2025 m. birželio 25 d. trečiadienis, 20:31:03
Reklama  |  facebook

„Rail Baltica“ tiesiama Latvijos link: statomas ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse Video

2022-07-21 13:59
Pagreitį jau netrukus įgaus „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį projektas – šiandien, liepos 21 d., pakrantėje prie Jonavos įkastas simbolinis ženklas, žymintis šio tilto statybų pradžią. Sudėtingas inžinerinis statinys, kuris, saugant „Natura 2000“ teritoriją, neturės atramų vandenyje, bus ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse. Tiltas per Nerį itin svarbus tiesiant geležinkelio liniją Latvijos link, planuojama, kad jo statyba truks 2,5 metų.
nuotrauka
„LTG Infra“ nuotr.


Minimos įmonės
LTG Infra (Lietuvos geležinkelių infrastruktūra), AB
RB Rail AS,
Rizzani de Eccher, Italijos įmonė,
VIAMATIKA, AB
„Šiandien simboliškai skelbiame išskirtinio objekto „Rail Baltica“ geležinkelio ruože nuo Kauno Latvijos sienos link statybų pradžią. Mūsų uždavinys – iki 2024 m. pabaigos nutiesti pagrindinę „Rail Baltica“ liniją nuo Kauno iki Panevėžio, o iki 2026 m. – iki pat Latvijos sienos – pereina į konkrečių statybos darbų etapą. Šiandienos geopolitiniame kontekste Lietuvos ir visų Baltijos šalių geležinkelio tinklo integracija su Vakarų susisiekimo tinklu yra ypatingos svarbos strateginis prioritetas, kurį privalome įgyvendinti kuo skubiau“, – oficialiame tilto per Nerį statybų pradžios renginyje sakė pranešime cituojamas susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Už „Rail Baltica“ projekto Lietuvoje įgyvendinimą atsakingos bendrovės „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski pažymėjo, kad geležinkelio tiltas per Nerį prie Jonavos – vienas didžiausių techninių ir inžinerinių iššūkių įgyvendinant „Rail Baltica“ projektą. Net 1,51 km tiltas drieksis apie 40 metrų aukštyje virš Neries bei upės slėnio. Per beveik 14 metrų pločio tiltą bus nutiestas europinio standarto vėžės geležinkelio dvikelis.

„Visas „Rail Baltica“ ruožas tarp Kauno ir Lietuvos-Latvijos sienos yra nemenkas iššūkis, nes tai pirmasis visiškai naujas geležinkelio ruožas, statomas Nepriklausomoje Lietuvoje. Geležinkelio tiltas per Nerį sudėtingiausia, bet strategiškai itin svarbi infrastruktūra tiesiant geležinkelį tarp Kauno ir Rygos“, – cituojamas K. Sankovski.

Statant tiltą – ypatingas dėmesys aplinkosaugai

Tilto statybos rangovo konkursą laimėjusi Italijos kompanija „Rizzani de Eccher“ taip pat turės pasirūpinti visa tilto bei šalia esančia infrastruktūra. Bus rekonstruojama melioracijos sistema, elektros, telekomunikacijų, vandentiekio tinklai, remontuojamas šalia einantis rajoninis kelias bei įrengiama nuovaža, taip pat tvarkomas landšaftas.

Nuotraukoje –
statybos pradžios renginio svečiai

Tiltas bus statomas netoli miesto, todėl bus įrengiamos triukšmą slopinančios sienutės bei kiti triukšmą padėsiantys valdyti sprendimai.

Kadangi tiltas pateks į Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritoriją, kaip rašoma išplatintame pranešime, ypatingas dėmesys skiriamas aplinkosaugai. Siekiant išvengti poveikio Neries biologinei įvairovei, darbai Neries upės apsaugos zonoje nebus vykdomi žuvų migracijos ir neršto metu. Projektuojant tiltą atsisakyta invazinių sprendimų upės vagoje: tilto atramos nebus statomos vandenyje, tad virš upės tarp atramų bus išlaikytas net 150 metrų atstumas, kad žuvys galėtų laisvai migruoti, o vandens augmenija – vešėti.

Geležinkelio tiltą per Nerį statysianti Italijos kompanija „Rizzani de Eccher“ yra įgyvendinusi sudėtingus infrastruktūros projektus JAV, Kanadoje, Jungtinėje Karalystėje, Turkijoje, įvairiose centrinės Amerikos, Azijos bei Afrikos valstybėse.

Sutarties vertė – 64 mln. eurų be PVM. Projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą finansuoja jame dalyvaujančios valstybės – Estija, Latvija ir Lietuva, iki 85 % visų tinkamų išlaidų dengia Europos Sąjunga iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) fondo. Tiltą pagal sutartį numatoma pastatyti per 2,5 metų. „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį prie Jonavos statybos techninės priežiūros paslaugas teiks bendrovė „Viamatika”.

Projekto progresas – visose Baltijos šalyse

„Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį statybos pradžios ceremonijoje dalyvavęs „RB Rail AS“ generalinis direktorius ir valdybos pirmininkas Agnis Driksna akcentavo, kad globalaus projekto įgyvendinimas yra atidžiai stebimas visose trijose Baltijos šalyse ir rodo matomą pažangą.

Nuotraukoje –
Vyriausybės vadovė I. Šimonytė

„Atsižvelgiant į paskirtį, apimtį ir tarpvalstybinį sudėtingumą, „Rail Baltica“ yra unikalus infrastruktūros projektas, turintis daug ikoniškų infrastruktūros objektų, vienas iš jų – tiltas per Nerį. Noriu pabrėžti, kad „Rail Baltica“ yra ilgalaikis partnerystės projektas, todėl ypač vertiname bendradarbiavimą su mūsų tiekėjais ir strateginiais partneriais ES, nacionaliniu ir savivaldybių lygiu, kurie užtikrina nuolatinę paramą projektui. Šiandien pasikeitė geopolitinis kontekstas, atsiranda poreikis kryptingesniam ir spartesniam projekto įgyvendinimui ir taip įrengiant naują strateginį transporto ir gynybos koridorių, jungiantį Baltijos šalis su likusia Europa, todėl esame pasiryžę pradėti pirmuosius važiavimus „Rail Baltica“ geležinkelio linija prioritetinėse atkarpose iki 2027 m.”

Šiuo metu Lietuvoje taip pat pradėti „Rail Baltica“ geležinkelio infrastruktūros – vietinės reikšmės privažiuojamųjų kelių – tiesimo darbai Jonavos rajone, aktyviai derinami geležinkelio ruožų tarp Kauno ir Vilniaus bei Kauno (Jiesios) ir Lietuvos-Lenkijos valstybių sienos patvirtintų optimalių alternatyvų specialieji planai.

„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ geležinkelio trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Pagrindiniai faktai apie „Rail Baltica“ tiltą per Nerį prie Jonavos:
  • Tiltas yra apie 3,7 km atstumu upės tėkmės kryptimi nuo Jonavos arba 31 km atstumu nuo Kauno.
  • Tai bus ilgiausias ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos valstybėse tiltas. Neries upės tilto bendras ilgis bus 1510 m, plotis 13,9 m, statomas apie 40 m aukštyje virš upės ir jos slėnio.
  • Tiltas neturės nė vienos atramos vandenyje. Ilgiausias naujo tilto tarpas tarp atramų, toje vietoje kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.
  • Statybų metu prireiks nestandartinių inžinerinių sprendimų – tą lemia tiek tilto ilgis, tiek jo aukštis, kuriame reikės atlikti darbus. Todėl jau aišku, kad čia bus reikalingi bokštiniai kranai ir kita speciali įranga.
  • Statyboms reikės 74 000 kub. m betono ir 11 500 kub. m armatūros. 
„LTG Infra“ nuotr.
Statybunaujienos.lt

