Statybos baigtos: Panevėžys turi naują autobusų stotį
„Šis objektas svarbus tiek miestui, tiek keliaujantiems. Nuosekliai dirbame, kad sustiprintume Panevėžio, kaip strateginio logistikos centro, poziciją, kadangi čia susikerta svarbiausios Lietuvą su kitomis šalimis jungiančios automagistralės, būsima „Rail Baltica“ vėžė. Džiaugiuosi, kad profesionalios komandos dėka pasiekėme finišo tiesiąją ir jau visai netrukus atversime patrauklų, šiuolaikišką autobusų stoties pastatą su peronu. Miestui pasisekė, nes dirbame ir bendradarbiaujame su geriausiais mūsų šalies architektais – Panevėžio autobusų stotį suprojektavusi Nacionalinės premijos laureato Rolando Paleko komanda yra viena stipriausių Lietuvoje, todėl, manau, jau visi pastebėjo, kad naujoji stotis išsiskiria architektūriniais sprendimais, kuriuos puikiai įgyvendino statybų rangovai iš Panevėžio“, – sako pranešime cituojamas Panevėžio miesto meras R. Račkauskas.
Paleko architektūros studijos vizualizacijaPrimena paviljoną parke
46,45 arų sklype pastatytoje autobusų stotyje įrengtas daugiau nei 421 kv. m plotą užimantis pastatas ir didesnis nei 1 tūkst. 800 kv. m keleivių išlaipinimo, įlaipinimo ir prastovų vietos keleiviniam transportui peronas.„Atliekant Panevėžio autobusų stoties projektavimo darbus mūsų komandai – Daliai Uogintei, Justinai Lenauskienei ir man – pirmiausia rūpėjo suteikti aiškumo ir tvarkos miesto centrui, todėl pasiūlėme senąją stotį perkelti į gretimą sklypą. /.../ Žinoma, šis objektas dar nėra visiškai baigtas, greitu metu atsiras stoties peroną pratęsiantis skveras, parkelis, tad ši vieta palaipsniui išgražės kaip ir visas Panevėžys. Kuriant Panevėžio autobusų stoties pastato dizainą, mes jį pasirinkome šiek tiek kitokį, kadangi nesinorėjo tradicinio pastato, o norėjosi paviljono parke. Žvelgiant į ateitį, suaugus medžiams ir aplink atsiradus jų naujų, gamta bei architektūra tarsi susilies į visumą, sukurdama specifinę oazę, o pats aiškaus perimetrinio užstatymo, tradiciniam pastatui būdingų bruožų neturintis autobusų stoties pastatas taps tarsi skulptūra parke“, – apie architektūrinius sprendimus pasakojo pranešime pacituotas Nacionalinės premijos laureatas, architektas Rolandas Palekas.
Modernios sistemos informuos keleivius
Autobusų stoties pastatas padalytas į dvi dalis: keleivių erdves – kavinę, viešąjį tualetą, laukimo salę ir uždaresnę zoną, susidedančią iš keleivių aptarnavimo patalpų – bagažo saugyklos, mažųjų siuntų tarnybos patalpos, bilietų kasų, vairuotojų poilsio patalpų ir stoties administracinių patalpų, t. y. kabinetų, dispečerinės. Panevėžio autobusų stoties erdvės pritaikytos ir žmonėms su negalia bei keleiviams su kūdikiais. Stoties viduje ir peronuose įrengta moderni keleivių informavimo sistema, savitarnos bilietų įsigijimo kasa, visa teritorija stebima vaizdo stebėjimo sistema. Viešojo transporto naudotojų patogumui įrengti informaciniai ekranai, kurie leis sužinoti aktualią ir realiu laiku pateikiamą informaciją apie maršrutus.Po Panevėžio miesto autobusų stoties stogine įkurtas peronas, dalis stoginės bus apželdinta, čia jau įrengta automatinė laistymo sistema. Po pastatu ir perono teritorija daugiau nei 2 tūkst. 300 kv. m užimančiame plote įrengta vieno aukšto 87 vietų požeminė automobilių stovėjimo aikštelė, 4 vietos, esančios arčiausiai lifto, – pritaikytos žmonėms su negalia, taip pat įrengta 18 vietų elektromobiliams. Čia taip pat įrengtos dviračių parkavimo vietos, dviračių remonto stotelė.
Kadras iš virtualios ekskursijos po stoties pastatą. Panevėžio m. savivaldybės vaizdo įrašasLaužyto denginio konstrukcijos – iššūkis statybininkams
Panevėžio miesto autobusų stoties pastato konstrukcijoms įrengti panaudota daugiau nei 3 tūkst. 300 kub. m monolitinio gelžbetonio, įrengta daugiau nei 2 tūkst. 800 kv. m betono trinkelių ir atnaujinta 570 kv. m šaligatvių danga, įrengta 480 kv. m ploto užimanti veja ir 230 kv. m apsodinta gėlynais, kuriuos laistys automatinė laistymo sistema.„Turime kompetentingą statybininkų brigadą, tad Panevėžio autobusų stoties projekto įgyvendinimo darbai vyko sklandžiai. Išskirčiau keletą objektų, prie kurių statybininkams teko paplušėti labiau – tai 14 m aukščio monolitinės kolonos bei stoties pastato laužyto denginio konstrukcijos įrengimo darbai. Naudojome apdailinį betoną, perdangos klojiniai taip pat buvo su raštu, kurį reikėjo visąlaik išlaikyti. Tokius darbus atlikti teko itin kruopščiai ir tai užėmė nemažai laiko. Komanda dirbo profesionaliai, todėl džiaugiamės savo darbuotojais ir tuo, kad galėjome prisidėti prie miesto atsinaujinimo“, – pasidalino pranešime cituojamas UAB „Kriautė“ statybos darbų vadovas Sigitas Briedelis.
Projektuojant autobusų stotį daug dėmesio buvo skiriama ir šios miesto dalies eismo saugumui ir tvarkos palaikymui – autobusai į stotį pateks iš Savanorių aikštės pusės, taip saugiausiai sprendžiamas pėsčiųjų, asmenų su negalia, dviračių, autotransporto judėjimas, vengiant srautų susikirtimo. Bus įrengtos saugaus eismo priemonės, kelio ženklai, perėjos su apšvietimu, nauji LED šviestuvai stoties bei pėsčiųjų takams apšviesti ir kt.
Pradėjus veikti naujajai autobusų stočiai pastatai ir kiti inžineriniai statiniai dabartinėje stotyje nebebus naudojami pagal ligšiolinę paskirtį. Jau yra parengtas autobusų stoties teritorijos konversijos, pritaikant ją komercinei ir bendruomenių veiklai, techninis projektas.