Statybų bendrovės kraustosi į internetą. Kaip nepadaryti klaidų
„Viskas po ranka“
„Statybų bendrovių ir su šia sritimi susijusio verslo interneto svetainės yra tos, kurias reikėtų priskirti tinklalapių rūšiai „viskas po ranka“. Funkcionalumas ir labai aiški bei tiksli struktūra – svarbiausi bruožai, kuriais jos turėtų išsiskirti iš kitų“ – sako Aurelija Šumskutė, viešųjų ryšių įmonės „PR Service / Edelman Affiliate“ projektų direktorė. Tokių bendrovių tikslinė grupė šias svetaines aplanko konkrečiu tikslu – domisi būsto pasiūla, jo kainomis ar konkrečiu NT projektu, bendrovės teikiamomis paslaugomis. Ši informacija, sako viešųjų ryšių specialistė, yra faktinė, todėl interneto svetainės vartotojui privalo būti patiekta „ant lėkštutės“. Jis turi aiškiai matyti kainas, būsto techninius parametrus ir visus informacijos ieškotoją dominančius faktus.
„Jei tinklalapio lankytojui interneto svetainėje reikia vargti ir ilgai ieškoti dominančios informacijos – tai didžiausi interneto svetainės minusai, – sako A. Šumskutė. – Lankytojui visada atsiras noras gauti informaciją konkurentų šaltiniuose, jei ji bus pateikta aiškiau, tiksliau ir suprantamiau.“Kada mažiau yra daugiau
Viešųjų ryšių specialistė A. Šumskutė pastebi, kad statybų bendrovės dažnai yra susikūrusios ir administruoja ne tik įmonės interneto svetainę, tačiau ir visų plėtojamų ar parduodamų NT projektų interneto tinklalapius. Pastarieji – kur kas gyvybingesni, nes čia skelbiamos naujienos turi tiesiogiai paveikti šių interneto svetainių lankytojų elgseną. Ten pateikiama informacija turi atvesti iki įsigijimo ar nuomos sandorio.
„Rasti balansą tarp asketiškumo ir animacijos gausos – tikras išbandymas vystomų NT svetainių kūrėjams, – sako specialistė. – Mūsų rinkoje vis dar populiaru naudoti gausias, daug „sveriančias“ vizualizacijas, tačiau šių dienų interneto vartotojas renkasi ne tik spartų internetą, tačiau ir daug palankiau vertina sparčiai veikiančius interneto puslapius. Todėl tai – vienas iš atvejų, kai mažiau yra daugiau.“
Atskira interneto svetainių grupė, kai publikuojami NT skelbimai, yra profesionaliausiai paruošta vartotojo poreikiams. Čia viskas tikslu, tvarkinga, suskaičiuota ir sudėta į lentynėles. Tokiose svetainėse talpinama daug informacijos, kuri yra atnaujinama kiekvieną minutę. „Šiuo atveju, – sako A. Šumskutė, – pasitvirtina taisyklė: spartu, vadinasi, patogu. Didžiųjų statybos bendrovių „miegančios“ interneto svetainės turėtų taip pat įgauti spartos ir gyvenimiškos dinamikos, atitinkančios jų atstovaujamos rinkos tempą.“Kodėl neužtenka gražaus dizaino
Įmonės „WEB Partners“, kurios veiklos sritis – strategija ir rinkodara internete, svetainių kūrimas ir globa, CRM, direktorius Mindaugas Juodaitis sako, kad statybų srities įmonės užkimba ant klasikinio klaidingo požiūrio – reikia svetainės, nes visi ją turi. Taip pat klaidingai ieško sprendimo tai svetainei susikurti. „Šimtai įmonių gali pasiūlyti sukurti interneto svetainę – „padarysim gražų dizainą, suprogramuosim“ – ir viso gero. Norint, kad svetainė duotų grąžą, reikia padaryti namų darbus – iškelti teisingus tikslus ir ją teisingai suprojektuoti, o svarbiausia – sukūrus globoti. Tik tuomet galima turėti reikiamą sprendimą ir laukti naudos.“
M. Juodaitis išskiria du tinklapių tipus pagal jų paskirtį – orientuotos parduoti NT ir orientuotos į verslą. Pirmuoju atveju, pritardamas A. Šumskutės žodžiams, pašnekovas taip pat pastebi, kad tokios svetainės dažniau yra gyvybingos, išbaigtos ir orientuotos į pardavimą.„Į verslą orientuotos įmonės dažniausiai susikuria pristatomąsias svetaines ir galvoja, kad turi tai, ko joms reikia. Dažniausiai nejaučiama svetainės kuriama nauda, todėl į ją daug dėmesio neinvestuojama, – sako M. Juodaitis. – Tačiau susidaro užburtas ratas: užmiršta svetainė dar labiau atstumia lankytojus ir dar mažiau duoda grąžos.“
Tinklapis – asistentas, dirbantis be algos
Siekiant, kad svetainė teigiamai nuteiktų lankytoją ir padėtų užsitarnauti jo pasitikėjimą, be ko sunku padaryti teigiamą poveikį pardavimams, reikia suprasti, kas yra konkrečios bendrovės klientas. Įsigilinus į klientą, jo poreikius, problemas, sako M. Juodaitis, galima sukurti tokią svetainę, kuri atsakys lankytojui į aktualiausius klausimus, pabrėš įmonės išskirtinumą, parodys, kaip įmonė gali padėti išspręsti kliento, svetainės lankytojo problemas.
„Žinoma, svetainės verslas-verslui dažniausiai negali atvesti naujų klientų prie jūsų durų. Būtinas aktyvus pardavinėjimas“, – sako M. Juodaitis, pastebėdamas, kad svetainė tikrai gali būti atlyginimo neprašančiu asistentu, kuris lankytojui padėti įsitikinti bendrovės patikimumu ar primins apie paslaugas, kurių klientai nežino.Kuklumas ar informacijos slėpimas?
Įmonės dažnai mėgsta slėptis už pavadinimų, prekinių ženklų, logotipų, pastebi M. Juodaitis, tačiau praktika rodo, kad tik artimas ir šiltas kontaktas su klientu duoda gerų rezultatų. „Jau pati interneto sritis atitolina nuo žmogiško kontakto, todėl svetainėje panaudotos nuotraukos, pavardės, video leidžia sukurti daugiau asmeniškumo, – sako jis. – Tačiau gali būti, kad statybos įmonės jaučia savo galimą laikinumą, todėl vadovai nenori rodyti savęs.“
Paklaustas, kodėl įmonės tinklapyje nėra jokios informacijos apie vadovaujančius asmenis, valdybą, jeigu tokia yra, dažnas vadovas paaiškina, kad ne jis, ir ne valdyba esantys svarbiausi. Jie linkę kukliai pasitraukti į interneto užribį.Tačiau žinomas protokolo ir etiketo žinovas bei Seimo narys Arminas Lydeka yra kategoriškas: „Tokio slėpimo negalima pavadinti kuklumu – tai yra informacijos slėpimas. Jeigu įmonė dirba skaidriai, ji suinteresuota, kad apie ją kuo daugiau žmonių žinotų. Tam pasitelkiamos įvairiausios reklaminės komunikacinės galimybės – viešinti vardą.“