2018 birželio 25 d. pirmadienis, 15:17
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Į Kuršių neriją - ekologišku povandeniniu tuneliu?  5 Fotogalerija

Aušra PETRONIENĖ      2014-06-30 10:10
Netylant batalijoms, reikalingas ar ne tiltas, jungiantis Klaipėdą ir Smiltynę, pasigirdo ir siūlymas Kuršių neriją su Klaipėda sujungti tuneliu. Idėjos autoriaus inžinieriaus statybininko Juozo Zykaus įsitikinimu, šis tunelis – ekologiškausias, pigiausias ir pažangiausias sprendimas, padėsiantis ne tik sutaupyti valstybės ir kiekvieno mūsų pinigus, bet ir iš to uždirbti verslininkams.
nuotrauka
VšĮ „Vilniaus metro“ iliustr.


Idėjų – pilna galva

J. Zykus – ne pirmos novatoriškos idėjos autorius. Ilgus metus jo brandintai metro Vilniuje idėjai neseniai žalią šviesą uždegė Seimo Ekonomikos komitetas. „Mano galva“ pamušta naujovėmis. Deja, pats sunkiausias darbas ir yra ne pastatyti statinį, o įtikinti politikus, gyventojus ir kitus suinteresuotus asmenis, kad toks objektas reikalingas. Pirmuosius 5 metus skleidžiant naują idėją, niekas į tave rimtai net nežiūri. Bet ir Koperniką visi kvailiu laikė, nes jis sakė, kad žemė sukasi apie saulę, kuomet visi buvo įsitikinę, kad saulė sukasi apie žemę”, – sakė J. Zykus.

Naujų idėjų autorius J. Zykus save vadina gamtos mylėtoju ir teigia nenorįs, kad kelias į Neriją taptų autostrada į Kaliningradą. „Neringa yra mūsų visų turtas, ne tik ten gyvenančių. Jos vertė ir slypi tame, kad į šį nuostabų kampelį neužplūsta masė žmonių. Todėl manau, kad ekologiškausia būtų visus automobilius kišti po žeme ir siekti, kad kuo mažiau jų patektų į Nacionalinį parką, o žmonės naudotųsi visuomeniniu transportu“, – įsitikinęs inovatorius.

Tunelis pigiau nei tiltas

J. Zykus pateikė preliminarius skaičiavimus, koks turėtų būti tunelis ir kiek kainuotų jo statybos. Pašnekovo manymu, naujasis statinys galėtų atsirasti ties Klaipėdos konteinerių terminalu, pietinėje miesto dalyje. Anot jo, tam, kad tuneliu galėtų naudotis lengvieji automobiliai, priešgaisrinė ir komunalinių tarnybų technika, taip pat pėstieji ir dviratininkai, jo plotis turėtų būti apie 9 metrai, aukštis – 3,5 metro, ilgis – 1200 metrų. Statybinį, krovininį transportą, turintį aplinkosaugininkų leidimus, galėtų kelti keltas. J. Zykaus skaičiavimu, tunelio statyba kainuotų apie 60 milijonų litų, tad būtų daugiau nei 3 kartus pigesnis už siūlomą statyti tiltą. Statybos, anot specialisto, galėtų trukti apie 18 mėnesių. Anot pašnekovo, naujasis statinys atsipirktų jau po trejų metų.

Pašnekovo tikinimu, tunelis ekologiškai bei finansiškai patrauklesnis ne tik už siūlomą statyti tiltą, bet ir už šiuo metu Kuršių mariomis kursuojančius penkis AB „Smiltynės perkėla“ priklausančius keltus. „Šių laivų kuro sąnaudos siekia 12 milijonų litų per metus Jau nekalbu apie jų teršiamą orą. Norintys įveikti vos daugiau nei kilometro atstumą per Kuršių marias užtrunka apie 20 minučių, vasaros savaitgaliais prie kelto nusidriekus eilėms, sugaištama ir po kelias valandas. Taip švaistomas laikas ir pinigai, teršiama aplinka“,– kelto trūkumus vardijo pašnekovas.

Atsirastų turistų traukos centras

J. Zykaus manymu, šalia tunelio, Klaipėdos pusėje, galėtų išdygti tiek žiemą, tiek vasarą veikiantis motelis, skirtas poilsiautojams, žvejams, vandens turizmo mėgėjams. „Ši teritorija galėtų tapti pramogų oaze turistams ir gyventojams. Reikėtų tik labiau išplėtoti vandens turizmą Kuršių mariose. Įsivaizduokite, atvažiuojate ir jums nereikia niekuo rūpintis – kelionės laivais, žvejybos įranga, maitinimas, nakvynė – viskas vienoje vietoje“, – savo viziją dėstė pokalbininkas. Anot jo, šia idėja turėtų būti suinteresuota ir miesto valdžia, nes ją įgyvendinus būtų galima pritraukti daugiau turistų, sukurta naujų darbo vietų.

Pašnekovo manymu, tunelis pasitarnautų ir uostui, mat jo darbui netrukdytų pirmyn atgal nuolat kursuojantys keltai. – Be to, statant tunelį, viskas, kas bus iškasta, galės būti panaudota krantinių statybai. Taip uosto krantinių ilgis pailgėtų nuo 19 iki 20 kilometrų. Tai išplėstų uosto galimybes“, – idėjos privalumus vardijo J. Zykus. Jo manymu, AB „Smiltynės perkėla“ kolektyvas šios idėjos įgyvendinimu turėtų būti suinteresuotas ne mažiau nei uosto. „Atsiradus tuneliui, perkėlai liktų tik pinigų už persikėlimą surinkimo funkcija, neskaitant mano minėto specialaus transporto kėlimo“, – sakė jis.

J. Zykus pasakoja, kad idėją palaiko Neringos meras, nes vietiniai gyventojai nori, kad Klaipėda jiems taptų lengviau pasiekiama. „Mes pajuokaujam, kad kelto privalumas tik vienas – jei nenori grįžti namo, gali pasiteisinti, kad nespėjai į keltą. Bet kam mielesnė savos, o ne svetimos kompanija, tas suinteresuotas namo grįžti kuo greičiau“, – juokavo J. Zykus.

Skeptikai idėją vadina neįgyvendinama

J. Zykaus sumanymas sulaukė ne tik palaikymo, bet ir kritikos. Daugiausia – dėl statybų kainos ir dėl statybos normų nesilaikymo. Anot kritikų, statybos reglamentai draudžia pėsčiųjų ir dviratininkų eismą tuneliuose, todėl J. Zykaus idėja – neįgyvendinama. Be to, pagal reglamentus, mažiausias aukštis tuneliuose privalo siekti 5 metrus. Abejonių skeptikams kelia ir paskaičiuota tunelio sąmata – esą už tokią sumą tunelio pastatyti nepavyktų. Atsakydamas kritikams, J. Zykus aiškina, kad jo misija ir nėra iki lito suskaičiuoti, kiek atsieis statybos, ar pateikti galutinius brėžinius, atitinkančius visus įstatyminius reikalavimus, taikomus sudėtingiems statiniams. „Mano misija – idėjos pristatymas. Matau daug suinteresuotų žmonių, tad tikiu, kad ją pavyks įgyvendinti. Veiklūs, kūrybingi, drąsūs, savimi pasitikintys ir nebijantys diskutuoti žmonės yra pirma būtinoji sąlyga tokiam projektui realizuoti. Jei tokios kompanijos žmonių nėra, nėra reikalo ir kažką toliau daryti. O kaišiojančių pagalius į ratus buvo ir bus“, – įsitikinęs jis.

Tačiau J. Zykus pripažino, kad realizuojant šį projektą labai svarbu, kad tunelį statytų aukštos kvalifikacijos pamatininkai geotechnikai. „Anksčiau pamatus statydavo žemiausios kvalifikacijos žmonės, dabar – atvirkščiai. Mūsų žemė – pilna spąstų ir pavojų, todėl būtina labai gerai išmanyti savo darbą, kad padėjus tvirtus pamatus, statinys ilgai tarnautų“, – sakė jis ir pridūrė tikįs, kad būtent uostamiestyje ši idėja prigis, nes čia nebijoma naujovių. „Ir, kiek teko susidurti, vietinė valdžia ne tik šneka, bet ir daro. Aš tikiuosi, kad dabartinė miesto valdžia, kaip ir prieš tai buvusi, tą darys“, – sakė pašnekovas.

VšĮ „Vilniaus metro“ iliustr.

nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka




Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

patinka
2014-06-30 17:26
protingas, naujos idėjos man patinka:)
metro
2014-06-30 17:09
neisdege metro Vilniuje, bus tunelis Klaipedoje... gudrus.
gera ideja
2014-06-30 14:44
pestieji ir dviratininkai galetu buti perkeliami tam pritaikytu traukiniu. Panasiu i tuos kurie kelia zmones i kalnus visame pasaulyje.
Nesuprantu
2014-06-30 13:16
Tai kaip pestieji ar dviratininkai persikeltų?
as uz
2014-06-30 12:54
tai butu pirmasis tunelis po vandeniu lietuvoje,

Objektai. Technologijos

nuotrauka
2018-06-25 13:59
Sostinėje prie Operos ir baleto teatro pradedamas tvarkyti didžiulis fontanas ir jo prieigos. Fontanui sutvarkyti sostinės savivaldybė konkurso būdu atrinko rangovą „Poolservice.LT", su kuriuo šiandien pasirašyta sutartis. Vilniečiai ir miesto svečiai atgimusį fontaną ir sutvarkytas Teatro prieigas ...
nuotrauka
2018-06-22 11:02
Pradėti Žydų gatvės rekonstrukcijos darbai turėtų greitai baigtis. Kėdainių rajono savivaldybės meras Saulius Grinkevičius pažymėjo, kad po šios gatvės atnaujinimo darbų bus išsaugotas gatvės autentiškumas.
nuotrauka
2018-06-22 10:47
Pasirašius sutartį su konkurso dėl Vaiko raidos centro projektavimo ir statybos darbų laimėtoju, Vaikų ligoninėje, Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų filiale rinkosi Vaikų ligoninės ir konkursą laimėjusios statybų bendrovės atstovai aptarti artimiausių projektinių darbų. Darbus atliks ...
nuotrauka
2018-06-22 07:07
Į Vilniaus savivaldybės atnaujintą Lukiškių aikštę kasdien traukia gausus būrys vilniečių ir sostinės svečių išbandyti naujausią atrakciją mieste – judesius reaguojantį pasaulyje analogų neturintį interaktyvųjį fontaną, kuriam galima diriguoti.
nuotrauka
2018-06-19 15:18
Uostamiestyje įsibėgėja mokyklų sporto aikštynų atnaujinimas. Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas pasirašė rangos darbų sutartį, pagal kurią už 872 410 eurų bus sutvarkytas „Verdenės“ progimnazijos sporto aikštynas.
nuotrauka
2018-06-19 09:39
Darbai administraciniame pastate, esančiame Gedimino pr. 27/2, Vilniuje, atliekami pagal tvarkomųjų statybos darbų, paprastojo remonto, projektą. Vakar (birželio 18 d.) Kultūros paveldo departamente nuspręsta nedelsiant reaguoti į esamą situaciją dėl kultūros paveldo objekte vykdomų darbų ir sudaryt...
nuotrauka
2018-06-15 13:57
Pastaruoju metu tiek ES, tiek ir Lietuvoje pastebimas šilumos siurblių rinkos augimas. O tai ženkliai prisideda prie visos Europos tikslo stabdyti klimato kaitą. Pagal surinktus statistinius duomenis, jis stebimas ketvirtus metus iš eilės. Dėl palankių sąlygų statybų sektoriuje ir augančiu poreikiu ...
nuotrauka
2018-06-15 06:30
Kauno S. Dariaus ir S. Girėno stadioną rekonstruos mažiausią kainą konkurse pasiūliusi Turkijos kompanija „Kayi Construction“. Šį ketvirtadienį Kauno miesto savivaldybė su konkursą laimėjusia įmone pasirašė statybos darbų sutartį. Tuo pačiu buvo pasirašytas sutarties priedas, kuris miestui leis grie...
nuotrauka
2018-06-13 14:00
Vilniuje pradėta rekonstruoti viena ilgiausių – daugiau kaip 9 kilometrų ilgio Verkių gatvė. Iki vėlyvo rudens bus paklota 2,2 kilometro naujos asfaltbetonio dangos, sutvarkyti kelkraščiai, atnaujintas ženklinimas. Verkių gatvės remontui Vilniaus miesto savivaldybė skyrė apie 200 tūkst. eurų.
nuotrauka
2018-06-13 11:00
Kultūros paveldo departamento direktoriaus įsakymu sudaryta laikinoji komisija ištyrė Šv. Jokūbo ligoninės pastatų komplekso teritorijoje projektuojamus statybos darbus. Pagal komisijos išvadas birželio 1 d. inicijuota ligoninės komplekso vertingųjų savybių patikslinimo procedūra, o birželio 7 d. pr...
nuotrauka
2018-06-13 09:23
Dronų naudojimas nėra naujiena fotografijoje, kino pramonėje, pramoginėje, laisvalaikio ar net sporto veikloje, tačiau, pasirodo, šie skraidantys robotai kelia nemažą perversmą statybos bei projektavimo sektoriuose.
nuotrauka
2018-06-12 10:00
Ant daugiau kaip trijų tūkstančių metų istoriją menančio Pyplių piliakalnio (Ringaudų sen.) – didelis bruzdesys. Tiesa, piliakalnį dabar „užpuolė“ ne kryžiuočiai, o archeologai ir statybininkai. Kauno rajono savivaldybės užsakymu bendrovė „HCS Baltic“ įgyvendina didelį projektą, pagal kurį piliakaln...
nuotrauka
2018-06-11 06:57
Šį šeštadienį, birželio 9 d. atidaryta Lukiškių aikštė. Šventės vinis – ilgai laukto interaktyvaus ir analogų Baltijos šalyse neturinčio fontano atidarymas.
nuotrauka
2018-06-07 12:10
Visi suplanuoti Garliavos miesto atnaujinimo darbai vyksta pagal numatytą planą. Jau ruošiami nauji projektai, – pranešta antradienį (biržėlio 5 d.) Garliavos seniūnijoje įvykusiame Kauno rajono vadovų pasitarime.
nuotrauka
2018-06-07 10:51
Įsikūręs vaizdingoje Nemuno pakrantėje viešbutis „Royal SPA Residence“, kuris 2019 m. prisijungs prie „Mercure“ viešbučių tinklo, po remonto vėl atidarė 18 kambarių – taip buvo įgyvendintas pirmasis visiško viešbučio atnaujinimo plano etapas.
nuotrauka
2018-06-07 10:39
Lukiškių aikštė – viena svarbiausių viešųjų erdvių Lietuvos ir Vilniaus istorijoje. Artėjant šeštadienio renginiui, kurio metu į atgimstančią Lukiškių aikštę pamatyti dešimtmečius lauktą naująjį aikštės veidą susirinks visi miestiečiai ir miesto svečiai, apie Lukiškių aikštės istoriją, reikšmę vilni...
nuotrauka
2018-06-04 10:07
Vilniečių pamėgtoje dviratininkų traukos trasoje P.Vileišio gatvėje, nuo Šilo tilto iki Antakalnio g. 120, jau baigti visi darbai: nutiestas naujas beveik pusantro kilometro raudono asfalto dviračių takas su šaligatviais, sujungęs Šilo tiltą su trasa link Antakalnio žiedo. Ateityje šis P. Vileišio g...
nuotrauka
2018-05-31 06:27
Vakar (gegužės 30 d.) Vilniuje įvyko oficialus pirmojo Baltijos šalyse „Courtyard by Marriott“ viešbučio pristatymas visuomenei. Į verslo klientus orientuoto keturių žvaigždučių viešbučio pristatyme dalyvavo Vyriausybės, užsienio šalių ambasadų, Vilniaus miesto savivaldybės, verslo organizacijų atst...
nuotrauka
2018-05-30 09:08
Kaune veikianti Suomijos kapitalo gelžbetonio jungčių ir statybinių kompozitinių konstrukcijų gamintoja „Peikko Lietuva“ plečia savo veiklą. Bendrovė įsigijo Vilniuje įsikūrusią inžinerinių paslaugų įmonę „ASD Konstrukcijos“ ir kuria padalinį šiame mieste.
nuotrauka
2018-05-24 14:12
Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje sparčiai vyksta JAV medicinos prietaisų gamybos įmonės „Hollister Incorporated“ naujos gamyklos statybos darbai. Darnios nekilnojamojo turto plėtros ir statybų bendrovė „YIT Kausta“ pradėjo jau antrąjį statybų etapą, kurio darbų vertė sieks 25 mln. eurų. Jį planuo...

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos

nuotrauka

Švarus oras – visoms pramonės šakoms

Danų įmonė JKF POLSKA jau daugiau nei 60 metų nuosekliai didina savo indėlį į geresnės aplinkos kūrimą visame pasaulyje. Iš galvanizuoto metalo lakštų ir nerūdijančio plieno filtrus, separat...
nuotrauka

Neįtikėtinų produktų istoriją rankomis kuria nedidelių dirbtuvėlių meistrai

Grynas varis, amerikietiškas riešutmedis, ypač stiprus betono mišinys ir rankų darbas. Tokios yra sudėtinės dalys gaminių, kurie idealiai tinka aukščiausios klasės verslo dovanoms.