Prie Vilniaus oro uosto iškils modernus Regiono skrydžių valdymo centras
Pradėtame statyti centre būsianti įranga yra sudėtinė bendro Lietuvos ir Lenkijos projekto – Baltijos funkcinio oro erdvės bloko (Baltijos FAB) – dalis. Nuo 2012 m. veikiantis dviejų valstybių blokas siekia užtikrinti saugų, efektyvų bei ekonomišką abiejų valstybių oro erdvės panaudojimą, sumažinti orlaivių degalų sunaudojimą bei aplinkos taršą, užtikrinti skrydžių valdymą kriziniais atvejais.
Centre įdiegtos sistemos bus suderintos su partneriais iš tarptautinio technologinio bendradarbiavimo aljanso „iTEC“, prie kurio Susisiekimo ministerijos reguliavimo sričiai priskirta VĮ „Oro navigacija“ šiemet prisijungė kartu su partneriais iš Baltijos FAB – Lenkijos oro navigacijos paslaugų teikėjos PANSA. Šią naujausią skrydžių valdymo įrangą turės ir kiti oro navigacijos paslaugų teikėjai iš to paties aljanso – Vokietijos, Olandijos, Didžiosios Britanijos, Norvegijos bei Ispanijos.
„Lietuva, šiemet prisijungdama prie tarptautinio technologinio bendradarbiavimo aljanso „iTEC“ ir diegdama naujausią skrydžių valdymo įrangą, neatsilieka nuo naujausių technologijų oro navigacijos paslaugų srityje“, – sakė renginyje dalyvavusi Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktoriaus pavaduotoja Agnė Katkutė.
Susisiekimo ministerijos atstovai skelbia, kad netoli Vilniaus oro uosto iškilsiančiame pastatų komplekse taip pat įsikurs VĮ „Oro navigacija“ administracija ir Mokymo centras.
Pagal šiemet kovą pasirašytą darbų rangos sutartį su bendrove „Eikos statyba“ numatyta, kad naujas pastatas turėtų būti pastatytas per 12 mėnesių. Statybos darbai bus atliekami trimis etapais – pirmajame bus pastatytas inžinerinis korpusas, antrajame – Regiono skrydžių valdymo, o trečiame etape – įmonės administracinis korpusas. Sutarties kaina be PVM – beveik 9 mln. eurų.
Regiono skrydžių valdymo centre diegiama įranga kainuos per 13 mln. eurų. Beveik pusę šios sumos (49,24 proc.) finansuos ES. Kitą dalį iš savo veiklos sąnaudų padengs VĮ „Oro navigacija“. Valstybei papildomai tai nieko nekainuos.
Per penkis šių metų mėnesius VĮ „Oro navigacija“ suteikė oro navigacijos paslaugas 90,7 tūkst. orlaivių, t. y. 2,3 proc. daugiau nei 2016 metų sausį–gegužę. Iš jų tranzitu skrido 67,3 tūkst. lėktuvų (74,2 proc. visų skrydžių).
Šiemet per sausį–gegužę įmonė gavo 10,9 mln. eurų pajamų – 2,4 proc. daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį, kai gautos pajamos siekė 10,7 mln. eurų.
Įmonės pajamas sudaro rinkliavos už oro navigacijos paslaugas, kurias moka aviakompanijos, besinaudojančios šiomis paslaugomis.