2025 m. gegužės 21 d. trečiadienis, 4:12:34
Reklama  |  facebook

Įspūdingiausios RESTA ekspozicijos. Gyvenimo scenarijus vietoj katalogo – ekspozicijų ateitis?

2025-05-01 08:04
Tarptautinės statybos ir būsto sprendimų parodos RESTA metu jau septintą kartą įvyko konkursas „Įspūdingiausios RESTA ekspozicijos“ (ĮRE), kurio metu buvo pagerbti kūrybiškiausi, inovatyviausi bei efektyviausiai savo sprendimus pristatę parodos dalyviai. Ši iniciatyva ne tik išryškina stipriausias parodos puses, bet ir tampa atspirties tašku diskusijoms apie ekspozicijų efektyvumą, komunikacijos kokybę ir būtinybę stiprinti grįžtamąjį ryšį tarp dalyvių ir lankytojų.
nuotrauka
Statybunaujienos.lt ir Justino Auškelio nuotraukų koliažas


Minimos įmonės
LITEXPO Lietuvos parodų ir kongresų centras, UAB
Architektūros linija, Lietuvos ir Suomijos UAB,
Baltic digital building developer, UAB
Andželikos Keršytės pardavimų akademija,

Nugalėtojai: 5 ryškiausios ekspozicijos

Šių metų parodoje įspūdį paliko 5 ekspozicijos, kurios išsiskyrė ne tik savo dizainu, bet ir aiškia komunikacija bei inovatyviais sprendimais:

  • META pelnė nominaciją „Ekspozicijos istorija“ – už aiškiai, kūrybiškai ir emociškai perteiktą žinutę per dizainą ir turinį.
  • SAULĖS GRĄŽA, bendradarbiaudama su INK IDEA, pelnė apdovanojimą „Stendas, kuriame norisi pabūti“ – už jaukumą, atvirumą ir gebėjimą išlaikyti lankytoją ilgėliau.
  • STIKLITA buvo įvertinta nominacijoje „Technologijų panaudojimas“ – už modernų, robotizuotą sprendimą gabenant stiklo gaminius į viršutinius aukštus, akcentuojant saugų ir patogų montuotojų darbą.
  • VIRTUALIOS REALYBĖS ARENA (VR arena) laimėjo nominaciją „Inovatyviausia ekspozicija“, demonstruodama, kaip virtualios realybės sprendimai gali būti pritaikomi statybų projektavime – su minimalia fizine ekspozicija.
  • NICZUK (THALE įmonių grupė) pelnė apdovanojimą „Efektyviausias pristatymas“ už aiškią komunikaciją ir aktyvų bendravimą su lankytojais.

Lauko ekspozicijose ryškiausiai išsiskyrė įmonė „Gruta“, kuri galėtų būti apdovanota papildomu „pliusu“ už inovatyvų, tvarumą skatinantį sprendimą – sistemą, leidžiančią statybos metu išsaugoti medžių šaknis. Vizualiai įspūdinga demonstracija – ant konstrukcijos užkeltas automobilis – puikiai perteikė produkto esmę tiek profesionalams, tiek paprastiems lankytojams.

Kartu pastebėta tendencija – parodoje trūko vizualinių kompozicijų, kurios imituotų kiemą, sodybą ar terasą, kuriose galėtų bendradarbiauti keli skirtingi dalyviai, pvz.: moduliniai namai, tvoros, landšafto dizaineriai. Tokia sinergija padėtų sukurti kompleksiškesnę, lankytojui naudingesnę patirtį.

Sinergija: neišnaudotas ekspozicijų bendradarbiavimo potencialas

Komisijos nariai pastebėjo, kad ekspozicijos galėtų būti stipresnės, jei įmonės jungtų jėgas ir formuotų integruotus sprendimų klasterius. Tokie bendradarbiavimo modeliai ne tik sustiprina kiekvienos įmonės žinutę, bet ir leidžia lankytojui įsivaizduoti, kaip produktai ar paslaugos veikia realiame kontekste, tai būtų papildoma trauka lankytojams.

Pavyzdžiui, modulinį namelį ekspozicijoje galėtų papildyti:

• teritorijos apželdinimo paslaugų teikėjai, sukurdami žalią aplinką aplink statinį;
• pavėsinių ir lauko baldų gamintojai, sukuriantys jaukią poilsio zoną;
• saulės elektrinių ar šilumos siurblių montuotojai, pabrėžiantys energetinį efektyvumą;
• apsaugos ar išmaniųjų namų sprendimų tiekėjai, integruojantys saugumo ir komforto technologijas.

Tokiu būdu sukuriamas ne produktų katalogas, o gyvenimo scenarijus, kuris lankytojui kur kas įtaigesnis – jis ne tik mato, ką gali įsigyti, bet ir kaip tai atrodytų jo aplinkoje.

Kitas pavyzdys – interjero sprendimų zona, kurioje galėtų bendradarbiauti:

• baldų gamintojai,
• sienų ar grindų dangų tiekėjai,
• apšvietimo dizaineriai,
• tekstilės ir dekoro kūrėjai.

Tai leistų sukurti vientisą stendą, kuriame aiškiai atsiskleistų skirtingų gamintojų suderinamumas, dizaino kryptys ir kompleksiškumas. Toks jungtinis stendas ne tik patrauklesnis akiai, bet ir kuria pasitikėjimo įspūdį – jei tiekėjai bendradarbiauja tarpusavyje, vadinasi, jų sprendimai suderinami ir klientui bus lengviau įgyvendinti projektą.

Vertę kuria ne tik estetika, bet ir praktinis patogumas – lankytojas gali vienoje vietoje gauti visą informaciją, susitikti su kelių įmonių atstovais ir net pasirašyti preliminarius bendradarbiavimo planus. Tai ypač aktualu B2B auditorijai, kuri vertina efektyvumą ir nori sprendimų „iš vienų rankų“.

Bendrų ekspozicijų sinergija taip pat gali pasireikšti bendrais seminarais, pristatymais, demonstracijomis – kai kelios įmonės rengia bendrą renginį, kuriame kiekviena trumpai pristato savo dalį visame sprendimų kontekste. Tokia forma įtraukia, skatina aktyvų lankytojų domėjimąsi ir išsiskiria iš įprastų individualių stendų.

Trumpai tariant, bendros ekspozicijos:

• sutrumpina lankytojo kelią nuo idėjos iki sprendimo;
• padeda įmonėms išnaudoti vienos kitos srautą;
• kuria vientisą, įtikinamą paslaugos ar produkto pasakojimą.

Komisija pažymėjo, kad tokio tipo sinergija vis dar išnaudojama nepakankamai, tačiau ateityje tai gali tapti vienu iš pagrindinių efektyvios parodinės komunikacijos modelių.

Grįžtamasis ryšys: kodėl jis būtinas ir kaip jį sustiprinti

Vienas aktualiausių komisijos akcentuotų aspektų – grįžtamasis ryšys tarp ekspozicijos ir lankytojo. Kai kurių įmonių stendai vizualiai išsiskyrė, tačiau nesugebėjo aiškiai perteikti savo pagrindinės žinutės – trūko ryškaus šūkio ar tezės, kuri iškart parodytų produkto ar paslaugos esmę. Vizualumas be turinio, pasak komisijos, yra kaip vitrina be istorijos. Sėkmingiausiuose stenduose lankytojas ne tik supranta, ką įmonė siūlo, bet ir kodėl tai jam naudinga.

Komisija pabrėžė, kad dalyviai turėtų aktyviau komunikuoti su lankytojais – ne laukti klausimų, o patys imtis iniciatyvos. Tai reiškia ne tik pasisveikinti, bet ir užduoti tikslingus klausimus: „Ko šiuo metu ieškote?“, „Kokius sprendimus šiuo metu svarstote?“, „Ar norėtumėte gauti pasiūlymą pagal jūsų situaciją?“ Tokie klausimai ne tik įtraukia lankytoją, bet ir padeda įmonei suprasti jo poreikius bei pasiūlyti tikslinę informaciją.

Efektyvesnei komunikacijai svarbu ne tik tiesioginis bendravimas, bet ir iš anksto suplanuota skaitmeninė komunikacijos sistema. Pavyzdžiui:

• QR kodai turėtų vesti ne tik į įmonės svetainę, bet ir į konkretų pasiūlymą, rezervacijos formą, katalogą ar net individualų puslapį, sukurtą specialiai parodos lankytojams („RESTA2025 pasiūlymas“).
• Dalyviai galėtų naudoti bendrą kontaktų rinkimo platformą, leidžiančią lankytojams greitai nuskenuoti kodą ir palikti savo el. paštą bei interesų sritį, o įmonėms – vėliau sekti, kiek kontaktų virto realiais užklausimais ar pardavimais.
• Reikalingas tvarus ir patogus būdas perduoti informaciją – vietoje lankstinukų siūlyti skaitmeninius paketus, siunčiamus el. paštu ar per platformą, į kurią lankytojas automatiškai nukreipiamas po kodo nuskenavimo.

Dar vienas būdas sustiprinti grįžtamąjį ryšį – naudoti interaktyvius elementus: mini apklausas su rezultatais, viktorinas, „surask sprendimą sau“ testus ar net simbolines dovanas už pateiktą kontaktą. Tai paverčia ekspoziciją ne tik pristatymu, bet ir patirtimi, kuri išlieka atmintyje.

Toks sistemingas, strateginis požiūris padeda pamatuoti dalyvavimo parodoje grąžą – tiek kiekybiškai (kontaktai, pardavimai), tiek kokybiškai (atpažįstamumas, įvaizdis). Tai ypač svarbu mažėjant fizinių ekspozicijų kiekiui ir didėjant poreikiui rodyti realią investicijų grąžą. Grįžtamasis ryšys – tai ne tik žinutė iš stendo, bet ir lankytojo veiksmas po parodos. Ši sąveika turi būti aiški, patogi, įdomi ir lengvai inicijuojama – tik taip galima sukurti tvarius ryšius, vedančius į ilgalaikį bendradarbiavimą.

Išvados: paroda kaip pozicionavimo, ne tik ekspozicijos, įrankis

Konkurso organizatoriai – portalas www.statybunaujienos.lt bei Lietuvos parodų ir kongresų centras LITEXPO. Ekspozicijas vertino kompetentinga komisija, sudaryta iš įvairių sričių profesionalų: portalo www.statybunaujienos.lt vyr. redaktorė Genė Drungilienė, LITEXPO Infrastruktūros aptarnavimo grupės vadovas Janas Klimas, UAB „Baltic digital building developer“ architektas Domantas Lukšėnas, UAB „Architektūros linija“ architektas Faustas Lasys, Andželikos Keršytės pardavimų akademijos įkūrėja Andželika Keršytė.

RESTA 2025 dar kartą parodė, kad sėkminga ekspozicija – tai ne tik gražus stendas. Tai strateginis pozicionavimas: kaip save pristatyti, kaip bendrauti, kaip būti prisimenamam po parodos. Dalyviams naudinga ne tik dalyvauti, bet ir išnaudoti grįžtamąjį ryšį, kurti bendrus sprendimus, būti inovatyviems ne tik technologijomis, bet ir komunikacija.

Komisija ir rengėjai kviečia neapsiriboti apdovanojimu ar vizualiniu efektu – tikroji nauda slypi gebėjime sukurti tvarius ryšius, kurie tęstųsi ilgiau nei 3 parodos dienas. RESTA – tai platforma, kurią verta matyti kaip strateginį įrankį verslui. Šiuo atveju, būtinas aktyvus bendras LITEXPO, kaip parodos rengėjų, ir dalyvių darbas. Tai nėra paprasta, tam reikia idėjų, pasirengimo, gabių ir įžvalgių profesionalų, kitai parodai reikia pradėti ruoštis, vos pasibaigus šiai. Tai imlu visų laiko, bet tai leistų sukurti naują kokybę.   

Statybunaujienos.lt



RESTA

nuotrauka
2025-04-25 10:12
Tarptautinės statybos ir būsto sprendimų parodos RESTA metu jau septintą kartą įvyko konkursas „Įspūdingiausios RESTA ekspozicijos“ (ĮRE). Konkurso metu buvo apdovanotos 5 įspūdingiausias ekspozicijas parengusios bendrovės bei architektai/projektuotojai, įrengę nugalėtojų ekspozicijas.
nuotrauka
2025-04-25 07:26
Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO Vilniuje vakar, balandžio 24-ąją, prasidėjo jubiliejinė, didžiausia Baltijos šalyse tarptautinė statybos ir būsto sprendimų paroda RESTA.
nuotrauka
2025-04-25 06:58
Dalyvavome RESTA parodoje beveik du dešimtmečius – tikriausiai kasmet nuo 2003-iųjų. Iš dalies – iš inercijos, iš įpročio, bet ir iš noro būti ten, kur verda statybos sektoriaus pulsas.
nuotrauka
2025-04-24 07:55
Per 30 metų keitėsi ne tik RESTA temos ar parodos ekspozicijos, bet ir statybos paslaugų pirkėjų sąmoningumas, reiklumas bei poreikiai.
nuotrauka
2025-04-23 06:45
Negaliu prisiminti, kad per trisdešimt metų būčiau praleidęs RESTA parodą, išskyrus 2020 m., kai pasaulį sukaustė COVID-19 pandemija. Ši paroda visada buvo ypatingai laukiama – ne tik dėl galimybės susipažinti su naujausiomis statybos technologijomis, bet ir dėl gyvo bendravimo su kolegomis, gaminto...
nuotrauka
2025-04-22 07:36
RESTA paroda jau daugelį metų yra reikšmingas įvykis statybos sektoriuje – tai ne tik vieta, kur susitinka rinkos dalyviai, bet ir platforma, kurioje gimsta naujos partnerystės, idėjos bei sprendimai.
nuotrauka
2025-04-21 07:17
Per istorinį laikotarpį paroda RESTA suvaidino itin reikšmingą vaidmenį: labai padėjo formuotis statybos rinkai su naujais produktais, naujomis technologijomis ir prisidėjo prie esminio pažangos pokyčio statybose.
nuotrauka
2025-04-18 11:40
Nuo gamtiškumo, kur vyrauja žemės spalvų paletė, natūralios medžiagos, lėto gyvenimo filosofija, iki art deco įkvėptų formų ir ryškių spalvų. Šios dvi skirtingos, bet viena kitą papildančios interjero dizaino kryptys dabar dominuoja pasaulio interjeruose. Interjero dizainerė Ina Ivanova juokauja, ka...
nuotrauka
2025-04-16 09:07
Šiemet tarptautinė ir didžiausia Baltijos šalyse statybos ir būsto sprendimų paroda RESTA švenčia savo 30-metį. „JUNG Vilnius" čia pristatys naujausius išmaniųjų namų sprendimus, kurie šiuolaikiniams namams suteiks dar daugiau patogumo ir pažangesnių funkcijų. Papildytas lyderiaujančio Vokietijos ga...
nuotrauka
2025-04-01 08:00
Tarptautinės statybos ir būsto sprendimų parodos RESTA metu jau septintą kartą įvyks konkursas „Įspūdingiausios RESTA ekspozicijos“ (ĮRE). Konkurso metu bus apdovanotos 5 įspūdingiausias ekspozicijas parengusios bendrovės bei architektai/projektuotojai, įrengę nugalėtojų ekspozicijas.
nuotrauka
2025-03-26 14:14
Balandžio 25 d. visi BIM entuziastai turi galimybę iš arti susipažinti su Lietuvos skaitmeninės statybos lyderiais: jau dešimtus metus „Skaitmeninė statyba“ drauge su Lietuvos statybininkų asociacija (LSA) kviečia į konkurso „Lietuvos BIM projektai“ dalyvių projektų pristatymo renginį.
nuotrauka
2025-02-28 09:30
Vos nutirpus sniegui miestų erdvėse pradeda plušėti apželdintojai, ir patys pradedame galvoti, kaip atgaivinti namų aplinką. Įprastai ieškome tokių augalų, kurie kuo greičiau sužaliuotų, būtų lengvai prižiūrimi, džiugintų akį, tačiau kraštovaizdžio dizainerė Ingrida Vainauskienė atkreipia dėmesį, ka...
nuotrauka
2024-10-03 10:40
Artėjant 30-ajai tarptautinei statybos ir būsto sprendimų parodai „RESTA 2025", jos organizatoriai pristatė atnaujintą parodos prekės ženklą. Jų teigimu, jis simbolizuoja žengimą išvien su sparčiai besikeičiančia ir modernėjančia statybų industrija bei siekį parodyti, kad statybos yra plati ir įvair...
nuotrauka
2024-05-06 13:00
Į parodą atvežėte gerą gaminį, norėjote pristatyti įdomią naujovę, bet prie ekspozicijos priėjo vos vienas kitas žmogus. Priešais įsikūrusioje ekspozicijoje nebuvo nieko naujo, bet žmonės nuolat prie jos būriavosi. Kaip įminti buvimo parodos dalyviu mįslę, kad išleisti pinigai sugrįžtų padidėjusiu ž...
nuotrauka
2024-04-30 12:15
„OmnispowerEurope“ drauge su partneriais sukūrė unikalią bateriją, galinčią dirbti ir aukštoje, ir žemoje temperatūroje bei užtikrinti didžiausią įrenginio našumą. Ji ne tik dirba 24x7 režimu, kad maksimaliai sumažintų sąnaudas ir generuotų didžiausias vertes, bet ir yra besimokanti baterija. Ji nuo...
nuotrauka
2024-04-29 16:39
Balandžio 26 d. didžiausiame skaitmeninės statybos forume Lietuvoje – tarptautinėje konferencijoje „Skaitmeninė statyba 2024. Vilnius" – paskelbti ir apdovanoti geriausi praėjusiais metais Lietuvos įmonių įgyvendinti skaitmeninės statybos projektai.
nuotrauka
2024-04-26 16:47
Tarptautinėje statybų verslo parodoje „RESTA 2024" buvo diskutuojama ir apie tai, ar duomenys apie pastato techninę eksploataciją yra svarbūs ir ar jie padidina pastato vertę.
nuotrauka
2024-04-26 10:20
Tarptautinės statybos verslo parodos RESTA metu jau šeštą kartą įvyko konkursas „Įspūdingiausios RESTA ekspozicijos“ (ĮRE). Konkurso metu apdovanotos 5 įspūdingiausias ekspozicijas parengusios bendrovės bei architektai/projektuotojai, įrengę nugalėtojų ekspozicijas.
nuotrauka
2024-04-26 10:08
Įsitikinti, kaip įvairiai interjerą mato ir kokias emocijas juo gali perteikti skirtingi žmonės, galima užsukus į LITEXPO parodos „Baldai ir dizaino sprendimai" garsių nuomonės formuotojų erdvę. Joje dizaineris Robertas Kalinkinas, menininkė Monika Dirsytė ir tinklaraščio susitvarkyk.lt autorė Toma ...
nuotrauka
2024-04-26 06:16
Protingų namų ekspertai iš „JUNG Vilnius" 2024 metų tarptautinės statybų verslo parodos „RESTA" lankytojams demonstruoja, jog namai gali tapti dinamiška aplinka, kuri su mumis sąveikauja, supranta mūsų poreikius ir padeda gyventi patogesnį gyvenimą. Šią naujos kartos namų evoliuciją, kartu su kitomi...

Statybunaujienos.lt » RESTA