2021 rugsėjo 25 d. šeštadienis, 18:13
Reklama  |  facebook

Norvegai lietuviams patiki net kultūros paveldo objektus

Aušra POCIENĖ      2015-09-03 07:16
Šiemet dešimties metų jubiliejų mininti bendrovė „Švykai“ sukaktį pažymi išskirtiniais objektais – baigtas remontuoti vienas didžiausių Lietuvoje Kauno geležinkelio tiltas, vykdomi darbai Kruonio hidroakumuliacinėje elektrinėje, remontuojami istoriniai Trakų ir Biržų pilių tiltai. Lietuviai pasižymėjo ir užsienyje – suremontavo ilgiausią Norvegijos pontoninį tiltą per fiordus ir aukščiausią šios šalies geležinkelio tiltą.
nuotrauka
Pernai ir šiemet Lietuvos rinkoje įmonė išlaikė metalinių ir gelžbetoninių paviršių antikorozinių darbų apimtis infrastruktūros, pramonės ir energetiniuose objektuose. Bendrovės nuotr.


Minimos įmonės
Švykai, UAB
Neatsitiktinai šiuos objektus įmonės vadovas Gediminas Švykas vadina „perliukais“, kurie akivaizdžiai parodo šios vienos iš didžiausių Lietuvoje specializuotos tiltų ir pramoninių objektų remonto bendrovės galimybes.

„Kauno geležinkelio tiltą, kuris yra sudėtinė „Rail Baltica“ dalis, remontavome nestabdydami eismo, tiesiogine to žodžio prasme, pro šoną švilpiant traukiniams. Tokios darbų apimties projektą bendrovė „Švykai“ įgyvendino pirmą kartą. Objekte darbavosi maždaug pusė įmonės specialistų ir tai buvo neabejotinai vienas sudėtingiausių ir didžiausių objektų įmonės istorijoje“, – pabrėžia G. Švykas.

Šis tiltas, pastatytas 1862 metais, yra įtrauktas į Lietuvos Respublikos nekilnojamųjų vertybių registrą ir saugomas valstybės. Atliekant remonto darbus, pakeista 12 300 vienetų susidėvėjusių kniedžių, 355 vienetai mazginių lakštų, atlikta 50 tūkstančių kvadratinių metrų plieninių konstrukcijų antikorozinių ir 4 tūkstančiai kvadratinių metrų gelžbetoninių konstrukcijų remonto darbų.

Gelbsti pastoliai ant važiuoklių

Ne mažesniu iššūkiu įmonei tapo ir remonto darbai Kruonio hidroakumuliacinėje elektrinėje. Čia įmonė remontuoja vieną iš keturių gelžbetoninių vamzdžių, kuriuo vanduo iš Kauno marių pumpuojamas į dirbtinį aukštuminį baseiną. Vienu tokiu vamzdžiu prateka beveik toks pat kiekis vandens, kiek ir Nemuno upėje, jo skersmuo – 8,5 metro, ilgis – beveik kilometras.

„Remontuoti teko itin sudėtingomis sąlygomis, esant didelei vibracijai ir aukščio nuolydžiams. Todėl pirmiausia reikėjo sugalvoti, kaip tokiomis sąlygomis dirbti. Ir sugalvojome – įrengėme mobilius pastolius ant važiuoklių ir taip judėdami remontuojame vamzdžio siūles, paviršių dengiame cementine elastine danga, apsaugančia nuo įtrūkimų“, – neeilinio užsakymo detalėmis dalinasi G. Švykas.

Anot jo, kasdieninė bendrovės duona – remontuoti metalą, gelžbetonį, medieną. Tačiau būna sudėtingų projektų, kur pirmiausia užsakovui reikia pasiūlyti efektyviausią sprendimą, kaip suremontuoti vieną ar kitą veikiantį objektą. Pavyzdžiui, remontuojant nuotekų valymo kanalą bendrovėje „Klaipėdos vandenys“, pirmiausia teko įrengti laikiną nuotekų kanalą ir tik tuomet imtis remonto ir valymo darbų.

Lietuvos rinka – per maža

Pernai ir šiemet Lietuvos rinkoje įmonė išlaikė metalinių ir gelžbetoninių paviršių antikorozinių darbų apimtis infrastruktūros, pramonės ir energetiniuose objektuose, o pastatų konstrukcijų priešgaisrinio padengimo darbų apimtis pavyko net padidinti. Tačiau įmonės vadovai – broliai Gediminas, Vytautas ir Mindaugas Švykai – neslepia, kad Lietuvos rinka bendrovės pajėgumams yra per maža, todėl jau ne vienerius metus bandoma įsitvirtinti Skandinavijos šalių rinkose.

Įkelti koją pavyko Norvegijoje, kur bendrovė darbavosi išskirtiniuose objektuose – atliko Norvegijos aukščiausio geležinkelio Hjuksa tilto (aukštis – 65 m) antikorozijos darbus, taip pat remontavo ilgiausią šioje šalyje pontoninį tiltą. Šiuo metu kartu su partneriais norvegais bendrovė yra laimėjusi dar dviejų tiltų remonto konkursus.

„Norvegijos kelių direkcijos skelbiamuose viešųjų pirkimų konkursuose dalyvaujame kaip rangovai ir mums neblogai sekasi. Konkursai ten puikiai parengti, viskas aišku ir paprasta, sunku būtų net lyginti su lietuviškais viešųjų pirkimų konkursais – sakyčiau, kaip diena ir naktis“, – skirtumus lygina G. Švykas.

Sugebėjimus įrodė darbu

Anot jo, kai iš pradžių lietuviai siūlė savo, kaip subrangovų, paslaugas, norvegai į juos žiūrėjo kaip į pigią darbo jėgą. Požiūris pasikeitė, kai lietuviai konkursuose ėmė dalyvauti savarankiškai, kaip specializuotas paslaugas siūlantis ir profesionaliai projektą sugebantis valdyti rangovas. Dabar norvegai lietuviams patiki remontuoti net kultūros paveldo objektus – neseniai kartu su partneriais bendrovė „Švykai“ laimėjo konkursą remontuoti į kultūros paveldo objektų sąrašą įtrauktą tiltą, kuris pastatytas 1837 metais.

„Tiltas pagamintas iš ketaus konstrukcijų, o važiuojamoji dalis – iš ąžuolo medienos konstrukcijos. Ąžuolinės konstrukcijos nebus keičiamos – atliksime ketaus antikorozinį remontą ir kitus tilto remonto darbus. Ąžuolas išsilaikęs puikiai, nors stovi jau tris dešimtis metų, kai buvo pakeistas paskutinio kapitalinio remonto metu. Norvegai netaupo ir renkasi ilgaamžišką medieną, o užsakovai Lietuvoje eina pigiausiu keliu – konkursinėse sąlygos nurodo naudoti pušies medieną. Štai Pilies tiltas Trakuose, kurį praktiškai iš naujo statome. Jis bus pušinis, kaip ir buvo, medieną impregnuosime vakuuminiu giluminiu būdu, tačiau po penkiolikos metų jį vėl reikės remontuoti ir tai vėl kainuos“, – sako bendrovės „Švykai“ vadovas.

Specialistą apskritai stebina prasta infrastruktūros, pramonės objektų priežiūra Lietuvoje: toks įspūdis, kad valstybės įmonės neturi specialistų, kurie laiku nustatytų infrastruktūros objektų būklę ir parengtų kokybiškus techninius konkursų reikalavimus. O gal tiesiog nėra šeimininko, kuris skaičiuotų pinigus ir priimtų racionalius sprendimus?

Anot G. Švyko, Norvegijoje konkurso techninės sąlygos ir kokybiniai reikalavimai aprašyti 50 – 70 puslapių dokumentuose, todėl už mažiausią kainą jie sugeba nusipirkti kokybiškas paslaugas, bet netaupo ten, kur taupyti nevalia.

