2024 balandžio 20 d. šeštadienis, 14:06
Reklama  |  facebook
Naujienos

Vilniuje pristatytos pirmosios „Statyk ir važiuok" aikštelės

2017-08-01 06:55
Vilniuje pradeda veikti naujovė - užsienyje populiarios „Park & Ride" („Statyk ir važiuok" )aikštelės, kurios neatsiejamos nuo modernaus miesto veido. Pagrindinėse privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose atidaromos kombinuotos kelionių jungties aikštelės, kuriose vairuotojai galės palikti savo automobilį ir kelionę tęsti viešuoju transportu. Šiomis aikštelėmis galės naudotis bet kuris vairuotojas, gyvenantis Vilniuje ar atvykęs į Vilnių ir keliaujantis į miesto centrinę dalį.
nuotrauka
Fotografo Sauliaus Žiūros nuotr.


Pirmasis paslaugą praktiškai išbandė Vilniaus meras Remigijus Šimašius: „Vilniaus yra vienintelis iš didžiųjų Lietuvos miestų, kuriame gyventojų kasmet vis daugėja, ir savaime aišku, jog didėjantis gyventojų skaičius kelia didelių iššūkių sostinės susisiekimo sistemai. Todėl pradedame formuoti Vakaruose paplitusios „Statyk ir važiuok" sistemos aikšteles, kuriose toliau nuo centro gyvenantys vilniečiai galėtų saugiai palikti savo transporto priemones ir kelionę tęsti viešuoju transportu. Taip tikimės sumažinti užterštumą miesto centre, stovėjimo vietų apkrovimą, o ir vairuotojai sutaupys pinigų, kadangi nereikės mokėti parkavimo rinkliavos už stovėjimą centre", – sakė meras.

Vilniaus savivaldybės atstovai informuoja, kad pirmosios „Statyk ir važiuok" aikštelės Vilniuje įrengtos pagrindinėse privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose: Ukmergės g. 246 (šalia PC „Senukai"), Sėlių g. 62 (Žvėryne) ir V. Gerulaičio g. 1 (priešais verslo centrą „Technopolis").

Iki centro ir atgal – vos už 2 eurus

Kaip pasakoja Vaidotas Meškauskas, SĮ „Susisiekimo paslaugos" Bendrųjų reikalų departamento vadovas, vykdantis direktoriaus funkcijas, pirmųjų aikštelių vietos pasirinktos neatsitiktinai, o įvertinus daugybę veiksnių. Be to, šios sistemos privalumus bus galima pamatyti jau po pirmojo mėnesio.

„Statyk ir važiuok" projekto aikštelių vietos pasirinktos neatsitiktinai – netoli aikštelių yra viešojo transporto stotelės, kuriose viešasis transportas piko metu važiuoja dažnai, kas kelias minutes, ir jis važiuoja centro kryptimi. Aikštelės įrengtos greta greitųjų autobusų maršrutų tinklo, kuriame numatyta A juostų plėtra. Todėl galima tikėtis greitų kelionių viešuoju transportu, nors jau ir dabar tam tikrose atkarpose viešasis transportas pirmauja prieš asmeninius automobilius", – teigia V. Meškauskas.

Anot SĮ „Susisiekimo paslaugos" atstovo, tikimasi, kad šių aikštelių patogumas ir patrauklumas paskatins vairuotojus pakeisti savo įpročius – į miesto centrinę dalį nevažiuoti asmeniniu automobiliu, taip mažinant užterštumą, stovėjimo vietų apkrovimą.

Fotografo Sauliaus Žiūros nuotr.

Taip pat teigiama, jog vairuotojai sutaupytų visai nemažą sumą pinigų, kadangi nebereikėtų mokėti automobilių stovėjimo rinkliavos už stovėjimą centre, kai automobilis saugiai paliktas „Statyk ir važiuok" aikštelėje. Tuo tarpu keliauti viešuoju transportu tikrai bus greičiau nei asmeniniu automobiliu, ir visa tai – su vos 2 eurus kainuojančiu bilietu, kuris suteikia teisę neribotą kiekį kartų važiuoti Vilniaus viešuoju transportu iki tos pačios dienos pabaigos.

„Vilnius nuosekliai investuoja ir į visos transporto infrastruktūros gerinimą: formuojami nauji pėsčiųjų bei dviračių takai, nuolat tikrinama, kaip veikia viešajam transportui skirtų eismo juostų sistema, planuojama jų plėtra. Viešojo transporto parką papildys šimtai naujų transporto priemonių, kuriomis greitai ir patogiai pavyks pasiekti darbą, mokslo ar kitas įstaigas, įsikūrusias sostinės centre. Visa tai daroma skatinant vilniečius ir miesto svečius savo kelionėms dažniau rinktis alternatyvias susisiekimo priemones, kurios – ne tik pigesnės, bet ir sveikesnės. „Statyk ir važiuok" aikštelės – dar viena puiki paskata darnesniam judumui užtikrinti", – viliasi SĮ „Susisiekimo paslaugos" atstovas V. Meškauskas. 

Statybunaujienos.lt