„MAAS Aviation“ Kauno oro uoste stato orlaivių dažymo angarą

Orlaivių dažymo angaras įsikurs šiaurinėje Kauno oro uosto dalyje, daugiau nei 12 tūkst. kvadratinių metrų plote. Kol kas tiksli investicijų apimtis nėra atskleidžiama.
Angaro statybos bus baigtos 2020 m. pabaigoje
Techninį šio objekto projektą paruošė TEC grupės įmonė TEC Industry, projektą valdys ir techninę objekto priežiūrą vykdys kita grupės narė TEC Consulting. Angaro, kuriame bus dažomi „Airbus“ ir „Boeing“ orlaiviai, statybos bus baigtos 2020 m. pabaigoje.
„Tik iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad visos statybos vienodos. Nors bendrosios projektų valdymo taisyklės yra tos pačios, vis dėlto kiekvienas projektas, užsakovas, sritis yra unikalūs ir kaskart reikia gilintis į specifinius klausimus. Šio projekto komanda turėjo įsigilinti į lėktuvų dažymo technologiją ir net oro navigacijos subtilybes“, – išplatintame pranešime cituojamas TEC Consulting direktorius Giedrius Andrulionis.
Būsimasis „Maas Aviation“ angaras – 20 m aukščio 4 860 kv. m ploto statinys. Čia vienu metu bus galima dažyti 2 orlaivius, o per metus – 25 „Airbus 320“ ir 50 „Boeing 737“ lėktuvų.
TEC Consulting statybas vykdančioms įmonėms teikia visas statybos projekto valdymo paslaugas: ruošia galimybių studijas, ruošia ir valdo projekto grafiką, biudžetą ir rizikas, užtikrina kokybę, teikia statybvietės valdymo paslaugas, projektą ir kitus dokumentus derina su valdžios institucijomis. Bendrovė teikia techninės priežiūros paslaugas.
Kauną laiko „puikia vieta orlaivių dažymui“
Kompanijos „MAAS Aviation“ vadovas Tim Macdougald teigia, kad Kauno oro uostas puikiai tinka tokio tipo veiklos plėtrai.
„Kaunas yra puiki vieta orlaivių dažymui, šį mūsų sprendimą nulėmė ne tik tai, kad oro uoste įsikūrę „FL Technics“, bet ir kiti orlaivių techninės priežiūros operatoriai, šiame regione yra kvalifikuotos darbo jėgos pasiūla ir valdžios institucijų pagalba“, - pranešime cituojamas T. Macdougald.
„MAAS Aviation“ veikia jau 3 dešimtmečius ir yra ilgametis Europos orlaivių gamintojo „Airbus“ partneris. Įmonė teikia naujų „Airbus“ orlaivių dažymo paslaugą Vokietijoje ir JAV bei perdažo oro linijų, orlaivių nuomos įmonių ir kitų orlaivių priežiūros įmonių orlaivius Nyderlanduose bei JAV Alabamos valstijoje. Būsimame angare bus aptarnaujami dažniausiai Lietuvos oro uostuose matomi „Airbus A320“ ir „Boeing B737“ orlaiviai.
„Kauno oro uostas turi visas galimybes įsitvirtinti kaip aviacijos techninio palaikymo industrijos centras regione. Tai, kad „MAAS Aviation“ – viena iš šios industrijos lyderių – nusprendė įsteigti pagrindinę savo bazę Centrinėje ir Rytų Europoje, būtent Kaune – tik sustiprina šią mano mintį“, - tvirtina užsienio investicijų plėtros agentūros „Investuok Lietuvoje“ generalinis direktorius Mantas Katinas.
Anot K. Matulaičio, investuotojai labai vertina vietos institucijų ir oro uostų pagalbą identifikuojant potencialius partnerius projekto įgyvendinimui.
„Dar prieš skelbiant žemės nuomos aukcioną ir planuojant pritraukti naujus investuotojus, atlikome savo namų darbus infrastruktūrai viduje gerinti – suprojektavome ir pasiruošėme vykdyti reikiamus statybos darbus, susijusius su naujo riedėjimo tako statyba, perono atnaujinimu, komunikacijų atvedimu, privažiavimo kelių įrengimu. Daugelį metų oro uostui dirbant su MRO industrija, suprantame įmonių veiklos specifiką ir bendradarbiaudami su įmonėmis ieškome būdų efektyvinti įmonių operacijas, didinti saugą. Pavyzdžiui, netolimoje ateityje svarstome statyti orlaivių variklių bandymo aikštelę. Kitaip tariant, ties šiuo sėkmingu projektu nesustojame ir jau pradėjome planuoti kitą plėtros etapą, labai tikimės, kad aviacinių paslaugų plėtra Lietuvoje įgaus naują pagreitį“, - teigia K. Matulaitis.
Šiuo metu Kauno oro uosto teritorijoje orlaivių techninio aptarnavimo veiklą vykdo Airijos skrydžių kompanija „Ryanair“, „FL Technics“ ir DOT. Pradėjus „MAAS Aviation“ angaro veiklą, Kauno oro uoste techninio aptarnavimo paslaugas bus galima teikti vienuolikai keleivinių lėktuvų vienu metu, rašoma pranešime.