UAB „Švykai“ nuotraukos

Statybunaujienos.lt




Objektai. Technologijos. Verslo naujienos

nuotrauka
2021-09-23 06:51
Pristatyta Kauno centrinio pašto įveiklinimo galimybių studija, kurioje pateiktos rekomendacijos dėl šio unikalaus pastato išsaugojimo ir pritaikymo visuomenės reikmėms. Pagrindinė rekomendacija – čia įsteigti Architektūros centrą (institutą), vykdantį ir muziejaus funkcijas.
nuotrauka
2021-09-23 06:49
„Vilniaus vandenys“ eksploatuojamiems vandentiekio tinklams sukūrė ir jau sėkmingai naudoja skaitmeninį „dvynį“. Keli šimtai vamzdyne įrengtų specialių jutiklių ne tik leidžia į skaitmeninę erdvę perkelti visą Vilniaus miesto vandentiekį, realiu laiku vertinti vandens tiekimo situaciją sostinėje, be...
nuotrauka
2021-09-22 11:22
Su Rinktinės gatve Vilniuje besiribojančiame sklype Ceikinių g. 2 planuojamas naujas daugiafunkcis administracinių ir viešbučio pastatų kvartalas.
nuotrauka
2021-09-21 07:22
UAB „INSTITA“ įgyvendino unikalų projektą Lietuvoje. Pirmą kartą vandens valymo įrenginiai buvo pastatyti ežero dalyje. Šis projektas, įgyvendintas bendrovės „Dzūkijos vandenys“ užsakymu, Alytaus miestui yra itin svarbus gamtosauginiu požiūriu.
nuotrauka
2021-09-17 13:37
Klaipėdos centrinio pašto rūmų komplekse tikslingiausia yra įkurti daugiafunkcę kultūros erdvę – Klaipėdoje gimusio pasaulinio garso mokslininko astronomo F. W. Argelanderio vardo mokslo ir meno centrą su muziejinėmis, renginių, rezidencijų funkcijomis, įprasminant istorinį palikimą ir orientuojanti...
nuotrauka
2021-09-17 13:30
NT plėtros bendrovė „Sirin Development“ užbaigė Kauno logistikos centro antrąjį statybų etapą. Martinavos kaime, Kauno rajone, greta automagistralės Vilnius-Kaunas, atidaryta 16 tūkst. kv. m ploto sandėlių su administracinėmis patalpomis.
nuotrauka
2021-09-16 12:14
Didžiausio Baltijos šalyse ir Suomijoje greitojo maisto restoranų tinklo „Hesburger“, gavęs reikiamus statybos leidimus, pradeda statyti pirmąjį savo restoraną Druskininkuose, M.K. Čiurlionio g. 78. Naujasis restoranas turėtų pradėti veikti po metų, iš viso į šį projektą planuojama investuoti 1,3 ml...
nuotrauka
2021-09-16 12:00
Rugsėjo 15 d. gautas Vilniaus m. savivaldybės leidimas DHL skubių siuntų terminalo statyboms Vilniaus oro uosto teritorijoje. Terminalo statybų build-to-suit tipo projektą valdo investicinės bendrovės UAB „Eika Asset Management“ (EAM) fondas UAB „Eika Real Estate Fund“ (EREF), kuris per II platinimo...
nuotrauka
2021-09-16 11:48
Ant Tauro kalno sostinėje kuriamo naujo, modernaus ir daugiafunkcio meno centro – Nacionalinė koncertų salės „Tautos namai“ naujienos – projekto eiga ir tikslai nuo šiol bus skelbiami naujoje interneto svetainėje.
nuotrauka
2021-09-16 10:21
Įmonių grupė „Panevėžio keliai“, efektyvindama veiklą ir reaguodama į rinką, pertvarko dalį įmonių. Per artimiausius mėnesius bus įgyvendinti Grupei priklausančių kelių infrastruktūros įmonių pokyčiai, po kurių bus išgrynintas veikiančių įmonių portfelis, konsoliduotos kompetencijos ir atsakomybės.
nuotrauka
2021-09-16 10:00
Rugsėjo pradžioje rekonstrukcijai uždarytame Palangos oro uoste bus atnaujintas ne tik kilimo ir tūpimo takas, peronas ir riedėjimo takas – rekonstrukcijos metu diegiami tvarūs inžineriniai sprendimai, dėl kurių visi procesai taps draugiškesni aplinkai.
nuotrauka
2021-09-15 11:42
Aplinkos ministerija sugriežtino atliekų deginimo metu susidariusių nepavojingųjų pelenų ir šlako atliekų tvarkymo reikalavimus. Nuo šiol šias atliekas bus galima saugiai panaudoti keliams tiesti, pastatų pamatams, šalinamų atliekų sluoksniams perdengti, sąvartynų uždarymui ir laikiniems keliams juo...
nuotrauka
2021-09-15 10:12
Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Darnu Group“ prekybinių biuro sandėlių plėtrai (angl. stock office) įsigijo 1,7 ha sklypą sostinės Gariūnų gatvėje.
nuotrauka
2021-09-15 07:00
„Naresta“ pranešė pasirašiusi rangos sutartį su įmonės „Lords LB Asset Management“ valdomam fondui „LB Special Fund IV“ priklausančia bendrove „Orkela“.
nuotrauka
2021-09-14 06:32
Klaipėdoje atidaryta atnaujinta, šiuolaikinius reikalavimus atitinkanti ir moderni sporto bazė – Paryžiaus Komunos gatvėje esanti Klaipėdos futbolo mokykla.
nuotrauka
2021-09-13 05:56
Balta stogo danga dengtas žaliausias Lietuvoje logistikos centras WESTHUB visą eksploatacijai reikalingą energiją planuoja gauti iš saulės elektrinės, sumontuotos ant stogo. Dėl specialios stogo dangos „RENOLIT ALKORPLAN Bright“ šio pastato energinis naudingumas yra kur kas aukštesnis – tokie stogai...
nuotrauka
2021-09-07 14:19
Įmonių grupė „KG Constructions Group“ įsteigė dvi antrines įmones – „KGC Facades UK Ltd“ Jungtinėje Karalystėje, kuri atsakinga už pardavimų plėtrą ir projektų įgyvendinimą, bei projektavimo įmonę „KGC Switzerland AG“ Šveicarijoje, kuri atsakinga už projektavimą, o ateityje ir už projektų vykdymą vi...
nuotrauka
2021-09-07 10:12
Pramoninėms sostinės vietoms transformuojantis į darnias miesto zonas, Drujos g. 2 esantį pramoninės paskirties pastatą rengiamasi rekonstruoti į administracinį, o jo projektiniai pasiūlymai netrukus nuotoliniu būdu bus pristatyti visuomenei.
nuotrauka
2021-09-06 13:56
Tarptautinis viešbučių tinklas „Accor“ plečia visame pasaulyje žinomų prekių ženklų portfelį Baltijos regione. Tinklas pasirašė sutartį su UAB „Ramusis pamarys“ dėl naujo „Mercure“ viešbučio Klaipėdoje.
nuotrauka
2021-09-06 07:00,      papildyta 2021-09-14 21:36, Papildyta nuotraukomis
Visi pokyčiai – dideli ar mažesni, esminiai ar mažareikšmiai – turi turėti patikimą, išbandytą atramą. 25-tus metus rinkoje veikiančioje UAB „Empower-Fidelitas“ pasikeitė vadovai. Generaliniu direktoriumi tapęs Artūras Lapinskas sako, kad didelių pokyčių artimiausiu laiku neplanuoja, tačiau perspekt...

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos. Verslo naujienos