2021 rugsėjo 27 d. pirmadienis, 12:45
Reklama  |  facebook

Bendrovė „Grinduva“ įrenginėja Lietuvoje analogo neturinčią terminalo dangą

2014-06-10 09:50
Alytuje įsikūrusi bendra Lietuvos ir Čekijos įmonė „Grinduva“ darbuojasi objekte, kuris pripažintas valstybei svarbiu ekonominiu projektu: prie Vaidotų geležinkelio stoties, per kurią reguliariai kursuoja konteineriniai traukiniai, statomas intermodalinis terminalas. Objekte, kurio vertė – 104,8 mln. Lt, „Grinduvos“ darbų dalis yra apie 10 mln. litų.
nuotrauka
"Grinduva" įrenginėja Vaidotų intermodalinio terminalo dangą. Bendrovės nuotr.


Minimos įmonės
Grinduva, UAB
LTG (Lietuvos geležinkeliai), AB
Fegda, UAB
Betono centras, UAB
Generalinis Vilniaus viešojo logistikos centro (Vilniaus VLC) intermodalinio terminalo rangovas yra UAB „Fegda“, o projektą, vyriausybės pavedimu, įgyvendina „Lietuvos geležinkeliai“.

Užpildams naudoja granitinę skaldą

Bendrovė „Grinduva“ Vaidotų terminale įrenginėja monolitines gelžbetonines aikšteles, kurių yra net 36 tūkst. kv. metrų. Jūriniai geležinkelio konteineriai, atgabenti iš Europos, tiltiniu kranu bus iškraunami iš traukinių, sandėliuojami šiose aikštelėse, iš kurių automobiliniu transportu bus vežami į rytus. Todėl aikštelių danga, kaip sakė bendrovės „Grinduva“ konsultantas Antanas Minkevičius, turi būti itin tvirta – atlaikyti iki 100 tonų svorio.

Įrengiant aikšteles, „Grinduva“ naudoja hidrotechninį C40/50 betoną, kuris anksčiau buvo vadinamas M500 markės betonu. Nors tai yra stipriausias iš žinomų betonų, patvarus, bet vis tiek, įrenginėjant terminalo aikšteles, naudojami papildomi užpildai – granitinė skalda, kuri atvežama iš Ukrainos.

Skaldą per bendrovę „Betono centras“ „Grinduva“ nusipirko dar prieš pradėdama darbus, prieš gaudama lėšas iš rangovo. Investavusi pusę milijono litų savo lėšų, bendrovė sutaupė pinigų, nes vėliau skaldos kaina pakilo, ir išvengė Rusijos-Ukrainos konflikto padarinių, nes skalda buvo nupirkta iki šių įvykių. Ukrainos granitinę skaldą naudoja daugelis Lietuvos bendrovių, ypač kelininkai.

Pritaikė užsienio praktiką ir Lietuvos projektuotojų patirtį

Betonas taip pat armuojamas dviem tinklais, t. y., armatūros 1 kv. m yra apie 30 kg. Visame objekte bus panaudota apie 800 t armatūros. Analogiškos dangos, pasak A. Minkevičiaus, Lietuvoje nėra. Tačiau Čekijoje, Ostravoje, yra „Hyundai“ gamykla, kurioje įrengtas terminalas sandėliuoti pagamintus automobilius. Šiame terminale automobiliai kraunami į konteinerius ir išgabenami.

„Ten apžiūrėjome terminalo aikštelę, kurios danga yra Vaidotuose įrenginėjamos dangos analogas, – pasakojo A. Minkevičius. – Taip pat bendradarbiavome su VGTU Gelžbetonio katedra, kurios specialistai teikė pasiūlymus, patarinėjo, kaip betonuoti.“

Parengiamiesiems darbams „Grinduva“ skyrė pusmetį. Dirbo ir sykiu su Kauno „Pramprojekto“ projektuotojais, – apjungė, pasak A. Minkevičiaus, patirtį ir protą. Dirbant kartu buvo parengtas techninis projektas, pagal kurį dabar ir atliekami darbai.

Dangą saugo nuo drėgmės ir cheminių medžiagų poveikio

Betonas, naudojamas dangai įrengti, yra labai stiprus, hidrotechninis, atsparus drėgmei. Tačiau reikėjo ieškoti būdų, kaip dangą apsaugoti ne tik nuo drėgmės, bet ir nuo druskų, kurios neišvengiamai pateks nuo transporto.

Dar naudojamas amerikiečių gamybos priedas – polipropilenas „Ultra Fiber 500“, kuris dangą daro nepralaidžią vandeniui, – taip betono paviršius apsaugotas nuo ardančio poveikio.

„Tad danga turi atlaikyti kenksmingas meteorologines sąlygas – ne tik sniegas, bet ir druskos veiks dangą, – sakė A. Minkevičius. – Todėl buvo panaudotas vokiečių gamybos impregnantas „Viscacid“, kuris saugo dangą nuo cheminio poveikio. Šia priemone purškiamas dangos paviršius. Impregnantas, reaguodamas su cementu, sudaro atsparią cheminėms medžiagoms dangą.“

Nuo slidumo saugo vadinamasis kerzinis paviršius, kurio pasiekiama glaistant tam tikru šiurkštumu.

Darbo davė ir Alytaus gamyklai

Lietuvoje yra keli sezonai, kuriems būdingos skirtingos oro sąlygos. Terminalo aikštelių danga turi atlaikyti 300 užšalimo – atšalimo ciklų.

Suprojektuotos galingos temperatūrinės metalinės siūlės, kad dėl temperatūros pokyčių besiplečiantis ir besitraukiantis betonas netrūkinėtų. Šios siūlės, dar prieš startuojant darbams, – kad nereikėtų pirkti iš lenkų, kad nereikėtų gaišti laiko, – buvo pagamintos Alytuje, mašinų gamykloje „Astra“ – 1 km 700 metrų. Tai kainavo apie 160 tūkst. litų.

Metalinės siūlės buvo gaminamos žiemą, kuomet gamykla neturėjo skubių užsakymų, ir sandėliuojamos „Grinduvoje“.

Darbai priklauso nuo oro temperatūros

Dangos įrengimo darbus labai stipriai veikia oro sąlygos.

„Betonas yra „riebus“, nes jame yra labai daug cemento, tai veikiamas saulės jis gali sutrūkinėti. Todėl betonuojame, įspėti VGTU specialistų, tik esant ne aukštesnei negu 15 laipsnių temperatūrai – dirbame naktį, – sakė A. Minkevičius. – Balandį dirbti naktimis nereikėjo. Gegužę darbus teko pradėti 18 val. vakaro, o baigti paryčiais.“

„Grinduva“ dangai teikia 5 metų garantiją – pagal STR, tačiau A. Minkevičius mano, kad remonto dangai nereikės bent 12 metų. Lietuvoje, įrengiant lauko aikšteles, pirmą kartą panaudotas tokio didelio stiprio betonas. Tačiau užsienio patirtis, naudojant analogiškai įrengtas aikšteles, leidžia teigti, kad Vaidotų terminalo aikštelės dangos bus patvarios.

Tą tvirtina ir kokybės kontrolė – kasdien atliekami laboratoriniai bandymai. Mėginiai laboratorijoje išbandomi sąlygomis, kuriomis veiks terminalas.

Vadovas liko konsultuoti

Šiandien, birželio 10 d., A. Minkevičiui sueina 75-eri. Vadovavimą verslui jis perdavė savo anūkui – Tomas Vailionis tapo bendrovės direktoriumi. „Objektas – labai atsakingas, tad likau dirbti konsultantu – kaip tik dėl šio objekto“, – sakė A. Minkevičius.

Objekte taip pat dirba naujas, tačiau patyręs inžinierius statybininkas Audrius Pečiukonis, jis yra darbų vadovas.

Jeigu anksčiau bendrovėje dirbo 17 darbininkų, dabar objekte darbuojasi 25 patirties betonuojant turintys darbuotojai. Jie kasdien, kai tik betonuoti leidžia oro sąlygos, vežami 90 km dirbti iš Alytaus į Vilnių. Viešbučiai, atskyrimas nuo šeimos – negerai, įsitikinęs A. Minkevičius. Vaidotuose gyvena tik devyni darbuotojai, kurie riša armatūros tinklus.

„Reikia paminėti, kad ir iš rangovo pusės dirba profesionalūs darbuotojai, nuolat tikrina. Nors tų klaidų ir nedarome, bet rangovas neleidžia nukrypti į šalį“, – sako A. Minkevičius.

Vadyba: patikra ir išankstinis pasirengimas

Darbus ir priemones, kuriuos buvo galima atlikti iki realių darbų pradžios, „Grinduva“ atliko pasirengimo etape. Bendrovė domėjosi ne tik kitų šalių patirtimi, bet naudojosi ir Lietuvos moksliniu potencialu. Dešimt kartų pamatuoti ir tik sykį pjauti – tokio pricipo laikėsi „Grinduva“.

„Mes pirmą kartą įrenginėjame aikšteles su tokiomis sudėtingomis technologijomis, todėl ir važiavome į Čekiją, gavome rekomendacijų iš vokiečių. Panaudojome visą surinktą informaciją šioms aikštelėms įrengti“, – sakė A. Minkevičius.

