Pasirašytos dar dvi „Rail Baltica“ tiesimo darbų sutartys, bendra vertė – 235 mln. eurų

LTG grupės generalinio direktoriaus Egidijaus Lazausko teigimu, sėkmingai užsitikrinus 3 reikšmingas rangos sutartis, pagreitės „Rail Baltica“ infrastruktūros plėtra Lietuvoje.
„Bėgių tiesimo procesas leidžia efektyvinti projekto įgyvendinimą, nes bėgių statyba – daug spartesnė nei sankasos įrengimas. Be to, tiekimo grandinės valdymas ir iš anksto pristatytos statybos medžiagos sumažino rizikas, susijusias su jų trūkumu ar logistika. „Rail Baltica“ investicijos tiesia kelią ne tik Lietuvos, bet ir viso Baltijos regiono bei Europos Sąjungos tikslams, kuriant modernią, saugią, aplinkai draugišką ir konkurencingą geležinkelio infrastruktūrą“, – teigia pranešime cituojamas E. Lazauskas.
Bėgius nuties dar šiemet
Viršutinės kelio konstrukcijos – bėgių tiesimo – sutarties vertė siekia 13,9 mln. Eur (be PVM). Didžiojoje atkarpos dalyje, 8,8 km ruože, darbus numatoma atlikti iki 2025 m. pabaigos. „LTG Infra“ jau įsigijo reikalingas medžiagas – skaldą, pabėgius ir bėgius. Likusius darbus rangovas planuoja užbaigti 2027 m. pirmąjį ketvirtį.
Pasak pranešime cituojamo „Leonhard Weiss International“ vadovybės atstovo Alexanderio Schneiderio, „Rail Baltica“ – vienas reikšmingiausių projektų regione.

Naują sankasos ruožą pasidalijo 2 rangovai
„LTG Infra“ taip pat pasirašė 2 sutartis ruože nuo Kauno (Palemono) link Šveicarijos, kuris dėl savo sudėtingumo buvo padalintas į 2 dalis.
8,5 km sankasos ir inžinerinių statinių statybą atliks AB „HISK“. Sutarties vertė siekia 97,8 mln. Eur (be PVM), darbus numatoma užbaigti 2028 m. pirmąjį ketvirtį. Be to, šių metų liepą „HISK“ pasirašė sutartį 12,1 km sankasos ruožo darbams atkarpoje Šėta-Ramygala.
„Džiaugiamės jau antrąja šią vasarą laimėta „Rail Baltica“ sutartimi – tai ne tik įvertinimas mūsų komandos pasiruošimu tokiam projektui, bet ir pasitikėjimas „HISK“ kaip strateginiu partneriu visame Baltijos regione. Skaitmenizuoti procesai, reikšmingas technikos atnaujinimas ir komandos kompetencija leis siekti aukščiausių tikslų: efektyviai ir pažangiai įgyvendinti šiuos abu „Rail Baltica“ ruožus“, – kalba pranešime pacituotas „HISK“ generalinis direktorius Robertas Ziminskis.

„Tai – jau trečiasis europinės vėžės geležinkelio ruožas Lietuvoje, patikėtas mūsų įmonių grupei: ką tik užbaigėme darbus ruože Šveicarija-Žeimiai, o dabar imsimės naujojo, daugiau nei 10 kilometrų ilgio Kaunas-Šveicarija etapo. Šis tęstinumas mums leidžia remtis jau sukaupta patirtimi ir įdirbiu, ieškoti sprendimų, kai kyla iššūkių, ir dirbti užtikrintai bei kryptingai. Tokie projektai kalba ne tik apie šiandienos darbus, bet ir apie tai, kokia Lietuva bus rytoj“, – sako pranešime cituojamas „Fegda“ generalinis direktorius Jonas Jablonskis.
Darbai – 77 km ruože
Pasak „LTG Infra“ generalinio direktoriaus Vyčio Žalimo, rangovai kaip „Leonhard Weiss“, „HISK“, „Fegda“ ir „Tilsta“ pasižymi aukšta patirtimi bei techninėmis kompetencijomis, kurios būtinos sudėtingam greitojo geležinkelio statybos etapui.
Viso Lietuvoje vykdoma pagrindinės geležinkelio linijos statyba ir pasirašytos sutartys darbams 77 km ruože. Iki šių metų bus pasirašomos sutartys, pradėti parengiamieji ir vykdomi statybos darbai 114 km ruože.