2023 vasario 7 d. antradienis, 12:48
Reklama  |  facebook

Hibridiniai vėjo ir saulės parkai skinasi kelią Lietuvoje: kas jie ir kuo pranašesni?

2022-08-09 11:51
Sparčiai augant atsinaujinančios energetikos poreikiui ir įsibėgėjant plėtrai, garsiau kalbama apie hibridinius vėjo ir saulės elektrinių parkus, kai į vieną prijungimo prie elektros tinklo vietą jungiami keli skirtingų atsinaujinančių energijos išteklių technologijų įrenginiai. Europoje hibridiniai parkai statomi vis aktyviau, o šiuo metu tai jau vyksta ir Lietuvoje. Kada parkas laikomas hibridiniu ir kokie yra tokio parko pranašumai, pasakoja vėjo energetikos ekspertai.
nuotrauka
„Ignitis Renewables“ nuotr.


Minimos įmonės
Ignitis grupė (buvusi Lietuvos energija), AB
Lietuvos vėjo elektrinių asociacija (LVEA),
Ignitis Renewables, UAB

„Hibridiniai vėjo ir saulės parkai labiausiai vertinami dėl kelių priežasčių. Pirma, jie leidžia padidinti gaminamos elektros energijos kiekį. Antra, efektyviau išnaudojama jau turima elektros tinklų infrastruktūra ir pralaidumai. Trečia, į elektros tinklus tiekiamas tolygesnis elektros energijos kiekis. Ketvirta, mažėja kaštai vystytojams, o kartu ir elektros kaina galutiniams vartotojams“, – pranešime cituojamas l. e. p. Lietuvos vėjo elektrinių asociacijos (LVEA) vadovas Edgaras Maladauskas.

Nuo 2016 m., kai Jungtinėje Karalystėje buvo įrengtas pirmasis hibridinis vėjo ir saulės parkas, Europoje buvo pastatyta šimtai megavatų (MW) galios hibridinių parkų. Dažniausiai hibridiniai parkai kuriami šalia jau veikiančių vėjo elektrinių papildomai prijungiant naujai įrengiamas saulės elektrines ir tam tikrais atvejais baterijas.

Nuotraukoje –
„Ignitis Renewables“
Atsinaujinančios energetikos
vadovas Lietuvai
Giedrius Meškelė.

Tarptautinės žaliosios energetikos bendrovės „Ignitis Renewables“ plėtojamas pirmasis Lietuvoje hibridinis parkas turėtų pradėti veikti iki 2024 m. Šalia jau dešimtmetį veikiančio vėjo jėgainių parko Tauragės r. bus įrengtas 22 MW galios saulės elektrinių parkas.

„Sujungus kelias atsinaujinančių išteklių technologijas į vieną prijungimo tašką pasiekiamas didesnis elektros perdavimo tinklo panaudojimo efektyvumas dėl skirtingų technologijų elektros gamybos ne vienalaikiškumo: įprastai saulės jėgainės daugiausiai elektros energijos gamina pavasarį bei vasarą dienos metu, o vėjo – rudens ir žiemos periodu, t. y. tuomet, kai saulės elektrinės gamina mažiau“, – pasakoja „Ignitis Renewables“ Atsinaujinančios energetikos vadovas Lietuvai Giedrius Meškelė.

Pasak jo, hibridinio parko apibrėžimas reiškia, kad į vieną elektros perdavimo ar skirstymo tinklo pajungimo vietą jungiami keli atsinaujinančios energijos išteklių gamybos ar kaupimo įrenginiai, t. y. vėjo ir saulės elektrinės, kurios dar gali būti kombinuojamos su elektros energijos kaupimo įrenginiais – baterijomis.

„Tinklo pralaidumo klausimas itin aktualus tapo pastaruoju metu, kai per gana trumpą laikotarpį buvo pateiktas didelis tinklo rezervacijų kiekis naujiems vėjo ar saulės elektrinių parkams vystyti. Tuo tarpu hibridiniai vėjo ir saulės parkai šią problemą iš dalies išsprendžia, leisdami efektyviau panaudoti turimą prisijungimą prie elektros tinklo ir tokiu būdu tolygiau išnaudojant tinklo pralaidumą, nes saulės ir vėjo jėgainės didžiąją laiko dalį generuoja elektrą skirtingu metu. Be to, tais nedažnais atvejais, kai vėjo ir saulės elektros energijos gamyba sutampa ir viršija nustatytą elektros perdavimo tinklo pralaidumą, tam tikrais atvejais vystytojams gali būti ekonomiškai pagrįsta hibridinį parką papildyti baterijomis, kurios padėtų balansuoti elektros atidavimo į tinklą laiką, tokiu būdu neprarandant dalies pagamintos elektros energijos ir papildomai neperkraunant elektros tinklo“, – aiškina G. Meškelė.

