2025 m. gegužės 17 d. šeštadienis, 5:43:33
Reklama  |  facebook

Atgyja Jurbarko uostas: Nemunu kroviniai jau gabenami į Klaipėdą

2024-08-16 09:54
Rugpjūčio 8 d. pirmą kartą grūdai plukdyti Nemunu. Į Klaipėdos uostą buvo atgabentas įspūdingas 1000 tonų grūdų krovinys. Kelionė įvykdyta didžiausia upine barža Baltijos šalyse. AB „Linas agro“ yra pirmoji bendrovė, pasirinkusi grūdų pervežimą Nemunu, taip patvirtindama vidaus laivybos efektyvumą. Prognozuojama, kad šiemet bus surinkta 7,5 mln. tonų grūdų, kurių didžioji dalis bus eksportuojama per Klaipėdos uostą. Nuspręsta pasirašyti Tarpusavio supratimo memorandumą tarp Jurbarko rajono savivaldybės ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto dėl Jurbarko uosto vystymo drauge su Klaipėdos uosto direkcija. Memorandumo pasirašymas numatytas rugsėjo 30 d.
nuotrauka
Vidaus vandens kelių direkcijos nuotr.


Minimos įmonės
Jurbarko r. savivaldybė,
Vidaus vandens kelių direkcija, VĮ,
Klaipėdos valstybinis jūrų uostas (iki 2023 m. VĮ), AB
Linas Agro Group, AB
Bega, Klaipėdos jūrų krovinių kompanija, UAB

„Jurbarko uostas – unikali galimybė tiek Jurbarko rajonui, tiek Tauragės ir Marijampolės regionams, tiek visai Lietuvai plėtojant krovinių gabenimą vandens keliu“, – grūdų gabenimą upine barža komentavo pranešime cituojamas Jurbarko rajono savivaldybės meras Skirmantas Mockevičius.

 Aplinkai draugiškesnis gabenimo būdas

„Nemunas Lines“, pasak Jurbarko savivaldybės atstovų, įnešė naujų galimybių lietuviško derliaus logistikoje. Jurbarko uoste dar savaitės pradžioje užvirė krovos darbai. Nepaisant to, kad baržos grimzlė pritaikyta palyginus nedideliam –180 cm gyliui, daugiau nei 75 m ilgio laivas gali talpinti įspūdingą tonažą – net 1300 tonų grūdų ar kitų birių medžiagų. Tiek pat krovinio tilptų į 26-ių (50 t) vagonų traukinį arba net 54-ių (24 t) vilkikų vilkstinę.

„Efektyvus Nemuno pritaikymas krovininei laivybai bei sklandaus susisiekimo tarp vandens kelių užtikrinimas yra vieni svarbiausių mūsų siekių vidaus vandens transporto sektoriuje. Todėl labai džiaugiamės, kai atsiveria dar viena aplinkai draugiškesnė, saugesnė ir pigesnė alternatyva krovinių gabenimui sausumos keliais. Grūdų gabenimo Nemunu iki pat Klaipėdos uosto galimybė atliepia vietinių žemės ūkio produktų augintojų paklausą bei užtikrina žingsnį tvaresnio susisiekimo link“, – teigia pranešime cituojamas susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas.

Vidaus vandenų kelių direkcija

Vidaus vandens kelių direkcijos nuotr.

„Krovininė logistika vandens keliu – užsienio šalyse įprastas, patogus ir efektyvus būdas gabenti krovinius, ypač – nestandartinių gabaritų, labai sunkius ir birius. Vystydami vidaus laivybą stipriname ir jūrinę valstybę. VVKD rodo lyderystę ir savo pajėgumais pastatė didžiausią baržą, atnaujina laivyną ir siekia dalį krovinių Lietuvoje perkelti į vandens kelius, kartu sumažinti sunkiojo transporto srautus keliuose. Laivai yra labiau ekologiški, saugesni ir pigesni", – teigė pranešime cituojamas Vidaus vandenų kelių direkcijos vadovas V. Vinokurovas.

Praėjusių metų vasarą pabaigtas ambicingas projektas, kurio metu buvo modernizuotas laivybos kelias tarp Kauno ir Klaipėdos. Nemunas tapo jūrinio uosto tęsinys. Šis projektas ne tik padidino Lietuvos jūrinės valstybės reikšmę, bet ir Kauną su Jurbarku sujungė su tarptautiniais logistikos maršrutais. Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) pastangos kurti naują infrastruktūrą jau šiemet leido pradėti grūdų gabenimą iš Jurbarko.

Tikisi, kad mažės krovininio transporto automagistralėse

„Nemuno upės išnaudojimą krovinių gabenimui iš ir į Klaipėdos uostą apibūdinčiau kaip naują erą uosto krovinių logistikai, kuri kartu, tikiu, ilgainiui ženkliai prisidės prie transporto srautų mažinimo ir uosto veiklos efektyvumo didinimo“, – sako pranešime cituojamas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Vidaus vandenų kelių direkcija

Grūdų krovinys atkeliavo iš Jurbarko į Klaipėdos uostą. Vidaus vandens kelių direkcijos nuotr.

„Tai, kad vandens kelias pagaliau yra išnaudojamas lietuviškiems grūdams gabenti į uostą, yra itin reikšmingas įvykis. Jau daug metų teikdami uosto paslaugas žemės ūkio produktų augintojams, prekybininkams, įžvelgėme tokios alternatyvos potencialią paklausą, pavyzdžiui, iš tam tikrų Lietuvos regionų į jūrų uosto terminalus Nemunu baržomis gabenti eksportuojamus grūdus, o atgal iš uosto į ūkius – importuojamas trąšas ar kitas ūkininkams reikalingas prekes. Kita vertus, tokia logistika šalies keliuose gali ženkliai sumažinti sunkiojo krovininio autotransporto, o jei baržas, kaip planuojama, stumdys elektriniai stūmikai, tuomet ir ši krovinio kelio dalis bus praktiškai be emisijų“, – sako pranešime cituojamas Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ generalinis direktorius Laimonas Rimkus.

Pasak L. Rimkaus, dar prieš keletą metų bendrovė kartu su partneriais Lietuvos jūrinio klasterio rėmuose buvo parengę projektą, skirtą skatinti būtent tokią krovininę vidaus vandenų laivybą. Todėl džiugu, kad tai tampa realybe, o ilgamečiai partneriai – AB „Linas Agro“ ėmėsi realių žingsnių pasinaudoti tokios logistikos teikiamomis galimybėmis.

Vandens kelių logistiką pasirinkusios įmonės teigia, kad upių transportas padeda optimizuoti krovinių maršrutus ir mažinti bendrą įmonės generuojamą CO2 pėdsaką nei vežant juos automobilių kelių transportu. Kaip ir sausomos keliuose, taip ir laivyboje – vos tik pagerėja sąlygos, iškart pastebimi pokyčiai. Laivų skaičius Nemune auga, o verslo dėmesys krovinių pervežimu upėmis sparčiai didėja. Šiuo metu vidaus laivyba vidaus keliais išgyvena sniego gniūžtės efektą – vis daugiau verslų ir žmonių sužino apie naujas galimybes, ima dalyvauti laivyboje.
Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2025-05-16 13:49
Pasvalio rajone atsinaujinančios energetikos įmonių grupė „E energija“ pradėjo trijų saulės ir vėjo hibridinių parkų statybą.
nuotrauka
2025-05-16 10:56
Šiaulių miestas žengia pirmuosius žingsnius bendruomeninės energetikos plėtros link – pasirašyta sutartis tarp Nacionalinio plėtros banko ILTE ir asociacijos „Saulės dominija“ dėl dotacijos techninei pagalbai steigiant energetikos bendriją.
nuotrauka
2025-05-14 15:06
Rekordinį 2024-ųjų metų infrastruktūros projektų lietų Lietuvoje keičia rekordinė projektų sausra – viena didžiausių Lietuvos susisiekimo infrastruktūros grupių „Fegda grupė“ prognozuoja, kad po rekordiškai sėkmingų praėjusių metų grupės veiklos apimtys šiemet trauksis mažiausiai 30 proc., o pesimis...
nuotrauka
2025-05-14 11:27
Klaipėdiečiai netrukus sulauks reikšmingų permainų – planuojamas Šilutės plento atkarpos nuo Rimkų geležinkelio iki Smiltelės g. kapitalinis remontas. Šiuo metu baigiami rengti dokumentai, būtini rangos darbų pirkimo procedūros pradžiai.
nuotrauka
2025-05-13 10:15
Vilniaus miesto savivaldybė išdavė statybos leidimą naujam pėsčiųjų ir dviratininkų tiltui per Nerį. Tiltas sujungs A. Goštauto ir Upės gatves bei taps svarbia grandimi darnaus judumo infrastruktūroje. Planuojama, kad tiltas bus baigtas iki 2027 m.
nuotrauka
2025-05-13 10:07
AB „Via Lietuva“ praneša, kad šiuo metu tiek didesnio, tiek mažesnio intensyvumo valstybinės reikšmės keliuose tvarkoma 13 tiltų, iš kurių didžioji dauguma yra kritinės būklės. Dar 11 tiltų remonto darbai yra viešųjų pirkimų procedūrų etape, todėl, sėkmingai pasirašius sutartis, darbai prasidėtų dar...
nuotrauka
2025-05-12 09:24
Nacionalinis plėtros bankas ILTE ir tarptautinė atsinaujinančios energetikos bendrovė „Green Genius“ sutarė dėl 10 nutolusių saulės parkų visoje Lietuvoje finansavimo. Projektams, kurių bendra galia sieks net 89,67 MW, skirtų paskolų vertė siekia 48,9 mln. eurų.
nuotrauka
2025-05-09 11:21
Klaipėdos centrinėje dalyje esančios Danės gatvės laukia dideli pokyčiai. Gatvės atkarpa nuo Laivų skersgatvio bus rekonstruota ir pratęsta iki pat Artojo gatvės. Darbai prasidės jau šiais metais – pradedamos procedūros rangovui parinkti.
nuotrauka
2025-05-09 10:17
Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ pradeda dar vieną krašto apsaugai svarbų kelių remonto projektą. Bendrovei patikėta išasfaltuoti į Kairių karinį poligoną vedančią Marių gatvę Klaipėdos rajone. 1,8 km žvyrkelio rekonstrukcijos darbų vertė pagal su Klaipėdos rajono adm...
nuotrauka
2025-05-06 11:19
„Via Lietuva“ šią savaitę planuoja skelbti viešąjį pirkimą dėl elektroninės kelių rinkliavos (e-tolling) sistemos nuomos. Šis modelis leidžia greičiau ir efektyviau įdiegti sistemą, pasitelkiant tarptautinę praktiką. Tokiu būdu siekiama užtikrinti skaidrų, modernų ir aukštus kibernetinio saugumo rei...
nuotrauka
2025-05-05 13:02
Balandžio mėnesį net 99 proc. suvartotos elektros pasigaminome Lietuvoje. Bendra vietinė elektros gamyba patenkino rekordinę dalį elektros energijos vartojimo poreikio, o daugiausia jos pagamino vėjo, saulės ir šiluminės elektrinės. Tai didžiausias nacionalinės generacijos mėnesio rodiklis nuo Ignal...
nuotrauka
2025-05-05 09:10
Gyventojai, įsigiję saulės elektrines iš nutolusių saulės elektrinių parkų, vis dar gali pasinaudoti valstybės parama – kovo 4 d. paskelbtas kvietimas teikti prašymus paramai gauti pratęsiamas nuo gegužės 5 d. iki rugpjūčio 29 d.
nuotrauka
2025-05-02 13:49
Didžiausias Palangos savivaldybės įgyvendinamas infrastruktūros projektas įgauna pagreitį – architektūros ir inžinerinių konsultacijų bendrovė „Sweco Lietuva“ parengė Šventosios valstybinio jūrų uosto statybos ir akvatorijos gilinimo projektinius pasiūlymus. Specialistai parengė projekto vizualizaci...
nuotrauka
2025-05-02 13:11
Panevėžio regione iki 2030-ųjų bus įgyvendinti mažiausiai 20 karinės infrastruktūros projektų, kurių vertė – apie 110 mln. eurų. Krašto apsaugos ministerija didelę dalį investicijų skyrė Lietuvos kariuomenės Karaliaus Mindaugo husarų bataliono ir Pajuosčio karinio aerodromo infrastruktūros plėtrai.
nuotrauka
2025-04-30 11:47
Energetikos ministerija kartu su didžiausiomis šalies energetikos įmonėmis imasi aktyvių veiksmų stiprinant šalies kritinės energetikos infrastruktūros objektų fizinę saugą. Pasitelkus Lietuvos kariuomenės paramą, Gaižiūnų poligone sėkmingai išbandytos specialios konstrukcijos, skirtos apsaugoti str...
nuotrauka
2025-04-29 09:27
Statant vėjo jėgainių parkus, galutinę išvadą dėl planuojamos ūkinės veiklos priima Aplinkos apsaugos agentūra. Tačiau pakeitus Poveikio aplinkai vertinimo (PAV) įstatymą, Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba irgi yra atsakinga už visų planuojamų ūkinių veiklų galimo poveikio kraštovaizdžiui ir bio...
nuotrauka
2025-04-28 09:58
Nuosavoje sodyboje įrengta saulės elektrinė tampa vis populiaresniu sprendimu tarp Lietuvos gyventojų, ieškančių tvarių energijos šaltinių. Šis pasirinkimas ne tik atspindi aplinkosauginį sąmoningumą, bet ir strateginį mąstymą, užtikrinantį nepriklausomumą nuo centralizuotų energijos tinklų. Ypač ta...
nuotrauka
2025-04-25 10:01
Šilumos ir karšto vandens tiekėjas AB Vilniaus šilumos tinklai (VŠT), valdantis ilgiausią Lietuvoje šilumos tiekimo tinklą, pradėjo plataus masto vamzdynų atnaujinimo darbus. Įvairiose sostinės vietose iki šildymo sezono pradžios bus pakeista kiek daugiau nei 10 km vamzdynų, kuriais į klientų namus ...
nuotrauka
2025-04-24 07:50
„Rail Baltica“ – tai vienas didžiausių ir ambicingiausių infrastruktūros projektų visame Baltijos regione, kuriuo siekiama sukurti modernią geležinkelio jungtį nuo Talino iki Varšuvos. Per visą trasą bus nutiesta apie 870 kilometrų europinės vėžės geležinkelio, iš kurių net 392 kilometrai drieksis p...
nuotrauka
2025-04-23 13:41
2025-uosius metus Lietuva pasitiko vienu reikšmingiausiu energetikos istorijos mūsų šalyje įvykiu – sinchronizacija su kontinentinės Europos tinklais. Šis įvykis žymėjo, jog vienas svarbiausių atnaujintos Nacionalinės energetinės nepriklausomybės strategijos tikslų – įgyvendintas. Tačiau, kur Lietuv...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra