2018 vasario 18 d. sekmadienis, 13:57
Reklama  |  El. paštas  |  facebook  google plus  twitter  linkendin

Į Kuršių neriją - ekologišku povandeniniu tuneliu?  5 Fotogalerija

Aušra PETRONIENĖ      2014-06-30 10:10
Netylant batalijoms, reikalingas ar ne tiltas, jungiantis Klaipėdą ir Smiltynę, pasigirdo ir siūlymas Kuršių neriją su Klaipėda sujungti tuneliu. Idėjos autoriaus inžinieriaus statybininko Juozo Zykaus įsitikinimu, šis tunelis – ekologiškausias, pigiausias ir pažangiausias sprendimas, padėsiantis ne tik sutaupyti valstybės ir kiekvieno mūsų pinigus, bet ir iš to uždirbti verslininkams.
nuotrauka
VšĮ „Vilniaus metro“ iliustr.


Idėjų – pilna galva

J. Zykus – ne pirmos novatoriškos idėjos autorius. Ilgus metus jo brandintai metro Vilniuje idėjai neseniai žalią šviesą uždegė Seimo Ekonomikos komitetas. „Mano galva“ pamušta naujovėmis. Deja, pats sunkiausias darbas ir yra ne pastatyti statinį, o įtikinti politikus, gyventojus ir kitus suinteresuotus asmenis, kad toks objektas reikalingas. Pirmuosius 5 metus skleidžiant naują idėją, niekas į tave rimtai net nežiūri. Bet ir Koperniką visi kvailiu laikė, nes jis sakė, kad žemė sukasi apie saulę, kuomet visi buvo įsitikinę, kad saulė sukasi apie žemę”, – sakė J. Zykus.

Naujų idėjų autorius J. Zykus save vadina gamtos mylėtoju ir teigia nenorįs, kad kelias į Neriją taptų autostrada į Kaliningradą. „Neringa yra mūsų visų turtas, ne tik ten gyvenančių. Jos vertė ir slypi tame, kad į šį nuostabų kampelį neužplūsta masė žmonių. Todėl manau, kad ekologiškausia būtų visus automobilius kišti po žeme ir siekti, kad kuo mažiau jų patektų į Nacionalinį parką, o žmonės naudotųsi visuomeniniu transportu“, – įsitikinęs inovatorius.

Tunelis pigiau nei tiltas

J. Zykus pateikė preliminarius skaičiavimus, koks turėtų būti tunelis ir kiek kainuotų jo statybos. Pašnekovo manymu, naujasis statinys galėtų atsirasti ties Klaipėdos konteinerių terminalu, pietinėje miesto dalyje. Anot jo, tam, kad tuneliu galėtų naudotis lengvieji automobiliai, priešgaisrinė ir komunalinių tarnybų technika, taip pat pėstieji ir dviratininkai, jo plotis turėtų būti apie 9 metrai, aukštis – 3,5 metro, ilgis – 1200 metrų. Statybinį, krovininį transportą, turintį aplinkosaugininkų leidimus, galėtų kelti keltas. J. Zykaus skaičiavimu, tunelio statyba kainuotų apie 60 milijonų litų, tad būtų daugiau nei 3 kartus pigesnis už siūlomą statyti tiltą. Statybos, anot specialisto, galėtų trukti apie 18 mėnesių. Anot pašnekovo, naujasis statinys atsipirktų jau po trejų metų.

Pašnekovo tikinimu, tunelis ekologiškai bei finansiškai patrauklesnis ne tik už siūlomą statyti tiltą, bet ir už šiuo metu Kuršių mariomis kursuojančius penkis AB „Smiltynės perkėla“ priklausančius keltus. „Šių laivų kuro sąnaudos siekia 12 milijonų litų per metus Jau nekalbu apie jų teršiamą orą. Norintys įveikti vos daugiau nei kilometro atstumą per Kuršių marias užtrunka apie 20 minučių, vasaros savaitgaliais prie kelto nusidriekus eilėms, sugaištama ir po kelias valandas. Taip švaistomas laikas ir pinigai, teršiama aplinka“,– kelto trūkumus vardijo pašnekovas.

Atsirastų turistų traukos centras

J. Zykaus manymu, šalia tunelio, Klaipėdos pusėje, galėtų išdygti tiek žiemą, tiek vasarą veikiantis motelis, skirtas poilsiautojams, žvejams, vandens turizmo mėgėjams. „Ši teritorija galėtų tapti pramogų oaze turistams ir gyventojams. Reikėtų tik labiau išplėtoti vandens turizmą Kuršių mariose. Įsivaizduokite, atvažiuojate ir jums nereikia niekuo rūpintis – kelionės laivais, žvejybos įranga, maitinimas, nakvynė – viskas vienoje vietoje“, – savo viziją dėstė pokalbininkas. Anot jo, šia idėja turėtų būti suinteresuota ir miesto valdžia, nes ją įgyvendinus būtų galima pritraukti daugiau turistų, sukurta naujų darbo vietų.

Pašnekovo manymu, tunelis pasitarnautų ir uostui, mat jo darbui netrukdytų pirmyn atgal nuolat kursuojantys keltai. – Be to, statant tunelį, viskas, kas bus iškasta, galės būti panaudota krantinių statybai. Taip uosto krantinių ilgis pailgėtų nuo 19 iki 20 kilometrų. Tai išplėstų uosto galimybes“, – idėjos privalumus vardijo J. Zykus. Jo manymu, AB „Smiltynės perkėla“ kolektyvas šios idėjos įgyvendinimu turėtų būti suinteresuotas ne mažiau nei uosto. „Atsiradus tuneliui, perkėlai liktų tik pinigų už persikėlimą surinkimo funkcija, neskaitant mano minėto specialaus transporto kėlimo“, – sakė jis.

J. Zykus pasakoja, kad idėją palaiko Neringos meras, nes vietiniai gyventojai nori, kad Klaipėda jiems taptų lengviau pasiekiama. „Mes pajuokaujam, kad kelto privalumas tik vienas – jei nenori grįžti namo, gali pasiteisinti, kad nespėjai į keltą. Bet kam mielesnė savos, o ne svetimos kompanija, tas suinteresuotas namo grįžti kuo greičiau“, – juokavo J. Zykus.

Skeptikai idėją vadina neįgyvendinama

J. Zykaus sumanymas sulaukė ne tik palaikymo, bet ir kritikos. Daugiausia – dėl statybų kainos ir dėl statybos normų nesilaikymo. Anot kritikų, statybos reglamentai draudžia pėsčiųjų ir dviratininkų eismą tuneliuose, todėl J. Zykaus idėja – neįgyvendinama. Be to, pagal reglamentus, mažiausias aukštis tuneliuose privalo siekti 5 metrus. Abejonių skeptikams kelia ir paskaičiuota tunelio sąmata – esą už tokią sumą tunelio pastatyti nepavyktų. Atsakydamas kritikams, J. Zykus aiškina, kad jo misija ir nėra iki lito suskaičiuoti, kiek atsieis statybos, ar pateikti galutinius brėžinius, atitinkančius visus įstatyminius reikalavimus, taikomus sudėtingiems statiniams. „Mano misija – idėjos pristatymas. Matau daug suinteresuotų žmonių, tad tikiu, kad ją pavyks įgyvendinti. Veiklūs, kūrybingi, drąsūs, savimi pasitikintys ir nebijantys diskutuoti žmonės yra pirma būtinoji sąlyga tokiam projektui realizuoti. Jei tokios kompanijos žmonių nėra, nėra reikalo ir kažką toliau daryti. O kaišiojančių pagalius į ratus buvo ir bus“, – įsitikinęs jis.

Tačiau J. Zykus pripažino, kad realizuojant šį projektą labai svarbu, kad tunelį statytų aukštos kvalifikacijos pamatininkai geotechnikai. „Anksčiau pamatus statydavo žemiausios kvalifikacijos žmonės, dabar – atvirkščiai. Mūsų žemė – pilna spąstų ir pavojų, todėl būtina labai gerai išmanyti savo darbą, kad padėjus tvirtus pamatus, statinys ilgai tarnautų“, – sakė jis ir pridūrė tikįs, kad būtent uostamiestyje ši idėja prigis, nes čia nebijoma naujovių. „Ir, kiek teko susidurti, vietinė valdžia ne tik šneka, bet ir daro. Aš tikiuosi, kad dabartinė miesto valdžia, kaip ir prieš tai buvusi, tą darys“, – sakė pašnekovas.

VšĮ „Vilniaus metro“ iliustr.

nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka




Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

patinka
2014-06-30 17:26
protingas, naujos idėjos man patinka:)
metro
2014-06-30 17:09
neisdege metro Vilniuje, bus tunelis Klaipedoje... gudrus.
gera ideja
2014-06-30 14:44
pestieji ir dviratininkai galetu buti perkeliami tam pritaikytu traukiniu. Panasiu i tuos kurie kelia zmones i kalnus visame pasaulyje.
Nesuprantu
2014-06-30 13:16
Tai kaip pestieji ar dviratininkai persikeltų?
as uz
2014-06-30 12:54
tai butu pirmasis tunelis po vandeniu lietuvoje,

Objektai. Technologijos

nuotrauka
2018-02-15 06:19
Vasario 14 dieną, Klaipėdos universitete (KU) atvertos naujo, šiuolaikiško Jūros tyrimų instituto (JTI) mokslinių laboratorijų pastato durys. Čia veiks trys modernios laboratorijos: Pajūrio aplinkos ir biogeochemijos, Vandens transporto ir oro taršos, Mechanikos ir jūrų inžinerijos. Šiuo metu tai yr...
nuotrauka
2018-02-14 12:04
Šiandien (vasario 14 d.) Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis kartu su susisiekimo ministru Roku Masiuliu apžiūrėjo ties Kaunu esančio Alfonso Meškinio, vadinamojo Kleboniškio, tiltą. Įvertinus visas ekspertų pateiktas Islandijos plento problemų sprendimo alternatyvas, atsižvelgiant į kainą, tra...
nuotrauka
2018-02-12 13:30
Šiandien (vasario 12 d.), pažymint oficialią naujosios Vilniaus kogeneracinės jėgainės statybos darbų pradžią, Jočiočių g. esančiame jėgainės sklype buvo įmūryta atminties kapsulė. Joje patalpintas laiškas ateities kartoms apie šiandieninės visuomenės siekius kurti švaresnę aplinką sostinėje bei vis...
nuotrauka
2018-02-12 11:55
„MG Valda“ šiemet į naujus projektus investuos rekordinę sumą – 74 mln. eurų, tai yra maždaug dvigubai daugiau, nei įmonė investavo 2017 metais (38 mln. eurų).
nuotrauka
2018-02-12 11:11
Vilniuje, Žalgirio g. veikiančiam verslo centrui „135“ suteiktas BREEAM sertifikatas. BREEAM (angl. Building Research Establishment Environmental Assessment Method) yra tarptautinis prestižinis tvariųjų pastatų standartas, rodantis pastatų ir jų valdymo kokybę bei poveikį aplinkai.
nuotrauka
2018-02-12 09:25
Įvažiuojančius į Trakus vairuotojus nuo šiol pasitinka saugesnė ir pralaidesnė turbožiedinė sankryža, įrengta rekonstravus eismo žiedą prie Trakų autobusų stoties. Dėl eismo saugumo tokio tipo žiedai yra itin populiarūs pasaulyje, tačiau Lietuvoje jie dar tik pradeda įsitvirtinti.
nuotrauka
2018-02-09 13:39
Startuoja vienas didžiausių Šiaulių miesto projektų – Prisikėlimo aikštės atnaujinimas. Prisikėlimo aikštės ir jos prieigų rekonstravimo ir darbo projekto parengimo ir darbų atlikimo sutartis buvo pasirašyta su bendrove „Šiaulių plentas“. Bendrovė darbus įsipareigojo atlikti per trumpiau nei dvejus ...
nuotrauka
2018-02-08 13:53
Sparčiai augant „Danske Bank“ Lietuvoje, auga ir sostinės Žvėryno mikrorajone įsikūręs „Danske" miestelis, darbuotojų paprastai vadinamas „Danske Campus". Vakar (vasario 7 d.) verslo biurų „Saltoniškių 7" centre oficialiai atidarytas naujas „Danske Bank" Globalių paslaugų centro biuras, kuriame suku...
nuotrauka
2018-02-07 12:36
Viena didžiausių šalyje fasadines aliuminio ir stiklo konstrukcijas gaminančių bendrovių „KG Constructions“ į naują vystymosi etapą žengia pakeitusi požiūrį į įmonės valdymą bei vykdomus projektus.
nuotrauka
2018-02-07 07:19
Bendrovė „Owens Corning“ (OC) paskelbė, kad gavo visus reguliavimo institucijų patvirtinimus ir maždaug už 900 mln. EUR rinkos vertę įsigijo vieną iš Europoje pirmaujančių nedegios izoliacijos iš akmens vatos bei energiškai efektyvių sprendimų gamintoją „Paroc Group“ („Paroc“).
nuotrauka
2018-02-02 13:22
Savivaldybei priklausantis pastatas Liepų g. 7 vertintas prieš kelerius metus. Nustatyta, kad fasado būklė kritinė, ypatingai pažeistos skulptūros, kurių atkūrimas ir restauravimas būtų pagrindinis pastato remonto tikslas. Objektas yra įtrauktas į Nekilnojamųjų kultūros vertybių registrą, todėl jo b...
nuotrauka
2018-02-01 10:15
2018 m. vasario 1 d. susijungė dvi tarptautinės suomių statybos paslaugų įmonių grupės – YIT ir „Lemminkainen“. Nuo šiol abiejų per šimtą metų veikiančių įmonių veikla tęsiama YIT vardu. Susijungusi YIT yra didžiausia Suomijos bendrovė ir viena didžiausių statybos įmonių grupių Šiaurės Europoje.
nuotrauka
2018-01-30 12:07
2017 m. vasarą sėkmingai iš pagrindų atnaujinęs kilimo ir tūpimo taką, šiemet Vilniaus oro uostas rekonstrukcijos darbus iš lauko perkelia į vidų. Vasarį pagrindinių šalies oro vartų terminale prasidėsianti rekonstrukcija didžiausius teigiamus pokyčius atneš keleiviams. Jų lauks ne tik greitesnis ir...
nuotrauka
2018-01-29 09:44
Europos Komisija priėmė du finansavimo sprendimus, kad paremtų Vilniaus kogeneracinės jėgainės statybą. Joje elektra ir šiluma bus gaminamos iš biomasės ir komunalinių atliekų. Jėgainė padės įvairinti Lietuvos sostinės energijos šaltinius ir pereiti prie žiedinės ekonomikos regione.
nuotrauka
2018-01-24 12:28
EIKA prisijungia prie pirmojo Lietuvoje vyksiančio „PropTech“ hakatono. Jame dalyvauti ir burti komandas kviečiami inovatyviai mąstantys specialistai, kurie turi kompetencijos ir idėjų, kaip pagerinti nekilnojamojo turto vystymo efektyvumą ir sukurti daugiau galimybių pasitelkiant technologijas. Hak...
nuotrauka
2018-01-24 11:06
2018 m. sausio 16 d. pasirašyta iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto „Ukmergės Vlado Šlaito viešosios bibliotekos modernizavimas“ sutartis. Projekto įgyvendinimui iš Europos regioninės plėtros fondo (ERPF) skirta 600.466,00 Eur.
nuotrauka
2018-01-23 08:58
SEB bankas ir ilgametę patirtį baldų gamyboje turinti Kauno baldų gamintoja AB „Freda“ susitarė dėl 26,9 mln. eurų paskolos. Ji bus skirta bendrovės naujos kietųjų korpusinių baldų gamyklos „Geras baldų fabrikas“ ir logistikos sandėlio statyboms finansuoti. Šie objektai iškils Kauno laisvojoje ekono...
nuotrauka
2018-01-22 05:58
Kaunas šiuo metu tvarko Kalniečių, Draugystės, Dainavos parkus, šiemet darbai prasidės ir Santakos, Santarvės parkuose bei Marvelės slėnyje. O Aleksote bus atidarytas pirmas miesto istorijoje privačiomis lėšomis įrengtas viešas parkas.
nuotrauka
2018-01-19 16:07,      papildyta 2017-12-08 13:11, Papildyta nuotraukomis
Kad pamatai yra svarbūs, rodo ir kalboje įsitvirtinę posakiai, kaip: pamatinės vertybės, gyvenimo pamatas ir pan. O ką reikia žinoti apie pamatus, statant individualų namą?
nuotrauka
2018-01-18 11:08
Daugelis žmonių, pasirengusių statyti šeimai namą, skaičiuoja jau nebe tik kainos ir kokybės santykį. Daugelis suvokia, kad sąmatą lems ir statybos laikas: kuo ilgiau truks statybos darbai, tuo labiau išaugs sąmata. Tad specialistai pataria pasidomėti sienų blokeliais.

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos

nuotrauka

TERIVA LIGHT – perdanga A+ ir A++ klasės namams

Nuo 2018 m. Lietuvoje galima statyti tik A+ klasės energinius reikalavimus atitinkančius gyvenamuosius namus. Statybinių medžiagų gamintojai pritaiko savo produktus naujiems poreikiams bei r...
nuotrauka

UAB DASFA ir Ko siūlo itin kokybišką ir ilgaamžę stogų ir fasadų medžiagą – akmens skalūną

Mes oficialiai atstovaujame vokiečių gamintojui „Theis-Boeger“ GmbH, pristatome medžiagas tiesiai iš gamyklos Vokietijoje.