Skaičiuojama, kad pirmojo Lietuvoje įrengto hibridinio parko galios pakaks aprūpinti elektra apie 13 tūkst. šalies namų ūkių. Pašnekovo nuomone, sujungus vėją ir saulę bus pasiektas ne tik didesnis elektros tinklo panaudojimo efektyvumas, bet ir žemesnė parko įrengimo savikaina, palyginus su atvejais, kai įrenginėjamos atskiros skirtingų technologijų elektrinės.

„Investicijos į hibridinio vėjo ir saulės parko įrengimą yra mažesnės, nes panaudojama dalis tos pačios infrastruktūros, reikia įrengti mažiau kabelių, transformatorių“, – vardija „Ignitis Renewables“ atstovas.

Pasak LVEA l. e. p. direktoriaus Edgaro Maladausko, hibridiniai vėjo ir saulės parkai padėtų vystytojams išspręsti ir šiuo metu kylančius iššūkius dėl laisvų žemės plotų atsinaujinančiai energetikai šalyje plėtoti.

„Vėjo ir saulės jėgainių įrengimas vienoje vietoje padeda maksimaliai įdarbinti jau užimamą žemės plotą ir tinklo pajėgumus. Ten, kur jau veikia vėjo elektrinės, įprastai turime žemės ūkio sklypus, tačiau dalis jų tikrai galėtų būti panaudoti saulės jėgainėms įrengti neužimant papildomų teritorijų“, – sako jis.

LVEA vadovo nuomone, svarbu suprasti, kad siekiant Lietuvos atsinaujinančios energetikos tikslų negalima priešinti vėjo ir saulės energetikos – tai yra vienas kitą sėkmingai papildantys atsinaujinantys ištekliai.

„Hibridinių parkų tik daugės, nes poreikiai atsinaujinančiai energetikai auga geometrine progresija. Tai lemia ne vien geopolitinė situacija dėl Rusijos karo Ukrainoje, bet ir augantis elektros energijos vartojimas. Įgyvendinę kuo daugiau vėjo ir saulės energetikos projektų užsitikrintume ne vien energetinę nepriklausomybę, bet ir patenkintume vidaus vartojimo poreikius, taip pat galėtume kalbėti apie mažesnes elektros energijos kainas. Kitas žingsnis būtų atsinaujinančios energetikos eksportas – tam Lietuva taip pat turi daug potencialo“, – įsitikinęs E. Maladauskas. 
Statybunaujienos.lt




Infrastruktūra

nuotrauka
2023-02-07 08:21
Susisiekimo ministerija informuoja ir primena, kad, įvertindama kritinę šalies kelių infrastruktūros būklę, jau trečius metus iš eilės nuolat teikia prioritetą paprastiesiems kelių remontams, rekonstrukcijai bei tiltams ir viadukams tvarkyti. Finansavimas šiems poreikiams yra nuosekliai didinamas ir...
nuotrauka
2023-02-06 05:46
AB Lietuvos automobilių kelių direkcijoje įvyko susitikimas su projektuotojais dėl terminų pagreitinimo projektuojant tiltą per Nevėžį Kėdainiuose (valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 1906 Aukštutiniai Kaniūkai–Babtai–Labūnava–Kėdainiai 44,339 km), kurio sija praėjusią savaitę įgriuvo į upę, ir...
nuotrauka
2023-02-03 07:10
Kėdainių tilto, per kurį dar tą pačią dieną turėjo vykti pats šalies Prezidentas, griūtis – klasikinis pavyzdys, kas atsitinka, kai formalūs reikalavimai ir vykdomi tik formaliai. Plika akimi bet kuris kėdainietis galėjo pasakyti, kad remontas – būtinas čia ir dabar. Defektus pamatė, išvadą 2022-ųjų...
nuotrauka
2023-02-02 05:25
Nuo šiol visiems gyventojams, norintiems įsirengti vietines nuotekų valyklas nereikės gauti statybą leidžiančio dokumento ir vykdyti statybų užbaigimo procedūrų. Išskyrus atvejus, kai jos statomos miestų, saugomose ar kultūros paveldo objektų teritorijose, kur pirmenybė turi būti teikiama jungimuisi...
nuotrauka
2023-02-01 14:14
Transporto priemonėms judėti nuo Molėtų iki Pabradės miesto ir atgal taps dar saugiau, patogiau bei greičiau. Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ atliks šio kelio virš 5 km ilgio ruožo kapitalinį remontą. Darbus, kurie prasidės pasibaigus technologinei pertraukai, planuo...
nuotrauka
2023-01-26 04:52
Švenčionių rajone ties Pabradės poligonu rengiamasi kapitališkai remontuoti rajoninio kelio Pabradė–Meškerinė beveik 6 km ilgio ruožą.
nuotrauka
2023-01-24 07:12
Lietuvoje pradedamas statyti dar vienas naujas vėjo jėgainių parkas – „Windfarm Akmenė One“. Vokietijos kapitalo įmonė „ABOVO red“ Akmenės rajone, Kruopių seniūnijoje, plėtoja 400 MW vėjo jėgainių parką. Simbolinės kapsulės įmūrijimo penktadienį paminėta pirmojo vėjo jėgainių parko etapo pradžia.
nuotrauka
2023-01-17 16:15
Gruodį Susisiekimo ministerija Vilniaus gyventojus supažindino su parengtu specialiojo teritorijų planavimo dokumento projektu, kuriame numatytos konkrečios teritorijos, žemės sklypai ir jų dalys, per kuriuos eis „Rail Baltica" geležinkelio linija ruože Kaunas–Vilnius. Vėžės įrengimas palies kai kur...
nuotrauka
2023-01-12 13:57
Keliams ir gatvėms reikalinga nuolatinė priežiūra, tačiau remonto darbai gyventojams bei eismo dalyviams neretai sukelia nepatogumų. Visgi apgalvotas darbų planavimas ir šiuolaikiniai kelių priežiūros metodai suteikia galimybę užtikrinti sklandesnę bei efektyvesnę kelių priežiūrą su kuo mažesniais t...
nuotrauka
2023-01-12 04:51
Pavojingųjų atliekų tvarkymo bendrovė „Toksika“ pradeda naują projektą – Šiaulių rajone, Jurgeliškių kaime, buvusio sąvartyno teritorijoje bus statomas naujas saulės elektrinių parkas. Šiuo projektu „Toksika“ įgyvendina savo aplinkosaugos tikslus, kuriais siekia mažinti įmonės poveikį aplinkai ir už...
nuotrauka
2023-01-10 09:00
Aplinkos apsaugos agentūra pastebi, kad išaugo planuojamų įrengti vėjo elektrinių skaičius. Tai atspindi gaunamų nagrinėti dokumentų skaičius.
nuotrauka
2023-01-09 05:15
Vilniaus miesto savivaldybėje vyko diskusijos su gyventojais dėl projektuojamos Šiaurinės gatvės, kuri sukurtų vakarinės miesto dalies – Fabijoniškių, Pašilaičių, Justiniškių, Šeškinės – ir Vakarinio aplinkkelio jungtį. Pabrėžiama, kad ši gatvė bus ne tik transporto jungtis, ji kurs kokybiškesnę, da...
nuotrauka
2023-01-04 08:14
Praėjusiais metais Neringos savivaldybei pavyko ženkliai pagerinti kurorto gatvių ir takų būklę. Neringos gatvių tvarkybos darbai planuoti taip, kad darytų kuo mažesnę įtaką kurortiniam gyvenimui, todėl pirmiausia tvarkytos atokesnės vietos.
nuotrauka
2023-01-03 14:31
Baigėsi kvietimas teikti paraiškas Europos Sąjungos (ES) apyvartinių taršos leidimų prekybos sistemoje dalyvaujančioms apdirbamosios pramonės įmonėms, norinčioms įsirengti saulės ar vėjo elektrines. Investicijomis į atsinaujinančius energijos išteklius susidomėjo 16 įmonių, kurios prašo kiek daugiau...
nuotrauka
2022-12-30 10:18
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija paskelbė viešąjį pirkimą magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai („Via Baltica“) ruožo nuo 56,83 iki 72,50 km rekonstravimo darbams. Planuojama, kad sėkmingai atlikus viešųjų pirkimų procedūras, darbus bus galima pradėti 2023 m. viduryje.
nuotrauka
2022-12-22 09:49
2023 m. bus pradėtas įgyvendinti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai 0,00 km estakados kapitalinio remonto projektas. Remonto darbai turės būti atlikti per 13 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo. VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) ir r...
nuotrauka
2022-12-22 05:08
Seimas pritarė Atsinaujinančių išteklių energetikos ir Elektros energetikos įstatymų pataisoms, kurios nustato sąlygas atsinaujinančios energetikos plėtrai Lietuvos jūrinėje teritorijoje be paramos. Įstatymų pakeitimais siekiama sukurti kaip įmanoma aiškesnes ir spartesnes konkursų organizavimo proc...
nuotrauka
2022-12-20 10:30
Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos sutartis dėl magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai („Via Baltica“) ruožo nuo 79 iki 85 km rekonstravimo. Planuojama, kad šiame ruože statybos darbai bus pradėti dar šiais metais, o baigti kitų metų rudenį. Sutarties vertė – apie 66,7 m...
nuotrauka
2022-12-20 10:23
Baigiamas dar vienas europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ teritorijų planavimo etapas – jau patvirtinti Kauno geležinkelio mazge numatyti konkretizuoti sprendiniai. Netrukus visos suinteresuotos šalys bus kviečiamos per dviejų mėnesių laikotarpį susipažinti su specialiajame teritorijų planavi...
nuotrauka
2022-12-15 11:24
Jau kitą vasarą poilsiautojai iš Smiltynės į Nidą viename gražiausių šalies kampelių galės patogiau keliauti dviračiais. Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ pradeda dviejų Kuršių nerijos regioniniu parku einančio dviračių tako ruožų rekonstrukcijos darbus. Iš viso daugia...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra