2024 balandžio 16 d. antradienis, 18:04
Reklama  |  facebook

Kaip keisis Lietuvos aviacija iki 2052-ųjų: ilgalaikis oro uostų tinklo plėtros planas

2024-01-10 16:57
Plėtros projektus aktyviai įgyvendinantys Lietuvos oro uostai pristatė ilgalaikį viso tinklo plėtros planą (angl. „master plan“) iki 2052 metų. Tris oro uostus Lietuvoje valdanti bendrovė taip siekia plėtoti konkurencingą Lietuvos oro uostų modelį, gerinti efektyvumą ir laike aiškiai išdėlioti Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų infrastruktūros plėtros žingsnius, kad ateityje per metus būtų galima sklandžiai aptarnauti 17 mln. keleivių.
nuotrauka
Lietuvos oro uostų nuotr.


Minimos įmonės
Lietuvos oro uostai, VĮ,
Pasak pranešime cituojamo Susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio, Lietuva pirmą kartą taip giliai ir strategiškai vertina aviacijos rinkos potencialą ir ateities plėtros perspektyvas, o tai yra didelis bei svarbus kokybinis pokytis Lietuvos oro uostams.

„Per artimiausius kelerius metus mūsų laukia reikšmingas proveržis – kompleksiniai pokyčiai Lietuvos oro uostų tinkle, reikšmingai didinantys oro vartų vaidmenį šalies susisiekimo sistemoje, gerinantys Lietuvos pasiekiamumą, keleivių patirtį, prisidedantys prie ekonomikos augimo. Dalis projektų šiuo metu yra jau įsibėgėję ir sparčiai vyksta, kad artimiausioje ateityje mūsų oro uostai ženkliai pagerintų savo konkurencines pozicijas regione. Tačiau svarbu išlaikyti pasiektą pagreitį ir jau dabar numatyti, ką darysime toliau: tiek po kelerių metų, tiek po dešimtmečio ar dviejų. Būtent į šį klausimą šiandien atsako Lietuvos oro uostų ilgalaikis plėtros planas“, – teigia ministras.

Ilgalaikis plėtros planas buvo parengtas tarptautinių konsultantų, Nyderlandų kompanijos „Royal HaskoningDHV“ – NACO. Ruošiant dokumentą, buvo įvertintas tarptautinis kontekstas, aviacijos srities tendencijos ir ekonominės perspektyvos.

Studiją atlikusios Nyderlandų konsultacinės bendrovės ekspertų komanda per visus 2023 metus analizavo skirtingų sričių duomenis, modeliavo įvairius galimus Lietuvos oro uostų raidos scenarijus, įvertino stipriąsias jų puses, taip pat – ir trūkumus, kuriuos panaikinus ar sušvelninus, bendrovei atsivertų naujos galimybės vystyti aviacines ir neaviacines veiklas.

NACO konsultantai panašias studijas yra atlikę Ženevos, Helsinkio, Frankfurto, Amsterdamo, Abu Dabio, Bankoko ir kitiems oro uostams.

Po kelių dešimtmečių – 17 mln. keleivių per metus

Plėtros planas visų pirma apima artimiausios perspektyvos darbus, kuriuos būtina atlikti iki 2030 metų, siekiant išspręsti iššūkius dėl per ankštos infrastruktūros ir užtikrinti metinį 10 mln. keleivių pralaidumą visame tinkle. Tolesnėje perspektyvoje pateikiami sprendiniai, kuriais išplečiami pajėgumai visuose trijuose oro uostuose aptarnauti 17 mln. keleivių.

„Spręsdami šios dienos iššūkius, turime galvoti, o kas laukia toliau. Pavyzdžiui, 14 mln. keleivių srautas per metus Lietuvos oro uostuose yra realus ir pagrįstas ateities modeliavimais, o pagal optimistinį scenarijų po kelių dešimtmečių galime turėti net 17 mln. keleivių per metus. Turėdami šį ir kitus ekspertų pateiktus rodiklius bei įžvalgas, infrastruktūrą turime paruošti maksimaliam apkrovimui. Esame įgalinti jau dabar susidėlioti aiškius prioritetus, reikiamus resursus, kompetencijas, procesus. Toks ilgalaikis strateginis matymas leis maksimizuoti mūsų tinklo apkrovimą, gerinti paslaugų kokybę, didinti saugą ir saugumą, atitikti darnios plėtros principus, o tuo pačiu identifikuoti ir kitas veiklos galimybes“, – sako Simonas Bartkus, Lietuvos oro uostų vadovas.

Priešakyje – atvykimo terminalo statybos Vilniuje


Šiuo metu vykdomos naujojo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo statybos yra tik pradžia. Jį atidarius 2025 metų pirmąjį ketvirtį, ne tik bus pradėti rekonstruoti senieji terminalai, tačiau iš karto planuojama imtis kito svarbaus projekto – naujojo atvykimo terminalo (T5) statybų projekto. Šis sprendimas leis užtikrinti 7-8 mln. keleivių pralaidumą ne tik išvykimo, bet ir atvykimo dalyje. Šiuo sprendiniu, net tik bus užtikrintas patogus bagažo pasiėmimas, tačiau ir sprendžiamas dar vienas jautrus keleiviams klausimas – dabartiniai nepatogūs atvykimo koridoriai, bus ženkliai sumažintas perteklinis keleivių judėjimas tarp terminale esančių aukštų.

Atvykimo terminalo projektas Vilniuje turėtų būti parengtas atsižvelgiant į modulinę plėtros logiką, kuri pritaikyta ir statant naują išvykimo terminalą. Numatoma, kad esama terminalų infrastruktūra bus plėtojama lygiagrečiai peronui ir kilimo-tūpimo takui.

Taip pat bendrovė šiemet skelbs seniausio atvykimo terminalo integracijos architektūrinį konkursą, kad rekonstrukcijos darbai prasidėtų jau 2025 metais. Planuojama šio pastato nebenaudoti atvykimo funkcijai, tačiau jame išsiplėsti paslaugų ir prekybos vietų erdvės bei pačią infrastruktūrą padaryti patogesne keleiviams.

Veiksmų rekomendacijos – kiekvienam oro uostui


Plėtros planas ne tik nubrėžia gaires dabartinės infrastruktūros pritaikymui 10 mln, keleivių per metus bei pasiruošimui aptarnauti 17 mln. keleivių srautą, tačiau pateikia ir siūlymus, kaip dar galima įveiklinti infrastruktūrą.

Pavyzdžiui, visuose trijuose oro uostuose yra numatytos teritorijos saulės jėgainių parkams vystyti. Tiek Vilniaus oro uoste, tiek Kauno oro uoste numatoma įveiklinti teritorijas, esančias kitoje kilimo-tūpimo tako pusėje nei terminalai, jose plėtojant krovinių pervežimo ir orlaivių remonto ir priežiūros paslaugas. Palangos oro uoste komercinių ir bendrosios aviacijos zonų plėtra numatyta lygiagrečiai kilimo–tūpimo tako, dabartinio terminalo pusėje.

Sinergija su valstybiniais ir savivaldybių ateities planais


Lietuvos oro uostų plėtros planai buvo glaudžiai derinami su kitais strateginiais šalies susisiekimo projektais, o vienas svarbiausių – geležinkelio vežė „Rail Baltica“. Vilniaus oro uosto terminalai su šiuo projektu planuojami sujungti požemine vėže, tai reiškia, kad po žeme planuojama įrengti ir geležinkelio sustojimą prie sostinės oro uosto.

Kurdama ir tvirtindama strateginį veiklos planą, Lietuvos oro uostų komanda aktyviai bendravo ir su kitomis suinteresuotosiomis šalimis. Į procesą buvo įtrauktos ir Vilniaus, Kauno miesto ir rajono, pajūrio regiono savivaldybės. Planas pristatytas tiek joms, tiek platesnei aviacijos bendruomenei. Su savivaldybių atstovais buvo konsultuojamasi, kaip oro uostų plėtros projektai dera su jų ateities planais. Tai buvo vienas iš prioritetų rengiant šį strateginį plėtros planą, kad miestų infrastruktūros ir oro uostų plėtra eitų koja kojon, neštų geriausią įmanomą ekonominę, socialinę grąžą

„Sostinė, kurioje yra įsikūręs didžiausias šalyje oro uostas, natūraliai suinteresuota, kad valstybės palaikomos kryptys būtų kuo tikslingesnės, o Vilniuje nusileidžiantys lėktuvai – kuo labiau užpildyti. Paklausą užtikrinti siekiame tiek nuo šių metų įgyvendindami skrydžių skatinimo modelį, tiek mieste gerindami infrastruktūrą. Pavyzdžiui, planuojame 2024 m. inicijuoti dviejų lygių Tūkstantmečio, Žirnių, S. Dariaus ir S. Girėno gatvių sankryžos rekonstrukciją, įrengiant trūkstamą jungtį nuo Žirnių g. iki S. Dariaus ir S. Girėno g.“, – sako pranešime cituojamas Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.

Planuojamos investicijos

Planuojama, kad nuo 2025 metų, pabaigus dabar statomą sostinės oro uosto išvykimo terminalą, į esamų terminalų rekonstrukciją ir naujų statybą iki 2052 metų investicijos gali siekti apie 180 mln. Eurų.

Kauno oro uoste, pabaigus artimiausiais mėnesiais pradedamą terminalo plėtrą, tolimesnės investicijos į naujus terminalus nuo 2025 iki 2052 metų preliminariais skaičiavimais gali siekti apie 50 mln. eurų. 
Statybunaujienos.lt



Pramoninė statyba

nuotrauka
2024-04-11 10:09
2023 m. vasarį Kėdainių laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) pradėtos gerai žinomos pasaulyje dviračių gamintojos „Pon.Bike" gamyklos statybos pasiekė finišo tiesiąją. Beveik 40 tūkst. kv. metrų ploto pastatą per vienerius metus užbaigė tvarios miestų plėtros ir statybų bendrovė „YIT Lietuva".
nuotrauka
2024-04-08 11:02
Gegužės 15-17 d. Vilnius vėl taps inžinerijos ir technologijų inovacijų epicentru – čia vyks jau 32-oji LITEXPO tarptautinė specializuota technologijų, inovacijų ir inžinerinių sprendimų paroda „Balttechnika 2024“. Organizatoriai tvirtina – renginys ne tik suburs specialistus iš šalies ir užsienio, ...
nuotrauka
2024-03-14 15:12
Kaune tęsiant „SBA Urban“ vystomo naujos koncepcijos prekybos ir verslo miesto „Urban HUB“ pirmojo etapo statybos darbus, pradedamas antrasis etapas. Jį už 11 mln. EUR įgyvendina tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“. Biurų, prekybos ir logistikos projekto Kaune naujajame ...
nuotrauka
2024-02-20 10:40
Didžiausia prekybinių sandėlių (angl. stock office) plėtotoja Vilniuje „Darnu Group“ Gariūnų gatvėje pradeda antrojo „Vilniaus verslo parko“ etapo statybas. Šiuo metu baigiamą statyti 4700 kv. m. ploto I etapą papildys dar 3500 kv. m. patalpų, kuriose bus įrengta 12 savarankiškas inžinerines sistema...
nuotrauka
2024-02-14 10:52
Sparčiai plėtojamoje Kauno laisvosios ekonomikos zonoje (LEZ) statomas naujas baldų sandėlis. Tvarios miestų plėtros ir statybų bendrovė „YIT Lietuva“, pasirašiusi rangos sutartį su įmone „Freda IV“ gavo statybos darbų leidimą ir jau pradėjo sandėliavimo komplekso statybos darbus.
nuotrauka
2024-02-13 11:07
NT plėtros bendrovė „Darnu Group“ pristatė naujojo „Rimi Lietuva“ logistikos centro šalia Elektrėnų projektinius pasiūlymus. Juose numatoma, kad 43,3 tūkst. kv. m objektas išsiskirs tokiems centrams nebūdingais architektūriniais ir technologiniais, tvarumo sprendimais. Pagal built-to-suit modelį sta...
nuotrauka
2024-01-29 13:38
Pirmoji prekybinių sandėlių (angl. stock-office) koncepciją Vilniuje pradėjusi vystyti nekilnojamojo turto bendrovė „Darnu Group“ gavo statybos leidimą ir pradeda vystyti dar vieną „Vilniaus verslo parko“ kompleksą šalia Ukmergės gatvės. Naujieji 17200 kv. metrų ploto prekybiniai sandėliai bus stato...
nuotrauka
2024-01-26 08:44
VĮ Ignalinos atominėje elektrinėje (IAE) tęsiami išmontavimo darbai. 2023 m. IAE personalas išmontavo 4,6 tūkst. tonų įrangos bei 5,2 tūkst. tonų konstrukcijų (pastatų gelžbetonio ir metalo konstrukcijų komponentai). Daugiausia įrangos išmontuota vykdant reaktoriaus technologinės įrangos išmontavimo...
nuotrauka
2024-01-18 12:39
Nestandartinių inžinerinių įrenginių ir mechanizmų projektavimo ir gamybos įmonei „Arginta Engineering" 2023 m. buvo reikšmingi. Kaip ir buvo planuota, pastatyta nauja gamykla Panevėžyje, įgyvendintas didžiausias užsakymas įmonės istorijoje, kurio vertė buvo virš 5 mln. Eur, tiekiant įrangą didžiaus...
nuotrauka
2024-01-16 10:34
Iš bet kurios pasaulio vietos valdomas dronas pakyla, apskrenda laukus, surenka informaciją ir grįžta į savo stotį. Joje automatiškai įkraunamos baterijos, prireikus, jas pakeičia robotinė ranka. Autonominė bepiločių orlaivių monitoringo technologija „DBOX“ jau yra sėkmingai naudojama Vilniaus miest...
nuotrauka
2024-01-09 09:40
Sausio 9 d. Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų Aviacijos bazėje Šiauliuose bus atidaryti angarai sraigtasparniams laikyti bei aptarnauti. Šalia sraigtasparnių garažų pastatytas ir administracinis korpusas, kuriame įrengtos darbo vietos.
nuotrauka
2024-01-08 09:53
Nuo sausio 8 d. ūkininkai, pripažinti žemės ūkio kooperatyvai ir įmonės, norinčios įsirengti biodujas ar biometaną naudojančias grūdų džiovyklas, galės teikti paraiškas ir gauti subsidijas.
nuotrauka
2024-01-05 15:19
Buvusio sraigtasparnių gamyklos angaro konversija Aleksote – finišo tiesiojoje. Iš pagrindų rekonstruotas pastatas Europos prospekte tapo pirmuoju objektu čia besikuriančiame Inovacijų pramonės parke (AIPP). 10 tūkst. kvadratinių metrų plote – erdvės tyrimų centrams, laboratorijoms, biurų ir sandėli...
nuotrauka
2024-01-03 09:52
Bendrovė „Vitaresta" investuos į A++ energetinės naudingumo klasės, 1,3 tūkst. kv. m biuro ir logistikos centro Kaune, kuris padės įmonei efektyvinti veiklos procesus ir įgyvendinti tvaresnius sprendimus, plėtrą. 2,4 mln. eurų žaliąją paskolą vienai didžiausių Lietuvoje patalpų valymo ir aplinkos tv...
nuotrauka
2024-01-02 14:09
Paskutinėmis 2023-iųjų dienomis pavojingųjų atliekų tvarkymo bendrovė „Toksika“ pabaigė unikalų projektą – Šiaulių rajone pradėtas eksploatuoti pirmasis Lietuvoje saulės parkas, pastatytas ant uždaryto ir įmonės prižiūrimo Aukštrakių odų pramonės atliekų sąvartyno.
nuotrauka
2023-12-29 10:42
Vilniaus oro uostas jau vykdo naujojo keleivių išvykimo terminalo vidaus apdailos ir įrengimo darbus. Moderniausiu oro uosto terminalu Baltijos šalyse pastatą pavers nauja įranga ir pažangių technologijų derinys. Kitąmet įdiegus ir metų pabaigoje ištestavus naujas sistemas - stipriai patobulės pagri...
nuotrauka
2023-12-19 10:58
Viena didžiausių dolomito ir granito skaldos gamintojų Lietuvoje „Milsa“ grupė į naujos gamyklos statybas investuos apie 10 mln. eurų. Tokia suma net tris kartus viršija ankstesnes kasmetines investicijas. Bendrovės tikslas – suprojektuoti visiškai naują technologinę liniją, kurios našumas būtų net ...
nuotrauka
2023-12-15 13:04
Naujoji „Teltonikos“ gamykla bus 3 aukštų, 22,7 tūkst. kv. metrų ploto. gamykla, kurios statybos pradžia pažymėta tradicinės kapsulės įkasimu, bus 3 aukštų, 22,7 tūkst. kv. metrų ploto.
nuotrauka
2023-12-11 11:45
Lenkija informavo Lietuvą apie Lenkijos aplinkos apsaugos generalinio direktoriaus priimtą sprendimą dėl pirmosios Lenkijoje branduolinės elektrinės statybos ir eksploatavimo projekto. Šis sprendimas priimtas atlikus planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimą ir nustato aplinkosaugos sąl...
nuotrauka
2023-12-06 10:27
Nestandartinių inžinerinių įrenginių ir mechanizmų projektavimo bei gamybos įmonė „Arginta Engineering" plečiasi ir ieško net 50 naujų darbuotojų. „Į naują gamyklą Panevėžyje investavome daugiau nei 8 mln. eurų. O per pastaruosius dvejus metus mūsų komanda Lietuvoje papildė daugiau nei 100 naujų spe...

Statybunaujienos.lt » Pramoninė statyba