2023 vasario 8 d. trečiadienis, 5:06
Reklama  |  facebook

„Rail Baltica“ tiesiama Latvijos link: statomas ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse Video

2022-07-21 13:59
Pagreitį jau netrukus įgaus „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį projektas – šiandien, liepos 21 d., pakrantėje prie Jonavos įkastas simbolinis ženklas, žymintis šio tilto statybų pradžią. Sudėtingas inžinerinis statinys, kuris, saugant „Natura 2000“ teritoriją, neturės atramų vandenyje, bus ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse. Tiltas per Nerį itin svarbus tiesiant geležinkelio liniją Latvijos link, planuojama, kad jo statyba truks 2,5 metų.
nuotrauka
„LTG Infra“ nuotr.


Minimos įmonės
LTG Infra (Lietuvos geležinkelių infrastruktūra), AB
RB Rail AS,
Rizzani de Eccher, Italijos įmonė,
VIAMATIKA, AB
„Šiandien simboliškai skelbiame išskirtinio objekto „Rail Baltica“ geležinkelio ruože nuo Kauno Latvijos sienos link statybų pradžią. Mūsų uždavinys – iki 2024 m. pabaigos nutiesti pagrindinę „Rail Baltica“ liniją nuo Kauno iki Panevėžio, o iki 2026 m. – iki pat Latvijos sienos – pereina į konkrečių statybos darbų etapą. Šiandienos geopolitiniame kontekste Lietuvos ir visų Baltijos šalių geležinkelio tinklo integracija su Vakarų susisiekimo tinklu yra ypatingos svarbos strateginis prioritetas, kurį privalome įgyvendinti kuo skubiau“, – oficialiame tilto per Nerį statybų pradžios renginyje sakė pranešime cituojamas susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Už „Rail Baltica“ projekto Lietuvoje įgyvendinimą atsakingos bendrovės „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski pažymėjo, kad geležinkelio tiltas per Nerį prie Jonavos – vienas didžiausių techninių ir inžinerinių iššūkių įgyvendinant „Rail Baltica“ projektą. Net 1,51 km tiltas drieksis apie 40 metrų aukštyje virš Neries bei upės slėnio. Per beveik 14 metrų pločio tiltą bus nutiestas europinio standarto vėžės geležinkelio dvikelis.

„Visas „Rail Baltica“ ruožas tarp Kauno ir Lietuvos-Latvijos sienos yra nemenkas iššūkis, nes tai pirmasis visiškai naujas geležinkelio ruožas, statomas Nepriklausomoje Lietuvoje. Geležinkelio tiltas per Nerį sudėtingiausia, bet strategiškai itin svarbi infrastruktūra tiesiant geležinkelį tarp Kauno ir Rygos“, – cituojamas K. Sankovski.

Statant tiltą – ypatingas dėmesys aplinkosaugai

Tilto statybos rangovo konkursą laimėjusi Italijos kompanija „Rizzani de Eccher“ taip pat turės pasirūpinti visa tilto bei šalia esančia infrastruktūra. Bus rekonstruojama melioracijos sistema, elektros, telekomunikacijų, vandentiekio tinklai, remontuojamas šalia einantis rajoninis kelias bei įrengiama nuovaža, taip pat tvarkomas landšaftas.

Nuotraukoje –
statybos pradžios renginio svečiai

Tiltas bus statomas netoli miesto, todėl bus įrengiamos triukšmą slopinančios sienutės bei kiti triukšmą padėsiantys valdyti sprendimai.

Kadangi tiltas pateks į Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritoriją, kaip rašoma išplatintame pranešime, ypatingas dėmesys skiriamas aplinkosaugai. Siekiant išvengti poveikio Neries biologinei įvairovei, darbai Neries upės apsaugos zonoje nebus vykdomi žuvų migracijos ir neršto metu. Projektuojant tiltą atsisakyta invazinių sprendimų upės vagoje: tilto atramos nebus statomos vandenyje, tad virš upės tarp atramų bus išlaikytas net 150 metrų atstumas, kad žuvys galėtų laisvai migruoti, o vandens augmenija – vešėti.

Geležinkelio tiltą per Nerį statysianti Italijos kompanija „Rizzani de Eccher“ yra įgyvendinusi sudėtingus infrastruktūros projektus JAV, Kanadoje, Jungtinėje Karalystėje, Turkijoje, įvairiose centrinės Amerikos, Azijos bei Afrikos valstybėse.

Sutarties vertė – 64 mln. eurų be PVM. Projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą finansuoja jame dalyvaujančios valstybės – Estija, Latvija ir Lietuva, iki 85 % visų tinkamų išlaidų dengia Europos Sąjunga iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) fondo. Tiltą pagal sutartį numatoma pastatyti per 2,5 metų. „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį prie Jonavos statybos techninės priežiūros paslaugas teiks bendrovė „Viamatika”.

Projekto progresas – visose Baltijos šalyse

„Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį statybos pradžios ceremonijoje dalyvavęs „RB Rail AS“ generalinis direktorius ir valdybos pirmininkas Agnis Driksna akcentavo, kad globalaus projekto įgyvendinimas yra atidžiai stebimas visose trijose Baltijos šalyse ir rodo matomą pažangą.

Nuotraukoje –
Vyriausybės vadovė I. Šimonytė

„Atsižvelgiant į paskirtį, apimtį ir tarpvalstybinį sudėtingumą, „Rail Baltica“ yra unikalus infrastruktūros projektas, turintis daug ikoniškų infrastruktūros objektų, vienas iš jų – tiltas per Nerį. Noriu pabrėžti, kad „Rail Baltica“ yra ilgalaikis partnerystės projektas, todėl ypač vertiname bendradarbiavimą su mūsų tiekėjais ir strateginiais partneriais ES, nacionaliniu ir savivaldybių lygiu, kurie užtikrina nuolatinę paramą projektui. Šiandien pasikeitė geopolitinis kontekstas, atsiranda poreikis kryptingesniam ir spartesniam projekto įgyvendinimui ir taip įrengiant naują strateginį transporto ir gynybos koridorių, jungiantį Baltijos šalis su likusia Europa, todėl esame pasiryžę pradėti pirmuosius važiavimus „Rail Baltica“ geležinkelio linija prioritetinėse atkarpose iki 2027 m.”

Šiuo metu Lietuvoje taip pat pradėti „Rail Baltica“ geležinkelio infrastruktūros – vietinės reikšmės privažiuojamųjų kelių – tiesimo darbai Jonavos rajone, aktyviai derinami geležinkelio ruožų tarp Kauno ir Vilniaus bei Kauno (Jiesios) ir Lietuvos-Lenkijos valstybių sienos patvirtintų optimalių alternatyvų specialieji planai.

„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ geležinkelio trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Pagrindiniai faktai apie „Rail Baltica“ tiltą per Nerį prie Jonavos:
  • Tiltas yra apie 3,7 km atstumu upės tėkmės kryptimi nuo Jonavos arba 31 km atstumu nuo Kauno.
  • Tai bus ilgiausias ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos valstybėse tiltas. Neries upės tilto bendras ilgis bus 1510 m, plotis 13,9 m, statomas apie 40 m aukštyje virš upės ir jos slėnio.
  • Tiltas neturės nė vienos atramos vandenyje. Ilgiausias naujo tilto tarpas tarp atramų, toje vietoje kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.
  • Statybų metu prireiks nestandartinių inžinerinių sprendimų – tą lemia tiek tilto ilgis, tiek jo aukštis, kuriame reikės atlikti darbus. Todėl jau aišku, kad čia bus reikalingi bokštiniai kranai ir kita speciali įranga.
  • Statyboms reikės 74 000 kub. m betono ir 11 500 kub. m armatūros. 
„LTG Infra“ nuotr.
Statybunaujienos.lt

