2019 vasario 17 d. sekmadienis, 8:13
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Į Kuršių neriją - ekologišku povandeniniu tuneliu?  5 Fotogalerija

Aušra PETRONIENĖ      2014-06-30 10:10
Netylant batalijoms, reikalingas ar ne tiltas, jungiantis Klaipėdą ir Smiltynę, pasigirdo ir siūlymas Kuršių neriją su Klaipėda sujungti tuneliu. Idėjos autoriaus inžinieriaus statybininko Juozo Zykaus įsitikinimu, šis tunelis – ekologiškausias, pigiausias ir pažangiausias sprendimas, padėsiantis ne tik sutaupyti valstybės ir kiekvieno mūsų pinigus, bet ir iš to uždirbti verslininkams.
nuotrauka
VšĮ „Vilniaus metro“ iliustr.


Idėjų – pilna galva

J. Zykus – ne pirmos novatoriškos idėjos autorius. Ilgus metus jo brandintai metro Vilniuje idėjai neseniai žalią šviesą uždegė Seimo Ekonomikos komitetas. „Mano galva“ pamušta naujovėmis. Deja, pats sunkiausias darbas ir yra ne pastatyti statinį, o įtikinti politikus, gyventojus ir kitus suinteresuotus asmenis, kad toks objektas reikalingas. Pirmuosius 5 metus skleidžiant naują idėją, niekas į tave rimtai net nežiūri. Bet ir Koperniką visi kvailiu laikė, nes jis sakė, kad žemė sukasi apie saulę, kuomet visi buvo įsitikinę, kad saulė sukasi apie žemę”, – sakė J. Zykus.

Naujų idėjų autorius J. Zykus save vadina gamtos mylėtoju ir teigia nenorįs, kad kelias į Neriją taptų autostrada į Kaliningradą. „Neringa yra mūsų visų turtas, ne tik ten gyvenančių. Jos vertė ir slypi tame, kad į šį nuostabų kampelį neužplūsta masė žmonių. Todėl manau, kad ekologiškausia būtų visus automobilius kišti po žeme ir siekti, kad kuo mažiau jų patektų į Nacionalinį parką, o žmonės naudotųsi visuomeniniu transportu“, – įsitikinęs inovatorius.

Tunelis pigiau nei tiltas

J. Zykus pateikė preliminarius skaičiavimus, koks turėtų būti tunelis ir kiek kainuotų jo statybos. Pašnekovo manymu, naujasis statinys galėtų atsirasti ties Klaipėdos konteinerių terminalu, pietinėje miesto dalyje. Anot jo, tam, kad tuneliu galėtų naudotis lengvieji automobiliai, priešgaisrinė ir komunalinių tarnybų technika, taip pat pėstieji ir dviratininkai, jo plotis turėtų būti apie 9 metrai, aukštis – 3,5 metro, ilgis – 1200 metrų. Statybinį, krovininį transportą, turintį aplinkosaugininkų leidimus, galėtų kelti keltas. J. Zykaus skaičiavimu, tunelio statyba kainuotų apie 60 milijonų litų, tad būtų daugiau nei 3 kartus pigesnis už siūlomą statyti tiltą. Statybos, anot specialisto, galėtų trukti apie 18 mėnesių. Anot pašnekovo, naujasis statinys atsipirktų jau po trejų metų.

Pašnekovo tikinimu, tunelis ekologiškai bei finansiškai patrauklesnis ne tik už siūlomą statyti tiltą, bet ir už šiuo metu Kuršių mariomis kursuojančius penkis AB „Smiltynės perkėla“ priklausančius keltus. „Šių laivų kuro sąnaudos siekia 12 milijonų litų per metus Jau nekalbu apie jų teršiamą orą. Norintys įveikti vos daugiau nei kilometro atstumą per Kuršių marias užtrunka apie 20 minučių, vasaros savaitgaliais prie kelto nusidriekus eilėms, sugaištama ir po kelias valandas. Taip švaistomas laikas ir pinigai, teršiama aplinka“,– kelto trūkumus vardijo pašnekovas.

Atsirastų turistų traukos centras

J. Zykaus manymu, šalia tunelio, Klaipėdos pusėje, galėtų išdygti tiek žiemą, tiek vasarą veikiantis motelis, skirtas poilsiautojams, žvejams, vandens turizmo mėgėjams. „Ši teritorija galėtų tapti pramogų oaze turistams ir gyventojams. Reikėtų tik labiau išplėtoti vandens turizmą Kuršių mariose. Įsivaizduokite, atvažiuojate ir jums nereikia niekuo rūpintis – kelionės laivais, žvejybos įranga, maitinimas, nakvynė – viskas vienoje vietoje“, – savo viziją dėstė pokalbininkas. Anot jo, šia idėja turėtų būti suinteresuota ir miesto valdžia, nes ją įgyvendinus būtų galima pritraukti daugiau turistų, sukurta naujų darbo vietų.

Pašnekovo manymu, tunelis pasitarnautų ir uostui, mat jo darbui netrukdytų pirmyn atgal nuolat kursuojantys keltai. – Be to, statant tunelį, viskas, kas bus iškasta, galės būti panaudota krantinių statybai. Taip uosto krantinių ilgis pailgėtų nuo 19 iki 20 kilometrų. Tai išplėstų uosto galimybes“, – idėjos privalumus vardijo J. Zykus. Jo manymu, AB „Smiltynės perkėla“ kolektyvas šios idėjos įgyvendinimu turėtų būti suinteresuotas ne mažiau nei uosto. „Atsiradus tuneliui, perkėlai liktų tik pinigų už persikėlimą surinkimo funkcija, neskaitant mano minėto specialaus transporto kėlimo“, – sakė jis.

J. Zykus pasakoja, kad idėją palaiko Neringos meras, nes vietiniai gyventojai nori, kad Klaipėda jiems taptų lengviau pasiekiama. „Mes pajuokaujam, kad kelto privalumas tik vienas – jei nenori grįžti namo, gali pasiteisinti, kad nespėjai į keltą. Bet kam mielesnė savos, o ne svetimos kompanija, tas suinteresuotas namo grįžti kuo greičiau“, – juokavo J. Zykus.

Skeptikai idėją vadina neįgyvendinama

J. Zykaus sumanymas sulaukė ne tik palaikymo, bet ir kritikos. Daugiausia – dėl statybų kainos ir dėl statybos normų nesilaikymo. Anot kritikų, statybos reglamentai draudžia pėsčiųjų ir dviratininkų eismą tuneliuose, todėl J. Zykaus idėja – neįgyvendinama. Be to, pagal reglamentus, mažiausias aukštis tuneliuose privalo siekti 5 metrus. Abejonių skeptikams kelia ir paskaičiuota tunelio sąmata – esą už tokią sumą tunelio pastatyti nepavyktų. Atsakydamas kritikams, J. Zykus aiškina, kad jo misija ir nėra iki lito suskaičiuoti, kiek atsieis statybos, ar pateikti galutinius brėžinius, atitinkančius visus įstatyminius reikalavimus, taikomus sudėtingiems statiniams. „Mano misija – idėjos pristatymas. Matau daug suinteresuotų žmonių, tad tikiu, kad ją pavyks įgyvendinti. Veiklūs, kūrybingi, drąsūs, savimi pasitikintys ir nebijantys diskutuoti žmonės yra pirma būtinoji sąlyga tokiam projektui realizuoti. Jei tokios kompanijos žmonių nėra, nėra reikalo ir kažką toliau daryti. O kaišiojančių pagalius į ratus buvo ir bus“, – įsitikinęs jis.

Tačiau J. Zykus pripažino, kad realizuojant šį projektą labai svarbu, kad tunelį statytų aukštos kvalifikacijos pamatininkai geotechnikai. „Anksčiau pamatus statydavo žemiausios kvalifikacijos žmonės, dabar – atvirkščiai. Mūsų žemė – pilna spąstų ir pavojų, todėl būtina labai gerai išmanyti savo darbą, kad padėjus tvirtus pamatus, statinys ilgai tarnautų“, – sakė jis ir pridūrė tikįs, kad būtent uostamiestyje ši idėja prigis, nes čia nebijoma naujovių. „Ir, kiek teko susidurti, vietinė valdžia ne tik šneka, bet ir daro. Aš tikiuosi, kad dabartinė miesto valdžia, kaip ir prieš tai buvusi, tą darys“, – sakė pašnekovas.

VšĮ „Vilniaus metro“ iliustr.

nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka




Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

patinka
2014-06-30 17:26
protingas, naujos idėjos man patinka:)
metro
2014-06-30 17:09
neisdege metro Vilniuje, bus tunelis Klaipedoje... gudrus.
gera ideja
2014-06-30 14:44
pestieji ir dviratininkai galetu buti perkeliami tam pritaikytu traukiniu. Panasiu i tuos kurie kelia zmones i kalnus visame pasaulyje.
Nesuprantu
2014-06-30 13:16
Tai kaip pestieji ar dviratininkai persikeltų?
as uz
2014-06-30 12:54
tai butu pirmasis tunelis po vandeniu lietuvoje,

Objektai. Technologijos. Bendrovėse

nuotrauka
2019-02-14 11:39
Vilnius skelbiasi uždegęs žalią šviesą Šeškinės Daugiafunkcio komplekso koncesijos sutarties pateikimui – vasario 13 d. taryba pritarė jos pateikimui: „iki pritarimo sutarčiai lieka vos vienas žingsnis, kuris gali būtų žengtas jau kitą savaitę vyksiančiame Tarybos posėdyje. Sulaukus komitetų pritari...
nuotrauka
2019-02-14 08:03
Sostinės savivaldybė kreipėsi į Vyriausybę, prašydama skirti lėšų naujai irklavimo bazei Vilniuje (Žirmūnuose) įrengti. Girdėdama sportininkų irkluotojų bendruomenės susirūpinimą dėl infrastruktūros trūkumo, savivaldybės Administracija atšaukė viešąjį aukcioną – nebeparduos savivaldybės įmonei UAB „...
nuotrauka
2019-02-13 08:03
Vienas greičiausiai kintančių gyvenamosios aplinkos taršos šaltinių yra triukšmas. Kaip rodo patirtis, daugiabučių gyventojai dažnai kenčia nuo tarpaukštinėmis perdangomis sklindančio, viršutinių kaimynų keliamo triukšmo.
nuotrauka
2019-02-10 09:22
Privataus kapitalo investicinis fondas „INVL Baltic Sea Growth Fund“, kurį valdo „Invaldos INVL“ antrinė įmonė „INVL Asset Management“, perka kontrolinį metalo apdirbimo ir pramoninės statybos akcinės bendrovės „Montuotojas“ akcijų paketą.
nuotrauka
2019-02-08 13:43
Lietuva dažnai apibūdinama kaip palyginti maža šalis, panašūs teiginiai gali būti naudojami ir kalbant apie čia veikiančias gamybos įmones. Nors toks apibūdinimas gali skambėti kaip rimtas minusas, iš tiesų tai – atvirumo pokyčiams, greičio ir lankstumo ženklas. Apie tai kalba tiek tarptautinės orga...
nuotrauka
2019-02-04 12:42
2018 m. pabaigoje Kauno technologijos universiteto (KTU) bendruomenę pasiekė džiugi žinia – patvirtintas KTU investicijų projektas ir skirtas Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų finansavimas atnaujinti bei pritaikyti visuomenės reikmėms vieną ryškiausių Lietuvos XX a. pirmosios pusės modernizmo...
nuotrauka
2019-02-04 12:34
Netrukus padidės apžvalgos bokštų saugomose teritorijose skaičius. Nemuno kilpų regioniniame parke jau įpusėjo naujojo bokšto statyba. Jis iškils netoli Birštono, prie Škėvonių atodangos, skelbia Aplinkos ministerija.
nuotrauka
2019-02-01 12:00
Lietuvos nacionalinio muziejaus geologas, fizinių mokslų daktaras Vytautas Račkauskas, apžvelgdamas geologinius tyrimus, atliktus Gedimino kalne, sako, kad įvairiais laikotarpiais kalnas tirtas ir gręžtas daugybę kartų. Kai kurių gręžinių duomenys vis dar nerasti, o vertingą informaciją mokslininkam...
nuotrauka
2019-01-30 13:17
Investicijų į nekilnojamąjį turtą (NT) kompanija „Hanner“ 2019 metais į NT projektus planuoja investuoti 72 milijonus eurų. Didesnę investicijų dalį bendrovė skirs Latvijoje ir Rumunijoje plėtojamiems projektams - 38 mln. eurų, į Lietuvoje plėtojamus gyvenamuosius ir komercinius projektus planuojama...
nuotrauka
2019-01-30 11:57
Veiklos 20-metį Lietuvoje švenčianti nekilnojamojo turto kompanija „Ober-Haus“ 2018 metais Lietuvoje pasiekė 3,95 mln. eurų be PVM apyvartą, tai yra 6 proc. daugiau nei 2017 metais.
nuotrauka
2019-01-30 11:16
Siekiant iš esmės pagerinti Lietuvos kelių kokybę ir priežiūrą, kelių būklei tirti pasitelkiamos naujausios technologijos. Jau šį pavasarį į šalies kelius išriedės mobili kelių būklės tyrimo laboratorija, kuri pradės skenuoti visą asfaltuotų valstybinės reikšmės kelių tinklą. Tai naujos kartos įrang...
nuotrauka
2019-01-30 10:00
Septynis konkurentus nurungę AB „Kauno tiltai“ laimėjo daugiau nei 200 mln. Švedijos kronų (apie 19,6 mln. eurų) vertės konkursą ir netoli Stokholmo priemiesčio Vedesto statys keturių eismo juostų viaduką. Tai yra didžiausias lietuvių įmonės laimėtas konkursas Švedijoje ir pirmas tokios vertės proje...
nuotrauka
2019-01-28 13:42
Sostinėje prasidėjo analogų Lietuvoje neturinčio modernaus ir interaktyvaus muziejaus rekonstrukcija ir plėtra. Šiandien Vilniaus meras Remigijus Šimašius drauge su muziejaus direktoriumi Mykolu Bistricku ir statybų rangovais įkasė simbolinę kapsulę. Laiške ateities kartoms rašoma, kad ši erdvė taps...
nuotrauka
2019-01-28 09:02
Klaipėdoje duris atvėrė didžiausia Baltijos šalyse bendradarbystės (angl. coworking) erdvė su integruota gyvenamąja vieta (angl. coliving). Uostamiesčiui tinkamu vardu „Light House“ pasivadinęs projektas po vienu stogu talpins startuolius, augantį ir jau pažengusį verslą, mokslo tyrimų centrus.
nuotrauka
2019-01-23 14:06
2018 m. „Rail Baltica“ globalus projektas pasiekė svarbiausius strateginius, techninius bei finansinius tikslus, todėl tikslas veiklą pradėti 2026 m. liko nepakitęs.
nuotrauka
2019-01-22 11:28
Modernaus verslo centro „Business Stadium West“ lankytojus pasitiks ir kasdienius klausimus padės spręsti specialiai šiam pastatui sukurtas išmanusis administratorius. Šiuo metu vyksta įrangos montavimo ir derinimo darbai, dirbtinio intelekto asistentas „pradės darbą“ jau kovo arba balandžio mėnesį.
nuotrauka
2019-01-21 07:35
Renovuojant ir įrengiant koncertų ar teatrų sales, vienas iš svarbiausių parametrų yra garsas, akustika. Paradoksalu, bet net ir viena netinkamai parinkta ar įrengta vėdinimo, šildymo sistemos detalė gali niekais paversti patį tobuliausią projektą. Kad toks mažas akmuo neišverstų didelio vežimo, atn...
nuotrauka
2019-01-18 13:19
Šią savaitę Kuršių nerijos Kopgalyje, greta Lietuvos jūrų muziejaus delfinariumo bus pradėtas statyti Baltijos jūros gyvūnų reabilitacijos centras.
nuotrauka
2019-01-18 10:16
2019 m. sausio 17 d., įgyvendinus atranką valdžios ir privataus subjektų partnerystės (VPSP) projekte „Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato pastato Kaune, Radvilėnų pl. 1, projektavimas, statyba ir paslaugų teikimas“, „Merko statyba“ pasirašė sutartį su Policijos departamentu prie Vida...
nuotrauka
2019-01-17 11:43
Pasitvirtino aplinkosaugininkų gauta informacija apie UAB „Traidenis“ teritorijoje Alytuje, Pramonės gatvėje, galimai užkastas gamybos atliekas.

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos. Bendrovėse

nuotrauka

Buto vėdinimas su „Eco-Fresh“. Didelės mažo įrenginio galimybės

Lietuvą ištiko paradoksas. Modernizuoti daugiabučiai namai tapo kur kas šiltesni, sąskaitos už šildymą sumažėjo, tačiau butuose tapo drėgna, ėmė veistis pelėsis. Modernizavimas, turėjęs sute...