2023 spalio 4 d. trečiadienis, 7:03
Reklama  |  facebook

Transportas ateities miestuose: 3 svarbūs pokyčiai, kurių galime sulaukti jau netrukus

2019-02-05 13:33
Eismo sąlygos, sauga ir transporto priemonės per keletą metų labai pasikeitė ir dėl technologijų plėtros toliau sparčiai kinta. Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) viešėjęs Švedijos transporto administracijos vyresnysis patarėjas Larsas Ekmanas pastebėjo, kad ne visada plėtra vyksta tokia kryptimi, kaip tikimasi iš pradžių.
nuotrauka
Švedijos transporto administracijos vyresnysis patarėjas Larsas Ekmanas. VGTU nuotr.


Minimos įmonės
VILNIUS TECH / Vilniaus Gedimino technikos universitetas,

„Tai, ką turime šiandien, ilgą laiką buvo siekiamybė – platūs keliai, daug transporto priemonių, greitai judantis jų srautas. Šiuos tikslus pasiekėme, bet šiandien jau galvojame apie tvarumą, saugumą ir tokią aplinką, kur labiausiai pažeidžiami eismo dalyviai – pėstieji, dviratininkai – taptų svarbiausi“, – VGTU išplatintame pranešime cituojamas Švedijos transporto administracijos vyresnysis patarėjas Larsas Ekmanas.

Kalbėdamas apie ateities miestus ir kaip juose galėtų atrodyti eismo sąlygos Švedijos transporto administracijos atstovas išskiria galimus pokyčius trijose srityse.

1. Moderni danga

Visų pirma transporto ekspertas atkreipia dėmesį į kelių ir šaligatvių dangą – anot jo, statistika rodo, kad didelė dalis eismo dalyvių patiria sužeidimus nukritę ant kieto pagrindo. „Tradiciškai mes įpratę prie kietos kelio ar šaligatvio dangos. O kas būtų, jei ateityje ją pakeistume į tokią, kuri naudojama vaikų žaidimų aikštelėse? Net mažytis pokytis šiuo atveju gali lemti dideles permainas. Šiuo metu naujų kelio, šaligatvio ir kitų paviršių dangų tyrimams skiriame daug dėmesio“, – pasakoja L. Ekmanas.

Šiaurės šalims, kaip kad Švedijai, o kartu ir Lietuvai, būdingos problemos, kurias žiemą sukelia sniegas ir ledas. „Dabar įprasta slidžią dangą barstyti žvyru ar druska, bet kai sniegas nutirpsta, šios medžiagos lieka ir vis tiek trukdo, pavyzdžiui, dviratininkams. Apšalusių takų problemą spręsti padėtų šildoma danga“, – sako L. Ekmanas. Jis pasakoja, kad Švedijoje kai kuriuose miestuose tokia danga jau yra įrengta ir tyrimai rodo puikius rezultatus – pavienės pėsčiųjų patiriamos traumos beveik visai išnyko. Anot transporto eksperto, snieguotomis žiemomis galinčiose pasigirti šalyse ši technologija ateityje turėtų labai išpopuliarėti.

2. Technologinės transporto priemonių inovacijos

Technologijos kinta labai sparčiai. „Dar visai neseniai buvo sunku įsivaizduoti automobilius, kurie patys sustotų pėsčiajam įžengus į kelią. Dabar tai tampa realybe. Šiuo metu su automobilių gamintojais dirbame išvien, nes saugumo užtikrinimas tampa visų prioritetu“, – pasakoja Švedijos transporto administracijos atstovas.

Jis atkreipia dėmesį, kad ateityje duomenų rinkimas ir jų panaudojimas naujos kartos transportui bus dar labiau neatsiejami dalykai. Duomenys bus pasitelkiami technologijai, vadinamai „geografine aptvarine zona“ (angl. geo-fencing). „Naudojant GPS transporto priemonės vietai nustatyti, minėta technologija galės automatiškai sumažinti transporto priemonės greitį, jeigu ji patektų į pėsčiųjų zoną arba iš viso neleisti įvažiuoti į tam tikras zonas, kurios bus atviros tik aplinkos neteršiančioms transporto priemonėms ar elektromobiliams“, – pasakoja VGTU viešėjęs L. Ekmanas.

3. Erdvės ir greičio apribojimai

Transporto ekspertas atkreipia dėmesį, kad turima miesto erdvė bei erdvė tarp gyvenamųjų namų ateityje vargiai prasiplės. Priešingai – mums teks išmokti ją išnaudoti efektyviai. „Egzistuojančios erdvės tarp statinių pasidalinimas tarp pėsčiųjų, dviratininkų bei automobilių turės keistis. Nebebus siekiamas jas visas atskirti, priešingai, laukia jų visų integracija ir tarpusavio sąveika. O kad tai būtų įmanoma, turės pasikeisti požiūris į greitį ir kelyje užtrunkamą laiką“, – akcentuoja Švedijos transporto administracijos vyresnysis patarėjas.

Nors dabar įprasta visur skubėti pasitelkiant didesnį transporto priemonės greitį, anot jo, ne lėtesnis važiavimas yra priežastis, kodėl prarandamas laikas, o stovėjimas nejudančiose transporto spūstyse. „Turėtų pasikeisti mūsų greičio mieste samprata: jei norime būti mieste, čia gyventi, mes neprivalome visur nuvykti taip greitai, kaip įmanoma. Norint tinkamai dalyvauti eisme kartu su kitomis transporto priemonėmis bei pėsčiaisiais, greitis visų pirma turės užtikrinti saugumą visiems eismo dalyviams“, – akcentuoja transporto ekspertas.

Ateities vizija – 0 žuvusių keliuose

Anot transporto specialisto, ateities miestuose turėsime atrasti balansą tarp geros infrastruktūros, transporto priemonių bei teisingo elgesio keliuose, o viso to branduolys – „Vizija 0“ (angl. Vision Zero) programa. Jos tikslas – žuvusiųjų keliuose skaičių sumažinti iki 0. Šios programos idėja, gimusi daugiau nei prieš 20 metų Švedijoje, šiandien jau džiugina puikiais rezultatais – vertinant vienam milijonui gyventojų per metus tenkantį žuvusiųjų keliuose skaičių, eismo saugos atžvilgiu Švedija yra saugiausia Europos Sąjungos valstybė. Praėjusiais metais šio rodiklio reikšmė Švedijoje siekė 25, palyginimui, Lietuvoje – 67.

Lietuva prisideda prie šios vizijos ir siekiant, kad šalies keliai ir gatvės būtų saugesni, iki 2020 m. pabaigos čia numatoma įdiegti daugiau nei 1000 saugaus eismo priemonių: bus rekonstruojamos pavojingos perėjos, įrengiamos pėsčiųjų saugos salelės, greičio mažinimo kalneliai gyvenvietėse, tiesiami pėsčiųjų ir dviračių takai, diegiamos kitos saugumo priemonės. „Vizija 0“ naudoms ir galimybėms aptarti VGTU vyko tarptautinė konferencija „Vision Zero for Sustainable Road Safety in Baltic Sea Region“, organizuota drauge su Lietuvoje įsikūrusia Lietuvos ir Švedijos akademija. Pasidalinti patirtimi į tarptautinę konferenciją susirinko transporto srities ekspertai iš 12 šalių. Šios konferencijos sėkmė bei aktuali tema paskatino jos tęstinumą, todėl konferenciją numatyta rengti kasmet vis kitoje Baltijos valstybėje. Taigi, 2019-ųjų pabaigoje jau planuojamas eismo saugumo ekspertų susitikimas Estijoje.  

Parengta pagal VGTU inf. 

Statybunaujienos.lt



Statybinė ir kelių technika, įrankiai

nuotrauka
2023-09-13 16:03
Šiais metais Vilniaus miesto gatvės vėl bus skenuojamos siekiant įvertinti asfalto dangos nusidėvėjimą. Remiantis gautais duomenimis bus sudėlioti gatvių remonto prioritetai – tai leidžia ir kasmet sutaupyti apie 5 proc. gatvių remontui skiriamų lėšų.
nuotrauka
2023-09-01 07:52
Vokietijos CEDIMA GmbH, pasaulyje gerai žinomas deimantinių įrankių ir mašinų betonui apdirbti tiekėjas, pristato betono apdirbimo naujienas ir atnaujintas mašinas, kurios darbą daro efektyvesnį, nes, nepriklausomai nuo betono tipo, mašinos galingumo ar kitų savybių, leidžia greitai surasti optimalų...
nuotrauka
2023-07-21 06:50
Antrąjį šių metų ketvirtį elektroninių aukcionų ir varžytynių dalyviai tradiciškai pirko įvairų nekilnojamąjį turtą patraukliose šalies vietovėse, bet kartu pastebimai išaugo susidomėjimas įvairia kelių technika bei transporto priemonėmis, skelbia elektroninių varžytynių ir aukcionų portalą evarzyty...
nuotrauka
2023-06-15 12:51
MANITOU krovos technika puikiai darbuojasi statybų sektoriuje. Montuojant plieno konstrukcijas, karkasines konstrukcijas, atliekant apdailos ir mūrijimo darbus, visur, kur reikia pakelti sunkius krovinius į didelį aukštį ir padėti juos tiksliai į numatytą vietą. Visiems šiems darbams MANITOU turi sp...
nuotrauka
2023-06-09 07:30
Šalinant bet kokio tipo dangą, ypač nuo betoninių ir metalinių paviršių, svarbu yra tai atlikti kokybiškai, sparčiai ir patogiai dirbančiam žmogui. HUSQVARNA CONSTRUCTION atliepia šiuos poreikius, rinkai pasiūlydama ilgaamžes, tvarias grindų grandymo, frezavimo, skutimo, šlifavimo mašinas bei šratas...
nuotrauka
2023-04-24 07:51
Betono dažai, skiedinio likučiai ant fasadų, klojinių ar statybinių mašinų gali tapti rimtu iššūkiu, norint juos nuvalyti nepažeidžiant konstrukcijos ar sudėtingo pasiekiamumo. KARCHER siūlo sprendimą – 12 naujų šalto vandens aukšto slėgio plovimo įrenginių superklasės segmente.
nuotrauka
2023-04-05 07:23
Įmonė RANDVEL į rinką tiekia žinomų pasaulyje prekinių ženklų statybų techniką – kokybišką ir įgijusią rinkos pasitikėjimą. Papildomos vertės šiai technikai suteikia tai, kad įmonės meistrai ją puikiai išmano ir geba remontuoti, o gamintojai į įmonės sandėlius tiekia atsargines detales. Tai yra fakt...
nuotrauka
2023-03-27 07:53
Kompanija „Doosan Infracore“ (HDI) paskelbė, kad keičia statybinės technikos DOOSAN prekės ženklą ir pristato naująjį prekės ženklą – DEVELON.
nuotrauka
2023-02-10 07:31
Vokietijos CEDIMA GmbH – jau šimtmetį pasaulyje gerai žinomas kaip deimantinių įrankių ir mašinų, skirtų betonui apdirbti, tiekėjas. Praėjusių metų pabaigoje Vokietijoje, Miunhene, įvykusioje tarptautinėje statybos parodoje „Bauma“ CEDIMA GmbH pristatė pagrindines technikos naujienas.
nuotrauka
2022-12-15 07:24
Ancenis (Prancūzija), 2022 m. gruodžio 6 d. „MANITOU Group“, pasaulinė statybų, pramonės ir žemės ūkio sektoriams skirtos krovos technikos, kėlimo platformų gamintoja, pristatė vandenilinių mašinų tyrimų ir plėtros planą bei pirmąjį teleskopinio krautuvo prototipą, kuris veikia, naudodamas žaliąjį v...
nuotrauka
2022-12-02 11:41
Atliekant skirtingus apdailos darbus, reikalingi specifiniai statybiniai įrankiai skirti šlifavimui, dažymui, pjovimui ar sienų matavimui. Nors dažnas skuba pirkti statybinius įrankius, tačiau tai nėra vienintelis sprendimo būdas. Būtent tokiais atvejais vertėtų apsvarstyti galimybę pasinaudoti įran...
nuotrauka
2022-11-04 06:27
Parodoje „Bauma 2022“, kuri vyko Miunchene (Vokietija) spalio 24–30 dienomis, DOOSAN pristatė pramonėje pirmaujančią naujų pažangiausių mašinų ir skaitmeninių technologijų ekspoziciją. UAB „INTRAC Lietuva“ – DOOSAN statybinės technikos atstovas Lietuvoje.
nuotrauka
2022-10-25 14:57
Miunchene (Vokietija) spalio 24 d. prasidėjusioje didžiausioje tarptautinėje statybos ir pramonės parodoje BAUMA (ekspozicijos stendas FS 908/1) kompanija MANITOU pristatė rekordinį naujų produktų skaičių.
nuotrauka
2022-09-16 07:24
Terasa tapo neatskiriama būsto dalimi. Kad šis statinys leistų patirti visus malonumus ne tik šiltuoju metų laiku, reikia pasidomėti statybos ypatumais.
nuotrauka
2022-08-30 12:26
Nesvarbu, turite nuosavą būstą ar nuomojatės butą, natūralu, kad kartais tenka atlikti remontą namuose. Yra labai lengva paskambinti santechnikui, elektrikui ar kitam meistrui, nors iš tikrųjų kai kuriuos dažniausiai pasitaikančius būsto remonto darbus galima nesunkiai atlikti patiems. Be to, sutaup...
nuotrauka
2022-08-25 09:35
Įrankius, reikalingus būsto remontui, geriau pasiruošti dar prieš pradedant remontą, kad nesiblaškyti ieškant kokios nors smulkmenos, sujaukiančios visą suplanuotą darbo grafiką. Įrankių sąrašas sudaromas pagal suplanuotus darbų etapus, kuriuos reikės atlikti.
nuotrauka
2022-06-20 06:30
Į krovos pajėgumų didinimą Malkų įlankos terminalas investavo 5 mln. Eur. Į terminalą pristatytas mobilus, elektra varomas hidraulins kranas „Mansinen 300 ER“, kuris šiuo metu yra didžiausias toks Baltijos šalių uostuose. Taip pat baigiamas statyti naujas 3200 kv. m dengtas sandėlis, o iki liepos pa...
nuotrauka
2022-05-09 12:03
Pjovimo bei gręžimo mašinų ir instrumentų rinka Lietuvoje demonstruoja aiškias tendencijas: naudojimo laiką pratęsti restauruojant, susigrąžinti senus, bet pasiteisinusius modelius, benzininius vidaus degimo variklius keisti elektriniais ir ekonomiškais dyzeliniais.
nuotrauka
2022-02-21 11:16
Net viena trečioji Europos Sąjungoje (ES) sunaudojamos energijos atitenka transporto sektoriui. Automobiliai, sunkvežimiai ir autobusai sukuria apie 70 proc. transporto sektoriaus šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio, likusią dalį – aviacija ir laivyba.
nuotrauka
2021-12-09 07:32
STORCH kuria ir gamina aukštos kokybės dažymo įrankius, skirtus profesionaliam naudojimui, jau daugiau nei 120 metų. Ilgametė patirtis reiškia patikimus gaminius.

Statybunaujienos.lt » Statybinė ir kelių technika, įrankiai