2018 spalio 24 d. trečiadienis, 2:13
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Į Kuršių neriją - ekologišku povandeniniu tuneliu?  5 Fotogalerija

Aušra PETRONIENĖ      2014-06-30 10:10
Netylant batalijoms, reikalingas ar ne tiltas, jungiantis Klaipėdą ir Smiltynę, pasigirdo ir siūlymas Kuršių neriją su Klaipėda sujungti tuneliu. Idėjos autoriaus inžinieriaus statybininko Juozo Zykaus įsitikinimu, šis tunelis – ekologiškausias, pigiausias ir pažangiausias sprendimas, padėsiantis ne tik sutaupyti valstybės ir kiekvieno mūsų pinigus, bet ir iš to uždirbti verslininkams.
nuotrauka
VšĮ „Vilniaus metro“ iliustr.


Idėjų – pilna galva

J. Zykus – ne pirmos novatoriškos idėjos autorius. Ilgus metus jo brandintai metro Vilniuje idėjai neseniai žalią šviesą uždegė Seimo Ekonomikos komitetas. „Mano galva“ pamušta naujovėmis. Deja, pats sunkiausias darbas ir yra ne pastatyti statinį, o įtikinti politikus, gyventojus ir kitus suinteresuotus asmenis, kad toks objektas reikalingas. Pirmuosius 5 metus skleidžiant naują idėją, niekas į tave rimtai net nežiūri. Bet ir Koperniką visi kvailiu laikė, nes jis sakė, kad žemė sukasi apie saulę, kuomet visi buvo įsitikinę, kad saulė sukasi apie žemę”, – sakė J. Zykus.

Naujų idėjų autorius J. Zykus save vadina gamtos mylėtoju ir teigia nenorįs, kad kelias į Neriją taptų autostrada į Kaliningradą. „Neringa yra mūsų visų turtas, ne tik ten gyvenančių. Jos vertė ir slypi tame, kad į šį nuostabų kampelį neužplūsta masė žmonių. Todėl manau, kad ekologiškausia būtų visus automobilius kišti po žeme ir siekti, kad kuo mažiau jų patektų į Nacionalinį parką, o žmonės naudotųsi visuomeniniu transportu“, – įsitikinęs inovatorius.

Tunelis pigiau nei tiltas

J. Zykus pateikė preliminarius skaičiavimus, koks turėtų būti tunelis ir kiek kainuotų jo statybos. Pašnekovo manymu, naujasis statinys galėtų atsirasti ties Klaipėdos konteinerių terminalu, pietinėje miesto dalyje. Anot jo, tam, kad tuneliu galėtų naudotis lengvieji automobiliai, priešgaisrinė ir komunalinių tarnybų technika, taip pat pėstieji ir dviratininkai, jo plotis turėtų būti apie 9 metrai, aukštis – 3,5 metro, ilgis – 1200 metrų. Statybinį, krovininį transportą, turintį aplinkosaugininkų leidimus, galėtų kelti keltas. J. Zykaus skaičiavimu, tunelio statyba kainuotų apie 60 milijonų litų, tad būtų daugiau nei 3 kartus pigesnis už siūlomą statyti tiltą. Statybos, anot specialisto, galėtų trukti apie 18 mėnesių. Anot pašnekovo, naujasis statinys atsipirktų jau po trejų metų.

Pašnekovo tikinimu, tunelis ekologiškai bei finansiškai patrauklesnis ne tik už siūlomą statyti tiltą, bet ir už šiuo metu Kuršių mariomis kursuojančius penkis AB „Smiltynės perkėla“ priklausančius keltus. „Šių laivų kuro sąnaudos siekia 12 milijonų litų per metus Jau nekalbu apie jų teršiamą orą. Norintys įveikti vos daugiau nei kilometro atstumą per Kuršių marias užtrunka apie 20 minučių, vasaros savaitgaliais prie kelto nusidriekus eilėms, sugaištama ir po kelias valandas. Taip švaistomas laikas ir pinigai, teršiama aplinka“,– kelto trūkumus vardijo pašnekovas.

Atsirastų turistų traukos centras

J. Zykaus manymu, šalia tunelio, Klaipėdos pusėje, galėtų išdygti tiek žiemą, tiek vasarą veikiantis motelis, skirtas poilsiautojams, žvejams, vandens turizmo mėgėjams. „Ši teritorija galėtų tapti pramogų oaze turistams ir gyventojams. Reikėtų tik labiau išplėtoti vandens turizmą Kuršių mariose. Įsivaizduokite, atvažiuojate ir jums nereikia niekuo rūpintis – kelionės laivais, žvejybos įranga, maitinimas, nakvynė – viskas vienoje vietoje“, – savo viziją dėstė pokalbininkas. Anot jo, šia idėja turėtų būti suinteresuota ir miesto valdžia, nes ją įgyvendinus būtų galima pritraukti daugiau turistų, sukurta naujų darbo vietų.

