Modernizuoti dar vieni vartai į Lietuvą – Tverečiaus tarptautinis pasienio kontrolės punktas
Bendras pagrindinio pastato plotas 529,95 kv. metrų.
Tverečiaus pasienio kontrolės punkto statytojas ir techninio projekto užsakovas – Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Susisiekimo ministerijos.
Tverečiaus pasienio kontrolės punkto vizualizacija. „Verslo investicijų projektai“
Suprojektuotas ir pastatytas dviejų aukštų administracinis pastatas, kuriame yra visos būtinos patalpos VSTA ir muitinės pareigūnams, budinčio pareigūno patalpa, iš kurios stebima ir valdomos visos posto sistemos, suprojektuotos inžinerinės patalpos, patalpa prieglobsčio prašantiems, trumpalaikio sulaikymo patalpa.
Vienaaukštėje pastato dalyje suprojektuota autobusų keleivių ir pėsčiųjų tikrinimo salė, joje įrengta VSAT pareigūnų pasienio tikrinimo kabina dviem pareigūnams, numatytos 4 kompiuterizuotos darbo vietos, automatiniai valdomi keleivių praleidimo varteliai/turniketai, stacionarūs atitvarai, valdomos švieslentės virš kabinos – keleivių srautų reguliavimui ir praleidimui. Įrenginiai suprojektuoti ir įrengti taip, kad pareigūnai galėtų dirbti reverso principu, keičiant keleivių tikrinimo kryptis. Kabina suprojektuota iš lengvų konstrukcijų, joje numatyta mikroklimato palaikymo sistema. Salėje numatyta bagažo tikrinimo rentgeno įranga, patalpos detaliai muitinės patikrai atlikti, muitinės tarpininkų patalpa.
Prie pastatų priblokuota stoginė apsaugoti nuo kritulių atliekančius patikrą pareigūnus ir keleivius. Po stogine suprojektuoti 6 lauko patikros nameliai – VSAT ir MD pareigūnams.
Kiekviename namelyje suprojektuota kompiuterizuota darbo vieta – darbui reversinio eismo atveju, pagal poreikį keičiant transporto eismo kryptis; dokumentų ir biometrijos duomenų perdavimui numatyti langeliai/stalčiukai ir pasikalbėjimo įranga; priešais ir apie namelius numatyti apsauginiai atitvarai.
Suprojektuota ir įrengta autotransporto kontrolės ir eismo valdymo sistema: šviesoforai, automatiniai pakeliami užtvarai, priverstinio stabdymo įrenginiai, švieslentės, indukcinės kilpos. Į sistemą integruoti teritorijoje esantys automatiniai vartai. Transporto srautų valdymas atliekamas iš darbo vietose esančių kompiuterių.
Sumontuoti radiacijos matavimo įrenginiai, kurie matuoja išvažiuojančio ir įvažiuojančio į Lietuvą autotransporto radiacijos spinduliavimą. Punkte suprojektuota muitinės procedūrų aikštelė rentgenu detaliai tikrinti transporto priemones. Kol vykdomos šios procedūros, vairuotojai gali naudotis palaukimo ir dokumentų sutvarkymo patalpa.
Suprojektuotas detalaus tikrinimo pastatas, kur prireikus detaliai tikrinami lengvieji automobiliai. Jame įrengtas iki 3,5 t keliamosios galios autokeltuvas, suprojektuotas momentinis šildymas infraraudonųjų spindulių žematemperatūriniais elektriniais šildytuvais.Pasienio kontrolės punkte pakloti nauji inžineriniai tinklai, įrengtos inovatyvios inžinerinės sistemos, šildymui įrengti šilumos siurbliai oras–vanduo, rekuperacinė vėdinimo sistema. Nepertraukiamam elektros energijos tiekimui užtikrinti įrengtas rezervinis energijos šaltinis – dyzelinis generatorius, punkto teritorijoje sumontuoti priešgaisriniai vandens rezervuarai.
Punkto statyba buvo vykdoma laipsniškai, nenutraukiant PKP veiklos, t. y. pasienio tarnyboms atliekant patikros procedūras bei važiuojant transportui, punkto paslaugomis naudojantis pėstiesiems.
Kaip sakė UAB „Verslo investicijų projektai“ direktorė Aurelija Keturkaitė, projektuojant Tverečiaus pasienio kontrolės punktą, išskirtinių projektuotojų kompetencijų neprisireikė. „Patikrinta“ projektuotojų komanda, vadovaujama projektų vadovės Laimos Zinkevičiūtės, turi ilgametės patirties projektuojant analogiškus objektus, tai sausumos kelių, jūrų uosto, oro uosto veterinarijos ir fitosanitarijos pasienio tikrinimo postai, Lavoriškių pasienio kontrolės punktas, pernai atidarytas Eišiškių pasienio kontrolės punktas, šiuo metu projektuojamas tarptautinis Šumsko pasienio kontrolės punktas.
Projektuotojai derino VSAT ir MD veiklą reglamentuojančius dokumentus su įprastais projektavimo dokumentais, tačiau VSAT reikalavimai buvo lemiantys. Projektuodami punkto modernizavimą, specialistai konsultavosi su minėtų institucijų pareigūnais. Daug praktinių patarimų ir naudingos informacijos suteikė VSAT Pasienio kontrolės punktų skyrius viršininkas Sigitas Ratkevičius.
„Elektroninę radiacijos vartų kontrolės sistemą integruoti į projektuojamą punktą teko bendradarbiaujant su JAV specialistais, kurie ją padovanojo ir sumontavo, – sakė A. Keturkaitė. – Visi kiti darbai – projektavimo ir statybos – buvo atlikti Lietuvos įmonių.“ Generalinis projekto rangovas – bendrovė „Fima“, statybos rangovai – bendrovė „Liteka“.
„Su „Liteka“ labai paprasta dirbti, greitai ir operatyviai reaguojama, nebūna dviprasmiškų situacijų. Ši bendrovė nesistengia piginti objekto – kaip suprojektuota, taip stengiasi ir padaryti“, – sakė A. Keturkaitė, kalbėdama apie bendrą darbą su statybininkais.
Bendrovės „Verslo investicijų projektai“ direktorė A. Keturkaitė sako, kad pastarojo meto tendencija skelbti konkursus statybos darbams kartu su projektavimu, yra ydingi, nes nukenčia visi: užsakovai gauna ne tai, ko norėjo, projektuotojus spaudžia statybininkai, nes laimi mažiausia kaina ir stengiasi daryti kuo pigiau.
Tverečiaus PKP atveju pirmiausia buvo parengtas techninis projektas – išgirsti visi naudotojai, į projektą sudėti jų lūkesčiai bei reikalavimai – statybininkams reikėjo tik vykdyti. Tada ir gaunamas, pastebi p. Keturkaitė, normalus projektas, kai nereikia priiminėti abejotinų sprendimų, nes visa numatyta projekte.
Reklama