2019 spalio 14 d. pirmadienis, 23:10
Reklama  |  El. paštas  |  facebook
Naujienos

Verslo su Vokietija pradžiai labai svarbus pirmasis įspūdis

Marijus VEČERSKIS      2015-04-24 16:30
Vokietijos ir Baltijos šalių prekybos rūmai Lietuvoje (AHK) parodoje „Resta“ organizavo renginį, skirtą Vokietijos rinkos apžvalgai.
nuotrauka
Vokietijos ir Baltijos šalių prekybos rūmai Lietuvoje (AHK) parodoje „Resta“ organizavo renginį, skirtą Vokietijos rinkos apžvalgai. Asociatyvi portalo nuotr.


Minimos įmonės
RESTA 2015,
Vokietijos ir Baltijos šalių prekybos rūmai (AHK),
Svarbu pažinti kultūrą ir mokėti kalbą

AHK vadovė Audronė Ercienė pristatė, į ką labiausiai reikia kreipti dėmesį ieškant partnerių Vokietijoje. Anot jos, ši šalis yra viena iš svarbiausių Lietuvos verslo partnerių, tačiau norint sėkmingai su ja dirbti privalu išmanyti keletą niuansų. „Norint investuoti Vokietijoje, pirmiausiai reikia įvertinti tarpkultūrinius ir regioninius skirtumus. Nes Vokietija yra federacinė valstybė ir kiekviena žemė gali turėti skirtingus mokesčius. O dėl kultūros – vokietis dažniau save identifikuoja ne vokiečiu, o bavaru, saksonu ar kitokiu. Ir visų žinomos dešrelės ne visose žemėse populiarios. Todėl prieš bendraujant reikia pasidomėti ir vietove, ir papročiais, ypatybėmis, kad nekiltų nesusipratimų“, – sakė A. Ercienė

Kitas svarbus klausimas yra kalbos mokėjimas. Pas mus gaji nuomonė, kad visi vokiečiai puikiai kalba angliškai. Deja, taip nėra. Vokiečiai nepasižymi dideliu kalbų mokėjimu. Be abejo, jei bendrausite su įmonių vadovybe, eksporto direktoriais ir kitais direktoriais, tai problemų nekils. Bet jai jau užmegsite glaudžius ryšius, pastebėjo AHK vadovė, kad susikalbėtų buhalteriai, inžinieriai, teks mokytis vokiškai.

Vyrauja šeimyninis verslas


Kaip minėjo A. Ercienė, Vokietijai būdinga decentralizacija. Jeigu Lietuvoje daugiausiai verslas sukasi aplink sostinę ir didesnius miestus, tai Berlynas gali būti visiškai netinkama vieta. Nes verslas Vokietijoje yra labai lokalus – įmonės veikia vienoje vietoje ir nesiplečia į kitas federalines žemes. Todėl verslui plėtoti gali pakakti tik vienos žemės.

Tipiškoje vokiečių įmonėje, pasak AHK vadovės, verslininkai yra stagnatoriai, pagyvenę žmonės, neturintys jauno, veržlaus požiūrio į verslą. Šioje šalyje vyrauja mažos įmonės iki 20 žmonių. „Dažniausiai tai šeimos verslai, besitęsiantys per kelias kartas. Būna – tėvas direktorius, vaikai kitose pareigose. Ir šis verslas yra labai branginamas. Jie jau turi be galo didelę patirtį ir, kaip patys sako, – nerodykit mums naujų triukų, išmoktų kursuose, nes jie nesuveiks, prieš jus sėdi įmonės direktorius, kuris jau daug matęs ir patyręs. Su jais reikia elgtis sąžiningai, atvirai ir jie tai tikrai pripažins“, – akcentavo pranešėja.

Partnerių ieškoti padės AHK


Ieškant tikslinės grupės, nereikia pradėti nuo pat viršaus – stambiausių arba vieno žmogaus įmonių. A. Ercienė pataria rinktis vidutinę įmonę.

„Tai yra tas segmentas, kuris daugeliu atvejų labiausiai tinka, nes tokios įmonės nėra didelės pagal apimtį, pagal darbuotojų skaičių. Jos yra tinkami partneriai ir labai reikėtų tą tikslinę grupę apsibrėžti. Reikia žiūrėti, kur vystyti verslą, kur ieškoti partnerių. Reikia atlikti tyrimus ir nustatyti, koks regionas yra tinkamas. Nes gali būti 1000 įmonių ir padaryti atranką, kas yra tikslinė grupė, gali būti labai sudėtinga. Mes (AHK) galime pagelbėti , nes turime tiek partnerius Vokietijoje, tiek savo duomenų bazes, ir mes galime matyti, kokio dydžio tos įmonės, kiek darbuotojų turi. Tikslinės grupės atranką atlikti mes galime padėti. Nereikia eiti aklai ir imti įmonių iš sąrašo. Atranka turi būti kruopšti, nes nuo to priklauso sėkmė“, – sakė vadovė.

Pravartu įdarbinti vokiečius


Jeigu jau vystote darbus Vokietijoje ir jums reikia darbuotojų, A. Ercienė nepataria visų darbuotojų vežtis iš Lietuvos. „Turim patirčių su kitomis Lietuvos įmonėmis, kurios turėjo uždaryti filialą, nes nesamdė vokiečių. Reikia labai stipriai apgalvoti, kas turėtų dirbti“, – sakė ji.
Vokiečiai yra labai lojalūs šakai, kurioje dirba, bet darbus keičia gana dažnai. Tad renkantis darbuotoją ar partnerį, neverta nusigąsti, kad jų gyvenimo aprašyme pamatysite, jog žmogus keičia darbus labai dažnai. „Jis vis tiek yra 20 metų savo srities specialistas, tik dirbęs skirtingose įmonėse. Ir turint tokį žmogų jus galite tikrai labai daug pasiekti. Nors ryšiai, kurie labai paplitę Lietuvoje, ten didelio vaidmens nevaidina, bet toks darbuotojas tikrai turės daug pažinčių kitose organizacijose įmonėse“, – patarė A. Ercienė, kaip pasinaudoti vokiečių darbo patirtimi.

Susidomėjimas lietuviais didėja


Anot AHK vadovės, Lietuva nėra labai žinoma Vokietijoje. Tačiau po truputį ledai laužomi. „Šią spragą reikėtų užpildyti. Dauguma Vokietijos įmonių dirba tik su vokiečiais. Tačiau esame suradę tikrai nemažai tokių, kurios ieško partnerių ir užsienyje. Galima sakyti, kad susidomėjimas bendradarbiavimu su Lietuvos įmonėmis iš Vokietijos pusės intensyvėja“, – sakė A. Ercienė. Jie ne tik nori parduoti savo prekes, bet ir ieško tų, kas jiems galėtų gaminti, atlikti vienus ar kitus darbus ir matyti, kad eina toliau iš savo lokalios rinkos. Tai reiškia, kad atradę partnerius užsienyje, jie pasitiki jais ir plečiasi toliau.

Įspūdžiui sudaryti – pirmasis pokalbis

Taip pat AHK vadovė minėjo, jog itin svarbus yra pirmasis susitikimas. Todėl jam reikia labai ruoštis, norint sudaryti gerą įspūdį, ir tuomet lydės sėkmė. Taip pat, anot jos, į susitikimus reikia vestis tik žmones, kurie pasiruošę pokalbiui ir turi, ką pasakyti. Be to, vokiečiams didelį patikimumą suteikia laimėjimai, apdovanojimai, priklausomybė asociacijoms ir juos būtina pademonstruoti per susitikimus – tuomet į jus rimtai žiūrės ir susirasite patikimus partnerius.

„Jie yra labai dalykiški. Bet tai tik į naudą. Tad per pokalbius informuokite potencialius partnerius, kas susitikime dalyvaus, kiek jis truks, ir apie ką bus kalbama. Tai labai svarbu, nes pas juos yra darbų pasiskirstymas ir jei jūs atsivešite kokius nors brėžinius, tai informuokite, kad jis galėtų atsivesti specialistą, kuris kompetentingas būtent šioje srityje“, – patarė A. Ercienė.

Renginyje, kuriame buvo apžvelgtos Lietuvos verslo perspektyvos Vokietijoje, taip pat praktinius patarimus Lietuvos statybų sektoriaus įmonėms dalino „Germany Trade&Invest atstovas Suomijoje Torsten Pauly. Su parodomis, vykstančiomis šioje šalyje, supažindino AHK atstovė Gintarė Jonynienė. Vokietijos statybos teisės ypatumus pristatė Vokietijos advokatų kontoros Rödl & Partner (Lietuva) atstovas Dr. Arnas Stonys. Apie pasyvių namų privalumus ir trūkumus pasakojo Aidas Vaičiulis iš Nac. Pasyvaus namo asociacijos. Galiausiai savo įmones pristatė ir Lietuvos rinkoje dirbančios vokiškos įmonės.

Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

nuotrauka

Kristaliniai priedai betonui statybą daro pigesne ir greitesne, o unikalus sprendimas leidžia kontroliuoti įtrūkimus

Kaip padaryti daugiau mažesnėmis laiko ir lėšų sąnaudomis? Tai nuolatinis statybų iššūkis, kylantis ne tik statybininkams. Už hidroizoliavimą (sandarinimą) atsakingi rangovai taip pat ieško ...