2022 spalio 6 d. ketvirtadienis, 22:42
Reklama  |  facebook

„Rail Baltica“ tiesiama Latvijos link: statomas ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse Video

2022-07-21 13:59
Pagreitį jau netrukus įgaus „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį projektas – šiandien, liepos 21 d., pakrantėje prie Jonavos įkastas simbolinis ženklas, žymintis šio tilto statybų pradžią. Sudėtingas inžinerinis statinys, kuris, saugant „Natura 2000“ teritoriją, neturės atramų vandenyje, bus ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse. Tiltas per Nerį itin svarbus tiesiant geležinkelio liniją Latvijos link, planuojama, kad jo statyba truks 2,5 metų.
nuotrauka
„LTG Infra“ nuotr.


Minimos įmonės
LTG Infra (Lietuvos geležinkelių infrastruktūra), AB
RB Rail AS,
Rizzani de Eccher, Italijos įmonė,
VIAMATIKA, AB
„Šiandien simboliškai skelbiame išskirtinio objekto „Rail Baltica“ geležinkelio ruože nuo Kauno Latvijos sienos link statybų pradžią. Mūsų uždavinys – iki 2024 m. pabaigos nutiesti pagrindinę „Rail Baltica“ liniją nuo Kauno iki Panevėžio, o iki 2026 m. – iki pat Latvijos sienos – pereina į konkrečių statybos darbų etapą. Šiandienos geopolitiniame kontekste Lietuvos ir visų Baltijos šalių geležinkelio tinklo integracija su Vakarų susisiekimo tinklu yra ypatingos svarbos strateginis prioritetas, kurį privalome įgyvendinti kuo skubiau“, – oficialiame tilto per Nerį statybų pradžios renginyje sakė pranešime cituojamas susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Už „Rail Baltica“ projekto Lietuvoje įgyvendinimą atsakingos bendrovės „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski pažymėjo, kad geležinkelio tiltas per Nerį prie Jonavos – vienas didžiausių techninių ir inžinerinių iššūkių įgyvendinant „Rail Baltica“ projektą. Net 1,51 km tiltas drieksis apie 40 metrų aukštyje virš Neries bei upės slėnio. Per beveik 14 metrų pločio tiltą bus nutiestas europinio standarto vėžės geležinkelio dvikelis.

„Visas „Rail Baltica“ ruožas tarp Kauno ir Lietuvos-Latvijos sienos yra nemenkas iššūkis, nes tai pirmasis visiškai naujas geležinkelio ruožas, statomas Nepriklausomoje Lietuvoje. Geležinkelio tiltas per Nerį sudėtingiausia, bet strategiškai itin svarbi infrastruktūra tiesiant geležinkelį tarp Kauno ir Rygos“, – cituojamas K. Sankovski.

Statant tiltą – ypatingas dėmesys aplinkosaugai

Tilto statybos rangovo konkursą laimėjusi Italijos kompanija „Rizzani de Eccher“ taip pat turės pasirūpinti visa tilto bei šalia esančia infrastruktūra. Bus rekonstruojama melioracijos sistema, elektros, telekomunikacijų, vandentiekio tinklai, remontuojamas šalia einantis rajoninis kelias bei įrengiama nuovaža, taip pat tvarkomas landšaftas.

Nuotraukoje –
statybos pradžios renginio svečiai

Tiltas bus statomas netoli miesto, todėl bus įrengiamos triukšmą slopinančios sienutės bei kiti triukšmą padėsiantys valdyti sprendimai.

Kadangi tiltas pateks į Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritoriją, kaip rašoma išplatintame pranešime, ypatingas dėmesys skiriamas aplinkosaugai. Siekiant išvengti poveikio Neries biologinei įvairovei, darbai Neries upės apsaugos zonoje nebus vykdomi žuvų migracijos ir neršto metu. Projektuojant tiltą atsisakyta invazinių sprendimų upės vagoje: tilto atramos nebus statomos vandenyje, tad virš upės tarp atramų bus išlaikytas net 150 metrų atstumas, kad žuvys galėtų laisvai migruoti, o vandens augmenija – vešėti.

Geležinkelio tiltą per Nerį statysianti Italijos kompanija „Rizzani de Eccher“ yra įgyvendinusi sudėtingus infrastruktūros projektus JAV, Kanadoje, Jungtinėje Karalystėje, Turkijoje, įvairiose centrinės Amerikos, Azijos bei Afrikos valstybėse.

Sutarties vertė – 64 mln. eurų be PVM. Projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą finansuoja jame dalyvaujančios valstybės – Estija, Latvija ir Lietuva, iki 85 % visų tinkamų išlaidų dengia Europos Sąjunga iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) fondo. Tiltą pagal sutartį numatoma pastatyti per 2,5 metų. „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį prie Jonavos statybos techninės priežiūros paslaugas teiks bendrovė „Viamatika”.

Projekto progresas – visose Baltijos šalyse

„Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį statybos pradžios ceremonijoje dalyvavęs „RB Rail AS“ generalinis direktorius ir valdybos pirmininkas Agnis Driksna akcentavo, kad globalaus projekto įgyvendinimas yra atidžiai stebimas visose trijose Baltijos šalyse ir rodo matomą pažangą.

Nuotraukoje –
Vyriausybės vadovė I. Šimonytė

„Atsižvelgiant į paskirtį, apimtį ir tarpvalstybinį sudėtingumą, „Rail Baltica“ yra unikalus infrastruktūros projektas, turintis daug ikoniškų infrastruktūros objektų, vienas iš jų – tiltas per Nerį. Noriu pabrėžti, kad „Rail Baltica“ yra ilgalaikis partnerystės projektas, todėl ypač vertiname bendradarbiavimą su mūsų tiekėjais ir strateginiais partneriais ES, nacionaliniu ir savivaldybių lygiu, kurie užtikrina nuolatinę paramą projektui. Šiandien pasikeitė geopolitinis kontekstas, atsiranda poreikis kryptingesniam ir spartesniam projekto įgyvendinimui ir taip įrengiant naują strateginį transporto ir gynybos koridorių, jungiantį Baltijos šalis su likusia Europa, todėl esame pasiryžę pradėti pirmuosius važiavimus „Rail Baltica“ geležinkelio linija prioritetinėse atkarpose iki 2027 m.”

Šiuo metu Lietuvoje taip pat pradėti „Rail Baltica“ geležinkelio infrastruktūros – vietinės reikšmės privažiuojamųjų kelių – tiesimo darbai Jonavos rajone, aktyviai derinami geležinkelio ruožų tarp Kauno ir Vilniaus bei Kauno (Jiesios) ir Lietuvos-Lenkijos valstybių sienos patvirtintų optimalių alternatyvų specialieji planai.

„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ geležinkelio trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Pagrindiniai faktai apie „Rail Baltica“ tiltą per Nerį prie Jonavos:
  • Tiltas yra apie 3,7 km atstumu upės tėkmės kryptimi nuo Jonavos arba 31 km atstumu nuo Kauno.
  • Tai bus ilgiausias ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos valstybėse tiltas. Neries upės tilto bendras ilgis bus 1510 m, plotis 13,9 m, statomas apie 40 m aukštyje virš upės ir jos slėnio.
  • Tiltas neturės nė vienos atramos vandenyje. Ilgiausias naujo tilto tarpas tarp atramų, toje vietoje kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.
  • Statybų metu prireiks nestandartinių inžinerinių sprendimų – tą lemia tiek tilto ilgis, tiek jo aukštis, kuriame reikės atlikti darbus. Todėl jau aišku, kad čia bus reikalingi bokštiniai kranai ir kita speciali įranga.
  • Statyboms reikės 74 000 kub. m betono ir 11 500 kub. m armatūros. 
„LTG Infra“ nuotr.
Statybunaujienos.lt

RAIL BALTICA. Ilgiausias Baltijos šalyse geležinkelio tiltas





Infrastruktūra

nuotrauka
2022-10-06 18:15
Valstybinės reikšmės rajoninis kelias Meldikviršiai-Sartininkai-Žemaičių Naumiestis pietvakarinėje Lietuvos dalyje taps saugesnis ir patogesnis transportui. Tvarių miestų plėtros ir statybų bendrovė „YIT Lietuva“ atliks kelio ruožo nuo 29-ojo iki 35-ojo kilometro kapitalinio remonto darbus, kurių ve...
nuotrauka
2022-10-06 06:51
Kelių tiesimo įmonė „KTD group“ pastaruosius trejus metus naudoja voluojamą betoną su lietuviška dolomito skalda. Įmonės vadovas Giedrius Jocius įvardino tris priežastis, kodėl granitinę skaldą verta keisti dolomitine.
nuotrauka
2022-10-05 12:02
Neringa žengia dar vieną tvirtą žingsnį sprendžiant darnaus judumo problemas – siekiant mažinti automobilių judėjimą Nidoje, savivaldybė numatė statyti inovatyvią, dviejų lygių automobilių saugyklą su saulės jėgaine. Lengviesiems automobiliams ir autobusams Nidoje statyti skirta saugykla numatyta Ta...
nuotrauka
2022-10-03 15:08
Siekiant, kad Lietuvos regionuose gyventojai galėtų patogiau privažiuoti prie savo sklypų, esančių prie rajoninių kelių, patikslintos nuovažų įrengimo sąlygos. Jos nustatytos bendru susisiekimo ir aplinkos ministrų įsakymu patvirtintame Kelių techninio reglamento (KTR) pakeitime.
nuotrauka
2022-09-30 11:16
Tvarių miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ imsis naujų kelio remonto darbų. Pagal su Lietuvos automobilių kelių direkcija pasirašytą sutartį bendrovei patikėta suremontuoti krašto kelio Kretinga-Skuodas daugiau nei trijų kilometrų ruožą ties Darbėnais. Darbų vertė – beveik 1,5 m...
nuotrauka
2022-09-28 06:55
Pasaulyje auga susidomėjimas „15 minučių miesto“ koncepcija – gyventi žmonės kviečiami taip, kad jaustųsi gerai, patogiai ir sveikai. Tokia vizija jau sėkmingai realizuojama Paryžiuje, Barselonoje, Melburne, kituose miestuose. O šiuose gyvybinguose kvartaluose automobilis ne tik nereikalingas, bet k...
nuotrauka
2022-09-22 11:10
Nuo šiandien gyventojai, turintys ar suplanavę įsirengti saulės elektrines, galės teikti paraiškas kompensacijoms už elektros energijos kaupimo įrenginių įsirengimą. Tokia parama suplanuota pirmą kartą, o 2022 m. šiai priemonei skirta 1 mln. eurų iš Klimato kaitos programos lėšų.
nuotrauka
2022-09-22 10:20
Neblėstant susidomėjimui saulės energetika ir trūkstant saulės parkų, sumanių energetikos sprendimų bendrovė „Ignitis“ ir Lietuvos Nekilnojamojo turto plėtros asociacija (LNTPA) kviečia plėsti saulės parkus ant nekilnojamojo turto vystytojų valdomų pastatų stogų ar neužstatytų sklypų. Šiuo metu LTNP...
nuotrauka
2022-09-22 06:24
Valstybės įmonei Lietuvos automobilių kelių direkcijai skirta 49 mln. eurų Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF, Connecting Europe Facility) lėšų, kurios bus investuotos į kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai (Via Baltica) plėtrą pritaikant šį kelią dvejopam mobilumui (Dual mobility). Dotac...
nuotrauka
2022-09-22 06:02
Dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros plėtra nuo 3 tūkst. iki 5 tūkst. km takų, patogesnės ir saugesnės šių eismo dalyvių kelionės, motyvacija iš nuosavo transporto persėsti ant gamtai ir sveikatai draugiškų dviračių ir daugiau nei 300 mln. eurų investicijų šiems tikslams pasiekti. Tokia dviračių Lie...
nuotrauka
2022-09-22 05:40
Susisiekimas tarp Trakų ir Alytaus taps patogesnis. Tvarių miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ atliks krašto kelio Trakai-Rūdiškės-Pivašiūnai-Alytus beveik 5 km ruožo ties Grendavės ir Onuškio gyvenvietėmis kapitalinio remonto darbus. Iki kitų metų vasaros planuojamų užbaigti da...
nuotrauka
2022-09-15 10:25
Kauno technologijos universitetas (KTU) toliau teikia prioritetą atsinaujinančiai energijai – įsigijo dalį neseniai pradėjusio veikti saulės parko Lazdijų rajone. Čia generuojama elektros energija aprūpins Kaune esančius universiteto pastatus. Tikimasi, kad tai leis sumažinti CO2 išmetimą daugiau ne...
nuotrauka
2022-09-15 09:11
Pastaruoju metu Registrų centras sulaukia vis daugiau gyventojų klausimų apie tai, kaip tinkamai įregistruoti pasikeitusį buto, gyvenamojo namo ar kito gyvenamosios paskirties nekilnojamojo turto (NT) daikto šildymo būdą. Šis klausimas tapo aktualus artėjant šildymo sezonui norint gauti būsto šildym...
nuotrauka
2022-09-05 07:43
Lietuva pasigamina apie 38 proc. suvartojamos elektros energijos. Atsinaujinančios energetikos atstovai sako, kad ši dalis gali būti didesnė, reikia tik aiškių vystymosi gairių ir logiškų sprendimų.
nuotrauka
2022-09-05 07:38
Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcija informavo, kad lankytojams, kurie mėgsta keliauti dviračiais, turi gerų žinių – suderinti projektai ir gauti statybą leidžiantys dokumentai dviem ypač prastos būklės dviračių tako ruožams.
nuotrauka
2022-08-22 10:46
Atsinaujinančiosios energetikos įmonė „Green Genius“ iš „Luminor“ banko Lietuvoje skolinasi 10,3 mln. eurų nutolusių saulės parkų Lietuvoje statyboms.
nuotrauka
2022-08-19 11:21
Šiauliuose įgyvendinamas seniai lauktas projektas – tiesiamas pietrytinis aplinkkelis, kuris sujungs miestą kertančius magistralinius kelius, pagerins verslo plėtros sąlygas ir leis sumažinti transporto spūstis mieste. Tai valstybei svarbus vietinės reikšmės kelių projektas, iš dalies finansuojamas ...
nuotrauka
2022-08-17 15:57
Netolimoje ateityje Klaipėdą ir Nidą galėtų sujungti naujas keleivinis maršrutas – elektra varomo katerio linija. Ieškoti galimybių įsigyti elektrinį katerį įmonei „Smiltynės perkėla“ pasiūlyta Neringos savivaldybės tarybos posėdyje su Susisiekimo ministerijos ir Lietuvos automobilių kelių direkcijo...
nuotrauka
2022-08-17 14:11
Lietuvos ir Latvijos pasienyje planuojamas statyti vėjo elektrinių parkas domina ir Latvijos institucijas bei visuomenę. Antradienį, rugpjūčio 16 d., vykusių tarpvalstybinių konsultacijų metu aptartas planuojamų statyti vėjo elektrinių poveikis aplinkai.
nuotrauka
2022-08-17 09:32
Kelių dangos kokybė neabejotinai turi didelės įtakos automobilių eismo saugumui, ekonomiškumui ir tvarumui. Tačiau kokiais būdais užtikrinamos reikiamos kelio dangos savybės ir kokių naujovių esama šioje srityje?

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra

nuotrauka

„Gerbūvio projektai“ darbams „Teltonikos“ Technologijų centre Molėtuose pasitelkė modernias technologijas ir išsaugojo senuosius medžius

„Teltonikos“ Technologijų centro Molėtuose įkurtuvės planuojamos netrukus – vykdomi paskutinieji pastato aplinkos tvarkymo darbai. Technologijų centro gerbūvis turės tenkinti pusės tūkstanči...
nuotrauka

Likviduojant istorinę taršą, bus išvalyta virš 6 tūkst. kub. m užteršto grunto

Teritorijos, dėl neatsakingos veiklos sovietmečiu užterštos cheminėmis medžiagomis, po sutvarkymo pamažu virsta poilsio zonomis.
nuotrauka

Pagal universalaus dizaino principus paklotas nestandartinių formų trinkelių grindinys Kulautuvoje

Grindinį žmonės paprastai pastebi tik dviem atvejais: kai už jo užkliūva arba grožėdamiesi negali atitraukti akių. Kauno rajono Kulautuvos miestelio Akacijų alėjoje ir V.Augausko gatvėje pak...