2019 gruodžio 8 d. sekmadienis, 2:18
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Bendrovė „Grinduva“ įrenginėja Lietuvoje analogo neturinčią terminalo dangą  1

2014-06-10 09:50
Alytuje įsikūrusi bendra Lietuvos ir Čekijos įmonė „Grinduva“ darbuojasi objekte, kuris pripažintas valstybei svarbiu ekonominiu projektu: prie Vaidotų geležinkelio stoties, per kurią reguliariai kursuoja konteineriniai traukiniai, statomas intermodalinis terminalas. Objekte, kurio vertė – 104,8 mln. Lt, „Grinduvos“ darbų dalis yra apie 10 mln. litų.
nuotrauka
"Grinduva" įrenginėja Vaidotų intermodalinio terminalo dangą. Bendrovės nuotr.


Minimos įmonės
Grinduva, UAB
Lietuvos geležinkeliai, AB
Fegda, UAB
Generalinis Vilniaus viešojo logistikos centro (Vilniaus VLC) intermodalinio terminalo rangovas yra UAB „Fegda“, o projektą, vyriausybės pavedimu, įgyvendina „Lietuvos geležinkeliai“.

Užpildams naudoja granitinę skaldą

Bendrovė „Grinduva“ Vaidotų terminale įrenginėja monolitines gelžbetonines aikšteles, kurių yra net 36 tūkst. kv. metrų. Jūriniai geležinkelio konteineriai, atgabenti iš Europos, tiltiniu kranu bus iškraunami iš traukinių, sandėliuojami šiose aikštelėse, iš kurių automobiliniu transportu bus vežami į rytus. Todėl aikštelių danga, kaip sakė bendrovės „Grinduva“ konsultantas Antanas Minkevičius, turi būti itin tvirta – atlaikyti iki 100 tonų svorio.

Įrengiant aikšteles, „Grinduva“ naudoja hidrotechninį C40/50 betoną, kuris anksčiau buvo vadinamas M500 markės betonu. Nors tai yra stipriausias iš žinomų betonų, patvarus, bet vis tiek, įrenginėjant terminalo aikšteles, naudojami papildomi užpildai – granitinė skalda, kuri atvežama iš Ukrainos.

Skaldą per bendrovę „Betono centras“ „Grinduva“ nusipirko dar prieš pradėdama darbus, prieš gaudama lėšas iš rangovo. Investavusi pusę milijono litų savo lėšų, bendrovė sutaupė pinigų, nes vėliau skaldos kaina pakilo, ir išvengė Rusijos-Ukrainos konflikto padarinių, nes skalda buvo nupirkta iki šių įvykių. Ukrainos granitinę skaldą naudoja daugelis Lietuvos bendrovių, ypač kelininkai.

Pritaikė užsienio praktiką ir Lietuvos projektuotojų patirtį

Betonas taip pat armuojamas dviem tinklais, t. y., armatūros 1 kv. m yra apie 30 kg. Visame objekte bus panaudota apie 800 t armatūros. Analogiškos dangos, pasak A. Minkevičiaus, Lietuvoje nėra. Tačiau Čekijoje, Ostravoje, yra „Hyundai“ gamykla, kurioje įrengtas terminalas sandėliuoti pagamintus automobilius. Šiame terminale automobiliai kraunami į konteinerius ir išgabenami.

„Ten apžiūrėjome terminalo aikštelę, kurios danga yra Vaidotuose įrenginėjamos dangos analogas, – pasakojo A. Minkevičius. – Taip pat bendradarbiavome su VGTU Gelžbetonio katedra, kurios specialistai teikė pasiūlymus, patarinėjo, kaip betonuoti.“

Parengiamiesiems darbams „Grinduva“ skyrė pusmetį. Dirbo ir sykiu su Kauno „Pramprojekto“ projektuotojais, – apjungė, pasak A. Minkevičiaus, patirtį ir protą. Dirbant kartu buvo parengtas techninis projektas, pagal kurį dabar ir atliekami darbai.

Dangą saugo nuo drėgmės ir cheminių medžiagų poveikio

Betonas, naudojamas dangai įrengti, yra labai stiprus, hidrotechninis, atsparus drėgmei. Tačiau reikėjo ieškoti būdų, kaip dangą apsaugoti ne tik nuo drėgmės, bet ir nuo druskų, kurios neišvengiamai pateks nuo transporto.

Dar naudojamas amerikiečių gamybos priedas – polipropilenas „Ultra Fiber 500“, kuris dangą daro nepralaidžią vandeniui, – taip betono paviršius apsaugotas nuo ardančio poveikio.

„Tad danga turi atlaikyti kenksmingas meteorologines sąlygas – ne tik sniegas, bet ir druskos veiks dangą, – sakė A. Minkevičius. – Todėl buvo panaudotas vokiečių gamybos impregnantas „Viscacid“, kuris saugo dangą nuo cheminio poveikio. Šia priemone purškiamas dangos paviršius. Impregnantas, reaguodamas su cementu, sudaro atsparią cheminėms medžiagoms dangą.“

Nuo slidumo saugo vadinamasis kerzinis paviršius, kurio pasiekiama glaistant tam tikru šiurkštumu.

Darbo davė ir Alytaus gamyklai

Lietuvoje yra keli sezonai, kuriems būdingos skirtingos oro sąlygos. Terminalo aikštelių danga turi atlaikyti 300 užšalimo – atšalimo ciklų.

Suprojektuotos galingos temperatūrinės metalinės siūlės, kad dėl temperatūros pokyčių besiplečiantis ir besitraukiantis betonas netrūkinėtų. Šios siūlės, dar prieš startuojant darbams, – kad nereikėtų pirkti iš lenkų, kad nereikėtų gaišti laiko, – buvo pagamintos Alytuje, mašinų gamykloje „Astra“ – 1 km 700 metrų. Tai kainavo apie 160 tūkst. litų.

Metalinės siūlės buvo gaminamos žiemą, kuomet gamykla neturėjo skubių užsakymų, ir sandėliuojamos „Grinduvoje“.

Darbai priklauso nuo oro temperatūros

Dangos įrengimo darbus labai stipriai veikia oro sąlygos.

„Betonas yra „riebus“, nes jame yra labai daug cemento, tai veikiamas saulės jis gali sutrūkinėti. Todėl betonuojame, įspėti VGTU specialistų, tik esant ne aukštesnei negu 15 laipsnių temperatūrai – dirbame naktį, – sakė A. Minkevičius. – Balandį dirbti naktimis nereikėjo. Gegužę darbus teko pradėti 18 val. vakaro, o baigti paryčiais.“

„Grinduva“ dangai teikia 5 metų garantiją – pagal STR, tačiau A. Minkevičius mano, kad remonto dangai nereikės bent 12 metų. Lietuvoje, įrengiant lauko aikšteles, pirmą kartą panaudotas tokio didelio stiprio betonas. Tačiau užsienio patirtis, naudojant analogiškai įrengtas aikšteles, leidžia teigti, kad Vaidotų terminalo aikštelės dangos bus patvarios.

Tą tvirtina ir kokybės kontrolė – kasdien atliekami laboratoriniai bandymai. Mėginiai laboratorijoje išbandomi sąlygomis, kuriomis veiks terminalas.

Vadovas liko konsultuoti

Šiandien, birželio 10 d., A. Minkevičiui sueina 75-eri. Vadovavimą verslui jis perdavė savo anūkui – Tomas Vailionis tapo bendrovės direktoriumi. „Objektas – labai atsakingas, tad likau dirbti konsultantu – kaip tik dėl šio objekto“, – sakė A. Minkevičius.

Objekte taip pat dirba naujas, tačiau patyręs inžinierius statybininkas Audrius Pečiukonis, jis yra darbų vadovas.

Jeigu anksčiau bendrovėje dirbo 17 darbininkų, dabar objekte darbuojasi 25 patirties betonuojant turintys darbuotojai. Jie kasdien, kai tik betonuoti leidžia oro sąlygos, vežami 90 km dirbti iš Alytaus į Vilnių. Viešbučiai, atskyrimas nuo šeimos – negerai, įsitikinęs A. Minkevičius. Vaidotuose gyvena tik devyni darbuotojai, kurie riša armatūros tinklus.

„Reikia paminėti, kad ir iš rangovo pusės dirba profesionalūs darbuotojai, nuolat tikrina. Nors tų klaidų ir nedarome, bet rangovas neleidžia nukrypti į šalį“, – sako A. Minkevičius.

Vadyba: patikra ir išankstinis pasirengimas

Darbus ir priemones, kuriuos buvo galima atlikti iki realių darbų pradžios, „Grinduva“ atliko pasirengimo etape. Bendrovė domėjosi ne tik kitų šalių patirtimi, bet naudojosi ir Lietuvos moksliniu potencialu. Dešimt kartų pamatuoti ir tik sykį pjauti – tokio pricipo laikėsi „Grinduva“.

„Mes pirmą kartą įrenginėjame aikšteles su tokiomis sudėtingomis technologijomis, todėl ir važiavome į Čekiją, gavome rekomendacijų iš vokiečių. Panaudojome visą surinktą informaciją šioms aikštelėms įrengti“, – sakė A. Minkevičius.

„Grinduvos“ darbas projekte – vienas iš didžiausių – už 10 mln. litų per penkis mėnesius turi būti įrengta 36 tūkst. kv. m danga. Terminas – nuo balandžio 1 d. iki rugsėjo 1 d. Per du mėnesius jau atlikta darbų beveik už 3 mln. litų.

Kaip sakė bendrovės konsultantas A. Minkevičius, iki šiol ėjęs bendrovės direktoriaus pareigas, konkursą padėjo laimėti tai, kad jų bendrovė šioje srityje yra viena ilgiausiai dirbančių Lietuvos rinkoje, o generalinis rangovas UAB „Fegda“ jau seniau žino šią bendrovę ir jos darbų kokybę.

Pasak A. Minkevičiaus, konkursą jų bendrovė laimėjo ne dėl mažiausios kainos, o kaip profesionaliausia iš dalyvavusių konkurse bendrovių. Kalbėdamas apie kainą, kuria laimėjo objektą, A. Minkevičius pažymėjo, kad jų pasiūlyta kaina nebuvo maža, tačiau darbai ir technologijos yra verti tos kainos. „Betono labai daug, storis 30 cm, dvigubas armavimas, mes pirmą kartą panaudojom 500 markės betoną per savo 17 metų gyvavimą“, – sakė A. Minkevičius.

Terminalą planuojama pastatyti per 17 mėnesių.

Bendrovės nuotr.
 
Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

JUBILIEJUS
2014-06-20 08:25
Gerb. Antanai, su gražiu jubiliejumi :)

Pramoninė statyba

nuotrauka
2019-12-06 10:18
Estijos laivų remonto ir metalo apdirbimo grupei „BLRT Grupp“ priklausanti kompanija „Elme Metall“ pasirašė sutartį su Klaipėdos laisvąją ekonomine zona (LEZ) dėl investicijų į prekybos, logistikos ir gamybos kompleksą. Per artimiausius keletą metų į projektus 7,6 ha teritorijoje kompanija planuoja ...
nuotrauka
2019-12-04 06:58
Šią savaitę Kauno LEZ pradedami modernios, didelio efektyvumo Kauno kogeneracinės jėgainės, gaminsiančios šilumą ir elektros energiją, bandymai.
nuotrauka
2019-11-29 14:23
Panevėžio laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) elektronikos gamintoja iš Vokietijos, Leipcigo miesto, atidarys modernų techninės priežiūros, remonto ir gamybos padalinį. LEZ buvo pasirinkta ir įvertinta kaip tinkamiausia numatytos plėtros etapui.
nuotrauka
2019-11-27 15:36
Valstybės įmonė Ignalinos atominė elektrinė (IAE) su UAB „Kelvista“ pasirašė sutartį dėl IAE mažo ir vidutinio aktyvumo trumpaamžių radioaktyviųjų atliekų paviršinio atliekyno statybos techninės priežiūros ir FIDIC inžinieriaus paslaugų teikimo. Sutartis įsigaliojo lapkričio 27 dieną.
nuotrauka
2019-11-21 11:57
Po beveik metus trukusių pasiruošimo darbų vienai didžiausių pasaulyje dujų gamybos įmonių grupei „Linde” priklausanti bendrovė „AGA“ gavo leidimą statyti deguonies ir azoto gamyklą Kėdainių laisvojoje ekonominėje zonoje. Į dujų gamyklą bus investuota 20 mln. eurų, o statybas planuojama užbaigti jau...
nuotrauka
2019-11-08 10:53
Netarši gamyba, inovacijas kuriantys aukštos kvalifikacijos darbuotojai ir pasaulinio lygio įmonės – visa tai netolimoje ateityje tilps 30 hektarų teritorijoje netoli Kauno centro, greta Europos prospekto. Ieškoma bendrovė, kitąmet įrengsianti investuotojų pritraukimui reikalingą Aleksoto inovacijų ...
nuotrauka
2019-10-25 09:53
Strateginės energijos gamybos bendrovė „Ignitis gamyba“ užbaigė Kruonio hidroakumuliacinės elektrinės (Kruonio HAE) polių lauko ir infrastruktūros būklės studiją, kuria siekta įvertinti, ar šiandieninė polių lauko, ant kurio būtų statomas naujas 5-ojo hidroagregato vamzdynas, būklė atitinka projekti...
nuotrauka
2019-10-25 07:59
Betonavimo darbai, kuriuos Vilniaus kogeneracinės jėgainės statyboje atlieka bendrovė „Stukma“, yra imlūs rankų darbo ir laiko, technologiškai sudėtingi. „Tai yra ir didžiulė atsakomybė, ypač žinant, kad, pavyzdžiui, ant tavo įmonės išbetonuotos plokštės stovės 250 t vibruojantis įrenginys“, – sako ...
nuotrauka
2019-10-21 16:36
SBA grupė priėmė sprendimą žengti į naują verslo sektorių: gamins aplinkai draugiškus ir tvarius modulinius pastatus. Naujai įsteigta bendrovė UAB „SBA Modular“ projektuos, gamins ir montuos pilnai įrengtus nuolatiniam gyvenimui skirtus daugiaaukščius. Tam Lietuvoje bus statomas fabrikas. Per keleri...
nuotrauka
2019-10-18 12:45
Spalį Kauno oro uoste pradėtas statyti specializuotas orlaivių dažymo angaras, kuris pradės veiklą 2020 m. pabaigoje. Projektą aukciono būdu išsinuomotame plote vykdys Airijoje registruota kompanija „MAAS Aviation“ – trečioji pagal dydį tokias paslaugas teikianti įmonė pasaulyje. Šis projektas yra o...
nuotrauka
2019-10-07 10:34
Greitųjų siuntų bendrovė „Venipak“ Vilniuje statys naują 10 tūkst. kvadratinių metrų siuntų terminalą. Bendrovės vadovas Justas Šablinskas sako, kad naujo terminalo statybos kainuos beveik 10 milijonų eurų. Naujasis terminalas iškils netoli Švedijos baldų gamintojo IKEA parduotuvės bei užims 2,6 ha ...
nuotrauka
2019-10-02 13:38
Šiandien, spalio 2 d., Lietuvoje oficialiai atidaryta naujausia JAV sveikatos priežiūros produktų gamintojo „Hollister Incorporated“ gamykla. Nepriklausoma, darbuotojų valdoma įmonė, gaminanti ir platinanti sveikatos priežiūros produktus ir paslaugas visame pasaulyje, įsikūrė Kaune, Laisvojoje ekono...
nuotrauka
2019-09-30 14:59
Didžiausias Baltijos šalyse ir Suomijoje greitojo maisto restoranų tinklas „Hesburger“ Kauno rajone, Tirkiliškių kaime, pradėjo padažų gamyklos ir logistikos centro statybas. Planuojama, kad investicijos sieks iki 15 mln. eurų, o gamykla pradės veikti 2021 m. pradžioje.
nuotrauka
2019-09-26 16:20
14 metų rinkoje dirbanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Prorentus“ prieš kelerius metus Baltijos šalyse pristatė naują inžinerinę paslaugą – klojinių ir pastolių rangą. Sėkmingai projektus pramoninėje ir infrastruktūros statyboje įgyvendinančios kompanijos atstovai teigia, kad iki šiol rinkoje nesiūlyt...
nuotrauka
2019-09-23 11:23
„Panevėžio statybos trestas“, kaip pagrindinis Kauno kogeneracinės jėgainės statybos rangovas, jau baigia montuoti metalines konstrukcijas. Liko inžinerinių tinklų montavimo bei aplinkos tvarkymo darbai.
nuotrauka
2019-09-19 14:04
Statybininkų dienos išvakarėse „Eikos statybą“ pasiekė džiugi žinia – BREEAM galutinis sertifikatas suteiktas prieš metus Vilniaus Balsių rajone įmonės pastatytam prekybos ir paslaugų centrui „Žali“. Pažymėtina, kad tai yra pirmasis pastatas Baltijos šalyse, gavęs „very good“ lygio BREEAM įvertinimą...
nuotrauka
2019-09-12 15:12,      papildyta 2019-09-14 10:20, tikslinamas transportavimo laikas
Dėl sudėtingo oro sąlygų ir papildomų darbų transportavimas atidėtas šeštadienio vakarui. Alytaus bendrovė „Traidenis“ pradės Kauno kogeneracinei jėgainei skirto įrenginio – skruberio, dydžiu prilygstančio 12 aukštų namui, transportavimą. Vietomis bus ribojamas eismas.
nuotrauka
2019-09-12 09:46
Įmonė „Raseinių statyba“, įgyvendindama vieną iš sudėtingiausių technologiniu požiūriu objektų – „Intersurgical“ užsakymu statydama automatizuotą specialios paskirties sandėlį Pabradėje – būtinos statybinės technikos turėjo ieškoti užsienyje. Tai buvo tik vienas iš iššūkių, kuriuos teko įveikti gene...
nuotrauka
2019-09-02 09:44
Vilniaus oro uoste planuojama lėktuvų riedėjimo takų plėtra, leisianti orlaiviams atlikti mažiau sudėtingų manevrų bei sutrumpinti nutūpusių ir pakilimui riedančių lėktuvų riedėjimo laiką. Panaudojant Europos Sąjungos fondų investicijas, numatoma praplatinti ir pailginti vieną esamą riedėjimo taką b...

Statybunaujienos.lt » Pramoninė statyba