2025 vasario 11 d. antradienis, 17:06
Reklama  |  facebook

Žvilgsnis pro rakto skylutę: kaip buvo projektuojamas kelias Vilnius-Utena?

2025-01-16 09:29
Bendrovė „Via Lietuva“ pasidalino kelio Molėtai-Utena projektavimo užkulisiais: kodėl ir kokie sprendimai priimti, kokių pokyčių gali tikėtis vairuotojai prasčiausiu vadintame Lietuvos kelyje.
nuotrauka
„Via Lietuva“ nuotr.


Minimos įmonės
SPR projektas, UAB
VILNIUS TECH Kelių tyrimo institutas,
Eismo inžinerija, UAB
Rengiant ruožo nuo Molėtų iki Utenos kapitalinio remonto projektą, projektuojamuose ruožuose buvo atlikti projektinių sprendinių eismo srautų modeliavimai, jų metu atliktos eismo intensyvumo analizės, transporto srautų tyrimai, transporto srauto piko metu ir jų trukmės nustatymas bei kt. Taip pat, siekiant racionalaus ir nuoseklaus kelių infrastruktūros plėtros planavimo, nustatyti eismo srautai 20 metų laikotarpiui. Projektui taip pat atliktas ir kelių saugumo auditas.

Ruože nuo Molėtų iki Utenos vidutinis eismo intensyvumas yra beveik du kartus mažesnis, lyginant šio kelio atkarpą nuo Maišiagalos iki Molėtų, lyginant su jau anksčiau rekonstruota kelio atkarpa nuo Vilniaus iki Maišiagalos sankryžos – eismo intensyvumas yra mažesnis daugiau nei 3 kartus (Molėtai-Utena eismo intensyvumas siekia 4,5 tūkst. transporto priemonių per parą, o ruože nuo Maišiagalos sankryžos iki Molėtų – daugiau nei 7 tūkst. transporto priemonių per parą, anksčiau rekonstruotoje kelio atkarpoje nuo Vilniaus iki Nemenčinės-Maišiagalos sankryžos, kurioje šiuo metu įrengtos 2+2 kelio juostos, vidutinis eismo intensyvumas yra 15 tūkst. transporto priemonių per parą).

Kelio Vilnius-Utena darbai
anksčiau suprojektuotame
ruože.
„Via Lietuva“ nuotr.

Vardan saugumo įrengs kelio atitvarus

Atsižvelgiant į esamą ir prognozuojamą kelio intensyvumą, kelio atkarpos nuo Molėtų iki Utenos kapitalinio remonto projektui buvo parinktas eismo saugos, ekonominiu ir technologiniu požiūriu tinkamiausias sprendimas – visus kelio ir kelio infrastruktūros sprendinius rengti esamos kelio juostos (žemės sklypo) ribose.

Kapitaliai suremontavus kelio Vilnius-Utena ruožą nuo Molėtų iki Utenos, ši atkarpa turi dvi eismo juostas (po vieną į vieną pusę), važiuojamosios dalies plotis siekia 7 m, vienos eismo juostos plotis – 3,5 m, kraštinių saugos juostų plotis – 1 m, kelkraščiai – 1,5 m. Atnaujintas kelias nuo Molėtų iki Utenos atitinka visus magistralinių kelių II kategorijai keliamus reikalavimus.

Rekonstravus kelią, eismo sauga ir važiavimo sąlygos pagerintos visiems eismo dalyviams. Pvz., ties autobusų sustojimais, siekiant maksimaliai užtikrinti pėsčiųjų saugumą, įrengti pėsčiųjų takai su asfalto danga. Taip pat, vertinant galimas laukinių gyvūnų migracijos rizikas eismo dalyviams, rekonstruotame kelyje įrengtos ir apsaugos sistemos nuo laukinių gyvūnų, dalyje kelio yra sumontuoti ir kelio atitvarai (ne visame ruože, tik dalyje, kurios ilgis iki 19 km). Kelio atitvarų praktika yra plačiai naudojama ir kitose Europos šalyse (Švedija, Lenkija, Norvegija ir t. t.).

Via Lietuva

Kelias Molėtai-Utena. „Via Lietuva“ nuotr.

Taip pat šiame kelyje, vietose, kur kelio atitvarų nėra – išlaikytos ir nuvažiavimo nuo kelio vietos (nuovažos., jų skaičius siekia daugiau nei 100 vnt.), kuriose, reikalui esant (automobiliui sugedus, pasijutus blogai ar pan.) – transporto priemonių vairuotojai gali sustoti neapsunkinant eismo kitiems transporto priemonių vairuotojams. 

Įvertintos lenkimo galimybės

Važiuojamosios dalies ir kiekvienos eismo juostos plotis atitinka valstybinės reikšmės magistralinių kelių II-os kategorijos reikalavimus (2X1m), pagal kuriuos, jei to neriboja kelio ženklai ir ženklinimas, aplenkti lėčiau važiuojančias eismo priemones yra galima bei saugu (vertinant tiek lengvųjų automobilių, tiek sunkvežimių gabaritus). Jei eismo juostas skiria ištisinė linija, vadinasi lenkimas yra nesaugus, todėl lenkti transporto priemones šiuose ruožuose yra draudžiama.

Lietuvoje yra ir daugiau magistralinės reikšmės II-os kategorijos kelių, įrengtų remiantis tokiais pat standartais (pvz.: Panevėžio aplinkkelis, magistralinis kelias Šiauliai-Tauragė), šiuose keliuose yra panašios lenkimo galimybės.

Parengti du techniniai projektai

Kelio ruožą nuo Molėtų iki Utenos projektavo UAB „SRP projektas“. Buvo rengiami 2 techniniai darbo projektai (nuo 64,332 iki 79,510 km (I ruožas) ir nuo 79,510 iki 93,726 km (II ruožas).

Via LietuvaKelias Molėtai-Utena. 
„Via Lietuva“ nuotr.

Kelių saugumo auditą atliko VILNIUS TECH APF Kelių tyrimo institutas. I ruožo auditas atliktas dar pernai, gegužės viduryje; II ruožo – 2023 m. balandį.

Vertinant kelią saugos požiūriu, buvo atliktas transporto srautų tyrimas ir eismo modeliavimas. Jį 2023 m. balandžio mėn. atliko MB „Eismo inžinerija“.

Kiek kilometrų atitvarų, koks ištisinės linijos ilgis, kiek nuovažų yra ruože?

Nuovažos (vietos, kuriose galima saugiai ir neapsunkinant eismo kitiems eismo dalyviams sustoti. Sugedus transporto priemonei ar vairuotojui pasijutus blogai ir pan.) – 108 vnt.

Autobusų stotelės, ties kuriomis užtikrintas saugus pėsčiųjų eismas (atitvarai, ištisinės linijos) – 16 vnt.

Ištisinių linijų ilgis, kur pagal KET draudžiamas lenkimas, šiose vietose privalo būti užtikrintas didesnis vairuotojų dėmesys išlaikant tinkamas eismo saugumo sąlygas – 12 km.

Atitvarų ilgis kelyje (vietose, kuriose šlaitai yra aukščiausiame lygyje, užtikrinant saugumą eismo dalyvių saugumą) – kairėje kelio pusėje – 6 km, dešinėje kelio pusėje – 10 km. 
Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2025-02-11 09:17
Valstybinių miškų urėdija per 2024 m. atliko miško kelių priežiūrą, remontą ir statybą už 9,4 mln. Eur, iš viso rekonstruota ir sutaisyta 1046 km miško kelių, nutiesta 6,4 km naujų kelių, prižiūrėta daugiau nei 13,7 tūkst. km kelių, investuojama į naują miško kelių priežiūros ir remonto techniką, mi...
nuotrauka
2025-02-10 16:45
Praėjusiais metais už valstybinės reikšmės kelių plėtrą atsakinga įmonė „Via Lietuva“ parengė naują žvyrkelių programą, į kurią iš viso įtraukta 750 km kelių su žvyro danga. Naujai Vyriausybei ir Susisiekimo ministerijai žvyrkelių programai skyrus papildomą ir tikslinį finansavimą, jos įgyvendinimui...
nuotrauka
2025-02-10 15:49
Šeštadienį, vasario 9 d. Baltijos šalys sėkmingai sinchronizavo savo elektros energetikos sistemas su kontinentinės Europos sinchronine zona. Tai – istorinės ir praktinės svarbos įvykis Baltijos šalims ir Europai, stiprinantis viso regiono energetinę nepriklausomybę ir atsparumą. Visos elektros ener...
nuotrauka
2025-02-07 08:29
Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) nuo vasario 7 d. teiks paramą įmonėms didelės galios elektros energijos kaupimo įrenginiams įsirengti, siekiant subalansuoti elektros energetikos sistemą. Energetikos ministerijos inicijuotam kvietimui skirta 102 mln. eurų suma.
nuotrauka
2025-02-06 08:50
Praėjusiais metais Europos energetikos sektorius išgyveno reikšmingą lūžį, o vis reikšmingesnę vietą šioje transformacijoje užima jūrinio vėjo elektrinių parkai, padedantys ne tik kovoti su klimato kaita, bet ir užtikrinantys energetinį saugumą bei mažinantys priklausomybę nuo iškastinio kuro.
nuotrauka
2025-02-05 08:34
Europos Komisija paskelbė apie skirtą finansavimą tarpvalstybiniams energetikos infrastruktūros projektams iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės („Connecting Europe Facility“, CEF). Tarp finansavimą gavusių projektų – 6,8 mln. Eur dotacija Šiaurės-Baltijos vandenilio koridoriui ir daugiau kaip...
nuotrauka
2025-02-04 10:10
Vasario 4 d., antradienio rytą Vilniaus oro uoste iškilmingai atidarytas naujasis keleivių išvykimo terminalas, atveriantis naujas galimybes aptarnauti augančius keliautojų srautus ir gerinti mūsų šalies pasiekiamumą. Atidarymas žymi moderniomis technologijomis pagrįstą Lietuvos oro uostų (LTOU) pro...
nuotrauka
2025-01-31 07:58
„Via Lietuva“ praėjusiais metais dėmesį skyrė ne tik kelių infrastruktūros plėtros darbams, bet ir aplinkosauginiams sprendimams. Praėjusį rudenį ant triukšmą mažinančių užtvarų netoli Vilniaus pradėjo veikti pirmieji saulės moduliai, kurių pagaminta žalioji energija jau naudojama pagrindinės šalies...
nuotrauka
2025-01-30 08:33
Energetikos ministerija informuoja, kad įsigaliojo atnaujintos finansavimo sąlygos gyventojams, norintiems įsirengti saulės elektrines namų ūkių reikmėms, padidinti anksčiau įrengtų saulės elektrinių įrengtąją galią arba įsigyti saulės elektrines iš nutolusių saulės elektrinių parkų.
nuotrauka
2025-01-29 15:32
Vyriausybė pritarė Energetikos ministerijos siūlymui laikinai stabdyti 2024 m. lapkričio 18 d. paskelbtą jūros vėjo elektrinių parko konkursą ir peržiūrėti konkurso sąlygas.
nuotrauka
2025-01-29 14:59
Veiklos diversifikaciją į Vakarus tęsianti LTG grupės krovinių pervežimo geležinkeliais bendrovė „LTG Cargo“ sėkmingai atliko pirmąjį bandomąjį važiavimą per Baltijos šalis iki Mugos uosto Estijoje taikydama ES geležinkelių sektoriaus standartą – be duomenų keitimosi ir sąsajų su rusiškomis Geležink...
nuotrauka
2025-01-29 09:01
Nepriklausomiems ekspertams galutinai patvirtinus, kad strateginis Lietuvą ir Lenkiją 2021 m. sujungęs GIPL dujotiekis yra saugus ir gali veikti toliau, energetikos profesionalus vienijanti asociacija kreipėsi į premjerą ir valdančiosios daugumos lyderį Gintautą Palucką, prašydama atšaukti tebegalio...
nuotrauka
2025-01-24 14:24
Vis daugiau Lietuvos gyventojų kasdieniam susisiekimui renkasi elektromobilius, o tai turi įtakos ir būsto pirkėjų prioritetams. Miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovės „YIT Lietuva“ iniciatyva KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto atlikto Tvarumo barometro tyrimo duomenys rodo, kad d...
nuotrauka
2025-01-23 14:07
2025 metais AB „Panevėžio energija“ planuoja rekonstruoti beveik 7 km šilumos tiekimo tinklų. Bendrovės investicijos į centralizuoto šilumos tiekimo tinklą sieks apie 4,4 mln. eurų. Skaičiuojama, kad atnaujinus vamzdynus, per metus bus sutaupoma apie 1715 MWh šilumos, kurios pakaktų daugiau nei ketu...
nuotrauka
2025-01-23 13:14
Kadangi dalis valstybinių kelių kerta miestus ir miestelius, 2024 metais „Via Lietuva“ ypatingą dėmesį skyrė pėsčiųjų perėjų rekonstravimui ir modernizavimui.
nuotrauka
2025-01-23 09:21
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis pasirašė Pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių pakeitimus, kuriais numatoma paprastesnė pervažų įrengimo tvarka. Keičiasi perėjų su garso ir šviesoforų signalizacija įrengimo sąlygos, taip pat atsisakoma policijai priskiriamų funkcijų.
nuotrauka
2025-01-17 14:53
Ketvirtadienį Alytaus sinchroninio kompensatoriaus stotyje pradėjo veikti antrasis iš trijų Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorės „Litgrid“ įrengiamų sinchroninių kompensatorių. Sinchroninių kompensatorių įjungimas yra esminis žingsnis, siekiant užtikrinti Lietuvos energetinę nepriklausomy...
nuotrauka
2025-01-10 15:01
Per pastaruosius 7 metus Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) vykdomos paramos priemonės besivystančiose šalyse, diegiant atsinaujinančių energijos išteklių sprendimus, jau užtikrino daugiau nei 11 tūkst. KW įrengtosios galios. Saulės elektrinės įrengtos Ukrainoje, Sakartvele, Armėnijoje, Mold...
nuotrauka
2025-01-10 14:35
Vyriausybė pritarė Prezidento inicijuotiems Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo ir Kelių įstatymo pakeitimams, kuriais numatoma perduoti savivaldybėms rajoninius kelius miestų ir miestelių teritorijose. Taip pat numatoma didesnė savivaldybėms tenkanti Kelių priežiūros ir plėt...
nuotrauka
2025-01-08 08:43
Praėjusią savaitę vidutinė didmeninė elektros energijos kaina mažėjo visose Baltijos šalyse: Lietuvoje – 18 proc. iki 63,95 Eur/MWh, Latvijoje – 6 proc., iki 73,92 Eur/MWh, o Estijoje – 5 proc., iki 74,48 Eur/MWh.

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra