2020 sausio 20 d. pirmadienis, 16:00
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tiltas neturi analogų  1

2017-01-17 07:51
Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tiltas oficialiai įtrauktas į Lietuvos rekordų sąrašą kaip aukščiausias pėsčiųjų ir dviračių tiltas. 38,1 m aukščio, 240,52 m ilgio ir 6,71 m pločio tiltą pastatė bendrovė „Alkesta“. Pėsčiųjų ir dviračių tiltas, jungiantis piliakalnį ir Pirmąjį Alytų su Senamiesčio kurortine dalimi, generalinei objekto rangovei UAB „Alkesta“ ir projektuotojų komandai iš UAB „Tiltų ekspertų centras“ atnešė auksą – objektas pelnė „Lietuvos metų gaminio 2016“ aukso medalį.
nuotrauka
Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tilto, kurį pastatė „Alkesta“, paspyrinė konstrukcija, perdengianti 92 m ilgio tarpatramį, yra viena didžiausių pasaulyje. Bendrovės „Alkesta“ nuotr.


Minimos įmonės
Alkesta, UAB
Tiltų ekspertų centras, UAB
Tiltas pastatytas 2015 m. ant išlikusių buvusiojo Varėnos-Gardino geležinkelio tilto atramų. Stovint vienoje tilto pusėje, kitos nesimato ne tik todėl, kad tiltas yra net 240,52 m ilgio, bet ir dėl to, kad viduryje jis yra išlenktas į viršų apie 3 metrus.

Įrengė unikalią tilto perdangą

statybu naujienos

Bendrovės „Alkesta“ nuotraukoje – Alytaus  pėsčiųjų ir dviračių tiltas 

„Lietuvos rinkoje tai yra išskirtinis projektas, – sako UAB „Alkesta“ generalinis direktorius Rimantas Morkūnas. – Toks Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tiltas yra dėl inovatyvios ir unikalios perdangos.“

Tilto perdangą sudaro trys tarpatramiai. Didžiausias tarpatraminis atstumas – 92,9 metro. Kiekvieną tarpatramį perdengia kompozicinė, tai yra plieno ir betono erdvinių statramsčių paspyrinė konstrukcija su baigtinio lenkiamojo standumo temple. Parinktas statramsčių tinklelis ir baigtinio lenkiamojo standumo templė efektyviai perskirsto įrąžas laikančiuose elementuose, neleisdama atsirasti dideliems kinematiniams poslinkiams.

„Šio tipo konstrukcija yra pirmoji ir kol kas vienintelė Lietuvoje, – sako įmonės vadovas. – Grakšti konstrukcija, kuri atitinka privalomuosius statybos reglamentus, darniai įsikomponuoja į aplinką, kurdama puikų estetinį tilto vaizdą. Mūsų žiniomis, analogų tokia konstrukcija neturi nė vienoje pasaulio šalyje.“

Plieninėms konstrukcijoms kelti pasitelkė galingą techniką

Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tilto paspyrinė konstrukcija, perdengianti 92 m ilgio tarpatramį, yra viena didžiausių pasaulyje. Kraštinių tarpatramių plieninių konstrukcijų skaičiuojamasis ilgis yra po 72,5 m; konstrukcijos plieninės dalies aukštis – po 5,75 m. Bendras plieninės konstrukcijos aukštis siekia po 6,35 m. Viena plieninė konstrukcija sveria apie 145 tonas.

Centrinio tarpatramio plieninės konstrukcijos skaičiuojamasis ilgis yra 92 m, konstrukcijos plieninės dalies aukštis – 8,5 m, o bendras plieninės konstrukcijos aukštis – 9,1 metro. Ši konstrukcija sveria apie 184 tonas. Bendras tilto plotis 6,71 m, einamosios dalies plotis 5 m, bendras visos tilto perdangos ilgis 240,5 m. Aukščiausias centrinio tarpatramio einamosios dalies taškas nuo vidutinio Nemuno upės vandens lygio nutolęs 37,6 metro. Plieninės perdangos konstrukcijos buvo gaminamos gamykloje, o į statybos aikštelę vežamos dalimis ir renkamos.

„Surinktas plienines konstrukcijas ant atramų teko kelti didelės keliamosios galios kranais, naudojant specialią technologiją. Šiam sudėtingam veiksmui atlikti pasikvietėme olandų kompaniją „Mammoet“, kuri vykdo itin sudėtingų konstrukcijų kėlimo darbus“, – pasakoja bendrovės „Alkesta“ generalinis direktorius R. Morkūnas.

Statybos aikštelėje vienu metu dirbo penki kranai. Pirmiausia 280 t keliamosios galios savaeigis vikšrinis ir automobilinis 750 t keliamosios galios kranai nuo žemės pakėlė centrinio tarpatramio konstrukciją. Pirmas kranas pamažu vežė vieną jos galą, o antras kranas kitą konstrukcijos galą perdavė kitame krante stovinčiam trečiajam 600 t keliamosios galios vikšriniam kranui.

Konstrukcijos perdavimas vyko Nemuno viduryje. Perstropavimo darbams atlikti buvo naudojami automobiliniai 220 ir 300 t keliamųjų galių kranai. Konstrukcija ant dviejų atramų buvo užkelta per tris valandas.

Kraštinės tilto konstrukcijos vienoje Nemuno pusėje buvo keliamos vienu kranu, o kitoje – kitu. Ant atramų, sumontavus plienines konstrukcijas, gelžbetoninis perdangų paklotas sumontuotas naudojant bokštinius kranus.

Zitos Stankevičienės nuotraukoje –  Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tiltas

„Pasirinktas nestandartinis, šiuolaikiškas statybos technologijos sprendimas leido ne tik efektyviai, bet ir saugiai atlikti plieninių konstrukcijų montavimo ant atramų darbus, – pasakojo bendrovės generalinis direktorius R. Morkūnas. – Sklandžiai suderintas penkių itin didelės keliamosios galios kranų bendras darbas yra unikalus Lietuvos tiltų statybos istorijoje.“

Panaudotos inovatyvios technologijos ir sprendimai

Plieninės perdangos konstrukcijos suprojektuotos kompiuterine programa „SolidWorks“, iš dalies taikant BIM technologiją. Tai suteikė galimybę detaliai suprojektuoti sudėtingus, nestandartinius mazgus, periodiškai rinkti visą konstrukciją ir atskirus jos segmentus bei mazgus, atlikti patikrą prieš gamybos procesą. Kadangi plieninių konstrukcijų projektavimo ir gamybos procesuose buvo naudojama ta pati programinė įranga, buvo optimizuotas informacijos srautas tarp projekto ir gamybos proceso, minimizuojant įrangos programavimo darbus konstrukcijų gamybos metu.

Statant tiltą, reikėjo didelis betono mišinių kiekio – įmonė suskaičiavo, kad tai buvo net 2 154 kub. metrai. Pagrindinėms tilto gelžbetoninėms konstrukcijoms, tai yra atramoms ir perdangos paklotui, betono mišinius gamino pati įmonė jai priklausančioje Kaniūkų asfaltbetonio bazėje, esančioje už 6 km nuo statybos objekto. Gamtinio žvyro ir smėlio mišiniai betono gamybai buvo kasami iš generaliniam objekto rangovui priklausančio Bogušiškių kaimo žvyro karjero, esančio už 15 km nuo Kaniūkų asfaltbetonio bazės. Kaip akcentuoja bendrovės „Alkesta“ generalinis direktorius R. Morkūnas, vietinių medžiagų panaudojimas, reikiamos statybinės medžiagos gaminimas bazėje, kuri yra vos už kelių kilometrų nuo objekto, yra svarbus dėmuo ekologiniu požiūriu, nes šių medžiagų transportavimui nedideliais atstumais pasitelkiama mažiau sunkiasvorio transporto, kuris, nors ir leistinomis normomis, vis tik teršia aplinką.

Dalies išlikusių senojo tilto ramtų ir tauro konstrukciniams fragmentams atkurti bei atramoms statyti panaudotos vietinės žaliavos ir vietiniai gamybiniai resursai.

„Alkesta“, kuri yra viena iš didžiausių kelių, geležinkelių tiesimo ir tiltų, viadukų statybos įmonių Lietuvoje, savo jėgomis atliko daugiau negu 80 proc. išskirtiniu tapusio tilto statybos darbų. Objekto darbų vertė siekia 8,06 mln. eurų. 

Reklama

Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

nebuvęs ant tilto
2017-01-20 20:08
sukurkit verslą ir pramogą, kad ir neturintis automobilio, galėtų pasiekti tiltą ar Dailidę, elektromobilį pėsčiųjų taku, ar miesto transportą sureguliuokit; tvarkaraščius normalius ir įskaitomus; stotelių pavadinimus, į buvusią slidžių trasą taip pat nebuvo susisiekimo, o jau apie aerodromo svajones...juk su I Alytum po 19 val nesusisieksi

Metų nominacijos

nuotrauka
2020-01-14 09:29
Įrengiant bendrovės „Lifosa“ Karbamidinio fosfato UP17-44 trąšų gamybos cechą, generalinis rangovas UAB „Montuotojas“ pagamino ir sumontavo apie 700 tonų metalinių konstrukcijų. Toks konstrukcijų kiekis buvo pagamintas ir sumontuotas per metus. Trumpas terminas tokios apimties darbams kėlė nemažai į...
nuotrauka
2020-01-09 13:19
„Įvertini savo įmonės patirtį ir žengi vieną žingsnį į priekį. Tiek, kiek įmonė turi realaus potencialo, – sako bendrovės „Požeminiai darbai“ generalinis direktorius Raimondas Baikštys, akcentuodamas, kad tik toks gerai apgalvotas ir įvertintas žingsnis skatina tobulėjimą ir duoda galimybę siekti na...
nuotrauka
2020-01-07 10:57
Bendra Lietuvos ir Čekijos bendrovė „Grinduva“ jau penkerius pastaruosius metus fiksuoja 1–4 proc. metinį augimą. Specializuotų grindų įrengimo srityje veikianti įmonė nuosaikų augimą pasirinko sąmoningai.
nuotrauka
2019-12-16 11:55
Kasmet pasitikdama didžiąsias metų šventes Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK) sukviečia verslo bendruomenę, visuomenės, politikos ir mokslo lyderius į kalėdinį LPK vakarą. Šiemet Pirklių klube gruodžio 12 d. vykusioje šventėje skambėjo palinkėjimai artėjančių švenčių bei naujųjų metų proga ir...
nuotrauka
2019-12-15 10:02
per iškilmes Varšuvos universitete Lenkijos ir Lietuvos bendradarbiavimo ir dialogo forumas pagerbė labiausiai dvišalių santykių vystymui nusipelniusius asmenis ir įmones. Verslo kategorijoje, kuriant teigiamus santykius tarp lietuvių ir lenkų verslo įmonių, apdovanota AB „Kauno tiltai“. Bendrovės v...
nuotrauka
2019-12-12 11:38
Ketvirtadienį, gruodžio 12 d., Pirklių klube 23-ąjį kartą įteikti Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) rengiamo kasmetinio konkurso „Lietuvos metų gaminys” apdovanojimai. Apdovanojimams buvo nominuotos 74 įmonės penkiolikoje vertinimo grupių iš 25-os šalies ūkio šakų. Lyderio pozicijas kaip ir...
nuotrauka
2019-12-12 10:57
Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK) šiemet Petro Vileišio vardo nominaciją ir premiją skyrė KTU doktorantui Mantui Lukauskui. Premija apdovanotas jaunasis mokslininkas atlieka tyrimus, siekiant pritaikyti dirbtinį intelektą (DI) vertinant užsienio investicijas veikiančius veiksnius, kuria meto...
nuotrauka
2019-12-09 15:45
Rudenį Minske organizuoto architektūros festivalio metu vykusioje Minsko tarptautinėje jaunųjų architektų bienalėje „LEONARDO 2019“ tarp 150 projektų iš 18 šalių net 3 apdovanojimus pelnė Vilniaus architektūros studijos architektų pateikti projektai.
nuotrauka
2019-12-04 15:00
Kauno miesto mokslo premija šiemet skirta KTU profesoriui, Lietuvos mokslo akademijos (LMA) nariui Jurgiui Kazimierui Staniškiui. Pasak profesoriaus, vienas reikšmingiausių jo mokslinės veiklos etapų prasidėjo visai neseniai – jis laimėjo Jungtinių Tautų Organizacijos (JTO) konkursą ir tapo šios org...
nuotrauka
2019-11-29 13:46
Sostinėje ketvirtadienio vakarą tryliktą kartą apdovanoti geriausi nekilnojamojo turto projektai Lietuvoje. Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos konkurse „Už darnią plėtrą“ geriausio biuro, gyvenamojo ir visuomeninio projekto statulėles pasidalino Vilnius, Kaunas ir Klaipėda.
nuotrauka
2019-11-29 10:44
Vakar Prezidentūroje, kur vyko XIII Lietuvos urbanistinis forumas, įteikti šiemetiniai Aplinkos ministerijos apdovanojimai už geriausius urbanistikos ir architektūros kūrinius.
nuotrauka
2019-11-27 11:42
Danielius Makulavičius, bendrovės „Milsa“ įkūrėjas, sako, kad 1995–2003 m. įsigyti „Granito“, „Granitinės skaldos“ ir „Klovainių skaldos“ kontrolinius akcijų paketus buvo logiškas sprendimas. Įmones siejo ir panaši veikla – granito ir dolomito skaldos gamyba, ir tie patys klientai. Danieliaus Makula...
nuotrauka
2019-11-05 10:16
Dienraščio „Verslo žinios“ jau devintus metus rengiamuose Verslo lyderių apdovanojimuose Jaunojo Metų CEO titulą pelnė Kauno technologijos universiteto (KTU) alumnas Mantas Makulavičius, granito ir dolomito skalda prekiaujančios UAB „Milsa“ vadovas. Jo įsitikinimu, dabar yra Lietuvos aukso amžius, k...
nuotrauka
2019-10-12 09:37
Minint Vietos savivaldos dieną sostinėje „Auksinės krivūlės“ apdovanojimais už ryškiausias iniciatyvas ir darbus pagerbtos Lietuvos savivaldybės.
nuotrauka
2019-10-07 09:55
Šeštadienį baigėsi tris dienas trukusi kasmetinė paroda „Baldai Interjeras Dizainas 2019“. Vienas iš svarbiausių parodos renginių – Dizaino apdovanojimai. Šiemet tarptautinė žiuri pirmąją vietą skyrė originalios formos ir kelių atspalvių stalui „Lauro lapas“, kurį sukūrė studijos „KiTAIP“ dizainerė ...
nuotrauka
2019-10-04 08:07
Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Žemės ūkio akademijoje rugsėjo 26–28 dienomis vyko inovacijų paroda „Inno panorama 2019“, pristatanti įvairias inovacijas ir naujoves. Renginyje dalyvavo daugiau nei 300 dalyvių, kurie pristatė naujausius išradimus. Pastarieji palengvins darbą ne tik stambiesiems ...
nuotrauka
2019-09-09 09:20,      papildyta 2019-09-09 10:20, pildoma nuotraukomis
Rugsėjo 7 d. Klaipėdoje įvyko jau 20-oji Lietuvos statybininkų asociacijos organizuojama Statybininkų dienos šventė, pritraukusi beveik 400 dalyvių iš visos Lietuvos.
nuotrauka
2019-06-28 11:18
Jau 11-ą kartą apdovanoti geriausi Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų investicijų Lietuvoje projektų nugalėtojai. Konkurso „Europos burės“ apdovanojimų metu įvertinti 5-ių nominacijų laimėtojai – statulėlės atiteko Lietuvos šeimų, auginančių kurčius ir neprigirdinčius vaikus, bendrijai „Pagava...
nuotrauka
2019-06-11 10:39
Kauno augančio verslo apdovanojimuose (K.A.V.A.) pirmą kartą apdovanotas geriausias Kauno NT plėtotojas. Nugalėtojais tapo „YIT Lietuva“ už drąsą apleistą Neries pakrantę paversti nauju, moderniu miesto centru su patogiai miestiečių laisvalaikiui pritaikyta krantine.
nuotrauka
2019-06-06 14:28
Rytoj, birželio 7-ąją, kai iki pasaulinės parodos „EXPO 2020“ atidarymo liks lygiai 500 dienų, Nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos konferencijų salėje (Gedimino pr. 51, V a.) 11 val. bus pristatytas Lietuvos paviljono Dubajuje projekto konkursą laimėjęs pasiūlymas.

Statybunaujienos.lt » Metų nominacijos