2025 m. liepos 8 d. antradienis, 22:28:31
Reklama  |  facebook

„Požeminės linijos“. Iššūkius įveikti padeda kryptingas tobulėjimas ir modernios technologijos

2018-10-08 07:30
Nuo 2002 m. sėkmingai dirbanti įmonė „Požeminės linijos“ atlieka inžinerinių tinklų statybos ir renovacijos darbus. Bendrovė ne tik projektuoja nuotekų ir vandentiekių tinklus, bet ir atlieka betranšėjinius ir kitus žemės darbus visų inžinerinių tinklų statybos objektuose.
nuotrauka
Bendrovės „Požeminės linijos“ nuotr.


Minimos įmonės
Požeminės linijos (POLI), UAB

Darbų sąraše – ambicingi projektai

Požeminių linijų atliktų darbų sąraše – ne vienas ambicingas projektas, o šiuo metu įmonė įgyvendina itin sudėtingą užsakymą – atlieka vandentiekio rekonstrukciją Kaune.

„Šiam darbui pasitelkėme pažangią priverstinio vamzdžio įtraukimo technologiją, kai į seno ketinio vamzdžio vidų priverstinai įvelkamas naujas ketinis vamzdis. Anksčiau taip buvo daroma su polietileniniais vamzdžiais, o dabar turime galimybę tai daryti su vamzdžiais, pagamintais iš ketaus. Dirbant su šia metalo rūšimi yra tam tikrų reikalavimų įrangai, būtinas pasiruošimas, be to, anksčiau Lietuvoje niekas to nėra daręs, ir mes pirmieji tai sėkmingai išbandėme Kaune“, – apie vykdomos vandentiekio sistemos rekonstrukcijos subtilybes kalbėjo įmonės „Požeminės linijos“ direktorius Gediminas Račkauskas.

Didžiausias šios technologijos privalumas yra tai, kad nereikia kasti grunto ir naujas vamzdis specialia įranga tiesiog įtraukiamas į seno vamzdžio vietą. Dažnu atveju vamzdžių keitimo darbai vyksta gatvėse, 3–4 metrų gylyje, tad šis metodas leidžia išvengti transporto nepatogumų ar gatvių uždarymo. Pavyzdžiui, tradiciniu būdu 100 vamzdyno metrų tektų keisti 2–3 savaites, nes reikėtų atlikti kasimo, asfaltavimo darbus, o tinkamai pasiruošus ir naudojant priverstinio vamzdyno įtraukimo technologiją, vamzdžio įtraukimo darbus galima atlikti per dieną. 

Dar vienas išskirtinis atliekamų renovacijos darbų bruožas – vandentiekio sistemos rekonstrukcijos metu gyventojai nepajunta jokių nepatogumų, nes vandens tiekimas jiems nėra stabdomas – pirmiausiai sukonstruojami laikini vandentiekio vamzdynai ir tik tada rekonstruojama senoji vamzdyno dalis.

Kolektorių rekonstrukcijos iššūkiai

Įmonė jau anksčiau yra įdiegusi nemažai pažangių naujovių, kurios itin praverčia atliekant vamzdynų renovavimo darbus. Vienas iš tokių – vadinamasis „lanksčiosios rankovės“ metodas, kurį įmonės specialistai taiko nuo 2012 metų.

„Lanksčiosios rankovės“ metodas yra vamzdžių aptaisymas iš vidaus – vietoje polimerizuojamais vamzdžiais. Pagrindinis renovavimui naudojamas gaminys – CIPP aptaisas – arba vadinamoji rankovė, kuri gaminama taikant vyniojimo technologiją ir taip sukuriama ištisinė, besiūlė struktūra.

Labiausiai vertinamas CIPP gaminio privalumas yra ir tai, kad, dirbant su šia technologija, galima pagaminti nestandartinius vamzdžius, atsižvelgiant į kiekvieno užsakovo individualius poreikius, planuojamo rekonstruoti vamzdyno gylį, vietą, pažeidimus ir kt. Atliekant darbus šiuo metodu, tik minimaliai sumažinamas senojo vamzdžio skersmuo, bet atstatomas vamzdžio atsparumas. Dėl išmaniosios gamybos technologijos ši „rankovė“ nesideformuoja.

„Šiuo metodu per praėjusius šešerius metus renovavome ne vieną kilometrą vamzdynų. Kai kurios užduotys buvo tikras iššūkis. Vienas iš tokių – 2015 m. Vilniuje renovuotas kolektorius. Kad kolektorius būtų sėkmingai renovuotas, nuotekas reikėjo transportuoti aplinkiniu būdu. Per valandą susidarydavo 4 tūkst. kub. m transportuotinų nuotekų – jas vežėme ištisomis paromis keturis mėnesius, dalį šių sudėtingų darbų teko atlikti ir žiemą“, – pasakoja įmonės vadovas. Specialistų komanda nuolat buvo pasiruošusi patiems įvairiausiems netikėtumams: kad šis darbas būtų atliktas, teko pasitelkti itin galingų siurblių, kitų įrenginių.

Specialistai puikiai žinojo, kad būtina itin kruopščiai viską numatyti, nes nesėkmės atveju visas sostinės centras būtų užpiltas nuotekomis. Situacija būtų panaši į tą, kai trūko slėginis nuotekų vamzdis Upės gatvėje.

Dalyvaujant Vilniaus Vakarinio aplinkkelio statyboje, „Požeminėms linijoms“ teko kloti lietaus nuotekų kolektorių 10 m gylyje. Tuomet įmonė panaudojo mikrotuneliavimą. Šis metodas taikomas didelio diametro vamzdynams įrengti, o gruntas atkasamas minimaliai.

„Lietaus nuotekų kolektoriaus statyba yra vienas iš didžiausių mikrotuneliavimo būdu Lietuvoje apskritai kada nors vykdytų darbų. Iššūkis mūsų įmonei buvo tai, kad šia technologija keitėme net apie 0,5 km vamzdyną, kai kolektoriaus diametras – net 1,5 metro, o juk darbai vyko 10-ties metrų gylyje“, – prisiminė G. Račkauskas. Visas procesas buvo kompiuterizuotas, jį prižiūrėjo kvalifikuoti specialistai.

Sumanūs darbuotojai – įmonės atrama

„Dabartinėje rinkoje labai svarbus kryptingas tobulėjimas ir laiku priimti tikslingi sprendimai, kuria kryptimi sukti. Tai duoda laukiamų rezultatų. Tačiau reikia ne tik išmaniosios kompiuterinės įrangos, bet ir žmonių, kurie galėtų ir norėtų ja dirbti“, – įsitikinęs G. Račkauskas.

Šiuo metu įmonėje darbuojasi 115 darbuotojų, kurių amžius – 25–60. Be administracijos personalo, vien specialistų, kurie valdo modernią technologinę įrangą, yra daugiau nei 30 žmonių. Darbuotojai turi mokėti elgtis su moderniomis gręžimo mašinomis, dirbti taikant išmaniąsias technologijas. Įmonė vienintelė Lietuvoje turi ir du specialius robotus, kurie išskirtiniais atvejais, prireikus pašalinti kliūtis, gali įvažiuoti į vamzdyno vidų, per kamerą „mato“, ką reikia išpjauti ar pašalinti, taip pat gali prijungti nuotekų atvadus iš pastatų į magistralinius vamzdžius, jungimo vietoje nestatant šulinių.

Kalbėdamas apie šių dienų darbo rinkos tendencijas, G. Račkauskas pabrėžė, kad darbuotojai turi žinoti įmonės tikslus bei strategiją, o siekis juos įgyvendinti turėtų būti bendras tiek vadovybės, tiek darbuotojų siekis. „Kuo darbuotojas kvalifikuotesnis, tuo geriau – jis pats gali spręsti darbines problemas pagal savo kompetenciją. Tokie žmonės darbo rinkoje labai vertinami“, – neabejodamas sakė „Požeminių linijų“ vadovas G. Račkauskas.

Narystė LSA – bendrovės veiklos įvertinimas

Įmonė yra Lietuvos betranšėjų technologijų asociacijos bei Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) narė, todėl kasmet rugsėjį minima Statybininkų diena yra svarbi ir UAB „Požeminės linijos“ žmonėms.

Kalbėdamas apie pranašumus, kuriuos teikia narystė LSA, įmonės „Požeminės linijos“ direktorius Gediminas Račkauskas kaip vieną iš pagrindinių dalykų paminėjo dalykinę reputaciją.

„Mūsų įmonė specializuojasi vandentiekio, nuotekų tinklų tiesimo ir atnaujinimo srityje. Itin daug tenka dirbti su Europos Sąjungos struktūrinių fondų remiamais projektais. Įmonės, kurioms suteikiama galimybė jungtis į LSA, turi atitikti tam tikrus kriterijus, juk į Asociaciją nepriima bet ko ir narystė joje yra tam tikras veiklos įvertinimas“, – sako pašnekovas.

 Bendrovės „Požeminės linijos“ nuotr. 

Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2025-07-08 13:04
AB „Kelių priežiūra“ atveria duomenis apie žvyrkelių nuolatinės priežiūros darbus. Nuo šiol gyventojai kviečiami naudotis interaktyviu vasaros darbų žemėlapiu, kuriame galima matyti, kokiuose keliuose su žvyro danga yra suplanuoti arba jau atlikti nuolatinės priežiūros darbai.
nuotrauka
2025-07-07 13:35
Nuo š.m. liepos 1 d. įsigaliojo Energetikos ministerijos inicijuoti pokyčiai, kuriais siekiama skatinti gyventojus ir verslus efektyviau išnaudoti ESO technines sąlygas, skirtas saulės elektrinių įrengimui bei energijos kaupimo sprendimams. Nuo šiol gaminantys vartotojai, įsirengę elektrinę ar kitus...
nuotrauka
2025-07-03 08:55
„Via Lietuva“, siekdama kokybiškai prižiūrėti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūrą, diegia inovacijas, padėsiančias efektyviau valdyti procesus. Pasitelkiant inovatyvius sprendimus – specialiai dangos būklei vertinti sukurtą mobilią aplikaciją – planuojama per keletą metų įvertinti visą pėsčiųj...
nuotrauka
2025-07-02 12:55
AB „Via Lietuva“ tęsia darnaus judumo infrastruktūros plėtrą prie valstybinės reikšmės kelių – pasirašytos dvi sutartys dėl pėsčiųjų ir dviračių takų, kurių bendras ilgis apie 4,3 km, įrengimo Palangoje. Planuojama, kad naujai įrengta infrastruktūra palangiškiai ir kurorto svečiai galės naudotis jau...
nuotrauka
2025-07-01 15:27
Atsinaujinančios energetikos bendrovė „Ignitis grupė" pradeda elektros energijos kaupiklių sistemų (EEKS) parkų projektų įgyvendinimą Lietuvoje. Energijos kaupiklių parkai bus įrengti Kelmės, Mažeikių ir Kruonio apylinkėse. Projektų bendra galia sieks 291 megavatus (MW), o talpa – 582 megavatalandes...
nuotrauka
2025-06-26 10:07
AB „Via Lietuva“ praneša, kad modernizuojant „Via Baltica“ atkarpą nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos jau atlikta daugiau nei 50 proc. visų suplanuotų darbų. Visus paskutinio 12 km kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai ruožo (nuo 85 iki 97,06 km) darbus numatyta pabaigti iki metų pabaigos,...
nuotrauka
2025-06-25 09:31
Vykdant magistralinio kelio A14 Vilnius-Utena ruožo nuo 64,332 iki 93,726 km kapitalinį remontą, po gausesnių kritulių kelyje A14 Vilnius-Utena, ruože nuo Molėtų iki Utenos, šlaituose susidarė išplovos.
nuotrauka
2025-06-23 13:12
Atsinaujinančios energijos gamyba Lietuvoje sparčiai auga, tačiau kartu daugėja ir neišspręstų klausimų – kaip efektyviai paskirstyti elektros srautus, kaip išnaudoti energijos perteklių, kaip reaguoti į rinkos svyravimus be žmogaus įsikišimo. Šiuos iššūkius spręsti ėmėsi panevėžietis Paulius Leonav...
nuotrauka
2025-06-20 09:53
Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamentas perdavė teismui baudžiamąją bylą su kaltinamuoju aktu, kuriame vienos Lenkijos Respublikos akcinės bendrovės atstovas kaltinamas davęs kyšį valstybės tarnautojui prilygintam asmeniui – UAB „Enefit Green“ projektų vad...
nuotrauka
2025-06-19 09:23
Lietuvoje vystant kelių infrastruktūrą vis daugiau dėmesio skiriama ne tik darbų mastui, bet ir jų kokybei bei iššūkiams, su kuriais susiduria rangovai ir projektuotojai. Kelių remontas, rekonstravimas, naujų tiesimas – tai sudėtingas inžinerinis procesas, kuriame kiekvienas etapas turi įtakos galut...
nuotrauka
2025-06-18 11:55
Vilniuje tęsiami gatvių atnaujinimo darbai, apimantys dešimtis skirtingų miesto gatvių bei kelių ruožų. Per šiuos metus planuojama ištisiniu būdu išasfaltuoti daugiau nei pusšimtį sostinės gatvių kilometrų. Dalį projektų įgyvendina tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“. Da...
nuotrauka
2025-06-18 09:50
Birželio 17 d. baigėsi juridinių asmenų paraiškų teikimas didelės galios elektros energijos kaupimo įrenginių, skirtų teikti balansavimo paslaugas elektros perdavimo sistemos operatoriui, įrengimui. Priemonei buvo skirta 102 mln. eurų.
nuotrauka
2025-06-18 09:37
AB „Via Lietuva“ toliau vykdo darnaus judumo infrastruktūros plėtrą šalyje. Dar šiais metais planuojama pradėti ir iki 2026 m. vidurio įrengti ar sutvarkyti apie 16 pėsčiųjų ir dviračių takų ruožų, kurių bendras ilgis – kiek daugiau nei 50 km.
nuotrauka
2025-06-17 09:11
Dalyje Lietuvos kariuomenės karinių vienetų, strategiškai svarbiausiose vietovėse, jau veikia neseniai įrengtos naujos degalinės. Kituose Lietuvos kariuomenės daliniuose vyksta arba netrukus prasidės degalinių ir kuro saugyklų statybos, kurios leis užtikrinti kuro atsargų tiekimą taikos, krizės ar k...
nuotrauka
2025-06-16 14:34
Viena svarbiausių uostamiesčio jungčių tarp Šilutės plento ir Taikos prospekto netrukus pasikeis neatpažįstamai – tvarkoma ne tik važiuojamoji dalis, bet ir pėsčiųjų bei dviračių takai. Šiandien, birželio 16 d., Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus lankėsi Paryžiaus Komunos gatvėje, kur intensyviai atlie...
nuotrauka
2025-06-13 10:58
Panevėžio apygardos teismas atmetė bendrovės „Proit“ prašymą taikyti laikinąsias apsaugos priemones, kuriomis buvo siekiama sustabdyti AB „Via Lietuva“ vykdomą elektroninės kelių rinkliavos (e-tolling) sistemos nuomos (EKRIS) konkursą. Tai jau antrasis „Proit“ inicijuotas teisminis bandymas per past...
nuotrauka
2025-06-13 10:54
Atvertas eismas rekonstruotu tiltu per Dubysą Ariogaloje, Raseinių rajono savivaldybėje. Tiltas eismo dalyviams atveriamas net keliais mėnesiais anksčiau nei planuota, o visi statybos darbai turėtų būti baigti liepos pabaigoje.
nuotrauka
2025-06-11 13:58
Šį mėnesį planuojama pradėti Kareivių gatvės atkarpos nuo Verkių g. iki Žirmūnų g. rekonstrukciją. Itin didelius eismo srautus patiriančioje sostinės gatvėje bus siekiama pagerinti situaciją visiems eismo dalyviams – automobilių vairuotojams, dviratininkams ir pėstiesiems, taip pat viešojo transport...
nuotrauka
2025-06-10 11:51
Kauno geležinkelio stotis ir jos prieigos – vartai į miestą, matomi atvykstantiems svečiams ir turistams. Siekiant šią teritoriją padaryti patrauklesnę keliaujantiems, teritorijoje tarp M. K. Čiurlionio gatvės ir stoties pastato pradedami rekonstrukcijos darbai. Čia bus įrengtos patogios „Kiss and R...
nuotrauka
2025-06-10 09:45
Maždaug pusės senesnės statybos Vilniaus daugiabučių namų vidaus vamzdynų būklė yra kritinė. Šių gyvenamųjų objektų inžinerinių tinklų nusidėvėjimas pasiekė tokią ribą, kad ignoruoti padėtį darosi pavojinga. Tai liudija ir kasmet tūkstančiais fiksuojamos avarijos. Specialistai atviri – be gyventojų ...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra