2024 spalio 9 d. trečiadienis, 13:45
Reklama  |  facebook

Verslo plėtra užsienyje: ekspertės įžvalgos, kaip pasiekti užsienio auditoriją ir pirkėjus

2024-09-13 12:18
Verslo plėtra užsienio šalyse – daugelio verslininkų strateginis tikslas, apie kurį prasminga galvoti jau nuo pirmųjų veiklos gyvavimo metų. Vis tik, norėdami sėkmingai įžengti į užsienio rinką, verslininkai susiduria su ne vienu iššūkiu, kurių pagrindiniai yra finansų trūkumas, užsienio pirkėjų vartojimo įpročių nežinojimas, kalbos barjerai ar sunkumai kuriant efektyvią strategiją. Patarimais, kaip įveikti su komunikacija ir rinkodara susijusius iššūkius, dalijasi Marija Valaitė, o sėkmės istorija – rankų darbo kubilų ir pirčių gamintojai.
nuotrauka
Giedrė Rožytė-Jokubavičienė, Inovacijų agentūra. VšĮ Inovacijų agentūra nuotr.


Minimos įmonės
Inovacijų agentūra, VŠĮ
E. komercijos plėtros iššūkius parodė ir konferencijos „Ecomexpo‘24“ organizatorių atliktas tyrimas. „Žvelgiant į apklausos rezultatus galime matyti, jog dauguma šiame tyrime apklaustų Lietuvos verslininkų aktyviai prekiauja, pradeda prekybą arba ketina ją pradėti užsienio šalyse. Tai rodo, jog Lietuvos e. komercijos sektorius turi didelį potencialą plėstis, kurti aukštą pridėtinę vertę bei didinti šalies konkurencingumą tarptautinės vertės grandinėse. Natūralu, jog žengdami pirmuosius žingsnius verslai susiduria ir su tam tikrais iššūkiais, kurie tampa neišvengiama plėtros dalimi. Apklausos metu dauguma respondentų nurodė, jog pagrindiniai trukdžiai šiuo klausimu yra žinių ir finansinių resursų stygius, iššūkiai ieškant patikimų partnerių užsienio rinkose, logistikos problemos“, – dalijasi pranešime cituojama „Ecomexpo‘24“ projektų vadovė Paulina Pretkelytė.

Jos teigimu, kai kurie verslai įvardijo ir tokias specifines problemas, kaip mokesčių klausimai, darbuotojų trūkumas, kalbos barjeras. Tad į ką vertėtų atkreipti dėmesį žengiant pirmuosius žingsnius plėtros link, kaip pasiekti užsienio auditoriją bei kokiais kanalais efektyviausia bendrauti su potencialiais pirkėjais?

Nuo vietinių pažinimo iki aiškios vertės iškomunikavimo

Marija Valaitė pirmiausia rekomenduoja atsižvelgti į pačią rinką, kurioje ketinama prekiauti, ir ragina suprasti gyventojų mentalitetą, atsižvelgti į kalbą, lokalius atsiskaitymo ir siuntų pristatymo būdus.

„Taip pat labai svarbus tinkamas vartotojų poreikių identifikavimas pagal tikslinę auditoriją, kadangi sprendimas pirkti priimamas labai skirtingai. Vieniems reikia sprendimo tam tikrai problemai spręsti, kitiems svarbi estetika, madingas dizainas, dar kiti nori būti kurios nors bendruomenės dalimi ir sekti „lyderiu“. Tai įvertinus, toliau būtina apsispręsti, kuriuo keliu eiti – ar ilgalaikio žaidimo, ar vienkartinio pardavimo“, – dalijasi M. Valaitė bei atkreipia dėmesį į dar vieną sėkmingos rinkodaros ir komunikacijos dedamąjį – vertės iškomunikavimą. Anot jos, nesvarbu, į kokią rinką verslas besiskintų kelią, potencialūs vartotojai turi suvokti, kaip įsigyti produktai ar siūlomos paslaugos jiems padės kasdienybėje, kokią problemą išspręs.

Svarbu žinoti ir kokie komunikacijos kanalai yra efektyviausi, nes jie kiekvienoje rinkoje skiriasi – pavyzdžiui, Olandijoje didelę reikšmę pardavimams turi televizija ir lauko stendai, Lietuvoje, anot jos,  geriausiai veikia kompleksiški rinkodaros veiksmai, įtraukiant „Meta“ platformą, „Youtube“ kanalą, stipriai augančio „TikTok“ kanalo įtaką, lojalios bendruomenės auginimą per komunikacijos suasmeninimą. Svarbus yra ir kūrybiškumas, kad prekės ženklo reklamos išsiskirtų visoje begalinėje gausoje ir bent kelioms sekundėms pritrauktų vartotojo akį. Įprastai žmonės pirmą kartą pamatę tam tikrą paslaugą ar produktą jo neperka, tačiau kai su juo susiduria trečią, penktą ar dešimtą kartą, padidėja tikimybė lengviau priimti sprendimą pirkti.

Vienu metu – viena rinka

Finansinių resursų ir laiko turinčių tinkamos kvalifikacijos specialistų trūkumas – tokius didžiausius veiksnius, trukdančius verslams plėstis į užsienio rinkas, išskiria M.Valaitė. Vis tik, verslininkės teigimu, nors verslo plėtra reikalauja nemažų investicijų, skyrus 3000–5000 tūkst. eurų biudžetą konkrečiai rinkai per konkretų periodą, yra realu atlikti testą ir matyti duomenis, ar pavyksta pritraukti vartotojus į el. parduotuvę. Geras specialistas galėtų iškart įvertinti, ar prekės ženklas ir kuriamos reklamos rezonuoja su tiksline auditorija bei padėtų išvengti galimų didesnių nuostolių.

„Žinant verslo praktiką, visi nori sutaupyti ir nešvaistyti pinigų, tad nerekomenduočiau vienu metu bandyti komunikaciją vykdyti keliose naujose rinkose – nebent verslas turi didelį biudžetą, žmogiškųjų resursų ir, sėkmės atveju, pakankamai produktų. Vis tik protingiau rinkodaros ir komunikacijos strategiją vystyti lokaliai vienoje rinkoje, prieš tai išsikėlus aiškius kriterijus, pagal kuriuos ją pasirinksite iš visų galimų. Taip galėsite geriau įsigilinti į auditorijos mentalitetą ir efektyviausius kanalus, stebėti, ar suplanuoti veiksmai atsiperka, greičiau reaguoti prireikus adaptacijų ir vertinti ar investuotas biudžetas yra leidžiamas tinkamai“, – pasakoja ji.

Dalindamasi sėkminga patirtimi, M.Valaitė kaip teigiamą praktiką išskiria ir prekės ženklo ambasadorius – jie, anot specialistės, yra puikus būdas, kaip pasiekti reikiamą auditoriją ir sukurti ne tik investicijas atperkančią finansinę grąžą, bet ir stiprinti prekinio ženklo įvaizdį, atvirumą, artumą vartotojui.

Dėmesys skaitmeninės rinkodaros kanalams

Tuo tarpu Šiaulių regione įsikūrusi rankų darbo kubilų ir pirčių gamintoja, nors ir neturi rinkodaros specialisto ar tam tikrų strategijų, verslo plėtrą sėkmingai vykdo socialinių tinklų pagalba, taip pat didelį dėmesį skiria kiekvienos rinkos reikalavimams ir produktų adaptacijai, nevengia eksperimentavimo. 2020-aisiais veiklą pradėjusi bendrovė šiandien dirba Lietuvos, Lenkijos, Vokietijos, Danijos, Čekijos, Slovakijos bei Jungtinės Karalystės rinkose.

„Manau, mūsų atveju pats svarbiausias dalykas, norint sėkmingai plėsti verslą užsienyje, yra skaitmeninė rinkodara, o tiksliau – „Google“ ir „Facebook“ reklamos, taip pat profesionali, pagal SEO reikalavimus sutvarkyta, internetinė svetainė, atvedanti tikslinius klientus. Galiausiai, didelį dėmesį skiriame kiekvienai rinkai, jos poreikiams ir reikalavimams, todėl adaptuojame savo produktus, atkreipiame dėmesį į reikiamus sertifikatus, leidimus“, – dalijasi daugiau nei 15 metų patirtį kubilų ir pirčių rinkoje sukaupęs Žilvinas Dragūnas.

Kalbėdamas apie iššūkius, su kuriais tenka susidurti vykdant veiklą užsienio šalyse, verslininkas išskiria kalbos barjerą: „Mūsų produktas yra ganėtinai sudėtingas, jeigu pirkėjas su juo nėra susidūręs anksčiau. Reikia labai aiškiai ir tiksliai išaiškinti visus niuansus, kubilo ar saunos instrukcijas, tam tikras svarbias detales. Surasti vadybininkus, kurie galėtų laisvai kalbėti reikiama užsienio kalba, taip pat yra sunku.“

Skatina gilinti e-komercijos žinias


Giedrė Rožytė-Jokubavičienė, Inovacijų agentūros Pažangos departamento Rinkų plėtros skyriaus el. komercijos srities vadovė atkreipia dėmesį, kad elektroninė prekyba yra vienas iš efektyvių kanalų, suteikiančių galimybę gan greitai pradėti eksportą, jį vystyti ir prekiauti tolimose rinkose.

„Verslų patirtys rodo, kad startas užsienio rinkose gali būti ilgas, keblus ir keliantis nemažai iššūkių, todėl elektroninė prekyba yra puikus būdas, leidžiantis sparčiai testuoti naujus klientų segmentus ir naujas rinkas. Pagalbos ranką verslams čia ištiesia Inovacijų agentūra – mūsų tikslas padėti e. komercijos įmonėms didinti savo kompetencijas ir auginti eksporto apimtis per e-komerciją. Tam esame įkūrę „E-Export Nation Lithuania“ programą, siūlančią platų spektrą nemokamų mokymų smulkiam ir vidutiniam verslui, siekiančiam e. komercijos verslą auginti ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje“, – sako G.Rožytė-Jokubavičienė. 
Statybunaujienos.lt



Objektai. Technologijos. Verslas

nuotrauka
2024-10-09 11:48
Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo“ valdyba šiandien (spalio 9 d.) patvirtino naują bendrovės vadovą. Juo tapo atranką laimėjęs viešbučių ir restoranų verslo profesionalas Vilius Vaičekauskas. Naujasis vadovas darbą pradės spalio 10 dieną.
nuotrauka
2024-10-09 08:01
Įtrūkimai sienose ar tarpai tarp grindjuosčių ir grindų gali byloti apie rimtą pavojų – namo pamatai ar grindys sėda. Laiku neišsprendus šios problemos, rimtų rūpesčių gali tik padaugėti – sumažės pastato energinis efektyvumas, trūks vamzdžiai, atsiras šildymo ar elektros sistemos gedimų. Yra ne vie...
nuotrauka
2024-10-08 07:44
Šiuolaikinė visuomenė neįsivaizduojama be tikslių matavimo priemonių, kurios yra būtinos įvairiuose pramonės sektoriuose. Matavimo įrankiai tapo neatsiejama kasdienio gyvenimo dalimi, ypač geodezijoje, statybose, pramonėje ir žemės ūkyje. Viena iš pirmaujančių kompanijų, siūlančių inovatyvias matavi...
nuotrauka
2024-10-07 15:53
Nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovės „Hanner“ ir „Kaita Group“ Londono centrinėje dalyje suplanavo bendruomeniško gyvenimo (angl. „co-living“) projektą „Youston“, kuriuo Londono NT nuomos rinkai pasiūlys 105 būstus.
nuotrauka
2024-10-07 07:50
Polipropileno fibra tampa neatsiejama šiuolaikinės karinės infrastruktūros dalimi. Dėl savo patvarumo ši statybinė medžiaga sėkmingai naudojama įvairiuose kariniuose objektuose visame pasaulyje. Pagrindinis privalumas – polipropileno fibros savybė sustiprinti betonines konstrukcijas, padaryti jas at...
nuotrauka
2024-10-03 14:32
SBA grupės NT bendrovė „SBA Urban“ kartu su Barščiams priklausančia investicine įmone „TABA Invest“ į „Nemunaičių“ kvartalo plėtrą investuos daugiau kaip 250 mln. eurų. Antrajame „Nemunaičių“ etape pradėtos verslo centro, gyvenamojo namo bei daugiaaukštės automobilių stovėjimo aikštelės statybos.
nuotrauka
2024-10-03 10:08
Respublikinės Šiaulių ligoninė pirmoji šalyje pradėjo Infekcinių ligų diagnostikos ir gydymo centro (ILC) statybos darbus. Vakar, spalio 2 d., surengta simbolinės laiko kapsulės įleidimo į būsimo pastato pamatą ceremonija, kurios metu iškilmingai pažymėta ir „Šiaulių regiono infekcinių ligų diagnost...
nuotrauka
2024-10-03 09:19
Išrinkta nauja „Eika" grupės valdyba, kurios nariai šias pareigas eis ketverius metus. Prie valdybos prisijungė ilgametę vadybos, verslo konsultavimo, dalyvavimo kitų bendrovių valdybose patirtį turintis dr. Virginijus Lepeška.
nuotrauka
2024-10-02 08:05
Nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Realco" skelbia apie beveik 2 ha žemės sklypo įsigijimą Vilniaus centre, A. Juozapavičiaus g. 13.
nuotrauka
2024-10-01 09:50
Būsto rinka Lietuvoje rodo stabilaus augimo ženklus ir grįžta į priešpandeminį lygį. Miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovės „YIT Lietuva“ duomenimis, per pirmus devynis šių metų mėnesius buvo parduota daugiau butų nei per visus 2023 metus. Trečiasis 2024-ųjų ketvirtis bendrovei buvo itin sėkmin...
nuotrauka
2024-09-30 07:41
ABLOY yra patikimas saugumo ir įeigos kontrolės produktų ir sprendimų profesionaliems vartotojams, pramonės, komercinėms ir valstybinėms įstaigoms bei privatiems klientams tiekėjas. Daugeliui saugumas siejamas su spyna ar raktu, tačiau šį kartą norime akcentuoti, kad ne mažiau nei aukštos saugumo kl...
nuotrauka
2024-09-27 14:47
Statybų sektoriaus vystymo agentūra parengė interaktyvią 3D platformą Ukrainos miestų Bučos ir Borodiankos atstatymui. Didelės raiškos vizualizacijos ir papildomos programinės įrangos galimybės leidžia ne tik įvertinti nuo karo nukentėjusių miestų pažeidimus, bet ir tiksliau modeliuoti jų atstatymo ...
nuotrauka
2024-09-27 07:31
Įmonės ARCHITEKTŲ GILDIJA padalinys Team4BIM.com dalyvavo Kopenhagoje vykusioje parodoje-konferencijoje, kurioje buvo aptariamas statybos, projektavimo bei pastatų eksploatavimo proceso skaitmenizavimas, siekiant užtikrinti efektyvesnius procesus bei mažinti neigiamą poveikį aplinkai. Konferencijoje...
nuotrauka
2024-09-26 07:49
„Wolf Group“ šį rudenį švenčia savo 30 metų jubiliejų ir yra stipresnė bei ryškesnė nei bet kada anksčiau.
nuotrauka
2024-09-25 09:35
Nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovės „Hanner“ ir „Kaita Group“ sėkmingai užbaigė neveikiančio Čekijos sostinės Prahos viešbučio „Vitkov“ rekonstrukciją, pritaikant jį bendruomeniško gyvenimo (angl. „co-living“) reikmėms. Investicijos į projektą siekė 14 mln. Eur.
nuotrauka
2024-09-25 07:55
Šiuolaikinės statybos vis labiau orientuojasi į efektyvų energijos naudojimą ir pastatų ilgaamžiškumą. Vienas iš svarbiausių iššūkių – šalčio tiltai, kurie gana dažnai pasitaiko balkonų ir išorinių konsolių jungtyse. Šiuo atveju svarbiu sprendimu tampa Schöck Isokorb® – pažangūs balkonų termoelement...
nuotrauka
2024-09-24 15:31
Vilniuje baigti Turto banko valdomo pastato, esančio Kareivių g. 1, remonto darbai. Užbaigus projektą 2 tūkst. kv. m ploto pastatas tapo energiškai efektyvesnis ir patogesnis darbuotojams. Projekto vertė – beveik 381 tūkst. Eur. Suremontuotose patalpose jau dirba Lietuvos probacijos ir Viešųjų pirki...
nuotrauka
2024-09-24 14:01
„EIKA“ įmonių grupės generalinis direktorius Domas Dargis neslepia – privatūs būsto klientai jų dėl tvarumo reikalavimų dar nespaudžia, tuo labiau nenori už tai daugiau mokėti iš savo piniginės. Visgi jis laikosi savo įsitikinimo, kad ilgalaikėje perspektyvoje kito kelio verslui tiesiog nėra ir geri...
nuotrauka
2024-09-24 09:53
Bendrovė „Ignitis" tieks vėjo elektrinių parko Mažeikiuose pagamintą elektros energiją vienai didžiausių Lietuvos pramonės įmonių ir elektros energijos vartotojų – „Akmenės cementas". „Ignitis" ir Vokietijos statybinių medžiagų gamintojos Schwenk Zement Beteiligungen valdoma cemento gamybos įmonė Li...
nuotrauka
2024-09-24 09:00
Šalims pasirašius sutartį, sutarties vykdymo metu gali atsirasti aplinkybių, dėl kurių viena iš sutarties šalių praranda interesą toliau tęsti sutartinius santykius. Pavyzdžiui, jei kita šalis pažeidžia sutarties sąlygas arba sutartį dėl kažkokių priežasčių vykdyti tampa sudėtinga. Pasak advokatės G...

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos. Verslas