2022 sausio 19 d. trečiadienis, 15:45
Reklama  |  facebook

Už 300 mln. eurų žada sukurti „dviračių Lietuvą“

2021-12-06 16:09
Nepatogūs ir nesaugūs dviračių takai, nutrūkstantys ties miestų ribomis, sunkiai dviračiais pasiekiami traukos centrai ar darbovietės – tik dalis dviratininkų problemų, kurios netrukus turėtų pasibaigti. Tą žada Susisiekimo ministerijos pristatytas Nacionalinis dviračių takų plėtros planas.
nuotrauka
Susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė. Susisiekimo ministerijos nuotr.


Minimos įmonės
Kelių direkcija (Lietuvos automobilių kelių direkcija), VĮ,
Lietuvos savivaldybių asociacija,

Dviračių takų plėtros žemėlapis, tris kartus didėjantis finansavimas, glaudus bendradarbiavimas su savivaldybėmis aiškinantis poreikius ir dviratininkams palankesnės eismo taisyklės – šios priemonės, anot pranešime cituojamos susisiekimo viceministrės Agnės Vaiciukevičiūtės, padės kurti dviračių Lietuvą.

Nacionalinis dviračių takų plėtros planas – tai kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija kuriamas vizualus interaktyvus Lietuvos žemėlapis, kuriame bus atvaizduotos esamos dviračių trasos ir takai. 2022 m. pradžioje žemėlapį papildys ir planuojami tiesti bei rekonstruojami dviračių takai. Tada jis bus visuomenei prieinamas viešai.

„Preliminariais skaičiavimais, iki 2030 metų šalia valstybinės ir vietinės reikšmės kelių turėtų būti nutiesta apie 1300 km dviračių takų. 1300 km – tai beveik kaip tiesus atstumas nuo Vilniaus iki Amsterdamo. Kur atsiras nauji takai ir kaip įgyvendinami projektai, Nacionaliniame dviračių takų plėtros plane galės matyti visų miestų ir rajonų gyventojai“, – savivaldybių konferencijoje „Laisvė judėti“ pristatydama Nacionalinį dviračių takų plėtros planą sakė susisiekimo viceministrė A. Vaiciukevičiūtė.

Anot jos, šis procesas yra tęstinis, todėl visuomet bus galimybė peržiūrėti prioritetus, įtraukti naujus takus atsižvelgiant į situacijos pokyčius, pavyzdžiui, miestui plečiantis ar atsirandant naujam lankytinam objektui.

Naujiems takams tiesti – tris kartus didesnis finansavimas

Nuo 2022 m. naujiems dviračių ir pėsčiųjų takams tiesti ir rekonstruoti, praneša ministerija, planuojama skirti tris kartus didesnį finansavimą. Iki 2030 m. iš viso ši suma sudarys daugiau nei 300 mln. Eur, bus finansuojama Kelių priežiūros ir plėtros programos, Europos Sąjungos bei kitų papildomų priemonių lėšomis. Kasmet planuojama iš Kelių priežiūros ir plėtros programos ne mažiau kaip 5 proc. skirti darnaus judumo priemonėms įgyvendinti ir ne mažiau kaip 5 proc. saugaus eismo priemonėms įgyvendinti.

Norėdamos sistemingai plėtoti takus ir gauti finansavimą, savivaldybės turės atitikti aiškius kriterijus, pagal kuriuos bus teikiami prioritetai, atrenkami ir įgyvendinami jų pateikti dviračių takų projektai.

Su Lietuvos savivaldybių asociacija sutarta, kad skiriant prioritetus ir lėšas bus atsižvelgiama, ar takas jungia gyvenvietes į nenutrūkstamą takų tinklą arba ar jis yra esamų takų tarp gyvenviečių jungtis, kai planuojamas takas gyvenvietėse turi tęsinius; ar takas sujungia gyvenvietes su traukos centrais (saugomomis ar lankytinomis vietomis), kurie nutolę nuo gyvenvietės iki 15 km; ar jis sujungia gyvenvietę ir teritoriją, kurioje kuriamos darbo vietos (LEZ, pramoninė teritorija ir pan.), ir ar takas sutampa su „EuroVelo“ trasa arba yra tarptautinės trasos tęsinys.

Pirmą kartą ištirta dviračių takų būklė

Pasak susisiekimo viceministrės, galvojant apie susisiekimo transformaciją žaliojo kurso link, darnesnį judumą ir keliautojų įpročių keitimą būtina užtikrinti, kad pokyčiai būtų nuoseklūs ir patogūs.

„Pirmą kartą istorijoje ištyrėme ir realiai įvertinome tiek valstybinių, tiek regioninių dviračių takų būklę. Ji, pasitelkiant GIS technologijas, bus atvaizduota interaktyviame žemėlapyje. Tai yra pirmas sistemingų pokyčių visuose Lietuvos regionuose žingsnis“, – akcentuoja A. Vaiciukevičiūtė. Žemėlapis bus viešai prieinamas kitų metų pradžioje.

Iki šiol Lietuvoje nebuvo valstybės lygiu patvirtinto dviračių takų specialiojo plano, todėl dviračių takai buvo plėtojami nekoordinuotai, trūko jungčių tarp nutiestų dviračių takų ruožų, juos projektuojant ir tiesiant retai buvo įvertinami būtini eismo saugos reikalavimai ar teritorijų, per kurias jie eina, ypatumai. 
Statybunaujienos.lt




Infrastruktūra

nuotrauka
2022-01-14 07:44
Pastaraisiais metais Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) leido sausumoje statyti 328 vėjo elektrines, kurių bendra galia sudaro 1,81 GW – tai yra viršija dabartinės Vyriausybės programoje užsibrėžtą tikslą iki 2025 m. įrengti iki 1,2 GW galios vėjo elektrinių.
nuotrauka
2022-01-10 08:02
Valstybės ar savivaldybių institucijos ir įstaigos, tradicinės religinės bendruomenės, bendrijos ar centrai bei privatūs juridiniai asmenys aktyviai naudojosi galimybe gauti subsidiją atsinaujinantiems energijos ištekliams diegti. Gautos 48 paraiškos, prašoma paramos suma siekia beveik 2,5 mln. eurų...
nuotrauka
2022-01-07 12:51
Už „Rail Baltica” projekto Lietuvoje vykdymą atsakinga „LTG Infra” paskelbė dar vieną rangos darbų konkursą. Pastarojo nugalėtojas įrengs beveik 18 km ilgio naujo geležinkelio sankasą dvikeliui bei pastatys inžinerinius statinius Jonavos rajone, konkrečiai – atkarpoje tarp Žeimių ir Šėtos.
nuotrauka
2022-01-07 10:45
Dvejus metus, nuo 2020 m. sausio vykę tarptautinio dujotiekio, jungiančio Lietuvą ir Lenkiją GIPL statybos darbai užbaigti. Tai patvirtino 2021 m. gruodžio 31 d. gautas paskutinis GIPL projekto statybos užbaigimo aktas. Visas 165 km ilgio dujotiekis iki Lenkijos sienos užpildytas dujomis.
nuotrauka
2022-01-06 14:02
Energetikos ministerija praneša, kad jau pirmadienį, sausio 10 d., fiziniams asmenims vėl atveriama galimybė gauti finansavimą saulės elektrinių įsirengimui ar įsigijimui ir tapti gaminančiu vartotoju.
nuotrauka
2022-01-06 10:00
Bendrovė „Elektrum Lietuva“ šiemet pajūryje, netoli Gargždų statys didžiausią Lietuvoje saulės parką, kurio galingumas sieks 13 megavatų (MW). Bendrovė šio parko statybai jau turi preliminarius leidimus, pradeda projektavimo darbus ir planuoja investuoti apie 8 mln. eurų.
nuotrauka
2022-01-03 10:17
Švenčių išvakarėse bendrovė „Kauno vandenys“ paskelbė apie Kauno senamiesčio, Vilniaus gatvės, požeminių tinklų rekonstrukcija pabaigą. Per 5 mėnesius rekonstruota 800 metrų vandentiekio tinklų, 600 m – buitinių nuotekų ir paklota 1,7 km naujų paviršinių lietaus nuotekų surinkimo tinklų. Seniausioje...
nuotrauka
2022-01-03 10:07
Lietuvos viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklą valdanti įmonė „LTG Infra“ aktyviai įgyvendina triukšmo mažinimo programą. Joje numatyti 9 projektai – po dvi triukšmą sugeriančias sienutes Šiauliuose ir Klaipėdoje, po vieną – Kretingoje, Mažeikiuose, Lentvaryje, Kaišiadoryse ir Radviliškyje.
nuotrauka
2022-01-03 10:02
Ruošiantis sostinės Vokiečių gatvės rekonstrukcijai 2021 m. buvo atlikti archeologiniai, dendrologiniai ir gamtiniai ekologiniai jos tyrimai. Pagal visų atliktų tyrimų rezultatus architektai renkasi gatvės pertvarkymo sprendinius.
nuotrauka
2021-12-31 09:03
Susisiekimo ministerija patvirtino optimalią alternatyvą, kur turėtų būti tiesiama nauja „Rail Balticos“ geležinkelio linija nuo Kauno iki Vilniaus. Po intensyvių diskusijų su Vilniaus, Kauno ir aplinkinių regionų gyventojais bei bendruomenėmis, taip pat atsižvelgus į europinei greitojo traukinio ge...
nuotrauka
2021-12-30 15:22
Tarptautinė investicinė VMG grupė per mažiau nei metus Akmenės laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) įrengė 5000 saulės elektros modulių elektrinę, kuri sumontuota medienos drožlių plokštės gamykloje. Tai šiuo metu yra viena galingiausių šalyje saulės elektrinė, įrengta ant pastato stogo.
nuotrauka
2021-12-23 07:59
Medžio apdirbimo įmonėje „ASAJA“ įrengtos 2 saulės elektrinės po 100 kW galios. Viena iš EST LT įrengtų elektrinių turi saulės sekimo sistemą, kuri per metus papildomai sugeneruoja 36 tūkst. kilovatvalandžių.
nuotrauka
2021-12-21 09:16
Norėdami užtikrinti maksimalų saugumą keliuose, kelininkai kasmet atlieka daugybę infrastruktūros patikrinimų, padedančių nustatyti įvairius defektus. Siekiant paversti šį procesą efektyvesniu ir tvaresniu, lietuvių startuolis „Thrust“ ir šalies technologijų bendrovė „Agmis“, kartu su šalies kelius ...
nuotrauka
2021-12-16 14:56
Nors „Žaliasis kursas“ kai kam vis dar atrodo tolima perspektyva, inovacijas kuriantys bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) specialistai teigia, kad tai jau yra realybė. Pavyzdžiui, hibridinė generacija, kuomet saulės ir vėjo jėgainės dirba suderintu režimu, ir gali pakeisti viena kitą ...
nuotrauka
2021-12-16 09:46
Darnios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ pasirašė dvi sutartis su Vilniaus miesto savivaldybe. Bendrovei patikėti rytinės bei pietinės sostinės dalies gatvių remonto ir priežiūros darbai. Maksimali jų vertė sieks 20 mln. eurų be PVM.
nuotrauka
2021-12-15 06:58
Kitąmet Susisiekimo ministerija daugiausia dėmesio planuoja skirti strateginių geležinkelių ir kelių transporto jungčių plėtrai, žaliajai transporto transformacijai, skaitmenizacijai ir transporto inovacijoms skatinti. 2022 metais susisiekimo sektoriui numatoma apie 949 mln. eurų iš valstybės biudže...
nuotrauka
2021-12-08 13:51
„Eika“ įmonių grupė ir „Eternia Solar“ pasirašė susitarimą dėl 5 MW bendros galios saulės elektrinių parko statybos ir eksploatacinės priežiūros. Šiuo susitarimu „Eika“ užtikrintai kreipia veiklą tvarumo kryptimi – nuo 2023 m. ši elektrinė patenkins 85 proc. „Eika“ įmonių grupės dabartinio energijos...
nuotrauka
2021-12-08 12:10
Lietuvos ir Lenkijos elektros perdavimo sistemų operatorės „Litgrid“ ir PSE atliko išskirtinį bandymą, kurio metu dalis Lietuvos elektros energijos sistemos pirmą kartą istorijoje dirbo sinchroniškai su Lenkijos sistema, o kartu – ir su kontinentinės Europos sinchronine zona.
nuotrauka
2021-12-06 16:02
Greta kelio A1 Vilnius-Kaunas įrengta daugiau nei pusės kilometro Logistikos gatvės atkarpa leis sklandžiau ir saugiau privažiuoti prie krovimo sandėlių jūrinius konteinerius gabenančiam transportui.
nuotrauka
2021-12-06 15:27
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) rangovus kviečia dalyvauti rinkos konsultacijoje dėl vidurinio tilto per Nerį, vadinamo A. Meškinio tiltu, esančio šalia baigiamo statyti tilto (magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože nuo 99,03 iki 100,47 km) rekonstrav...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra