2018 sausio 18 d. ketvirtadienis, 22:05
Reklama  |  El. paštas  |  facebook  google plus  twitter  linkendin

Elektromobiliai programuoja pokyčius įkrovimo stotelių gamintojams ir nekilnojamojo turto plėtotojams

2017-05-17 08:00
Draugiškas aplinkai gyvenimo būdas, noras gyventi moderniai, bet be žalos aplinkai – vis labiau įsigali ir Lietuvoje. Žmonėms jau nebe tas pats, iš ko mūrijamos jų būsto sienos, iš ko gaminama jiems tiekiama šiluma. Dėl tos pačios priežasties gatvėse daugėja dviratininkų ir švarią energiją naudojančių elektromobilių.
nuotrauka
Bendrovės „Elinta“ nuotr.


Minimos įmonės
Elinta, UAB
Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacija, LNTPA,
ESO, AB

VĮ „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje balandžio pradžioje buvo 433 elektromobiliai. 2015 m. pabaigoje – 164, o 2014 m., kuomet elektromobiliai pamažu ėmė populiarėti, – registre buvo tik 67 elektromobiliai. Pokytis akivaizdus.

Hibridų tendencijos kitokios. Balandžio pradžioje Kelių transporto priemonių registre buvo 6373 hibridiniai automobiliai. „Regitros“ duomenimis, praėjusių metų pabaigoje hibridų buvo 5733, o 2015 m. pabaigoje – 3955 automobiliai, kurių alternatyvus galios šaltinis – elektra. Atitinkamai 2014 m. registre buvo 2965 skirtingais degalais varomos mašinos.

Tendencijos rodo švarios energijos automobilių skaičiaus Lietuvoje augimą, o Susisiekimo ministerija šiemet turi baigti 10 didelės galios viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimą valstybinės reikšmės keliuose ir planuoja paskelbti konkursą 14 didelės galios viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų įrengti.

Lietuvos gamintojai orientuojasi į technologinius pokyčius

Lietuva planuojama plėtoti elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą, įrengiant dar 14 didelės galios viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų valstybinės reikšmės keliuose. Tokios stotelės vis populiarėja priemiesčiuose, prie magistralinių kelių, kur reikia greitai įkrauti elektromobilį.

Tačiau didelės galios stotelių nebus prie pastatų, daugiabučių namų, biurų, daugiabučių gyvenamųjų namų, – čia savo vietą randa vidutinio greitumo stotelės.

Elektromobilių įkrovimo stotelių gamintoja bendrovė „Elinta“ kuria, gamina ir parduoda vidutinės galios standartizuotas įkrovimo stoteles elektromobiliams. Stotelės gaminamos pagal Europoje patvirtintus standartus ir tinka visų modelių elektromobiliams bei įkraunamiems hibridams. Šių stotelių galingumas – nuo 3,7 iki 22 kilovatų, jos vienfazės ir trifazės. Tokiose stotelėse elektromobilį galima įkrauti 4 kartus greičiau negu, pavyzdžiui, iš standartinio elektros lizdo. Įkrovimas vidutinio greičio stotelėse trunka apie 2,5–4 valandas.

Prie „Elintos“ stotelių gali jungtis įvairių modelių elektromobiliai

Elintos“ stotelės gali būti gaminamos su integruota komunikacijos sistema: internetu, 3G GSM ir belaidžiu ryšiu. Taigi šias stoteles galima valdyti internetu: pradėti ir nutraukti įkrovimą, teikti vartotojų administravimo paslaugas. Tokios priemonės aktualios kuriant automobilių įkrovimo parkus, kai numatoma įrengti, pvz., 10 ar daugiau įkrovimo vietų. Parko administravimas tampa paprastas, nes leidžia stebėti situaciją nuotoliniu būdu ir gauti informaciją apie tai, kiek sunaudojama energijos, kas, kada ir kiek laiko kraunasi.

„Europoje sutinkami dviejų tipų elektromobiliai, naudojantys dviejų tipų jungtis: Type1 yra skirta amerikietiškiems ir japoniškiems elektromobiliams, o Type2 – Europos rinkos gamintojų elektromobiliams, – sako „Elinta Charge“ inžinierius Paulius Butkevičius. – Jungtys skiriasi ne tik išoriškai, bet ir pagal savo specifikaciją: Type1 gali atiduoti maksimalią galią iki 7,4 kilovatų, o Type2 – iki 22 kilovatų.“

Daugelis viešųjų stotelių yra arba su lizdais, arba su stacionariais kabeliais, tad prie tokių stotelių elektromobilių vairuotojams gali kilti problemų, ypač, turint amerikietišką, japonišką elektromobilį. „Elinta“ gamina stoteles su elektros lizdais, prie kurių vairuotojai pasijungia su savo kabeliais, kurių vienas galas standartizuotas, taigi tinka stotelei, o kitas galas skirtas Type1 arba Type2 elektromobilių jungtims. Tad nėra jokio ribojimo dėl elektromobilio tipo.

Patirtis moko: būtina planuoti bent kelis žingsnius į priekį

Technologijos labai greitai keičiasi. „Elinta Charge“ inžinierius P. Butkevičius sako, kad elektromobilių baterijų talpos didėja taip, kad netrukus užteks jas pakrauti per naktį, kad būtų galima važinėti visą dieną, nuvažiuojant ir 400, ir 500 kilometrų, tad atkrenta rūpestis dieną dairytis stotelės.

„Ar tai tik ateities dalykas? Pas mus buvo atvažiavęs klientas su „Tesla“ elektromobiliu ir pasakojo, kad elektromobilį įkrauna per naktį ir nuvažiuoja juo iš Kauno į Varšuvą – kelionės metu papildomai krautis nestoja“, – dalijasi „Elinta Charge“ inžinierius P. Butkevičius.

„Elinta CityCharge“ įkrovimo stotelės įrengtos prie SEB banko administracinio pastato Vilniuje, pagrindinėse LESTO (dabar – ESO) būstinėse, „Park Inn“ viešbučiuose. Bendrovė „Kauno tiltai“ lietuviškas „Elintos“ įkrovimo stoteles integruoja į naujai statomus pastatus bei parkavimo aikšteles.

„Atsiranda poreikis įrengti stotelių ir daugiabučių namų gyventojams. Vienas tokių pavyzdžių – „Wow City“ gyvenamųjų namų kvartale suprojektuotos keturios greitojo elektromobilių įkrovimo stotelės bei 12 individualių įkrovos vietų, – pasakoja P. Butkevičius. – Vienas klientas kreipėsi prašydamas naujai pastatyto namo požeminėje aikštelėje įrengti stotelę jo elektromobiliui. Tokia galimybe pradėjo domėtis ir kiti gyventojai. Tačiau pasirodė, kad elektros galios užtenka tik vienai stotelei. Taigi jau dabar aišku, kad projektuojant elektros infrastruktūrą, reikia žvelgti kelis žingsnius į priekį.“

Įkrovos stotelės teikia pridėtinę vertę ir nekilnojamajam turtui

„Elinta“ kone kasdien sulaukia prašymų parduoti stotelių, skirtų elektromobiliams įkrauti.

„Ką tik skambino iš vienos valstybinės įmonės. Jie įsigijo du elektromobilius – reikia įkrovimo stotelės. Prieš juos skambino viena verslo įmonė, kuri taip pat įsigijo elektromobilių. Ir tokių skambučių daugėja kasdien – žmonės domisi stotelėmis, jų aptarnavimu arba tiesiog konsultuojasi“, – dalijasi mintimis D. Janulevičius.

Didžiausią „Elintos“ klientų dalį sudaro nekilnojamojo turto plėtotojai. Kaip sakė Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) direktorius Mindaugas Statulevičius, prie nekilnojamojo turto objekto įrengti elektromobilio įkrovimo stotelę tampa standartu. Aplinkos ministerija taip pat rekomenduoja įrengti vietų įkrauti elektromobiliams – tiek prie gyvenamųjų, tiek prie viešųjų pastatų. NT vystytojai juos įrengia ir patys, nes tai projektui teikia konkurencinį pranašumą.

„Kita vertus, populiarėja ir dalijimosi elektromobiliais paslaugos“, – pastebi M. Statulevičius dar vieną tendenciją, kuri skatina stotelių įrengimą. LNTPA inicijuoja automobilių stovėjimo vietų pokyčius, siūlydama savivaldybėms daugiau investuoti į dviračių takus ir trumpalaikės nuomos automobilių bei elektromobilių plėtrą.

Spartėjant elektromobilių plėtrai, poreikis įsirengti įkrovimo stoteles prie visų pastatų taps akivaizdus. „Elinta Charge“ vidutinės galios dvigubo įkrovimo stotelės turi du lizdus, tad atsiradus poreikiui, reikėtų šalia statyti bent kelias stoteles. Kol kas privatūs vartotojai rengiasi kiekvienas savo stoteles prie namų. „Elinta Charge“ inžinierius P. Butkevičius sako, kad visus tenkinantis sprendimas būtų statyti elektromobilių įkrovimo parką, o kiekvienas buto gyventojas gautų specialią kortelę naudotis stotelėmis. Administravimas yra paprastas dėl integruotų komunikacinių priemonių, kuriomis pranešama apie įkrovimo pabaigą. Tuo pat metu sistema leistų matyti, kiek yra laisvų prisijungimo vietų.

„Mūsų gaminamos įkrovimo stotelės „Elinta CityCharge“ yra lietuviškas produktas, gaminamas Lietuvoje, todėl visada atsižvelgiame į klientų poreikius, pritaikome tinkamus sprendimus bei galime pasiūlyti lanksčias kainas“, – sako D. Janulevičius.

Ateitis kuriama šiandien

Prieš keturis dešimtmečius skaičiavimo mašinoms reikėjo didžiulių pastatų, dabar kompiuteriai ir skaičiuoklės telpa į moters rankinę. Išmanūs telefonai beviltiškai „pasensta“ per naktį, o po metų kompiuteris jau yra „senas“. Tokie spartūs pokyčiai liudija, kad elektromobilių baterijų gamybos proveržio ilgai laukti nereikės.

Susisiekimo ministerijos tinklalapyje galima rasti vieną iš įdomesnių futuristinių idėjų – įdiegti bevielio krovimo modulius keliuose, vienoje iš eismo juostų. Elektromobilio baterija krautųsi tiesiog važiuojant šia juosta. Tam reikėtų bevielio elektros energijos perdavimo siųstuvo, kuris sudarytų sąlygas ramiai važiuoti dideliais atstumais. Energija į tokius modulius galėtų būti tiekiama iš netoliese pastatytų saulės ir vėjo jėgainių. Gaminama energija būtų kaupiama baterijose ir paduodama tuomet, kai jos reikia.

„Tai visiškai įmanoma. Mano magistrinis darbas buvo – belaidis elektromobilių įkrovimas, ir aš galiu moksliškai įrodyti, kad tai yra įmanoma, kad tai – ne tokia ir tolima ateitis, kaip gali pasirodyti šiandien“, – sako „Elinta Charge“ skyriaus vadovas D. Janulevičius, tarstelėdamas, kad ateis laikas, kai ir namuose įkrauti automobilį nebereikės jokių laidų. Palikus automobilį stovėjimo vietoje, automatiškai įsijungs ir įkrovus išsijungs įkrovimo sistema. Toks pat sprendimas, sako D. Janulevičius, gali būti pritaikomas ir kelio juostose.

Bendrovės „Elinta“ nuotr.

Reklama 

Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.


Darni plėtra. Ekologija

nuotrauka
2018-01-08 14:16
Ką daryti, jeigu namas pastatytas iš medinių geležinkelio pabėgių? Ar tai kenkia namo gyventojų sveikatai? – klausia portalo Statybunaujienos.lt skaitytoja.
nuotrauka
2018-01-04 06:01
Ar žinote, kad nupuošta eglutė gali virsti jūsų namų šiluma? Viskas ko reikia – per šventes jus džiuginusias žaliaskares palikti specialiai tam skirtose vietose. Nupuošti medžiai įvairiuose Lietuvos miestuose ir miesteliuose šiemet bus renkami 5 – 15 dienomis.
nuotrauka
2018-01-02 13:56
Nors Aplinkos ministerija šiomis dienomis pranešė, kad atliekų apskaitos informacinė sistema įsigalios be pereinamojo laikotarpio, aiškėja, kad bus rastas kompromisas – iki 2018 m. birželio 30 d. faktinė atliekų srautų kontrolė turėtų būti vykdoma pagal senąją tvarką.
nuotrauka
2017-12-28 09:40
Dešimt naujų elektromobilių įkrovimo prieigų, įrengtų kelių A1 Vilnius – Kaunas – Klaipėda ir A2 Vilnius – Panevėžys poilsio aikštelėse, jau veikia. Vairuotojai nemokamai gali jose įsikrauti elektromobilius bei iš tinklo įkraunamus hibridinius automobilius.
nuotrauka
2017-12-22 09:31
Ketvirtadienį (gruodžio 21 d.) jau buvo gautos 59 paraiškos, pagal kurias įmonės atsinaujinančių energijos išteklių diegimui pramonėje prašo gauti 14,32 mln. eurų finansavimą.
nuotrauka
2017-12-21 05:50
Klaipėdos viešojo transporto parką atnaujins 17 ekologiškų autobusų, kuriuos įsigyti leis skiriamos Europos Sąjungos fondų investicijos. Susisiekimo ministro Roko Masiulio įsakymu uostamiesčio savivaldybei šiam tikslui skirta 4,26 mln. eurų ES sanglaudos fondo lėšų, dar 0,75 mln. eurų skirs pati sav...
nuotrauka
2017-12-18 10:27
Didėjanti oro temperatūra, kintantis kritulių pobūdis, tirpstantys ledynai ir sniegas, visame pasaulyje kylantis vidutinis jūros lygis. Šie ir panašūs reiškiniai jau seniai neleidžia abejoti su klimato kaita susijusių problemų aktualumu. Ženkliai padažnėję lietūs ir jau pamirštos baltos žiemos – tai...
nuotrauka
2017-12-13 10:47
Vandeniu nuplauti nešvarumai nuo mūsų rankų, drabužių, indų, grindų, sienų, plytelių, kartu su plovikliais, tirpikliais, skalbimo miteliais, šveitikliais ir kita buitine chemija keliauja tiesiai į nuotekų tvarkymo sistemą. Vėliau šis vanduo atsiduria mūsų upėse. Tiesa, prieš tai jis dar išvalomas nu...
nuotrauka
2017-12-12 09:38
Ūkio ministerija kviečia labai mažas, mažas ir vidutines įmones (MVĮ) teikti paraiškas pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos (ES) fondų investicijų veiksmų programos priemonę „Eco konsultantas LT“. Šiuo pirmuoju kvietimu planuojama paskirstyti iki 1,448 mln. eurų ES investicijų.
nuotrauka
2017-12-01 15:32
Artėjant žiemos šventėms ne tik Lietuvos miestai ima rungtyniauti puošdami gatves, aikštes ir parkus Kalėdų dekoracijomis. Štai 2017-ųjų Kalėdų sezonui Londono Oksfordo gatvę papuošė 750 tūkstančių LED lempučių. Daugelyje Didžiosios Britanijos miestų Kalėdų šviesų įžiebimo šventė vyksta dar lapkriči...
nuotrauka
2017-11-30 09:29
Aplinkos ministerijos baigiama diegti Vieninga gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinė sistema (GPAIS) pradės veikti 2018 m. sausio 1 d. ir bus privaloma visam verslui – gamintojams ir importuotojams, jų organizacijoms, atliekų tvarkytojams, darytojams ir kitiems atliekų sektoriaus dalyvi...
nuotrauka
2017-11-30 09:16
Vykdant Šilutės autobusų parko kuro kolonėlės tvarkymo darbus, spėjama, naftos produktais užterštas gruntas išgabentas į netoliese esančią teritoriją ir joje paskleistas. Apie galimą ekologinį incidentą informuoja Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamentas (RAAD). Aplinkos ministerija skelbia...
nuotrauka
2017-11-28 10:45
Nuo kitų metų pavasario keičiasi automobilių išregistravimo tvarka – transporto priemonės jau nebus automatiškai išregistruojamos, jei jų dokumentai nebus tvarkingi. Eksploatuoti netinkamas automobilis bus išregistruojamas tik pateikus tokios transporto priemonės sunaikinimo pažymėjimą.
nuotrauka
2017-11-27 07:00
Paryžiuje vykusiame Švaraus oro forume Europos aplinkos agentūra pristatė interaktyvų Europos oro kokybės indekso žemėlapį. Jame kiekvienas europietis, taip pat ir įvairių Lietuvos miestų ir miestelių gyventojas galės pasitikrinti savo vietovės oro būklę realiu laiku.
nuotrauka
2017-11-24 13:36
Šiandien, lapkričio 24-ąją, žmonės visame pasaulyje kviečiami nieko nepirkti ir taip pažymėti Nieko nepirkimo dieną. Prie šios iniciatyvos skatina jungtis ir Aplinkos ministerija. Ji atkreipia gyventojų dėmesį, kad įsibėgėjantis kalėdinis dovanų pirkimo vajus atsisuka prieš juos pačius.
nuotrauka
2017-11-24 12:22
Vėjo jėgainės pagamina jau daugiau kaip 40 proc. Danijoje sunaudojamos elektros energijos. Per artimiausius metus ambicingų planų turinti šalis šią dalį ketina dar labiau padidinti. Lietuvoje viešėjęs Peter Jorgensen, Danijos perdavimo sistemos operatoriaus „Energinet“ viceprezidentas, daug prisidėj...
nuotrauka
2017-11-23 15:03
Kas trejus metus Tarptautinės ekologinio žemės ūkio judėjimo federacijos (IFOAM Organics International) organizuojamas Pasaulinis ekologijos kongresas – svarbiausias ekologijos bendruomenės renginys, kurio metu diskutuojama apie ekologinio žemės ūkio aktualijas, perspektyvas, inovacijas, dalijamasi ...
nuotrauka
2017-11-23 09:43
Vilniaus miesto vadovybė su tarptautinės UNESCO/ICOMOS misijos Vilniuje ekspertais Paul Drury ir Burcu Ozdemir aptarė reikšmingas darniam miesto vystymuisi teritorijas. Ekspertai supažindinti su Vilniaus kultūros paveldo apsaugos politika, teikiama išskirtine svarba viešajam interesui.
nuotrauka
2017-11-20 07:06
Lietuvos Seimo Aplinkos apsaugos komitetas kartu su Lietuvos savivaldybių asociacija ir Prancūzijos ambasada Lietuvoje lapkričio 10 d. surengė seminarą „Klimato kaitos priemonių įgyvendinimas savivaldybėse“. Seminaro tikslas buvo aptarti Lietuvos ir Prancūzijos savivaldybių bendradarbiavimo galimybe...
nuotrauka
2017-11-17 01:13
Lietuvos žaliųjų pastatų tarybos metinėje konferencijoje paskelbti žalieji Lietuvos pastatai, pirmą kartą organizuojamo konkurso „Žalieji pastatai 2017“ nugalėtojai. Šiemet žaliausiu verslo centru tarp konkurse dalyvavusių projektų pripažintas UAB „YIT Kausta“ plėtotas „Duetto“ verslo centras. Žalia...

Statybunaujienos.lt » Darni plėtra. Ekologija

nuotrauka

TERIVA LIGHT – perdanga A+ ir A++ klasės namams

Nuo 2018 m. Lietuvoje galima statyti tik A+ klasės energinius reikalavimus atitinkančius gyvenamuosius namus. Statybinių medžiagų gamintojai pritaiko savo produktus naujiems poreikiams bei r...
nuotrauka

UAB DASFA ir Ko siūlo itin kokybišką ir ilgaamžę stogų ir fasadų medžiagą – akmens skalūną

Mes oficialiai atstovaujame vokiečių gamintojui „Theis-Boeger“ GmbH, pristatome medžiagas tiesiai iš gamyklos Vokietijoje.