2024 vasario 25 d. sekmadienis, 7:59
Reklama  |  facebook

Įgyvendinus „Rail Baltica“ projektą – tiesioginis susisiekimas su ES šalimis

2023-05-12 13:26
Pasirodžius informacijai apie traukinio maršrutą Vilnius–Varšuva, pastarojo paklausa buvo didžiulė. Pirmieji traukinio bilietai buvo išpirkti akimirksniu – įsigyti bilietą Lietuvoje buvo beveik neįmanoma. Pastaraisiais mėnesiais keleivių susidomėjimas maršrutu nemažėja. Juk daliai žmonių kelionės, pavyzdžiui, autobusu ar automobiliu, sukelia daug nepatogumų – kelionės metu reikia tik sėdėti, negalima atsistoti ar vaikščioti, maži vaikai negali nevaržomai judėti. Traukinyje šių ribojimų nėra.
nuotrauka
VILNIUS TECH novatorė, Logistikos ir transporto vadybos katedros docentė dr. Kristina Čižiūnienė. Alekso Jauniaus nuotr.


Minimos įmonės
VILNIUS TECH / Vilniaus Gedimino technikos universitetas,
Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) novatorės, Logistikos ir transporto vadybos katedros docentės dr. Kristinos Čižiūnienės, maršruto patrauklumą ir konkurencingumą galima padidinti ir dar labiau, tačiau reikia išspręsti tam tikrus infrastruktūrinius bei techninius klausimus. Tad kyla klausimas – kokie jie?

Maršruto reikšmė susisiekimo sistemai

VILNIUS TECH docentės teigimu, atidarytas maršrutas yra itin reikšmingas susisiekimo sistemai, o pastaroji, nutiesus Europinį geležinkelį „Rail Baltica“, tik didės. Jis užtikrins tiesioginį susisiekimą su Europos Sąjungos (ES) šalimis, skatins darnų judumą, atliepiantį žaliosios logistikos iššūkius.

„Įgyvendinus „Rail Baltica“ projekte užsibrėžtus tikslus, atstumai tarp sostinių, esančių Baltijos regionine, žvelgiant iš laiko perspektyvos – pranyks. Atsižvelgiant į tai, kad žmonės vis labiau linkę keliauti į kaimynines šalis, traukinio maršrutas Vilnius–Varšuva ir ateityje nutiesta naujoji geležinkelio vėžė suteiks galimybes keliauti ne tik darbo ar studijų reikalais. Priešingai – tai galimybė trumpalaikėms turistinėms ar pažintinėms išvykoms. Mano nuomone, šių alternatyvų atsiradimas skatins visuomenės narius labiau domėtis aplinką tausojančiomis kelionėmis“, – VILNIUS TECH pranešime cituojama novatorė.

Galimi maršruto pokyčiai

K. Čižiūnienė pabrėžia, kad žvelgiant iš keleivių perspektyvos, jie visuomet norėjo keliauti greitai ir patogiai. Deja, bet šiandien maršrute Vilnius–Varšuva keleiviams vis dar nėra suteikiamas visapusis patogumas ir galimas kelionės greitis. Planuojama, kad nutiesus „Rail Baltica“, projektinis traukinių greitis galėtų sieki iki 250 km/h. Tuomet pasiekti Lenkijos sostinę būtų galima maždaug per 4 val. Kiek tai bus realu – parodys laikas, kadangi Lenkijos teritorijoje, ypač nuo Šeštokų link Varšuvos, yra pakankamai vingiuotas kelias ir traukinių greitis siekia apie 40 km/h, o tai, savo ruožtu, turi įtakos kelionės laikui.

„Siekiant trumpinti kelionės laiką, turėtų būti išspręstas ir persėdimo klausimas – šiandien jis užtrunka apie 30 min., tačiau dėl nenumatytų aplinkybių gali trukti ir ilgiau. Įvairūs infrastruktūriniai pokyčiai vyksta abejose valstybėse, tačiau skirtingu tempu ir lygmeniu“, – pabrėžia VILNIUS TECH novatorė.

Anot docentės, norint patobulinti maršrutą, pirmiausiai abejose šalyse turėtų būti teikiamos to pačio profilio paslaugos kelionės metu – Wi-Fi, užtikrintas elektros prietaisų įkrovimų lizdų veikimas, galimybė įsigyti maisto ir gėrimų visos kelionės metu. Taip pat – užtikrinta vieta pasidėti didesniems lagaminams.

„Tobulinant maršrutą, turėtų būti panaikinti visi galimi kalbos barjerai ir iššūkiai, susiję su informacijos pateikimu keleiviams. Informacija visame maršrute turėtų būti teikiama lietuvių, lenkų, anglų kalbomis. Nors persėdimas ir neužtrunka labai ilgai, tai vyksta perone po atviru dangumi, tačiau siekiant didesnio keleivių komforto, reikėtų pagalvoti apie uždaros patalpos ar bent stogelio užtikrinimą tam, kad oro sąlygos netaptų iššūkiu keliautojams. Dar vienas dalykas – atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu Lietuvoje yra 5 stotelės, o iki Varšuvos centrinės geležinkelių stoties – 14, reikėtų sumažinti stotelių skaičių Lenkijoje. Juk dėl to kelionė trunka gerokai ilgiau”, – dėmesį atkreipia K. Čižiūnienė.

Techniniai sprendimai, įgyvendinti maršrute Vilnius–Varšuva

Pasak docentės, maršruto atkarpoje buvo tvarkoma infrastruktūra, elektrifikuojami ruožai, modernizuojamos sistemos, gyvenvietėse įrengiamos triukšmo izoliacinės arba triukšmą atspindinčios sienutės ir pan. Kyla daug technologinių iššūkių, susijusių su geležinkelio projektavimo ir tiesimo darbais. Pavyzdžiui, žemės išpirkimo klausimai, dideli posūkio spinduliai, vingiuoti kelio ruožai, sankirtos su gyvenamosiomis teritorijomis, kelių transportu, vieno lygio pervažų modernizavimas, tiltų, pralaidų, modernios eismo valdymo sistemos ir pan.

„Kai kurios geros idėjos gali ir likti tik idėjomis, o tai turės įtakos ir traukinių greičiui. Vilnius geografiniu požiūriu nėra tinkamoje geografinėje padėtyje, tačiau kadangi šis miestas – šalies sostinė, jis gavo puikią galimybę prisijungti prie pagrindinės „Rail Baltica“ atkarpos. Tai lems, kad su vienu persėdimu arba be jo, galėsime keliauti į kitų šalių sostines ir miestus. Tiesa, laikantis žaliojo kurso krypties ir siekiant patenkinti keliautojų lūkesčius, reikės investuoti į modernius, komfortiškus elektrinius traukinius. Visi šie pokyčiai reikalingi siekiant užtikrinti darnų keleivių judumą ir įgyvendinant žaliosios logistikos principus“, – dėmesį atkreipia K. Čižiūnienė.  
Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2024-02-23 10:13
„Paraiškos užpildymo greitis bus esminis faktorius teikiant prašymą paramai saulės elektrinės įrengimui gauti. Pavyks sparčiausiems“, – sako Vaidas Brazinskas, vienos bendrovės atstovas.
nuotrauka
2024-02-21 15:07
Antradienį, vasario 27 d., gyventojai sulauks naujo paramos kvietimo nuosavoms saulės elektrinėms iki 10 kW savo gyvenamajame būste įsirengti ir tapti gaminančiais vartotojais. Šiam kvietimui Energetikos ministerija skyrė 12 mln. Eur.
nuotrauka
2024-02-20 10:26
Vilniaus miesto savivaldybė, įgyvendindama „LIFE GreenMe5" projektą, dalyje Salomėjos Neries gatvės išbandys įvairias priemones sumažinti transporto keliamą triukšmo ir oro taršą. Planuojama, kad pasiteisinusios priemonės vėliau bus pritaikomos ir kitose Vilniaus gatvėse.
nuotrauka
2024-02-20 09:56
Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) atnaujino 17 erdvinių duomenų rinkinių – M1:50 000 ir M1:250 00 georeferencinius erdvinių duomenų rinkinius, geografinių vietovardžių duomenų rinkinius. Erdvinių duomenų rinkinys – susistemintų ir metodiškai sutvarkytų erdvinių duomenų, kurie apibūdina konkrečią vietą...
nuotrauka
2024-02-19 10:28
Lietuvos automobilių kelių direkcija tęsia blogiausios būklės šalies kelių atnaujinimą. Įmonė skelbia pasirašiusi sutartį dėl beveik 10 km ilgio automobilių kelio Smiltynė-Nida remonto darbų atlikimo. Planuojama, kad kelio atnaujinimo darbai viename unikaliausių šalies regionų prasidės jau šį pavasa...
nuotrauka
2024-02-15 13:11
Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad vasario mėn. pabaigoje, jei leis oro sąlygos, bus pradėtas kapitaliai rekonstruoti Marvelės sankryžos viadukas. Vykdant kapitalinio remonto darbus, eismas viaduku vyks viena eismo juosta, o po viaduku – dviem susiaurintomis eismo juostomis. Darbus...
nuotrauka
2024-02-13 15:04
Atliepiant Druskininkų gyventojų ir svečių poreikius turėti laivuojamą Nemuno upę visoje Druskininkų savivaldybėje, Druskininkų meras ir VVKD sukirto rankomis dėl vandens kelio (17,7 km) paruošimo, pritaikymo laivybai Nemuno upės atkarpoje ties Druskininkais.
nuotrauka
2024-02-12 14:34
Lietuvos automobilių kelių direkcija šiais metais didina dėmesį pasienio kelių ruožų infrastruktūros atnaujinimui ir plėtrai. Bendrovė pasirašė sutartį dėl kelio atnaujinimo darbų šalia Lazdijų pasienio punkto. Taip pat bus tvarkoma buvusio Lazdijų pasienio kontrolės punkto teritorija. Šiais metais ...
nuotrauka
2024-02-09 13:34
Už „Rail Baltica" geležinkelio Lietuvos teritorijoje statybas atsakinga „LTG Infra“ pradėjo konsultacijas su rinka dėl planuojamo viršutinės geležinkelio kelio konstrukcijos įrengimo darbų pirkimo ruože nuo Kauno Latvijos sienos link.
nuotrauka
2024-02-09 13:24
Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“ baigė Automatinio generacijos valdymo sistemos diegimo projektą. Tai vienas svarbiausių pasiruošimo sinchronizacijai su kontinentinės Europos tinklais projektų. Ši programinė įranga prisidės prie šalies elektros sistemos stabilumo užtikrinimo ...
nuotrauka
2024-02-09 13:15
Daugelį metų pavojų pėstiesiems ir vairuotojams kėlusi keturšalė sankryža Ginkūnuose, Šiaulių rajone, dar šiemet bus rekonstruota į žiedinę. Darbai čia turėtų prasidėti jau kovo mėnesį. Sutarties vertė – 1,318 mln. eurų, darbai šioje sankryžoje turi būti atlikti per 7 mėnesius.
nuotrauka
2024-02-09 09:49
Siekdama gerinti šilumos tiekimo kokybę, centralizuotai šilumą tiekianti AB „Panevėžio energija“ tęsia nuoseklią šilumos tinklų rekonstrukciją, tad šiemet planuoja atnaujinti 6,24 km įvairaus skersmens vamzdynų visame bendrovės eksploatuojamame regione. Bendra investicijų vertė sieks apie 4,2 mln. e...
nuotrauka
2024-02-08 12:41
Klaipėdos gatvėse remonto darbai aktyviai vyksta ir žiemą. Dėl temperatūros pokyčių atsirandantys asfalto pažeidimai – kasmetinė daugelio miestų ir rajonų problema. Siekiant užtikrinti eismo saugumą ir komfortą, Klaipėdoje pavasario nelaukiama ir duobės tvarkomos iškart. Kol neturima pakankamos karš...
nuotrauka
2024-02-06 11:44
Didžiausia Lietuvoje vandentvarkos bendrovė „Vilniaus vandenys" šią savaitę išsiunčia paramos atsarginėmis dalimis siuntą į Ukrainos Mykolajivo sritį. Atsarginės dalys bus naudojamos vandentiekio ir nuotekų infrastruktūrai atkurti karo nuniokotame regione. Tai yra trečioji „Vilniaus vandenų" siunta,...
nuotrauka
2024-02-05 10:50
Lietuvos automobilių kelių direkcija šių metų pavasarį planuoja pradėti tilto per Kruną tvarkymą. Pastarasis užimą pirmąją vietą prasčiausios būklės tiltų šalyje sąraše. Įmonė paskelbė viešojo pirkimo konkursą tilto rekonstrukcijos ir laikino tilto statybos darbams atlikti.
nuotrauka
2024-02-02 08:41
Paskelbtas kvietimas įmonėms teikti paraiškas įsirengti biometano dujų gamybos ir valymo įrenginius. Šiai priemonei skirta 11,8 mln. eurų iš Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšų.
nuotrauka
2024-02-01 13:39
Lietuvos automobilių kelių direkcija paskelbė Jonavos aplinkkelio statybų (I etapo) ir kelio Jonava-Žasliai-Kalniniai Mijaugonys rekonstravimo rangos darbų viešąjį konkursą. Jonavos aplinkkelis papildys magistralinį kelią Kaunas-Zarasai-Daugpilis, bus ypatingai svarbus karinėms reikmėms bei leis sum...
nuotrauka
2024-01-30 09:39
Kuršių nerijoje, vos tik leidus orams, bus pradėti rekonstruoti du paskutinieji populiaraus pėsčiųjų ir dviračių tako, jungiančio Smiltynę su Nida ruožai. Taip pat bus sutvarkyti takai, jungiantys Preilos ir Pervalkos miestelius su pagrindiniu krašto keliu bei pajūriu. Lietuvos automobilių kelių dir...
nuotrauka
2024-01-26 10:49
Energetinė nepriklausomybė – anksčiau nei planuota: sparčiai augant Lietuvoje pagaminamos elektros daliai bendrame vartojime, prognozuojama, jog visiškai savarankiškai apsirūpinti elektra Lietuva galės jau 2027-aisiais, t.y., trejais metais anksčiau nei planuota šios Vyriausybės programoje.
nuotrauka
2024-01-26 08:44
VĮ Ignalinos atominėje elektrinėje (IAE) tęsiami išmontavimo darbai. 2023 m. IAE personalas išmontavo 4,6 tūkst. tonų įrangos bei 5,2 tūkst. tonų konstrukcijų (pastatų gelžbetonio ir metalo konstrukcijų komponentai). Daugiausia įrangos išmontuota vykdant reaktoriaus technologinės įrangos išmontavimo...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra