2019 lapkričio 20 d. trečiadienis, 4:25
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Panemunės tiltas – pabaigtuvių rudenį kauniečiai gali ir nesulaukti  1

2014-07-16 21:29
Panemunės tilto per Nemuną tarp Antano Juozapavičiaus prospekto ir Tilto gatvės (vadinamojo Panemunės tilto) Kaune rekonstrukcijos darbus buvo planuota užbaigti 2014 m. spalio mėn., tačiau darbus stabdo neišspręstas rekonstrukcijos darbų finansavimo klausimas. Grupė Seimo narių dėl tilto statybos darbų kreipėsi į premjerą Algirdą Butkevičių.
nuotrauka
Panemunės tiltas. Bendrovės "Kauno tiltai" nuotr.


Minimos įmonės
Kauno tiltai, AB
Tiltas – valstybinės reikšmės, o rūpestis – savivaldybei

Viena iš kreipimosi iniciatorių TS-LKD frakcijos narė Rasa Juknevičienė pažymi, kad tiltas – valstybinės reikšmės objektas, bet jo statybos finansavimu paliekama rūpintis tik Kauno miesto savivaldybei. „Tenka konstatuoti, kad Panemunės tiltas Kaune yra keistai unikalus pavyzdys, kai savivaldybė yra paliekama iš esmės viena statyti valstybinės reikšmės tiltą per Nemuną“, – sako R. Juknevičienė.

Po atliktos ekspertizės tapo aišku, jog tilto atramos yra avarinės būklės. Tiltas nebuvo remontuotas daugiau nei 50 metų. Nuspręsta avarinės būklės senąjį tiltą nugriauti susprogdinant, nes nebuvo galima toliau rizikuoti gyventojų gyvybėmis.

Kauno miesto savivaldybė rangos sutartį su AB „Kauno tiltai“ dėl tilto statybos pasirašė dar 2012 m. sausį. Netrukus buvo nugriautas senasis tiltas, tačiau naujojo statybos darbai, pasak parlamentarės R. Juknevičienės, nevyksta taip sparčiai, kaip norėtų gyventojai, o už atliktus darbus atsiskaitoma vėluojant.

Vietoj planuotų 15 mln. litų – skirtas trečdalis

„Kauno Panemunės tilto statybos darbai tiesiogiai priklauso nuo skiriamo finansavimo. Tilto rekonstrukcijos finansavimas nėra iki galo išspręstas ir skiriamų Kauno savivaldybės bei Vyriausybės lėšų nepakanka. Tačiau tam, kad tilto rekonstrukcijos darbai nesustotų, bendrovė „Kauno tiltai“ investuoja savo lėšas“, – sakė Rimantė Jablonskytė, AB „Kauno tiltai“ komunikacijos specialistė.

Pernai bendrovė „Kauno tiltai“ atliko statybos darbų už 24 mln. litų. Kauno miesto savivaldybė bendrovei už atliktus darbus yra sumokėjusi 29 mln. litų. Dar planuojama sumokėti 5 mln. litų iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos lėšų. Šiais metais „Kauno tiltai“ yra numatę atlikti tilto statybos darbų dar už 41 mln. litų. Taigi, šių metų pabaigoje Panemunės tilto statybos darbų bendrovė bus atlikusi iš viso už 65 mln. litų.

Panemunės tilto statybos bendra suma siekia 102,95 mln. litų. Iš Kelių priežiūros ir plėtros finansavimo programos planuojama gauti 70 mln. litų. Likę reikalingi statybai beveik 33 mln. litų turėtų būti skirti iš Kauno miesto savivaldybės biudžeto.

Pastaroji dar pernai padidinus skolinimosi limitą nuo 40 iki 50 proc., pasiskolino 12 mln. litų šio tilto statybai ir juos sumokėjo darbus atlikusiai bendrovei. Šiemet balandį Kauno miesto savivaldybei vietoje prašytų 15 mln. litų buvo paskirta 5 mln. litų Kelių priežiūros ir plėtros finansavimo programos lėšų, kurios taip pat netrukus turėtų pasiekti darbus atliekantį rangovą.
„Dėl esamų finansinių įsipareigojimų ir turimų skolinimosi limitų savivaldybė neturi galimybės tik biudžeto ir skolintomis lėšomis finansuoti Panemunės tilto statybos darbų“, – pažymi Seimo nariai.

Darbai vyksta dideliame aukštyje virš upės

Nuo šių metų pradžios Panemunės tiltą statančios bendrovės „Kauno tiltai“ darbininkai pradėjo vieną sudėtingiausių tilto statybos etapų. Virinamos metalinės tilto sijų konstrukcijos bei galingais keltuvais stumiamos ant tilto atramų.

Metalinių konstrukcijų virinimas ir stūmimas ant tilto atramų yra ilgas ir sudėtingas procesas, kurį planuojama užbaigti rudenį. Sudėtingos ir darbo sąlygos, nes galingų konstrukcijų virinimas ir stūmimas vyksta dideliame aukštyje virš upės. „Užbaigus Panemunės tilto metalinių konstrukcijų įrengimo darbus ir esant palankiems orams, bendrovės darbininkai montuos klojinius ir betonuos tilto perdangą, įrengs išlyginamąjį betono sluoksnį, paklos hidroizoliaciją bei važiuojamąją tilto dangą“, – pasakojo bendrovės atstovė.

Nuo Panemunės tilto statybos darbų pradžios „Kauno tiltų“ darbininkai jau atliko telekomunikacijų ryšių, elektros kabelių ir apšvietimo kabelių iškėlimo, troleibusų linijos kontaktinio tinklo demontavimo, tilto ardymo ir laikino tilto, skirto statybos darbams atlikti, įrengimo darbus. Bendrovė įrengė krantines ir tarpines atramas, sukalė spraustasienę, įrengė gręžtinius tilto polius, sumontavo perdangos įrengimui skirtas pagalbines konstrukcijas.

Nutiesus naują kelią, tiltas taps svarbia jungtimi

Užbaigus rekonstrukcijos darbus naujasis tiltas bus platesnis – 20,8 metro pločio bei turės keturias eismo juostas. Tilto ilgis sieks 273 metrus, o ant rekonstruotų senųjų atramų bus įrengta nauja plieno ir gelžbetonio perdanga. Ilgiausias naujojo tilto tarpatramis sieks 74,44 metro.

Panemunės tilto rekonstrukcijos darbų pabaiga, kaip sakė generalinio rangovo atstovė Rimantė Jablonskytė, priklausys nuo finansavimo.

Ateityje nutiesus naują kelią, tiltas taps svarbia jungtimi atvažiuojantiesiems į Kauno miesto centrą iš Marijampolės plento ar Kauno–Vilniaus greitkelio, todėl parlamentarai Vyriausybės prašo 2015-2017 m. Valstybės investicijų programoje 2015 m. numatyti 40 mln. litų, kurių reikia tolesnei Panemunės tilto statybai.
Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

nesiseka
2014-07-17 13:25
Dar vienos am=inos statybos

Infrastruktūra

nuotrauka
2019-11-18 12:40
Perskirstytos šiemet kelių rekonstravimo projektuose sutaupytos ar nepanaudotos lėšos – 3,3 mln. eurų iš rezervinių Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų.
nuotrauka
2019-11-13 12:13
Iki 2021 m. pavasario visa magistralė Vilnius–Kaunas atitiks automagistralėms keliamus reikalavimus. Eismo sąlygas pagerins skirtingo lygio sankryžos, naujos požeminės perėjos ir kiti rekonstrukcijos darbai, kuriems atlikti skirtos Europos Sąjungos fondų investicijos.
nuotrauka
2019-11-07 10:17
Geležinkelio į dvi dalis padalintame Mažeikių mieste bus išspręsta susisiekimo problema – iki kitų metų rugsėjo mėn. virš geležinkelio bus pastatytas viadukas, kuris užtikrins saugų ir nepertraukiamą transporto priemonių bei pėsčiųjų eismą. Viadukui ir kitoms eismo sąlygas gerinančioms priemonėms įr...
nuotrauka
2019-10-28 15:13
Iš Vilniaus ar į jį Molėtų plentu keliaujančius vairuotojus jau greitai pasitiks ne liūdnai pagarsėjęs „betoninis kelias“, bet vienas moderniausių kelio ruožų šalyje. Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu darnios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ vykdo A14 kelio 4 km ...
nuotrauka
2019-10-24 10:28
Praėjusią savaitę Talino centre buvo baigta tiesti kelio atkarpa, kuri atsirado inovatyvių technologijų dėka – šios atkarpos asfalto dangoje yra perdirbtų plastiko atliekų. Tai pirmasis tokio tipo kelias Šiaurės ir Rytų Europoje.
nuotrauka
2019-10-21 16:02
Eismo sąlygos rekonstruojamame magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože – vadinamoje „Megos“ sankryžoje ties Kaunu – netrukus pagerės. Dar šiais metais čia planuojama leisti eismą tiek pagrindiniu, tiek jungiamaisiais keliais.
nuotrauka
2019-10-21 13:51
Už „Rail Baltica“ projektą atsakinga „RB Rail AS“ pasirašė sutartį su pasaulyje lyderiaujančia programinės įrangos sprendimų tiekėja „Bentley Systems International Ltd.“, kuri rūpinsis statinio informacinio valdymo (SIV) sistemos Vieningos Duomenų Aplinkos (VDA) vystymu, pritaikymu ir palaikymu. Sut...
nuotrauka
2019-10-11 14:46
Viena labiausiai apkrautų Lietuvos valstybinės reikšmės transporto arterijų – magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas nuo 10,000 iki 95,000 km pradėtas rekonstruoti pagal automagistralėms keliamus reikalavimus. Po rekonstrukcijos minėtu ruožu bus galima važiuoti 130 km/h greičiu vasarą...
nuotrauka
2019-09-30 10:37
Rugsėjo pabaigoje baigti paviršinių nuotekų tinklų rekonstrukcijos darbai pagal vieną stambiausią rangos sutartį, kurią UAB „Šiaulių vandenys“ su rangovu – jungtinės veiklos sutarties pagrindu veikiančia ūkio subjektų grupe „Per Aarsleff A/S“ (pagrindinis partneris) ir UAB „Požeminės linijos“ – pasi...
nuotrauka
2019-09-25 12:26
Jau galima aplankyti, išbandyti ir įvertinti Linkmenų gatvėje Vilniuje įrengtą eksperimentinį pėsčiųjų taką. Tai pirma vieta, kur praktiškai pritaikyta Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kelių tyrimo instituto mokslininkų inovacija – betono moduliai.
nuotrauka
2019-09-19 10:31
Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „M.M.M. projektai“ pabaigė beveik 2 mln. eurų vertės Vilniaus Geležinio Vilko gatvės atkarpos rekonstrukciją. Šia investicija į infrastruktūrą siekiama pagerinti bendrovės plėtojamo biurų komplekso „S7“ poveikį aplinkai – rekonstrukcija padidins Geležinio Vilko i...
nuotrauka
2019-09-16 10:05
Įsibėgėjant „Rail Baltica“ projektui, Kauno pašonėje esančiame Palemone ryškėja naujų automobiliams ir pėstiesiems skirtų tunelių kontūrai. Spūsčių mažinimui ir saugumui skirti požeminiai tuneliai – tik maža dalis naudos, kurią kitąmet pajus kauniečiai.
nuotrauka
2019-08-30 11:03
Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (Kelių direkcija) pasirašė sutartį su UAB „Tilsta“ dėl viaduko, dar kitaip vadinamo „Nausodės viaduku“, virš kelio Panevėžys–Šiauliai, rekonstravimo. Pagal sutartį bus keičiamos viaduko perdangos (sijos), atnaujintos statinio dangos ...
nuotrauka
2019-08-12 14:36
Sostinė šiuo metu įgyvendina ambicingą paviršinių nuotekų sistemų tvarkymo projektą, kurio metu bus rekonstruotas T. Narbuto-Saltoniškių gatvių paviršinių nuotekų kolektorius. T. Narbuto gatvė yra svarbi transporto arterija, su centrine miesto dalimi jungianti kelis rajonus. Naujojo kolektoriaus tra...
nuotrauka
2019-08-09 15:04
Kaune iškils naujas tiltas per Nerį, kuris bus kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda dalis, taip pat bus pastatytas naujas viadukas per Jonavos gatvę, dešinėje magistralinio kelio pusėje bus įrengtas jungiamasis kelias.
nuotrauka
2019-08-01 10:05
Praūžusi audra užliejo purvu Kauno gatves, per kaitrą nudžiūvo mažo miestelio liepos. Apie tai buvo plačiai rašyta žiniasklaidoje, išsakyta daug nuomonių komentaruose, ieškota kaltų. Tokių dviejų skirtingų reiškinių problemos šaknys yra ten pat – neteisingai parinktos naudojamos miestuose dangos. Di...
nuotrauka
2019-07-16 16:12
Kauno pašonėje, greta prekybos centro „Mega“ įsibėgėja vieno didžiausių šalies transporto mazgų rekonstrukcija. Per beveik tris mėnesius atlikta jau trečdalis grandiozinio, daugiau nei 17 mln. eurų vertės projekto darbų. Šio etapo metu naujai įrengtos eismo juostos atskirs vietinio susisiekimo ir tr...
nuotrauka
2019-07-03 11:11
Jau šią savaitę pradedama ilgai laukta rekonstrukcija, patogiai ir saugiai sujungsianti Kauno Laisvosios ekonominės zonos (LEZ) teritoriją su itin judria eismo arterija – valstybinės reikšmės magistraliniu keliu A6 Kaunas-Zarasai-Daugpilis: iki kitų metų gegužės čia bus įrengta skirtingų lygių sankr...
nuotrauka
2019-06-05 09:52
Baigtas beveik 1,5 km ilgio kapitalinis Olandų gatvės remontas. Per porą mėnesių sutvarkyta beveik 400 metrų ilgio Olandų gatvės atkarpa tarp Filaretų ir Polocko gatvių – pakeisti kelio bortai, suremontuoti šaligatviai, įrengtas naujas LED apšvietimas, pakeisti lietaus vandens surinkimo šuliniai ir ...
nuotrauka
2019-05-16 11:08
Kauno geležinkelio mazgo atkarpoje Kaunas-Palemonas baigti parengiamieji ir pradedami pagrindiniai „Rail Baltica“ europinio geležinkelio tiesimo darbai, kurie yra svarbiausi ir sudėtingiausi šiame tarpvalstybiniame projekte.

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra