2020 vasario 17 d. pirmadienis, 3:16
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Į Kuršių neriją - ekologišku povandeniniu tuneliu?  5

Aušra PETRONIENĖ      2014-06-30 10:10
Netylant batalijoms, reikalingas ar ne tiltas, jungiantis Klaipėdą ir Smiltynę, pasigirdo ir siūlymas Kuršių neriją su Klaipėda sujungti tuneliu. Idėjos autoriaus inžinieriaus statybininko Juozo Zykaus įsitikinimu, šis tunelis – ekologiškausias, pigiausias ir pažangiausias sprendimas, padėsiantis ne tik sutaupyti valstybės ir kiekvieno mūsų pinigus, bet ir iš to uždirbti verslininkams.
nuotrauka
VšĮ „Vilniaus metro“ iliustr.


Minimos įmonės
Smiltynės perkėla, AB

Idėjų – pilna galva

J. Zykus – ne pirmos novatoriškos idėjos autorius. Ilgus metus jo brandintai metro Vilniuje idėjai neseniai žalią šviesą uždegė Seimo Ekonomikos komitetas. „Mano galva“ pamušta naujovėmis. Deja, pats sunkiausias darbas ir yra ne pastatyti statinį, o įtikinti politikus, gyventojus ir kitus suinteresuotus asmenis, kad toks objektas reikalingas. Pirmuosius 5 metus skleidžiant naują idėją, niekas į tave rimtai net nežiūri. Bet ir Koperniką visi kvailiu laikė, nes jis sakė, kad žemė sukasi apie saulę, kuomet visi buvo įsitikinę, kad saulė sukasi apie žemę”, – sakė J. Zykus.

Naujų idėjų autorius J. Zykus save vadina gamtos mylėtoju ir teigia nenorįs, kad kelias į Neriją taptų autostrada į Kaliningradą. „Neringa yra mūsų visų turtas, ne tik ten gyvenančių. Jos vertė ir slypi tame, kad į šį nuostabų kampelį neužplūsta masė žmonių. Todėl manau, kad ekologiškausia būtų visus automobilius kišti po žeme ir siekti, kad kuo mažiau jų patektų į Nacionalinį parką, o žmonės naudotųsi visuomeniniu transportu“, – įsitikinęs inovatorius.

Tunelis pigiau nei tiltas

J. Zykus pateikė preliminarius skaičiavimus, koks turėtų būti tunelis ir kiek kainuotų jo statybos. Pašnekovo manymu, naujasis statinys galėtų atsirasti ties Klaipėdos konteinerių terminalu, pietinėje miesto dalyje. Anot jo, tam, kad tuneliu galėtų naudotis lengvieji automobiliai, priešgaisrinė ir komunalinių tarnybų technika, taip pat pėstieji ir dviratininkai, jo plotis turėtų būti apie 9 metrai, aukštis – 3,5 metro, ilgis – 1200 metrų. Statybinį, krovininį transportą, turintį aplinkosaugininkų leidimus, galėtų kelti keltas. J. Zykaus skaičiavimu, tunelio statyba kainuotų apie 60 milijonų litų, tad būtų daugiau nei 3 kartus pigesnis už siūlomą statyti tiltą. Statybos, anot specialisto, galėtų trukti apie 18 mėnesių. Anot pašnekovo, naujasis statinys atsipirktų jau po trejų metų.

Pašnekovo tikinimu, tunelis ekologiškai bei finansiškai patrauklesnis ne tik už siūlomą statyti tiltą, bet ir už šiuo metu Kuršių mariomis kursuojančius penkis AB „Smiltynės perkėla“ priklausančius keltus. „Šių laivų kuro sąnaudos siekia 12 milijonų litų per metus Jau nekalbu apie jų teršiamą orą. Norintys įveikti vos daugiau nei kilometro atstumą per Kuršių marias užtrunka apie 20 minučių, vasaros savaitgaliais prie kelto nusidriekus eilėms, sugaištama ir po kelias valandas. Taip švaistomas laikas ir pinigai, teršiama aplinka“,– kelto trūkumus vardijo pašnekovas.

Atsirastų turistų traukos centras

J. Zykaus manymu, šalia tunelio, Klaipėdos pusėje, galėtų išdygti tiek žiemą, tiek vasarą veikiantis motelis, skirtas poilsiautojams, žvejams, vandens turizmo mėgėjams. „Ši teritorija galėtų tapti pramogų oaze turistams ir gyventojams. Reikėtų tik labiau išplėtoti vandens turizmą Kuršių mariose. Įsivaizduokite, atvažiuojate ir jums nereikia niekuo rūpintis – kelionės laivais, žvejybos įranga, maitinimas, nakvynė – viskas vienoje vietoje“, – savo viziją dėstė pokalbininkas. Anot jo, šia idėja turėtų būti suinteresuota ir miesto valdžia, nes ją įgyvendinus būtų galima pritraukti daugiau turistų, sukurta naujų darbo vietų.

Pašnekovo manymu, tunelis pasitarnautų ir uostui, mat jo darbui netrukdytų pirmyn atgal nuolat kursuojantys keltai. – Be to, statant tunelį, viskas, kas bus iškasta, galės būti panaudota krantinių statybai. Taip uosto krantinių ilgis pailgėtų nuo 19 iki 20 kilometrų. Tai išplėstų uosto galimybes“, – idėjos privalumus vardijo J. Zykus. Jo manymu, AB „Smiltynės perkėla“ kolektyvas šios idėjos įgyvendinimu turėtų būti suinteresuotas ne mažiau nei uosto. „Atsiradus tuneliui, perkėlai liktų tik pinigų už persikėlimą surinkimo funkcija, neskaitant mano minėto specialaus transporto kėlimo“, – sakė jis.

J. Zykus pasakoja, kad idėją palaiko Neringos meras, nes vietiniai gyventojai nori, kad Klaipėda jiems taptų lengviau pasiekiama. „Mes pajuokaujam, kad kelto privalumas tik vienas – jei nenori grįžti namo, gali pasiteisinti, kad nespėjai į keltą. Bet kam mielesnė savos, o ne svetimos kompanija, tas suinteresuotas namo grįžti kuo greičiau“, – juokavo J. Zykus.

Skeptikai idėją vadina neįgyvendinama

J. Zykaus sumanymas sulaukė ne tik palaikymo, bet ir kritikos. Daugiausia – dėl statybų kainos ir dėl statybos normų nesilaikymo. Anot kritikų, statybos reglamentai draudžia pėsčiųjų ir dviratininkų eismą tuneliuose, todėl J. Zykaus idėja – neįgyvendinama. Be to, pagal reglamentus, mažiausias aukštis tuneliuose privalo siekti 5 metrus. Abejonių skeptikams kelia ir paskaičiuota tunelio sąmata – esą už tokią sumą tunelio pastatyti nepavyktų. Atsakydamas kritikams, J. Zykus aiškina, kad jo misija ir nėra iki lito suskaičiuoti, kiek atsieis statybos, ar pateikti galutinius brėžinius, atitinkančius visus įstatyminius reikalavimus, taikomus sudėtingiems statiniams. „Mano misija – idėjos pristatymas. Matau daug suinteresuotų žmonių, tad tikiu, kad ją pavyks įgyvendinti. Veiklūs, kūrybingi, drąsūs, savimi pasitikintys ir nebijantys diskutuoti žmonės yra pirma būtinoji sąlyga tokiam projektui realizuoti. Jei tokios kompanijos žmonių nėra, nėra reikalo ir kažką toliau daryti. O kaišiojančių pagalius į ratus buvo ir bus“, – įsitikinęs jis.

Tačiau J. Zykus pripažino, kad realizuojant šį projektą labai svarbu, kad tunelį statytų aukštos kvalifikacijos pamatininkai geotechnikai. „Anksčiau pamatus statydavo žemiausios kvalifikacijos žmonės, dabar – atvirkščiai. Mūsų žemė – pilna spąstų ir pavojų, todėl būtina labai gerai išmanyti savo darbą, kad padėjus tvirtus pamatus, statinys ilgai tarnautų“, – sakė jis ir pridūrė tikįs, kad būtent uostamiestyje ši idėja prigis, nes čia nebijoma naujovių. „Ir, kiek teko susidurti, vietinė valdžia ne tik šneka, bet ir daro. Aš tikiuosi, kad dabartinė miesto valdžia, kaip ir prieš tai buvusi, tą darys“, – sakė pašnekovas.

VšĮ „Vilniaus metro“ iliustr.

Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

patinka
2014-06-30 17:26
protingas, naujos idėjos man patinka:)
metro
2014-06-30 17:09
neisdege metro Vilniuje, bus tunelis Klaipedoje... gudrus.
gera ideja
2014-06-30 14:44
pestieji ir dviratininkai galetu buti perkeliami tam pritaikytu traukiniu. Panasiu i tuos kurie kelia zmones i kalnus visame pasaulyje.
Nesuprantu
2014-06-30 13:16
Tai kaip pestieji ar dviratininkai persikeltų?
as uz
2014-06-30 12:54
tai butu pirmasis tunelis po vandeniu lietuvoje,

Pramoninė statyba

nuotrauka
2020-02-12 08:00
Skaičiuojama, kad šiemet pradėsiančios veikti Vilniaus ir Kauno kogeneracinės jėgainės (KJ) bus efektyviausios jėgainės Baltijos regione. Efektyvus kuro energijos panaudojimas ne tik mažins neigiamą poveikį aplinkai, bet ir užtikrins mažesnę šilumos gamybos kainą, palyginus su kitomis alternatyvomis...
nuotrauka
2020-01-14 09:29
Įrengiant bendrovės „Lifosa“ Karbamidinio fosfato UP17-44 trąšų gamybos cechą, generalinis rangovas UAB „Montuotojas“ pagamino ir sumontavo apie 700 tonų metalinių konstrukcijų. Toks konstrukcijų kiekis buvo pagamintas ir sumontuotas per metus. Trumpas terminas tokios apimties darbams kėlė nemažai į...
nuotrauka
2019-12-30 10:55
Monake įsikūrusi bendrovė „GRH International“ nusprendė Klaipėdos laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) steigti naująją savo įmonę.
nuotrauka
2019-12-13 10:21
2020 m. pradžioje Tarptautiniame Šiaulių oro uoste bus pradėtas statyti didžiausias Europoje orlaivių techninės priežiūros ir remonto centras (angl. MRO) – „Aviatic MRO“, kurio plotas užims 23 tūkst. kv. metrų. Investicijos į projektą sieks iki 20 mln. eurų.
nuotrauka
2019-12-06 10:18
Estijos laivų remonto ir metalo apdirbimo grupei „BLRT Grupp“ priklausanti kompanija „Elme Metall“ pasirašė sutartį su Klaipėdos laisvąją ekonomine zona (LEZ) dėl investicijų į prekybos, logistikos ir gamybos kompleksą. Per artimiausius keletą metų į projektus 7,6 ha teritorijoje kompanija planuoja ...
nuotrauka
2019-12-04 06:58
Šią savaitę Kauno LEZ pradedami modernios, didelio efektyvumo Kauno kogeneracinės jėgainės, gaminsiančios šilumą ir elektros energiją, bandymai.
nuotrauka
2019-11-29 14:23
Panevėžio laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) elektronikos gamintoja iš Vokietijos, Leipcigo miesto, atidarys modernų techninės priežiūros, remonto ir gamybos padalinį. LEZ buvo pasirinkta ir įvertinta kaip tinkamiausia numatytos plėtros etapui.
nuotrauka
2019-11-27 15:36
Valstybės įmonė Ignalinos atominė elektrinė (IAE) su UAB „Kelvista“ pasirašė sutartį dėl IAE mažo ir vidutinio aktyvumo trumpaamžių radioaktyviųjų atliekų paviršinio atliekyno statybos techninės priežiūros ir FIDIC inžinieriaus paslaugų teikimo. Sutartis įsigaliojo lapkričio 27 dieną.
nuotrauka
2019-11-21 11:57
Po beveik metus trukusių pasiruošimo darbų vienai didžiausių pasaulyje dujų gamybos įmonių grupei „Linde” priklausanti bendrovė „AGA“ gavo leidimą statyti deguonies ir azoto gamyklą Kėdainių laisvojoje ekonominėje zonoje. Į dujų gamyklą bus investuota 20 mln. eurų, o statybas planuojama užbaigti jau...
nuotrauka
2019-11-08 10:53
Netarši gamyba, inovacijas kuriantys aukštos kvalifikacijos darbuotojai ir pasaulinio lygio įmonės – visa tai netolimoje ateityje tilps 30 hektarų teritorijoje netoli Kauno centro, greta Europos prospekto. Ieškoma bendrovė, kitąmet įrengsianti investuotojų pritraukimui reikalingą Aleksoto inovacijų ...
nuotrauka
2019-10-25 09:53
Strateginės energijos gamybos bendrovė „Ignitis gamyba“ užbaigė Kruonio hidroakumuliacinės elektrinės (Kruonio HAE) polių lauko ir infrastruktūros būklės studiją, kuria siekta įvertinti, ar šiandieninė polių lauko, ant kurio būtų statomas naujas 5-ojo hidroagregato vamzdynas, būklė atitinka projekti...
nuotrauka
2019-10-25 07:59
Betonavimo darbai, kuriuos Vilniaus kogeneracinės jėgainės statyboje atlieka bendrovė „Stukma“, yra imlūs rankų darbo ir laiko, technologiškai sudėtingi. „Tai yra ir didžiulė atsakomybė, ypač žinant, kad, pavyzdžiui, ant tavo įmonės išbetonuotos plokštės stovės 250 t vibruojantis įrenginys“, – sako ...
nuotrauka
2019-10-21 16:36
SBA grupė priėmė sprendimą žengti į naują verslo sektorių: gamins aplinkai draugiškus ir tvarius modulinius pastatus. Naujai įsteigta bendrovė UAB „SBA Modular“ projektuos, gamins ir montuos pilnai įrengtus nuolatiniam gyvenimui skirtus daugiaaukščius. Tam Lietuvoje bus statomas fabrikas. Per keleri...
nuotrauka
2019-10-18 12:45
Spalį Kauno oro uoste pradėtas statyti specializuotas orlaivių dažymo angaras, kuris pradės veiklą 2020 m. pabaigoje. Projektą aukciono būdu išsinuomotame plote vykdys Airijoje registruota kompanija „MAAS Aviation“ – trečioji pagal dydį tokias paslaugas teikianti įmonė pasaulyje. Šis projektas yra o...
nuotrauka
2019-10-07 10:34
Greitųjų siuntų bendrovė „Venipak“ Vilniuje statys naują 10 tūkst. kvadratinių metrų siuntų terminalą. Bendrovės vadovas Justas Šablinskas sako, kad naujo terminalo statybos kainuos beveik 10 milijonų eurų. Naujasis terminalas iškils netoli Švedijos baldų gamintojo IKEA parduotuvės bei užims 2,6 ha ...
nuotrauka
2019-10-02 13:38
Šiandien, spalio 2 d., Lietuvoje oficialiai atidaryta naujausia JAV sveikatos priežiūros produktų gamintojo „Hollister Incorporated“ gamykla. Nepriklausoma, darbuotojų valdoma įmonė, gaminanti ir platinanti sveikatos priežiūros produktus ir paslaugas visame pasaulyje, įsikūrė Kaune, Laisvojoje ekono...
nuotrauka
2019-09-30 14:59
Didžiausias Baltijos šalyse ir Suomijoje greitojo maisto restoranų tinklas „Hesburger“ Kauno rajone, Tirkiliškių kaime, pradėjo padažų gamyklos ir logistikos centro statybas. Planuojama, kad investicijos sieks iki 15 mln. eurų, o gamykla pradės veikti 2021 m. pradžioje.
nuotrauka
2019-09-26 16:20
14 metų rinkoje dirbanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Prorentus“ prieš kelerius metus Baltijos šalyse pristatė naują inžinerinę paslaugą – klojinių ir pastolių rangą. Sėkmingai projektus pramoninėje ir infrastruktūros statyboje įgyvendinančios kompanijos atstovai teigia, kad iki šiol rinkoje nesiūlyt...
nuotrauka
2019-09-23 11:23
„Panevėžio statybos trestas“, kaip pagrindinis Kauno kogeneracinės jėgainės statybos rangovas, jau baigia montuoti metalines konstrukcijas. Liko inžinerinių tinklų montavimo bei aplinkos tvarkymo darbai.

Statybunaujienos.lt » Pramoninė statyba