2019 gruodžio 9 d. pirmadienis, 1:08
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

90 proc. Trakų gyventojų nepatenkinti miesto autobusų stoties būkle  1

2017-07-11 10:01
9 iš 10 Trakų miesto gyventojų yra nepatenkinti esama Trakų autobusų stoties būkle. O jos rekonstrukcijai, kartu įrengiant automobilių stovėjimo aikštelę, parduotuvę ir kitas komercines patalpas, pritaria net 74 proc. trakiškių. Tai rodo Trakų rajono savivaldybės užsakymu bendrovės „Sprinter tyrimai“ atliktas Trakų miesto gyventojų nuomonės tyrimas dėl autobusų stoties rekonstrukcijos ir miesto problemų.
nuotrauka
Trakų stoties vizualizacija. Bendrovės „Trastas“ iliustracija


Minimos įmonės
Trastas, UAB
Valstybinė kultūros paveldo komisija,

Dažniausiai tyrimo metu gyventojų minėtos Trakų miesto problemos – apleistos ežerų pakrantės (taip mano 24 proc. apklaustų gyventojų) ir apskritai nesutvarkytas, neestetiškas miestas (21 proc.). Toliau nurodomos tokios problemos, kaip poreikis renovuoti apleistus senus pastatus (15 proc.), aplinkkelio poreikis ir sunkumai apvažiuoti miestą (15 proc.), tvarkos trūkumas (12 proc.), nepakankama žolės priežiūra, gėlynų stoka ir negenėti medžiai (10 proc.).

„Daugeliui Trakų gyventojų nurodytų problemų spręsti reikalingos išties didelės investicijos, o savivaldybės ir biudžeto lėšos Trakų viešajai infrastruktūrai gerinti, deja, nėra pakankamos. Todėl tol, kol degs raudona šviesa verslo investicijoms, kaip, pavyzdžiui, Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos atveju, ir toliau trypčiosime vietoje, o problemos pačios neišsispręs“, – tyrimo rezultatus komentuoja Trakų rajono savivaldybės merė Edita Rudelienė.

Skirs lėšų pakrančių ir gatvių tvarkymui

Atsižvelgiant į Trakų rajono savivaldybės veiklos strategiją ir gyventojų nuomonės tyrimo rezultatus, artimiausiu metu savivaldybė daugiausiai dėmesio skirs gatvių ir pakrančių tvarkymui, o jau šį rudenį bus baigta trijų gatvių (Vilniaus, Gedimino, Aukštadvario) rekonstrukcija. Taip pat yra baigiamos sklypų paėmimo visuomenės poreikiams procedūros, atversiančios kelią tolesniam aplinkkelio projekto vykdymui. Dėmesio sulauks ir švietimo įstaigos – jau pasirašyta Trakų meno mokyklos rekonstrukcijos rangos sutartis.

„Kartu tikimės, kad sparčiau pradės judėti autobusų stoties rekonstrukcijos projektas, nes būtų labai gaila prarasti galimybę privačiomis lėšomis atnaujinti svarbiausią miesto susisiekimo mazgą, į kurio rekonstrukciją verslas ketina investuoti 3 mln. eurų, ne tik sutvarkant pagrindinius miesto vartus, bet ir sukuriant Trakų gyventojams mažiausiai pusšimtį darbo vietų. Tokios projektų „nesėkmės istorijos“, kad Trakuose neįmanoma investuoti, atbaido potencialius investuotojus ir kitose srityse, nors miestui gyvybiškai reikia viešbučių ir kitų paslaugų, skirtų turistams. Tačiau kiek tai priklauso nuo savivaldybės, mes ir toliau padėsime verslui kurtis ir vystytis Trakų rajone,“ – sako Trakų rajono savivaldybės merė Edita Rudelienė. 

Gyventojai galėjo pasirašyti peticiją

Portalo Statybunaujienos.lt redakcija primena, kad 2016 m. vasario mėn. Trakų savivaldybės atstovai skelbė, kad bendrovė „Trastas“ ketina investuoti apie 3 mln. eurų į Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projektą. Buvo skelbiama, kad rekonstravus senąją Trakų autobusų stotį, kurios pastatai statyti dar 1987 m., naujų pastatų komplekso bendras plotas sudarys apie 2 tūkst. kv. metrų. Stotyje turėjo būti įrengta patogi keleivių laukimo zona, parduotuvė, kavinė, sukurta erdvė smulkiojo verslo prekybai ir paslaugoms, įsikurs Trakų informacijos centras ir dviračių nuomos punktas. 72 vietų automobilių parkavimo aikštelėje suplanuotos ir elektromobilių įkrovimo vietos.

Tuo tarpu Seimo narys Naglis Puteikis teigė, kad naujasis projektas nedera su istoriniu paveldu. 

„Kreipiausi į Valstybinę kultūros paveldo komisiją ir Seimo Kultūros komitetą dėl brutalių paveldo naikinimo atvejų vertinimo ir tokios praktikos užkardymo. Sumanymą Trakų prieigose statyti tokio dydžio prekybos centrą pagal brutalumą lyginčiau su vieną iš gražiausių Kauno krantinių milžiniška automobilių stovėjimo aikštele sudarkiusiu ir Karmelitų bažnyčią užgožusiu „Akropoliu“, kurio pavyzdys puikiai iliustruoja liūdną faktą, kad atsakingų institucijų pareigūnai išduoda leidimus ir paveldo atžvilgiu nusikalstamiems projektams. Atkreipiu dėmesį, kad šis projektas sukėlė ir dėl paveldo likimo sunerimusios visuomenės protestą, yra paskelbta peticija, kurią š.m. kovo 1 d. jau pasirašė 657 žmonės,“ – spaudai sakė seimo narys Naglis Puteikis. 

Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

Arvydas Norkūnas
2017-07-18 16:34
Žiupsnelis komentarų:ištrauka iš naujausios mano knygos (nebaigta tvarkyti kartografinė medžiaga) "Dvimiesčio keliai" padės žvilgtelėti į Trakiškių norus turėti istorinėje erdvėje gyvą kunkuliuojantį, verslų miestą, galintį kelti net ir visos šalies gerbūvį, Noras išsaugoti itin mažo miestelio įvaizdį (šiuo atveju kalbama apie pusiasalį kaip apie senamiestį), turi remtis realijomis. Neįmanoma ir absurdiška būtų formuoti evoliuciją daugiaaukštės statybos pusiasalyje (kaip svajoja konservatoriai - fundamentalistai) demontavimo ir visiško transporto srautų suvaržymo link. Trakai kaip ekonominis subjektas turi tik dvi lėšų formavimo galimybes: paslaugų sektoriaus veiklą ir valstybinės dotacijas. Elgetavimas yra profesija. Viduramžiais jai buvo suteikta cechų lygmens organizavimosi teisė. Galima būtų nagrinėti reiškinį labai plačiai, įskaitant dvasines reikalo sferas. Tačiau ir trumpai pažvelgus darosi aišku, kad ir elgetavimo sėkmę sąlygoja rinkos galimybės, t.y. bendra visuomenės ir valstybės ekonominė padėtis. Šiuo atveju elgetavimo sferą reikia laikyti Trakų ekonomine niša, o efektyvų pajamų formavimą iš darbus lydinčios pridėtinės vertės laikyti sveiku, valstybės pamatus tvirtinančiu pagrindu. Trakų finansavimas ir jo priešybė - savarankiškas miesto pajamų didinimas turi būti vertinamas labai tiksliai. Savarankišką miesto padėtį lemti gali maksimali ir visapusiška paslaugų sektoriaus plėtotė. Kai nesti vietinio kapitalo reikia ieškoti galimybių pritraukti jį iš šalies. Paprastai tariant, kuo daugiau bus lankytojų, didesni aptarnaujamų žmonių srautai, tuo didesnis bus ir miesto bei šalies biudžetas. Galima vadovautis konservatyvumu , siekti išlaikyti kuo daugiau archaiškumo mieste, netgi siekti izoliacijos. Šiuo keliu žengiant valstybės mokesčių mokėtojų atžvilgiu bus einama elgetavimo link. Alternatyvą tam sudaro turistų medžioklė. Lankytojai gali atvykti į miestą tik gerai organizavus transporto sektorių, o jis turi būti efektyvus. Tarkime, Trakų geležinkelio stoties apylinkėse gali būti formuojama stambi lankytojų transporto parkavimo erdvė. Norint mažinti eismą pusiasalyje, labai svarbi būtų bendra, integruota su Vilniumi dviračių nuomos sistema. Dideles pajamas pusiasalio privačių kiemų šeimininkams teikianti parkavimo tvarka gali būti efektyvinama dar ir papildomai kuriant (šeimininkų kooperacijos pagrindu) elektrinių keturračių nuomos sistemą. Įžiebus verslumo dvasią besiformuojančio dvimiesčio vakaruose ir išnaudojant dideles vystymosi potencijas, kurias teikia sostinės priemiesčio padėtis, formuotusi nuostatos neleidžiančios Trakų miestui elgetauti valstybėje. Gerai tvarkomo transporto ir reklamos pagalba telkiami Trakų lankytojų srautai – tai ir būtų priemonės, kurios padėtų Karaimų, Vytauto, Trakų gatvių kvartalo šaligatvius ir grindinius tvarkyti panašiai kaip Vilniaus Gedimino prospekte; galbūt vėliau galės atsirasti ir požeminio parkavimo plotai šiame mieste. Alternatyva tam - dabartinė gatvių išvaizda: esamos gatvių dangos, namų apdaila, parkavimo problemos ir visur Trakuose plika akimi regima ganėtinai skurdi socialinė aplinka… Kalbant apie psichologinius trikdžius tvarkant miestą, reikia paklausti, į kokių Trakų paveldą čia valdžios orientuojamasi? Sprendžiant iš darbų, reikia konstatuoti, kad tai daugiau primena XIX a., bet jokiu būdu ne XIV- XV a., t.y. šio miesto klestėjimo laikus. Valdant Gediminui ir Vytautui, Trakų ekonomika klestėjo, koncentravosi dideli turtai ir ekonominė bei administracinė galia. Nepaisant ribotų transporto galimybių, valdant pastariesiems monarchams Trakai su Vilniumi sudarė politinį, administracinį vienį, taigi jau anuomet savotišką dvimiestį. Koreguojant mąstyseną ir siekiant formuoti lėšas ne tik sau, bet ir visai valstybei, atsižvelgus į Vilniaus raidos realybę, reikia suvokti, jog ir XXI a. tenka orientuotis į gyvenimą šių laikų dvimiestyje, kuris kaip joks kitas regionas šalyje turi galimybę rūpintis ne tik sava, bet ir visų šalies piliečių gerove. Trakiškis turėtų jaustis esąs sostinės gyventojas, turintis tam tikrą išskirtinį teisinį statusą, gyvenantis specifiką turinčioje priemiestinėje sostinės dalyje. Istorinė raida leidžia Trakams orientuotis į Palangos tipo teritorinį variantą, šiuo atveju aprėpiantį į vienį ir senuosius Trakus, ir Lentvarį. Lankytojai vyksta į Trakus pasigrožėti restauruota pilimi, akis glostančiu ežerų mėliu (o juk galima būtų restauruoti ir senąją pusiasalio tvirtovę). Nemaža lankytojų traukia laiką praleisti ir paslaugų sektoriuje. Tik po to pagal svarbą jiems esti miško parkai bei bendroji senamiesčio aplinka. Žinoma, visos reklamos atvykėliams turėtų byloti: žmogau, saugok šias istorines ir gamtos vertybes! Tinkamai sutvarkytas lankytojų srautas ir aukštesnio socialinio statuso išsilavinę priemiesčių gyventojai tikrai bus miesto ir valstybės gerbūvio kūrėjai, o ne grėsminga aplinkosaugos ir istorinio paveldo problema. Argi netvarkingi ir prišiukšlinti esti penkių milijonų gyventojų krūvį pakeliantys Berlyno – Potsdamo parkai ir ežerai? Nepakanka nuplėšti pelėsius ir kerpes nuo architektūrinio paveldo sienų, reikia šalinti apnašas ir iš verslumo dvasią bei jo proveržius kaustančios mąstysenos!

Objektai. Technologijos. Verslo naujienos

nuotrauka
2019-12-05 13:53
Didžiausiame šalyje – Vilniaus oro uoste – pradeda veikti moderni daugiafunkcė automobilių stovėjimo aikštelė. Joje įrengta beveik 1 000 naujų stovėjimo vietų, baigiamas įkurtas automobilių nuomos centras, veikia elektromobilių įkrovos aikštelės.
nuotrauka
2019-12-04 15:08
Šiandien, gruodžio 4 d., Vilniaus miesto taryboje po pateikimo pritarta koncesijos sutarčiai dėl daugiafunkcio sporto komplekso statybų ant Šeškinės kalvos, kuriame numatytas ir nacionalinis stadionas.
nuotrauka
2019-12-04 07:15
Sostinės Naujosios Vilnios mikrorajone pradedamas rekonstrukcijos projektas. Čia atnaujinamos automobilių techninės patikros paslaugas teikiančios įmonės „Tuvlita“ patalpos. Linksmojoje gatvėje esančios techninės apžiūros stoties rekonstrukcijos darbus vykdo statybų ir darnios miestų plėtros bendrov...
nuotrauka
2019-11-28 10:21
Investicijų valdymo bendrovės „Lighthouse asset management“ valdomas fondas „Lighthouse alternative fund“ įsigijo statybų bendrovę UAB „Viremida“ ir pakeitė jos vardą į „Lighthouse contracting“.
nuotrauka
2019-11-27 11:42
Danielius Makulavičius, bendrovės „Milsa“ įkūrėjas, sako, kad 1995–2003 m. įsigyti „Granito“, „Granitinės skaldos“ ir „Klovainių skaldos“ kontrolinius akcijų paketus buvo logiškas sprendimas. Įmones siejo ir panaši veikla – granito ir dolomito skaldos gamyba, ir tie patys klientai. Danieliaus Makula...
nuotrauka
2019-11-27 09:54
Nemenkstanti gyvenamojo būsto paklausa didžiuosiuose šalies miestuose ir toliau lemia augančius naujų butų pardavimus bei tolimesnę NT projektų plėtrą. Statybų ir darnios miestų plėtros bendrovės „YIT Lietuva“ būstų pardavimai per pirmuosius tris šių metų ketvirčius šoktelėjo 76 proc., lyginant su t...
nuotrauka
2019-11-25 07:36
Dr. Robertas Šertvytis, KŪB „AIVA SISTEMA“ generalinis direktorius, straipsnyje nagrinėja Lietuvos ir užsienio patirtį darbų valdymo automatizavimo srityje. Aprašomi galimi darbų valdymo ir apskaitos automatizavimo sprendimai ir kokią naudą iš to gali gauti statybų bendrovė
nuotrauka
2019-11-22 14:30
Susisiekimo ministerija inicijavo tarpinstitucinį pasitarimą dėl Lietuvos paštui priklausančių centrinių pašto pastatų Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje tolesnio panaudojimo ir pritaikymo visuomenės poreikiams.
nuotrauka
2019-11-22 07:41
Pasaulyje ekonomika jau daug metų veikia „negalvok – išgauk, gamink, vartok ir išmesk“ principu. Išgaunami gamtos ištekliai naudojami gamybos procese, o gaminiai po tam tikro eksploatavimo laiko tampa atliekomis, kurios kaupiasi sąvartynuose arba mūsų gyvenamoje aplinkoje. Žiedinė ekonomika gali tap...
nuotrauka
2019-11-21 16:04
Investicijų valdymo bendrovės UAB „Eika Asset Management“ (EAM) valdomas fondas „Eika Real Estate Fund“ (EREF) už 5,8 mln. EUR įsigijo verslo centrą „Highway“, esantį Savanorių pr. 178A, Vilniuje. Fondas įsigijo 100 proc. UAB „Akvilas“, kuriai priklauso verslo centras „Highway“, akcijų iš AB „Invald...
nuotrauka
2019-11-21 11:37
Kiekvienais metais vis labiau tobulėjant dirbtinio intelekto ir mašininio mokymosi galimybėmis tam turi ruoštis ir statybos sektoriaus įmonės – nuo didžiausių ir daugiausia darbuotojų turinčių iki vos kelių žmonių startuolių. Tuo įsitikinę Kauno technologijos universiteto Statybos ir architektūros f...
nuotrauka
2019-11-20 09:01
Vilniuje, Pašilaičių rajone, duris atvers naujas lopšelio-darželio „Gabijėlė“ modulinis priestatas, kurį nuo gruodžio 2 d. pradės lankyti 105 mažieji vilniečiai. Modulius tiekė ir montavo UAB „HSC Baltic“ ir UAB „Ryterna Modul“.
nuotrauka
2019-11-11 16:24
Vilniaus miesto savivaldybės užsakymu, SĮ „Vilniaus planas“ suprojektavo naują požeminį tunelį Zuikių gatvėje po geležinkeliu.
nuotrauka
2019-11-11 13:12
Vilnius imasi aktyvių veiksmų dėl autobusų stoties atnaujinimo – lapkričio 11 d. savivaldybėje pasirašyti keturšaliai sostinės, AB „Lietuvos geležinkeliai”, UAB „Vilniaus autobusų stotis“ ir UAB „Baltisches Haus“ ketinimai rajoną drauge paversti prestižiniu mobilumo centru. Tokiu būdu dvi pastarosio...
nuotrauka
2019-11-07 11:37
Vilkaviškyje kyla nauja autobusų stotis. Šį mėnesį jau pradėti darbai pastato viduje, o į naujosios stoties atidarymą tikimasi keleivius pakviesti 2020 metų kovo 1 dieną.
nuotrauka
2019-11-07 11:35
Šį gruodį Latvijoje baigiamos išparduotuvių miestelio „Via Jurmala Outlet Village“ (VJOV) statybos. Pirmasis projekto etapas, kurio parduotuvių plotas sieks 13,500 kv. m., duris atvers jau 2020 metų pavasarį. Čia lankytojų lauks 70 drabužių, avalynės, aksesuarų ir laisvalaikio parduotuvių, kavinės b...
nuotrauka
2019-11-07 10:01
UAB „Merko statyba“ apyvarta per tris 2019 m. ketvirčius pasiekė 45 mln. eurų, buvo parduota 210 iš 500 šiuo metu statomų butų.
nuotrauka
2019-10-29 16:33
Netrukus vietoj uždarosios akcinės bendrovės EIKA veiks dvi įmonės: EIKA ir veiklą pradės naujai įsteigta įmonė UAB AVI INVEST LT, praneša EIKA.
nuotrauka
2019-10-28 07:56
Šiuolaikiški pastatai turi būti saugūs ir efektyvūs energijos vartojimo požiūriu. Dažnai jie turi tenkinti ir kitas papildomas sąlygas, pavyzdžiui, bent jau akustinio komforto. Norint tai pasiekti, geriausia naudoti aukštos kokybės ir ilgaamžius termoizoliacinius gaminius iš akmens vatos. Tai, kas g...
nuotrauka
2019-10-24 11:12
Ignas Rėksnys – vilnietis verslininkas, jau daugiau kaip 20 metų parduodantis interjero sprendimus. Tiesa, jis ir savo paties namams kurti skyrė ypatingai daug dėmesio, tad posakis „batsiuvys be batų“ jam negalioja.

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos. Verslo naujienos