2024 balandžio 18 d. ketvirtadienis, 16:08
Reklama  |  facebook

Hibridiniai vėjo ir saulės parkai skinasi kelią Lietuvoje: kas jie ir kuo pranašesni?

2022-08-09 11:51
Sparčiai augant atsinaujinančios energetikos poreikiui ir įsibėgėjant plėtrai, garsiau kalbama apie hibridinius vėjo ir saulės elektrinių parkus, kai į vieną prijungimo prie elektros tinklo vietą jungiami keli skirtingų atsinaujinančių energijos išteklių technologijų įrenginiai. Europoje hibridiniai parkai statomi vis aktyviau, o šiuo metu tai jau vyksta ir Lietuvoje. Kada parkas laikomas hibridiniu ir kokie yra tokio parko pranašumai, pasakoja vėjo energetikos ekspertai.
nuotrauka
„Ignitis Renewables“ nuotr.


Minimos įmonės
Ignitis grupė (buvusi Lietuvos energija), AB
Lietuvos vėjo elektrinių asociacija (LVEA),
Ignitis Renewables, UAB

„Hibridiniai vėjo ir saulės parkai labiausiai vertinami dėl kelių priežasčių. Pirma, jie leidžia padidinti gaminamos elektros energijos kiekį. Antra, efektyviau išnaudojama jau turima elektros tinklų infrastruktūra ir pralaidumai. Trečia, į elektros tinklus tiekiamas tolygesnis elektros energijos kiekis. Ketvirta, mažėja kaštai vystytojams, o kartu ir elektros kaina galutiniams vartotojams“, – pranešime cituojamas l. e. p. Lietuvos vėjo elektrinių asociacijos (LVEA) vadovas Edgaras Maladauskas.

Nuo 2016 m., kai Jungtinėje Karalystėje buvo įrengtas pirmasis hibridinis vėjo ir saulės parkas, Europoje buvo pastatyta šimtai megavatų (MW) galios hibridinių parkų. Dažniausiai hibridiniai parkai kuriami šalia jau veikiančių vėjo elektrinių papildomai prijungiant naujai įrengiamas saulės elektrines ir tam tikrais atvejais baterijas.

Nuotraukoje –
„Ignitis Renewables“
Atsinaujinančios energetikos
vadovas Lietuvai
Giedrius Meškelė.

Tarptautinės žaliosios energetikos bendrovės „Ignitis Renewables“ plėtojamas pirmasis Lietuvoje hibridinis parkas turėtų pradėti veikti iki 2024 m. Šalia jau dešimtmetį veikiančio vėjo jėgainių parko Tauragės r. bus įrengtas 22 MW galios saulės elektrinių parkas.

„Sujungus kelias atsinaujinančių išteklių technologijas į vieną prijungimo tašką pasiekiamas didesnis elektros perdavimo tinklo panaudojimo efektyvumas dėl skirtingų technologijų elektros gamybos ne vienalaikiškumo: įprastai saulės jėgainės daugiausiai elektros energijos gamina pavasarį bei vasarą dienos metu, o vėjo – rudens ir žiemos periodu, t. y. tuomet, kai saulės elektrinės gamina mažiau“, – pasakoja „Ignitis Renewables“ Atsinaujinančios energetikos vadovas Lietuvai Giedrius Meškelė.

Pasak jo, hibridinio parko apibrėžimas reiškia, kad į vieną elektros perdavimo ar skirstymo tinklo pajungimo vietą jungiami keli atsinaujinančios energijos išteklių gamybos ar kaupimo įrenginiai, t. y. vėjo ir saulės elektrinės, kurios dar gali būti kombinuojamos su elektros energijos kaupimo įrenginiais – baterijomis.

„Tinklo pralaidumo klausimas itin aktualus tapo pastaruoju metu, kai per gana trumpą laikotarpį buvo pateiktas didelis tinklo rezervacijų kiekis naujiems vėjo ar saulės elektrinių parkams vystyti. Tuo tarpu hibridiniai vėjo ir saulės parkai šią problemą iš dalies išsprendžia, leisdami efektyviau panaudoti turimą prisijungimą prie elektros tinklo ir tokiu būdu tolygiau išnaudojant tinklo pralaidumą, nes saulės ir vėjo jėgainės didžiąją laiko dalį generuoja elektrą skirtingu metu. Be to, tais nedažnais atvejais, kai vėjo ir saulės elektros energijos gamyba sutampa ir viršija nustatytą elektros perdavimo tinklo pralaidumą, tam tikrais atvejais vystytojams gali būti ekonomiškai pagrįsta hibridinį parką papildyti baterijomis, kurios padėtų balansuoti elektros atidavimo į tinklą laiką, tokiu būdu neprarandant dalies pagamintos elektros energijos ir papildomai neperkraunant elektros tinklo“, – aiškina G. Meškelė.

Skaičiuojama, kad pirmojo Lietuvoje įrengto hibridinio parko galios pakaks aprūpinti elektra apie 13 tūkst. šalies namų ūkių. Pašnekovo nuomone, sujungus vėją ir saulę bus pasiektas ne tik didesnis elektros tinklo panaudojimo efektyvumas, bet ir žemesnė parko įrengimo savikaina, palyginus su atvejais, kai įrenginėjamos atskiros skirtingų technologijų elektrinės.

„Investicijos į hibridinio vėjo ir saulės parko įrengimą yra mažesnės, nes panaudojama dalis tos pačios infrastruktūros, reikia įrengti mažiau kabelių, transformatorių“, – vardija „Ignitis Renewables“ atstovas.

Pasak LVEA l. e. p. direktoriaus Edgaro Maladausko, hibridiniai vėjo ir saulės parkai padėtų vystytojams išspręsti ir šiuo metu kylančius iššūkius dėl laisvų žemės plotų atsinaujinančiai energetikai šalyje plėtoti.

„Vėjo ir saulės jėgainių įrengimas vienoje vietoje padeda maksimaliai įdarbinti jau užimamą žemės plotą ir tinklo pajėgumus. Ten, kur jau veikia vėjo elektrinės, įprastai turime žemės ūkio sklypus, tačiau dalis jų tikrai galėtų būti panaudoti saulės jėgainėms įrengti neužimant papildomų teritorijų“, – sako jis.

LVEA vadovo nuomone, svarbu suprasti, kad siekiant Lietuvos atsinaujinančios energetikos tikslų negalima priešinti vėjo ir saulės energetikos – tai yra vienas kitą sėkmingai papildantys atsinaujinantys ištekliai.

„Hibridinių parkų tik daugės, nes poreikiai atsinaujinančiai energetikai auga geometrine progresija. Tai lemia ne vien geopolitinė situacija dėl Rusijos karo Ukrainoje, bet ir augantis elektros energijos vartojimas. Įgyvendinę kuo daugiau vėjo ir saulės energetikos projektų užsitikrintume ne vien energetinę nepriklausomybę, bet ir patenkintume vidaus vartojimo poreikius, taip pat galėtume kalbėti apie mažesnes elektros energijos kainas. Kitas žingsnis būtų atsinaujinančios energetikos eksportas – tam Lietuva taip pat turi daug potencialo“, – įsitikinęs E. Maladauskas. 
Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2024-04-16 18:27
Žemės gelmėse slypi neišnaudotas potencialas, kurį galima paversti energijos šaltiniu. Bendradarbiaujant su tarptautinėmis įmonėmis, KTU „M-Lab“ įsikūręs „Geoenergy Lab“ paramos būdu gavo beveik 3 mln. eurų vertės programinę įrangą, leidžiančią efektyviai modeliuoti žemės gelmių reiškinius. Tai svar...
nuotrauka
2024-04-12 13:47
Tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables" veikla rodo ryžtą tausoti aplinką. Prisijungusi prie ekspedicijos „Išsaugokime Baltiją", įmonė savo aplinkosauginių iniciatyvų sąrašą papildė dar viena svarbia priemone. Pasak įmonės atstovų, šis žingsnis taps dar vienu būdu užtikrinti,...
nuotrauka
2024-04-12 10:00
Klaipėdoje atnaujinta dar viena viešoji infrastruktūra – baigti šaligatvio nuo Sausio 15-osios g. iki Tiltų g. remonto darbai. Suremontuoto šaligatvio ruožas yra reprezentacinėje miesto vietoje, kultūros paveldo teritorijoje, prie vienos pagrindinių uostamiesčio gatvių – Taikos prospekto rytinėje pu...
nuotrauka
2024-04-10 12:56
Kovo pradžioje „Via Lietuva“ inicijuoti blogiausios šalyje kokybės magistralinio kelio A14 Vilnius-Utena rekonstrukcijos darbai įgauna pagreitį. Per mėnesį netoli 30 km siekiančioje atnaujinamo kelio atkarpoje jau atlikta 70 proc. visų paruošiamųjų darbų, išardyta 10 km ilgio betoninio kelio atkarpa...
nuotrauka
2024-04-08 10:44
Nepastovių orų lydima pavasario pradžia vis dar sunkina kelių su žvyro danga būklę. Nepaisant to, AB „Kelių priežiūra“ mechanizmai vien per šių metų kovo mėnesį jau sugreideriavo daugiau kaip 7 tūkst. kilometrų žvyrkelių. Kai kuriuose ypač sudėtinguose ruožuose darbai buvo kartojami kelis kartus. Be...
nuotrauka
2024-04-05 09:39
Turto bankas atidarė saulės parkus, kurie elektra aprūpina įmonės valdomus visuomeninės paskirties pastatus. Skaičiuojama, kad 2,21 MW suminės galios saulės parkai per 25 metų eksploatacijos laikotarpį CO2 emisiją sumažins kone 7 tūkst. tonų ir padengs didžiąją dalį elektros energijos poreikio pasta...
nuotrauka
2024-04-04 17:04
Pavasarį uostamiestyje skelbia intensyvėjantys miesto gatvių ir šaligatvių dangų atnaujinimo darbai. Kai kurios dangos nebuvo remontuotos jau kelis dešimtmečius – nuo tada, kai buvo paklotos. Atnaujintos dangos ne tik saugesnės pėstiesiems bei kitiems eismo dalyviams, bet ir atrodo estetiškiau.
nuotrauka
2024-04-03 13:11
Panevėžyje iki rudens planuojama pabaigti su europine magistrale „Via Baltica“ besijungiančios Smėlynės gatvės kapitalinio remonto darbus. Šiems darbams, kaip valstybei svarbiam vietinės reikšmės kelių projektui, 2024 m. skirta 722 tūkst. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų.
nuotrauka
2024-04-03 09:39
Atlikus kasmetę A. Goštauto g. estakados virš Geležinio Vilko g. apžiūrą, specialistai nustatė, jog reikia atlikti tilto sujungimo siūlių ir lietaus nuvedimo tinklo remontą. Kol kas remonto apimtys ir trukmė nėra žinomi, tam būtina atlikti detalesnį konstrukcijų vertinimą.
nuotrauka
2024-03-29 15:29
Kauno oro uostui ilgalaikiame Lietuvos oro uostų tinklo plėtros plane (angl. master plan) iki 2052 m. numatytas svarbus vaidmuo. Oro uosto plėtra ir diegiamos inovacijos leis žengti svarbius žingsnius plėtojant konkurencingą Lietuvos oro uostų modelį ir gerinant efektyvumą. Kauno oro uosto plėtra tu...
nuotrauka
2024-03-29 10:05
„Ignitis", valdanti didžiausią greito elektromobilių įkrovimo tinklą Lietuvoje „Ignitis ON", neapleidžia lyderio pozicijų elektromobilių įkrovimo tinklo plėtros srityje – sudarė sutartį su „Baltic Shopping Centers", valdančia Kaune įsikūrusį prekybos ir laisvalaikio centrą „Mega", dėl iš viso 20 ele...
nuotrauka
2024-03-28 14:43
Šiauliuose po žiemos sezono startavo darbai tranzitinėse miesto gatvėse – kapitalinio remonto darbai prasidėjo intensyvioje Pramonės gatvėje, toliau rekonstruojama ir modernizuojama Aukštabalio gatvė. Abu šie valstybei svarbūs vietinės reikšmės kelių projektai iš dalies finansuojami Kelių priežiūro...
nuotrauka
2024-03-27 17:02
Penkios Armėnijoje įsikūrusios įstaigos, įskaitant vaikų darželius, kultūrinį centrą ir nacionalinį politechnikos universitetą, netrukus naudosis lietuvių įrengtos saulės jėgainės elektros energija. Elektrinę įrengs Lietuvos saulės energetikos bendrovė „Solet".
nuotrauka
2024-03-27 16:57
Nepatvirtinta Seimo nario abejonė, kad leistinos generuoti galios rezervavimo ribojimai hibridinėms elektrinėms, kurias sudaro saulės ir vėjo elektrinės, yra neteisėti.
nuotrauka
2024-03-27 13:32
2024 m. Vilniaus miesto savivaldybės planuose – net 120 kilometrų ištisiniu būdu išasfaltuotų gatvių, apie 40 km sutvarkytų šaligatvių ir 12,5 km įrengtų dviračių takų. Šiemet sostinės susisiekimo infrastruktūros tvarkymui bus skiriama 74 mln. Eur.
nuotrauka
2024-03-26 09:51
Lietuvoje žaliąją elektros energiją jau perka daugiau nei kas dešimtas Lietuvos gyventojas. Labiausiai tarp jų išsiskiria 26-25 m. gyventojai, bendrai jie sudaro daugiau nei trečdalį (35,5 proc.) perkančiųjų žalią elektros energiją.
nuotrauka
2024-03-25 16:03
„Via Lietuva“ (anksčiau – Lietuvos automobilių kelių direkcija), Susisiekimo ministerijos siūlymu, parengė atnaujintus reikalavimus asfalto sluoksnių įrengimo darbams valstybinės reikšmės keliuose. Nurodoma, kad atnaujintas taisyklių projektas padidins naujų asfalto dangų tarnavimo laiką, sumažins k...
nuotrauka
2024-03-25 15:47
Tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables" pasirašė 82 mln. eurų finansavimo sutartį su Europos investicijų banku (EIB) ir Šiaurės investicijų banku (NIB) dėl 94 megavatų (MW) Pomeranijos vėjo parko Lenkijoje.
nuotrauka
2024-03-25 13:46
Aplinkos ministerijos Vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos teikimo komisija patvirtino reikalavimus projektams, kuriais siekiama besivystančiose šalyse švelninti klimato kaitą ir diegti atsinaujinančius energijos išteklius perduodant Lietuvos patirtį.
nuotrauka
2024-03-22 12:53
Iki šiol viešojoje Lietuvos geležinkelių infrastruktūroje buvo naudojamos tokios garsą atspindinčios ir jį sugeriančios sienelės, kurios negeneruoja papildomos pridėtinės vertės, tik nuolatines sąnaudas. Tačiau tai pakeis šalyje vykdomas analogų neturintis pilotinis projektas – jo kūrėjai pasiūlė in...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra