2021 liepos 26 d. pirmadienis, 8:37
Reklama  |  facebook

Lentvario pervažos rekonstrukcija: užbaigta sudėtingiausia projekto dalis

2021-06-18 10:24
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad įpusėjo Lentvario pervažos rekonstrukcija: sėkmingai užbaigta sudėtingiausia šio projekto dalis – gelžbetoninių tunelio konstrukcijų stūmimas po geležinkelio bėgiais, nestabdant traukinių eismo.
nuotrauka
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos iliustr.


Minimos įmonės
LAKD (Lietuvos automobilių kelių direkcija), VĮ,
LTG (Lietuvos geležinkeliai), AB
Trakų r. savivaldybė,
LTG Infra (Lietuvos geležinkelių infrastruktūra), AB
Toliau tęsiami infrastruktūros rengimo darbai: tunelyje įrenginėjama pėsčiųjų zona, ties požemine perėja – autobusų ir automobilių aikštelės ir kt.

Automobiliams ir pėstiesiems skirtas tunelis yra 64 m ilgio 15,4 m pločio, sveria 6720 tonų. Tokia tunelio įrengimo technologija, kai tunelis stumiamas po geležinkelio bėgiais, nenutraukiant traukinių eismo –– Lietuvoje ir Baltijos šalyse taikoma pirmąkart. Geležinkelio keliai buvo „pakabinti“ ant laikinų plieninių konstrukcijų, kurios rėmėsi į laikinus mikropolių tipo pamatus. Reikiamame aukštyje įrengtoje statybvietėje buvo išbetonuoti tunelio segmentai, kurie su domkratais buvo stumiami išilgai tunelio ašies, tuo pat metu kasant ir išvežant gruntą.

Atliekant šio ruožo rekonstravimą, kaip praneša Lietuvos automobilių kelių direkcija, ypatingas dėmesys buvo teikiamas pėsčiųjų infrastruktūrai ir saugumui. Tunelyje įrengta nuo automobilių eismo visiškai atskirta 3 m pločio pėsčiųjų zona.

Lentvaryje, naujai rengiamos Dzūkų gatvės tęsinyje, ties požemine geležinkelio perėja, įrengta autobusų sustojimo aikštelė bei automobilių stovėjimo aikštelė automobiliams ir autobusams, todėl norintiems keliauti traukiniais sudaryta galimybė Lentvario traukinių stotį pasiekti ne tik viešuoju transportu, bet ir savo automobiliais. Transporto priemonių ir pėsčiųjų eismą tuneliu planuojama atnaujinti šių metų rudenį.

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas R. Lipkevičius teigia, kad Lentvario miestą, padalintą į dvi dalis, po rekonstrukcijos tunelis sujungs – todėl susisiekimas taps daug patogesnis tiek Lentvario gyventojams, kasdien vykstantiems į darbus, mokyklas, darželius, apsipirkti ar kitur, tiek keliaujantiems į Vilnių ar Trakus.

„Pertvarkydami Lentvario pervažą į šiuolaikišką dviejų lygių pervažą, kuriame ne tik patogų, tačiau ypatingai saugų susisiekimą. Naujoji Lentvario pervaža užtikrins pačias saugiausias sąlygas kirsti geležinkelį automobiliams, dviratininkams, pėstiesiems, o taip pat ženkliai padidins specialiuosius poreikius turinčių žmonių mobilumą. Pertvarkyta pervaža sudarys prielaidas kokybiškai naujai organizuoti traukinių eismą per miestą, kad Lentvario gyventojams būtų užtikrintas kuo mažiausias triukšmo lygis, o gyvenimas šalia geležinkelio taptų kuo patogesnis“, – cituojamas AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

„Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcija – didžiausias ir svarbiausias projektas, vykdomas Trakų rajone, kurio darbai jau įpusėjo ir tai mus džiugina. Suprantame, kad Lentvario geležinkelio pervaža – vienas svarbiausių susisiekimo mazgų Lietuvoje, tačiau intensyvus traukinių eismas ženkliai koreguodavo vietinių gyventojų, svečių darbotvarkes ir gyvenimus. Todėl šis projektas jau sprendžia ir galutinai išspręs dešimtmečių problemą bei normalizuos Trakų rajono gyventojų (ypatingai lentvariečių) gyvenimo ritmą. Beje, itin džiugu, kad būtent Lentvaryje pirmąsyk pritaikyta visame pasaulyje jau naudojama tunelio įrengimo technologija, leido nenutraukti visai Lietuvai svarbaus traukinių eismo. Dėkojame rangovams už operatyvų ir sklandų darbą, o gyventojams už kantrybę”, – savivaldybės mero pavaduotoja, pavaduojanti savivaldybės merą, Marija Puč.

Iki šiol dėl intensyvaus traukinių eismo ties pervaža nuolat susidarydavo automobilių spūstys. Vairuotojams tekdavo laukti net po 40 minučių. Dėl intensyvaus traukinių eismo Lentvario pervaža būdavo uždaryta net 11 valandų per parą. Kiekvieną dieną per ją pravažiuodavo apie 7000 automobilių, o geležinkelio linija – iki 200 traukinių.

Lentvario pervažos rekonstrukcijos projektą bendrai įgyvendina VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija, Trakų rajono savivaldybė ir AB „Lietuvos geležinkeliai“.

Darbų vertė – 20,7 mln. eurų su PVM. Projektas finansuojamas Kelių priežiūros ir plėtros programos ir Europos Sąjungos investicijų lėšomis. 
Statybunaujienos.lt




Infrastruktūra

nuotrauka
2021-07-22 16:13
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) pradeda tvarkyti valstybinės reikšmės krašto kelius, kurių kelio dangos plotis nesiekia 5 metrų. Pagal viešai paskelbtą „Krašto kelių, kurie neatitinka kelio kategorijos (kelio dangos plotis ≤ 5 m) prioritetinę eilę“, tokių „siaurukų...
nuotrauka
2021-07-22 09:48
Lietuvos saulės energetikos asociacijos (LSEA) duomenimis, žaliąją energiją gaminančių šalies gyventojų skaičius per pastaruosius ketverius metus ūgtelėjo net 25 kartus – 2017 m. nuosavas elektrines Lietuvoje turėjo 426 vartotojai, šiemet – jau daugiau nei 11 tūkstančių. Sparčią privačių saulės elek...
nuotrauka
2021-07-21 10:14
UAB Merko statyba pasirašė sutartį dėl vėjo jėgainių parko Šilalės rajone statybos su UAB „Šilalės vėjas“, priklausančia kompanijos „Enefit“ atsinaujinančios energijos įmonei „Enefit Green“. Sutarties vertė – daugiau kaip 15 mln. eurų. Numatyta pastatyti 12 vėjo jėgainių.
nuotrauka
2021-07-19 13:59
Šiandien, liepos 19 d., Kauno intermodaliniame terminale (KIT) pasitiktas pirmasis konteineriais bei puspriekabėmis pakrautas traukinys iš Nyderlandų. Traukinys į terminalą atvyko europinio standarto geležinkeliu.
nuotrauka
2021-07-16 11:28
Dėl užsitęsusio karščio kai kuriuose Lietuvos keliuose gali pasitaikyti išplaukusio bitumo, vadinamojo „prakaituojančio asfalto“, ruožų, todėl VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) prašo vairuotojų būti atidesniems ir pakantesniems.
nuotrauka
2021-07-15 09:34
Lietuvos automobilių kelių direkcija ir darnios miestų bei infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ pasirašė sutartį dėl daugiau kaip 8 km ruožo Tauragės apskrities kelyje Griežpelkiai-Vilkyškiai kapitalinio remonto. Valstybinės reikšmės rajoninio kelio rekonstrukcija bus pradėta šių metų rugp...
nuotrauka
2021-07-14 15:41
Šią savaitę pradėtas Vilniaus gatvės kapitalinis remontas pelnytai vadinamas didžiausios apimties projektu šioje senamiesčio arterijoje per daugiau kaip pusę amžiaus. Įsibėgėjantys darbai aprėps ir giliai po žeme glūdinčias pasenusias komunikacijas. Akmeniu grįstas grindinys taps patogesnis ir estet...
nuotrauka
2021-07-14 15:32
Šiandien, liepos 14 d., sostinės Žvėryno rajone pradedama 4966,45 m ilgio dujotiekio rekonstrukcija. Tai didžiausias šiais metais bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) įgyvendinamas mažo ir vidutinio slėgio dujotiekio pertvarkymo projektas Lietuvoje.
nuotrauka
2021-07-13 13:35
Magistralėje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda netoli Elektrėnų įrengto Strošiūnų tunelio statybų aplinkybes tyrę Susisiekimo ministerijos auditoriai nustatė, kad 2017 m. suplanuota nedidelė požeminė perėja ir pervaža dėl galimai nepagrįstų sprendimų per porą metų išaugo į didelį infrastruktūros objektą – ...
nuotrauka
2021-07-12 10:02
Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“ paskelbė naujos 330 kV elektros perdavimo linijos Vilnius–Neris projektavimo ir rangos darbų viešąjį pirkimą. Ši oro linija reikšmingai sustiprins Vilniaus regiono elektros tinklą ir užtikrins patikimą tiekimą gyventojams ir verslui.
nuotrauka
2021-07-08 15:01
Didžiausia Lietuvos vandentvarkos bendrovė „Vilniaus vandenys" už beveik 5.5 mln. eurų iki šių metų pabaigos ketina iš esmės atnaujinti du iš šešių Vilniaus miesto nuotekų valykloje esančių bioreaktorių, kurie valo sostinėje susidarančias nuotekas.
nuotrauka
2021-07-05 07:27
Birželio pradžioje startavo paskutinis šiais metais paramos etapas, kurio metu gyventojai gali teikti paraiškas ir gauti paramą nuosavai salės elektrinei iš elektrinių parko įsigyti. Teikti paraiškas bus galima iki rugpjūčio 2 d. iš viso numatoma paramos suma siekia 3 mln. eurų.
nuotrauka
2021-07-01 08:22
Vėjo energijos gamintojas „Enefit Green“ Lietuvos Vakaruose, Šilalės rajone, statys 43 megavatų (MW) galios vėjo jėgainių parką. 60 mln. eurų kainuosiančiame „Šilalė II“ projekte elektra turėtų būti pradėta gaminti 2023 metų pradžioje.
nuotrauka
2021-06-30 13:47
„Vilniaus vandenys“ iš pavasarį Europos investicijų banko (EIB) suteikto 50 mln. Eur kredito jau gavo pirmąją 5 mln. Eur dalį. Birželio viduryje bendrovę pasiekusios lėšos bus panaudotos prioritetiniams vandens tiekimo infrastruktūros atnaujinimo projektams.
nuotrauka
2021-06-30 08:15
Seniausioje Kauno susisiekimo arterijoje – Vilniaus gatvėje – prasideda kapitalinis remontas. Liepos 12 dieną nuo Rotušės aikštės iki požeminės pėsčiųjų perėjos startuos pirmasis etapas – grindinio akmenų išėmimas ir požeminių komunikacijų tvarkymas stebint archeologams.
nuotrauka
2021-06-30 08:01
Jonavos rajono savivaldybėje, šalia Ruklos gyvenvietės, pradedama valstybinės reikšmės krašto kelyje Jonava-Žasliai-Kalniniai Mijaugonys esančio viaduko per geležinkelį rekonstrukcija. Kartu bus įrengtas ir naujas pėstiems bei dviratininkas skirtas viadukas.
nuotrauka
2021-06-29 14:19
KTU parengtas projektas, kurio bendra vertė siekia net 1,7 mln. eurų, universitetą dar labiau priartins prie tikslo – beveik 80 proc. šiuose pastatuose suvartojamos elektros energijos gauti iš atsinaujinančių šaltinių.
nuotrauka
2021-06-28 13:34
Energetikos ministras Dainius Kreivys pasirašė įsakymą, kuriuo skiriamas papildomas finansavimas saulės elektrinių įrengimui. Papildomas 2,4 mln. eurų skiriama gyventojams, kurie teikė paraiškas saulės elektrinėms įsirengti, tačiau pritrūkus finansavimo buvo įtraukti į rezervinį sąrašą, tokių žmonių...
nuotrauka
2021-06-25 08:29
Lietuvoje iš žemės galima išgauti apie 62 tūkst. gigavatvalandžių (GWh) atsinaujinančių šilumos energijos išteklių per metus, o visos valstybės žemės potencialas – beveik 2 mln. GWh, nustatė Lietuvos geologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos (LGT).
nuotrauka
2021-06-21 16:29
Susisiekimo ministerija informuoja, kad vienintelį šalies magistralinį kelią su betono danga – A14 Vilnius–Utena – siekiama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planą ir numatomus darbų etapus susisiekimo ministras Marius Skuodis pristatė Utenoje vykusiame susitikime s...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra