2018 gruodžio 19 d. trečiadienis, 7:56
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Į Kuršių neriją - ekologišku povandeniniu tuneliu?  5 Fotogalerija

Aušra PETRONIENĖ      2014-06-30 10:10
Netylant batalijoms, reikalingas ar ne tiltas, jungiantis Klaipėdą ir Smiltynę, pasigirdo ir siūlymas Kuršių neriją su Klaipėda sujungti tuneliu. Idėjos autoriaus inžinieriaus statybininko Juozo Zykaus įsitikinimu, šis tunelis – ekologiškausias, pigiausias ir pažangiausias sprendimas, padėsiantis ne tik sutaupyti valstybės ir kiekvieno mūsų pinigus, bet ir iš to uždirbti verslininkams.
nuotrauka
VšĮ „Vilniaus metro“ iliustr.


Idėjų – pilna galva

J. Zykus – ne pirmos novatoriškos idėjos autorius. Ilgus metus jo brandintai metro Vilniuje idėjai neseniai žalią šviesą uždegė Seimo Ekonomikos komitetas. „Mano galva“ pamušta naujovėmis. Deja, pats sunkiausias darbas ir yra ne pastatyti statinį, o įtikinti politikus, gyventojus ir kitus suinteresuotus asmenis, kad toks objektas reikalingas. Pirmuosius 5 metus skleidžiant naują idėją, niekas į tave rimtai net nežiūri. Bet ir Koperniką visi kvailiu laikė, nes jis sakė, kad žemė sukasi apie saulę, kuomet visi buvo įsitikinę, kad saulė sukasi apie žemę”, – sakė J. Zykus.

Naujų idėjų autorius J. Zykus save vadina gamtos mylėtoju ir teigia nenorįs, kad kelias į Neriją taptų autostrada į Kaliningradą. „Neringa yra mūsų visų turtas, ne tik ten gyvenančių. Jos vertė ir slypi tame, kad į šį nuostabų kampelį neužplūsta masė žmonių. Todėl manau, kad ekologiškausia būtų visus automobilius kišti po žeme ir siekti, kad kuo mažiau jų patektų į Nacionalinį parką, o žmonės naudotųsi visuomeniniu transportu“, – įsitikinęs inovatorius.

Tunelis pigiau nei tiltas

J. Zykus pateikė preliminarius skaičiavimus, koks turėtų būti tunelis ir kiek kainuotų jo statybos. Pašnekovo manymu, naujasis statinys galėtų atsirasti ties Klaipėdos konteinerių terminalu, pietinėje miesto dalyje. Anot jo, tam, kad tuneliu galėtų naudotis lengvieji automobiliai, priešgaisrinė ir komunalinių tarnybų technika, taip pat pėstieji ir dviratininkai, jo plotis turėtų būti apie 9 metrai, aukštis – 3,5 metro, ilgis – 1200 metrų. Statybinį, krovininį transportą, turintį aplinkosaugininkų leidimus, galėtų kelti keltas. J. Zykaus skaičiavimu, tunelio statyba kainuotų apie 60 milijonų litų, tad būtų daugiau nei 3 kartus pigesnis už siūlomą statyti tiltą. Statybos, anot specialisto, galėtų trukti apie 18 mėnesių. Anot pašnekovo, naujasis statinys atsipirktų jau po trejų metų.

Pašnekovo tikinimu, tunelis ekologiškai bei finansiškai patrauklesnis ne tik už siūlomą statyti tiltą, bet ir už šiuo metu Kuršių mariomis kursuojančius penkis AB „Smiltynės perkėla“ priklausančius keltus. „Šių laivų kuro sąnaudos siekia 12 milijonų litų per metus Jau nekalbu apie jų teršiamą orą. Norintys įveikti vos daugiau nei kilometro atstumą per Kuršių marias užtrunka apie 20 minučių, vasaros savaitgaliais prie kelto nusidriekus eilėms, sugaištama ir po kelias valandas. Taip švaistomas laikas ir pinigai, teršiama aplinka“,– kelto trūkumus vardijo pašnekovas.

Atsirastų turistų traukos centras

J. Zykaus manymu, šalia tunelio, Klaipėdos pusėje, galėtų išdygti tiek žiemą, tiek vasarą veikiantis motelis, skirtas poilsiautojams, žvejams, vandens turizmo mėgėjams. „Ši teritorija galėtų tapti pramogų oaze turistams ir gyventojams. Reikėtų tik labiau išplėtoti vandens turizmą Kuršių mariose. Įsivaizduokite, atvažiuojate ir jums nereikia niekuo rūpintis – kelionės laivais, žvejybos įranga, maitinimas, nakvynė – viskas vienoje vietoje“, – savo viziją dėstė pokalbininkas. Anot jo, šia idėja turėtų būti suinteresuota ir miesto valdžia, nes ją įgyvendinus būtų galima pritraukti daugiau turistų, sukurta naujų darbo vietų.

Pašnekovo manymu, tunelis pasitarnautų ir uostui, mat jo darbui netrukdytų pirmyn atgal nuolat kursuojantys keltai. – Be to, statant tunelį, viskas, kas bus iškasta, galės būti panaudota krantinių statybai. Taip uosto krantinių ilgis pailgėtų nuo 19 iki 20 kilometrų. Tai išplėstų uosto galimybes“, – idėjos privalumus vardijo J. Zykus. Jo manymu, AB „Smiltynės perkėla“ kolektyvas šios idėjos įgyvendinimu turėtų būti suinteresuotas ne mažiau nei uosto. „Atsiradus tuneliui, perkėlai liktų tik pinigų už persikėlimą surinkimo funkcija, neskaitant mano minėto specialaus transporto kėlimo“, – sakė jis.

J. Zykus pasakoja, kad idėją palaiko Neringos meras, nes vietiniai gyventojai nori, kad Klaipėda jiems taptų lengviau pasiekiama. „Mes pajuokaujam, kad kelto privalumas tik vienas – jei nenori grįžti namo, gali pasiteisinti, kad nespėjai į keltą. Bet kam mielesnė savos, o ne svetimos kompanija, tas suinteresuotas namo grįžti kuo greičiau“, – juokavo J. Zykus.

Skeptikai idėją vadina neįgyvendinama

J. Zykaus sumanymas sulaukė ne tik palaikymo, bet ir kritikos. Daugiausia – dėl statybų kainos ir dėl statybos normų nesilaikymo. Anot kritikų, statybos reglamentai draudžia pėsčiųjų ir dviratininkų eismą tuneliuose, todėl J. Zykaus idėja – neįgyvendinama. Be to, pagal reglamentus, mažiausias aukštis tuneliuose privalo siekti 5 metrus. Abejonių skeptikams kelia ir paskaičiuota tunelio sąmata – esą už tokią sumą tunelio pastatyti nepavyktų. Atsakydamas kritikams, J. Zykus aiškina, kad jo misija ir nėra iki lito suskaičiuoti, kiek atsieis statybos, ar pateikti galutinius brėžinius, atitinkančius visus įstatyminius reikalavimus, taikomus sudėtingiems statiniams. „Mano misija – idėjos pristatymas. Matau daug suinteresuotų žmonių, tad tikiu, kad ją pavyks įgyvendinti. Veiklūs, kūrybingi, drąsūs, savimi pasitikintys ir nebijantys diskutuoti žmonės yra pirma būtinoji sąlyga tokiam projektui realizuoti. Jei tokios kompanijos žmonių nėra, nėra reikalo ir kažką toliau daryti. O kaišiojančių pagalius į ratus buvo ir bus“, – įsitikinęs jis.

Tačiau J. Zykus pripažino, kad realizuojant šį projektą labai svarbu, kad tunelį statytų aukštos kvalifikacijos pamatininkai geotechnikai. „Anksčiau pamatus statydavo žemiausios kvalifikacijos žmonės, dabar – atvirkščiai. Mūsų žemė – pilna spąstų ir pavojų, todėl būtina labai gerai išmanyti savo darbą, kad padėjus tvirtus pamatus, statinys ilgai tarnautų“, – sakė jis ir pridūrė tikįs, kad būtent uostamiestyje ši idėja prigis, nes čia nebijoma naujovių. „Ir, kiek teko susidurti, vietinė valdžia ne tik šneka, bet ir daro. Aš tikiuosi, kad dabartinė miesto valdžia, kaip ir prieš tai buvusi, tą darys“, – sakė pašnekovas.

VšĮ „Vilniaus metro“ iliustr.

nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka




Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

patinka
2014-06-30 17:26
protingas, naujos idėjos man patinka:)
metro
2014-06-30 17:09
neisdege metro Vilniuje, bus tunelis Klaipedoje... gudrus.
gera ideja
2014-06-30 14:44
pestieji ir dviratininkai galetu buti perkeliami tam pritaikytu traukiniu. Panasiu i tuos kurie kelia zmones i kalnus visame pasaulyje.
Nesuprantu
2014-06-30 13:16
Tai kaip pestieji ar dviratininkai persikeltų?
as uz
2014-06-30 12:54
tai butu pirmasis tunelis po vandeniu lietuvoje,

Objektai. Technologijos. Bendrovėse

nuotrauka
2018-12-13 13:12
Žiemą naujakurių galvosūkiu tampa drėgmės lygis namuose ir namų vėdinimas. Vieni jų kaip tik šiuo metu planuoja užbaigti vidaus apdailą, kiti, jau įsikūrę, po vėsesnės nakties rytą pasitinka aprasojusiais ar net iš vidaus apšalusiais langais. Ką gi daryti, ar tikrai palikti pravirus langus – geriaus...
nuotrauka
2018-12-13 11:11
Ateinančiais metais kelyje A14 Vilnius - Utena vyks naujas rekonstrukcijos etapas, kurio metu bus atnaujintas 4 km ilgio ruožas. Magistralė bus platinama nuo 2 iki 4 eismo juostų, planuojamos gausios eismo saugos inžinerinės priemonės. Dėl šių darbų atlikimo jau pasirašyta 19,9 mln. eurų vertės suta...
nuotrauka
2018-12-13 10:51
Spalį Aukščiausiajam teismui grąžinus UAB „Vilniaus nacionalinis stadionas“ į viešojo ir privataus sektorių partnerystės projekto „Daugiafunkcis sveikatinimo, ugdymo, švietimo, kultūros ir užimtumo skatinimo kompleksas“ konkursą koncesijai suteikti, bendrovė šiandien detaliai pristatė siūlomą projek...
nuotrauka
2018-12-12 14:41
Investicijų į nekilnojamąjį turtą (NT) bendrovė „Hanner“ baigė sostinėje, šalia buvusio Žalgirio stadiono, esančios Rinktinės gatvės atkarpos rekonstrukciją. Visi darbai atlikti tik iš privačių lėšų, o investicijų į projektą apimtis – daugiau nei 1 milijonas eurų.
nuotrauka
2018-12-12 12:10
Neseniai visuomenei atvertas Kauno rotušės bokštas – ne vienintelė naujiena ryškiausiam miesto istoriniam pastatui. Paskelbtas rotušės atnaujinimo projekto konkurso laimėtojas, kurio pagrindinis tikslas – pritaikyti unikalų Kauno rotušės pastatą muziejinei funkcijai atlikti.
nuotrauka
2018-12-11 12:02
„Panevėžio statybos trestas“ (PST) pasirašė statybos darbų rangos sutartį dėl viešbučio „DoubleTree by Hilton“ bei Energetikos ir technikos muziejaus ekspozicijų salės Vilniuje. PST darbus jau pradėjo ir planuoja užbaigti maždaug per dvejus metus.
nuotrauka
2018-12-07 11:00
Pastaruoju metu du dideli architektūriniai projektai Neries krantinėje Vilniuje vienas po kito užplaukė ant klampaus teisinio reguliavimo seklumų ir su trenksmu atsimušė į visuomenės pasipriešinimo uolas. Užstos naujas objektas vertingą vaizdą ar neužstos, jį gadins ar negadins? Architektų nupiešta ...
nuotrauka
2018-12-07 08:49
Ketvirtadienį Vilniuje apdovanoti geriausi 2018 m. nekilnojamojo turto objektai. Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) ir Darnios plėtros akademijos rengiamam konkurse „Už darnią plėtrą“ nugalėtojams įteiktos aštuonios statulėlės. Ateities prizas įteiktas perspektyviausiam projekt...
nuotrauka
2018-12-06 13:20
Vilniuje, Savanorių pr. 31 įsikūrusi „Maximos“ parduotuvė ketvirtadienio popietę po atnaujinimo darbų atvėrė duris pirkėjams. Į parduotuvės atnaujinimą lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ investavo beveik 1,5 mln. eurų ir sukūrė 50 darbo vietų.
nuotrauka
2018-12-06 11:12
Prasidėjęs šildymo sezonas kiekvienais metais ne tik apčiuopiamai padidina namų ūkių išlaidas už komunalines paslaugas, bet ir priverčia atkreipti dėmesį į tai, ar pakanka šilumos. Nors iki antros lapkričio pusės šalyje laikėsi teigiama oro temperatūra, tačiau pastebimai atvėsusių orų testas tarp Ba...
nuotrauka
2018-12-03 14:28
Vilniaus miesto savivaldybė, praėjusį savaitgalį paskelbusi švenčių laukimo pradžią, paruošė vilniečiams dar vieną šventinę staigmeną. Paskelbta, kada bus atidarytas visų vilniečių laukiamas Fabijoniškių baseinas. Jo atidarymo ceremonija įvyks šių metų gruodžio 31 dieną, o lankyti baseiną vilniečiai...
nuotrauka
2018-12-03 12:14
Alytuje duris oficialiai atvėrė naujos kartos stiklo paketų gamykla. Iškilmingoje ceremonijoje bendrovė „Glass LT“ pristatė 9,2 mln. eurų investicinį projektą. Planuojama, kad dėka modernių sprendimų, įmonės stiklo apdirbimo galimybės išaugs apie 50 proc., o darbo našumas – ketvirtadaliu.
nuotrauka
2018-11-29 16:24
Po kelerių metų Energetikos ir technikos muziejus taps nauja įspūdinga traukos vieta sostinėje: po rekonstrukcijos ir naujų statybų čia bus analogų Lietuvoje neturinti moderni ir interaktyvi ekspozicija, nuo muziejaus stogo atsivers Vilniaus panoramos apžvalgos aikštelė, veiks kūrybinės dirbtuvės, k...
nuotrauka
2018-11-26 13:38
Paminklinis objektas – Aukštosios Fredos dvaras, kurio teritorijoje įsikūręs beveik 100 metų skaičiuojantis VDU Botanikos sodas – netrukus lankytojams atvers puošniausią savo erdvę – restauruotą rotondą.
nuotrauka
2018-11-23 11:01
Lietuvos žemės ūkio investicijų bendrovė „Linas Agro Group“ Latvijoje pradėjo naujos centrinės atstovybės statybas. Čia buvo įkasta simboliška kapsulė, o jos vietoje ateinančių metų vasarą iškils bendra grupės bendrovių „Linas Agro“ ir „Dotnuva Baltic“ pagrindinė būstinė bei jų atstovaujamų prekės ž...
nuotrauka
2018-11-23 10:29
Šią savaitę legendinį Kauno stadioną rekonstruojanti Turkijos kompanija „Kayi Construction“ užbaigė svarbų statybų etapą. Per mėnesį demontuoti pagrindiniai stadiono elementai – gelžbetoninės tribūnos, apšvietimo stulpai ir švieslentė.
nuotrauka
2018-11-19 11:14
Mokslas padeda verslui judėti į priekį, ir dažnu atveju pažangiosios medžiagos yra inovacijų variklis įvairiose srityse, taip pat ir statyboje.
nuotrauka
2018-11-19 07:30
Naudingasis pastato plotas yra esminis veiksnys, vertinant nekilnojamojo turto (NT) vertę, taigi ir investicijos potencialą. Komercinis didesnį naudingąjį plotą turintis NT suteikia didesnę grąžą iš nuomos, sukuria didesnę bendrąją finansinę vertę ir dažniausiai padidina investicinę grąžą.
nuotrauka
2018-11-15 13:16
Aktyvaus laisvalaikio ir sporto erdvė Vilniuje prie Baltojo tilto greit pasikeis neatpažįstamai – taps patrauklesnė, saugesnė ir kur kas įdomesnė aktyviems, prie upės mėgstantiems poilsiauti vilniečiams ir miesto svečiams. Sostinės savivaldybė jau pradėjo atnaujinimo darbus buvusių aikštynų teritori...
nuotrauka
2018-11-13 10:57
Pramoninių ir medicininių dujų bendrovė „AGA“ investuoja 20 mln. eur į dujų gamyklą Kėdainių laisvojoje ekonominėje zonoje. 2020 m. pradėsianti veikti oro skaidymo gamykla Baltijos rinkai tieks deguonį ir azotą.

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos. Bendrovėse

nuotrauka

Vonioje – tik „RAVAK“!

RAVAK – čekų įmonė, įkurta 1991 metais, – yra viena iš didžiausių vonios kambario įrangos gamintojų Centrinėje ir Rytų Europoje. UAB „Ravak Baltic“ – įmonė, kuri RAVAK prekės ženklui Lietuvo...
nuotrauka

Ką daryti, kai negalima laukti? Neoporas

UAB „Kauno šilas“ – pirmasis Lietuvos polistireninio putplasčio gamintojas. Bendrovė nebijo naujovių ir inovacijų – kartu su kompanija „Basf“ pirmoji Lietuvoje pirkėjams pasiūlė ir „Neoporą“...
nuotrauka

6 dalykai, padedantys pagerinti statybos projektų finansų kontrolę ir palaikyti juos „sveikus“

Statybos sektoriaus statistika rodo, kad nemažai statybos projektų įgyvendinama viršijant biudžetą. Tai paplitęs „negalavimas“. „Bauwise“ internetinės finansų kontrolės sistemos naudotojai y...