2018 balandžio 25 d. trečiadienis, 17:42
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Į Kuršių neriją - ekologišku povandeniniu tuneliu?  5 Fotogalerija

Aušra PETRONIENĖ      2014-06-30 10:10
Netylant batalijoms, reikalingas ar ne tiltas, jungiantis Klaipėdą ir Smiltynę, pasigirdo ir siūlymas Kuršių neriją su Klaipėda sujungti tuneliu. Idėjos autoriaus inžinieriaus statybininko Juozo Zykaus įsitikinimu, šis tunelis – ekologiškausias, pigiausias ir pažangiausias sprendimas, padėsiantis ne tik sutaupyti valstybės ir kiekvieno mūsų pinigus, bet ir iš to uždirbti verslininkams.
nuotrauka
VšĮ „Vilniaus metro“ iliustr.


Idėjų – pilna galva

J. Zykus – ne pirmos novatoriškos idėjos autorius. Ilgus metus jo brandintai metro Vilniuje idėjai neseniai žalią šviesą uždegė Seimo Ekonomikos komitetas. „Mano galva“ pamušta naujovėmis. Deja, pats sunkiausias darbas ir yra ne pastatyti statinį, o įtikinti politikus, gyventojus ir kitus suinteresuotus asmenis, kad toks objektas reikalingas. Pirmuosius 5 metus skleidžiant naują idėją, niekas į tave rimtai net nežiūri. Bet ir Koperniką visi kvailiu laikė, nes jis sakė, kad žemė sukasi apie saulę, kuomet visi buvo įsitikinę, kad saulė sukasi apie žemę”, – sakė J. Zykus.

Naujų idėjų autorius J. Zykus save vadina gamtos mylėtoju ir teigia nenorįs, kad kelias į Neriją taptų autostrada į Kaliningradą. „Neringa yra mūsų visų turtas, ne tik ten gyvenančių. Jos vertė ir slypi tame, kad į šį nuostabų kampelį neužplūsta masė žmonių. Todėl manau, kad ekologiškausia būtų visus automobilius kišti po žeme ir siekti, kad kuo mažiau jų patektų į Nacionalinį parką, o žmonės naudotųsi visuomeniniu transportu“, – įsitikinęs inovatorius.

Tunelis pigiau nei tiltas

J. Zykus pateikė preliminarius skaičiavimus, koks turėtų būti tunelis ir kiek kainuotų jo statybos. Pašnekovo manymu, naujasis statinys galėtų atsirasti ties Klaipėdos konteinerių terminalu, pietinėje miesto dalyje. Anot jo, tam, kad tuneliu galėtų naudotis lengvieji automobiliai, priešgaisrinė ir komunalinių tarnybų technika, taip pat pėstieji ir dviratininkai, jo plotis turėtų būti apie 9 metrai, aukštis – 3,5 metro, ilgis – 1200 metrų. Statybinį, krovininį transportą, turintį aplinkosaugininkų leidimus, galėtų kelti keltas. J. Zykaus skaičiavimu, tunelio statyba kainuotų apie 60 milijonų litų, tad būtų daugiau nei 3 kartus pigesnis už siūlomą statyti tiltą. Statybos, anot specialisto, galėtų trukti apie 18 mėnesių. Anot pašnekovo, naujasis statinys atsipirktų jau po trejų metų.

Pašnekovo tikinimu, tunelis ekologiškai bei finansiškai patrauklesnis ne tik už siūlomą statyti tiltą, bet ir už šiuo metu Kuršių mariomis kursuojančius penkis AB „Smiltynės perkėla“ priklausančius keltus. „Šių laivų kuro sąnaudos siekia 12 milijonų litų per metus Jau nekalbu apie jų teršiamą orą. Norintys įveikti vos daugiau nei kilometro atstumą per Kuršių marias užtrunka apie 20 minučių, vasaros savaitgaliais prie kelto nusidriekus eilėms, sugaištama ir po kelias valandas. Taip švaistomas laikas ir pinigai, teršiama aplinka“,– kelto trūkumus vardijo pašnekovas.

Atsirastų turistų traukos centras

J. Zykaus manymu, šalia tunelio, Klaipėdos pusėje, galėtų išdygti tiek žiemą, tiek vasarą veikiantis motelis, skirtas poilsiautojams, žvejams, vandens turizmo mėgėjams. „Ši teritorija galėtų tapti pramogų oaze turistams ir gyventojams. Reikėtų tik labiau išplėtoti vandens turizmą Kuršių mariose. Įsivaizduokite, atvažiuojate ir jums nereikia niekuo rūpintis – kelionės laivais, žvejybos įranga, maitinimas, nakvynė – viskas vienoje vietoje“, – savo viziją dėstė pokalbininkas. Anot jo, šia idėja turėtų būti suinteresuota ir miesto valdžia, nes ją įgyvendinus būtų galima pritraukti daugiau turistų, sukurta naujų darbo vietų.

Pašnekovo manymu, tunelis pasitarnautų ir uostui, mat jo darbui netrukdytų pirmyn atgal nuolat kursuojantys keltai. – Be to, statant tunelį, viskas, kas bus iškasta, galės būti panaudota krantinių statybai. Taip uosto krantinių ilgis pailgėtų nuo 19 iki 20 kilometrų. Tai išplėstų uosto galimybes“, – idėjos privalumus vardijo J. Zykus. Jo manymu, AB „Smiltynės perkėla“ kolektyvas šios idėjos įgyvendinimu turėtų būti suinteresuotas ne mažiau nei uosto. „Atsiradus tuneliui, perkėlai liktų tik pinigų už persikėlimą surinkimo funkcija, neskaitant mano minėto specialaus transporto kėlimo“, – sakė jis.

J. Zykus pasakoja, kad idėją palaiko Neringos meras, nes vietiniai gyventojai nori, kad Klaipėda jiems taptų lengviau pasiekiama. „Mes pajuokaujam, kad kelto privalumas tik vienas – jei nenori grįžti namo, gali pasiteisinti, kad nespėjai į keltą. Bet kam mielesnė savos, o ne svetimos kompanija, tas suinteresuotas namo grįžti kuo greičiau“, – juokavo J. Zykus.

Skeptikai idėją vadina neįgyvendinama

J. Zykaus sumanymas sulaukė ne tik palaikymo, bet ir kritikos. Daugiausia – dėl statybų kainos ir dėl statybos normų nesilaikymo. Anot kritikų, statybos reglamentai draudžia pėsčiųjų ir dviratininkų eismą tuneliuose, todėl J. Zykaus idėja – neįgyvendinama. Be to, pagal reglamentus, mažiausias aukštis tuneliuose privalo siekti 5 metrus. Abejonių skeptikams kelia ir paskaičiuota tunelio sąmata – esą už tokią sumą tunelio pastatyti nepavyktų. Atsakydamas kritikams, J. Zykus aiškina, kad jo misija ir nėra iki lito suskaičiuoti, kiek atsieis statybos, ar pateikti galutinius brėžinius, atitinkančius visus įstatyminius reikalavimus, taikomus sudėtingiems statiniams. „Mano misija – idėjos pristatymas. Matau daug suinteresuotų žmonių, tad tikiu, kad ją pavyks įgyvendinti. Veiklūs, kūrybingi, drąsūs, savimi pasitikintys ir nebijantys diskutuoti žmonės yra pirma būtinoji sąlyga tokiam projektui realizuoti. Jei tokios kompanijos žmonių nėra, nėra reikalo ir kažką toliau daryti. O kaišiojančių pagalius į ratus buvo ir bus“, – įsitikinęs jis.

Tačiau J. Zykus pripažino, kad realizuojant šį projektą labai svarbu, kad tunelį statytų aukštos kvalifikacijos pamatininkai geotechnikai. „Anksčiau pamatus statydavo žemiausios kvalifikacijos žmonės, dabar – atvirkščiai. Mūsų žemė – pilna spąstų ir pavojų, todėl būtina labai gerai išmanyti savo darbą, kad padėjus tvirtus pamatus, statinys ilgai tarnautų“, – sakė jis ir pridūrė tikįs, kad būtent uostamiestyje ši idėja prigis, nes čia nebijoma naujovių. „Ir, kiek teko susidurti, vietinė valdžia ne tik šneka, bet ir daro. Aš tikiuosi, kad dabartinė miesto valdžia, kaip ir prieš tai buvusi, tą darys“, – sakė pašnekovas.

VšĮ „Vilniaus metro“ iliustr.

nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka




Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

patinka
2014-06-30 17:26
protingas, naujos idėjos man patinka:)
metro
2014-06-30 17:09
neisdege metro Vilniuje, bus tunelis Klaipedoje... gudrus.
gera ideja
2014-06-30 14:44
pestieji ir dviratininkai galetu buti perkeliami tam pritaikytu traukiniu. Panasiu i tuos kurie kelia zmones i kalnus visame pasaulyje.
Nesuprantu
2014-06-30 13:16
Tai kaip pestieji ar dviratininkai persikeltų?
as uz
2014-06-30 12:54
tai butu pirmasis tunelis po vandeniu lietuvoje,

Objektai. Technologijos

nuotrauka
2018-04-24 14:26
Daugiau kaip pusšimtį metų Vilniuje, Žvėryne veikusios Lietuvos kino studijos pastatai šių metų rudenį taps prestižiniais apartamentais. Projektą plėtojanti bendrovė „Verslama“ per pusantrų metų į kino studijos pastatų atnaujinimą investavo 6,5 mln. eurų ir išsaugojo bei atnaujino istorinį paveldą, ...
nuotrauka
2018-04-24 11:04
Kaune, greta „Girstučio“ komplekso, iškilsianti naujoji ledo arena lankytojus pasitiks šiuolaikinėje architektūroje vis labiau populiarėjančiu betono ir medžio deriniu. Ją projektuojantis vienas žymiausių Lietuvos architektų Gediminas Jurevičius sako, kad tai ne tik padailins estetinį vaizdą, bet ir...
nuotrauka
2018-04-23 10:52
„Ar tai buvo iššūkis? Taip, ir ne tik mums, bet ir visai projekto komandai. Nors turime nemažą prekybos centrų statybos patirtį, toks centras, koks yra „ŽALI“, yra pirmasis ir kol kas vienintelis“, – sako bendrovės „Eikos statyba“ direktorius Almantas Čebanauskas. Vystytojų „Baltisches Haus“ sumanyt...
nuotrauka
2018-04-23 09:26
Lietuvos apeliacinis teismas leidžia tęsti Nacionalinio stadiono konkurso procedūras, kurios buvo sustabdytos dėl UAB „Vilniaus nacionalinis stadionas“ inicijuoto teisminio proceso. Šis teismo sprendimas leis toliau siekti sėkmingo projekto įgyvendinimo, dedant visas pastangas ES finansavimo užtikri...
nuotrauka
2018-04-23 07:18
Kauno rajono savivaldybė rūpinasi ne tik prestižinėmis gimnazijomis, bet nepamiršta nutolusių nuo miesto ugdymo įstaigų. Viena tokių – Taurakiemio seniūnijoje įsikūrusi Piliuonos gimnazija, kuriai rekonstruoti prireiks beveik 2,6 mln. eurų.
nuotrauka
2018-04-20 12:05
Vakar (balandžio 19 d.) Vilniuje atsidarė pirmasis Baltijos šalyse „Courtyard by Marriott“ viešbutis. Į verslo klientus orientuotas keturių žvaigždučių viešbutis svečiams pasiūlys 199 kambarius, beveik 250 vietų konferencijų centrą, restoraną su vasaros terasa.
nuotrauka
2018-04-20 06:50
Simboliniu laiko kapsulės įkasimu pradėtos pirmosios Baltijos šalyse Prancūzijos sporto prekių milžino „Decathlon“ parduotuvės statybos. Tai pirmasis komercinis objektas, iškilsiantis nekilnojamojo turto bendrovės „VPH“ vystomame daugiau nei 9 hektarų „VNO verslo ir prekybos parke“. Planuojama, kad ...
nuotrauka
2018-04-18 09:46
Užsakovui svarbu ne tik statybinės medžiagos patvarumas, ekologiškumas bei kokybė, bet ir tai, kad jos panaudojimo technologiniai niuansai neribotų kūrybinių idėjų įgyvendinimo. Apdailos medžiagų rinkoje sėkmingai įsitvirtino visišką kūrybos laisvę suteikianti naujovė, kurią praktiškai jau išbandė i...
nuotrauka
2018-04-17 09:04
Statybos industrijos asociacija kartu su VGTU Statybos fakultetu kasmet organizuoja mokslinę konferenciją „Betonas ir gelžbetonis“. Konferencijoje aktyviai dalyvauja Lietuvos ir kaimyninių šalių betono ir gelžbetonio gamintojai bei šios srities mokslininkai. Šių metų konferencija buvo paskirta aktua...
nuotrauka
2018-04-16 16:59
Tyla ir ramybė yra ta didžioji vertė, kurios siekia kiekvieno būsto gyventojai. Tačiau kaip tik svetimi garsai, iš kaimynų buto sklindantis triukšmas yra viena iš didžiausių problemų, dėl kurių skundžiasi žmonės. Ir ne tik senos statybos namų gyventojai. Kaip pastebi „Knauf“ specialistai, kone kas a...
nuotrauka
2018-04-16 13:36
2018 m. balandžio 16 d. vykusiame antrosios nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos, veikiančios prie Kultūros paveldo departamento, posėdyje priimtas nutarimas suteikti Vaižganto g. 13D, Kaune esančiam Lietuvos pirmosios radijo stoties pastatui apsaugą įrašant į Kultūros vertybių registrą....
nuotrauka
2018-04-16 11:22
Ilgus metus buvusi užmiršta ir apleista, Aleksoto apžvalgos aikštelė atgimsta naujam gyvenimui. Šią savaitę pradėta rekonstrukcija.
nuotrauka
2018-04-12 10:22
Vilniaus miesto savivaldybė išsakė pastabas viešbučio Vasario 16-osios g. 1 projektui ir išduos statybos leidimą tik tuomet, kai bus atsižvelgta į minėtas pastabas.
nuotrauka
2018-04-12 07:21
Jau 2019 metais Kaune pradės veikti unikalios koncepcijos verslo centras „Business Leaders Center“. Projektą vysto SBA koncerno nekilnojamojo turto inovacijų bendrovė „Urban Inventors“, kuri į verslo centrą investuos 20 mln. eurų. Kuriamų erdvių unikalumas bus išskirtinė šio verslo centro darbuotoja...
nuotrauka
2018-04-11 11:25
Siekiant atitikti griežčiausius statiniams keliamus reikalavimus ir aukščiausius kokybės standartus, labai svarbu užtikrinti atsparumą vandeniui. Kad net žemiau gruntinio vandens lygio esantys pastatai tarnautų ilgai, o grėsmės būtų sumažintos iki minimumo, „Sika®“ pristato hidroizoliacinę funkciją ...
nuotrauka
2018-04-11 07:18
Kauno prekybos miestelyje „Urmas“ netrukus pirkėjams duris atvers moderni prekybos erdvė, išsiskirsianti savitu stiliumi.
nuotrauka
2018-04-10 07:19
Tęsiama socialinių būstų statyba Klaipėdoje. Pernai LR Finansų ministerijos iniciatyva finansavimas šiems procesams buvo sutrikęs. Nenorėdama, kad statybos sustotų, darbus uostamiesčio savivaldybė apmokėjo vien iš miesto biudžeto. Šiomis dienomis finansavimas atnaujintas.
nuotrauka
2018-04-09 10:38
Revoliucinė filmavimo technologija, anksčiau naudota tik marsaeigio roboto „Curiosity“, parduodamus būstus leidžia užfiksuoti 360 laipsnių kampu. Tokie būstai parduodami vidutiniškai devynis kartus greičiau, palyginti su tais, kurie skelbimuose iliustruojami įprastomis nuotraukomis.
nuotrauka
2018-04-09 08:00
Greitai sostinės senamiesčio gyventojai džiaugsis nauju pėsčiųjų tiltu per Vilnią. Iš plieninių sijų ir gelžbetoninių plokščių suprojektuoto tilto ilgis – 26 metrai. Projekto autoriai pasirūpino, kad upės krantus sujungsiantis statinys darniai įsilietų į sostinės kraštovaizdį, o tilto statybos darbo...
nuotrauka
2018-04-06 09:15
Inovacijos keičia mūsų kasdienybę. Kas anksčiau buvo neatsiejama namų ruošos dalis, dabar atliekama vieno mygtuko paspaudimu. Aštuonerius metus namų robotų srityje dirbanti parduotuvė www.roboshop.lt šį pavasarį pristato naujieną – unikalų grindų plovėją „HOBOT Legee 668“, išsiskiriantį universalumu...

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos

nuotrauka

„Betono mozaika“. Nauja siūlių technologija atveria naujų trinkelių panaudojimo ir priežiūros galimybių

Posakis apie mažą akmenėlį, verčiantį didelį vežimą, yra gerai suprantamas tiems, kurie prižiūri trinkelėmis ar šaligatvio plytelėmis išklotas teritorijas, kuriems svarbi estetika ir tvarka....
nuotrauka

Neįtikėtinų produktų istoriją rankomis kuria nedidelių dirbtuvėlių meistrai

Grynas varis, amerikietiškas riešutmedis, ypač stiprus betono mišinys ir rankų darbas. Tokios yra sudėtinės dalys gaminių, kurie idealiai tinka aukščiausios klasės verslo dovanoms.