Saugesniam eismui – geležinkelių pervažų įrengimo ir naudojimo pakeitimai
2025-01-23 09:21
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis pasirašė Pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių pakeitimus, kuriais numatoma paprastesnė pervažų įrengimo tvarka. Keičiasi perėjų su garso ir šviesoforų signalizacija įrengimo sąlygos, taip pat atsisakoma policijai priskiriamų funkcijų.

Susisiekimo ministerijos nuotr.
„Siekiame užtikrinti didesnį visų eismo dalyvių saugumą geležinkeliuose. Tikiu, kad naujosios pervažų įrengimo taisyklės suteiks daugiau aiškumo ir prisidės prie saugesnės ir sklandesnės eismo aplinkos“, – sako pranešime cituojamas susisiekimo ministras E.Sabutis.
Pagal iki šiol galiojusį reguliavimą visose gyvenvietėse esančiose geležinkelio pervažose, prie kurių nutiestas šaligatvis, turi būti įrengta perėja su garso ir šviesoforų signalizacija. Įvertinus tai, kad faktinė situacija kiekvienoje geležinkelio pervažoje skiriasi, o traukinių važiavimo greitis per pervažas ir matomumas jose yra esminiai kriterijai, turintys įtakos eismo saugumui, naujose taisyklėse patikslinama, kad perėja su signalizacija turėtų būti įrengta, jeigu piko metu per valandą pervažą pereina daugiau kaip 100 pėsčiųjų. Taip pat gyvenvietėse esančiose reguliuojamosiose pervažose, kai abipus geležinkelio kelio, kuriame įrengta pervaža, yra pėsčiųjų šaligatviai arba pėsčiųjų takai ir leistinas maksimalus traukinių greitis per pervažą didesnis kaip 40 kilometrų per valandą, o gyvenvietėse esančiose nereguliuojamosiose pervažose, kai abipus geležinkelio kelio yra pėsčiųjų šaligatviai arba pėsčiųjų takai ir leistinas maksimalus traukinių greitis per pervažą yra didesnis kaip 25 kilometrai per valandą.
Kad eismas geležinkeliuose būtų kuo įmanoma saugesnis, taisyklėse nustatomos papildomos inžinerinės saugos priemonės. Pavyzdžiui, atitvarų arba labirintų įrengimas nereguliuojamosiose perėjose.
Kitas svarbus pakeitimas – patikslinama matomumo pervažose užtikrinimo sąlyga. Iki šiol buvo traktuojama, kad kelių transporto priemonės vairuotojas artėjantį traukinį privalo matyti 50 metrų ir didesniu atstumu nuo kraštinio bėgio, tačiau artėjant prie pervažos, kelių transporto priemonės vairuotojui reikalavimas matyti artėjantį traukinį nebuvo apibrėžtas.
Be to, sutarus su Vidaus reikalų ministerija ir kitomis atsakingomis institucijomis, atsisakoma policijai nebūdingų funkcijų: dalyvauti kasmetinėse pervažų apžiūrose, derinti pervažų sąrašą ir jų darbo laiką, derinti pervažų naudojimo sąlygas, taip pat skelbimo dėl pervažos sergėjimo nutraukimo iškabinimo vietą, pervažų įrengimą, panaikinimą ar perkėlimą į kitą vietą. Tai leis policijai geriau išnaudoti turimus resursus kitose srityse.
Iš viso Lietuvos geležinkelių tinkle yra daugiau kaip 500 viešojo naudojimo geležinkelio pervažų.
Pagal iki šiol galiojusį reguliavimą visose gyvenvietėse esančiose geležinkelio pervažose, prie kurių nutiestas šaligatvis, turi būti įrengta perėja su garso ir šviesoforų signalizacija. Įvertinus tai, kad faktinė situacija kiekvienoje geležinkelio pervažoje skiriasi, o traukinių važiavimo greitis per pervažas ir matomumas jose yra esminiai kriterijai, turintys įtakos eismo saugumui, naujose taisyklėse patikslinama, kad perėja su signalizacija turėtų būti įrengta, jeigu piko metu per valandą pervažą pereina daugiau kaip 100 pėsčiųjų. Taip pat gyvenvietėse esančiose reguliuojamosiose pervažose, kai abipus geležinkelio kelio, kuriame įrengta pervaža, yra pėsčiųjų šaligatviai arba pėsčiųjų takai ir leistinas maksimalus traukinių greitis per pervažą didesnis kaip 40 kilometrų per valandą, o gyvenvietėse esančiose nereguliuojamosiose pervažose, kai abipus geležinkelio kelio yra pėsčiųjų šaligatviai arba pėsčiųjų takai ir leistinas maksimalus traukinių greitis per pervažą yra didesnis kaip 25 kilometrai per valandą.
Kad eismas geležinkeliuose būtų kuo įmanoma saugesnis, taisyklėse nustatomos papildomos inžinerinės saugos priemonės. Pavyzdžiui, atitvarų arba labirintų įrengimas nereguliuojamosiose perėjose.
Kitas svarbus pakeitimas – patikslinama matomumo pervažose užtikrinimo sąlyga. Iki šiol buvo traktuojama, kad kelių transporto priemonės vairuotojas artėjantį traukinį privalo matyti 50 metrų ir didesniu atstumu nuo kraštinio bėgio, tačiau artėjant prie pervažos, kelių transporto priemonės vairuotojui reikalavimas matyti artėjantį traukinį nebuvo apibrėžtas.
Be to, sutarus su Vidaus reikalų ministerija ir kitomis atsakingomis institucijomis, atsisakoma policijai nebūdingų funkcijų: dalyvauti kasmetinėse pervažų apžiūrose, derinti pervažų sąrašą ir jų darbo laiką, derinti pervažų naudojimo sąlygas, taip pat skelbimo dėl pervažos sergėjimo nutraukimo iškabinimo vietą, pervažų įrengimą, panaikinimą ar perkėlimą į kitą vietą. Tai leis policijai geriau išnaudoti turimus resursus kitose srityse.
Iš viso Lietuvos geležinkelių tinkle yra daugiau kaip 500 viešojo naudojimo geležinkelio pervažų.
Infrastruktūra
2025-02-11 09:17
Valstybinių miškų urėdija per 2024 m. atliko miško kelių priežiūrą, remontą ir statybą už 9,4 mln. Eur, iš viso rekonstruota ir sutaisyta 1046 km miško kelių, nutiesta 6,4 km naujų kelių, prižiūrėta daugiau nei 13,7 tūkst. km kelių, investuojama į naują miško kelių priežiūros ir remonto techniką, mi...
2025-02-10 16:45
Praėjusiais metais už valstybinės reikšmės kelių plėtrą atsakinga įmonė „Via Lietuva“ parengė naują žvyrkelių programą, į kurią iš viso įtraukta 750 km kelių su žvyro danga. Naujai Vyriausybei ir Susisiekimo ministerijai žvyrkelių programai skyrus papildomą ir tikslinį finansavimą, jos įgyvendinimui...
2025-02-10 15:49
Šeštadienį, vasario 9 d. Baltijos šalys sėkmingai sinchronizavo savo elektros energetikos sistemas su kontinentinės Europos sinchronine zona. Tai – istorinės ir praktinės svarbos įvykis Baltijos šalims ir Europai, stiprinantis viso regiono energetinę nepriklausomybę ir atsparumą. Visos elektros ener...
2025-02-07 08:29
Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) nuo vasario 7 d. teiks paramą įmonėms didelės galios elektros energijos kaupimo įrenginiams įsirengti, siekiant subalansuoti elektros energetikos sistemą. Energetikos ministerijos inicijuotam kvietimui skirta 102 mln. eurų suma.
2025-02-06 08:50
Praėjusiais metais Europos energetikos sektorius išgyveno reikšmingą lūžį, o vis reikšmingesnę vietą šioje transformacijoje užima jūrinio vėjo elektrinių parkai, padedantys ne tik kovoti su klimato kaita, bet ir užtikrinantys energetinį saugumą bei mažinantys priklausomybę nuo iškastinio kuro.
2025-02-05 08:34
Europos Komisija paskelbė apie skirtą finansavimą tarpvalstybiniams energetikos infrastruktūros projektams iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės („Connecting Europe Facility“, CEF). Tarp finansavimą gavusių projektų – 6,8 mln. Eur dotacija Šiaurės-Baltijos vandenilio koridoriui ir daugiau kaip...
2025-02-04 10:10
Vasario 4 d., antradienio rytą Vilniaus oro uoste iškilmingai atidarytas naujasis keleivių išvykimo terminalas, atveriantis naujas galimybes aptarnauti augančius keliautojų srautus ir gerinti mūsų šalies pasiekiamumą. Atidarymas žymi moderniomis technologijomis pagrįstą Lietuvos oro uostų (LTOU) pro...
2025-01-31 07:58
„Via Lietuva“ praėjusiais metais dėmesį skyrė ne tik kelių infrastruktūros plėtros darbams, bet ir aplinkosauginiams sprendimams. Praėjusį rudenį ant triukšmą mažinančių užtvarų netoli Vilniaus pradėjo veikti pirmieji saulės moduliai, kurių pagaminta žalioji energija jau naudojama pagrindinės šalies...
2025-01-30 08:33
Energetikos ministerija informuoja, kad įsigaliojo atnaujintos finansavimo sąlygos gyventojams, norintiems įsirengti saulės elektrines namų ūkių reikmėms, padidinti anksčiau įrengtų saulės elektrinių įrengtąją galią arba įsigyti saulės elektrines iš nutolusių saulės elektrinių parkų.
2025-01-29 15:32
Vyriausybė pritarė Energetikos ministerijos siūlymui laikinai stabdyti 2024 m. lapkričio 18 d. paskelbtą jūros vėjo elektrinių parko konkursą ir peržiūrėti konkurso sąlygas.
2025-01-29 14:59
Veiklos diversifikaciją į Vakarus tęsianti LTG grupės krovinių pervežimo geležinkeliais bendrovė „LTG Cargo“ sėkmingai atliko pirmąjį bandomąjį važiavimą per Baltijos šalis iki Mugos uosto Estijoje taikydama ES geležinkelių sektoriaus standartą – be duomenų keitimosi ir sąsajų su rusiškomis Geležink...
2025-01-29 09:01
Nepriklausomiems ekspertams galutinai patvirtinus, kad strateginis Lietuvą ir Lenkiją 2021 m. sujungęs GIPL dujotiekis yra saugus ir gali veikti toliau, energetikos profesionalus vienijanti asociacija kreipėsi į premjerą ir valdančiosios daugumos lyderį Gintautą Palucką, prašydama atšaukti tebegalio...
2025-01-24 14:24
Vis daugiau Lietuvos gyventojų kasdieniam susisiekimui renkasi elektromobilius, o tai turi įtakos ir būsto pirkėjų prioritetams. Miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovės „YIT Lietuva“ iniciatyva KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto atlikto Tvarumo barometro tyrimo duomenys rodo, kad d...
2025-01-23 14:07
2025 metais AB „Panevėžio energija“ planuoja rekonstruoti beveik 7 km šilumos tiekimo tinklų. Bendrovės investicijos į centralizuoto šilumos tiekimo tinklą sieks apie 4,4 mln. eurų. Skaičiuojama, kad atnaujinus vamzdynus, per metus bus sutaupoma apie 1715 MWh šilumos, kurios pakaktų daugiau nei ketu...
2025-01-23 13:14
Kadangi dalis valstybinių kelių kerta miestus ir miestelius, 2024 metais „Via Lietuva“ ypatingą dėmesį skyrė pėsčiųjų perėjų rekonstravimui ir modernizavimui.
2025-01-17 14:53
Ketvirtadienį Alytaus sinchroninio kompensatoriaus stotyje pradėjo veikti antrasis iš trijų Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorės „Litgrid“ įrengiamų sinchroninių kompensatorių. Sinchroninių kompensatorių įjungimas yra esminis žingsnis, siekiant užtikrinti Lietuvos energetinę nepriklausomy...
2025-01-16 09:29
Bendrovė „Via Lietuva“ pasidalino kelio Molėtai-Utena projektavimo užkulisiais: kodėl ir kokie sprendimai priimti, kokių pokyčių gali tikėtis vairuotojai prasčiausiu vadintame Lietuvos kelyje.
2025-01-10 15:01
Per pastaruosius 7 metus Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) vykdomos paramos priemonės besivystančiose šalyse, diegiant atsinaujinančių energijos išteklių sprendimus, jau užtikrino daugiau nei 11 tūkst. KW įrengtosios galios. Saulės elektrinės įrengtos Ukrainoje, Sakartvele, Armėnijoje, Mold...
2025-01-10 14:35
Vyriausybė pritarė Prezidento inicijuotiems Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo ir Kelių įstatymo pakeitimams, kuriais numatoma perduoti savivaldybėms rajoninius kelius miestų ir miestelių teritorijose. Taip pat numatoma didesnė savivaldybėms tenkanti Kelių priežiūros ir plėt...
2025-01-08 08:43
Praėjusią savaitę vidutinė didmeninė elektros energijos kaina mažėjo visose Baltijos šalyse: Lietuvoje – 18 proc. iki 63,95 Eur/MWh, Latvijoje – 6 proc., iki 73,92 Eur/MWh, o Estijoje – 5 proc., iki 74,48 Eur/MWh.