2021 rugsėjo 26 d. sekmadienis, 19:17
Reklama  |  facebook

Transportas ateities miestuose: 3 svarbūs pokyčiai, kurių galime sulaukti jau netrukus

2019-02-05 13:33
Eismo sąlygos, sauga ir transporto priemonės per keletą metų labai pasikeitė ir dėl technologijų plėtros toliau sparčiai kinta. Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) viešėjęs Švedijos transporto administracijos vyresnysis patarėjas Larsas Ekmanas pastebėjo, kad ne visada plėtra vyksta tokia kryptimi, kaip tikimasi iš pradžių.
nuotrauka
Švedijos transporto administracijos vyresnysis patarėjas Larsas Ekmanas. VGTU nuotr.


Minimos įmonės
Vilnius Tech / Vilniaus Gedimino technikos universitetas,

„Tai, ką turime šiandien, ilgą laiką buvo siekiamybė – platūs keliai, daug transporto priemonių, greitai judantis jų srautas. Šiuos tikslus pasiekėme, bet šiandien jau galvojame apie tvarumą, saugumą ir tokią aplinką, kur labiausiai pažeidžiami eismo dalyviai – pėstieji, dviratininkai – taptų svarbiausi“, – VGTU išplatintame pranešime cituojamas Švedijos transporto administracijos vyresnysis patarėjas Larsas Ekmanas.

Kalbėdamas apie ateities miestus ir kaip juose galėtų atrodyti eismo sąlygos Švedijos transporto administracijos atstovas išskiria galimus pokyčius trijose srityse.

1. Moderni danga

Visų pirma transporto ekspertas atkreipia dėmesį į kelių ir šaligatvių dangą – anot jo, statistika rodo, kad didelė dalis eismo dalyvių patiria sužeidimus nukritę ant kieto pagrindo. „Tradiciškai mes įpratę prie kietos kelio ar šaligatvio dangos. O kas būtų, jei ateityje ją pakeistume į tokią, kuri naudojama vaikų žaidimų aikštelėse? Net mažytis pokytis šiuo atveju gali lemti dideles permainas. Šiuo metu naujų kelio, šaligatvio ir kitų paviršių dangų tyrimams skiriame daug dėmesio“, – pasakoja L. Ekmanas.

Šiaurės šalims, kaip kad Švedijai, o kartu ir Lietuvai, būdingos problemos, kurias žiemą sukelia sniegas ir ledas. „Dabar įprasta slidžią dangą barstyti žvyru ar druska, bet kai sniegas nutirpsta, šios medžiagos lieka ir vis tiek trukdo, pavyzdžiui, dviratininkams. Apšalusių takų problemą spręsti padėtų šildoma danga“, – sako L. Ekmanas. Jis pasakoja, kad Švedijoje kai kuriuose miestuose tokia danga jau yra įrengta ir tyrimai rodo puikius rezultatus – pavienės pėsčiųjų patiriamos traumos beveik visai išnyko. Anot transporto eksperto, snieguotomis žiemomis galinčiose pasigirti šalyse ši technologija ateityje turėtų labai išpopuliarėti.

2. Technologinės transporto priemonių inovacijos

Technologijos kinta labai sparčiai. „Dar visai neseniai buvo sunku įsivaizduoti automobilius, kurie patys sustotų pėsčiajam įžengus į kelią. Dabar tai tampa realybe. Šiuo metu su automobilių gamintojais dirbame išvien, nes saugumo užtikrinimas tampa visų prioritetu“, – pasakoja Švedijos transporto administracijos atstovas.

Jis atkreipia dėmesį, kad ateityje duomenų rinkimas ir jų panaudojimas naujos kartos transportui bus dar labiau neatsiejami dalykai. Duomenys bus pasitelkiami technologijai, vadinamai „geografine aptvarine zona“ (angl. geo-fencing). „Naudojant GPS transporto priemonės vietai nustatyti, minėta technologija galės automatiškai sumažinti transporto priemonės greitį, jeigu ji patektų į pėsčiųjų zoną arba iš viso neleisti įvažiuoti į tam tikras zonas, kurios bus atviros tik aplinkos neteršiančioms transporto priemonėms ar elektromobiliams“, – pasakoja VGTU viešėjęs L. Ekmanas.

3. Erdvės ir greičio apribojimai

Transporto ekspertas atkreipia dėmesį, kad turima miesto erdvė bei erdvė tarp gyvenamųjų namų ateityje vargiai prasiplės. Priešingai – mums teks išmokti ją išnaudoti efektyviai. „Egzistuojančios erdvės tarp statinių pasidalinimas tarp pėsčiųjų, dviratininkų bei automobilių turės keistis. Nebebus siekiamas jas visas atskirti, priešingai, laukia jų visų integracija ir tarpusavio sąveika. O kad tai būtų įmanoma, turės pasikeisti požiūris į greitį ir kelyje užtrunkamą laiką“, – akcentuoja Švedijos transporto administracijos vyresnysis patarėjas.

Nors dabar įprasta visur skubėti pasitelkiant didesnį transporto priemonės greitį, anot jo, ne lėtesnis važiavimas yra priežastis, kodėl prarandamas laikas, o stovėjimas nejudančiose transporto spūstyse. „Turėtų pasikeisti mūsų greičio mieste samprata: jei norime būti mieste, čia gyventi, mes neprivalome visur nuvykti taip greitai, kaip įmanoma. Norint tinkamai dalyvauti eisme kartu su kitomis transporto priemonėmis bei pėsčiaisiais, greitis visų pirma turės užtikrinti saugumą visiems eismo dalyviams“, – akcentuoja transporto ekspertas.

Ateities vizija – 0 žuvusių keliuose

Anot transporto specialisto, ateities miestuose turėsime atrasti balansą tarp geros infrastruktūros, transporto priemonių bei teisingo elgesio keliuose, o viso to branduolys – „Vizija 0“ (angl. Vision Zero) programa. Jos tikslas – žuvusiųjų keliuose skaičių sumažinti iki 0. Šios programos idėja, gimusi daugiau nei prieš 20 metų Švedijoje, šiandien jau džiugina puikiais rezultatais – vertinant vienam milijonui gyventojų per metus tenkantį žuvusiųjų keliuose skaičių, eismo saugos atžvilgiu Švedija yra saugiausia Europos Sąjungos valstybė. Praėjusiais metais šio rodiklio reikšmė Švedijoje siekė 25, palyginimui, Lietuvoje – 67.

Lietuva prisideda prie šios vizijos ir siekiant, kad šalies keliai ir gatvės būtų saugesni, iki 2020 m. pabaigos čia numatoma įdiegti daugiau nei 1000 saugaus eismo priemonių: bus rekonstruojamos pavojingos perėjos, įrengiamos pėsčiųjų saugos salelės, greičio mažinimo kalneliai gyvenvietėse, tiesiami pėsčiųjų ir dviračių takai, diegiamos kitos saugumo priemonės. „Vizija 0“ naudoms ir galimybėms aptarti VGTU vyko tarptautinė konferencija „Vision Zero for Sustainable Road Safety in Baltic Sea Region“, organizuota drauge su Lietuvoje įsikūrusia Lietuvos ir Švedijos akademija. Pasidalinti patirtimi į tarptautinę konferenciją susirinko transporto srities ekspertai iš 12 šalių. Šios konferencijos sėkmė bei aktuali tema paskatino jos tęstinumą, todėl konferenciją numatyta rengti kasmet vis kitoje Baltijos valstybėje. Taigi, 2019-ųjų pabaigoje jau planuojamas eismo saugumo ekspertų susitikimas Estijoje.  

Parengta pagal VGTU inf. 

Statybunaujienos.lt




Statybinė ir kelių technika

nuotrauka
2021-09-22 06:25
Kiekvienas Europos ir Lietuvos keliais riedantis vilkikas jo savininkui yra didžiulė investicija. Visgi kartais vadovaujamasi klaidinga prielaida, jog kol transporto priemonė važiuoja – viskas gerai, ir per mažai dėmesio skiriama reguliariai jos priežiūrai.
nuotrauka
2021-08-30 07:30
Naujieji „Cat“ mini ekskavatorių modeliai 302.7 CR, 303 CR ir 303.5 CR – tai išties unikalios 2,7–3,5 t klasės kasimo mašinos, žymiai našesnės už ankstesnės kartos modelius. Minėti modeliai kuria papildomą pridėtinę vertę verslui – tiesioginę ir netiesioginę.
nuotrauka
2021-07-29 07:41
Statybos verslas sukasi kokybės ir terminų karuselėje, nes šie faktoriai lemia užsakymų portfelį ir pelną. Vienu iš itin svarbių faktorių, kurie gali garantuoti našumą arba lemti nemenkus nuostolius, tampa įrangos, technikos patikimumas. Ką daryti, kad technika taptų efektyvia pagalbininke, o ne gal...
nuotrauka
2021-05-04 07:05
Kad statybinė technika atlieptų konkurencinės rinkos iššūkius, ji turi būti ne tik efektyvi, bet taip pat ir patraukli ja dirbantiems žmonėms, nes visuotinai žinomos problemos dėl darbuotojų trūkumo. Todėl 125 metų patirtis, kurią sukaupė „Doosan Infracore Europe“ – Pietų Korėjos konglomeratui „Doos...
nuotrauka
2021-02-19 07:16
Vilniuje įsikūrusios įmonės „Trantera“ veikla yra susijusi su transporto priemonėmis. Todėl įmonės vadovas Aleksandr Lavrinovič įsitikinęs: verslo sėkmei ypač svarbu, kad mechanizmai ir transporto priemonės būtų ne tik patikimos, efektyvios, bet ir stiprintų įmonės įvaizdį. Neatsitiktinai jau beveik...
nuotrauka
2021-02-15 07:49
Idealu, kad būsimam šaltukui galima būtų pasirengti iš anksto. Tai ypač svarbu vairuotojams, kurie slidžiais keliais išbandomi kiekvieną žiemą, ir kelius prižiūrinčioms tarnyboms, kurios vis kaltinamos, kad „vėl nespėjo pasirengti“.
nuotrauka
2021-02-11 09:28
Esant stipriam snygiui, vis dažniau visuomenėje pasigirsta, kad keliai valomi prastai, labai retai. Tačiau ar žinojote, kad sniego valymo, barstymo eiga ir sparta priklauso nuo kelio ar gatvės reikšmės? Kuo kelias aukštesnės kategorijos, tuo priežiūros darbai vykdomi greičiau, reikalavimai atliekami...
nuotrauka
2020-10-01 08:00
Ekskavatorinis krautuvas – bene populiariausia mašina, atliekant įvairius žemės kasimo, krovimo, pervežimo ir kitus darbus. Ši technika sėkmingai dirba statybose – pirmoji atvyksta, paskutinė išvyksta.
nuotrauka
2020-09-30 09:16
Vienas iš civilizacijos rodiklių – rankų darbo keitimas mašinomis, mechanizmais. Ir ne tik. Pandemija rodo, kad mašinos yra nepakeičiamos mažinant užsikrėtimo koronavirusu grėsmes.
nuotrauka
2020-03-25 08:00
Vilniaus Pilaitės rajone pastatytas automatizuotos įrankių nuomos terminalas. Moduliniame statinyje su 200 užrakinamų dėžių galima nuomotis įrankius visą parą – naudojantis specialia kurts programėle. Išmanus bekontaktis nuomos būdas arti namų pasirodė esąs įžvalgus sprendimas.
nuotrauka
2019-08-26 09:38
Nauji „Cat“ mini ekskavatoriai nuo didžiųjų ekskavatorių skiriasi dydžiu ir svoriu, tačiau išmanumu mažai kuo nusileidžia didžiosioms kasimo mašinoms. Tai universali ir nepamainoma smulkioji statybinė technika, kuri dabar dar efektyvesnė, taupesnė ir patogesnė nei bet kada.
nuotrauka
2019-08-14 14:36
Palangos paplūdimiuose triūsia nauja ir moderni smėlio valymo mašina „BeachTech Marina“. Ekonomiškai ir tyliai dirbanti savaeigė technika kol kas neturi analogo Baltijos jūros regione.
nuotrauka
2019-08-09 11:08
Atliekų tvarkymo įmonė „Ekonovus“ pirmoji šalyje pradeda dirbti su dujinėmis šiukšliavežėmis, kurios ne tik mažiau terš orą, bet ir veiks kur kas tyliau nei dyzelinės jų „kolegės“.
nuotrauka
2019-07-10 14:00,      papildyta 2019-07-10 14:57, papildyta nuotraukomis ir video
Š. m. gegužės mėn. vyko statybinės technikos šventė „Caterpillar Roadshow“, kurios metu visiems besidomintiems statybinės technikos naujovėmis buvo pademonstruotos pažangiausios „Cat“ prekės ženklo mašinos. Renginio organizatorius – UAB „Avesco Lithuania“, oficialus „Cat“ technikos atstovas Lietuvoj...
nuotrauka
2019-04-18 10:00
Darbo įrankis turi būti malonus akiai ir rankai, patogus paimti, galintis efektyvinti darbą ir ilgai patikimai tarnauti. Šiuolaikinės technologijos, medžiagos ir gamintojų ambicingumas sudaro galimybę įgyvendinti visus šiuos vartotojo poreikius ir lūkesčius. Daugiau kaip 90 metų rinkoje veikianti „C...
nuotrauka
2019-02-18 10:09
Per didelė drėgmė patalpose – kur kas rimtesnė problema nei daugelis galvoja. Būtina ją naikinti tiek jau gyvenant naujai įrengtose patalpose, tiek ruošiant jas rekonstrukcijai, kadangi nepanaikinus drėgmės pertekliaus rizikuojama ne tik nemaloniais pojūčiais, tačiau ir greičiau susigadinamu interje...
nuotrauka
2018-09-24 15:13,      papildyta 2018-09-25 08:30, Papildyta nuotraukomis
45, 25 ir 15 proc. Tai yra trys skaitmenys, kuriems neliko abejingi Žemaitijos verslininkai, dalyvavę naujos kartos „Caterpillar“ mašinų – 20 tonų klasės ekskavatorių „Cat“ 320 GC, 320 ir 323 – pristatyme Palangoje.
nuotrauka
2018-03-28 07:29
Darbo efektyvumą, kalbant apie sunkiąją techniką, lemia ir techninės charakteristikos, ir ja dirbantis specialistas. Kompanija „Hyundai“, išleisdama į rinką naujus modelius, juos tobulina abiem šiomis kryptimis. Technikos teikiamą naudą, kaip pastebi įmonės HML direktorius Martynas Slovikas, nemaža ...
nuotrauka
2017-11-03 14:20
Seimo narys Algirdas Butkevičius kreipėsi į Premjerą Saulių Skvernelį dėl jo vadovaujamos vyriausybės ketinimų naikinti viešąją įstaigą Technikos priežiūros tarnyba.
nuotrauka
2017-09-28 08:00
Frazė „verslas yra priverstas konkuruoti su valstybine įmone“ laisvos rinkos sąlygomis skamba labai nepalankiai tokiai valstybinei VšĮ, kokia yra Technikos priežiūros tarnyba. Tačiau tarnybos direktorius Algirdas Mizaras sako, kad atskaitos tašku reikėtų laikyti valstybės siekį užtikrinti potenciali...

Statybunaujienos.lt » Statybinė ir kelių technika