90 proc. Trakų gyventojų nepatenkinti miesto autobusų stoties būkle
Dažniausiai tyrimo metu gyventojų minėtos Trakų miesto problemos – apleistos ežerų pakrantės (taip mano 24 proc. apklaustų gyventojų) ir apskritai nesutvarkytas, neestetiškas miestas (21 proc.). Toliau nurodomos tokios problemos, kaip poreikis renovuoti apleistus senus pastatus (15 proc.), aplinkkelio poreikis ir sunkumai apvažiuoti miestą (15 proc.), tvarkos trūkumas (12 proc.), nepakankama žolės priežiūra, gėlynų stoka ir negenėti medžiai (10 proc.).
„Daugeliui Trakų gyventojų nurodytų problemų spręsti reikalingos išties didelės investicijos, o savivaldybės ir biudžeto lėšos Trakų viešajai infrastruktūrai gerinti, deja, nėra pakankamos. Todėl tol, kol degs raudona šviesa verslo investicijoms, kaip, pavyzdžiui, Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos atveju, ir toliau trypčiosime vietoje, o problemos pačios neišsispręs“, – tyrimo rezultatus komentuoja Trakų rajono savivaldybės merė Edita Rudelienė.
Skirs lėšų pakrančių ir gatvių tvarkymui
Atsižvelgiant į Trakų rajono savivaldybės veiklos strategiją ir gyventojų nuomonės tyrimo rezultatus, artimiausiu metu savivaldybė daugiausiai dėmesio skirs gatvių ir pakrančių tvarkymui, o jau šį rudenį bus baigta trijų gatvių (Vilniaus, Gedimino, Aukštadvario) rekonstrukcija. Taip pat yra baigiamos sklypų paėmimo visuomenės poreikiams procedūros, atversiančios kelią tolesniam aplinkkelio projekto vykdymui. Dėmesio sulauks ir švietimo įstaigos – jau pasirašyta Trakų meno mokyklos rekonstrukcijos rangos sutartis.
„Kartu tikimės, kad sparčiau pradės judėti autobusų stoties rekonstrukcijos projektas, nes būtų labai gaila prarasti galimybę privačiomis lėšomis atnaujinti svarbiausią miesto susisiekimo mazgą, į kurio rekonstrukciją verslas ketina investuoti 3 mln. eurų, ne tik sutvarkant pagrindinius miesto vartus, bet ir sukuriant Trakų gyventojams mažiausiai pusšimtį darbo vietų. Tokios projektų „nesėkmės istorijos“, kad Trakuose neįmanoma investuoti, atbaido potencialius investuotojus ir kitose srityse, nors miestui gyvybiškai reikia viešbučių ir kitų paslaugų, skirtų turistams. Tačiau kiek tai priklauso nuo savivaldybės, mes ir toliau padėsime verslui kurtis ir vystytis Trakų rajone,“ – sako Trakų rajono savivaldybės merė Edita Rudelienė.
Gyventojai galėjo pasirašyti peticiją
Portalo Statybunaujienos.lt redakcija primena, kad 2016 m. vasario mėn. Trakų savivaldybės atstovai skelbė, kad bendrovė „Trastas“ ketina investuoti apie 3 mln. eurų į Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projektą. Buvo skelbiama, kad rekonstravus senąją Trakų autobusų stotį, kurios pastatai statyti dar 1987 m., naujų pastatų komplekso bendras plotas sudarys apie 2 tūkst. kv. metrų. Stotyje turėjo būti įrengta patogi keleivių laukimo zona, parduotuvė, kavinė, sukurta erdvė smulkiojo verslo prekybai ir paslaugoms, įsikurs Trakų informacijos centras ir dviračių nuomos punktas. 72 vietų automobilių parkavimo aikštelėje suplanuotos ir elektromobilių įkrovimo vietos.
Tuo tarpu Seimo narys Naglis Puteikis teigė, kad naujasis projektas nedera su istoriniu paveldu.
„Kreipiausi į Valstybinę kultūros paveldo komisiją ir Seimo Kultūros komitetą dėl brutalių paveldo naikinimo atvejų vertinimo ir tokios praktikos užkardymo. Sumanymą Trakų prieigose statyti tokio dydžio prekybos centrą pagal brutalumą lyginčiau su vieną iš gražiausių Kauno krantinių milžiniška automobilių stovėjimo aikštele sudarkiusiu ir Karmelitų bažnyčią užgožusiu „Akropoliu“, kurio pavyzdys puikiai iliustruoja liūdną faktą, kad atsakingų institucijų pareigūnai išduoda leidimus ir paveldo atžvilgiu nusikalstamiems projektams. Atkreipiu dėmesį, kad šis projektas sukėlė ir dėl paveldo likimo sunerimusios visuomenės protestą, yra paskelbta peticija, kurią š.m. kovo 1 d. jau pasirašė 657 žmonės,“ – spaudai sakė seimo narys Naglis Puteikis.