EIKOS STATYBA. Svarbūs projektai Lietuvai – atsakomybė ir patirtys statybininkams
„Būti pirmuoju – vadinasi, daryti tai, ko nedarė kolegos, o tai yra situacija, kada neturi galimybės iš kieno kito klaidų pasimokyti, – sako įmonės „Eikos statyba“ direktorius Almantas Čebanauskas. – Simboliška, kad žinia apie BREEAM galutinį sertifikatą pasiekė Statybininkų dienos išvakarėse, nes tai yra proga ne tik pasidžiaugti savo komanda, darniu rangovų („Eikos statyba“ projektą vykdė kaip generalinis rangovas) darbu, bet ir aiškiai pasakyti, kad „Eikos statyba“ yra patikimas statybų rangovas.“
VIP terminalas statomas veikiančiame oro uoste
Vilniaus oro uostas yra objektas, kuris nemaža dalimi lemia šalies įvaizdį. Objekto svarba dar labiau išauga, nes 2027 m. Lietuva vėl pirmininkaus Europos Sąjungos tarybai. Prie šalies įvaizdžio kūrimo prisidės ir „Eikos statyba“: laimėjusi konkursą, įmonė Vilniaus oro uoste stato VIP terminalą su konferencijų centru. Sutarties vertė yra 3,6 mln. eurų. Per devynis mėnesius iškils modernus, A+ energinės klasės, dviejų aukštų su požemine dalimi pastatas. Darbo projekto architektūrinė ir konstrukcinė dalys rengiamos 3D aplinkoje – taip siekiama išvengti klaidų.
„Eikos statybos“ komandą į priekį veda nauji iššūkiai, tampantys nauja patirtimi. Mūsų darbuotojai – ir vadovai, ir žmonės, dirbantys statybų aikštelėse, –žino įveikto iššūkio skonį,kuris su kaupu atperka kartais monotonišką kasdienybę,kartais sunkų darbą“, –sako įmonės vadovas Almantas ČEBANAUSKAS(nuotraukoje dešinėje),pabrėždamas, kad iššūkių-patirčių maratonasveikia kaip nuostabusis amžinasis variklis.
VIP terminalas statomas veikiančiame oro uoste, todėl statybos darbai vykdomi laikantis griežtų oro uosto taisyklių bei reikalavimų, kiekvieną sprendimą derinant su užsakovais. Išskirtinė tvarka statybos aikštelėje yra įprasta „Eikos statybai“ ir būtina užsakovui, nes, dirbdami šalia orlaivių perono, statybininkai negali trukdyti jam funkcionuoti, negali peržengti nustatytų statybvietės ribų.
Kadangi terminalas turi VIP žymą, didelis dėmesys skiriamas fasado sistemų ir vidaus apdailos klausimams spręsti. Atsakingai parenkamos medžiagos, ieškoma kokybiškiausių statybos produktų. Statiniui numatyti labai aukšti fasadinių sistemų garso izoliaciniai rodikliai ir A+ energinis naudingumas. Tai reikalauja kvalifikuoto ir kruopštaus darbo.
Trumpas statybos terminas, aukšta energinė ir garso izoliavimo klasė, unikalus interjeras ir eksterjeras – tai yra dedamosios, dėl kurių projektas yra tikras iššūkis.
„Suprantama, kodėl su šiuo projektu dirba didelė mūsų įmonės personalo komanda, – sako įmonės „Eikos statyba“ direktorius A. Čebanauskas. – Labai svarbus šiuo atveju yra savalaikis medžiagų, įrangos suderinimas bei užsakymas. Todėl parengėme itin detalų atliekamų darbų grafiką, kuris nuolat stebimas. Esame pasirengę pritaikyti visas turimas žinias – pasitelkdami profesionalią komandą, kurios kompetencijos patvirtintos ir ankstesniais darbais, bei inovatyvias technologijas, sieksime geriausio rezultato.“
Infekcinių ligų ligoninė – milžiniškas Lietuvos sveikatos sektoriaus šuolis
„Lankiausi Lietuvos kalėjimuose, net Lukiškėse sąlygos yra geresnės negu čia“, – yra sakiusi prezidentė Dalia Grybauskaitė apie dar caro laikais statytą infekcinių ligų ir tuberkuliozės ligoninę Vilniaus Žvėryne. „Eikos statyba“ Santaros klinikų miestelyje jau baigia statyti naują ligoninę, kuri įvardijama kaip moderniausia Baltijos šalyse tokio tipo ligoninė. Generaliniam statybos rangovui tai yra vienas iš projektų, kad ir labai svarbių, o Lietuvos mastu nauja infekcinių ligų ir tuberkuliozės ligoninė yra milžiniškas kokybinis sveikatos sektoriaus šuolis.
VUL Santaros klinikų tuberkuliozės ir infekcinių ligų ligoninė26 166 kv. m plote „Eikos statyba“ stato trijų aukštų A energinio naudingumo pastatą su rūsiu. Pastato plotas – 7 669 kv. metrai. 2018 m. pavasarį pradėti darbai netrukus bus baigti.
VUL Santaros klinikų tuberkuliozės ir infekcinių ligų ligoninėje bus sukurtos saugios, higienos ir biologinės saugos reikalavimus atitinkančios gydymo sąlygos pacientams (150 lovų) ir kokybiškos darbo sąlygos personalui.
Statybos metu įrengta vakuuminio pašto sistema, sujungta su visomis Santaros klinikomis. Pastatas suskirstytas atskirais skyriais, kurių kiekviename įrengtos atskiros ventiliacijos ir šildymo sistemos. Infekciniame korpuse įrengti atskiri boksai, izoliuoti nuo kitų patalpų. Juose įrengtos atskiros vėdinimo ir viršslėgio sistemos. Ebolos (sunki virusinė liga) boksuose įrengti specialūs eboliniai filtrai. Raupsų atvejui įrengtas visiškai izoliuotas, nesusisiekiantis su kitomis patalpomis, boksas su atskiru įėjimu iš lauko. Pastato patalpose oras bus reguliuojamas automatizuotai.
Ligoninės statyboms išleista per 14 mln. eurų, kurių didesnioji dalis skirta iš Europos Sąjungos fondų.
Suspaustas plotas atvėrė kelią didelei ir svarbiai patirčiai
„Vienas iš didžiausių iššūkių šio komplekso statyboje, esant labai ribotam privažiavimų ir medžiagų sandėliavimų plotui, buvo logistikos suvaldymas. Tai buvo ir geroji patirtis“, – pasakoja įmonės vadovas A. Čebanauskas apie Vilniuje jau įgyvendintą ir įspūdingai pristatytą „Live Square“, jungiantį 6 300 kv. m verslo centrą su prekybos galerija, 164 kambarių 4 žvaigždučių viešbutį „Hilton Garden Inn“ su 250 kv. m konferencijų centru ir gyvenamuosius pastatus su 88 apartamentais.
BREEAM galutinis sertifikatas suteiktas prieš metus Vilniaus Balsių rajone įmonės EIKOS STATYBA pastatytam prekybos ir paslaugų centrui „Žali“
Vienu metu teko statyti 5 statinius, statybos aikštelėje sutalpinti 4 bokštinius kranus, kasdien vežti statybines medžiagas. Visas judėjimas vyko viena siaura Dainavos gatve, kuria statybininkai privalėjo dalintis su vietiniais gyventojais – gatvės neužtverdami, neuždarydami ar kitaip neapribodami eismo. Buvo imtasi neeilinių sprendimų: Dainavos gatvėje kiekvieną dieną nuo ankstaus ryto iki vėlyvo vakaro budėdavo po kelis darbuotojus, kurie pradėdavo reguliuoti eismą jau nuo įvažiavimo į Dainavos gatvę, t. y. jau nuo Jasinskio gatvės. Transportas su ypač dideliais ir sunkiais kroviniais būdavo sulaikomas dar Geležinio vilko gatvės prieigose, kur vairuotojai laukdavo telefono skambučio, kad galėtų pajudėti ir įvažiuoti į Dainavos gatvę minučių tikslumu, vos tik atsilaisvindavo iškrovimo vieta.
Kadangi statybos terminas buvo santykinai trumpas – netruko nė dvejų metų, o užstatymo plotas labai intensyvus, generaliniam rangovui reikėjo suburti didelę subrangovų komandą – netgi tos pačios rūšies darbams atlikti. Tai reiškia darbų dalinimą atskiromis zonomis ir iššūkį suvaldyti gausybę subrangovų mažame intensyvaus užstatymo plote. Kaip sako įmonės vadovas ir objekte dirbę specialistai, tai tapo didele patirtimi, kuria „Eikos statyba“ yra pasirengusi naudotis, dirbdama panašiuose objektuose. Vienas tokių – daugiabučių gyvenamųjų namų statyba, šiuo metu vykstanti Vilniuje, Olandų gatvėje.
Teritorija, kurioje vyksta statybos darbai, maža, nėra vietos sandėliavimui. Į objektą galima patekti per vienintelį įvažiavimą. Tad „Eikos statybai“ teks pritaikyti jau įgytą sostinės centre patirtį – suderinti galimybę patekti į objektą ir tuo pat metu tiesti inžinerinius tinklus.
Olandų gatvėje įmonės laukia dar vienas iššūkis – itin status šlaitas. Tokiomis nestandartinėmis sąlygomis vyksta daugelis statybos etapų: kasimas, grunto pylimas, gręžimas, polių, atraminių sienų montavimas. Statyba turi būti baigta kitų metų pavasarį.
Per metus – trys aikštelės 2 tūkst. automobilių
„Eikos statyba“ baigia įrengti dvi naujas daugiaaukštes automobilių stovėjimo aikšteles Santaros medicinos miestelyje. Baigiamos įrengti daugiaaukštės automobilių stovėjimo aikštelės yra 180 ir 635 vietų. Per 8–9 mėnesius įmonė įrengė 19 228 kv. m ir 5 111 kv. m ploto aikšteles automobiliams bei 2 440 kv. m administracinės bei sandėliavimo paskirties patalpoms.
2019-aisiais metais įmonė bus įrengusi aikšteles 2011-ai automobilių. Pavasarį Santaros medicinos miestelį „Eikos statyba“ papildė daugiau nei tūkstančiu naujų automobilių stovėjimo vietų, įrengtų penkių aukštų stovėjimo aikštelėje, kuri yra didžiausia Lietuvoje daugiaaukštė stovėjimo aikštelė prie gydymo įstaigų. Tikimasi, kad įrengus naujas aikšteles bei atnaujinus esamas, parkavimo problema Santaros klinikų miestelyje turėtų būti išspręsta. Įrengtos švieslentės su krypčių ir laisvų vietų nuorodomis, stebėjimo kameros, laiptinės, liftas, sukurta moderni automobilių parkavimo sistema.
EIKOS STATYBOS nuotr.