2019 rugsėjo 16 d. pirmadienis, 2:59
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tiltas neturi analogų  1

2017-01-17 07:51
Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tiltas oficialiai įtrauktas į Lietuvos rekordų sąrašą kaip aukščiausias pėsčiųjų ir dviračių tiltas. 38,1 m aukščio, 240,52 m ilgio ir 6,71 m pločio tiltą pastatė bendrovė „Alkesta“. Pėsčiųjų ir dviračių tiltas, jungiantis piliakalnį ir Pirmąjį Alytų su Senamiesčio kurortine dalimi, generalinei objekto rangovei UAB „Alkesta“ ir projektuotojų komandai iš UAB „Tiltų ekspertų centras“ atnešė auksą – objektas pelnė „Lietuvos metų gaminio 2016“ aukso medalį.
nuotrauka
Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tilto, kurį pastatė „Alkesta“, paspyrinė konstrukcija, perdengianti 92 m ilgio tarpatramį, yra viena didžiausių pasaulyje. Bendrovės „Alkesta“ nuotr.


Minimos įmonės
Alkesta, UAB
Tiltų ekspertų centras, UAB
Tiltas pastatytas 2015 m. ant išlikusių buvusiojo Varėnos-Gardino geležinkelio tilto atramų. Stovint vienoje tilto pusėje, kitos nesimato ne tik todėl, kad tiltas yra net 240,52 m ilgio, bet ir dėl to, kad viduryje jis yra išlenktas į viršų apie 3 metrus.

Įrengė unikalią tilto perdangą

statybu naujienos

Bendrovės „Alkesta“ nuotraukoje – Alytaus  pėsčiųjų ir dviračių tiltas 

„Lietuvos rinkoje tai yra išskirtinis projektas, – sako UAB „Alkesta“ generalinis direktorius Rimantas Morkūnas. – Toks Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tiltas yra dėl inovatyvios ir unikalios perdangos.“

Tilto perdangą sudaro trys tarpatramiai. Didžiausias tarpatraminis atstumas – 92,9 metro. Kiekvieną tarpatramį perdengia kompozicinė, tai yra plieno ir betono erdvinių statramsčių paspyrinė konstrukcija su baigtinio lenkiamojo standumo temple. Parinktas statramsčių tinklelis ir baigtinio lenkiamojo standumo templė efektyviai perskirsto įrąžas laikančiuose elementuose, neleisdama atsirasti dideliems kinematiniams poslinkiams.

„Šio tipo konstrukcija yra pirmoji ir kol kas vienintelė Lietuvoje, – sako įmonės vadovas. – Grakšti konstrukcija, kuri atitinka privalomuosius statybos reglamentus, darniai įsikomponuoja į aplinką, kurdama puikų estetinį tilto vaizdą. Mūsų žiniomis, analogų tokia konstrukcija neturi nė vienoje pasaulio šalyje.“

Plieninėms konstrukcijoms kelti pasitelkė galingą techniką

Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tilto paspyrinė konstrukcija, perdengianti 92 m ilgio tarpatramį, yra viena didžiausių pasaulyje. Kraštinių tarpatramių plieninių konstrukcijų skaičiuojamasis ilgis yra po 72,5 m; konstrukcijos plieninės dalies aukštis – po 5,75 m. Bendras plieninės konstrukcijos aukštis siekia po 6,35 m. Viena plieninė konstrukcija sveria apie 145 tonas.

Centrinio tarpatramio plieninės konstrukcijos skaičiuojamasis ilgis yra 92 m, konstrukcijos plieninės dalies aukštis – 8,5 m, o bendras plieninės konstrukcijos aukštis – 9,1 metro. Ši konstrukcija sveria apie 184 tonas. Bendras tilto plotis 6,71 m, einamosios dalies plotis 5 m, bendras visos tilto perdangos ilgis 240,5 m. Aukščiausias centrinio tarpatramio einamosios dalies taškas nuo vidutinio Nemuno upės vandens lygio nutolęs 37,6 metro. Plieninės perdangos konstrukcijos buvo gaminamos gamykloje, o į statybos aikštelę vežamos dalimis ir renkamos.

„Surinktas plienines konstrukcijas ant atramų teko kelti didelės keliamosios galios kranais, naudojant specialią technologiją. Šiam sudėtingam veiksmui atlikti pasikvietėme olandų kompaniją „Mammoet“, kuri vykdo itin sudėtingų konstrukcijų kėlimo darbus“, – pasakoja bendrovės „Alkesta“ generalinis direktorius R. Morkūnas.

Statybos aikštelėje vienu metu dirbo penki kranai. Pirmiausia 280 t keliamosios galios savaeigis vikšrinis ir automobilinis 750 t keliamosios galios kranai nuo žemės pakėlė centrinio tarpatramio konstrukciją. Pirmas kranas pamažu vežė vieną jos galą, o antras kranas kitą konstrukcijos galą perdavė kitame krante stovinčiam trečiajam 600 t keliamosios galios vikšriniam kranui.

Konstrukcijos perdavimas vyko Nemuno viduryje. Perstropavimo darbams atlikti buvo naudojami automobiliniai 220 ir 300 t keliamųjų galių kranai. Konstrukcija ant dviejų atramų buvo užkelta per tris valandas.

Kraštinės tilto konstrukcijos vienoje Nemuno pusėje buvo keliamos vienu kranu, o kitoje – kitu. Ant atramų, sumontavus plienines konstrukcijas, gelžbetoninis perdangų paklotas sumontuotas naudojant bokštinius kranus.

Zitos Stankevičienės nuotraukoje –  Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tiltas

„Pasirinktas nestandartinis, šiuolaikiškas statybos technologijos sprendimas leido ne tik efektyviai, bet ir saugiai atlikti plieninių konstrukcijų montavimo ant atramų darbus, – pasakojo bendrovės generalinis direktorius R. Morkūnas. – Sklandžiai suderintas penkių itin didelės keliamosios galios kranų bendras darbas yra unikalus Lietuvos tiltų statybos istorijoje.“

Panaudotos inovatyvios technologijos ir sprendimai

Plieninės perdangos konstrukcijos suprojektuotos kompiuterine programa „SolidWorks“, iš dalies taikant BIM technologiją. Tai suteikė galimybę detaliai suprojektuoti sudėtingus, nestandartinius mazgus, periodiškai rinkti visą konstrukciją ir atskirus jos segmentus bei mazgus, atlikti patikrą prieš gamybos procesą. Kadangi plieninių konstrukcijų projektavimo ir gamybos procesuose buvo naudojama ta pati programinė įranga, buvo optimizuotas informacijos srautas tarp projekto ir gamybos proceso, minimizuojant įrangos programavimo darbus konstrukcijų gamybos metu.

Statant tiltą, reikėjo didelis betono mišinių kiekio – įmonė suskaičiavo, kad tai buvo net 2 154 kub. metrai. Pagrindinėms tilto gelžbetoninėms konstrukcijoms, tai yra atramoms ir perdangos paklotui, betono mišinius gamino pati įmonė jai priklausančioje Kaniūkų asfaltbetonio bazėje, esančioje už 6 km nuo statybos objekto. Gamtinio žvyro ir smėlio mišiniai betono gamybai buvo kasami iš generaliniam objekto rangovui priklausančio Bogušiškių kaimo žvyro karjero, esančio už 15 km nuo Kaniūkų asfaltbetonio bazės. Kaip akcentuoja bendrovės „Alkesta“ generalinis direktorius R. Morkūnas, vietinių medžiagų panaudojimas, reikiamos statybinės medžiagos gaminimas bazėje, kuri yra vos už kelių kilometrų nuo objekto, yra svarbus dėmuo ekologiniu požiūriu, nes šių medžiagų transportavimui nedideliais atstumais pasitelkiama mažiau sunkiasvorio transporto, kuris, nors ir leistinomis normomis, vis tik teršia aplinką.

Dalies išlikusių senojo tilto ramtų ir tauro konstrukciniams fragmentams atkurti bei atramoms statyti panaudotos vietinės žaliavos ir vietiniai gamybiniai resursai.

„Alkesta“, kuri yra viena iš didžiausių kelių, geležinkelių tiesimo ir tiltų, viadukų statybos įmonių Lietuvoje, savo jėgomis atliko daugiau negu 80 proc. išskirtiniu tapusio tilto statybos darbų. Objekto darbų vertė siekia 8,06 mln. eurų. 

Reklama

Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

nebuvęs ant tilto
2017-01-20 20:08
sukurkit verslą ir pramogą, kad ir neturintis automobilio, galėtų pasiekti tiltą ar Dailidę, elektromobilį pėsčiųjų taku, ar miesto transportą sureguliuokit; tvarkaraščius normalius ir įskaitomus; stotelių pavadinimus, į buvusią slidžių trasą taip pat nebuvo susisiekimo, o jau apie aerodromo svajones...juk su I Alytum po 19 val nesusisieksi

Metų nominacijos

nuotrauka
2019-06-28 11:18
Jau 11-ą kartą apdovanoti geriausi Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų investicijų Lietuvoje projektų nugalėtojai. Konkurso „Europos burės“ apdovanojimų metu įvertinti 5-ių nominacijų laimėtojai – statulėlės atiteko Lietuvos šeimų, auginančių kurčius ir neprigirdinčius vaikus, bendrijai „Pagava...
nuotrauka
2019-06-11 10:39
Kauno augančio verslo apdovanojimuose (K.A.V.A.) pirmą kartą apdovanotas geriausias Kauno NT plėtotojas. Nugalėtojais tapo „YIT Lietuva“ už drąsą apleistą Neries pakrantę paversti nauju, moderniu miesto centru su patogiai miestiečių laisvalaikiui pritaikyta krantine.
nuotrauka
2019-06-06 14:28
Rytoj, birželio 7-ąją, kai iki pasaulinės parodos „EXPO 2020“ atidarymo liks lygiai 500 dienų, Nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos konferencijų salėje (Gedimino pr. 51, V a.) 11 val. bus pristatytas Lietuvos paviljono Dubajuje projekto konkursą laimėjęs pasiūlymas.
nuotrauka
2019-05-31 11:47
Kauno technologijos universiteto (KTU) Statybos ir architektūros fakulteto (SAF) docento architekto Daliaus Šarakausko projektas laimėjo pirmąją vietą kasmetiniuose „Latvijos statybos apdovanojimuose 2018“. Tai vienas didžiausių ir svarbiausių konkursų kaimyninėje šalyje. Jį rengia valstybinės insti...
nuotrauka
2019-05-30 14:15
Tradiciniame Vokietijos - Lietuvos verslo apdovanojimų renginyje, kurį organizuoja Vokietijos ir Baltijos šalių prekybos rūmai, buvo pagerbta Vokietijos kapitalo įmonė, įsikūrusi Vilniuje, Salininkuose, – „Layher Baltic“. Jai įteiktas „Metų AHK narys“ apdovanojimas.
nuotrauka
2019-01-22 07:35
Mažųjų įmonių grupėje bendrovė „HSC Baltic“ pelnė „Sėkmingai dirbančios įmonės 2018“ vardą. Kaip sako jos direktorius Rimvydas Beržonskis, varomoji įmonės jėga – jauna komanda, alkana veikti, ieškoti naujovių ir iššūkių.
nuotrauka
2019-01-18 07:35
Rokiškio rajone įsikūręs jau šeštąjį savo istorijos šimtmetį nuo 1515 m. skaičiuojantis Ilzenbergo dvaras Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) ir Darnios plėtros akademijos konkurse „Už darnią plėtrą“ šiemet išrinktas geriausiu visuomeniniu daugiafunkciu objektu. Tai vienintelis ...
nuotrauka
2019-01-17 07:35
Grigiškių transporto mazgo rekonstrukcija, III etapas; magistralinio kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai ruožo nuo 35,40 iki 45,15 km rekonstravimas; pėsčiųjų viadukas A14 kelyje – tai trys bendrovės „Kelprojektas“ projektai, pelnę įmonei aukštą pripažinimą. Pirmieji du projektai apdovanoti „Lietuv...
nuotrauka
2019-01-16 07:35
Pramonės plėtra, miestų augimas ir gyventojų tankumo didėjimas ne tik liudija žmonijos pažangą, bet ir kelia nemažai iššūkių. Viena iš nepageidaujamų žmogaus veiklos pasekmių – tarša kvapais. Deja, dauguma kvapų šalinimo ar dezinfekcijos sprendimų ne tik daug kainuoja, bet daro žalą aplinkai. UAB „A...
nuotrauka
2019-01-15 08:28
„Sėkmingai dirbančios įmonės 2018“ apdovanojimą pelniusios įmonės „Staticus“ specialistai ir patys su džiugia nuostaba žvelgia į savo įgyvendintus projektus. Jie neretai sako, kad užduotys, iš pradžių atrodančios „nerealiai sudėtingai“, dirbant pasirodo esančios gerokai paprastesnės. Nes jie gerai i...
nuotrauka
2019-01-14 17:02
Penki dešimtmečiai – tiek Lietuvos mokslo padangėje skaičiuoja Kauno technologijos universiteto (KTU) profesorius, habilituotas technologijos mokslų daktaras Rymantas Jonas Kažys, savo gyvenimą susiejęs su ultragarso tyrinėjimais. Mokslininko įdirbis – daugiau kaip 100 išradimų. Kai kurie jų patentu...
nuotrauka
2019-01-13 17:49
Valstybės sienų apsauga – itin atsakingas uždavinys, tad išsaugoti ypatingą statusą galima tik šiuolaikiškais sprendimais bei naujausiomis priemonėmis. Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) surengtame konkurse „Lietuvos metų gaminys 2018“ aukso medaliu įvertintas bendrovės „Kortas“ Švendubrės s...
nuotrauka
2019-01-10 07:35,      papildyta 2019-01-10 14:58, papildyta nuotraukomis
2018-ieji bendrovei „YIT Kausta“ (dabar – „YIT Lietuva“) buvo dosnūs laimėjimų. Du objektai (gyvenamasis namas ir verslo centras) pelnė „Lietuvos metų gaminio 2018“ aukso medalius; konkurse „Už darnią plėtrą“ pelnytas apdovanojimas geriausio gyvenamojo projekto kategorijoje; „Lietuvos BIM projektai ...
nuotrauka
2019-01-09 07:35
Metams baigiantis, Lietuvos pramonininkų konfederacija paskelbė nominacijos „Sėkmingai dirbanti įmonė“ laureatus. Tarp jų – viena stambiausių Lietuvoje granito ir dolomito skaldos gamintoja „Milsa“ įmonių grupė. Apdovanojimas skirtas įvertinus gaminamos ir parduodamos produkcijos apimtis, pelningumą...
nuotrauka
2019-01-08 07:35
Įgyvendinti sudėtingą inžinerinį projektą per rekordiškai trumpą laiką – ir rizikinga, nes gali nukentėti kokybė, ir sunkiai pasiekiama, nes tokie objektai paprastai reikalauja sudėtingo ir aukštos kvalifikacijos darbo. 52 tūkst. kub. m naftos ir naftos produktų saugyklą bendrovės „Montuotojas“ spec...
nuotrauka
2019-01-03 07:35
Kai kalbama apie pastatų statybą, apie patogų kasdienį jų naudojimą, saugumą, apie interjerą ir eksterjerą, reikia prisiminti liaudies išmintį: „ir nedidelis akmuo gali išversti didelį vežimą“. Šį posakį kuo geriausiai iliustruoja kojų valymo grotelės.
nuotrauka
2018-12-28 07:35
Išmanios „Biownlight“ šviesos valdymo technologijos pagalba atkuriama natūrali dienos šviesa, kuri suteikia galimybę realizuoti ergonomiškas, žmogui draugiškas ir savijautą gerinančias darbo ir poilsio erdves.
nuotrauka
2018-12-27 10:53
Uždarosios akcinės bendrovės „Dauniškis ir Ko“ direktorius Alvydas Rudokas 2018 m., Lietuvos statybininkų asociacijai minint 25-metį, ir asmeninio jubiliejaus proga buvo apdovanotas Lietuvos statybininko garbės ženklu.
nuotrauka
2018-12-21 07:35
Giedraičių (Pašilių k., Molėtų r. sav.) transformatorių pastotės rekonstravimo projektas konkurse „Lietuvos BIM projektai 2018“ buvo pripažintas geriausiu inžinerinių tinklų BIM projektu. Bendrovės „Projektai ir Co“, kūrusios šį projektą, direktorius Tomas Gudaitis sako, kad tai buvo rizikingas band...
nuotrauka
2018-12-19 10:44
Vos per devynis mėnesius Vilniuje buvo pastatytas „Benedikto turgus“. Tai naujausias bendrovės „Gilesta“ statinys, gimęs pagal architekto Dainiaus Kitovo projektą. „Benedikto turgus“ laikomas naujos kokybės standartu Lietuvoje – ir dėl išskirtinių dizaino sprendimų, ir dėl patogumų vartotojams.

Statybunaujienos.lt » Metų nominacijos

nuotrauka

„UTHERM premium“ – pagerinto šilumos laidumo PIR plokštės

„UTHERM premium“ plokštės pasižymi puikiomis šiluminėmis savybėmis, yra perpus plonesnės negu mineralinės vatos ar EPS sluoksnis. Tokiu būdu taupoma erdvė. Šios plokštės lengvos ir lengvai m...
nuotrauka

Naujos CAT® technikos paklausa Baltijos šalyse didėja

Š. m. gegužės mėn. vyko statybinės technikos šventė „Caterpillar Roadshow“, kurios metu visiems besidomintiems statybinės technikos naujovėmis buvo pademonstruotos pažangiausios „Cat“ prekės...