Darbo rinka kelia naujus iššūkius personalo vadybininkams
„Kompetentingų ir kvalifikuotų darbuotojų paklausa dabar viršija pasiūlą, todėl verslui tampa aktualu išsiskirti kaip darbdaviui, parodyti ir papasakoti ne tik apie darbo poziciją ir siūlomą darbo užmokestį, bet ir apie esamą atmosferą įmonėje, apie tradicijas, vykdomas socialinės atsakomybės iniciatyvas, ir, svarbiausia, požiūrį į darbuotojus. Todėl iš mūsų, kaip darbuotojų atrankų ir išorinio personalo vadovo funkcijas atliekančių specialistų įmonės jau prašo pagalbos ir su darbdavio įvaizdžio“, – pranešime cituojama Jurgita Jankuvienė, Kaune esančios išorinio personalo vadovo ir darbuotojų atrankas vykdančios bendrovės „Contactus” vadovė.
Darbo skelbimuose – nauji reikalavimai ir personalo vadybininkams
Beveik pusėje aukštesnės pozicijos skelbimų, ypač personalo vadovo, personalo valdymo partnerio ir net žmogiškųjų išteklių vadybininko prie būsimų darbinių užduočių nurodyti reikalavimai „kurti ir vykdyti darbdavio įvaizdžio strategiją“, „užtikrinti darbdavio įvaizdžio kūrimą“, „dalyvauti renginiuose, susijusiuose su darbuotojų pritraukimu“, „administruoti socialinius tinklus“ ir kt. Visi šie reikalavimai kelia naujus iššūkius personalo specialistams ir verčia į rankas imti rinkodaros vadovėlius ar papildomai kelti kvalifikaciją mokymuose apie kandidatų atrankas.
Sėkminga komunikacija kiekvienoje organizacijoje prasideda nuo darbuotojų, nes būtent jie yra įmonės ambasadoriai. Kuo organizacija didesnė, tuo daugiau reikia kompetencijų iš skirtingų sričių.
„Vykdant vidinės komunikacijos projektus specialistam pritrūksta metodologinio suvokimo apie personalo valdymą, o žmogiškųjų išteklių profesionalams – žinių apie komunikacijos principus, kanalus, įtaigios žinutės kūrimą ir pan.“, – cituojama sertifikuota darbdavio įvaizdžio ekspertė Janina Sabaitė Melnikovienė. Švedijoje „Employer branding academy“ absolventė įsitikinusi, jog darbdavio įvaizdis – taip dviejų kompetencijų: rinkodaros ir personalo mišinys.
Pasaulyje auga tendencija nauja specializacijaiPersonalo srityje, ypač didelėse įmonėse, specialistai yra pasiskirstę pagal sritis: nuo atlygio valdymo, darbuotojų paieškos ir atrankos iki ugdymo bei personalo vadybos.
Komunikacijos ir rinkodaros specialistai taip pat turi savas specializacijas: prekės ženklo valdymas; B2B, B2C rinkodara, lojalumo skatinimas, žiniasklaidos planavimas, renginių vadyba, marketingo valdymas, pardavimų skatinimas ir pan.
Taip ir darbdavio įvaizdžio srityje, anot J.Sabaitės Melnikovienės, be tiesioginio įvardyjimo, pastebimas platus naujų darbo pozicijų spektras, pavyzdžiui Indeed.com ir Glasdoor.com darbo skelbimų portaluose „Žmogiškųjų išteklių komunikacijos vadybininkas“ (HR communication manager), „Darbuotojų komunikacijos vadybininkas“ (Employee communication manager), Atrankų marketingo vadybininkas (Recruitment marketing manager); „Darbuotojų įsitraukimo ir komunikacijos specialistas“ (Employee engagement and communication specialist).“Dabar darbdavio įvaizdžio specialistus turi tik tarptautinės ir didžiosios bendrovės bei su IT specialistų darbo rinkos iššūkiais susiduriančios technologijų bendrovės.
Darbdavio įvaizdžio ekspertė neabejoja, jog auganti kvalifikuotų specialistų paklausa lems, jog vis daugiau personalo ar rinkodaros specialistų ryšis įgyti papildomas kompetencijas.
4 panašūs iššūkiai, su kuriais susiduria ir darbuotojų atrankų, ir marketingo specialistai:
- Reikia įdėti daug pastangų patrauklaus turinio ir darbo pasiūlymo sukūrimui
- Klientai, kaip ir kandidatai renkasi iš daugelio variantų ir pasiūlymų
- Nustatyti ir atfiltruoti susidomėjusius klientus ir kandidatus ir viso srauto yra nelengva
- Net ir susidomėjęs kandidatas ar potencialus pirkėjas ne visada priima teigiamą sprendimą