2021 balandžio 15 d. ketvirtadienis, 5:04
Reklama  |  facebook

Norvegai lietuviams patiki net kultūros paveldo objektus

Aušra POCIENĖ      2015-09-03 07:16
Šiemet dešimties metų jubiliejų mininti bendrovė „Švykai“ sukaktį pažymi išskirtiniais objektais – baigtas remontuoti vienas didžiausių Lietuvoje Kauno geležinkelio tiltas, vykdomi darbai Kruonio hidroakumuliacinėje elektrinėje, remontuojami istoriniai Trakų ir Biržų pilių tiltai. Lietuviai pasižymėjo ir užsienyje – suremontavo ilgiausią Norvegijos pontoninį tiltą per fiordus ir aukščiausią šios šalies geležinkelio tiltą.
nuotrauka
Pernai ir šiemet Lietuvos rinkoje įmonė išlaikė metalinių ir gelžbetoninių paviršių antikorozinių darbų apimtis infrastruktūros, pramonės ir energetiniuose objektuose. Bendrovės nuotr.


Minimos įmonės
Švykai, UAB
Neatsitiktinai šiuos objektus įmonės vadovas Gediminas Švykas vadina „perliukais“, kurie akivaizdžiai parodo šios vienos iš didžiausių Lietuvoje specializuotos tiltų ir pramoninių objektų remonto bendrovės galimybes.

„Kauno geležinkelio tiltą, kuris yra sudėtinė „Rail Baltica“ dalis, remontavome nestabdydami eismo, tiesiogine to žodžio prasme, pro šoną švilpiant traukiniams. Tokios darbų apimties projektą bendrovė „Švykai“ įgyvendino pirmą kartą. Objekte darbavosi maždaug pusė įmonės specialistų ir tai buvo neabejotinai vienas sudėtingiausių ir didžiausių objektų įmonės istorijoje“, – pabrėžia G. Švykas.

Šis tiltas, pastatytas 1862 metais, yra įtrauktas į Lietuvos Respublikos nekilnojamųjų vertybių registrą ir saugomas valstybės. Atliekant remonto darbus, pakeista 12 300 vienetų susidėvėjusių kniedžių, 355 vienetai mazginių lakštų, atlikta 50 tūkstančių kvadratinių metrų plieninių konstrukcijų antikorozinių ir 4 tūkstančiai kvadratinių metrų gelžbetoninių konstrukcijų remonto darbų.

Gelbsti pastoliai ant važiuoklių

Ne mažesniu iššūkiu įmonei tapo ir remonto darbai Kruonio hidroakumuliacinėje elektrinėje. Čia įmonė remontuoja vieną iš keturių gelžbetoninių vamzdžių, kuriuo vanduo iš Kauno marių pumpuojamas į dirbtinį aukštuminį baseiną. Vienu tokiu vamzdžiu prateka beveik toks pat kiekis vandens, kiek ir Nemuno upėje, jo skersmuo – 8,5 metro, ilgis – beveik kilometras.

„Remontuoti teko itin sudėtingomis sąlygomis, esant didelei vibracijai ir aukščio nuolydžiams. Todėl pirmiausia reikėjo sugalvoti, kaip tokiomis sąlygomis dirbti. Ir sugalvojome – įrengėme mobilius pastolius ant važiuoklių ir taip judėdami remontuojame vamzdžio siūles, paviršių dengiame cementine elastine danga, apsaugančia nuo įtrūkimų“, – neeilinio užsakymo detalėmis dalinasi G. Švykas.

Anot jo, kasdieninė bendrovės duona – remontuoti metalą, gelžbetonį, medieną. Tačiau būna sudėtingų projektų, kur pirmiausia užsakovui reikia pasiūlyti efektyviausią sprendimą, kaip suremontuoti vieną ar kitą veikiantį objektą. Pavyzdžiui, remontuojant nuotekų valymo kanalą bendrovėje „Klaipėdos vandenys“, pirmiausia teko įrengti laikiną nuotekų kanalą ir tik tuomet imtis remonto ir valymo darbų.

Lietuvos rinka – per maža

Pernai ir šiemet Lietuvos rinkoje įmonė išlaikė metalinių ir gelžbetoninių paviršių antikorozinių darbų apimtis infrastruktūros, pramonės ir energetiniuose objektuose, o pastatų konstrukcijų priešgaisrinio padengimo darbų apimtis pavyko net padidinti. Tačiau įmonės vadovai – broliai Gediminas, Vytautas ir Mindaugas Švykai – neslepia, kad Lietuvos rinka bendrovės pajėgumams yra per maža, todėl jau ne vienerius metus bandoma įsitvirtinti Skandinavijos šalių rinkose.

Įkelti koją pavyko Norvegijoje, kur bendrovė darbavosi išskirtiniuose objektuose – atliko Norvegijos aukščiausio geležinkelio Hjuksa tilto (aukštis – 65 m) antikorozijos darbus, taip pat remontavo ilgiausią šioje šalyje pontoninį tiltą. Šiuo metu kartu su partneriais norvegais bendrovė yra laimėjusi dar dviejų tiltų remonto konkursus.

„Norvegijos kelių direkcijos skelbiamuose viešųjų pirkimų konkursuose dalyvaujame kaip rangovai ir mums neblogai sekasi. Konkursai ten puikiai parengti, viskas aišku ir paprasta, sunku būtų net lyginti su lietuviškais viešųjų pirkimų konkursais – sakyčiau, kaip diena ir naktis“, – skirtumus lygina G. Švykas.

Sugebėjimus įrodė darbu

Anot jo, kai iš pradžių lietuviai siūlė savo, kaip subrangovų, paslaugas, norvegai į juos žiūrėjo kaip į pigią darbo jėgą. Požiūris pasikeitė, kai lietuviai konkursuose ėmė dalyvauti savarankiškai, kaip specializuotas paslaugas siūlantis ir profesionaliai projektą sugebantis valdyti rangovas. Dabar norvegai lietuviams patiki remontuoti net kultūros paveldo objektus – neseniai kartu su partneriais bendrovė „Švykai“ laimėjo konkursą remontuoti į kultūros paveldo objektų sąrašą įtrauktą tiltą, kuris pastatytas 1837 metais.

„Tiltas pagamintas iš ketaus konstrukcijų, o važiuojamoji dalis – iš ąžuolo medienos konstrukcijos. Ąžuolinės konstrukcijos nebus keičiamos – atliksime ketaus antikorozinį remontą ir kitus tilto remonto darbus. Ąžuolas išsilaikęs puikiai, nors stovi jau tris dešimtis metų, kai buvo pakeistas paskutinio kapitalinio remonto metu. Norvegai netaupo ir renkasi ilgaamžišką medieną, o užsakovai Lietuvoje eina pigiausiu keliu – konkursinėse sąlygos nurodo naudoti pušies medieną. Štai Pilies tiltas Trakuose, kurį praktiškai iš naujo statome. Jis bus pušinis, kaip ir buvo, medieną impregnuosime vakuuminiu giluminiu būdu, tačiau po penkiolikos metų jį vėl reikės remontuoti ir tai vėl kainuos“, – sako bendrovės „Švykai“ vadovas.

Specialistą apskritai stebina prasta infrastruktūros, pramonės objektų priežiūra Lietuvoje: toks įspūdis, kad valstybės įmonės neturi specialistų, kurie laiku nustatytų infrastruktūros objektų būklę ir parengtų kokybiškus techninius konkursų reikalavimus. O gal tiesiog nėra šeimininko, kuris skaičiuotų pinigus ir priimtų racionalius sprendimus?

Anot G. Švyko, Norvegijoje konkurso techninės sąlygos ir kokybiniai reikalavimai aprašyti 50 – 70 puslapių dokumentuose, todėl už mažiausią kainą jie sugeba nusipirkti kokybiškas paslaugas, bet netaupo ten, kur taupyti nevalia.

UAB „Švykai“ nuotraukos

Statybunaujienos.lt




Objektai. Technologijos. Verslo naujienos

nuotrauka
2021-04-13 11:22
Sekmadienį prasidėjo Klaipėdos jūrų uosto bangolaužių rekonstravimo darbai. Pirmiausiai bus rekonstruojamas pietinis bangolaužis, tad šiaurinis molas, esantis Melnragėje, šiemet liks atviras gyventojams.
nuotrauka
2021-04-13 11:02
Artimiausiu metu vidaus reikalų sistemos pareigūnams – ugniagesiams gelbėtojams, policininkams ir kitiems – bus pagerintos gydymo ir reabilitacijos sąlygos. Valstybės turtą valdanti ir jo priežiūrą užtikrinanti valstybės įmonė Turto bankas, įgyvendinantis Vidaus reikalų ministerijos Reabilitacijos c...
nuotrauka
2021-04-12 17:25
Šalia Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninės Kauno klinikų iškils didžiausia Baltijos šalyse infekcinių ligų ligoninė. Kauno klinikų užsakymu infekcinių ligų ligoninės projektą įgyvendins projektavimo paslaugų konkursą laimėjusi UAB „Maspro“. Pastato statybos darbų vertė gali siekti apie 2...
nuotrauka
2021-04-12 11:03
Būstą įsigyti siekiančių lietuvių pandemija negąsdina, o butų pardavimai pirmąjį šių metų ketvirtį ir vėl viršijo visus lūkesčius. Darnios miestų plėtros ir statybų bendrovė „YIT Lietuva“ skaičiuoja, kad pirmąjį šių metų ketvirtį savo įgyvendintuose ir vystomuose projektuose pardavė 81 proc. daugiau...
nuotrauka
2021-04-12 10:41
Vilniaus Naujamiesčio rajone, buvusios „Spartos“ gamyklos teritorijoje statomas „Cyber City“ technologijų miestelis išsiskirs ne tik savo pobūdžiu, apimtimi ir architektūra, bet ir moderniais fasado sprendimais. Statant 35 tūkst. kv. m ploto kompleksą technologijų bendruomenei bus naudojami naujos k...
nuotrauka
2021-04-07 12:20
Centrinio Vilniaus verslo kvartalo, įsikūrusio Konstitucijos pr. ir jo prieigose, ribos toliau plečiamos į rytinę prospekto pusę, formuojant urbanistinę kalvą Kalvarijų gatvės link. Šioje prestižinėje verslo zonoje įsikūrusiuose moderniuose verslo centruose vakansija siekia tik 5,1 proc., o senesni ...
nuotrauka
2021-04-02 07:37
Individualaus namo statyba neretai siejama su ilgai trunkančiais procesais, varginančiomis statybininkų, sunkiasvorės technikos ar medžiagų paieškomis. Šie ir kiti papildomi rūpesčiai ne vieną atbaido nuo svajonės pasistatyti trokštamus namus. Vis dėlto statybos gali būti ne tik kokybiškos, bet ir g...
nuotrauka
2021-03-31 14:05
Visorių informacinių technologijų parke pradedamos naujo mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų (MTEPI) centro statybos. Pirmąjį iš trijų numatomų centrų už 8,5 mln. Eur statys „Naresta“.
nuotrauka
2021-03-31 09:12
Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Bolds Property Partners“ pradeda 4300 kv. m naujo verslo parko statybas sostinės Ukmergės ir Mykolo Lietuvio gatvių sankryžoje prie sankirtos su Vakariniu aplinkkeliu – Vilniaus miesto savivaldybė projektui suteikė statybos leidimą.
nuotrauka
2021-03-30 11:34
Viena didžiausių JAV medicinos technologijų bendrovė „Dexcom“ išsinuomojo biurą verslo kvartale „Business Stadium“. Sostinėje, Rinktinės gatvėje statomame verslo centre bendrovė nuomosis daugiau nei trečdalį pastato – 6 tūkst. kv. m ploto.
nuotrauka
2021-03-29 11:56
Į naują plėtros etapą įžengusi SBA keičia savo ir grupės įmonių pavadinimus, atnaujina prekės ženklus, misiją bei vizualinį identitetą. Pokyčiais, kurie daromi konsultuojantis su pasaulinių prekių ženklų kūrėjais, toliau stiprinamas grupės vertybinis integralumas, ryškinama kryptis į globalias rinka...
nuotrauka
2021-03-29 11:14
Tarptautinį prekybos centro „Europa“ architektų konkursą, skirtą atrinkti partnerius rekonstrukcijai, laimėjo Suomijos architektūros ir interjero studija „Bolder Development Oy“. Pagrindinė architektų ir interjero dizainerių užduotis – funkcionalus išplanavimas, naujos, kasdieniams poreikiams pritai...
nuotrauka
2021-03-29 08:37
Fondų valdymo įmonės UAB „Eika Asset Management“ (EAM) valdomas nekilnojamojo turto fondas UAB „Eika Real Estate Fund“ (EREF) užbaigė sandorį su „Moller Real Estate Baltic AS“, pagal kurį įsigijo „Audi“ ir „Volkswagen“ atstovybių pastatus Vilniuje.
nuotrauka
2021-03-26 10:32
Kauno IX forto memorialiniame komplekse veikiančiame istorijos muziejuje laukiama reikšmingų pokyčių.
nuotrauka
2021-03-24 16:12
Rinkoje jau yra nemažai efektyvių hidroizoliavimo sprendimų. Todėl pranašumą suteikia nebe vien efektyvi, bet ir paprastai naudojama, greitai veikianti, pageidautina ir taupios išeigos medžiaga. Visos šios savybės būdingos naujos kartos SCHOMBURG GmbH hidroizoliavimo priemonei AQUAFIN-RB400.
nuotrauka
2021-03-24 13:27
Važiuojant pro Elektrėnus jau galima pastebėti, kad pastarosiomis dienomis ėmė trumpėti vienas iš dviejų nebenaudojamų Lietuvos elektrinės kaminų. Šių 250 ir 150 m aukščio kaminų ardymo projektas yra išskirtinis regione, kadangi tokio aukščio konstrukcijų demontavimas nei Lietuvoje, nei Baltijos šal...
nuotrauka
2021-03-23 11:09
VĮ Lietuvos oro uostai ir statybų bendrovė „Mitnija“ sutarė nutraukti rangos sutartį dėl naujo Vilniaus oro uosto keleivių išvykimo terminalo statybos. Toks sprendimas priimtas dėl to, kad pandemijos sukelti finansiniai iššūkiai aviacijos sektoriui apsunkino projekto finansavimo paieškas ir neleido ...
nuotrauka
2021-03-22 16:18
Gavusi lėšų iš struktūrinių fondų, Varėnos rajono savivaldybės administracija ketina įgyvendinti avarinės būklės pastato – Merkinėje (Varėnos rajone) stovinčio vadinamojo Vazos namo – tvarkybos, kapitalinio remonto ir pritaikymo Merkinės krašto muziejaus kultūrinėms veikloms projektą.
nuotrauka
2021-03-18 14:53
Vilniuje, T. Ševčenkos g. 13 įkasta kapsulė, kuri žymi naujojo LR Vadovybės apsaugos tarnybos (VAT) biuro pastato rekonstrukciją. 1972 m. statytas pastatas bus iš esmės atnaujintas, paverčiant jį šiuolaikiniu biuru ir pritaikant prie specifinių VAT darbuotojų poreikių.
nuotrauka
2021-03-18 07:18
Šiuo metu Lietuvoje yra eksploatuojama maždaug 4000 tiltų ir viadukų, kurių bendras ilgis siekia apie 93 km. Didžioji dauguma jų jungia automobilinius kelius ir tik maždaug 14% tiltų yra pastatytų geležinkelio transportui. Gelžbetonio tiltai sudaro maždaug 95% visų Lietuvos tiltų.

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos. Verslo naujienos