2019 rugpjūčio 23 d. penktadienis, 18:13
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

90 proc. Trakų gyventojų nepatenkinti miesto autobusų stoties būkle  1

2017-07-11 10:01
9 iš 10 Trakų miesto gyventojų yra nepatenkinti esama Trakų autobusų stoties būkle. O jos rekonstrukcijai, kartu įrengiant automobilių stovėjimo aikštelę, parduotuvę ir kitas komercines patalpas, pritaria net 74 proc. trakiškių. Tai rodo Trakų rajono savivaldybės užsakymu bendrovės „Sprinter tyrimai“ atliktas Trakų miesto gyventojų nuomonės tyrimas dėl autobusų stoties rekonstrukcijos ir miesto problemų.
nuotrauka
Trakų stoties vizualizacija. Bendrovės „Trastas“ iliustracija


Minimos įmonės
Trastas, UAB

Dažniausiai tyrimo metu gyventojų minėtos Trakų miesto problemos – apleistos ežerų pakrantės (taip mano 24 proc. apklaustų gyventojų) ir apskritai nesutvarkytas, neestetiškas miestas (21 proc.). Toliau nurodomos tokios problemos, kaip poreikis renovuoti apleistus senus pastatus (15 proc.), aplinkkelio poreikis ir sunkumai apvažiuoti miestą (15 proc.), tvarkos trūkumas (12 proc.), nepakankama žolės priežiūra, gėlynų stoka ir negenėti medžiai (10 proc.).

„Daugeliui Trakų gyventojų nurodytų problemų spręsti reikalingos išties didelės investicijos, o savivaldybės ir biudžeto lėšos Trakų viešajai infrastruktūrai gerinti, deja, nėra pakankamos. Todėl tol, kol degs raudona šviesa verslo investicijoms, kaip, pavyzdžiui, Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos atveju, ir toliau trypčiosime vietoje, o problemos pačios neišsispręs“, – tyrimo rezultatus komentuoja Trakų rajono savivaldybės merė Edita Rudelienė.

Skirs lėšų pakrančių ir gatvių tvarkymui

Atsižvelgiant į Trakų rajono savivaldybės veiklos strategiją ir gyventojų nuomonės tyrimo rezultatus, artimiausiu metu savivaldybė daugiausiai dėmesio skirs gatvių ir pakrančių tvarkymui, o jau šį rudenį bus baigta trijų gatvių (Vilniaus, Gedimino, Aukštadvario) rekonstrukcija. Taip pat yra baigiamos sklypų paėmimo visuomenės poreikiams procedūros, atversiančios kelią tolesniam aplinkkelio projekto vykdymui. Dėmesio sulauks ir švietimo įstaigos – jau pasirašyta Trakų meno mokyklos rekonstrukcijos rangos sutartis.

„Kartu tikimės, kad sparčiau pradės judėti autobusų stoties rekonstrukcijos projektas, nes būtų labai gaila prarasti galimybę privačiomis lėšomis atnaujinti svarbiausią miesto susisiekimo mazgą, į kurio rekonstrukciją verslas ketina investuoti 3 mln. eurų, ne tik sutvarkant pagrindinius miesto vartus, bet ir sukuriant Trakų gyventojams mažiausiai pusšimtį darbo vietų. Tokios projektų „nesėkmės istorijos“, kad Trakuose neįmanoma investuoti, atbaido potencialius investuotojus ir kitose srityse, nors miestui gyvybiškai reikia viešbučių ir kitų paslaugų, skirtų turistams. Tačiau kiek tai priklauso nuo savivaldybės, mes ir toliau padėsime verslui kurtis ir vystytis Trakų rajone,“ – sako Trakų rajono savivaldybės merė Edita Rudelienė. 

Gyventojai galėjo pasirašyti peticiją

Portalo Statybunaujienos.lt redakcija primena, kad 2016 m. vasario mėn. Trakų savivaldybės atstovai skelbė, kad bendrovė „Trastas“ ketina investuoti apie 3 mln. eurų į Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projektą. Buvo skelbiama, kad rekonstravus senąją Trakų autobusų stotį, kurios pastatai statyti dar 1987 m., naujų pastatų komplekso bendras plotas sudarys apie 2 tūkst. kv. metrų. Stotyje turėjo būti įrengta patogi keleivių laukimo zona, parduotuvė, kavinė, sukurta erdvė smulkiojo verslo prekybai ir paslaugoms, įsikurs Trakų informacijos centras ir dviračių nuomos punktas. 72 vietų automobilių parkavimo aikštelėje suplanuotos ir elektromobilių įkrovimo vietos.

Tuo tarpu Seimo narys Naglis Puteikis teigė, kad naujasis projektas nedera su istoriniu paveldu. 

„Kreipiausi į Valstybinę kultūros paveldo komisiją ir Seimo Kultūros komitetą dėl brutalių paveldo naikinimo atvejų vertinimo ir tokios praktikos užkardymo. Sumanymą Trakų prieigose statyti tokio dydžio prekybos centrą pagal brutalumą lyginčiau su vieną iš gražiausių Kauno krantinių milžiniška automobilių stovėjimo aikštele sudarkiusiu ir Karmelitų bažnyčią užgožusiu „Akropoliu“, kurio pavyzdys puikiai iliustruoja liūdną faktą, kad atsakingų institucijų pareigūnai išduoda leidimus ir paveldo atžvilgiu nusikalstamiems projektams. Atkreipiu dėmesį, kad šis projektas sukėlė ir dėl paveldo likimo sunerimusios visuomenės protestą, yra paskelbta peticija, kurią š.m. kovo 1 d. jau pasirašė 657 žmonės,“ – spaudai sakė seimo narys Naglis Puteikis. 

Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

Arvydas Norkūnas
2017-07-18 16:34
Žiupsnelis komentarų:ištrauka iš naujausios mano knygos (nebaigta tvarkyti kartografinė medžiaga) "Dvimiesčio keliai" padės žvilgtelėti į Trakiškių norus turėti istorinėje erdvėje gyvą kunkuliuojantį, verslų miestą, galintį kelti net ir visos šalies gerbūvį, Noras išsaugoti itin mažo miestelio įvaizdį (šiuo atveju kalbama apie pusiasalį kaip apie senamiestį), turi remtis realijomis. Neįmanoma ir absurdiška būtų formuoti evoliuciją daugiaaukštės statybos pusiasalyje (kaip svajoja konservatoriai - fundamentalistai) demontavimo ir visiško transporto srautų suvaržymo link. Trakai kaip ekonominis subjektas turi tik dvi lėšų formavimo galimybes: paslaugų sektoriaus veiklą ir valstybinės dotacijas. Elgetavimas yra profesija. Viduramžiais jai buvo suteikta cechų lygmens organizavimosi teisė. Galima būtų nagrinėti reiškinį labai plačiai, įskaitant dvasines reikalo sferas. Tačiau ir trumpai pažvelgus darosi aišku, kad ir elgetavimo sėkmę sąlygoja rinkos galimybės, t.y. bendra visuomenės ir valstybės ekonominė padėtis. Šiuo atveju elgetavimo sferą reikia laikyti Trakų ekonomine niša, o efektyvų pajamų formavimą iš darbus lydinčios pridėtinės vertės laikyti sveiku, valstybės pamatus tvirtinančiu pagrindu. Trakų finansavimas ir jo priešybė - savarankiškas miesto pajamų didinimas turi būti vertinamas labai tiksliai. Savarankišką miesto padėtį lemti gali maksimali ir visapusiška paslaugų sektoriaus plėtotė. Kai nesti vietinio kapitalo reikia ieškoti galimybių pritraukti jį iš šalies. Paprastai tariant, kuo daugiau bus lankytojų, didesni aptarnaujamų žmonių srautai, tuo didesnis bus ir miesto bei šalies biudžetas. Galima vadovautis konservatyvumu , siekti išlaikyti kuo daugiau archaiškumo mieste, netgi siekti izoliacijos. Šiuo keliu žengiant valstybės mokesčių mokėtojų atžvilgiu bus einama elgetavimo link. Alternatyvą tam sudaro turistų medžioklė. Lankytojai gali atvykti į miestą tik gerai organizavus transporto sektorių, o jis turi būti efektyvus. Tarkime, Trakų geležinkelio stoties apylinkėse gali būti formuojama stambi lankytojų transporto parkavimo erdvė. Norint mažinti eismą pusiasalyje, labai svarbi būtų bendra, integruota su Vilniumi dviračių nuomos sistema. Dideles pajamas pusiasalio privačių kiemų šeimininkams teikianti parkavimo tvarka gali būti efektyvinama dar ir papildomai kuriant (šeimininkų kooperacijos pagrindu) elektrinių keturračių nuomos sistemą. Įžiebus verslumo dvasią besiformuojančio dvimiesčio vakaruose ir išnaudojant dideles vystymosi potencijas, kurias teikia sostinės priemiesčio padėtis, formuotusi nuostatos neleidžiančios Trakų miestui elgetauti valstybėje. Gerai tvarkomo transporto ir reklamos pagalba telkiami Trakų lankytojų srautai – tai ir būtų priemonės, kurios padėtų Karaimų, Vytauto, Trakų gatvių kvartalo šaligatvius ir grindinius tvarkyti panašiai kaip Vilniaus Gedimino prospekte; galbūt vėliau galės atsirasti ir požeminio parkavimo plotai šiame mieste. Alternatyva tam - dabartinė gatvių išvaizda: esamos gatvių dangos, namų apdaila, parkavimo problemos ir visur Trakuose plika akimi regima ganėtinai skurdi socialinė aplinka… Kalbant apie psichologinius trikdžius tvarkant miestą, reikia paklausti, į kokių Trakų paveldą čia valdžios orientuojamasi? Sprendžiant iš darbų, reikia konstatuoti, kad tai daugiau primena XIX a., bet jokiu būdu ne XIV- XV a., t.y. šio miesto klestėjimo laikus. Valdant Gediminui ir Vytautui, Trakų ekonomika klestėjo, koncentravosi dideli turtai ir ekonominė bei administracinė galia. Nepaisant ribotų transporto galimybių, valdant pastariesiems monarchams Trakai su Vilniumi sudarė politinį, administracinį vienį, taigi jau anuomet savotišką dvimiestį. Koreguojant mąstyseną ir siekiant formuoti lėšas ne tik sau, bet ir visai valstybei, atsižvelgus į Vilniaus raidos realybę, reikia suvokti, jog ir XXI a. tenka orientuotis į gyvenimą šių laikų dvimiestyje, kuris kaip joks kitas regionas šalyje turi galimybę rūpintis ne tik sava, bet ir visų šalies piliečių gerove. Trakiškis turėtų jaustis esąs sostinės gyventojas, turintis tam tikrą išskirtinį teisinį statusą, gyvenantis specifiką turinčioje priemiestinėje sostinės dalyje. Istorinė raida leidžia Trakams orientuotis į Palangos tipo teritorinį variantą, šiuo atveju aprėpiantį į vienį ir senuosius Trakus, ir Lentvarį. Lankytojai vyksta į Trakus pasigrožėti restauruota pilimi, akis glostančiu ežerų mėliu (o juk galima būtų restauruoti ir senąją pusiasalio tvirtovę). Nemaža lankytojų traukia laiką praleisti ir paslaugų sektoriuje. Tik po to pagal svarbą jiems esti miško parkai bei bendroji senamiesčio aplinka. Žinoma, visos reklamos atvykėliams turėtų byloti: žmogau, saugok šias istorines ir gamtos vertybes! Tinkamai sutvarkytas lankytojų srautas ir aukštesnio socialinio statuso išsilavinę priemiesčių gyventojai tikrai bus miesto ir valstybės gerbūvio kūrėjai, o ne grėsminga aplinkosaugos ir istorinio paveldo problema. Argi netvarkingi ir prišiukšlinti esti penkių milijonų gyventojų krūvį pakeliantys Berlyno – Potsdamo parkai ir ežerai? Nepakanka nuplėšti pelėsius ir kerpes nuo architektūrinio paveldo sienų, reikia šalinti apnašas ir iš verslumo dvasią bei jo proveržius kaustančios mąstysenos!

Objektai. Technologijos. Bendrovėse

nuotrauka
2019-08-23 08:20
Siekiant didesnio pastatų energinio efektyvumo ir sveikesnės, patogesnės gyvenamosios aplinkos, neišvengiamai tenka spręsti šilumos nuostolių mažinimo klausimus tiek statant naujus būstus, tiek ir renovuojant senus. Kad pasiektume norimą rezultatą ir gyventume šiltuose jaukiuose namuose, reikėtų atk...
nuotrauka
2019-08-21 15:38
Trečiadienį, rugpjūčio 21 d., oficialiai paskelbta naujosios Klaipėdos futbolo mokyklos statybos pradžia. Į pamatus buvo įkasta simbolinė laiko kapsulė su pranešimu apie mokyklos siekius ir laukiamus pokyčius.
nuotrauka
2019-08-21 07:48
Bendrovė „Dzūkijos statyba“ dalyvauja viename iš Lietuvai svarbių projektų – Vilniaus kogeneracinės jėgainės statyboje įmonei patikėti betonavimo darbai.
nuotrauka
2019-08-19 07:50
Neseniai Vokietijos gamintojas JUNG pristatė naujovę – modulinę sistemą „plug + go“, kuri elektros prietaisų montavimą padaro paprastą, greitą ir švarų. Tuščiavidurių sienų sistemoms ir baldams pritaikytos „plug + go“ sistemos idėja – užsakovą pasiekia iš anksto gamykloje į vieną rėmelį jau surinkti...
nuotrauka
2019-08-14 09:37
Skaitmeninė statyba tampa būtinybe statybų rinkoje. Siekiant inovatyvaus ir konkurencingo statybos sektoriaus, spartus skaitmeninės statybos diegimas Lietuvoje yra neišvengiamas. Pritaikydamas šiuolaikines technologijas ir pasitelkdamas vizualinį programavimą, Vilniaus Gedimino technikos universitet...
nuotrauka
2019-08-13 10:31
2017 m. sausio 26 d. Komisijos deleguotasis reglamentas (ES) 2017/1475 dėl keraminių čerpių, kurioms taikomas standartas EN 1304, reikalauja, kad atsparumas temperatūrų svyravimui nekeistų gaminių eksploatacinių savybių, kad čerpės atlaikytų ne mažiau kaip 150 šilumos/šalčio ciklų.
nuotrauka
2019-08-12 16:41
Akcinė bendrovė „Klaipėdos nafta“ (KN), naftos ir suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalų operatorė, kartu su VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD), pasirašė trišalę sutartį dėl „Klaipėdos naftos“ valdomos krantinės Nr. 1 rekonstrukcijos darbų su viešojo konkurso laimėtojais. 22,...
nuotrauka
2019-08-12 14:36
Sostinė šiuo metu įgyvendina ambicingą paviršinių nuotekų sistemų tvarkymo projektą, kurio metu bus rekonstruotas T. Narbuto-Saltoniškių gatvių paviršinių nuotekų kolektorius. T. Narbuto gatvė yra svarbi transporto arterija, su centrine miesto dalimi jungianti kelis rajonus. Naujojo kolektoriaus tra...
nuotrauka
2019-08-09 15:04
Kaune iškils naujas tiltas per Nerį, kuris bus kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda dalis, taip pat bus pastatytas naujas viadukas per Jonavos gatvę, dešinėje magistralinio kelio pusėje bus įrengtas jungiamasis kelias.
nuotrauka
2019-08-09 07:30
Iš esmės pertvarkyti didelės įmonės struktūrą – rizikingas žingsnis. Rizika dar labiau išauga, kai šie pokyčiai susiję su įmonės pardavimu ir naujos vadovų komandos atėjimu. Tokia yra įmonių valdymo teorija. Kad šie pokyčiai būtų valdomi, o pereinamasis periodas vyktų kuo sklandžiau, iki metų pabaig...
nuotrauka
2019-08-08 11:28
UAB „Merko statyba“ apyvarta pirmąjį 2019 metų pusmetį pasiekė 27,4 mln. eurų ir buvo 34 proc. didesnė nei pernai tuo pačiu laikotarpiu (20,4 mln. eurų).
nuotrauka
2019-08-08 08:52
Vieni iš pagrindinių darnaus miestų vystymosi koncepcijos tikslų yra padaryti miestus ir žmonių apgyventas vietoves saugias, atsparias (stichinėms nelaimėms) ir darnias, užtikrinti visiems prieigą prie prieinamos (lengvai pasiekiamos), patikimos, darnios ir modernios energijos.
nuotrauka
2019-08-07 07:50
PIR izoliacinių plokščių gamintojas „UNILIN“ vertina išmanią izoliaciją, kuri reiškia taupomą erdvę, nes montuojamas plonas izoliacinis sluoksnis, o erdvės panaudojamos kuo efektyviau. Todėl įmonė „Moderni izoliacija“, atstovaujanti „UNILIN“, renkasi jos gaminamą PIR PREMIUM su lambda 0,020 W/mK, ne...
nuotrauka
2019-08-05 12:01
Dr. Robertas Šertvytis, KŪB „AIVA SISTEMA“ generalinis direktorius, remdamasis užsienio ir savo paties patirtimi nagrinėja medžiagų tiekimo valdymo problemas ir jų sprendimo būdus, panaudojant šiuolaikinę procesų valdymo automatizavimo AIVA STATYBA programą. Analizuojami medžiagų tiekimo planavimo, ...
nuotrauka
2019-08-01 10:05
Praūžusi audra užliejo purvu Kauno gatves, per kaitrą nudžiūvo mažo miestelio liepos. Apie tai buvo plačiai rašyta žiniasklaidoje, išsakyta daug nuomonių komentaruose, ieškota kaltų. Tokių dviejų skirtingų reiškinių problemos šaknys yra ten pat – neteisingai parinktos naudojamos miestuose dangos. Di...
nuotrauka
2019-07-31 15:01
Vyriausybė įpareigojo Turto banką parengti koncepciją, kaip panaudoti buvusio Lukiškių kalėjimo-tardymo izoliatoriaus pastatus ir teritoriją. Šie pasiūlymai Vyriausybei turėtų būti pateikti iki kitų metų vasario 28 d.
nuotrauka
2019-07-30 13:45
„Modus Group” pradeda naują saulės jėgainių parkų plėtros etapą Lenkijoje. Kaimyninėje rinkoje grupė iki 2020 metų pradžios planuoja įrengti 41 saulės jėgainių parką, kurių bendra galia sieks 41 megavatų (MW). Į šiuos žaliosios energetikos projektus bendrovė numato investuoti apie 36 mln. eurų. Fina...
nuotrauka
2019-07-29 11:49
Šilumos izoliacija teikia komfortą ir mažina sunaudojamos energijos kiekį. Be to, renovacijos projektuose ir naujoms konstrukcijoms yra privalomas kuo mažesnis sunaudojamos energijos kiekis.
nuotrauka
2019-07-25 10:45
Išmanieji namai Lietuvoje atsirado apytiksliai prieš 15 metų, tačiau ne kiekvienas žino, kaip jie veikia, ir nuo ko pradėti savo „protingų“ namų įrengimą. Baiminatės, kad viskas brangiai kainuos, arba kad namas „išprotės“? Jei turėsite pakankamai žinių apie išmaniuosius namus – baimių ir dvejonių ne...
nuotrauka
2019-07-23 14:27
Šalia Klaipėdos įsibėgėja SBA Technologijų ir inovacijų parko plėtra. Dar šiemet numatoma baigtį pirmąjį etapą – žaliosiomis technologijomis paremto logistikos centro statybas. SBA taip pat patvirtino naują antrojo etapo investiciją – baldų komponentų gamyklą, kurios statyba prasidės įpusėjus pirmąj...

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos. Bendrovėse

nuotrauka

Naujos CAT® technikos paklausa Baltijos šalyse didėja

Š. m. gegužės mėn. vyko statybinės technikos šventė „Caterpillar Roadshow“, kurios metu visiems besidomintiems statybinės technikos naujovėmis buvo pademonstruotos pažangiausios „Cat“ prekės...