Kauno LEZ pradėjo veikti 40-ies elektromobilių įkrovimo vietų parkas su galinga saulės jėgaine
Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje šalia skubių siuntų tarnybos „UPS“ pastato, adresu Terminalo g. 1 įkurta aikštelė galės aptarnauti apie 4000 elektromobilių per metus. Būtent tokiam kiekiui visiškai įkrauti užteks virš jos įmontuotos saulės elektrinės sugeneruotos energijos, kuri bus naudojama 20-čiai „Elinta Charge“ pagamintų CityCharge V2 įkrovimo stotelių, kiekvienoje jų – po du 22 kW galios įkrovimo lizdus.
Giedromis dienomis – energija tiesiai iš saulės
„Galima sakyti, kad saulėtomis dienomis elektromobiliai krausis iš saulės tiesiogine to žodžio prasme, taip maksimaliai išnaudojant atsinaujinančios energijos naudą. Be to, kadangi elektrinė pastatyta vietoje, kur tuo pačiu metu intensyviai vartojama elektra, nėra apkraunami elektros tinklai, kurių apkrova pastaruoju metu tampa problema dėl suaktyvėjusios atsinaujinančios energetikos plėtros”, – teigia pranešime cituojamas saulės elektrinę ir stoginę sumontavusios įmonės „Soliport“ vadovas Gediminas Onaitis.
Bendrovės „Soliport“ nuotr. „Elinta Charge” įkrovimo stotelių parkas yra prijungtas prie galios įvado, kuris taip pat apkrautas ir greito įkrovimo stotelėmis, todėl kartu su stotelėmis įdiegta ir išmani dinaminės galios valdymo sistema (DLM). Ji užtikrina, kad įkrovimo metu nebūtų viršyta įvado apkrova, ir stotelės galėtų krauti maksimalia galia, išnaudodamos visą atsinaujinančią saulės elektros energiją bei likutinę įvado galią.Elektrinė įrengta urbanizuotoje teritorijoje, neprarandant vertingų žemės plotų. Šis sprendimas, pasak G. Onaičio, apjungia kelis privalumus – gaminama švari energija, o tuo pačiu ten stovintiems elektromobiliams suteikiama apsauga nuo kaitros vasarą, tad mažėja oro kondicionieriaus naudojimo būtinybė. O žiemą nebėra poreikio valyti sniegą nuo aikštelės ir automobilių.
Inovacijos patogiai pritaikytos miestams
Pranešime cituojamas Vaidas Bielinis, įkrovimo stotelių kūrėjos ir gamintojos „Elinta Charge“ vadovas sako, kad tokios inovatyvios infrastruktūros plėtra padeda kurti tvaresnę ir efektyvesnę elektromobilių įkrovimo ekosistemą, kuomet inovacijos gali būti naudingai pritaikytos miesto sąlygomis, suteikiant tiek ekonominių, tiek aplinkosauginių privalumų.
Bendrovės „Elinta Charge“ nuotr. „Vakarų Europoje, ypač Prancūzijos ir Vokietijos rinkose, tokio tipo automobilių stovėjimo aikštelių, tiek elektromobilių įkrovimo parkų su saulės elektrinėmis ženkliai daugėja. Čia įvairaus dydžio automobilių stovėjimo plotai sėkmingai paverčiami saulės energijos gamybos aikštelėmis, saugant vertingos žemės plotus“, – teigė savo produkciją daugiau nei 45 valstybes visame pasaulyje eksportuojačios įmonės vadovas.Pasak V. Bielinio, šiose šalyse tai skatina ir nauji įstatymai dėl atsinaujinančiųjų energijos išteklių gamybos spartinimo. Prancūzijoje ir dalyje Vokietijos regionų įrengti saulės kolektorius virš tam tikro dydžio naujų bei senų automobilių stovėjimo aikštelių tapo teisine prievole. Be to, Prancūzijoje iki 2025 m. sausio 1 d. šalia negyvenamosios paskirties pastatų esančiose automobilių stovėjimo aikštelėse, kuriose yra daugiau kaip 20 stovėjimo vietų, privalo būti įrengtas bent vienas elektromobilio įkrovimo taškas.
Jo teigimu, į tvarumą orientuotos permainos neišvengiamai paveiks ir Lietuvos elektromobilių infrastruktūrą. Tarp įmonės įgyvendintų projektų – 176 įkrovimo taškus turintis ir absoliučiai visose parkavimo vietose galimybę įkrauti elektromobilį užtikrinantis „S28” verslo centro projektas Vilniuje.