2025 m. rugpjūčio 16 d. šeštadienis, 23:46:54
Reklama  |  facebook

Žvilgsnis pro rakto skylutę: kaip buvo projektuojamas kelias Vilnius-Utena?

2025-01-16 09:29
Bendrovė „Via Lietuva“ pasidalino kelio Molėtai-Utena projektavimo užkulisiais: kodėl ir kokie sprendimai priimti, kokių pokyčių gali tikėtis vairuotojai prasčiausiu vadintame Lietuvos kelyje.
nuotrauka
„Via Lietuva“ nuotr.


Minimos įmonės
SPR projektas, UAB
VILNIUS TECH Kelių tyrimo institutas,
Eismo inžinerija, UAB
Rengiant ruožo nuo Molėtų iki Utenos kapitalinio remonto projektą, projektuojamuose ruožuose buvo atlikti projektinių sprendinių eismo srautų modeliavimai, jų metu atliktos eismo intensyvumo analizės, transporto srautų tyrimai, transporto srauto piko metu ir jų trukmės nustatymas bei kt. Taip pat, siekiant racionalaus ir nuoseklaus kelių infrastruktūros plėtros planavimo, nustatyti eismo srautai 20 metų laikotarpiui. Projektui taip pat atliktas ir kelių saugumo auditas.

Ruože nuo Molėtų iki Utenos vidutinis eismo intensyvumas yra beveik du kartus mažesnis, lyginant šio kelio atkarpą nuo Maišiagalos iki Molėtų, lyginant su jau anksčiau rekonstruota kelio atkarpa nuo Vilniaus iki Maišiagalos sankryžos – eismo intensyvumas yra mažesnis daugiau nei 3 kartus (Molėtai-Utena eismo intensyvumas siekia 4,5 tūkst. transporto priemonių per parą, o ruože nuo Maišiagalos sankryžos iki Molėtų – daugiau nei 7 tūkst. transporto priemonių per parą, anksčiau rekonstruotoje kelio atkarpoje nuo Vilniaus iki Nemenčinės-Maišiagalos sankryžos, kurioje šiuo metu įrengtos 2+2 kelio juostos, vidutinis eismo intensyvumas yra 15 tūkst. transporto priemonių per parą).

Kelio Vilnius-Utena darbai
anksčiau suprojektuotame
ruože.
„Via Lietuva“ nuotr.

Vardan saugumo įrengs kelio atitvarus

Atsižvelgiant į esamą ir prognozuojamą kelio intensyvumą, kelio atkarpos nuo Molėtų iki Utenos kapitalinio remonto projektui buvo parinktas eismo saugos, ekonominiu ir technologiniu požiūriu tinkamiausias sprendimas – visus kelio ir kelio infrastruktūros sprendinius rengti esamos kelio juostos (žemės sklypo) ribose.

Kapitaliai suremontavus kelio Vilnius-Utena ruožą nuo Molėtų iki Utenos, ši atkarpa turi dvi eismo juostas (po vieną į vieną pusę), važiuojamosios dalies plotis siekia 7 m, vienos eismo juostos plotis – 3,5 m, kraštinių saugos juostų plotis – 1 m, kelkraščiai – 1,5 m. Atnaujintas kelias nuo Molėtų iki Utenos atitinka visus magistralinių kelių II kategorijai keliamus reikalavimus.

Rekonstravus kelią, eismo sauga ir važiavimo sąlygos pagerintos visiems eismo dalyviams. Pvz., ties autobusų sustojimais, siekiant maksimaliai užtikrinti pėsčiųjų saugumą, įrengti pėsčiųjų takai su asfalto danga. Taip pat, vertinant galimas laukinių gyvūnų migracijos rizikas eismo dalyviams, rekonstruotame kelyje įrengtos ir apsaugos sistemos nuo laukinių gyvūnų, dalyje kelio yra sumontuoti ir kelio atitvarai (ne visame ruože, tik dalyje, kurios ilgis iki 19 km). Kelio atitvarų praktika yra plačiai naudojama ir kitose Europos šalyse (Švedija, Lenkija, Norvegija ir t. t.).

Via Lietuva

Kelias Molėtai-Utena. „Via Lietuva“ nuotr.

Taip pat šiame kelyje, vietose, kur kelio atitvarų nėra – išlaikytos ir nuvažiavimo nuo kelio vietos (nuovažos., jų skaičius siekia daugiau nei 100 vnt.), kuriose, reikalui esant (automobiliui sugedus, pasijutus blogai ar pan.) – transporto priemonių vairuotojai gali sustoti neapsunkinant eismo kitiems transporto priemonių vairuotojams. 

Įvertintos lenkimo galimybės

Važiuojamosios dalies ir kiekvienos eismo juostos plotis atitinka valstybinės reikšmės magistralinių kelių II-os kategorijos reikalavimus (2X1m), pagal kuriuos, jei to neriboja kelio ženklai ir ženklinimas, aplenkti lėčiau važiuojančias eismo priemones yra galima bei saugu (vertinant tiek lengvųjų automobilių, tiek sunkvežimių gabaritus). Jei eismo juostas skiria ištisinė linija, vadinasi lenkimas yra nesaugus, todėl lenkti transporto priemones šiuose ruožuose yra draudžiama.

Lietuvoje yra ir daugiau magistralinės reikšmės II-os kategorijos kelių, įrengtų remiantis tokiais pat standartais (pvz.: Panevėžio aplinkkelis, magistralinis kelias Šiauliai-Tauragė), šiuose keliuose yra panašios lenkimo galimybės.

Parengti du techniniai projektai

Kelio ruožą nuo Molėtų iki Utenos projektavo UAB „SRP projektas“. Buvo rengiami 2 techniniai darbo projektai (nuo 64,332 iki 79,510 km (I ruožas) ir nuo 79,510 iki 93,726 km (II ruožas).

Via LietuvaKelias Molėtai-Utena. 
„Via Lietuva“ nuotr.

Kelių saugumo auditą atliko VILNIUS TECH APF Kelių tyrimo institutas. I ruožo auditas atliktas dar pernai, gegužės viduryje; II ruožo – 2023 m. balandį.

Vertinant kelią saugos požiūriu, buvo atliktas transporto srautų tyrimas ir eismo modeliavimas. Jį 2023 m. balandžio mėn. atliko MB „Eismo inžinerija“.

Kiek kilometrų atitvarų, koks ištisinės linijos ilgis, kiek nuovažų yra ruože?

Nuovažos (vietos, kuriose galima saugiai ir neapsunkinant eismo kitiems eismo dalyviams sustoti. Sugedus transporto priemonei ar vairuotojui pasijutus blogai ir pan.) – 108 vnt.

Autobusų stotelės, ties kuriomis užtikrintas saugus pėsčiųjų eismas (atitvarai, ištisinės linijos) – 16 vnt.

Ištisinių linijų ilgis, kur pagal KET draudžiamas lenkimas, šiose vietose privalo būti užtikrintas didesnis vairuotojų dėmesys išlaikant tinkamas eismo saugumo sąlygas – 12 km.

Atitvarų ilgis kelyje (vietose, kuriose šlaitai yra aukščiausiame lygyje, užtikrinant saugumą eismo dalyvių saugumą) – kairėje kelio pusėje – 6 km, dešinėje kelio pusėje – 10 km. 
Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2025-08-14 14:05
Naktį iš sekmadienio į pirmadienį (rugpjūčio 18 d.), bus pradėti kelio dangos atnaujinimo darbai vienoje iš intensyviausio eismo sankryžų – Dubysos g. ir Taikos pr. sankirtoje. Darbus planuojama užbaigti dar iki rugsėjo 1-osios.
nuotrauka
2025-08-13 09:55
Pradedamas vienos judriausių Klaipėdos gatvių – Šilutės plento – paprastasis remontas. Gatvės atnaujinimu siekiama ne tik užtikrinti dangos vientisumą, bet ir padidinti klaipėdiečių kelionių patogumą bei eismo saugumą.
nuotrauka
2025-08-13 09:51
Netrukus prasidės J. Basanavičiaus gatvės atkarpos tarp Mindaugo g. ir Pylimo g. rekonstrukcija. Jos metu bus įrengtas naujas lietaus nuotekų tinklas, paklotos naujos važiuojamosios dalies ir šaligatvių dangos, atnaujinti apšvietimo tinklai. Važiuojamoji dalis bus išklota juodos spalvos tašyto bazal...
nuotrauka
2025-08-13 09:45
Energetikos ministerijos iniciatyva š. m. rugpjūčio 19 d. bus skelbiamas papildomas 5,7 mln. eurų kvietimas gyventojų energijos kaupimo įrenginiams finansuoti. Kvietimą administruos Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA), projektų finansavimo sąlygos yra analogiškos ankstesnio kvietimo finansavim...
nuotrauka
2025-08-12 15:57
Naujojo pėsčiųjų ir dviratininkų tilto per Nerį statybos prasidės jau netrukus – Vilniaus miesto savivaldybė pasirašė susitarimą su UAB „Tilsta“ dėl projekto įgyvendinimo. Planuojama, kad A. Goštauto ir Upės gatves sujungsiantis tiltas bus užbaigtas iki 2027 m.
nuotrauka
2025-08-12 12:11
Po beveik ketverių metų baigėsi ginčai su tiekėjais dėl elektroninės kelių rinkliavos (e-tolling) projekto. Pažangios rinkliavos sistemos įdiegimą Lietuvoje stabdę ginčai buvo užbaigti taikos susitarimu, leidžiant visą dėmesį sutelkti į šiuo metu vykstantį viešojo pirkimo procedūrų vykdymą.
nuotrauka
2025-08-12 12:06
2022 m. prasidėjus karui Ukrainoje, užpultose teritorijose mobilaus ryšio kokybė suprastėjo net 59-74 proc. Ši statistika primena, kad ekstremaliomis ar karo sąlygomis daugybė žmonių netenka galimybės susisiekti su artimaisiais ir gauti svarbią informaciją. KTU studentas Lietuvoje diegia sistemą, sk...
nuotrauka
2025-08-12 09:26
Beveik 100 km ilgio „Rail Baltica“ ruožą nuo Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos iki Kauno (Jiesios) projektuos Vokietijos „Deutsche Bahn“ įmonių grupės įmonė „Deutsche Bahn Engineering & Consulting“, šiandien pasirašiusi sutartį su bendra trijų Baltijos šalių įmone „RB Rail AS“ ir projektą Lietuv...
nuotrauka
2025-08-12 09:18
Modernizuojant vieną svarbiausių šalies kelių – „Via Baltica“ atkarpą nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos – jau atlikta daugiau nei 80 proc. suplanuotų darbų. Visi kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai paskutiniojo 12 km ruožo (nuo 85 iki 97,06 km) darbai turėtų būti baigti iki šių metų pab...
nuotrauka
2025-08-11 13:22
Tęsdama aktyvią plėtrą, elektromobilių įkrovimo tinklą valdanti bendrovė „Inbalance grid“ kartu su „Orlen“ degalinėmis pristato naujas itin didelės galios (DC) įkrovimo stoteles trijuose Lietuvos miestuose – Vilniuje, Panevėžyje ir Marijampolėje. Šis plėtros etapas atliepia augantį vairuotojų poreik...
nuotrauka
2025-08-11 10:18
Bendruomeninės organizacijos, kurių kaimynystėje sukasi vėjo jėgainės ar veikia kitos atsinaujinančių išteklių elektrinės, jau gali gauti finansavimą savo projektams įgyvendinti. Šiais metais bendruomenių projektai pirmą kartą sulauks finansinės paramos iš naujojo gamybos įmokos modelio. Kvietimus f...
nuotrauka
2025-08-11 09:49
Lietuvoje šiuo metu veikia daugiau kaip 2,5 tūkst. viešų ir pusiau viešų elektromobilių įkrovimo prieigų. Planuojama, kad per artimiausius penkerius metus skaičius turėtų ūgtelėti iki 6 tūkst. taškų. „Elektrum Lietuva“ taip pat planuoja investuoti apie 5,1 mln. eurų į elektromobilių įkrovimo infrast...
nuotrauka
2025-08-07 14:13
„Via Lietuva“ nuosekliai įgyvendina tarptautinės magistralės „Via Baltica“ rekonstrukcijos planus ir pradeda pasirengimą likusių, nerekonstruotų ruožų modernizavimui. Artimiausiu metu darbai bus planuojami valstybinės reikšmės magistraliniuose keliuose A8 Panevėžys-Aristava-Sitkūnai, A10 Panevėžys-P...
nuotrauka
2025-08-07 13:39
Bendrovė „Klaipėdos vanduo" sėkmingai užbaigė net tris reikšmingus investicinius projektus Klaipėdos mieste ir rajone. Du iš jų skirti tvariam paviršinių (lietaus) nuotekų valymui, o vienas – buitinių nuotekų infrastruktūros modernizavimui. Bendra projektų vertė siekia daugiau nei 2 mln. eurų be PVM...
nuotrauka
2025-08-07 09:52
LTG grupės infrastruktūros bendrovė „LTG Infra“, įgyvendinanti tarptautinį „Rail Baltica“ projektą Lietuvoje, pasirašė 3 naujas rangos darbų sutartis – dėl bėgių tiesimo 10 km ruože Šveicarija-Žeimiai ir naujo 18,9 km sankasos ruožo statybos nuo Kauno link Šveicarijos. Šių sutarčių bendra vertė – ne...
nuotrauka
2025-08-06 13:22
Vilniaus miesto savivaldybė pasirašė rangos sutartį dėl Džiaugsmo gatvės Naujojoje Vilnioje rekonstrukcijos. Darbus atliks viešąjį konkursą laimėjęs rangovas – UAB „Kerista". Tvarkyti gatvę planuojama pradėti jau šį rugsėjį, o pabaigti – 2026 m. lapkričio mėn.
nuotrauka
2025-08-06 09:45
Vėjas vis sparčiau tampa vienu pagrindinių elektros energijos šaltinių Lietuvoje, tačiau kartu su vėjo jėgainių plėtra auga ir visuomenės nuogąstavimai – nuo galimos žalos žmonių sveikatai bei laukinei gyvūnijai iki neva neigiamo poveikio kraštovaizdžiui. Vis dėlto, pasak Lietuvos atsinaujinančių iš...
nuotrauka
2025-08-06 09:08
„Via Lietuva“ šių metų gegužės mėnesį patvirtino viaduko per Jonavos gatvę (kryptimi Vilnius–Klaipėda, kairėje kelio pusėje) ir ketvirtojo, paskutinio, tilto per Nerį techninius projektus, o dabar paskelbė ir pirkimą darbams atlikti. Pasiūlymai priimami iki rugpjūčio 25 dienos, o pirkimas vykdomas e...
nuotrauka
2025-08-05 15:21
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT), atsižvelgdama į naujausius Elektros energetikos ir Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymų pakeitimus, posėdyje patvirtino Veiklos elektros energetikos sektoriuje leidimų išdavimo taisykles, kurios iki šiol buvo tvirtinamos Vyriausybės. Esant p...
nuotrauka
2025-08-04 14:50
„Via Lietuva“ numato reikšmingus eismo organizavimo pokyčius bei infrastruktūros atnaujinimo darbus valstybinės reikšmės rajoniniame kelyje Nr. 2212 Klaipėda-Radailiai-Kretinga.

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra