Pabėgių gamyklos „Swetrak“ tempą diktuoja europinė vėžė 

„Ant mūsų krito beveik visas europinės vėžės krūvis“, – sako UAB „Swetrak“ direktorius Gerardas Brazauskas.
Gamykloje veikia šešios gelžbetoninių pabėgių gamybos linijos, iš kurių dvi linijos skirtos europinei vėžei. Dirbant ištisą savaitę, Marijampolėje kasdien pagaminama po 960 pabėgių. Be šių pabėgių, gaminami ir iešminiai pabėgiai.
„Veiklos pradžioje per dieną užbetonuodavome vos dvi linijas“, – sakė G. Brazauskas, kalbėdamas apie keliskart išaugusius gamybinius pajėgumus ir darbų apimtis.
Pastaruoju metu „Swetrak“ gamykla pradėjo gaminti ir pabėgius su specialia austriška medžiaga triukšmui slopinti. Manoma, kad ši medžiaga, kurios kaina nedaug atsilieka nuo paties pabėgio kainos, efektyviai slopins vagonų keliamą triukšmą, traukiniams važiuojant 120-160 km/val. greičiu. Ši medžiaga yra naujiena ir Europoje.
Pabėgius gamina pagal švedišką technologiją
„Swetrak“ vienoje linijoje vienu metu gamina 160 gelžbetoninių pabėgių. Gelžbetoniniai pabėgiai Marijampolėje įsikūrusioje gamykloje gaminami pagal Švedijos firmos „Abetong AB“ ilgo stendo technologiją. UAB „Swetrak“ yra viena iš 306 įmonių pasaulyje, dirbančių pagal šios firmos technologiją.
Gelžbetoninio pabėgio gamyboje naudojamas C50/60 gniuždant klasės betonas, kurio šalčio atsparumo markė yra F200. Gaminys armuojamas 12 vnt. iš anksto įtemptomis plieninėmis vijomis. Gelžbetoniniai pabėgiai gaminami su bėgių tvirtinimo sistema „Vossloh W14“ (Vokietija) bėgiams R65 (60E1).Gelžbetoninis iešminis pabėgis armuojamas 18 vnt. iš anksto įtemptomis plieninėmis vijomis ir turi įbetonuotas plastmasines įlaidas bėgių tvirtinimui.
Įmonės pajėgumas – iki 240 tūkst. vnt. pabėgių ir 120 komplektų iešminių pabėgių per metus.
Bendrovės specialistai patys tobulino gamybos įrangą
Gamybos linijose subetonuoti pabėgiai pjaustomi vokišku deimantiniu 80 cm diametro disku. Vieno disko užtenka 12 tūkst. pabėgių supjauti. Kaip sakė G. Brazauskas, pjovimo greitis lemia visą gamybos tempą, todėl padidėjus užsakymų kiekiui, gamyklos specialistų laukė nemaži iššūkiai. Pirmiausia, reikėjo sugalvoti, kaip padidinti pjovimo greitį ir kaip suderinti įrenginį, kad jis pjautų ne rusiško standarto, t. y., 2700 mm pabėgį, o europinei vėžei tinkantį ilgį – 2600 mm.
Lietuvoje yra 1700 km pagrindinių geležinkelio kelių ir dar antra tiek – šalutinių kelių. Per 14 metų UAB „Swetrak“ pagamino per 1 mln. 900 gelžbetoninių geležinkelio pabėgių. Manoma, kad Lietuvoje iš viso jų yra apie 5 mln.
Dalis „Swetrak“, kurios 60 proc. akcijų valdo Prancūzijos grupė „Consolis“ ir 40 proc. – UAB koncernas „Alga“, gamyklos pabėgių tiekiama į Latviją ir Estiją. Pagrindinė produkcijos dalis gaminama Lietuvos geležinkeliams.