2025 m. birželio 25 d. trečiadienis, 20:35:37
Reklama  |  facebook

Žvilgsnis pro rakto skylutę: kaip buvo projektuojamas kelias Vilnius-Utena?

2025-01-16 09:29
Bendrovė „Via Lietuva“ pasidalino kelio Molėtai-Utena projektavimo užkulisiais: kodėl ir kokie sprendimai priimti, kokių pokyčių gali tikėtis vairuotojai prasčiausiu vadintame Lietuvos kelyje.
nuotrauka
„Via Lietuva“ nuotr.


Minimos įmonės
SPR projektas, UAB
VILNIUS TECH Kelių tyrimo institutas,
Eismo inžinerija, UAB
Rengiant ruožo nuo Molėtų iki Utenos kapitalinio remonto projektą, projektuojamuose ruožuose buvo atlikti projektinių sprendinių eismo srautų modeliavimai, jų metu atliktos eismo intensyvumo analizės, transporto srautų tyrimai, transporto srauto piko metu ir jų trukmės nustatymas bei kt. Taip pat, siekiant racionalaus ir nuoseklaus kelių infrastruktūros plėtros planavimo, nustatyti eismo srautai 20 metų laikotarpiui. Projektui taip pat atliktas ir kelių saugumo auditas.

Ruože nuo Molėtų iki Utenos vidutinis eismo intensyvumas yra beveik du kartus mažesnis, lyginant šio kelio atkarpą nuo Maišiagalos iki Molėtų, lyginant su jau anksčiau rekonstruota kelio atkarpa nuo Vilniaus iki Maišiagalos sankryžos – eismo intensyvumas yra mažesnis daugiau nei 3 kartus (Molėtai-Utena eismo intensyvumas siekia 4,5 tūkst. transporto priemonių per parą, o ruože nuo Maišiagalos sankryžos iki Molėtų – daugiau nei 7 tūkst. transporto priemonių per parą, anksčiau rekonstruotoje kelio atkarpoje nuo Vilniaus iki Nemenčinės-Maišiagalos sankryžos, kurioje šiuo metu įrengtos 2+2 kelio juostos, vidutinis eismo intensyvumas yra 15 tūkst. transporto priemonių per parą).

Kelio Vilnius-Utena darbai
anksčiau suprojektuotame
ruože.
„Via Lietuva“ nuotr.

Vardan saugumo įrengs kelio atitvarus

Atsižvelgiant į esamą ir prognozuojamą kelio intensyvumą, kelio atkarpos nuo Molėtų iki Utenos kapitalinio remonto projektui buvo parinktas eismo saugos, ekonominiu ir technologiniu požiūriu tinkamiausias sprendimas – visus kelio ir kelio infrastruktūros sprendinius rengti esamos kelio juostos (žemės sklypo) ribose.

Kapitaliai suremontavus kelio Vilnius-Utena ruožą nuo Molėtų iki Utenos, ši atkarpa turi dvi eismo juostas (po vieną į vieną pusę), važiuojamosios dalies plotis siekia 7 m, vienos eismo juostos plotis – 3,5 m, kraštinių saugos juostų plotis – 1 m, kelkraščiai – 1,5 m. Atnaujintas kelias nuo Molėtų iki Utenos atitinka visus magistralinių kelių II kategorijai keliamus reikalavimus.

Rekonstravus kelią, eismo sauga ir važiavimo sąlygos pagerintos visiems eismo dalyviams. Pvz., ties autobusų sustojimais, siekiant maksimaliai užtikrinti pėsčiųjų saugumą, įrengti pėsčiųjų takai su asfalto danga. Taip pat, vertinant galimas laukinių gyvūnų migracijos rizikas eismo dalyviams, rekonstruotame kelyje įrengtos ir apsaugos sistemos nuo laukinių gyvūnų, dalyje kelio yra sumontuoti ir kelio atitvarai (ne visame ruože, tik dalyje, kurios ilgis iki 19 km). Kelio atitvarų praktika yra plačiai naudojama ir kitose Europos šalyse (Švedija, Lenkija, Norvegija ir t. t.).

Via Lietuva

Kelias Molėtai-Utena. „Via Lietuva“ nuotr.

Taip pat šiame kelyje, vietose, kur kelio atitvarų nėra – išlaikytos ir nuvažiavimo nuo kelio vietos (nuovažos., jų skaičius siekia daugiau nei 100 vnt.), kuriose, reikalui esant (automobiliui sugedus, pasijutus blogai ar pan.) – transporto priemonių vairuotojai gali sustoti neapsunkinant eismo kitiems transporto priemonių vairuotojams. 

Įvertintos lenkimo galimybės

Važiuojamosios dalies ir kiekvienos eismo juostos plotis atitinka valstybinės reikšmės magistralinių kelių II-os kategorijos reikalavimus (2X1m), pagal kuriuos, jei to neriboja kelio ženklai ir ženklinimas, aplenkti lėčiau važiuojančias eismo priemones yra galima bei saugu (vertinant tiek lengvųjų automobilių, tiek sunkvežimių gabaritus). Jei eismo juostas skiria ištisinė linija, vadinasi lenkimas yra nesaugus, todėl lenkti transporto priemones šiuose ruožuose yra draudžiama.