RAIL BALTICA. Ilgiausias Baltijos šalyse geležinkelio tiltas




Infrastruktūra

nuotrauka
2025-06-25 09:31
Vykdant magistralinio kelio A14 Vilnius-Utena ruožo nuo 64,332 iki 93,726 km kapitalinį remontą, po gausesnių kritulių kelyje A14 Vilnius-Utena, ruože nuo Molėtų iki Utenos, šlaituose susidarė išplovos.
nuotrauka
2025-06-23 13:12
Atsinaujinančios energijos gamyba Lietuvoje sparčiai auga, tačiau kartu daugėja ir neišspręstų klausimų – kaip efektyviai paskirstyti elektros srautus, kaip išnaudoti energijos perteklių, kaip reaguoti į rinkos svyravimus be žmogaus įsikišimo. Šiuos iššūkius spręsti ėmėsi panevėžietis Paulius Leonav...
nuotrauka
2025-06-20 09:53
Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamentas perdavė teismui baudžiamąją bylą su kaltinamuoju aktu, kuriame vienos Lenkijos Respublikos akcinės bendrovės atstovas kaltinamas davęs kyšį valstybės tarnautojui prilygintam asmeniui – UAB „Enefit Green“ projektų vad...
nuotrauka
2025-06-19 09:23
Lietuvoje vystant kelių infrastruktūrą vis daugiau dėmesio skiriama ne tik darbų mastui, bet ir jų kokybei bei iššūkiams, su kuriais susiduria rangovai ir projektuotojai. Kelių remontas, rekonstravimas, naujų tiesimas – tai sudėtingas inžinerinis procesas, kuriame kiekvienas etapas turi įtakos galut...
nuotrauka
2025-06-18 11:55
Vilniuje tęsiami gatvių atnaujinimo darbai, apimantys dešimtis skirtingų miesto gatvių bei kelių ruožų. Per šiuos metus planuojama ištisiniu būdu išasfaltuoti daugiau nei pusšimtį sostinės gatvių kilometrų. Dalį projektų įgyvendina tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“. Da...
nuotrauka
2025-06-18 09:50
Birželio 17 d. baigėsi juridinių asmenų paraiškų teikimas didelės galios elektros energijos kaupimo įrenginių, skirtų teikti balansavimo paslaugas elektros perdavimo sistemos operatoriui, įrengimui. Priemonei buvo skirta 102 mln. eurų.
nuotrauka
2025-06-18 09:37
AB „Via Lietuva“ toliau vykdo darnaus judumo infrastruktūros plėtrą šalyje. Dar šiais metais planuojama pradėti ir iki 2026 m. vidurio įrengti ar sutvarkyti apie 16 pėsčiųjų ir dviračių takų ruožų, kurių bendras ilgis – kiek daugiau nei 50 km.
nuotrauka
2025-06-17 09:11
Dalyje Lietuvos kariuomenės karinių vienetų, strategiškai svarbiausiose vietovėse, jau veikia neseniai įrengtos naujos degalinės. Kituose Lietuvos kariuomenės daliniuose vyksta arba netrukus prasidės degalinių ir kuro saugyklų statybos, kurios leis užtikrinti kuro atsargų tiekimą taikos, krizės ar k...
nuotrauka
2025-06-16 14:34
Viena svarbiausių uostamiesčio jungčių tarp Šilutės plento ir Taikos prospekto netrukus pasikeis neatpažįstamai – tvarkoma ne tik važiuojamoji dalis, bet ir pėsčiųjų bei dviračių takai. Šiandien, birželio 16 d., Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus lankėsi Paryžiaus Komunos gatvėje, kur intensyviai atlie...
nuotrauka
2025-06-13 10:58
Panevėžio apygardos teismas atmetė bendrovės „Proit“ prašymą taikyti laikinąsias apsaugos priemones, kuriomis buvo siekiama sustabdyti AB „Via Lietuva“ vykdomą elektroninės kelių rinkliavos (e-tolling) sistemos nuomos (EKRIS) konkursą. Tai jau antrasis „Proit“ inicijuotas teisminis bandymas per past...
nuotrauka
2025-06-13 10:54
Atvertas eismas rekonstruotu tiltu per Dubysą Ariogaloje, Raseinių rajono savivaldybėje. Tiltas eismo dalyviams atveriamas net keliais mėnesiais anksčiau nei planuota, o visi statybos darbai turėtų būti baigti liepos pabaigoje.
nuotrauka
2025-06-11 13:58
Šį mėnesį planuojama pradėti Kareivių gatvės atkarpos nuo Verkių g. iki Žirmūnų g. rekonstrukciją. Itin didelius eismo srautus patiriančioje sostinės gatvėje bus siekiama pagerinti situaciją visiems eismo dalyviams – automobilių vairuotojams, dviratininkams ir pėstiesiems, taip pat viešojo transport...
nuotrauka
2025-06-10 11:51
Kauno geležinkelio stotis ir jos prieigos – vartai į miestą, matomi atvykstantiems svečiams ir turistams. Siekiant šią teritoriją padaryti patrauklesnę keliaujantiems, teritorijoje tarp M. K. Čiurlionio gatvės ir stoties pastato pradedami rekonstrukcijos darbai. Čia bus įrengtos patogios „Kiss and R...
nuotrauka
2025-06-10 09:45
Maždaug pusės senesnės statybos Vilniaus daugiabučių namų vidaus vamzdynų būklė yra kritinė. Šių gyvenamųjų objektų inžinerinių tinklų nusidėvėjimas pasiekė tokią ribą, kad ignoruoti padėtį darosi pavojinga. Tai liudija ir kasmet tūkstančiais fiksuojamos avarijos. Specialistai atviri – be gyventojų ...
nuotrauka
2025-06-10 09:20
Elektromobilių įkrovimo tinklo operatorė „Inbalance grid“ pradėjo vasaros plėtros sezoną – startavo nuo Kryžkalnio „Orlen“ degalinių, kur įjungti 8 nauji greitojo įkrovimo taškai A1 kelyje į pajūrį ir iš jo. Iš viso šiais metais „Inbalance grid“ įrengs 54 didelės galios įkrovimo prieigas.
nuotrauka
2025-06-09 13:18
Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) finansuos įvairiose Lietuvos savivaldybėse esančių kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, tvarkymą: 7 projektams įgyvendinti skirta 5 mln. eurų.
nuotrauka
2025-06-09 09:37
Krašto apsaugos ministerija skelbia Kairių karinio miestelio infrastruktūros sukūrimo ir priežiūros paslaugų pirkimą viešojo ir privataus sektorių partnerystės (VPSP) būdu. Naujasis karinis miestelis Klaipėdos rajone užtikrins nuolatinę infrastruktūrą Lietuvos kariuomenės motorizuotosios pėstininkų ...
nuotrauka
2025-06-09 09:09
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) šiandien atnaujino Jūrinio vėjo parko plėtros konkursą. Tai antrasis konkursas, skirtas išrinkti 700 megavatų jūrinio vėjo parko vystytojus. Sprendimą dėl šio konkurso datos praėjusią savaitę priėmė Lietuvos Vyriausybė. Konkurso dalyvių paraiškų pri...
nuotrauka
2025-06-06 13:31
AB „Via Lietuva“ praneša, kad birželį planuojama pradėti valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2505 Leipalingis-Kapčiamiestis-Kauknoris 10 km ilgio ruožo nuo Kapčiamiesčio iki Kauknorio fizinius remonto darbus, taip pat sutvarkyti jame esančius tiltus per Niedą ir Kalvį.
nuotrauka
2025-06-06 09:52
Klaipėdos miesto savivaldybė siekia, kad kiekvienas miestietis judėdamas gatvėmis jaustųsi saugiai ir patogiai, todėl toliau kryptingai investuoja į infrastruktūros dviratininkams ir pėstiesiems gerinimą. Šiuo metu baigiami darbai Sausio 15-osios gatvėje – čia klojama nauja asfalto danga, o liepą nu...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra