2025 m. birželio 25 d. trečiadienis, 5:46:52
Reklama  |  facebook

Verslo plėtra užsienyje: ekspertės įžvalgos, kaip pasiekti užsienio auditoriją ir pirkėjus

2024-09-13 12:18
Verslo plėtra užsienio šalyse – daugelio verslininkų strateginis tikslas, apie kurį prasminga galvoti jau nuo pirmųjų veiklos gyvavimo metų. Vis tik, norėdami sėkmingai įžengti į užsienio rinką, verslininkai susiduria su ne vienu iššūkiu, kurių pagrindiniai yra finansų trūkumas, užsienio pirkėjų vartojimo įpročių nežinojimas, kalbos barjerai ar sunkumai kuriant efektyvią strategiją. Patarimais, kaip įveikti su komunikacija ir rinkodara susijusius iššūkius, dalijasi Marija Valaitė, o sėkmės istorija – rankų darbo kubilų ir pirčių gamintojai.
nuotrauka
Giedrė Rožytė-Jokubavičienė, Inovacijų agentūra. VšĮ Inovacijų agentūra nuotr.


Minimos įmonės
Inovacijų agentūra, VŠĮ
E. komercijos plėtros iššūkius parodė ir konferencijos „Ecomexpo‘24“ organizatorių atliktas tyrimas. „Žvelgiant į apklausos rezultatus galime matyti, jog dauguma šiame tyrime apklaustų Lietuvos verslininkų aktyviai prekiauja, pradeda prekybą arba ketina ją pradėti užsienio šalyse. Tai rodo, jog Lietuvos e. komercijos sektorius turi didelį potencialą plėstis, kurti aukštą pridėtinę vertę bei didinti šalies konkurencingumą tarptautinės vertės grandinėse. Natūralu, jog žengdami pirmuosius žingsnius verslai susiduria ir su tam tikrais iššūkiais, kurie tampa neišvengiama plėtros dalimi. Apklausos metu dauguma respondentų nurodė, jog pagrindiniai trukdžiai šiuo klausimu yra žinių ir finansinių resursų stygius, iššūkiai ieškant patikimų partnerių užsienio rinkose, logistikos problemos“, – dalijasi pranešime cituojama „Ecomexpo‘24“ projektų vadovė Paulina Pretkelytė.

Jos teigimu, kai kurie verslai įvardijo ir tokias specifines problemas, kaip mokesčių klausimai, darbuotojų trūkumas, kalbos barjeras. Tad į ką vertėtų atkreipti dėmesį žengiant pirmuosius žingsnius plėtros link, kaip pasiekti užsienio auditoriją bei kokiais kanalais efektyviausia bendrauti su potencialiais pirkėjais?

Nuo vietinių pažinimo iki aiškios vertės iškomunikavimo

Marija Valaitė pirmiausia rekomenduoja atsižvelgti į pačią rinką, kurioje ketinama prekiauti, ir ragina suprasti gyventojų mentalitetą, atsižvelgti į kalbą, lokalius atsiskaitymo ir siuntų pristatymo būdus.

„Taip pat labai svarbus tinkamas vartotojų poreikių identifikavimas pagal tikslinę auditoriją, kadangi sprendimas pirkti priimamas labai skirtingai. Vieniems reikia sprendimo tam tikrai problemai spręsti, kitiems svarbi estetika, madingas dizainas, dar kiti nori būti kurios nors bendruomenės dalimi ir sekti „lyderiu“. Tai įvertinus, toliau būtina apsispręsti, kuriuo keliu eiti – ar ilgalaikio žaidimo, ar vienkartinio pardavimo“, – dalijasi M. Valaitė bei atkreipia dėmesį į dar vieną sėkmingos rinkodaros ir komunikacijos dedamąjį – vertės iškomunikavimą. Anot jos, nesvarbu, į kokią rinką verslas besiskintų kelią, potencialūs vartotojai turi suvokti, kaip įsigyti produktai ar siūlomos paslaugos jiems padės kasdienybėje, kokią problemą išspręs.

Svarbu žinoti ir kokie komunikacijos kanalai yra efektyviausi, nes jie kiekvienoje rinkoje skiriasi – pavyzdžiui, Olandijoje didelę reikšmę pardavimams turi televizija ir lauko stendai, Lietuvoje, anot jos,  geriausiai veikia kompleksiški rinkodaros veiksmai, įtraukiant „Meta“ platformą, „Youtube“ kanalą, stipriai augančio „TikTok“ kanalo įtaką, lojalios bendruomenės auginimą per komunikacijos suasmeninimą. Svarbus yra ir kūrybiškumas, kad prekės ženklo reklamos išsiskirtų visoje begalinėje gausoje ir bent kelioms sekundėms pritrauktų vartotojo akį. Įprastai žmonės pirmą kartą pamatę tam tikrą paslaugą ar produktą jo neperka, tačiau kai su juo susiduria trečią, penktą ar dešimtą kartą, padidėja tikimybė lengviau priimti sprendimą pirkti.

Vienu metu – viena rinka

Finansinių resursų ir laiko turinčių tinkamos kvalifikacijos specialistų trūkumas – tokius didžiausius veiksnius, trukdančius verslams plėstis į užsienio rinkas, išskiria M.Valaitė. Vis tik, verslininkės teigimu, nors verslo plėtra reikalauja nemažų investicijų, skyrus 3000–5000 tūkst. eurų biudžetą konkrečiai rinkai per konkretų periodą, yra realu atlikti testą ir matyti duomenis, ar pavyksta pritraukti vartotojus į el. parduotuvę. Geras specialistas galėtų iškart įvertinti, ar prekės ženklas ir kuriamos reklamos rezonuoja su tiksline auditorija bei padėtų išvengti galimų didesnių nuostolių.

„Žinant verslo praktiką, visi nori sutaupyti ir nešvaistyti pinigų, tad nerekomenduočiau vienu metu bandyti komunikaciją vykdyti keliose naujose rinkose – nebent verslas turi didelį biudžetą, žmogiškųjų resursų ir, sėkmės atveju, pakankamai produktų. Vis tik protingiau rinkodaros ir komunikacijos strategiją vystyti lokaliai vienoje rinkoje, prieš tai išsikėlus aiškius kriterijus, pagal kuriuos ją pasirinksite iš visų galimų. Taip galėsite geriau įsigilinti į auditorijos mentalitetą ir efektyviausius kanalus, stebėti, ar suplanuoti veiksmai atsiperka, greičiau reaguoti prireikus adaptacijų ir vertinti ar investuotas biudžetas yra leidžiamas tinkamai“, – pasakoja ji.

Dalindamasi sėkminga patirtimi, M.Valaitė kaip teigiamą praktiką išskiria ir prekės ženklo ambasadorius – jie, anot specialistės, yra puikus būdas, kaip pasiekti reikiamą auditoriją ir sukurti ne tik investicijas atperkančią finansinę grąžą, bet ir stiprinti prekinio ženklo įvaizdį, atvirumą, artumą vartotojui.

Dėmesys skaitmeninės rinkodaros kanalams

Tuo tarpu Šiaulių regione įsikūrusi rankų darbo kubilų ir pirčių gamintoja, nors ir neturi rinkodaros specialisto ar tam tikrų strategijų, verslo plėtrą sėkmingai vykdo socialinių tinklų pagalba, taip pat didelį dėmesį skiria kiekvienos rinkos reikalavimams ir produktų adaptacijai, nevengia eksperimentavimo. 2020-aisiais veiklą pradėjusi bendrovė šiandien dirba Lietuvos, Lenkijos, Vokietijos, Danijos, Čekijos, Slovakijos bei Jungtinės Karalystės rinkose.

„Manau, mūsų atveju pats svarbiausias dalykas, norint sėkmingai plėsti verslą užsienyje, yra skaitmeninė rinkodara, o tiksliau – „Google“ ir „Facebook“ reklamos, taip pat profesionali, pagal SEO reikalavimus sutvarkyta, internetinė svetainė, atvedanti tikslinius klientus. Galiausiai, didelį dėmesį skiriame kiekvienai rinkai, jos poreikiams ir reikalavimams, todėl adaptuojame savo produktus, atkreipiame dėmesį į reikiamus sertifikatus, leidimus“, – dalijasi daugiau nei 15 metų patirtį kubilų ir pirčių rinkoje sukaupęs Žilvinas Dragūnas.

Kalbėdamas apie iššūkius, su kuriais tenka susidurti vykdant veiklą užsienio šalyse, verslininkas išskiria kalbos barjerą: „Mūsų produktas yra ganėtinai sudėtingas, jeigu pirkėjas su juo nėra susidūręs anksčiau. Reikia labai aiškiai ir tiksliai išaiškinti visus niuansus, kubilo ar saunos instrukcijas, tam tikras svarbias detales. Surasti vadybininkus, kurie galėtų laisvai kalbėti reikiama užsienio kalba, taip pat yra sunku.“

Skatina gilinti e-komercijos žinias


Giedrė Rožytė-Jokubavičienė, Inovacijų agentūros Pažangos departamento Rinkų plėtros skyriaus el. komercijos srities vadovė atkreipia dėmesį, kad elektroninė prekyba yra vienas iš efektyvių kanalų, suteikiančių galimybę gan greitai pradėti eksportą, jį vystyti ir prekiauti tolimose rinkose.

„Verslų patirtys rodo, kad startas užsienio rinkose gali būti ilgas, keblus ir keliantis nemažai iššūkių, todėl elektroninė prekyba yra puikus būdas, leidžiantis sparčiai testuoti naujus klientų segmentus ir naujas rinkas. Pagalbos ranką verslams čia ištiesia Inovacijų agentūra – mūsų tikslas padėti e. komercijos įmonėms didinti savo kompetencijas ir auginti eksporto apimtis per e-komerciją. Tam esame įkūrę „E-Export Nation Lithuania“ programą, siūlančią platų spektrą nemokamų mokymų smulkiam ir vidutiniam verslui, siekiančiam e. komercijos verslą auginti ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje“, – sako G.Rožytė-Jokubavičienė. 
Statybunaujienos.lt



Objektai. Technologijos. Verslas

nuotrauka
2025-06-23 13:12
Atsinaujinančios energijos gamyba Lietuvoje sparčiai auga, tačiau kartu daugėja ir neišspręstų klausimų – kaip efektyviai paskirstyti elektros srautus, kaip išnaudoti energijos perteklių, kaip reaguoti į rinkos svyravimus be žmogaus įsikišimo. Šiuos iššūkius spręsti ėmėsi panevėžietis Paulius Leonav...
nuotrauka
2025-06-23 09:38
Lenkija, kartu su Estija, Lietuva ir Latvija, pateikė Europos Komisijai pasiūlymą įkurti Dirbtinio intelekto (DI) „giga“ gamyklą, bendradarbiaujant su privačių įmonių ir mokslinių tyrimų institutų konsorciumu. Tai – pirmasis proceso etapas, formaliai išreiškiant susidomėjimą prisijungti prie iniciat...
nuotrauka
2025-06-20 11:44
Utenoje pradėtas statyti modernus, A++ energinio naudingumo klasės, daugiafunkcinės paskirties pastatas. Projektą plėtojanti kompanija „Portum“ teigia, kad 1 290 kv. m ploto objektas bus pritaikytas įvairių sričių verslams – čia bus įrengtos prekybinės, administracinės bei sandėliavimo patalpos.
nuotrauka
2025-06-20 09:43
Būstas niekada neapsiribojo vien keturiomis sienomis – koks vaizdas matomas pro langus, Lietuvos gyventojams visuomet turėjo įtakos. Nauja visuomenės nuomonės apklausa šią tendenciją patvirtina: net 94 proc. gyventojų teigia, jog žaluma ar gamta šalia namų jiems yra svarbi. Tai rodo, kad gyvenamoji ...
nuotrauka
2025-06-19 12:05
Kauno miesto savivaldybė patvirtino detalųjį planą, kuriuo oficialiai įtvirtinama, kaip artimiausiais metais keisis teritorija Nemuno pakrantėje. Nuo 2023 m. „SBA Urban“ rengtas „Nemunaičių“ rajono planas buvo derinamas su Kultūros paveldo departamentu bei infrastruktūros ir ryšių įmonėmis. Planuoja...
nuotrauka
2025-06-19 09:31
Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) paskirstė 300 tūkst. eurų subsidijų verslo asociacijoms, kurios padeda įmonėms ieškoti naujų eksporto rinkų ir partnerių užsienyje. Parama skiriama projektams, susijusiems su verslo partnerių paieška, dalyvavimu tarptautinėse misijose ir renginiuose. Para...
nuotrauka
2025-06-18 15:43
Vyriausybė trečiadienį pritarė Finansų ministerijos siūlymui perskolinti Prienų rajono savivaldybei iki 264 502,55 euro iš Europos investicijų banko (EIB) gautos 300 mln. eurų paskolos. Suteikus šią paskolą, pagerės sąlygos efektyviau ir operatyviau panaudoti Europos Sąjungos (ES) fondų lėšas bei sp...
nuotrauka
2025-06-17 16:40
Perkant būstą, vienas svarbiausių kriterijų – jausmas, kad ši vieta yra tikrieji namai, tačiau kaip tai pajausti, jei viskas, ką turime – buto brėžiniai ir planas? SBA kuriamas „Nemunaičių" rajonas Kaune pirmą kartą Lietuvoje savo statomus butus perkėlė į virtualią realybę. Tai – galimybė patirti bū...
nuotrauka
2025-06-17 15:38
Vakarų Europa bei Lietuva skambina pavojaus varpais: statybos inžinierių, projektuotojų jau ne pirmus metus itin trūksta, o rinkai augant bei daugumai dabartinių profesionalų artėjant prie pensinio amžiaus, situacija netrukus gali tapti kritiška. Ekspertai paaiškino jos susidarymo priežastis.
nuotrauka
2025-06-16 14:50
Sostinės Vilkpėdės rajone atidarytos socialinės dirbtuvės ir dienos užimtumo centras. Juose žmonės su intelekto ar psichosocialine negalia ugdys ir tobulins darbinius įgūdžius: daigins augalus, gamins biohumusą, megs šviesą atspindinčius šalikus. Visa tai vykdoma tam, kad lankytojai ateityje galėtų ...
nuotrauka
2025-06-12 12:30
Nekilnojamojo turto plėtros įmonė „Eriadas“ gavo leidimą statyti du modernius administracinės paskirties pastatus, kurių bendras plotas 29 tūkst. kv. metrų, Vilniuje, adresu Geležinio Vilko g. 6. Šiuo metu čia stovintį ERGO centrinio biuro pastatą „Eriadas“ ir uždarojo tipo informuotiesiems investuo...
nuotrauka
2025-06-12 09:43
Investicijų valdymo įmonės „EIKA Asset Management“ (EAM) fondo „EIKA Real Estate Fund“ valdoma įmonė Lenkijoje pasirašė finansavimo sutartį su „Santander Bank Polska“. Pagal sutartį gautos lėšos skiriamos finansuoti statomą logistikos centrą Sochačevo (Sochaczew) miestelyje, kuris yra apie 50 km į v...
nuotrauka
2025-06-11 15:09
Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Darnu Group“, kartu su Lietuvos hidrobiologų ir narų komanda, šiemet pradeda Neries vagos valymo darbus nuo šiukšlių Vilniaus miesto ribose. Upės tvarkymas apims ruožą nuo Baltojo tilto iki Lazdynų mikrorajono. Pirmieji 8 kilometrai – didesnio įsipareigojimo pra...
nuotrauka
2025-06-11 09:35
Veiviržėnų miestelio centre – džiaugsmingas bruzdesys. Tvoromis aptvertas Veiviržėnų kultūros centras praneša apie čia prasidėjusią kultūros erdvės renovaciją. Rangovas UAB „Tima“ jau ruošia patalpų vidų būsimiems pokyčiams, o kultūros centro kolektyvas rekonstrukcijos metu laikinai persikelia į kit...
nuotrauka
2025-06-09 09:29
Birželio 6 d. Birštone atidarytas naujas konceptualus viešbutis „LAJOS“. Naujasis objektas išsiskiria iš kitų kurorto apgyvendinimo vietų orientacija į verslo turizmą. Viešbutis nuo pat pradžių buvo kuriamas atsižvelgiant į naujausius šio dinamiško sektoriaus poreikius. Svečiams siūlomi 32 kambariai...
nuotrauka
2025-06-06 13:16
Šiandienos pramonė – tarsi gyvas organizmas, kuris reaguoja į duomenis realiu laiku, prognozuoja ateitį ir veikia kone be žmogaus įsikišimo. Tai – sumanioji pramonė, kuri sparčiai keičia pasaulį. Kartu keičiasi ir tai, kokių specialistų jai reikia. Inžinieriaus nebeužtenka, vadovo – taip pat. Reikia...
nuotrauka
2025-06-04 16:18
Lietuvoje įsikūrusios ir visame pasaulyje veikiančios ACMI (lėktuvų nuomos su įgula, technine priežiūra ir draudimu) oro linijos „Avion Express“ persikėlė į naują biurą netoli Vilniaus oro uosto. Naujas biuro pastatas papildo šioje miesto dalyje „Avia Solutions Group“ vystomą aviacijos įmonių mieste...
nuotrauka
2025-06-04 11:20
UAB „Švykų ministerija" pardavė kontrolinį UAB „Švykų priešgaisrinės sistemos" akcijų paketą, šios įmonės akcininkais tampa dabartiniai jos vadovai Mantas Libonas, Artūras Gaina ir Mindaugas Jasaitis.
nuotrauka
2025-06-04 11:05
Vasara – puikus laikas išnaudoti nuotolinio darbo teikiamą laisvę ir atrasti naujas erdves lietuvių jau pamėgtoms darbostogoms. Į tradicija tapusią akciją „Vasara Spiečiuje“ vėl kviečia Inovacijų agentūros įkurtų bendradarbystės centrų tinklas – iki pat rudens daugiau nei 100 darbo vietų 15-oje „Spi...
nuotrauka
2025-06-04 09:16
SBA grupės projekte „Urban HUB“ Kaune susitarta dėl 520 kv. m. ploto patalpų nuomos. Jose įsikurs 98-oji europietiško drabužių ir namų apyvokos prekių tinklo „Pepco“ parduotuvė. Tai bus didžiausia šio tinklo parduotuvė Kaune. „Urban HUB“ jau veikia per 30 verslų, išnuomota beveik 80 proc. erdvių.

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos. Verslas