2025 m. rugpjūčio 21 d. ketvirtadienis, 2:58:07
Reklama  |  facebook

Sostinės savivaldybė pristatė miesto gynybos politikos planą

2024-07-02 15:04
Vilniaus miesto savivaldybė pristato sostinės gynybos politikos planą, kurį sudaro dvi pagrindinės – civilinės saugos stiprinimo ir paramos gynybai – dalys. Planuojama įsigyti kontrmobilumo priemonių, įrengti treniruočių erdvę dronams, plėsti priedangų tinklą.
nuotrauka
Vilniaus m. savivaldybės nuotr.


Minimos įmonės
Vilniaus m. savivaldybė,
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie VRM,
„Kuo būsime stipresni ir geriau pasiruošę, tuo labiau atgrasysime galimą priešą. Prisidėjimą prie gynybos matome kaip visų Vilniaus ir šalies gyventojų bendrą interesą saugesnei ateičiai, o galimybė tai daryti skirtingais būdais rodo, kad miesto gynyboje svarbus kiekvieno indėlis", – sako pranešime cituojamas Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.

Sostinės miesto gynybos politikos planą sudaro dvi pagrindinės dalys. Paramos gynybai plano dalį sudaro kontrmobilumo priemonių parko, dronų ekosistemos su nauja skraidymo erdve, karo komendantūros ir Vokietijos brigados priėmimo klausimus apimantis veiksmų planas. Civilinės saugos stiprinimo plane – priedangų tinklo, evakuacijos planų ir komunikacijos su miestiečiais klausimai.

Vilniaus kontrmobilumo priemonių įsigijimas

Vilniaus miesto savivaldybė planuoja įsigyti kontrmobilumo priemonių – betoninių kelio užtvarų, betoninių „drakono dantų" ir plieninių surenkamų „ežių". Šių priemonių tikslas – esant poreikiui, sukurti didesnę apsaugą įvažiavimuose į miestą, apsunkinti potencialaus priešo judėjimą. Planuojama, kad kontrmobilumo priemonės bus įsigytos dar šiais metais.

Drakono dantys.
Adam Kumiszcza nuotr.
 
„Palaikome idėją, kad savivaldybės turėtų savarankiškai daugiau investuoti į savo saugumą. Valstybei planuojant pasienio savivaldybių fortifikacijų parkus, nusprendėme, jog šios saugumo priemonės būtinos ir Vilniui. Esame sąlyginai netoli pasienio, todėl privalome galvoti apie didesnę įvažiavimų į sostinę apsaugą", – kalbėjo V. Benkunskas.

Metalo ir betono užtvarai leistų sukurti nepravažiuojamus ruožus ar lėtesnio eismo zonas prie galimų patikros punktų. Esant poreikiui, kontrmobilumo priemonių kiekis galėtų būti plečiamas.

Daugumą šių priemonių taip pat galima panaudoti ir taikos sąlygomis, pavyzdžiui, pratyboms arba eismui masiniuose renginiuose reguliuoti – tokia praktika buvo taikoma NATO viršūnių susitikimo Vilniuje metu.

Nauja dronų treniruočių erdvė

Dronai šiuolaikiniame kare atlieka itin svarbų vaidmenį, todėl norime prisidėti prie dronų ekosistemos vystymo Vilniuje.

„Dar šią vasarą įrengsime dronų trasą atviroje erdvėje Šeškinės kalvose – ten atsiras pakilimo aikštelės, tinklai, tvoros, kliūtys, tinkama danga dronų treniruotėms. Šia erdve galės naudotis visi, kurie ne tik norės treniruotis pilotuoti dronus, bet ir mokyti kitus", – sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.

Iki šiol mieste tokios dronų treniruotėms dedikuotos erdvės nebuvo. Po susitikimų su pagrindinėmis bepiločių orlaivių organizacijomis išsiaiškinome konkrečius lūkesčius dronų infrastruktūrai Vilniaus mieste. Dronų treniruočių erdvė bus suskirstyta į tris dalis: „freestyle", sportinę ir bendrąją.

Ilgainiui bus svarstoma ir dėl vidaus infrastruktūros dronų treniruotėms vykdyti. Įgyvendinamos priemonės prisidės prie dronų ekosistemos kūrimo Lietuvoje, o tai skatina ir Krašto apsaugos ministerija.

Naujinamas evakuacijos planas

Šių metų balandžio mėn. startavo Krašto apsaugos ministerijos paskelbta registracija į karo komendantūras visoje Lietuvoje. Jų tikslas – vienyti gyventojus, norinčius įvairiais būdais prisidėti prie miesto gynybos.

Vis dėlto Karinės agresijos atveju nemažai žmonių tenka išvykti iš miesto. Tinkamas pasiruošimas galimai evakuacijai yra svarbus ne tik dėl žmonių, kurie evakuojasi, saugumo, bet ir dėl tų, kurie lieka mieste bei prisideda prie jo gynybos – jie turi žinoti, kad jų artimieji saugūs.

Šiuo metu Vilniaus miesto savivaldybė įvairiais aspektais vertina evakuaciją ir rengia atnaujintus detalius, efektyvius planus.

Vilniaus gyventojų evakuacijos laikas šiuo metu skaičiuojamas pagal realius vakarinio piko, kai miestas juda lėčiausiai, gatvių laidumo duomenis.​ Šių duomenų pagrindu skaičiuojami galimi automobilių srautai, kelių pralaidumas ir apkrova – analizė leidžia projektuoti ir galimus evakuacijos scenarijus, kurių yra du. Pirmas scenarijus projektuojamas naudojant prielaidą, kad evakuojantis leidžiama naudotis tiltais, antras – kai tiltai yra uždaromi ir evakuacijai nenaudojami. Atitinkamai buvo numatytos 6 evakuacijos kryptys ir keliai.

Tam tikruose evakuacijos maršrutuose yra silpnųjų vietų, vadinamų „butelio kaklelių", kuriuos išsprendus evakuacijos trukmė galėtų trumpėti. Šios vietos yra identifikuojamos ir bus perduotos tolesniam vertinimui. Nustatytos spragos gali reikalauti ir papildomų investicijų jau dabar – pavyzdžiui, išvažiavimas į Kauną prie Gariūnų yra problematiškas ir būtų prasminga galvoti apie jo platinimą.

Siekiant suvaldyti miesto evakuaciją, svarbus tarpinstitucinis bendradarbiavimas – bus rengiami bendri veiksmų planai su Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentu, Vilniaus apskr. Vyriausiuoju policijos komisariatu, Lietuvos šaulių sąjunga, Lietuvos raudonuoju kryžiumi.

Itin svarbi žmonių su negalia, socialiai pažeidžiamų grupių evakuacija. Detaliai skaičiuojame, kokiam kiekiui slaugos ir globos paslaugas Vilniuje gaunančių asmenų turėtume padėti evakuotis iš jų vietos, kaip organizuoti transportą ir kt.

Szymon Starnawski
nuotr.
 
Priedangų tinklo plėtra

Priedangos yra trumpalaikio (iki kelių valandų) buvimo vietos, skirtos gyventojams oro atakos metu apsisaugoti nuo nuolaužų, skeveldrų ar smūgių bangų. Šiuo metu Vilniuje yra 672 priedangos, kuriose galėtų trumpam pasislėpti apie 50 proc. gyventojų. Nacionaliniu mastu keliamas 60 proc. tikslas Vilniui atrodo per mažai ambicingas – siekiame dar plačiau plėsti priedangų tinklą. Vertinant pirminius analizės rezultatus matome, kad tikslą pasiekti yra realistiška.

Kalbant apie plėtrą, pasak savivaldybės atstovų, pirmiausia reikia atsigręžti į tai, kas buvo apleista pastaruosius 30 metų.

„Konsultacijos su Architektų rūmų atstovais patvirtino mūsų prielaidą, kad didžiulis priedangų potencialas yra po žeme. Daugelis rūsių, cokolinių aukštų ar požeminių automobilių stovėjimo aikštelių, esant poreikiui, gali tapti priedanga. Prioritetą teikiame maksimaliam to, kas šiandien dienai jau yra pastatyta, inventorizavimui, vertinimui ir pritaikymui pagal galimybes", – komentuoja V. Benkunskas.

Planuojama per vasarą suskaičiuoti visus potencialo būti priedangomis turinčius nekilnojamojo turto objektus, įskaitant verslo centrų, biurų pastatų, daugiabučių namų požemines patalpas.

Vėliau bus vykstama į kiekvieną objektą ir vertinama, ar jis atitinka priedangoms keliamus reikalavimus – pavyzdžiui, ar yra du išėjimai, kiek yra langų, kaip būtų galima geriausiai juos uždengti, ar priedangos patalpos neužkrautos pašaliniais daiktais. Po įvertinimo priedangos bus žymimos spec. ženklais, bus teikiamos rekomendacijos dėl priedangų tobulinimo savininkams, valdytojams, administratoriams ar bendrijoms.

Vilniaus m. savivaldybėVilniaus meras
Valdas Benkunskas. 
Vilniaus m. savivaldybės 
nuotr.
 
V. Benkunskas pažymi, kad atliekant priedangų žymėjimą ir vertinimą pasimatys, kur yra didžiausi iššūkiai: „Nustačius dažniausias problemas, vertinsime galimybes prisidėti prie esamų priedangų gerinimo atsižvelgiant į nacionalinės politikos formuojamą civilinės saugos programą. Labai svarbu suprasti, kad priedanga po tavo namais yra ne tik savivaldybės ar valstybės reikalas, bet ir tavo – prireikus, būsi pirmas, kuris ja naudosis."

Taip pat papildomai bus platinamos rekomendacijos dėl individualių sprendimų, neturintiems rūsio ar gyvenantiems individualiuose namuose. Bendradarbiaujant su Architektų rūmais bus teikiama informacija apie galimus sprendimus saugiems kambariams įsirengti ar galimybes rinkoje įsigyti portabilią priedangą.

Dvigubai daugiau sirenų Vilniuje

Vilniaus miesto savivaldybės teritorijoje šiuo metu yra sumontuotos 41 perspėjimo sirenos, kuriomis, skaičiuojama, kad galime perspėti 25,9 proc. registruotų gyventojų. Šią vasarą Vilniuje montuojamos papildomos 52 perspėjimo sirenos – tai vykdoma įgyvendinant PAGD projektą, finansuojamą Norvegijos lėšomis.

Iki šių metų galo planuojamos pratybos, kurių metų sirenos bus testuojamos – tada ir bus skaičiuojamas papildomas jų poreikis.
Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2025-08-20 11:30
Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai 64-ajame kilometre, Marijampolės savivaldybėje, įrengta pirmoji Lietuvoje sertifikuota poilsio ir automobilių stovėjimo aikštelė, atitinkanti visus Europos Sąjungos reikalavimus. Aikštelė įkurta šalia kelių sankirtos – kur susij...
nuotrauka
2025-08-19 11:25
Stambaus daugiabučių ir kotedžų kvartalo „Horizontai“ Simono Grunau g. gyventojų bendrija kartu su bankrutavusio vystytojo turtą perėmusiais kreditoriais šią vasarą užbaigė vietos bendruomenę 7 metus kamavusį prisijungimo prie miesto nuotekų ir geriamojo vandens tinklų projektą. Išspręsta problema u...
nuotrauka
2025-08-19 10:52
„Via Lietuva“ tęsia automagistralių ir magistralinių kelių atnaujinimą – prasideda paprastojo remonto darbai automagistralėje A2 Vilnius-Panevėžys. Šią savaitę bus pradėti remontuoti du kelio ruožai dešinėje kelio pusėje (važiuojant Panevėžio kryptimi): nuo 42,3 iki 45,2 km (nuo Rimučių iki Užušilių...
nuotrauka
2025-08-18 10:19
Lietuva įgyvendina ambicingus infrastruktūros projektus, kurie padės užtikrinti greitą ir efektyvų sąjungininkų pajėgų judėjimą. Laikinai susisiekimo ministro pareigas einantis Eugenijus Sabutis susitiko su Vokietijos brigados Lietuvoje vadu pulkininku Christophu Huberiu ir aptarė strateginės reikšm...
nuotrauka
2025-08-18 09:27
Įsibėgėjus Vilniaus gatvių atnaujinimo darbų sezonui, didžiąją dalį asfaltavimų, kaip įprastai, stengiamasi užbaigti dar prieš prasidedant naujiems mokslo metams. Transporto srautams mieste vėl suintensyvėjus, darbai toliau vyks tvarkant pėsčiųjų zonas, šalia gatvių esančią aplinką. Visgi planuojama...
nuotrauka
2025-08-14 14:05
Naktį iš sekmadienio į pirmadienį (rugpjūčio 18 d.), bus pradėti kelio dangos atnaujinimo darbai vienoje iš intensyviausio eismo sankryžų – Dubysos g. ir Taikos pr. sankirtoje. Darbus planuojama užbaigti dar iki rugsėjo 1-osios.
nuotrauka
2025-08-13 09:55
Pradedamas vienos judriausių Klaipėdos gatvių – Šilutės plento – paprastasis remontas. Gatvės atnaujinimu siekiama ne tik užtikrinti dangos vientisumą, bet ir padidinti klaipėdiečių kelionių patogumą bei eismo saugumą.
nuotrauka
2025-08-13 09:51
Netrukus prasidės J. Basanavičiaus gatvės atkarpos tarp Mindaugo g. ir Pylimo g. rekonstrukcija. Jos metu bus įrengtas naujas lietaus nuotekų tinklas, paklotos naujos važiuojamosios dalies ir šaligatvių dangos, atnaujinti apšvietimo tinklai. Važiuojamoji dalis bus išklota juodos spalvos tašyto bazal...
nuotrauka
2025-08-13 09:45
Energetikos ministerijos iniciatyva š. m. rugpjūčio 19 d. bus skelbiamas papildomas 5,7 mln. eurų kvietimas gyventojų energijos kaupimo įrenginiams finansuoti. Kvietimą administruos Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA), projektų finansavimo sąlygos yra analogiškos ankstesnio kvietimo finansavim...
nuotrauka
2025-08-12 15:57
Naujojo pėsčiųjų ir dviratininkų tilto per Nerį statybos prasidės jau netrukus – Vilniaus miesto savivaldybė pasirašė susitarimą su UAB „Tilsta“ dėl projekto įgyvendinimo. Planuojama, kad A. Goštauto ir Upės gatves sujungsiantis tiltas bus užbaigtas iki 2027 m.
nuotrauka
2025-08-12 12:11
Po beveik ketverių metų baigėsi ginčai su tiekėjais dėl elektroninės kelių rinkliavos (e-tolling) projekto. Pažangios rinkliavos sistemos įdiegimą Lietuvoje stabdę ginčai buvo užbaigti taikos susitarimu, leidžiant visą dėmesį sutelkti į šiuo metu vykstantį viešojo pirkimo procedūrų vykdymą.
nuotrauka
2025-08-12 12:06
2022 m. prasidėjus karui Ukrainoje, užpultose teritorijose mobilaus ryšio kokybė suprastėjo net 59-74 proc. Ši statistika primena, kad ekstremaliomis ar karo sąlygomis daugybė žmonių netenka galimybės susisiekti su artimaisiais ir gauti svarbią informaciją. KTU studentas Lietuvoje diegia sistemą, sk...
nuotrauka
2025-08-12 09:26
Beveik 100 km ilgio „Rail Baltica“ ruožą nuo Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos iki Kauno (Jiesios) projektuos Vokietijos „Deutsche Bahn“ įmonių grupės įmonė „Deutsche Bahn Engineering & Consulting“, šiandien pasirašiusi sutartį su bendra trijų Baltijos šalių įmone „RB Rail AS“ ir projektą Lietuv...
nuotrauka
2025-08-12 09:18
Modernizuojant vieną svarbiausių šalies kelių – „Via Baltica“ atkarpą nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos – jau atlikta daugiau nei 80 proc. suplanuotų darbų. Visi kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai paskutiniojo 12 km ruožo (nuo 85 iki 97,06 km) darbai turėtų būti baigti iki šių metų pab...
nuotrauka
2025-08-11 13:22
Tęsdama aktyvią plėtrą, elektromobilių įkrovimo tinklą valdanti bendrovė „Inbalance grid“ kartu su „Orlen“ degalinėmis pristato naujas itin didelės galios (DC) įkrovimo stoteles trijuose Lietuvos miestuose – Vilniuje, Panevėžyje ir Marijampolėje. Šis plėtros etapas atliepia augantį vairuotojų poreik...
nuotrauka
2025-08-11 10:18
Bendruomeninės organizacijos, kurių kaimynystėje sukasi vėjo jėgainės ar veikia kitos atsinaujinančių išteklių elektrinės, jau gali gauti finansavimą savo projektams įgyvendinti. Šiais metais bendruomenių projektai pirmą kartą sulauks finansinės paramos iš naujojo gamybos įmokos modelio. Kvietimus f...
nuotrauka
2025-08-11 09:49
Lietuvoje šiuo metu veikia daugiau kaip 2,5 tūkst. viešų ir pusiau viešų elektromobilių įkrovimo prieigų. Planuojama, kad per artimiausius penkerius metus skaičius turėtų ūgtelėti iki 6 tūkst. taškų. „Elektrum Lietuva“ taip pat planuoja investuoti apie 5,1 mln. eurų į elektromobilių įkrovimo infrast...
nuotrauka
2025-08-07 14:13
„Via Lietuva“ nuosekliai įgyvendina tarptautinės magistralės „Via Baltica“ rekonstrukcijos planus ir pradeda pasirengimą likusių, nerekonstruotų ruožų modernizavimui. Artimiausiu metu darbai bus planuojami valstybinės reikšmės magistraliniuose keliuose A8 Panevėžys-Aristava-Sitkūnai, A10 Panevėžys-P...
nuotrauka
2025-08-07 13:39
Bendrovė „Klaipėdos vanduo" sėkmingai užbaigė net tris reikšmingus investicinius projektus Klaipėdos mieste ir rajone. Du iš jų skirti tvariam paviršinių (lietaus) nuotekų valymui, o vienas – buitinių nuotekų infrastruktūros modernizavimui. Bendra projektų vertė siekia daugiau nei 2 mln. eurų be PVM...
nuotrauka
2025-08-07 09:52
LTG grupės infrastruktūros bendrovė „LTG Infra“, įgyvendinanti tarptautinį „Rail Baltica“ projektą Lietuvoje, pasirašė 3 naujas rangos darbų sutartis – dėl bėgių tiesimo 10 km ruože Šveicarija-Žeimiai ir naujo 18,9 km sankasos ruožo statybos nuo Kauno link Šveicarijos. Šių sutarčių bendra vertė – ne...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra