Transportas ateities miestuose: 3 svarbūs pokyčiai, kurių galime sulaukti jau netrukus2019-02-05 13:33 Eismo sąlygos, sauga ir transporto priemonės per keletą metų labai pasikeitė ir dėl technologijų plėtros toliau sparčiai kinta. Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) viešėjęs Švedijos transporto administracijos vyresnysis patarėjas Larsas Ekmanas pastebėjo, kad ne visada plėtra vyksta tokia kryptimi, kaip tikimasi iš pradžių. Švedijos transporto administracijos vyresnysis patarėjas Larsas Ekmanas. VGTU nuotr. Minimos įmonės
VILNIUS TECH / Vilniaus Gedimino technikos universitetas, „Tai, ką turime šiandien, ilgą laiką buvo siekiamybė – platūs keliai, daug transporto priemonių, greitai judantis jų srautas. Šiuos tikslus pasiekėme, bet šiandien jau galvojame apie tvarumą, saugumą ir tokią aplinką, kur labiausiai pažeidžiami eismo dalyviai – pėstieji, dviratininkai – taptų svarbiausi“, – VGTU išplatintame pranešime cituojamas Švedijos transporto administracijos vyresnysis patarėjas Larsas Ekmanas.
Kalbėdamas apie ateities miestus ir kaip juose galėtų atrodyti eismo sąlygos Švedijos transporto administracijos atstovas išskiria galimus pokyčius trijose srityse.
1. Moderni danga
Visų pirma transporto ekspertas atkreipia dėmesį į kelių ir šaligatvių dangą – anot jo, statistika rodo, kad didelė dalis eismo dalyvių patiria sužeidimus nukritę ant kieto pagrindo. „Tradiciškai mes įpratę prie kietos kelio ar šaligatvio dangos. O kas būtų, jei ateityje ją pakeistume į tokią, kuri naudojama vaikų žaidimų aikštelėse? Net mažytis pokytis šiuo atveju gali lemti dideles permainas. Šiuo metu naujų kelio, šaligatvio ir kitų paviršių dangų tyrimams skiriame daug dėmesio“, – pasakoja L. Ekmanas.
Šiaurės šalims, kaip kad Švedijai, o kartu ir Lietuvai, būdingos problemos, kurias žiemą sukelia sniegas ir ledas. „Dabar įprasta slidžią dangą barstyti žvyru ar druska, bet kai sniegas nutirpsta, šios medžiagos lieka ir vis tiek trukdo, pavyzdžiui, dviratininkams. Apšalusių takų problemą spręsti padėtų šildoma danga“, – sako L. Ekmanas. Jis pasakoja, kad Švedijoje kai kuriuose miestuose tokia danga jau yra įrengta ir tyrimai rodo puikius rezultatus – pavienės pėsčiųjų patiriamos traumos beveik visai išnyko. Anot transporto eksperto, snieguotomis žiemomis galinčiose pasigirti šalyse ši technologija ateityje turėtų labai išpopuliarėti.
2. Technologinės transporto priemonių inovacijos
Technologijos kinta labai sparčiai. „Dar visai neseniai buvo sunku įsivaizduoti automobilius, kurie patys sustotų pėsčiajam įžengus į kelią. Dabar tai tampa realybe. Šiuo metu su automobilių gamintojais dirbame išvien, nes saugumo užtikrinimas tampa visų prioritetu“, – pasakoja Švedijos transporto administracijos atstovas.
Jis atkreipia dėmesį, kad ateityje duomenų rinkimas ir jų panaudojimas naujos kartos transportui bus dar labiau neatsiejami dalykai. Duomenys bus pasitelkiami technologijai, vadinamai „geografine aptvarine zona“ (angl. geo-fencing). „Naudojant GPS transporto priemonės vietai nustatyti, minėta technologija galės automatiškai sumažinti transporto priemonės greitį, jeigu ji patektų į pėsčiųjų zoną arba iš viso neleisti įvažiuoti į tam tikras zonas, kurios bus atviros tik aplinkos neteršiančioms transporto priemonėms ar elektromobiliams“, – pasakoja VGTU viešėjęs L. Ekmanas.
3. Erdvės ir greičio apribojimai
Transporto ekspertas atkreipia dėmesį, kad turima miesto erdvė bei erdvė tarp gyvenamųjų namų ateityje vargiai prasiplės. Priešingai – mums teks išmokti ją išnaudoti efektyviai. „Egzistuojančios erdvės tarp statinių pasidalinimas tarp pėsčiųjų, dviratininkų bei automobilių turės keistis. Nebebus siekiamas jas visas atskirti, priešingai, laukia jų visų integracija ir tarpusavio sąveika. O kad tai būtų įmanoma, turės pasikeisti požiūris į greitį ir kelyje užtrunkamą laiką“, – akcentuoja Švedijos transporto administracijos vyresnysis patarėjas.
Nors dabar įprasta visur skubėti pasitelkiant didesnį transporto priemonės greitį, anot jo, ne lėtesnis važiavimas yra priežastis, kodėl prarandamas laikas, o stovėjimas nejudančiose transporto spūstyse. „Turėtų pasikeisti mūsų greičio mieste samprata: jei norime būti mieste, čia gyventi, mes neprivalome visur nuvykti taip greitai, kaip įmanoma. Norint tinkamai dalyvauti eisme kartu su kitomis transporto priemonėmis bei pėsčiaisiais, greitis visų pirma turės užtikrinti saugumą visiems eismo dalyviams“, – akcentuoja transporto ekspertas.
Ateities vizija – 0 žuvusių keliuose
Anot transporto specialisto, ateities miestuose turėsime atrasti balansą tarp geros infrastruktūros, transporto priemonių bei teisingo elgesio keliuose, o viso to branduolys – „Vizija 0“ (angl. Vision Zero) programa. Jos tikslas – žuvusiųjų keliuose skaičių sumažinti iki 0. Šios programos idėja, gimusi daugiau nei prieš 20 metų Švedijoje, šiandien jau džiugina puikiais rezultatais – vertinant vienam milijonui gyventojų per metus tenkantį žuvusiųjų keliuose skaičių, eismo saugos atžvilgiu Švedija yra saugiausia Europos Sąjungos valstybė. Praėjusiais metais šio rodiklio reikšmė Švedijoje siekė 25, palyginimui, Lietuvoje – 67.
Lietuva prisideda prie šios vizijos ir siekiant, kad šalies keliai ir gatvės būtų saugesni, iki 2020 m. pabaigos čia numatoma įdiegti daugiau nei 1000 saugaus eismo priemonių: bus rekonstruojamos pavojingos perėjos, įrengiamos pėsčiųjų saugos salelės, greičio mažinimo kalneliai gyvenvietėse, tiesiami pėsčiųjų ir dviračių takai, diegiamos kitos saugumo priemonės. „Vizija 0“ naudoms ir galimybėms aptarti VGTU vyko tarptautinė konferencija „Vision Zero for Sustainable Road Safety in Baltic Sea Region“, organizuota drauge su Lietuvoje įsikūrusia Lietuvos ir Švedijos akademija. Pasidalinti patirtimi į tarptautinę konferenciją susirinko transporto srities ekspertai iš 12 šalių. Šios konferencijos sėkmė bei aktuali tema paskatino jos tęstinumą, todėl konferenciją numatyta rengti kasmet vis kitoje Baltijos valstybėje. Taigi, 2019-ųjų pabaigoje jau planuojamas eismo saugumo ekspertų susitikimas Estijoje.
Parengta pagal VGTU inf. Statybinė ir kelių technika, įrankiai2025-04-30 08:23 Gyvenate nuosavame name, tvarkotės sode arba sodyboje? Tuomet tikrai žinote, kad kai kurie buities darbai tiesiog reikalauja stiprios vandens srovės – nuo purvinos terasos iki dulkėto automobilio. Čia nepakeičiamu pagalbininku tampa aukšto slėgio plovimo įranga, tačiau plati jos pasiūla gali lengvai... 2025-04-10 07:15 MB „POLIBETONAS“ specializuojasi įrengiant poliruoto betono dangas ir kaupia patirtį betono frezavimo, išlyginimo ir demontavimo darbuose. Įmonė glaudžiai bendradarbiauja su įvairiais statybos partneriais ir tiekėjais, siekdama užtikrinti aukščiausią darbų kokybę. 2025-03-07 14:31 „CASE Construction Equipment“, pristatydama naujus D serijos 836D ir 856D greiderius, remiasi savo ankstesnių kartų greiderių sėkme. Naujosios D serijos modeliai pasižymi produktyvumu ir patogia operatoriaus darbo vieta. Lyginant su ankstesnės C serijos CASE greideriais, naujos kartos D serijos grei... 2025-01-21 08:07 Buldozeris DD130 – naujausias DEVELON statybinės technikos asortimento papildymas, kuris užtikrina didesnę stūmimo galią, puikų sukibimą, gerą matomumą ir pažangias technologijas, kurios užtikrina didesnį našumą. Vidutinio dydžio ir sunkaus, masyvaus rėmo 156,9 AG galios DEVELON DD130 buldozeris id... 2024-10-23 07:00 DEVELON (naujas DOOSAN vardas) pristatė naujausią griovimo ekskavatorių asortimento papildymą – DX140RDM-7. Kaip ir trys didesni modeliai nuo 31 iki 61 tonos, naujasis 22,5 tonos griovimo ekskavatorius DX140RDM-7 siūlo daugybę konfigūracijų, suteikdamas klientui įvairius sprendimus, priklausomai nuo... 2024-10-08 07:44 Šiuolaikinė visuomenė neįsivaizduojama be tikslių matavimo priemonių, kurios yra būtinos įvairiuose pramonės sektoriuose. Matavimo įrankiai tapo neatsiejama kasdienio gyvenimo dalimi, ypač geodezijoje, statybose, pramonėje ir žemės ūkyje. Viena iš pirmaujančių kompanijų, siūlančių inovatyvias matavi... 2024-07-03 07:55 Liepos 3-ąją CEDIMA – kaip įmonė, pradėjusi eksportuoti mašinas ir įrankius į užsienio rinkas, – mini 40 metų veiklos sukaktį ir siūlo klientams specialią programą. Sukakties išvakarėse Baltijos šalių rinką taip pat pasiekė daugiafunkcės, visiškai hidraulinės CEDIMA mašinos profesionaliems betono ap... 2024-01-25 11:09 Akumuliatoriniai darbo įrankiai populiarūs, nes jie ne tik patogūs naudoti, be ir puikiai pritaikomi tiek profesionalams, tiek mėgėjams. Šios rūšies įrankio veikimas tiesiogiai priklauso nuo akumuliatoriaus galingumo, jo dydžio ir talpos. Jei nesinori darbo nutraukti todėl, kad išseko baterija, nau... 2024-01-19 10:23 Pietų Korėjos statybinės technikos gamintoja DEVELON (naujas DOOSAN vardas) 2024 metus pradeda geromis naujienomis. Klientai, kurie pirks šios kompanijos mini ekskavatorius DX17Z ir DX19 sausio-kovo mėnesiais, galės pasinaudoti ne tik labai patraukliomis finansavimo sąlygomis (finansavimo palūkanos ... 2023-12-04 13:10 Nuo šiol „INTRAC Lietuva“ gali pasiūlyti DEVELON buldozerius, kurie yra galingi ir lengvai valdomi. DEVELON buldozeriai turi efektyvią hidrostatinę pavarą, 2D sistemos reguliuojamus stūmimo peilius (verstuves), paprastą valdymą, ypač patogią operatoriaus kabiną ir puikų matomumą, kuris dar labiau pa... 2023-11-21 10:26 DEVELON statybinės technikos asortimentą papildo gamykloje modifikuoti ekskavatoriai, kurie pritaikyti specifinių pramonės sričių poreikiams. Specialios paskirties ekskavatoriai gamykliškai pritaikyti įvairių medžiagų tvarkymo ir krovos darbams, yra ir specialūs modeliai, skirti griovimo darbams atl... 2023-11-16 12:13 Nuo plaktuko, atsuktuvo ir replių iki skirtingų rūšių grąžtų bei suktuvų – kiekvieno meistro įrankių dėžėje galima sutikti pačius įvairiausius įrankius. Nors namų remonto ar kiti statybos darbai neįsivaizduojami be elektrinių įrankių, savo patvarumu ir funkcionalumu gali nustebinti ir šiuolaikiški a... 2023-09-13 16:03 Šiais metais Vilniaus miesto gatvės vėl bus skenuojamos siekiant įvertinti asfalto dangos nusidėvėjimą. Remiantis gautais duomenimis bus sudėlioti gatvių remonto prioritetai – tai leidžia ir kasmet sutaupyti apie 5 proc. gatvių remontui skiriamų lėšų. 2023-09-01 07:52 Vokietijos CEDIMA GmbH, pasaulyje gerai žinomas deimantinių įrankių ir mašinų betonui apdirbti tiekėjas, pristato betono apdirbimo naujienas ir atnaujintas mašinas, kurios darbą daro efektyvesnį, nes, nepriklausomai nuo betono tipo, mašinos galingumo ar kitų savybių, leidžia greitai surasti optimalų... 2023-07-21 06:50 Antrąjį šių metų ketvirtį elektroninių aukcionų ir varžytynių dalyviai tradiciškai pirko įvairų nekilnojamąjį turtą patraukliose šalies vietovėse, bet kartu pastebimai išaugo susidomėjimas įvairia kelių technika bei transporto priemonėmis, skelbia elektroninių varžytynių ir aukcionų portalą evarzyty... 2023-06-15 12:51 MANITOU krovos technika puikiai darbuojasi statybų sektoriuje. Montuojant plieno konstrukcijas, karkasines konstrukcijas, atliekant apdailos ir mūrijimo darbus, visur, kur reikia pakelti sunkius krovinius į didelį aukštį ir padėti juos tiksliai į numatytą vietą. Visiems šiems darbams MANITOU turi sp... 2023-06-09 07:30 Šalinant bet kokio tipo dangą, ypač nuo betoninių ir metalinių paviršių, svarbu yra tai atlikti kokybiškai, sparčiai ir patogiai dirbančiam žmogui. HUSQVARNA CONSTRUCTION atliepia šiuos poreikius, rinkai pasiūlydama ilgaamžes, tvarias grindų grandymo, frezavimo, skutimo, šlifavimo mašinas bei šratas... 2023-04-24 07:51 Betono dažai, skiedinio likučiai ant fasadų, klojinių ar statybinių mašinų gali tapti rimtu iššūkiu, norint juos nuvalyti nepažeidžiant konstrukcijos ar sudėtingo pasiekiamumo. KARCHER siūlo sprendimą – 12 naujų šalto vandens aukšto slėgio plovimo įrenginių superklasės segmente. 2023-04-05 07:23 Įmonė RANDVEL į rinką tiekia žinomų pasaulyje prekinių ženklų statybų techniką – kokybišką ir įgijusią rinkos pasitikėjimą. Papildomos vertės šiai technikai suteikia tai, kad įmonės meistrai ją puikiai išmano ir geba remontuoti, o gamintojai į įmonės sandėlius tiekia atsargines detales. Tai yra fakt... 2023-03-27 07:53 Kompanija „Doosan Infracore“ (HDI) paskelbė, kad keičia statybinės technikos DOOSAN prekės ženklą ir pristato naująjį prekės ženklą – DEVELON.
|