2018 rugpjūčio 19 d. sekmadienis, 7:21
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Į Kuršių neriją - ekologišku povandeniniu tuneliu?  5 Fotogalerija

Aušra PETRONIENĖ      2014-06-30 10:10
Netylant batalijoms, reikalingas ar ne tiltas, jungiantis Klaipėdą ir Smiltynę, pasigirdo ir siūlymas Kuršių neriją su Klaipėda sujungti tuneliu. Idėjos autoriaus inžinieriaus statybininko Juozo Zykaus įsitikinimu, šis tunelis – ekologiškausias, pigiausias ir pažangiausias sprendimas, padėsiantis ne tik sutaupyti valstybės ir kiekvieno mūsų pinigus, bet ir iš to uždirbti verslininkams.
nuotrauka
VšĮ „Vilniaus metro“ iliustr.


Idėjų – pilna galva

J. Zykus – ne pirmos novatoriškos idėjos autorius. Ilgus metus jo brandintai metro Vilniuje idėjai neseniai žalią šviesą uždegė Seimo Ekonomikos komitetas. „Mano galva“ pamušta naujovėmis. Deja, pats sunkiausias darbas ir yra ne pastatyti statinį, o įtikinti politikus, gyventojus ir kitus suinteresuotus asmenis, kad toks objektas reikalingas. Pirmuosius 5 metus skleidžiant naują idėją, niekas į tave rimtai net nežiūri. Bet ir Koperniką visi kvailiu laikė, nes jis sakė, kad žemė sukasi apie saulę, kuomet visi buvo įsitikinę, kad saulė sukasi apie žemę”, – sakė J. Zykus.

Naujų idėjų autorius J. Zykus save vadina gamtos mylėtoju ir teigia nenorįs, kad kelias į Neriją taptų autostrada į Kaliningradą. „Neringa yra mūsų visų turtas, ne tik ten gyvenančių. Jos vertė ir slypi tame, kad į šį nuostabų kampelį neužplūsta masė žmonių. Todėl manau, kad ekologiškausia būtų visus automobilius kišti po žeme ir siekti, kad kuo mažiau jų patektų į Nacionalinį parką, o žmonės naudotųsi visuomeniniu transportu“, – įsitikinęs inovatorius.

Tunelis pigiau nei tiltas

J. Zykus pateikė preliminarius skaičiavimus, koks turėtų būti tunelis ir kiek kainuotų jo statybos. Pašnekovo manymu, naujasis statinys galėtų atsirasti ties Klaipėdos konteinerių terminalu, pietinėje miesto dalyje. Anot jo, tam, kad tuneliu galėtų naudotis lengvieji automobiliai, priešgaisrinė ir komunalinių tarnybų technika, taip pat pėstieji ir dviratininkai, jo plotis turėtų būti apie 9 metrai, aukštis – 3,5 metro, ilgis – 1200 metrų. Statybinį, krovininį transportą, turintį aplinkosaugininkų leidimus, galėtų kelti keltas. J. Zykaus skaičiavimu, tunelio statyba kainuotų apie 60 milijonų litų, tad būtų daugiau nei 3 kartus pigesnis už siūlomą statyti tiltą. Statybos, anot specialisto, galėtų trukti apie 18 mėnesių. Anot pašnekovo, naujasis statinys atsipirktų jau po trejų metų.

Pašnekovo tikinimu, tunelis ekologiškai bei finansiškai patrauklesnis ne tik už siūlomą statyti tiltą, bet ir už šiuo metu Kuršių mariomis kursuojančius penkis AB „Smiltynės perkėla“ priklausančius keltus. „Šių laivų kuro sąnaudos siekia 12 milijonų litų per metus Jau nekalbu apie jų teršiamą orą. Norintys įveikti vos daugiau nei kilometro atstumą per Kuršių marias užtrunka apie 20 minučių, vasaros savaitgaliais prie kelto nusidriekus eilėms, sugaištama ir po kelias valandas. Taip švaistomas laikas ir pinigai, teršiama aplinka“,– kelto trūkumus vardijo pašnekovas.

Atsirastų turistų traukos centras

J. Zykaus manymu, šalia tunelio, Klaipėdos pusėje, galėtų išdygti tiek žiemą, tiek vasarą veikiantis motelis, skirtas poilsiautojams, žvejams, vandens turizmo mėgėjams. „Ši teritorija galėtų tapti pramogų oaze turistams ir gyventojams. Reikėtų tik labiau išplėtoti vandens turizmą Kuršių mariose. Įsivaizduokite, atvažiuojate ir jums nereikia niekuo rūpintis – kelionės laivais, žvejybos įranga, maitinimas, nakvynė – viskas vienoje vietoje“, – savo viziją dėstė pokalbininkas. Anot jo, šia idėja turėtų būti suinteresuota ir miesto valdžia, nes ją įgyvendinus būtų galima pritraukti daugiau turistų, sukurta naujų darbo vietų.

Pašnekovo manymu, tunelis pasitarnautų ir uostui, mat jo darbui netrukdytų pirmyn atgal nuolat kursuojantys keltai. – Be to, statant tunelį, viskas, kas bus iškasta, galės būti panaudota krantinių statybai. Taip uosto krantinių ilgis pailgėtų nuo 19 iki 20 kilometrų. Tai išplėstų uosto galimybes“, – idėjos privalumus vardijo J. Zykus. Jo manymu, AB „Smiltynės perkėla“ kolektyvas šios idėjos įgyvendinimu turėtų būti suinteresuotas ne mažiau nei uosto. „Atsiradus tuneliui, perkėlai liktų tik pinigų už persikėlimą surinkimo funkcija, neskaitant mano minėto specialaus transporto kėlimo“, – sakė jis.

J. Zykus pasakoja, kad idėją palaiko Neringos meras, nes vietiniai gyventojai nori, kad Klaipėda jiems taptų lengviau pasiekiama. „Mes pajuokaujam, kad kelto privalumas tik vienas – jei nenori grįžti namo, gali pasiteisinti, kad nespėjai į keltą. Bet kam mielesnė savos, o ne svetimos kompanija, tas suinteresuotas namo grįžti kuo greičiau“, – juokavo J. Zykus.

Skeptikai idėją vadina neįgyvendinama

J. Zykaus sumanymas sulaukė ne tik palaikymo, bet ir kritikos. Daugiausia – dėl statybų kainos ir dėl statybos normų nesilaikymo. Anot kritikų, statybos reglamentai draudžia pėsčiųjų ir dviratininkų eismą tuneliuose, todėl J. Zykaus idėja – neįgyvendinama. Be to, pagal reglamentus, mažiausias aukštis tuneliuose privalo siekti 5 metrus. Abejonių skeptikams kelia ir paskaičiuota tunelio sąmata – esą už tokią sumą tunelio pastatyti nepavyktų. Atsakydamas kritikams, J. Zykus aiškina, kad jo misija ir nėra iki lito suskaičiuoti, kiek atsieis statybos, ar pateikti galutinius brėžinius, atitinkančius visus įstatyminius reikalavimus, taikomus sudėtingiems statiniams. „Mano misija – idėjos pristatymas. Matau daug suinteresuotų žmonių, tad tikiu, kad ją pavyks įgyvendinti. Veiklūs, kūrybingi, drąsūs, savimi pasitikintys ir nebijantys diskutuoti žmonės yra pirma būtinoji sąlyga tokiam projektui realizuoti. Jei tokios kompanijos žmonių nėra, nėra reikalo ir kažką toliau daryti. O kaišiojančių pagalius į ratus buvo ir bus“, – įsitikinęs jis.

Tačiau J. Zykus pripažino, kad realizuojant šį projektą labai svarbu, kad tunelį statytų aukštos kvalifikacijos pamatininkai geotechnikai. „Anksčiau pamatus statydavo žemiausios kvalifikacijos žmonės, dabar – atvirkščiai. Mūsų žemė – pilna spąstų ir pavojų, todėl būtina labai gerai išmanyti savo darbą, kad padėjus tvirtus pamatus, statinys ilgai tarnautų“, – sakė jis ir pridūrė tikįs, kad būtent uostamiestyje ši idėja prigis, nes čia nebijoma naujovių. „Ir, kiek teko susidurti, vietinė valdžia ne tik šneka, bet ir daro. Aš tikiuosi, kad dabartinė miesto valdžia, kaip ir prieš tai buvusi, tą darys“, – sakė pašnekovas.

VšĮ „Vilniaus metro“ iliustr.

nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka




Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

patinka
2014-06-30 17:26
protingas, naujos idėjos man patinka:)
metro
2014-06-30 17:09
neisdege metro Vilniuje, bus tunelis Klaipedoje... gudrus.
gera ideja
2014-06-30 14:44
pestieji ir dviratininkai galetu buti perkeliami tam pritaikytu traukiniu. Panasiu i tuos kurie kelia zmones i kalnus visame pasaulyje.
Nesuprantu
2014-06-30 13:16
Tai kaip pestieji ar dviratininkai persikeltų?
as uz
2014-06-30 12:54
tai butu pirmasis tunelis po vandeniu lietuvoje,

Objektai. Technologijos

nuotrauka
2018-08-17 10:52
Moduliniai darželiai yra populiarūs Skandinavijoje, yra statomi ir Vilniuje. Šių darželių statyba yra gana sparti, nes jie statomi iš atskirų modulių, o pasikeitus poreikiui, jie gali būti ir lengvai išmontuojami.
nuotrauka
2018-08-17 10:38
Siekiant užtikrinti socialiai pažeidžiamų asmenų gyvenimo kokybę, Ukmergės rajono savivaldybė pasirūpino, kad jų reikmėms būtų suremontuotas 5 socialinių butų gyvenamasis namas, o prie kito, 24 butų socialinio daugiabučio, pastatė naują malkinę.
nuotrauka
2018-08-17 08:59
Vilniuje šalia buvusio Žalgirio stadiono esančios Rinktinės gatvės (atkarpos tarp Šeimyniškių ir A.Juozapavičiaus gatvių) rekonstrukcija pagerins eismo srautų valdymo ir saugumo sąlygas sostinėje.
nuotrauka
2018-08-16 16:32
Plačiai nuskambėjusios vilniečių bėdos dėl neišvežamų šiukšlių liautųsi, jeigu būtų įdiegta interneto sprendimais grįsta konteinerių kontrolės sistema. Ją suprojektavo Kauno technologijos universiteto (KTU) Informatikos inžinerijos studijas neseniai baigęs Gytis Lazaitis.
nuotrauka
2018-08-16 15:41
Šiaulių miesto pietiniame rajone esančiose gatvėse artimiausių metu prasidės milijoninės vertės darbai. Numatytas kapitalinis remontas Tilžės gatvės dalyje, taip pat mažesnių gatvių su šaligatviais remontas, suplanuota netgi nauja žiedinė sankryža.
nuotrauka
2018-08-14 10:00
„2001 m. panaikinus Valstybinę tiltų inspekciją, tiltams yra skiriama gerokai mažiau dėmesio, o jiems, kaip ir visiems statiniams, reikia rutininės, kasdieninės priežiūros. Neužtenka tiesiog papilti druskos, kai kada nuvalyti sniegą, aprinkti šiukšles ar perdažyti turėklus. Reikia specialistų, kelių...
nuotrauka
2018-08-14 08:33
Bendrovė „Baltnetos komunikacijos“ pradėjo Vilniuje esančio Liepkalnio duomenų centro plėtrą, į kurią numatyta investuoti apie 3 mln. eurų. Duomenų centrą projektavo UAB „FIMA" (Laurynas Žakevičius) ir „Baltnetos komunikacijos“, statybų rangovas – UAB „Sivysta".
nuotrauka
2018-08-13 08:00
Era, kuomet parkai Kaune buvo užmiršti ir apleisti, pagaliau baigiasi. Kauniečiai turės progą sudalyvauti pirmojo per kelis pastaruosius dešimtmečius atnaujinto parko atidaryme.
nuotrauka
2018-08-09 14:30
Sostinės savivaldybė pasirašė sutartį su naujos mokyklos Pašilaičiuose statytoju – konkursą laimėjusi bendrovė „Conresta". Kitų metų pabaigoje prie Gabijos gimnazijos bus pastatytas naujas atskiras priestatas 1000-iui moksleivių. Priestato statybai sostinės savivaldybė skyrė daugiau kaip 10 mln. eu...
nuotrauka
2018-08-09 10:44
Vilniečiai ir miesto svečiai šiandien jau gali mėgautis atnaujinta populiaria poilsio vieta prie Belmonto užtvankos pačioje Pavilnių regioninio parko širdyje.
nuotrauka
2018-08-08 09:57
Kauno miesto savivaldybė S. Dariaus ir S. Girėno stadioną bei žemės sklypą oficialiai perdavė Turkijos bendrovei „Kayi Construction“. Nebelikus teisinių kliūčių, mažiausią kainą konkurse pasiūliusi ir jį laimėjusi kompanija jau pradėjo pasiruošimo rekonstrukcijai darbus.
nuotrauka
2018-08-07 11:44
SEB bankas ir AB „Kauno grūdai“ susitarė dėl 12,5 mln. eurų paskolos greitai paruošiamų maisto produktų gamyklos statyboms Alytuje. Šis 16,7 mln. eurų vertės projektas jau pajudėjo – išnuomotame 4 hektarų ploto sklype prasidėjo statybos darbai. Planuojama, kad naujoji gamykla pradės veikti 2019 metų...
nuotrauka
2018-08-07 09:16
Konkurencijos taryba leido vykdyti koncentraciją Estijos bendrovei „Enefit Green“ įsigyjant 100 proc. Estijos įmonės „Nelja Energia“ akcijų ir įgyjant vienvaldę pastarosios kontrolę.„Eesti Energia“ ir užsiima elektros energijos didmeninio pirkimo, elektros energijos mažmeninio tiekimo, gamtinių dujų...
nuotrauka
2018-08-07 09:09
Plungės rajono savivaldybė planuoja parengti ir įgyvendinti projektą „Miesto inžinerinės infrastruktūros, svarbios verslui, atnaujinimas“, skirta 4 gatvių – Salantų, stoties, Lentpjūvės, Pramonės – infrastruktūrai suttvarkyti.
nuotrauka
2018-08-06 15:29
Vilniiuje Vokiečių gatvėje, Didžiosios sinagogos komplekso teritorijoje – buvusioje pradinėje mokykloje netrukus įsikurs net 10 nuomininkų, kurie organizuos įvairias kūrybines dirbtuves, parodas, švietėjiškus, inovatyvius ir meno projektus, mokys amatų, čia vyks teatro, vizualaus meno edukaciniai už...
nuotrauka
2018-08-03 16:01
Vilniuje bus statomas Lietuvos draudimo administracinių ir gyvenamųjų pastatų kompleksas.Šį projektą bendrovė įgyvendina siekdami kurti modernias, patrauklias sąlygas bei sveiką darbo aplinką savo darbuotojams.
nuotrauka
2018-08-01 16:52
.Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos duomenimis, šiemet valstybinės reikšmės rajoniniuose keliuose nuo darbų sezono pradžios išasfaltuota apie 130 km žvyrkelių. Pagal šiuo metu pasirašytas ir pradėtas vykdyti sutartis pasirengta išasfaltuoti dar 307 km.
nuotrauka
2018-08-01 09:27
Raudonės rezidencinės pilies kompleksas (pilis, parkas) yra nacionalinės reikšmės kultūros objektas, turintis paminklo statusą. Raudonės parkas įtrauktas į vertingiausių parkų dešimtuką, užima apie 25,5 ha plotą ir yra vienas seniausių Lietuvoje. Ieškomi investuotojai pilį paversti patraukliu turizm...
nuotrauka
2018-07-27 09:27
Medinės Kurhauzo dalies pamatai restauruoti bus dar šiais metais. Paraleliai bus rengiamas Kurhauzo pastato medinės dalies restauracijos ir pritaikymo projektas. Medinei Kurhauzo daliai pakilus iš pelenų, čia įsikurs kultūros bendruomenė. Mūrinėje Kurhauzo dalyje esančioje salėje vyksta koncertai, b...
nuotrauka
2018-07-25 12:24
Pilaitės mikrorajono šilumos trasų magistralė buvo pastatyta prieš 30 metų. Vamzdynų eksploatacijos laikotarpiu veikiant įvairiems aplinkos veiksniams didėja avarijų rizika ir šilumos energijos nuostoliai. Šįmet pakeista dalis seno tipo kompensatorių, pašalinti žinomi defektai ir išbandytas vamzdyn...

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos

nuotrauka

Kauno statybos ir paslaugų mokymo centras kviečia mokytis

Kauno statybos ir paslaugų centras kviečia įgyti statybos sektoriaus specialybių jau turinčius vidurinį išsilavinimą, o turintys pagrindinį išsilavinimą (baigę 10 klasių) gali įgyti vidurinį...
nuotrauka

Nauja modulinė stogo danga „Ruukki® Hyygge“ – šiuolaikinio, skandinaviško stiliaus mėgėjams

Ilgametė plieninių stogų gamybos lyderė Skandinavijos ir Baltijos šalių regione – kompanija „Ruukki“ visiškai kontroliuoja visą plieninių stogo dangų gamybos procesą, turi savo metalo liejyk...