2022 rugpjūčio 9 d. antradienis, 17:38
Reklama  |  facebook

„Požeminės linijos“. Iššūkius įveikti padeda kryptingas tobulėjimas ir modernios technologijos

2018-10-08 07:30
Nuo 2002 m. sėkmingai dirbanti įmonė „Požeminės linijos“ atlieka inžinerinių tinklų statybos ir renovacijos darbus. Bendrovė ne tik projektuoja nuotekų ir vandentiekių tinklus, bet ir atlieka betranšėjinius ir kitus žemės darbus visų inžinerinių tinklų statybos objektuose.
nuotrauka
Bendrovės „Požeminės linijos“ nuotr.


Minimos įmonės
Požeminės linijos (POLI), UAB

Darbų sąraše – ambicingi projektai

Požeminių linijų atliktų darbų sąraše – ne vienas ambicingas projektas, o šiuo metu įmonė įgyvendina itin sudėtingą užsakymą – atlieka vandentiekio rekonstrukciją Kaune.

„Šiam darbui pasitelkėme pažangią priverstinio vamzdžio įtraukimo technologiją, kai į seno ketinio vamzdžio vidų priverstinai įvelkamas naujas ketinis vamzdis. Anksčiau taip buvo daroma su polietileniniais vamzdžiais, o dabar turime galimybę tai daryti su vamzdžiais, pagamintais iš ketaus. Dirbant su šia metalo rūšimi yra tam tikrų reikalavimų įrangai, būtinas pasiruošimas, be to, anksčiau Lietuvoje niekas to nėra daręs, ir mes pirmieji tai sėkmingai išbandėme Kaune“, – apie vykdomos vandentiekio sistemos rekonstrukcijos subtilybes kalbėjo įmonės „Požeminės linijos“ direktorius Gediminas Račkauskas.

Didžiausias šios technologijos privalumas yra tai, kad nereikia kasti grunto ir naujas vamzdis specialia įranga tiesiog įtraukiamas į seno vamzdžio vietą. Dažnu atveju vamzdžių keitimo darbai vyksta gatvėse, 3–4 metrų gylyje, tad šis metodas leidžia išvengti transporto nepatogumų ar gatvių uždarymo. Pavyzdžiui, tradiciniu būdu 100 vamzdyno metrų tektų keisti 2–3 savaites, nes reikėtų atlikti kasimo, asfaltavimo darbus, o tinkamai pasiruošus ir naudojant priverstinio vamzdyno įtraukimo technologiją, vamzdžio įtraukimo darbus galima atlikti per dieną. 

Dar vienas išskirtinis atliekamų renovacijos darbų bruožas – vandentiekio sistemos rekonstrukcijos metu gyventojai nepajunta jokių nepatogumų, nes vandens tiekimas jiems nėra stabdomas – pirmiausiai sukonstruojami laikini vandentiekio vamzdynai ir tik tada rekonstruojama senoji vamzdyno dalis.

Kolektorių rekonstrukcijos iššūkiai

Įmonė jau anksčiau yra įdiegusi nemažai pažangių naujovių, kurios itin praverčia atliekant vamzdynų renovavimo darbus. Vienas iš tokių – vadinamasis „lanksčiosios rankovės“ metodas, kurį įmonės specialistai taiko nuo 2012 metų.

„Lanksčiosios rankovės“ metodas yra vamzdžių aptaisymas iš vidaus – vietoje polimerizuojamais vamzdžiais. Pagrindinis renovavimui naudojamas gaminys – CIPP aptaisas – arba vadinamoji rankovė, kuri gaminama taikant vyniojimo technologiją ir taip sukuriama ištisinė, besiūlė struktūra.

Labiausiai vertinamas CIPP gaminio privalumas yra ir tai, kad, dirbant su šia technologija, galima pagaminti nestandartinius vamzdžius, atsižvelgiant į kiekvieno užsakovo individualius poreikius, planuojamo rekonstruoti vamzdyno gylį, vietą, pažeidimus ir kt. Atliekant darbus šiuo metodu, tik minimaliai sumažinamas senojo vamzdžio skersmuo, bet atstatomas vamzdžio atsparumas. Dėl išmaniosios gamybos technologijos ši „rankovė“ nesideformuoja.

„Šiuo metodu per praėjusius šešerius metus renovavome ne vieną kilometrą vamzdynų. Kai kurios užduotys buvo tikras iššūkis. Vienas iš tokių – 2015 m. Vilniuje renovuotas kolektorius. Kad kolektorius būtų sėkmingai renovuotas, nuotekas reikėjo transportuoti aplinkiniu būdu. Per valandą susidarydavo 4 tūkst. kub. m transportuotinų nuotekų – jas vežėme ištisomis paromis keturis mėnesius, dalį šių sudėtingų darbų teko atlikti ir žiemą“, – pasakoja įmonės vadovas. Specialistų komanda nuolat buvo pasiruošusi patiems įvairiausiems netikėtumams: kad šis darbas būtų atliktas, teko pasitelkti itin galingų siurblių, kitų įrenginių.

Specialistai puikiai žinojo, kad būtina itin kruopščiai viską numatyti, nes nesėkmės atveju visas sostinės centras būtų užpiltas nuotekomis. Situacija būtų panaši į tą, kai trūko slėginis nuotekų vamzdis Upės gatvėje.

Dalyvaujant Vilniaus Vakarinio aplinkkelio statyboje, „Požeminėms linijoms“ teko kloti lietaus nuotekų kolektorių 10 m gylyje. Tuomet įmonė panaudojo mikrotuneliavimą. Šis metodas taikomas didelio diametro vamzdynams įrengti, o gruntas atkasamas minimaliai.

„Lietaus nuotekų kolektoriaus statyba yra vienas iš didžiausių mikrotuneliavimo būdu Lietuvoje apskritai kada nors vykdytų darbų. Iššūkis mūsų įmonei buvo tai, kad šia technologija keitėme net apie 0,5 km vamzdyną, kai kolektoriaus diametras – net 1,5 metro, o juk darbai vyko 10-ties metrų gylyje“, – prisiminė G. Račkauskas. Visas procesas buvo kompiuterizuotas, jį prižiūrėjo kvalifikuoti specialistai.

Sumanūs darbuotojai – įmonės atrama

„Dabartinėje rinkoje labai svarbus kryptingas tobulėjimas ir laiku priimti tikslingi sprendimai, kuria kryptimi sukti. Tai duoda laukiamų rezultatų. Tačiau reikia ne tik išmaniosios kompiuterinės įrangos, bet ir žmonių, kurie galėtų ir norėtų ja dirbti“, – įsitikinęs G. Račkauskas.

Šiuo metu įmonėje darbuojasi 115 darbuotojų, kurių amžius – 25–60. Be administracijos personalo, vien specialistų, kurie valdo modernią technologinę įrangą, yra daugiau nei 30 žmonių. Darbuotojai turi mokėti elgtis su moderniomis gręžimo mašinomis, dirbti taikant išmaniąsias technologijas. Įmonė vienintelė Lietuvoje turi ir du specialius robotus, kurie išskirtiniais atvejais, prireikus pašalinti kliūtis, gali įvažiuoti į vamzdyno vidų, per kamerą „mato“, ką reikia išpjauti ar pašalinti, taip pat gali prijungti nuotekų atvadus iš pastatų į magistralinius vamzdžius, jungimo vietoje nestatant šulinių.

Kalbėdamas apie šių dienų darbo rinkos tendencijas, G. Račkauskas pabrėžė, kad darbuotojai turi žinoti įmonės tikslus bei strategiją, o siekis juos įgyvendinti turėtų būti bendras tiek vadovybės, tiek darbuotojų siekis. „Kuo darbuotojas kvalifikuotesnis, tuo geriau – jis pats gali spręsti darbines problemas pagal savo kompetenciją. Tokie žmonės darbo rinkoje labai vertinami“, – neabejodamas sakė „Požeminių linijų“ vadovas G. Račkauskas.

Narystė LSA – bendrovės veiklos įvertinimas

Įmonė yra Lietuvos betranšėjų technologijų asociacijos bei Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) narė, todėl kasmet rugsėjį minima Statybininkų diena yra svarbi ir UAB „Požeminės linijos“ žmonėms.

Kalbėdamas apie pranašumus, kuriuos teikia narystė LSA, įmonės „Požeminės linijos“ direktorius Gediminas Račkauskas kaip vieną iš pagrindinių dalykų paminėjo dalykinę reputaciją.

„Mūsų įmonė specializuojasi vandentiekio, nuotekų tinklų tiesimo ir atnaujinimo srityje. Itin daug tenka dirbti su Europos Sąjungos struktūrinių fondų remiamais projektais. Įmonės, kurioms suteikiama galimybė jungtis į LSA, turi atitikti tam tikrus kriterijus, juk į Asociaciją nepriima bet ko ir narystė joje yra tam tikras veiklos įvertinimas“, – sako pašnekovas.

 Bendrovės „Požeminės linijos“ nuotr. 

Statybunaujienos.lt




Infrastruktūra

nuotrauka
2022-08-09 11:51
Sparčiai augant atsinaujinančios energetikos poreikiui ir įsibėgėjant plėtrai, garsiau kalbama apie hibridinius vėjo ir saulės elektrinių parkus, kai į vieną prijungimo prie elektros tinklo vietą jungiami keli skirtingų atsinaujinančių energijos išteklių technologijų įrenginiai. Europoje hibridiniai...
nuotrauka
2022-08-05 08:01
„Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį projektas susidomėjimą kelia ne tik išskirtinumu – jis yra ilgiausias Baltijos šalyse geležinkelio tiltas. Karo Ukrainoje kontekste šis strategiškai svarbus statinys įgyja dar didesnės reikšmės, nes jis yra dalis didelio „Rail Baltica“ projekto, kuris tampa...
nuotrauka
2022-08-02 16:43
Ekonomikos ir inovacijų ministerija Lietuvos savivaldybių infrastruktūros projektams skiria 10 mln. eurų. Pasinaudojusios šiomis lėšomis, jos galės įrengti ir tobulinti Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose (LEZ), pramonės parkuose ir kitose pramoninėse teritorijose esančią infrastruktūrą. Paraišk...
nuotrauka
2022-08-02 13:51
Narystė Europos Sąjungoje (ES) Lietuvos vandentvarkos sektoriui leido pasinaudoti daugiau kaip 1 mlrd. eurų finansavimu, sustiprinusiu geriamojo vandens tiekimo bei nuotekų tvarkymo pajėgumus. Europos Komisija (EK) sako, kad investicijos yra pakankamos tam, kad imtume tvarkytis savarankiškai, bet ka...
nuotrauka
2022-08-01 08:06
Kauno pakraštyje įsibėgėja vienas svarbiausių susisiekimo infrastruktūros projektų – Pietrytinio aplinkkelio statybos. „Tranzitu“ vykstantiems vairuotojams visa tai leis greičiau ir patogiau apvažiuoti šią miesto dalį, vykstant tarp Palemono ir Marijampolės plento, o Petrašiūnų gyventojams padės sum...
nuotrauka
2022-07-28 14:22
Valstybės administracinį turtą valdanti valstybės įmonė Turto bankas planuoja tapti elektrą gaminančiu vartotoju. Pirmuoju etapu ketinama įsigyti saulės parko dalį, kuri elektros energija aprūpintų penkis Turto banko valdomus valstybės biurų pastatus. Visa projekto vertė siektų beveik 2 mln. eurų. P...
nuotrauka
2022-07-25 13:34
Klaipėdos jūrų uoste gerinama infrastruktūra konteinerių krovai – užbaigtas pokraninis kelias krantinėse, prie kurių švartuojasi didieji konteineriniai laivai. Tai leis spartinti bei efektyvinti krovos procesus. Artimiausiu metu bus įgyvendinami ir kiti investiciniai projektai, kad būtų galima maksi...
nuotrauka
2022-07-25 11:44
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) atstovai lankėsi pas kolegas Lenkijoje, kur apžiūrėjo kelyje S61 Augustow–Budzisko (Lenkijos Via Baltica projekto dalis) vykdomus statybos darbus, susipažino su betoninio kelio tiesimo technologija. Šis projektas padės įvertinti, ar...
nuotrauka
2022-07-21 13:59
Pagreitį jau netrukus įgaus „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį projektas – šiandien, liepos 21 d., pakrantėje prie Jonavos įkastas simbolinis ženklas, žymintis šio tilto statybų pradžią. Sudėtingas inžinerinis statinys, kuris, saugant „Natura 2000“ teritoriją, neturės atramų vandenyje, bus i...
nuotrauka
2022-07-21 09:45
Vilniaus miesto savivaldybės taryba priėmė sprendimą įpareigoti sostinės įstaigas imtis žaliosios elektros energijos gamybos. 318 kultūros, ugdymo, globos, sveikatos priežiūros įstaigų, bibliotekų pradės saulės elektrinių įrengimo darbus ant savo stogų arba įsigys nutolusias saulės elektrines.
nuotrauka
2022-07-19 13:22
Prieš ketverius metus Kauno Ašigalio gatvėje įrengta žiedinė sankryža ir atverta jungtis su A1 magistrale palengvino kauniečių susisiekimą su Kalniečių ir Eigulių mikrorajonais bei suteikė naują išvažiavimą Vilniaus kryptimi. Rengiamasi suprojektuoti ir pastatyti viaduką, iš Ašigalio gatvės vedantį ...
nuotrauka
2022-07-18 09:34
Įsibėgėjus vasaros karščiams AB „Kelių priežiūra“ darbų netrūksta – šie metai išsiskiria greitai augančia žole, po žiemos atsivėrusių išdaužų juodose dangose kiekiu bei intensyvesnės priežiūros reikalaujančiais žvyrkeliais.
nuotrauka
2022-07-14 15:46
Liepos 15 d. startuoja kvietimas teikti paraiškas valstybės ar savivaldybių institucijoms, įstaigoms ir organizacijoms, tradicinėms religinėms bendruomenėms, norinčioms įsirengti saulės ar vėjo elektrines ar įsigyti saulės elektrinės dalį iš saulės elektrinių parko.
nuotrauka
2022-07-12 11:54
Susisiekimo infrastruktūra Vakarų Lietuvoje sparčiai modernizuojama ir vis daugiau žvyro dangos keičiama kokybiškais, asfaltuotais keliais. Tuo jau netrukus džiaugsis vairuotojai, judantys atkarpa tarp Baltrušaičių ir Drūtaviškių: vienu pagrindinių kelių, aplinkinių vietovių gyventojus vedančių į ra...
nuotrauka
2022-07-12 09:31
Lietuvos valstybinės reikšmės kelių kokybė nuo šiol bus gerinama laikantis ilgalaikių prioritetų ir strateginių krypčių. Susisiekimo ministras Marius Skuodis įsakymu patvirtino Valstybinės reikšmės kelių priežiūros ir plėtros 2022–2035 m. strategines gaires, kurias Susisiekimo ministerija parengė ka...
nuotrauka
2022-07-11 09:58
12.000 MW pramoninių saulės parkų ir energijos saugojimo akumuliatorių projektų plėtros portfelį pasaulyje turinti Didžiosios Britanijos atsinaujinančios energetikos kompanija „Aura Power Developments“ užsitikrino Lietuvos tinklo operatoriaus leidimą vystyti 375 MW instaliuotos galios saulės parką I...
nuotrauka
2022-07-07 15:00
Lankydamasis Klaipėdoje susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas su miesto meru Vytautu Grubliausku apžiūrėjo rekonstrukcijos darbus Baltijos prospekte – pagrindinėje transporto arterijoje, vedančioje į jūrų uostą, susipažino su šio valstybei svarbaus projekto įgyvendinimo eiga ir darbų grafiku.
nuotrauka
2022-06-28 08:10
Šalies savivaldybės jau gali teikti paraiškas jų valdomų kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, projektams finansuoti. Ekonomikos ir inovacijų ministerija patvirtino finansavimo sąlygas ir šiemet planuoja paskirstyti 5 mln. eurų.
nuotrauka
2022-06-27 14:47
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) per šių metų vasarą atliks valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 167 Smiltynė–Nida projektinius tyrinėjimus. Gavus priešprojektinių tyrinėjimų duomenis, bus parinkta keliui tvarkyti tinkamiausia remonto rūšis. Tvarkyti kelią yra būti...
nuotrauka
2022-06-27 09:16
Tvarių miestų plėtros ir statybų bendrovė „YIT Lietuva“ pradeda sostinės kelių transporto infrastruktūros tinklui itin svarbių Vilniaus miesto gatvių remonto darbus. Jie nuo birželio pabaigos bus vykdomi Rasų, Liepkalnio, Pramonės gatvėse ir Minsko plente. Iš viso bus suremontuota beveik 5 km kelio....

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra