Atidaroma viena „Via Baltica“ pusė netoli Lenkijos: eismas iki sienos jau vyksta nauja magistrale

Į Lenkiją ir iš jos vykstantys vairuotojai gali savo akimis stebėti, kaip sparčiai pasienyje baigiama modernizuoti paskutinė „Via Baltica“ kelio atkarpa nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos. Šiuo metu čia darbus ruože prie Lietuvos ir Lenkijos sienos vykdo apie 350 darbuotojų, zuja daugiau nei 100 vienetų statybinės technikos.
Viadukams ir kitiems statiniams užbaigti liko trečdalis darbų
Nuo darbų pradžios praėjusiais metais, iki šiol jau nutiesta apie 75 proc. pagrindinio keturių eismo juostų magistralinio kelio, įrengta 60 proc. jungiamųjų kelių, o žiedinių sankryžų įrengimas pasiekė 50 proc. Taip pat atlikta daugiau nei pusė kitų infrastruktūros sprendinių – nuo lietaus nuotekų tinklų iki techninių inžinerinių sistemų.
„Via Lietuva“ nuotr.
Tuo pačiu gerokai pasistūmėjo statinių, įskaitant viadukus bei gyvūnų praėjimus, įrengimo darbai – jų įgyvendinimas šiuo metu siekia apie 70 proc.
Pastaruoju metu darbų ruože aktyviai vyksta asfalto dangų klojimo darbai, magistraliniame kelyje įrengiami apsauginiai atitvarai, statomos triukšmo užtvaros. Žiedinėje sankryžoje bei apjungiamuosiuose keliuose formuojamos žemės sankasos. Jungiamuosiuose keliuose rengiamos dangų konstrukcijos: apsauginiai šalčiui atsparūs sluoksniai, pagrindo sluoksniai iš skaldos.Atskiruose kelių ruožuose vykdomi šlaitų padengimo dirvožemio sluoksniu darbai, sėjama žolė. Aktyviai vykdomi darbai statant kelio apšvietimui reikalingą įrangą, taip pat pabaigos link artėja ryšių tinklų perkėlimo darbai. Netolimoje ateityje numatoma pradėti apsauginės tinklo tvoros nuo gyvūnų įrengimo darbus, rugpjūčio antroje pusėje turi prasidėti medžių krūmų (želdinių) sodinimo darbai.
Įgyvendinant projektą šiame ruože bus pastatyti 2 viadukai, 3 tuneliniai praėjimai gyvūnams, 10 žiedinių sankryžų, 3 tuneliniai pravažiavimai, 1 stovėjimo ir poilsio aikštelė (iki šiol moderniausia Lietuvoje), 1 žaliasis tiltas gyvūnų migracijai.
„Via Lietuva“ nuotr.
Rangovai palaiko tempą: darbus vykdo ir šeštadieniais
„Via Baltica“ rekonstravimas vyksta įspūdingu tempu – galime pasidžiaugti, kad jau atlikta daugiau nei pusė visų darbų ir projekto įgyvendinimas juda pabaigos link. Šio projekto svarbą sunku pervertinti – jis gerokai padidins eismo saugą, užtikrins sklandesnį prekių ir patogesnį ir greitesnį keleivių judėjimą bei leis Lietuvai dar tvirčiau įsitvirtinti kaip svarbiai tranzito šaliai tarp Baltijos ir Vidurio Europos regionų. Tai ne tik kelias – tai naujas kokybės lygmuo Lietuvos ir viso regiono kelių transporte“, – akcentuoja AB „Via Lietuva“ l. e. p. generalinis direktorius Martynas Gedaminskas.AB „Kauno tiltai“ generalinis direktorius Aldas Rusevičius pabrėžia, kad „Via Baltica“ ruožo Marijampolė–Lenkijos siena rekonstrukcija šiuo metu yra neabejotinai vienas reikšmingiausių ir didžiausių kelio statybos darbų, vykdomų mūsų šalyje.
„Bendrai esame atlikę daugiau nei pusę modernizavimo projekte numatytų darbų. Skaičiai, tempai, darbų įvairovė bei apimtys yra išties įspūdingi. Atsižvelgdami į įsipareigojimų vykdymo spartą, kai kuriuos darbus atliekame ir šeštadieniais. Geriausio rezultato siekiame dirbdami su 350 įvairių specializacijų žmonių komanda. Taip pat pasitelkta apie 100 vienetų įvairios kelių statyboje naudojamos technikos. Dedame maksimalias pastangas, kad laiku ir kokybiškai įvykdytume mums patikėtą ir visai Lietuvai svarbų projektą“, – teigė pranešime cituojamas A. Rusevičius.
„Via Lietuva“ nuotr.
Bendra „Via Baltica“ nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos modernizavimo vertė siekia beveik 543 mln. Eur su PVM.Per Lietuvą einanti „Via Baltica“ dalis turi būti baigta modernizuoti 2030 m. Artimiausiu metu planuojama pradėti specialiojo plano ir žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras dėl likusios „Via Baltica“ dalies nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos sienos.