodamus būstus leidžia užfiksuoti 360 laipsnių kampu. Tokie būstai parduodami vidutiniškai devynis kartus greičiau, palyginti su tais, kurie skelbimuose iliustruojami įprastomis nuotraukomis.
nuotrauka
2018-04-09 08:00
Greitai sostinės senamiesčio gyventojai džiaugsis nauju pėsčiųjų tiltu per Vilnią. Iš plieninių sijų ir gelžbetoninių plokščių suprojektuoto tilto ilgis – 26 metrai. Projekto autoriai pasirūpino, kad upės krantus sujungsiantis statinys darniai įsilietų į sostinės kraštovaizdį, o tilto statybos darbo...
nuotrauka
2018-04-06 09:15
Inovacijos keičia mūsų kasdienybę. Kas anksčiau buvo neatsiejama namų ruošos dalis, dabar atliekama vieno mygtuko paspaudimu. Aštuonerius metus namų robotų srityje dirbanti parduotuvė www.roboshop.lt šį pavasarį pristato naujieną – unikalų grindų plovėją „HOBOT Legee 668“, išsiskiriantį universalumu...

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos

nuotrauka

„Betono mozaika“. Nauja siūlių technologija atveria naujų trinkelių panaudojimo ir priežiūros galimybių

Posakis apie mažą akmenėlį, verčiantį didelį vežimą, yra gerai suprantamas tiems, kurie prižiūri trinkelėmis ar šaligatvio plytelėmis išklotas teritorijas, kuriems svarbi estetika ir tvarka....
nuotrauka

Neįtikėtinų produktų istoriją rankomis kuria nedidelių dirbtuvėlių meistrai

Grynas varis, amerikietiškas riešutmedis, ypač stiprus betono mišinys ir rankų darbas. Tokios yra sudėtinės dalys gaminių, kurie idealiai tinka aukščiausios klasės verslo dovanoms.