2019 birželio 24 d. pirmadienis, 20:53
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Į Kuršių neriją - ekologišku povandeniniu tuneliu?  5

Aušra PETRONIENĖ      2014-06-30 10:10
Netylant batalijoms, reikalingas ar ne tiltas, jungiantis Klaipėdą ir Smiltynę, pasigirdo ir siūlymas Kuršių neriją su Klaipėda sujungti tuneliu. Idėjos autoriaus inžinieriaus statybininko Juozo Zykaus įsitikinimu, šis tunelis – ekologiškausias, pigiausias ir pažangiausias sprendimas, padėsiantis ne tik sutaupyti valstybės ir kiekvieno mūsų pinigus, bet ir iš to uždirbti verslininkams.
nuotrauka
VšĮ „Vilniaus metro“ iliustr.


Minimos įmonės
Smiltynės perkėla, AB

Idėjų – pilna galva

J. Zykus – ne pirmos novatoriškos idėjos autorius. Ilgus metus jo brandintai metro Vilniuje idėjai neseniai žalią šviesą uždegė Seimo Ekonomikos komitetas. „Mano galva“ pamušta naujovėmis. Deja, pats sunkiausias darbas ir yra ne pastatyti statinį, o įtikinti politikus, gyventojus ir kitus suinteresuotus asmenis, kad toks objektas reikalingas. Pirmuosius 5 metus skleidžiant naują idėją, niekas į tave rimtai net nežiūri. Bet ir Koperniką visi kvailiu laikė, nes jis sakė, kad žemė sukasi apie saulę, kuomet visi buvo įsitikinę, kad saulė sukasi apie žemę”, – sakė J. Zykus.

Naujų idėjų autorius J. Zykus save vadina gamtos mylėtoju ir teigia nenorįs, kad kelias į Neriją taptų autostrada į Kaliningradą. „Neringa yra mūsų visų turtas, ne tik ten gyvenančių. Jos vertė ir slypi tame, kad į šį nuostabų kampelį neužplūsta masė žmonių. Todėl manau, kad ekologiškausia būtų visus automobilius kišti po žeme ir siekti, kad kuo mažiau jų patektų į Nacionalinį parką, o žmonės naudotųsi visuomeniniu transportu“, – įsitikinęs inovatorius.

Tunelis pigiau nei tiltas

J. Zykus pateikė preliminarius skaičiavimus, koks turėtų būti tunelis ir kiek kainuotų jo statybos. Pašnekovo manymu, naujasis statinys galėtų atsirasti ties Klaipėdos konteinerių terminalu, pietinėje miesto dalyje. Anot jo, tam, kad tuneliu galėtų naudotis lengvieji automobiliai, priešgaisrinė ir komunalinių tarnybų technika, taip pat pėstieji ir dviratininkai, jo plotis turėtų būti apie 9 metrai, aukštis – 3,5 metro, ilgis – 1200 metrų. Statybinį, krovininį transportą, turintį aplinkosaugininkų leidimus, galėtų kelti keltas. J. Zykaus skaičiavimu, tunelio statyba kainuotų apie 60 milijonų litų, tad būtų daugiau nei 3 kartus pigesnis už siūlomą statyti tiltą. Statybos, anot specialisto, galėtų trukti apie 18 mėnesių. Anot pašnekovo, naujasis statinys atsipirktų jau po trejų metų.

Pašnekovo tikinimu, tunelis ekologiškai bei finansiškai patrauklesnis ne tik už siūlomą statyti tiltą, bet ir už šiuo metu Kuršių mariomis kursuojančius penkis AB „Smiltynės perkėla“ priklausančius keltus. „Šių laivų kuro sąnaudos siekia 12 milijonų litų per metus Jau nekalbu apie jų teršiamą orą. Norintys įveikti vos daugiau nei kilometro atstumą per Kuršių marias užtrunka apie 20 minučių, vasaros savaitgaliais prie kelto nusidriekus eilėms, sugaištama ir po kelias valandas. Taip švaistomas laikas ir pinigai, teršiama aplinka“,– kelto trūkumus vardijo pašnekovas.

Atsirastų turistų traukos centras

J. Zykaus manymu, šalia tunelio, Klaipėdos pusėje, galėtų išdygti tiek žiemą, tiek vasarą veikiantis motelis, skirtas poilsiautojams, žvejams, vandens turizmo mėgėjams. „Ši teritorija galėtų tapti pramogų oaze turistams ir gyventojams. Reikėtų tik labiau išplėtoti vandens turizmą Kuršių mariose. Įsivaizduokite, atvažiuojate ir jums nereikia niekuo rūpintis – kelionės laivais, žvejybos įranga, maitinimas, nakvynė – viskas vienoje vietoje“, – savo viziją dėstė pokalbininkas. Anot jo, šia idėja turėtų būti suinteresuota ir miesto valdžia, nes ją įgyvendinus būtų galima pritraukti daugiau turistų, sukurta naujų darbo vietų.

Pašnekovo manymu, tunelis pasitarnautų ir uostui, mat jo darbui netrukdytų pirmyn atgal nuolat kursuojantys keltai. – Be to, statant tunelį, viskas, kas bus iškasta, galės būti panaudota krantinių statybai. Taip uosto krantinių ilgis pailgėtų nuo 19 iki 20 kilometrų. Tai išplėstų uosto galimybes“, – idėjos privalumus vardijo J. Zykus. Jo manymu, AB „Smiltynės perkėla“ kolektyvas šios idėjos įgyvendinimu turėtų būti suinteresuotas ne mažiau nei uosto. „Atsiradus tuneliui, perkėlai liktų tik pinigų už persikėlimą surinkimo funkcija, neskaitant mano minėto specialaus transporto kėlimo“, – sakė jis.

J. Zykus pasakoja, kad idėją palaiko Neringos meras, nes vietiniai gyventojai nori, kad Klaipėda jiems taptų lengviau pasiekiama. „Mes pajuokaujam, kad kelto privalumas tik vienas – jei nenori grįžti namo, gali pasiteisinti, kad nespėjai į keltą. Bet kam mielesnė savos, o ne svetimos kompanija, tas suinteresuotas namo grįžti kuo greičiau“, – juokavo J. Zykus.

Skeptikai idėją vadina neįgyvendinama

J. Zykaus sumanymas sulaukė ne tik palaikymo, bet ir kritikos. Daugiausia – dėl statybų kainos ir dėl statybos normų nesilaikymo. Anot kritikų, statybos reglamentai draudžia pėsčiųjų ir dviratininkų eismą tuneliuose, todėl J. Zykaus idėja – neįgyvendinama. Be to, pagal reglamentus, mažiausias aukštis tuneliuose privalo siekti 5 metrus. Abejonių skeptikams kelia ir paskaičiuota tunelio sąmata – esą už tokią sumą tunelio pastatyti nepavyktų. Atsakydamas kritikams, J. Zykus aiškina, kad jo misija ir nėra iki lito suskaičiuoti, kiek atsieis statybos, ar pateikti galutinius brėžinius, atitinkančius visus įstatyminius reikalavimus, taikomus sudėtingiems statiniams. „Mano misija – idėjos pristatymas. Matau daug suinteresuotų žmonių, tad tikiu, kad ją pavyks įgyvendinti. Veiklūs, kūrybingi, drąsūs, savimi pasitikintys ir nebijantys diskutuoti žmonės yra pirma būtinoji sąlyga tokiam projektui realizuoti. Jei tokios kompanijos žmonių nėra, nėra reikalo ir kažką toliau daryti. O kaišiojančių pagalius į ratus buvo ir bus“, – įsitikinęs jis.

Tačiau J. Zykus pripažino, kad realizuojant šį projektą labai svarbu, kad tunelį statytų aukštos kvalifikacijos pamatininkai geotechnikai. „Anksčiau pamatus statydavo žemiausios kvalifikacijos žmonės, dabar – atvirkščiai. Mūsų žemė – pilna spąstų ir pavojų, todėl būtina labai gerai išmanyti savo darbą, kad padėjus tvirtus pamatus, statinys ilgai tarnautų“, – sakė jis ir pridūrė tikįs, kad būtent uostamiestyje ši idėja prigis, nes čia nebijoma naujovių. „Ir, kiek teko susidurti, vietinė valdžia ne tik šneka, bet ir daro. Aš tikiuosi, kad dabartinė miesto valdžia, kaip ir prieš tai buvusi, tą darys“, – sakė pašnekovas.

VšĮ „Vilniaus metro“ iliustr.




Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

patinka
2014-06-30 17:26
protingas, naujos idėjos man patinka:)
metro
2014-06-30 17:09
neisdege metro Vilniuje, bus tunelis Klaipedoje... gudrus.
gera ideja
2014-06-30 14:44
pestieji ir dviratininkai galetu buti perkeliami tam pritaikytu traukiniu. Panasiu i tuos kurie kelia zmones i kalnus visame pasaulyje.
Nesuprantu
2014-06-30 13:16
Tai kaip pestieji ar dviratininkai persikeltų?
as uz
2014-06-30 12:54
tai butu pirmasis tunelis po vandeniu lietuvoje,

Objektai. Technologijos. Bendrovėse

nuotrauka
2019-06-21 10:16
Birželio pradžioje paaiškėjo naujo labai svarbių asmenų (VIP) terminalo su konferencijų centru Vilniaus oro uoste statytojas – rangos sutartį valstybės įmonė Lietuvos oro uostai pasirašė su geriausią pasiūlymą pateikusia kompanija „Eikos statyba“. Šiaurinėje oro uosto teritorijoje per artimiausius 9...
nuotrauka
2019-06-20 14:34
„Prieš pusmetį duris atvėręs Fabijoniškių baseinas yra pirmasis miesto pastatytas baseinas, atkūrus Nepriklausomybę, o jau kitąmet bus pastatytas ir antras didesnis Lazdynų daugiafunkcis sveikatinimo centras, kuris turės vienus moderniausių Baltijos šalyse 50 ir 25 m ilgio plaukimo baseinus. Tai pad...
nuotrauka
2019-06-20 12:19
INREAL grupė pradeda naujo A+ energinės klasės verslo centro plėtrą Vilniuje Šnipiškėse. 8 aukštų su antstatu, 3280 kv. m bendro ploto pastatas suprojektuotas 13,31 aro sklype. Projekto investicijos – 7,2 mln. eurų . Planuojama statybų pabaiga – 2020 m. III ketvirtis.
nuotrauka
2019-06-20 10:39
Neseniai 80-metį minėjusi legendinė Kauno sporto halė per savo gyvavimą matė daug skambių pergalių, tačiau vienas didesnių jos laimėjimų vyksta kaip tik šiomis dienomis. Nuo praėjusio šimtmečio vidurio jokio rimtesnio remonto nesulauksi istorinė erdvė pagaliau pradėta atnaujinti iš pagrindų. Projekt...
nuotrauka
2019-06-19 10:18
Palangos Kurhauzo medinė dalis jau netrukus pradės kilti iš pelenų – pasirašyta medinės dalies restauracijos darbų sutartis. Darbus administruoja valstybės įmonė „Lietuvos paminklai“, rangovas – UAB „Pamario restauratorius“. Planuojama, kad pastato išorė bus atstatyta dar šiais metais, iki žiemos.
nuotrauka
2019-06-18 15:54
Vilniuje, Drujos gatvėje, pradedamas griauti nebenaudojamas vienas didžiausių Vilniuje pramoninių pastatų kompleksas (39 pastatai), priklausantis Vilniaus pataisos namams, ir jį juosianti tvora. Sostinėje bus atverta maždaug 2 ha teritorija, kurioje iki 2006 m. veikė nuteistuosius įdarbinančios įmon...
nuotrauka
2019-06-07 07:51
Šlaitiniai stogai yra populiariausi mažaaukštėje gyvenamojoje statyboje. Dažniausiai tai yra apšiltinti stogai, nes leidžia išnaudoti erdvę po stogu gyvenamosioms patalpoms įrengti.
nuotrauka
2019-06-06 14:21
UAB „Hanner“ tapo daugiausiai Rygos rinkoje naujų butų pardavusia bendrove. Praėjusiais metais įmonė pardavė 185 butus ir gavo 19,8 mln. eurų pajamų, skaičiuoja tarptautinė nekilnojamojo turto paslaugų įmonė „Colliers International“.
nuotrauka
2019-06-05 09:52
Baigtas beveik 1,5 km ilgio kapitalinis Olandų gatvės remontas. Per porą mėnesių sutvarkyta beveik 400 metrų ilgio Olandų gatvės atkarpa tarp Filaretų ir Polocko gatvių – pakeisti kelio bortai, suremontuoti šaligatviai, įrengtas naujas LED apšvietimas, pakeisti lietaus vandens surinkimo šuliniai ir ...
nuotrauka
2019-06-05 07:32
Ne paslaptis, kad Lietuvoje yra aktualus tiek senų, tiek naujų pastatų bei namų šiltinimas. Gyvename geografinėje klimato zonoje, kur vyrauja daug drėgmės ir iškrenta daug kritulių, o šaltasis sezonas reikalauja efektyvaus šildymo ir šilumos išlaikymo namo viduje. Deja, tačiau ne visi pastatai atiti...
nuotrauka
2019-06-04 11:52
Šalia Nemuno salos besikuriančiame naujajame Kauno centre vis labiau ryškėja čia kylančio naujo verslo kvartalo kontūrai. Karaliaus Mindaugo prospekte sėkmingai užbaiginėjami modernaus verslo centro SQVERAS statybos darbai. Daugiau nei 6 tūkst. kv. m ploto A+ energinio naudingumo A klasės biurų komp...
nuotrauka
2019-06-04 10:18
Lietuvos miestuose stebima vis labiau ryškėjanti tendencija – pastatų stogai bei fasadai panaudojami kilniam tikslui – ekologiškumui skatinti, arba taip vadinamai švariai energijai gaminti. Tą signalizuoja vis ryžtingiau įrenginėjamos saulės elektrinės. Įmonės, nusprendusios jas įrengti, ne tik pris...
nuotrauka
2019-06-04 10:05
Investicijų į nekilnojamąjį turtą (NT) valdymo bendrovė „Capital Mill“ didina savo valdomų objektų konkurencingumą ir investuoja į „Grand Office“ verslo centro Vilniuje atnaujinimą. Jau netrukus bendrovė pradės pastato fasado atnaujinimo darbus, skirtus suplanuotai verslo centro modernizacijai. Tai ...
nuotrauka
2019-06-03 11:27
Vokietijos kapitalo bendrovė „Hegelmann Logistics“ tęsia logistikos centro plėtrą. Prie Kauno, ties magistrale į Klaipėdą, duris atveria naujas 5300 kv. m sandėlis. Šis atidarymas žymi ir antrojo logistikos centro statybų etapo įgyvendinimą. Bendrovė investavo 2,7 mln. eurų. Bendros planuojamos inve...
nuotrauka
2019-05-31 15:07
Įsirenginėjant būstą visų pirma norima, kad jis kuo ilgiau tarnautų – neatsirastų gyvenimo kokybę bloginančių defektų ir namo remonto reikėtų laukti kuo ilgiau. Specialistai sutaria, kad norint nutolinti remonto datą, reikia atsižvelgti į tam tikras taisykles jau statant namą.
nuotrauka
2019-05-31 11:32
Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius, vicemeras Vytautas Mitalas susitiko su kultūros ministru Mindaugu Kvietkausku ir projektą kuruojančią viceministre Gintaute Žemaityte. Susitikimas vyko Pelesos gatvėje esančiame Vilniaus „T-Parke“, kur rudenį bus paskelbtas tarptautinio Koncertų salės archit...
nuotrauka
2019-05-30 14:15
Tradiciniame Vokietijos - Lietuvos verslo apdovanojimų renginyje, kurį organizuoja Vokietijos ir Baltijos šalių prekybos rūmai, buvo pagerbta Vokietijos kapitalo įmonė, įsikūrusi Vilniuje, Salininkuose, – „Layher Baltic“. Jai įteiktas „Metų AHK narys“ apdovanojimas.
nuotrauka
2019-05-30 10:40
„Mitnija“ statomas beveik 62 000 kv. m prekybos ir pramogų centras „Vilnius Outlet“ iškils sostinės Pilaitės prospekte, šalia vakarinio aplinkkelio. Projekto užsakovas – nekilnojamojo turto plėtros ir investicijų bendrovė „Ogmios“ grupė; projekto statybos vertė – daugiau nei 51 mln. eurų. „Vilnius O...
nuotrauka
2019-05-29 14:57
Vilnius stato naują modernų psichikos sveikatos centrą Vasaros gatvėje – sostinės Taryba šiandien, gegužės 29 d., pritarė sprendimui iki 2022 metų pastatyti didžiulį (4150 kv. m) 3 aukštų ligoninės korpusą, ir tam reikės 4,5 mln. Eur. Naujajame Psichikos sveikatos centro korpuse įsikurs ūmios psichi...
nuotrauka
2019-05-28 15:27
„Mitnija“ pradeda statyti verslo parką „Business Garden“ Vilniuje. „Mitnija“ ir projekto užsakovas – tarptautinė NT bendrovė „Vastint Lithuania“ – susitarė dėl pirmojo projekto etapo. Jo apimtis – 55 tūkst. kv. m, iš kurių 42 tūkst. kv. m bus skirta dviem biurų pastatams su 40 tūkst. kv. m nuomojamo...

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos. Bendrovėse

nuotrauka

Buto vėdinimas su „Eco-Fresh“. Didelės mažo įrenginio galimybės

Lietuvą ištiko paradoksas. Modernizuoti daugiabučiai namai tapo kur kas šiltesni, sąskaitos už šildymą sumažėjo, tačiau butuose tapo drėgna, ėmė veistis pelėsis. Modernizavimas, turėjęs sute...
nuotrauka

Didelių pastatų vėsinimas 80 proc. mažesnėmis sąnaudomis

Tyrimai rodo, kad žmonės iki 90 proc. laiko praleidžia uždarose patalpose, tad nenuostabu, kad šviežio, vėsaus oro poreikis ir efektyvus technologijų bei gamtos resursų panaudojimas tampa vi...