Pašnekovo manymu, tunelis pasitarnautų ir uostui, mat jo darbui netrukdytų pirmyn atgal nuolat kursuojantys keltai. – Be to, statant tunelį, viskas, kas bus iškasta, galės būti panaudota krantinių statybai. Taip uosto krantinių ilgis pailgėtų nuo 19 iki 20 kilometrų. Tai išplėstų uosto galimybes“, – idėjos privalumus vardijo J. Zykus. Jo manymu, AB „Smiltynės perkėla“ kolektyvas šios idėjos įgyvendinimu turėtų būti suinteresuotas ne mažiau nei uosto. „Atsiradus tuneliui, perkėlai liktų tik pinigų už persikėlimą surinkimo funkcija, neskaitant mano minėto specialaus transporto kėlimo“, – sakė jis.

J. Zykus pasakoja, kad idėją palaiko Neringos meras, nes vietiniai gyventojai nori, kad Klaipėda jiems taptų lengviau pasiekiama. „Mes pajuokaujam, kad kelto privalumas tik vienas – jei nenori grįžti namo, gali pasiteisinti, kad nespėjai į keltą. Bet kam mielesnė savos, o ne svetimos kompanija, tas suinteresuotas namo grįžti kuo greičiau“, – juokavo J. Zykus.

Skeptikai idėją vadina neįgyvendinama

J. Zykaus sumanymas sulaukė ne tik palaikymo, bet ir kritikos. Daugiausia – dėl statybų kainos ir dėl statybos normų nesilaikymo. Anot kritikų, statybos reglamentai draudžia pėsčiųjų ir dviratininkų eismą tuneliuose, todėl J. Zykaus idėja – neįgyvendinama. Be to, pagal reglamentus, mažiausias aukštis tuneliuose privalo siekti 5 metrus. Abejonių skeptikams kelia ir paskaičiuota tunelio sąmata – esą už tokią sumą tunelio pastatyti nepavyktų. Atsakydamas kritikams, J. Zykus aiškina, kad jo misija ir nėra iki lito suskaičiuoti, kiek atsieis statybos, ar pateikti galutinius brėžinius, atitinkančius visus įstatyminius reikalavimus, taikomus sudėtingiems statiniams. „Mano misija – idėjos pristatymas. Matau daug suinteresuotų žmonių, tad tikiu, kad ją pavyks įgyvendinti. Veiklūs, kūrybingi, drąsūs, savimi pasitikintys ir nebijantys diskutuoti žmonės yra pirma būtinoji sąlyga tokiam projektui realizuoti. Jei tokios kompanijos žmonių nėra, nėra reikalo ir kažką toliau daryti. O kaišiojančių pagalius į ratus buvo ir bus“, – įsitikinęs jis.

Tačiau J. Zykus pripažino, kad realizuojant šį projektą labai svarbu, kad tunelį statytų aukštos kvalifikacijos pamatininkai geotechnikai. „Anksčiau pamatus statydavo žemiausios kvalifikacijos žmonės, dabar – atvirkščiai. Mūsų žemė – pilna spąstų ir pavojų, todėl būtina labai gerai išmanyti savo darbą, kad padėjus tvirtus pamatus, statinys ilgai tarnautų“, – sakė jis ir pridūrė tikįs, kad būtent uostamiestyje ši idėja prigis, nes čia nebijoma naujovių. „Ir, kiek teko susidurti, vietinė valdžia ne tik šneka, bet ir daro. Aš tikiuosi, kad dabartinė miesto valdžia, kaip ir prieš tai buvusi, tą darys“, – sakė pašnekovas.

VšĮ „Vilniaus metro“ iliustr.

nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka




Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

patinka
2014-06-30 17:26
protingas, naujos idėjos man patinka:)
metro
2014-06-30 17:09
neisdege metro Vilniuje, bus tunelis Klaipedoje... gudrus.
gera ideja
2014-06-30 14:44
pestieji ir dviratininkai galetu buti perkeliami tam pritaikytu traukiniu. Panasiu i tuos kurie kelia zmones i kalnus visame pasaulyje.
Nesuprantu
2014-06-30 13:16
Tai kaip pestieji ar dviratininkai persikeltų?
as uz
2014-06-30 12:54
tai butu pirmasis tunelis po vandeniu lietuvoje,

Objektai. Technologijos. Bendrovėse

nuotrauka
2018-10-23 16:24
Antradienį, spalio 23 d., Marijampolės LEZ teritorijoje atidarytas Danijos langų ir lauko durų gamybos milžinės „Dovista“ gamybos kompleksas. Lietuvos projektavimo ir inžinerinio konsultavimo įmonės „Baltic Engineers“ projektuotas ir statybų metu prižiūrėtas kompleksas Lietuvoje išsiskiria dydžiu, k...
nuotrauka
2018-10-23 12:05
Įmonė „AGACAD“, kurianti statinio informacinio modeliavimo ir projekto duomenų valdymo technologijas, praneša, kad ji tapo tarptautinės kompanijos „Autodesk Inc“ statybos pramonei skirtų informacinių technologijų vystymo partnere. Toks statusas, kurį turi vos dvi dešimtys įmonių visame pasaulyje, re...
nuotrauka
2018-10-23 08:00
Analogų Lietuvoje neturintis pėsčiųjų tiltas per Nevėžį Kėdainių rajono savivaldybėje bus baigtas statyti 2018-aisiais. Pasižiūrėti, kaip vyksta tilto statybos darbai į Kėdainius buvo atvykęs tilto autorius ir architektas prof. Jurgis Rimvydas Palys.
nuotrauka
2018-10-19 15:35
Spalio 19 d. Lietuvos Aukščiausiojo teismo nutartis panaikino ankstesnių teismų sprendimus ir nurodė į Nacionalinio stadiono statybos ir koncesijos konkursą grąžinti bendrovę „Vilniaus nacionalinis stadionas“. Ši teismo nutartis yra neskundžiama.
nuotrauka
2018-10-18 08:10
Prieš pusmetį dviejose Laisvės alėjos atkarpose rekonstrukcijos darbų ėmęsi statybininkai žengė į trečiąjį etapą. Tuo pačiu metu specialioje laboratorijoje atliekami nuodugnūs granito dangos, kuri bus klojama šioje pėsčiųjų gatvėje, tyrimai.
nuotrauka
2018-10-18 07:30
Bendrovė „Vudesta“, gaminanti medinius langus, duris bei įvairias medines slankiąsias sistemas, apie 97–98 proc. savo produkcijos eksportuoja į Skandinaviją ir Angliją. Šiuo metu bendrovė plečia savo gamybinius pajėgumus, bet apimčių augimo su vietos rinka nesieja.
nuotrauka
2018-10-17 11:04
Paminklą dr. Jonui Basanavičiui ir jo vardo aikštę išvysime jau lapkričio 23-iąją, minėdami patriarcho gimtadienį – sukanka 167-eri metai nuo jo gimimo. 100-metį simboliškai užbaigs ypatingai reikšmingas ir lauktas vykis – apie paminklą vienam iškiliausių Lietuvos veikėjų Vilniuje kalbėta ilgus metu...
nuotrauka
2018-10-17 08:00
„PAROC® yra stiprus prekės ženklas, todėl mes ir toliau skleisime savo produktus bei sprendimus su jau įprastu, gerai žinomu ir populiariu raudonos-baltos spalvos dryžių įvaizdžiu“, – praneša įmonė.
nuotrauka
2018-10-17 07:30
Tyrimai rodo, kad žmonės iki 90 proc. laiko praleidžia uždarose patalpose, tad nenuostabu, kad šviežio, vėsaus oro poreikis ir efektyvus technologijų bei gamtos resursų panaudojimas tampa vis aktualesnis. Sveikas patalpų mikroklimatas leidžia žmonėms geriau jaustis ir produktyviau dirbti bet kuriuo ...
nuotrauka
2018-10-16 11:54
Vilniečiai jau kurį laiką kone visame dešiniajame Neries krante mato plušant darbininkus – prasidėjo krantinės rekonstrukcijos baigiamasis etapas. Kas čia vyksta ir kaip pasikeis krantinės šlaitai bei viršutinė krantinės terasa? Iki 2019 m. pabaigos suplanuota visiškai atnaujinti krantinę nuo Tuskul...
nuotrauka
2018-10-16 08:30
Statinio informacinio modeliavimui BIM įsitvirtinant Lietuvos statybų sektoriuje, daugėja ir kuo įvairiausių renginių, skirtų BIM (angl. Building Information Modelling, BIM). Įdomūs ir prasmingi susibūrimai, kuriuose pristatomi geriausi Lietuvos įmonių projektai, kuriuose dalijamasi praktinėmis žini...
nuotrauka
2018-10-16 07:30
„Akmenės cemento“ gamykla per metus vidutiniškai pagamina apie 1,1 mln. tonų cemento. 57 proc. produkcijos parduodama Lietuvoje, kita dalis eksportuojama. Net jeigu Lietuva cementą pirktų tik iš „Akmenės cemento“, įmonei vis tiek reikėtų ieškoti kitų rinkų, nes pagamina dvigubai didesnį kiekį cement...
nuotrauka
2018-10-12 10:59
„Lietuvos geležinkelių“ ir Lenkijos PKP Polskie Linie Kolejowie S.A. (PKP PLK), kuri yra Lenkijos geležinkelių infrastruktūros valdytoja, delegacijos dalyvavo bendroje pasienio geležinkelio ruožo Baltstogė (Lenkijos Respublika) - Kaunas (Lietuvos Respublika) apžiūroje ir per dvi dienas aptarė projek...
nuotrauka
2018-10-12 07:30
Pastaraisiais metais bendrovė „Rokiškio apdaila“ įgyvendino du restauravimo projektus, kurie labai svarbūs Lietuvos kultūros paveldui. Tai 1801 m. pastatyta Pakruojo žydų sinagoga, bene seniausia medinė sinagoga Lietuvoje, ir pirmieji Lietuvoje sentikių maldos namai – medinė Bobriškio cerkvė Rokiški...
nuotrauka
2018-10-11 12:41
Inžinerinių konsultacijų ir projektavimo bendrovės „Sweco Lietuva“ pagrindinis biuras Lietuvoje nuo kitų metų pavasario persikels į naujas patalpas sostinės Viršuliškių mikrorajone esančiuose „Duetto II“ verslo namuose. Bendrovės biuras užims du iš dešimties „Duetto II“ pastato aukštų. Naująsias pat...
nuotrauka
2018-10-11 11:46
Šalia Vilniaus oro uosto, Rodūnios kelio ir Felikso Vaitkaus gatvių sankryžoje, pradedama statyti moderni daugiafunkcė automobilių stovėjimo aikštelė. Projektą bendrovė Lietuvos oro uostai įgyvendina atsižvelgdama į augančią automobilių stovėjimo vietų paklausą Vilniaus oro uoste. Keleiviams bus įre...
nuotrauka
2018-10-11 10:57
30 metų trunkantis Nacionalinio stadiono Vilniuje nesėkmių ruožas nutrauktas – pusmetį trukusios Vilniaus savivaldybės, Vyriausybės ir potencialus koncesininkas „Axis Industries” derybos baigėsi sėkmingai. Sutarta ne tik dėl finansinių, techninių, teisinių Daugiafunkcio komplekso projekto aspektų, b...
nuotrauka
2018-10-11 07:30
„Kai statybininkų daugiau nei darbų, neišvengiamai didėja konkurencija, įtampa, tad viena iš didelių Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) verčių yra tai, kad narystė joje leidžia būti atviresniems – juk esame kolegos, galime ne tik konkuruoti, bet ir bendradarbiauti“, – yra įsitikinęs Saulius Bek...
nuotrauka
2018-10-10 11:45
Vilniuje kylančio antrojo verslo centro „Park Town“ pastato fasadai saulės šviesą vers elektros energija. Tai – kol kas vienintelis fotovoltinius modulius fasaduose įrengęs verslo parkas Lietuvoje. Tačiau ši, dėl didelių investicijų ir sudėtingo projektavimo mūsų šalyje dar itin reta, inovacija spar...
nuotrauka
2018-10-10 11:26
Kėdainių fosforo trąšų gamybos bendrovė „Lifosa“ įgyvendino strateginį plėtros projektą: įmonėje atidarytas cechas, gaminsiantis naujas, visiškai vandenyje tirpias trąšas − kristalinį karbamido fosfatą. Į naujojo cecho statybas „Lifosa“ investavo per 14 mln. eurų. Vykdant šį investicinį projektą gam...

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos. Bendrovėse

nuotrauka

Vonioje – tik „RAVAK“!

RAVAK – čekų įmonė, įkurta 1991 metais, – yra viena iš didžiausių vonios kambario įrangos gamintojų Centrinėje ir Rytų Europoje. UAB „Ravak Baltic“ – įmonė, kuri RAVAK prekės ženklui Lietuvo...
nuotrauka

Ką daryti, kai negalima laukti? Neoporas

UAB „Kauno šilas“ – pirmasis Lietuvos polistireninio putplasčio gamintojas. Bendrovė nebijo naujovių ir inovacijų – kartu su kompanija „Basf“ pirmoji Lietuvoje pirkėjams pasiūlė ir „Neoporą“...
nuotrauka

6 dalykai, padedantys pagerinti statybos projektų finansų kontrolę ir palaikyti juos „sveikus“

Statybos sektoriaus statistika rodo, kad nemažai statybos projektų įgyvendinama viršijant biudžetą. Tai paplitęs „negalavimas“. „Bauwise“ internetinės finansų kontrolės sistemos naudotojai y...