Lietuvoje yra ir daugiau magistralinės reikšmės II-os kategorijos kelių, įrengtų remiantis tokiais pat standartais (pvz.: Panevėžio aplinkkelis, magistralinis kelias Šiauliai-Tauragė), šiuose keliuose yra panašios lenkimo galimybės.

Parengti du techniniai projektai

Kelio ruožą nuo Molėtų iki Utenos projektavo UAB „SRP projektas“. Buvo rengiami 2 techniniai darbo projektai (nuo 64,332 iki 79,510 km (I ruožas) ir nuo 79,510 iki 93,726 km (II ruožas).

Via LietuvaKelias Molėtai-Utena. 
„Via Lietuva“ nuotr.

Kelių saugumo auditą atliko VILNIUS TECH APF Kelių tyrimo institutas. I ruožo auditas atliktas dar pernai, gegužės viduryje; II ruožo – 2023 m. balandį.

Vertinant kelią saugos požiūriu, buvo atliktas transporto srautų tyrimas ir eismo modeliavimas. Jį 2023 m. balandžio mėn. atliko MB „Eismo inžinerija“.

Kiek kilometrų atitvarų, koks ištisinės linijos ilgis, kiek nuovažų yra ruože?

Nuovažos (vietos, kuriose galima saugiai ir neapsunkinant eismo kitiems eismo dalyviams sustoti. Sugedus transporto priemonei ar vairuotojui pasijutus blogai ir pan.) – 108 vnt.

Autobusų stotelės, ties kuriomis užtikrintas saugus pėsčiųjų eismas (atitvarai, ištisinės linijos) – 16 vnt.

Ištisinių linijų ilgis, kur pagal KET draudžiamas lenkimas, šiose vietose privalo būti užtikrintas didesnis vairuotojų dėmesys išlaikant tinkamas eismo saugumo sąlygas – 12 km.

Atitvarų ilgis kelyje (vietose, kuriose šlaitai yra aukščiausiame lygyje, užtikrinant saugumą eismo dalyvių saugumą) – kairėje kelio pusėje – 6 km, dešinėje kelio pusėje – 10 km. 
Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2025-06-25 09:31
Vykdant magistralinio kelio A14 Vilnius-Utena ruožo nuo 64,332 iki 93,726 km kapitalinį remontą, po gausesnių kritulių kelyje A14 Vilnius-Utena, ruože nuo Molėtų iki Utenos, šlaituose susidarė išplovos.
nuotrauka
2025-06-23 13:12
Atsinaujinančios energijos gamyba Lietuvoje sparčiai auga, tačiau kartu daugėja ir neišspręstų klausimų – kaip efektyviai paskirstyti elektros srautus, kaip išnaudoti energijos perteklių, kaip reaguoti į rinkos svyravimus be žmogaus įsikišimo. Šiuos iššūkius spręsti ėmėsi panevėžietis Paulius Leonav...
nuotrauka
2025-06-20 09:53
Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamentas perdavė teismui baudžiamąją bylą su kaltinamuoju aktu, kuriame vienos Lenkijos Respublikos akcinės bendrovės atstovas kaltinamas davęs kyšį valstybės tarnautojui prilygintam asmeniui – UAB „Enefit Green“ projektų vad...
nuotrauka
2025-06-19 09:23
Lietuvoje vystant kelių infrastruktūrą vis daugiau dėmesio skiriama ne tik darbų mastui, bet ir jų kokybei bei iššūkiams, su kuriais susiduria rangovai ir projektuotojai. Kelių remontas, rekonstravimas, naujų tiesimas – tai sudėtingas inžinerinis procesas, kuriame kiekvienas etapas turi įtakos galut...
nuotrauka
2025-06-18 11:55
Vilniuje tęsiami gatvių atnaujinimo darbai, apimantys dešimtis skirtingų miesto gatvių bei kelių ruožų. Per šiuos metus planuojama ištisiniu būdu išasfaltuoti daugiau nei pusšimtį sostinės gatvių kilometrų. Dalį projektų įgyvendina tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“. Da...
nuotrauka
2025-06-18 09:50
Birželio 17 d. baigėsi juridinių asmenų paraiškų teikimas didelės galios elektros energijos kaupimo įrenginių, skirtų teikti balansavimo paslaugas elektros perdavimo sistemos operatoriui, įrengimui. Priemonei buvo skirta 102 mln. eurų.
nuotrauka
2025-06-18 09:37
AB „Via Lietuva“ toliau vykdo darnaus judumo infrastruktūros plėtrą šalyje. Dar šiais metais planuojama pradėti ir iki 2026 m. vidurio įrengti ar sutvarkyti apie 16 pėsčiųjų ir dviračių takų ruožų, kurių bendras ilgis – kiek daugiau nei 50 km.
nuotrauka
2025-06-17 09:11
Dalyje Lietuvos kariuomenės karinių vienetų, strategiškai svarbiausiose vietovėse, jau veikia neseniai įrengtos naujos degalinės. Kituose Lietuvos kariuomenės daliniuose vyksta arba netrukus prasidės degalinių ir kuro saugyklų statybos, kurios leis užtikrinti kuro atsargų tiekimą taikos, krizės ar k...
nuotrauka
2025-06-16 14:34
Viena svarbiausių uostamiesčio jungčių tarp Šilutės plento ir Taikos prospekto netrukus pasikeis neatpažįstamai – tvarkoma ne tik važiuojamoji dalis, bet ir pėsčiųjų bei dviračių takai. Šiandien, birželio 16 d., Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus lankėsi Paryžiaus Komunos gatvėje, kur intensyviai atlie...
nuotrauka
2025-06-13 10:58
Panevėžio apygardos teismas atmetė bendrovės „Proit“ prašymą taikyti laikinąsias apsaugos priemones, kuriomis buvo siekiama sustabdyti AB „Via Lietuva“ vykdomą elektroninės kelių rinkliavos (e-tolling) sistemos nuomos (EKRIS) konkursą. Tai jau antrasis „Proit“ inicijuotas teisminis bandymas per past...
nuotrauka
2025-06-13 10:54
Atvertas eismas rekonstruotu tiltu per Dubysą Ariogaloje, Raseinių rajono savivaldybėje. Tiltas eismo dalyviams atveriamas net keliais mėnesiais anksčiau nei planuota, o visi statybos darbai turėtų būti baigti liepos pabaigoje.
nuotrauka
2025-06-11 13:58
Šį mėnesį planuojama pradėti Kareivių gatvės atkarpos nuo Verkių g. iki Žirmūnų g. rekonstrukciją. Itin didelius eismo srautus patiriančioje sostinės gatvėje bus siekiama pagerinti situaciją visiems eismo dalyviams – automobilių vairuotojams, dviratininkams ir pėstiesiems, taip pat viešojo transport...
nuotrauka
2025-06-10 11:51
Kauno geležinkelio stotis ir jos prieigos – vartai į miestą, matomi atvykstantiems svečiams ir turistams. Siekiant šią teritoriją padaryti patrauklesnę keliaujantiems, teritorijoje tarp M. K. Čiurlionio gatvės ir stoties pastato pradedami rekonstrukcijos darbai. Čia bus įrengtos patogios „Kiss and R...
nuotrauka
2025-06-10 09:45
Maždaug pusės senesnės statybos Vilniaus daugiabučių namų vidaus vamzdynų būklė yra kritinė. Šių gyvenamųjų objektų inžinerinių tinklų nusidėvėjimas pasiekė tokią ribą, kad ignoruoti padėtį darosi pavojinga. Tai liudija ir kasmet tūkstančiais fiksuojamos avarijos. Specialistai atviri – be gyventojų ...
nuotrauka
2025-06-10 09:20
Elektromobilių įkrovimo tinklo operatorė „Inbalance grid“ pradėjo vasaros plėtros sezoną – startavo nuo Kryžkalnio „Orlen“ degalinių, kur įjungti 8 nauji greitojo įkrovimo taškai A1 kelyje į pajūrį ir iš jo. Iš viso šiais metais „Inbalance grid“ įrengs 54 didelės galios įkrovimo prieigas.
nuotrauka
2025-06-09 13:18
Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) finansuos įvairiose Lietuvos savivaldybėse esančių kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, tvarkymą: 7 projektams įgyvendinti skirta 5 mln. eurų.
nuotrauka
2025-06-09 09:37
Krašto apsaugos ministerija skelbia Kairių karinio miestelio infrastruktūros sukūrimo ir priežiūros paslaugų pirkimą viešojo ir privataus sektorių partnerystės (VPSP) būdu. Naujasis karinis miestelis Klaipėdos rajone užtikrins nuolatinę infrastruktūrą Lietuvos kariuomenės motorizuotosios pėstininkų ...
nuotrauka
2025-06-09 09:09
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) šiandien atnaujino Jūrinio vėjo parko plėtros konkursą. Tai antrasis konkursas, skirtas išrinkti 700 megavatų jūrinio vėjo parko vystytojus. Sprendimą dėl šio konkurso datos praėjusią savaitę priėmė Lietuvos Vyriausybė. Konkurso dalyvių paraiškų pri...
nuotrauka
2025-06-06 13:31
AB „Via Lietuva“ praneša, kad birželį planuojama pradėti valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2505 Leipalingis-Kapčiamiestis-Kauknoris 10 km ilgio ruožo nuo Kapčiamiesčio iki Kauknorio fizinius remonto darbus, taip pat sutvarkyti jame esančius tiltus per Niedą ir Kalvį.
nuotrauka
2025-06-06 09:52
Klaipėdos miesto savivaldybė siekia, kad kiekvienas miestietis judėdamas gatvėmis jaustųsi saugiai ir patogiai, todėl toliau kryptingai investuoja į infrastruktūros dviratininkams ir pėstiesiems gerinimą. Šiuo metu baigiami darbai Sausio 15-osios gatvėje – čia klojama nauja asfalto danga, o liepą nu...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra