2019 balandžio 23 d. antradienis, 19:30
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Į Kuršių neriją - ekologišku povandeniniu tuneliu?  5

Aušra PETRONIENĖ      2014-06-30 10:10
Netylant batalijoms, reikalingas ar ne tiltas, jungiantis Klaipėdą ir Smiltynę, pasigirdo ir siūlymas Kuršių neriją su Klaipėda sujungti tuneliu. Idėjos autoriaus inžinieriaus statybininko Juozo Zykaus įsitikinimu, šis tunelis – ekologiškausias, pigiausias ir pažangiausias sprendimas, padėsiantis ne tik sutaupyti valstybės ir kiekvieno mūsų pinigus, bet ir iš to uždirbti verslininkams.
nuotrauka
VšĮ „Vilniaus metro“ iliustr.


Idėjų – pilna galva

J. Zykus – ne pirmos novatoriškos idėjos autorius. Ilgus metus jo brandintai metro Vilniuje idėjai neseniai žalią šviesą uždegė Seimo Ekonomikos komitetas. „Mano galva“ pamušta naujovėmis. Deja, pats sunkiausias darbas ir yra ne pastatyti statinį, o įtikinti politikus, gyventojus ir kitus suinteresuotus asmenis, kad toks objektas reikalingas. Pirmuosius 5 metus skleidžiant naują idėją, niekas į tave rimtai net nežiūri. Bet ir Koperniką visi kvailiu laikė, nes jis sakė, kad žemė sukasi apie saulę, kuomet visi buvo įsitikinę, kad saulė sukasi apie žemę”, – sakė J. Zykus.

Naujų idėjų autorius J. Zykus save vadina gamtos mylėtoju ir teigia nenorįs, kad kelias į Neriją taptų autostrada į Kaliningradą. „Neringa yra mūsų visų turtas, ne tik ten gyvenančių. Jos vertė ir slypi tame, kad į šį nuostabų kampelį neužplūsta masė žmonių. Todėl manau, kad ekologiškausia būtų visus automobilius kišti po žeme ir siekti, kad kuo mažiau jų patektų į Nacionalinį parką, o žmonės naudotųsi visuomeniniu transportu“, – įsitikinęs inovatorius.

Tunelis pigiau nei tiltas

J. Zykus pateikė preliminarius skaičiavimus, koks turėtų būti tunelis ir kiek kainuotų jo statybos. Pašnekovo manymu, naujasis statinys galėtų atsirasti ties Klaipėdos konteinerių terminalu, pietinėje miesto dalyje. Anot jo, tam, kad tuneliu galėtų naudotis lengvieji automobiliai, priešgaisrinė ir komunalinių tarnybų technika, taip pat pėstieji ir dviratininkai, jo plotis turėtų būti apie 9 metrai, aukštis – 3,5 metro, ilgis – 1200 metrų. Statybinį, krovininį transportą, turintį aplinkosaugininkų leidimus, galėtų kelti keltas. J. Zykaus skaičiavimu, tunelio statyba kainuotų apie 60 milijonų litų, tad būtų daugiau nei 3 kartus pigesnis už siūlomą statyti tiltą. Statybos, anot specialisto, galėtų trukti apie 18 mėnesių. Anot pašnekovo, naujasis statinys atsipirktų jau po trejų metų.

Pašnekovo tikinimu, tunelis ekologiškai bei finansiškai patrauklesnis ne tik už siūlomą statyti tiltą, bet ir už šiuo metu Kuršių mariomis kursuojančius penkis AB „Smiltynės perkėla“ priklausančius keltus. „Šių laivų kuro sąnaudos siekia 12 milijonų litų per metus Jau nekalbu apie jų teršiamą orą. Norintys įveikti vos daugiau nei kilometro atstumą per Kuršių marias užtrunka apie 20 minučių, vasaros savaitgaliais prie kelto nusidriekus eilėms, sugaištama ir po kelias valandas. Taip švaistomas laikas ir pinigai, teršiama aplinka“,– kelto trūkumus vardijo pašnekovas.

Atsirastų turistų traukos centras

J. Zykaus manymu, šalia tunelio, Klaipėdos pusėje, galėtų išdygti tiek žiemą, tiek vasarą veikiantis motelis, skirtas poilsiautojams, žvejams, vandens turizmo mėgėjams. „Ši teritorija galėtų tapti pramogų oaze turistams ir gyventojams. Reikėtų tik labiau išplėtoti vandens turizmą Kuršių mariose. Įsivaizduokite, atvažiuojate ir jums nereikia niekuo rūpintis – kelionės laivais, žvejybos įranga, maitinimas, nakvynė – viskas vienoje vietoje“, – savo viziją dėstė pokalbininkas. Anot jo, šia idėja turėtų būti suinteresuota ir miesto valdžia, nes ją įgyvendinus būtų galima pritraukti daugiau turistų, sukurta naujų darbo vietų.

Pašnekovo manymu, tunelis pasitarnautų ir uostui, mat jo darbui netrukdytų pirmyn atgal nuolat kursuojantys keltai. – Be to, statant tunelį, viskas, kas bus iškasta, galės būti panaudota krantinių statybai. Taip uosto krantinių ilgis pailgėtų nuo 19 iki 20 kilometrų. Tai išplėstų uosto galimybes“, – idėjos privalumus vardijo J. Zykus. Jo manymu, AB „Smiltynės perkėla“ kolektyvas šios idėjos įgyvendinimu turėtų būti suinteresuotas ne mažiau nei uosto. „Atsiradus tuneliui, perkėlai liktų tik pinigų už persikėlimą surinkimo funkcija, neskaitant mano minėto specialaus transporto kėlimo“, – sakė jis.

J. Zykus pasakoja, kad idėją palaiko Neringos meras, nes vietiniai gyventojai nori, kad Klaipėda jiems taptų lengviau pasiekiama. „Mes pajuokaujam, kad kelto privalumas tik vienas – jei nenori grįžti namo, gali pasiteisinti, kad nespėjai į keltą. Bet kam mielesnė savos, o ne svetimos kompanija, tas suinteresuotas namo grįžti kuo greičiau“, – juokavo J. Zykus.

Skeptikai idėją vadina neįgyvendinama

J. Zykaus sumanymas sulaukė ne tik palaikymo, bet ir kritikos. Daugiausia – dėl statybų kainos ir dėl statybos normų nesilaikymo. Anot kritikų, statybos reglamentai draudžia pėsčiųjų ir dviratininkų eismą tuneliuose, todėl J. Zykaus idėja – neįgyvendinama. Be to, pagal reglamentus, mažiausias aukštis tuneliuose privalo siekti 5 metrus. Abejonių skeptikams kelia ir paskaičiuota tunelio sąmata – esą už tokią sumą tunelio pastatyti nepavyktų. Atsakydamas kritikams, J. Zykus aiškina, kad jo misija ir nėra iki lito suskaičiuoti, kiek atsieis statybos, ar pateikti galutinius brėžinius, atitinkančius visus įstatyminius reikalavimus, taikomus sudėtingiems statiniams. „Mano misija – idėjos pristatymas. Matau daug suinteresuotų žmonių, tad tikiu, kad ją pavyks įgyvendinti. Veiklūs, kūrybingi, drąsūs, savimi pasitikintys ir nebijantys diskutuoti žmonės yra pirma būtinoji sąlyga tokiam projektui realizuoti. Jei tokios kompanijos žmonių nėra, nėra reikalo ir kažką toliau daryti. O kaišiojančių pagalius į ratus buvo ir bus“, – įsitikinęs jis.

Tačiau J. Zykus pripažino, kad realizuojant šį projektą labai svarbu, kad tunelį statytų aukštos kvalifikacijos pamatininkai geotechnikai. „Anksčiau pamatus statydavo žemiausios kvalifikacijos žmonės, dabar – atvirkščiai. Mūsų žemė – pilna spąstų ir pavojų, todėl būtina labai gerai išmanyti savo darbą, kad padėjus tvirtus pamatus, statinys ilgai tarnautų“, – sakė jis ir pridūrė tikįs, kad būtent uostamiestyje ši idėja prigis, nes čia nebijoma naujovių. „Ir, kiek teko susidurti, vietinė valdžia ne tik šneka, bet ir daro. Aš tikiuosi, kad dabartinė miesto valdžia, kaip ir prieš tai buvusi, tą darys“, – sakė pašnekovas.

VšĮ „Vilniaus metro“ iliustr.




Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

patinka
2014-06-30 17:26
protingas, naujos idėjos man patinka:)
metro
2014-06-30 17:09
neisdege metro Vilniuje, bus tunelis Klaipedoje... gudrus.
gera ideja
2014-06-30 14:44
pestieji ir dviratininkai galetu buti perkeliami tam pritaikytu traukiniu. Panasiu i tuos kurie kelia zmones i kalnus visame pasaulyje.
Nesuprantu
2014-06-30 13:16
Tai kaip pestieji ar dviratininkai persikeltų?
as uz
2014-06-30 12:54
tai butu pirmasis tunelis po vandeniu lietuvoje,

Objektai. Technologijos. Bendrovėse

nuotrauka
2019-04-19 13:42
Jau ketvirtus metus iš eilės VšĮ „Skaitmeninė statyba“ kartu su Lietuvos statybininkų asociacija organizuoja konkursą „Lietuvos BIM projektai”. Konkursas yra skirtas išrinkti geriausią Lietuvos įmonių praktiką, naudojant statinio informacinio modeliavimo (BIM) technologijas ir metodologiją.
nuotrauka
2019-04-18 10:00
Darbo įrankis turi būti malonus akiai ir rankai, patogus paimti, galintis efektyvinti darbą ir ilgai patikimai tarnauti. Šiuolaikinės technologijos, medžiagos ir gamintojų ambicingumas sudaro galimybę įgyvendinti visus šiuos vartotojo poreikius ir lūkesčius. Daugiau kaip 90 metų rinkoje veikianti „C...
nuotrauka
2019-04-17 10:07
Sostinės Konstitucijos prospekte iškilęs komplekso „3BURĖS“ trečiasis pastatas įvertintas aukščiausiu – „Platinum“ – tarptautinės pastatų vertinimo sistemos LEED sertifikatu. Darnios miestų plėtros bendrovės „YIT Lietuva“ statyto komplekso 23 aukštų A klasės verslo centras surinko iki šiol daugiausi...
nuotrauka
2019-04-17 08:55
Šiauliuose oficialiai atidaryta koncerno „Diab“ gamykla. Pristatant naują objektą, akcentuotas gamybos modernumas, puikios darbo sąlygos darbuotojams, šiuolaikiniai vadybos metodai.
nuotrauka
2019-04-16 09:51
Ieškoma būdų, kaip paspartinti centrinės valdžios institucijų – ministerijų – valdomų energiškai neefektyvių pastatų atnaujinimą.
nuotrauka
2019-04-15 10:30
Žemaitijoje įsikūrusi „Telšių gelžbetonio“ gamykla laikosi ant dviejų pamatinių vertybių – patirties (įmonė veikia 66-erius metus) ir atsakomybės – tai yra Šimkų šeimos verslas.
nuotrauka
2019-04-11 14:32
Vilniuje, Fabijoniškių rajone, duris mažiesiems vilniečiams atveria darželio „Vandenis“ priestatas, kuriame laukiama 100 ikimokyklinio amžiaus vaikų. Dviejų aukštų modulinis darželis jau antras toks Vilniuje per pastaruosius metus. Planuojama, kad dar 5 lopšelių-darželių moduliniai priestatai sostin...
nuotrauka
2019-04-10 13:58
Kitąmet sostinės Iešmininkų gatvėje bus pastatyta pirmoji požeminė pėsčiųjų perėja po geležinkeliu – šiandien miesto Taryba pritarė tokio tunelio projektui. Planuojama, kad statybos darbai prasidės dar šiais metais. Tai bus pirmasis pėsčiųjų tunelis po geležinkeliu sostinėje.
nuotrauka
2019-04-09 09:30
Konferencijos „BETONAS IR GELŽBETONIS 2019. TRANSPORTO STATINIŲ BETONAS“ rėmėjai apie betoninių kelių dangų bei betoninių transporto statinių svarbą Lietuvai.
nuotrauka
2019-04-09 07:00
Lietuvos statybos pramonė ir susijusių sričių mokslininkai kaupia patirtį, žinias ir rengiasi naujai Lietuvos kelių erai – betoniniams keliams. Kol valstybė stoviniuoja nuošalėje, Statybos industrijos asociacija kartu su Vilniaus Gedimino technikos universiteto Statybos fakultetu į metinę konferenci...
nuotrauka
2019-04-05 07:25
Apibūdinant naujai rinkoje pasirodančių statybinių medžiagų pranašumus, paprastai vertinamos darbo sąnaudos, efektyvumas ir sukuriama vertė. „Smart bricks“ arba „Sumaniosios plytos“ statybos darbų trukmę, lyginant su įprasta, trumpina 2–3 kartus; su jomis, statydami mažaaukščius objektus, dirbti gal...
nuotrauka
2019-04-02 12:01
Bendrovė „Santaros parkavimo paslaugos“ užsitikrino AB SEB banko finansavimą parkavimo aikštelių plėtros projektui Santariškių medicinos miestelyje. Bankas suteiks iki 65 proc. projekto įgyvendinimui reikalingų lėšų. Iš viso vystytojai investuos 15,8 mln. eurų.
nuotrauka
2019-04-01 07:29
Viena didžiausių Šiaulių regiono pramonės įmonių – vėdinimo sistemos įrangos gamintoja „Salda“ – tęsia 2017 metais pradėtą verslo modelio transformaciją ir atsisako mažmeninės prekybos veiklos. Nuo šiol Lietuvos klientai „Saldos“ gaminius galės įsigyti pas prekybos partnerius.
nuotrauka
2019-03-27 11:03
Po metų dvejų kauniečius džiugins ne tik naujai išklota Laisvės alėja, atnaujinti Kauno centro ir senamiesčio pastatai. 2020-21 metais visuomenei duris atversiančiame Kauno technologijos universiteto (KTU) Cheminės technologijos fakulteto A korpuso pastate, esančiame Žaliakalnyje, taip pat pradėti r...
nuotrauka
2019-03-27 07:35
Pluoštu armuotas betonas įsitvirtino rinkoje dėl daugelio pranašumų. Vienas svarbiausių – pluoštas betoną daro kur kas atsparesnį skilinėjimui. „Sika“ rinkai siūlo ypatingų pluoštinių produktų ir jų derinių.
nuotrauka
2019-03-20 13:59
2019 m. kovo mėn. 18 d. Lietuvos banko Priežiūros tarnyba pritarė uždarojo tipo informuotiesiems investuotojams skirtos investicinės bendrovės EIKA REAL ESTATE FUND steigimo dokumentams.
nuotrauka
2019-03-19 11:30
Grupė Kauno technologijos universiteto (KTU) chemikų drauge su Berlyno „Helmholtz-Zentrum“ mokslinių tyrimų instituto fizikais pasiūlė naują požiūrį į perovskitinius saulės elementus. Mokslininkų pasiūlyta nauja sluoksnių formavimo technologija šiuose saulės elementuose gali ne tik sumažinti jų gamy...
nuotrauka
2019-03-18 13:57
Santariškių medicinos miestelis pasipildė daugiau nei tūkstančiu naujų automobilių stovėjimo vietų – bendrovė „Santaros parkavimo paslaugos“ atidarė penkių aukštų stovėjimo aikštelę, kuri šiuo metu yra didžiausia daugiaaukštė stovėjimo aikštelė Lietuvoje prie gydymo įstaigų. Aikštelę pastatė bendrov...
nuotrauka
2019-03-14 13:35
Šiandien Architektų sąjungos rūmuose paaiškėjo trys geriausios tilto per Nerį architektūrinės idėjos. Viešai atplėšus konkurso vokus ir susumavus Komisijos balsus paaiškėjo, jog pirmąją vietą laimėjo „Užvingio salos tiltas“, kurio idėją pasiūlė UAB „Tec infrastructure“ komanda, antrąją vietą – „Teka...
nuotrauka
2019-03-08 11:41
Vis daugiau šiandieninių produktų mūsų namuose yra sujungti tarpusavyje arba susieti su internetu. Kadangi tokios technologijų kompanijos milžinės kaip „Apple“ siūlo rinkai savo platformas išmaniesiems namams, ateityje namai taps dar labiau automatizuoti, energiškai efektyvesni, patogesni, komfortiš...

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos. Bendrovėse

nuotrauka

Su CAT patogesnis darbas ir buitis

Darbo įrankis turi būti malonus akiai ir rankai, patogus paimti, galintis efektyvinti darbą ir ilgai patikimai tarnauti. Šiuolaikinės technologijos, medžiagos ir gamintojų ambicingumas sudar...
nuotrauka

„Resta 2019“: kokias naujienas rasite JUNG stende?

Tarptautinėje statybų parodoje „RESTA 2019“ balandžio 24–27 d. parodų ir kongresų centre „Litexpo“ rasite visas jungiklių ir išmanių namų centro „JUNG Vilnius“ naujienas.