RAIL BALTICA. Ilgiausias Baltijos šalyse geležinkelio tiltas





Infrastruktūra

nuotrauka
2023-02-07 08:21
Susisiekimo ministerija informuoja ir primena, kad, įvertindama kritinę šalies kelių infrastruktūros būklę, jau trečius metus iš eilės nuolat teikia prioritetą paprastiesiems kelių remontams, rekonstrukcijai bei tiltams ir viadukams tvarkyti. Finansavimas šiems poreikiams yra nuosekliai didinamas ir...
nuotrauka
2023-02-06 05:46
AB Lietuvos automobilių kelių direkcijoje įvyko susitikimas su projektuotojais dėl terminų pagreitinimo projektuojant tiltą per Nevėžį Kėdainiuose (valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 1906 Aukštutiniai Kaniūkai–Babtai–Labūnava–Kėdainiai 44,339 km), kurio sija praėjusią savaitę įgriuvo į upę, ir...
nuotrauka
2023-02-03 07:10
Kėdainių tilto, per kurį dar tą pačią dieną turėjo vykti pats šalies Prezidentas, griūtis – klasikinis pavyzdys, kas atsitinka, kai formalūs reikalavimai ir vykdomi tik formaliai. Plika akimi bet kuris kėdainietis galėjo pasakyti, kad remontas – būtinas čia ir dabar. Defektus pamatė, išvadą 2022-ųjų...
nuotrauka
2023-02-02 05:25
Nuo šiol visiems gyventojams, norintiems įsirengti vietines nuotekų valyklas nereikės gauti statybą leidžiančio dokumento ir vykdyti statybų užbaigimo procedūrų. Išskyrus atvejus, kai jos statomos miestų, saugomose ar kultūros paveldo objektų teritorijose, kur pirmenybė turi būti teikiama jungimuisi...
nuotrauka
2023-02-01 14:14
Transporto priemonėms judėti nuo Molėtų iki Pabradės miesto ir atgal taps dar saugiau, patogiau bei greičiau. Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ atliks šio kelio virš 5 km ilgio ruožo kapitalinį remontą. Darbus, kurie prasidės pasibaigus technologinei pertraukai, planuo...
nuotrauka
2023-01-26 04:52
Švenčionių rajone ties Pabradės poligonu rengiamasi kapitališkai remontuoti rajoninio kelio Pabradė–Meškerinė beveik 6 km ilgio ruožą.
nuotrauka
2023-01-24 07:12
Lietuvoje pradedamas statyti dar vienas naujas vėjo jėgainių parkas – „Windfarm Akmenė One“. Vokietijos kapitalo įmonė „ABOVO red“ Akmenės rajone, Kruopių seniūnijoje, plėtoja 400 MW vėjo jėgainių parką. Simbolinės kapsulės įmūrijimo penktadienį paminėta pirmojo vėjo jėgainių parko etapo pradžia.
nuotrauka
2023-01-17 16:15
Gruodį Susisiekimo ministerija Vilniaus gyventojus supažindino su parengtu specialiojo teritorijų planavimo dokumento projektu, kuriame numatytos konkrečios teritorijos, žemės sklypai ir jų dalys, per kuriuos eis „Rail Baltica" geležinkelio linija ruože Kaunas–Vilnius. Vėžės įrengimas palies kai kur...
nuotrauka
2023-01-12 13:57
Keliams ir gatvėms reikalinga nuolatinė priežiūra, tačiau remonto darbai gyventojams bei eismo dalyviams neretai sukelia nepatogumų. Visgi apgalvotas darbų planavimas ir šiuolaikiniai kelių priežiūros metodai suteikia galimybę užtikrinti sklandesnę bei efektyvesnę kelių priežiūrą su kuo mažesniais t...
nuotrauka
2023-01-12 04:51
Pavojingųjų atliekų tvarkymo bendrovė „Toksika“ pradeda naują projektą – Šiaulių rajone, Jurgeliškių kaime, buvusio sąvartyno teritorijoje bus statomas naujas saulės elektrinių parkas. Šiuo projektu „Toksika“ įgyvendina savo aplinkosaugos tikslus, kuriais siekia mažinti įmonės poveikį aplinkai ir už...
nuotrauka
2023-01-10 09:00
Aplinkos apsaugos agentūra pastebi, kad išaugo planuojamų įrengti vėjo elektrinių skaičius. Tai atspindi gaunamų nagrinėti dokumentų skaičius.
nuotrauka
2023-01-09 05:15
Vilniaus miesto savivaldybėje vyko diskusijos su gyventojais dėl projektuojamos Šiaurinės gatvės, kuri sukurtų vakarinės miesto dalies – Fabijoniškių, Pašilaičių, Justiniškių, Šeškinės – ir Vakarinio aplinkkelio jungtį. Pabrėžiama, kad ši gatvė bus ne tik transporto jungtis, ji kurs kokybiškesnę, da...
nuotrauka
2023-01-04 08:14
Praėjusiais metais Neringos savivaldybei pavyko ženkliai pagerinti kurorto gatvių ir takų būklę. Neringos gatvių tvarkybos darbai planuoti taip, kad darytų kuo mažesnę įtaką kurortiniam gyvenimui, todėl pirmiausia tvarkytos atokesnės vietos.
nuotrauka
2023-01-03 14:31
Baigėsi kvietimas teikti paraiškas Europos Sąjungos (ES) apyvartinių taršos leidimų prekybos sistemoje dalyvaujančioms apdirbamosios pramonės įmonėms, norinčioms įsirengti saulės ar vėjo elektrines. Investicijomis į atsinaujinančius energijos išteklius susidomėjo 16 įmonių, kurios prašo kiek daugiau...
nuotrauka
2022-12-30 10:18
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija paskelbė viešąjį pirkimą magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai („Via Baltica“) ruožo nuo 56,83 iki 72,50 km rekonstravimo darbams. Planuojama, kad sėkmingai atlikus viešųjų pirkimų procedūras, darbus bus galima pradėti 2023 m. viduryje.
nuotrauka
2022-12-22 09:49
2023 m. bus pradėtas įgyvendinti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai 0,00 km estakados kapitalinio remonto projektas. Remonto darbai turės būti atlikti per 13 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo. VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) ir r...
nuotrauka
2022-12-22 05:08
Seimas pritarė Atsinaujinančių išteklių energetikos ir Elektros energetikos įstatymų pataisoms, kurios nustato sąlygas atsinaujinančios energetikos plėtrai Lietuvos jūrinėje teritorijoje be paramos. Įstatymų pakeitimais siekiama sukurti kaip įmanoma aiškesnes ir spartesnes konkursų organizavimo proc...
nuotrauka
2022-12-20 10:30
Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos sutartis dėl magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai („Via Baltica“) ruožo nuo 79 iki 85 km rekonstravimo. Planuojama, kad šiame ruože statybos darbai bus pradėti dar šiais metais, o baigti kitų metų rudenį. Sutarties vertė – apie 66,7 m...
nuotrauka
2022-12-20 10:23
Baigiamas dar vienas europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ teritorijų planavimo etapas – jau patvirtinti Kauno geležinkelio mazge numatyti konkretizuoti sprendiniai. Netrukus visos suinteresuotos šalys bus kviečiamos per dviejų mėnesių laikotarpį susipažinti su specialiajame teritorijų planavi...
nuotrauka
2022-12-15 11:24
Jau kitą vasarą poilsiautojai iš Smiltynės į Nidą viename gražiausių šalies kampelių galės patogiau keliauti dviračiais. Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ pradeda dviejų Kuršių nerijos regioniniu parku einančio dviračių tako ruožų rekonstrukcijos darbus. Iš viso daugia...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra