Įgyvendintas NordPlus Adult programos projektas „Reikiami įgūdžiai profesiniame rengime statybų sektoriuje“

Projekto tikslinės grupės yra mokiniai, mokytojai, personalas, dalyvaujantys statybos pramonei rengiant specialistus, statybos pramonės asociacijos, įmonės. Projekte dalyvavo Kauno socialinių paslaugų ir statybos verslo darbuotojų profesinio rengimo centras (Lietuva), Bergeno techninis koledžas (Norvegija), CELF (Danija). Projektas prasidėjo 2014 m. rugsėjo 1 d. ir tęsiasi dvejus metus. Projekto dalyvės rengia statybininkus, kurių taip reikia statybos pramonei. Šalių manymu, aktualu ir svarbu supažindinti studentus, mokytojus su mokymo programomis, mokymo strategijomis, metodais, dalyvauti projekto veiklose, surinkti informaciją apie darbo rinkos poreikius, žinias, kurių reikės ateities statybų pramonei.
Projekto metu sukurtas teminis tinklas tarp Norvegijos, Danijos ir Lietuvos suaugusiųjų profesinio mokymo organizacijų statybos pramonei, atlikti trys išsamūs tyrimai esamai švietimo profesinio rengimo situacijai kiekvienoje šalyje – Norvegijoje, Danijoje, Vokietijoje – įvertinti ir identifikuotos galimos įgūdžių spragos profesinio mokymo statybų ir statybos pramonės sektoriuose. Sukurtas rekomendacijų sąvadas profesinio mokymo programoms. Sukurta ir išleista 80 DVD lietuvių ir 240 anglų kalbomis su rekomendacijomis profesinio mokymo statybos ir statybos pramonės sektoriuose.
2016 m. balandį įvyko baigiamoji projekto konferencija Kaune. Joje dalyvavo apie 30 svečių. Gegužę vietinės sklaidos konferencijos vyksta Norvegijoje, Danijoje. Šiuo metu vykdoma projektų rezultatų sklaida.
Projektą pradedant buvo sukurtas projekto logotipas ir interneto svetainė.
Projekto rezultatai turės tiesioginės įtakos profesinio mokymo organizacijoms, mokant suaugusiuosius statybos profesijos, netiesiogiai paveiks asociacijas, įmones. Projektas suteiks suaugusiesiems naujų įgūdžių, šiuolaikinių žinių, sukurti DVD bus naudojami mokymo procesuose.Nuotraukoje iš dešinės – centro vadovas Ričardas Šeštokas
Išleistame DVD aptartos temos apie didelius statybos pramonės pokyčius – naujos, aplinką tausojančios technologijos, sąnaudų mažinimas, didelė konkurencija, darbo jėgos judumas ir prie šių kintančių sąlygų reikia prisiderinti. Glaudi partnerystė tarp statybos pramonės įmonių ir švietimo institucijų yra labai svarbi, siekiant, kad profesinis rengimas atitiktų ateities poreikius.
DVD formatu apteikta informacija apie tai, kad ne vėliau kaip 2020 m. gruodžio 31 d. ES visi nauji pastatai privalės būti beveik nulinės energijos. Direktyva reikalauja, kad valstybės narės parengtų nacionalinius planus, kaip padidinti beveik nulinės energijos pastatų skaičių ir užtikrinti, kad būtų skatinama pastatus pertvarkyti į beveik nulinės energijos pastatus.
Lietuvos nacionalinėje energetikos strategijoje nurodoma, kad iki 2020 m. plėtojant darnią energetiką bus įgyvendinamos šios strateginės iniciatyvos: kasmet 1,5 proc. didinamas energijos vartojimo efektyvumas; iki 2020 m. renovavus daugumą pastatų, Lietuvoje šilumos energijos vartojimas sumažės 30–40 proc.;mažės CO2 išmetimai.
Trečias projekto susitikimas įvyko Danijoje 2015 m. spalio 20 – 22 dienomis. Susitikimo metu susipažinta su CELF profesinio mokymo centru, susipažinta su Nordic Built Charter dokumentu. Tai Šiaurės šalių iniciatyva, siekiant paspartinti darnią statybos pramonės plėtrą, dokumentą inicijavo Šiaurės šalių prekybos ir pramonės ministrai, dokumentas aprėpia visus Šiaurės šalių statybos pramonės privalumus, formuoja patrauklią ir veiksmingą aplinką bendradarbiauti, perteikia realius pasaulinio lygio, įvairios apimties statybų projektus.
Atsižvelgdamas į pasaulio poreikius, Šiaurės šalių statybos sektorius vienija pajėgas ir pabrėžia bendrus tvarių sprendimų Šiaurės šalių regionui privalumus, pagrįstus Šiaurės šalių statybos principais pagrįsta aplinkotvarka, kuri:
• kuria palankią žmonėms aplinką ir gerina gyvenimo kokybę;• pagrįsta darnia plėtra, kaip inovatyvaus mąstymo ir aukšto žinių lygio rezultatu;
• jungia gyvenimo mieste ir gamtos teikiamus privalumus;
• gyvavimo ciklo metu nesukuria jokių šalutinių kenksmingų produktų;
• yra funkcionali, išmani ir estetiška, atitinka geriausias Šiaurės šalių dizaino tradicijas;
• sukurta ilgam: yra tvirta, lanksti ir ilgalaikė;
• naudoja vietines žaliavas ir prisitaiko prie regioninių sąlygų;
• kuriama ir palaikoma partneriams skaidriai bendradarbiaujant tarp sektorių ir disciplinų;
• naudoja įvairiu mastu pritaikomas ir visuotinai pripažintas koncepcijas;
• yra naudinga žmonėms, verslui ir gamtinei aplinkai.
Bergeno techniniame koledže buvo atliktas mokinių tyrimas, kurio metu nustatyta, jog beveik visi buvę mokiniai pastebi, kad mokymo procesą būtina labiau kompiuterizuoti, o kai kurie netgi pasiūlė, kokių kompiuterinių programų statybų sektoriui reikia. Dalis apklaustųjų pažymėjo, jog skirtumas tarp kolegijos aplinkos ir realaus darbo sąlygų statybos sektoriuje yra dramatiškas. Statybų įmonėse reikalaujama dirbti greitai, būdinga ilga darbo diena. Kai kuriose įmonėse viršvalandžiai yra tapę norma. Daugelis studentų pabrėžė, kad patekus į statybos pramonę teko prisitaikyti prie pokyčių, ypač susidūrus su skirtumu tarp savo lūkesčių ir to, kas iš tiesų vyksta statybų aikštelėse. Dauguma buvusių mokinių pastebi, jog darbui statybų sektoriuje geriau pasirengti padėtų glaudesnis bendradarbiavimas su įmonėmis, didesnis jų įsitraukimas į darbuotojų parengimo procesus.
Buvę mokiniai pabrėžė, jog šiuo metu statybų sektoriuje dirba daug imigrantų, tad tampa svarbi užsienio kalbų mokėjimo, susikalbėjimo problema. Šiuo metu plačiai taikoma praktika – pagrindinius dokumentus, instrukcijas pateikti ir kitomis kalbomis, pavyzdžiui, šalia norvegų – lenkų, anglų kalba. Taip pat būtina daugiau dėmesio skirti bendravimo įgūdžiams.
Visi projekto susitikimai buvo įvertinti dalyvių anonimiškais klausimynais, atliktas galutinis įvertinimas.
Projektas pagerino darbuotojų kompetenciją suaugusiųjų švietimo srityje: kūrybiškumo ir motyvacijos darbe, komunikacijos, komandinio darbo kompetencijų, kalbų, IT kompetencijas, projektų administravimo, gebėjimų, kultūros, istorijos ir geografijos žinias.
Projektas finansuojamas pagal Nordplus adult programą. Daugiau informacijos.