„Grinduvos“ darbas projekte – vienas iš didžiausių – už 10 mln. litų per penkis mėnesius turi būti įrengta 36 tūkst. kv. m danga. Terminas – nuo balandžio 1 d. iki rugsėjo 1 d. Per du mėnesius jau atlikta darbų beveik už 3 mln. litų.

Kaip sakė bendrovės konsultantas A. Minkevičius, iki šiol ėjęs bendrovės direktoriaus pareigas, konkursą padėjo laimėti tai, kad jų bendrovė šioje srityje yra viena ilgiausiai dirbančių Lietuvos rinkoje, o generalinis rangovas UAB „Fegda“ jau seniau žino šią bendrovę ir jos darbų kokybę.

Pasak A. Minkevičiaus, konkursą jų bendrovė laimėjo ne dėl mažiausios kainos, o kaip profesionaliausia iš dalyvavusių konkurse bendrovių. Kalbėdamas apie kainą, kuria laimėjo objektą, A. Minkevičius pažymėjo, kad jų pasiūlyta kaina nebuvo maža, tačiau darbai ir technologijos yra verti tos kainos. „Betono labai daug, storis 30 cm, dvigubas armavimas, mes pirmą kartą panaudojom 500 markės betoną per savo 17 metų gyvavimą“, – sakė A. Minkevičius.

Terminalą planuojama pastatyti per 17 mėnesių.

Bendrovės nuotr.
 
Statybunaujienos.lt




Pramoninė statyba

nuotrauka
2021-09-24 10:24
„DPD group“ priklausanti bendrovė „DPD Lietuva“ plečia siuntų skirstymo pajėgumus Lietuvoje. Nauji DPD siuntų skirstymo centrai bus pastatyti Šiaulių laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) ir Telšiuose, netoli policijos komisariato. Vien į šių centrų statybą numatoma investuoti daugiau kaip 4 mln. eurų...
nuotrauka
2021-08-12 13:38
Industrinio nekilnojamo turto (NT) segmentas po pasaulio susidūrimo su pandemija pakilo it feniksas iš pelenų. Praėjusio amžiaus pabaigoje Baltijos tigrais pramintos Lietuva, Latvija ir Estija tampa vis stipresniu traukos objektu užsienio investuotojams, kurie, Europoje esant nedidelei pasiūlai šiam...
nuotrauka
2021-08-12 11:23
Šiaurės Lietuvoje esančios Šiaulių laisvosios ekonominės zonos (LEZ) plėtra šiais metais gali būti rekordinė. Pernai prasidėjusi pandemija privertė verslą investicijų planus vertinti ypač konservatyviai, tačiau pagal šiemet sulaukiamas užklausas LEZ tikisi išnuomoti daugiau kaip 20 hektarų ir įveikl...
nuotrauka
2021-08-09 11:33
Siekiant gerinti lėktuvų aptarnavimo kokybę ir padaryti ją draugiškesne aplinkai, Vilniaus oro uoste 2022 m. planuojama pradėti automatizuotos orlaivių nuledinimo nuotekų perdirbimo gamyklos statybas.
nuotrauka
2021-08-06 10:38
Alytuje daugėja investuotojų ‒ į naują pramoninėje teritorijoje atsirasiančią mineralinių uolienų perdirbimo gamyklą „MS LT01“ ketinama investuoti daugiau nei 30 mln. Eur. Planuojama, kad gamykloje darbus pradės 70 žmonių, kurių, veiklai įsibėgėjus, skaičius gali didėti net iki 400.
nuotrauka
2021-07-30 07:10
Lenkijos stiklo gaminių bendrovė PRESS GLASS pranešė apie savo planus statyti naują gamyklą Lietuvoje. Naujasis fabrikas Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje turėtų pradėti veikti 2022–2023 m., o per trejus metus PRESS GLASS įdarbins 240 kvalifikuotų specialistų.
nuotrauka
2021-07-21 11:40
„IKEA Industry Lietuva“, įsikūrusi Kazlų Rūdoje, šį mėnesį baigė svarbų aplinkosauginį projektą – 70 metrų kaminą, kurio statybai buvo skirtas 1 milijonas eurų. Šis kaminas padės dar labiau sumažinti kvapų koncentraciją aplink esančiame rajone didinant sklaidą.
nuotrauka
2021-07-02 13:50
Konversijos projektą pradedanti SBA minkštųjų baldų gamintoja bendrovė „Kauno baldai“ generalinės rangos sutartį pasirašė su darnios miestų plėtros ir statybų bendrove „YIT Lietuva“. Sutarties vertė – 18,5 mln. eurų. Numatoma, kad vietoje senų pastatų moderni nauja gamykla iškils 2022 m. antrą pusme...
nuotrauka
2021-06-30 13:14
AB „Kelių priežiūra“, siekdama veiklos efektyvumo ir konkurencinio pranašumo, modernizavo asfalto gamyklą Kuršėnuose. Pagrindinis šio atnaujinimo tikslas – operatyviai aprūpinti bendrovės Kelių tarnybas reikiamu kiekiu įvairių rūšių asfalto. Didžioji dalis produkcijos būtent ir bus skirta šiam porei...
nuotrauka
2021-06-21 07:22
Po 15 m. pertraukos Lietuvoje iškilo trečioji šveicarų gamintojo „Ammann“ asfalto gamykla. Gamintojo atstovai mūsų šalyje UAB „ERCO Technologies“ išskirtinį projektą „iki rakto“, nepaisydami šaltos žiemos bei COVID sukeltų trukdžių, įgyvendino per 5 mėnesius.
nuotrauka
2021-06-11 09:17
SEB bankas suteikė 3,5 mln. eurų paskolą „ABC Nordic“ priklausančiai Skandinavijos kapitalo įmonių grupei „Aluflam“, kuri pradėjo statyti naują aliuminio profilių gamyklą Jonavoje. Tai pirmoji aliuminio profilių gamykla Baltijos šalyse ir viena didžiausių pastarųjų metų investicijų Jonavos rajone.
nuotrauka
2021-05-27 09:39
Jonavoje pradėta statyti nauja aliuminio profilių gamykla – ABC Nordic priklausanti Skandinavijos kapitalo įmonių grupė „Aluflam“ Ukmergės gatvėje investuoja 7 mln. eurų nuosavų lėšų į naują 7,7 tūkst. m² gamybinės paskirties pastatą su administracinėmis patalpomis.
nuotrauka
2021-05-14 09:58
Estijos kapitalo orlaivių techninės priežiūros ir remonto įmonė „Aviatic MRO“ tarptautiniame Šiaulių oro uoste pradėjo pirmuosius apie 20 mln. eurų vertės lėktuvų angaro statybos darbus. Įmonės išsinuomotame sklype balandžio mėnesį buvo įkalti pirmieji poliai pamatams, o patį angarą bus galima pradė...
nuotrauka
2021-05-05 12:11
Šiaulių LEZ atidaroma vienos didžiausių Europoje automobilių krovinių liftų gamintojos „Bär Cargolift“ gamykla. Tai pirmasis Vokietijos įmonės gamybinis filialas užsienio šalyje, kuriame per artimiausius metus planuojama įdarbinti iki 100 darbuotojų. Skaičiuojama, kad metinė apyvarta 2022 m. pabaigo...
nuotrauka
2021-04-28 10:31
Iki kitų metų balandžio Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) iškils naujas A++ energinės klasės baldų fabrikas, kurį UAB „Gerų baldų fabrikas“ užsakymu stato darnios miestų plėtros ir statybų bendrovė „YIT Lietuva“.
nuotrauka
2021-04-21 07:33,      papildyta 2021-04-23 14:50, Projektas pelnė konkurso „Lietuvos BIM projektai 2021“ apdovanojimą
Metų pradžioje Visagino pramonės parke buvo užbaigta statyti Jungtinės Karalystės medicinos prietaisų kompanijos „Intersurgical“ gamykla. Tai jau antroji Lietuvoje veikianti jos gamykla. Ir pirmoji, kurią generalinis rangovas „Raseinių statyba“ statė BIM aplinkoje.
nuotrauka
2021-04-20 08:54
Viena didžiausių aliuminio ir stiklo fasadinių konstrukcijų gamybos bendrovių Šiaurės Europoje „KG Constructions Group“ ir statybos bendrovė „Conresta“ pasirašė generalinės statybų rangos sutartį, pagal kurią „Conresta“ įsipareigoja iki 2022 m. balandžio mėn. įgyvendinti naujos „KG Constructions Gro...
nuotrauka
2021-03-18 12:26
Lietuva pernai pademonstravo antrą geriausią ES ekonomikos rezultatą, o mūsų šalies pramonė ne tik paaugo, bet ir ryškiai pranoko Vokietijos ar Lenkijos rodiklius.
nuotrauka
2021-03-01 07:23
Joniškio rajone, Skaistgiryje, pernai buvo atidaryta kogeneracinė biodujų jėgainė. Šio objekto statyboje 2019–2020 metais dalyvavusi Wolf System UAB pastatė septynis gelžbetoninius rezervuarus, kurie įmonei sudarė sąlygas atskleisti Lietuvoje tą patirtį, kuri sukaupta vykdant projektus Vokietijoje i...
nuotrauka
2021-02-25 07:02
Naujoji oro skaidymo gamykla, užtikrinsianti Baltijos šalių deguonies ir azoto produktų poreikį, pradeda savo veiklą visu pajėgumu.

Statybunaujienos.lt » Pramoninė statyba