Nuo Kauno iki Estijos uosto nuriedėjo bandomasis krovininis traukinys

„Sinchronizacija su europiniais tinklais vyksta ne tik energetikoje. Įsibėgėjo pokyčiai, kurie priartins ir Lietuvos geležinkelių sistemą prie Europos. Bandomasis važiavimas – svarbus įvykis nacionalinio saugumo požiūriu. Jei kalbėtume energetikos terminais, jis prilygsta sistemos izoliuoto darbo bandymui“, – sako pranešime cituojamas susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.
Sertifikatai ir naujas administracinis procesas – taip pat traukinio kelionės dalis
Bandomojo traukinio sąstate iš viso buvo 15 vagonų: 10 platformų, skirtų puspriekabėms, ir 5 – konteineriams gabenti. Iš Palemono „LTG Cargo“ lokomotyvo tempiamas sąstatas išvyko pirmadienio popietę, o kitą dieną jau pasiekė Mugą.„Siekdami mūsų šalies geležinkelių integracijos į Europos geležinkelių sistemą, šiandien švenčiame LTG grupės įgyvendindamos programos „FREE Rail“ laimėjimą. Sėkmingas traukinio nuvykimas į Mugą ne tik įrodo, kad europiniais principais galime dirbti ir plačiosios vėžės erdvėje, bet ir kaupiame patirtį sklandžiam tarptautiniam susisiekimui „Rail Baltica“ geležinkeliu“, – teigia pranešime pacituotas LTG grupės vadovas Egidijus Lazauskas.
„Šiam bandymui atsakingai ruošėmės žingsnis po žingsnio priartindami savo veiklos modelį prie Europos standartų. Kai kuriais atvejais net teko kurti precedentus – pavyzdžiui, registruojant platforminius vagonus Europos transporto priemonių registre reikėjo sukurti procesą. Gavome visoje Europoje galiojantį plačiosios vėžės techninio prižiūrėtojo sertifikatą, taip pat sertifikavome „LTG Cargo“ lokomotyvus Estijoje, bendradarbiavome su Latvijos ir Estijos geležinkelių infrastruktūros valdytojais tam, kad ne tik būtų galima nuvykti į Mugą nekeičiant lokomotyvų, bet ir kad reikalingais duomenimis galėtume sklandžiai keistis ne per GTT sistemas“, – pasakoja pranešime cituojama Eglė Šimė, „LTG Cargo“ generalinė direktorė.
„LTG Cargo“ vizualizacija
Suderinamumas su Europos techninės priežiūros sistemomis – saugumo dalis
Organizuojant tarptautinius pervežimus, rusiško reglamentavimo paveiktose sistemose šiuo metu tenka teikti perteklinius duomenis, tokius kaip vagonų techniniai duomenys ar informacija apie krovinį. Sėkmingai įvykdžius bandomąjį važiavimą be sąsajų su GTT sistemomis, „LTG Cargo“ sieks paprastesnių ir efektyvesnių procesų, kokie įprasti Europoje. Pavyzdžiui, bendrovei suteiktas visoje Europoje galiojantis techninio prižiūrėtojo sertifikatas kitos šalies geležinkelio infrastruktūros valdytojui užtikrina, kad jos vykdoma riedmenų techninė priežiūra bei jos kontrolė yra tinkama, tad detalių vagonų techninių duomenų teikimas kiekvieno pervežimo atveju tampa nereikalingas.„Atsisakydami bet kokių rusiškų taisyklių, standartų ar technologijų ir pakeisdami jas europietiškomis, mes stipriname plačiosios vėžės geležinkelių integraciją į Europos geležinkelių sistemą. Europietiškų sprendimų, taisyklių perkėlimas į plačiosios vėžės geležinkelių sistemą didina ne tik Lietuvos, bet ir viso Baltijos šalių regiono geležinkelių atsparumą nedraugiškų šalių įtakai“, – pabrėžia pranešime pacituotas LTG grupės verslo atsparumo direktorius Gediminas Šečkus.
Mugos uostas – didžiausias krovinių uostas Estijoje, įsikūręs Suomijos įlankos pakrantėje. Konteineriais šiame uoste pernai pervežta 2,1 mln. t krovinių. Vykdant bandomąjį važiavimą, platforminiais vagonais buvo gabenti konteineris ir puspriekabė, taip pat išbandomas sąstato manevravimas Mugos geležinkelio stoties keliuose ir viename iš uosto terminalų.