2017 lapkričio 18 d. šeštadienis, 10:18
Reklama  |  El. paštas  |  facebook  google plus  twitter  linkendin

Elektromobiliai programuoja pokyčius įkrovimo stotelių gamintojams ir nekilnojamojo turto plėtotojams

2017-05-17 08:00
Draugiškas aplinkai gyvenimo būdas, noras gyventi moderniai, bet be žalos aplinkai – vis labiau įsigali ir Lietuvoje. Žmonėms jau nebe tas pats, iš ko mūrijamos jų būsto sienos, iš ko gaminama jiems tiekiama šiluma. Dėl tos pačios priežasties gatvėse daugėja dviratininkų ir švarią energiją naudojančių elektromobilių.
nuotrauka
Bendrovės „Elinta“ nuotr.


Minimos įmonės
Elinta, UAB
Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacija, LNTPA,
ESO, AB

VĮ „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje balandžio pradžioje buvo 433 elektromobiliai. 2015 m. pabaigoje – 164, o 2014 m., kuomet elektromobiliai pamažu ėmė populiarėti, – registre buvo tik 67 elektromobiliai. Pokytis akivaizdus.

Hibridų tendencijos kitokios. Balandžio pradžioje Kelių transporto priemonių registre buvo 6373 hibridiniai automobiliai. „Regitros“ duomenimis, praėjusių metų pabaigoje hibridų buvo 5733, o 2015 m. pabaigoje – 3955 automobiliai, kurių alternatyvus galios šaltinis – elektra. Atitinkamai 2014 m. registre buvo 2965 skirtingais degalais varomos mašinos.

Tendencijos rodo švarios energijos automobilių skaičiaus Lietuvoje augimą, o Susisiekimo ministerija šiemet turi baigti 10 didelės galios viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimą valstybinės reikšmės keliuose ir planuoja paskelbti konkursą 14 didelės galios viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų įrengti.

Lietuvos gamintojai orientuojasi į technologinius pokyčius

Lietuva planuojama plėtoti elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą, įrengiant dar 14 didelės galios viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų valstybinės reikšmės keliuose. Tokios stotelės vis populiarėja priemiesčiuose, prie magistralinių kelių, kur reikia greitai įkrauti elektromobilį.

Tačiau didelės galios stotelių nebus prie pastatų, daugiabučių namų, biurų, daugiabučių gyvenamųjų namų, – čia savo vietą randa vidutinio greitumo stotelės.

Elektromobilių įkrovimo stotelių gamintoja bendrovė „Elinta“ kuria, gamina ir parduoda vidutinės galios standartizuotas įkrovimo stoteles elektromobiliams. Stotelės gaminamos pagal Europoje patvirtintus standartus ir tinka visų modelių elektromobiliams bei įkraunamiems hibridams. Šių stotelių galingumas – nuo 3,7 iki 22 kilovatų, jos vienfazės ir trifazės. Tokiose stotelėse elektromobilį galima įkrauti 4 kartus greičiau negu, pavyzdžiui, iš standartinio elektros lizdo. Įkrovimas vidutinio greičio stotelėse trunka apie 2,5–4 valandas.

Prie „Elintos“ stotelių gali jungtis įvairių modelių elektromobiliai

Elintos“ stotelės gali būti gaminamos su integruota komunikacijos sistema: internetu, 3G GSM ir belaidžiu ryšiu. Taigi šias stoteles galima valdyti internetu: pradėti ir nutraukti įkrovimą, teikti vartotojų administravimo paslaugas. Tokios priemonės aktualios kuriant automobilių įkrovimo parkus, kai numatoma įrengti, pvz., 10 ar daugiau įkrovimo vietų. Parko administravimas tampa paprastas, nes leidžia stebėti situaciją nuotoliniu būdu ir gauti informaciją apie tai, kiek sunaudojama energijos, kas, kada ir kiek laiko kraunasi.

„Europoje sutinkami dviejų tipų elektromobiliai, naudojantys dviejų tipų jungtis: Type1 yra skirta amerikietiškiems ir japoniškiems elektromobiliams, o Type2 – Europos rinkos gamintojų elektromobiliams, – sako „Elinta Charge“ inžinierius Paulius Butkevičius. – Jungtys skiriasi ne tik išoriškai, bet ir pagal savo specifikaciją: Type1 gali atiduoti maksimalią galią iki 7,4 kilovatų, o Type2 – iki 22 kilovatų.“

Daugelis viešųjų stotelių yra arba su lizdais, arba su stacionariais kabeliais, tad prie tokių stotelių elektromobilių vairuotojams gali kilti problemų, ypač, turint amerikietišką, japonišką elektromobilį. „Elinta“ gamina stoteles su elektros lizdais, prie kurių vairuotojai pasijungia su savo kabeliais, kurių vienas galas standartizuotas, taigi tinka stotelei, o kitas galas skirtas Type1 arba Type2 elektromobilių jungtims. Tad nėra jokio ribojimo dėl elektromobilio tipo.

Patirtis moko: būtina planuoti bent kelis žingsnius į priekį

Technologijos labai greitai keičiasi. „Elinta Charge“ inžinierius P. Butkevičius sako, kad elektromobilių baterijų talpos didėja taip, kad netrukus užteks jas pakrauti per naktį, kad būtų galima važinėti visą dieną, nuvažiuojant ir 400, ir 500 kilometrų, tad atkrenta rūpestis dieną dairytis stotelės.

„Ar tai tik ateities dalykas? Pas mus buvo atvažiavęs klientas su „Tesla“ elektromobiliu ir pasakojo, kad elektromobilį įkrauna per naktį ir nuvažiuoja juo iš Kauno į Varšuvą – kelionės metu papildomai krautis nestoja“, – dalijasi „Elinta Charge“ inžinierius P. Butkevičius.

„Elinta CityCharge“ įkrovimo stotelės įrengtos prie SEB banko administracinio pastato Vilniuje, pagrindinėse LESTO (dabar – ESO) būstinėse, „Park Inn“ viešbučiuose. Bendrovė „Kauno tiltai“ lietuviškas „Elintos“ įkrovimo stoteles integruoja į naujai statomus pastatus bei parkavimo aikšteles.

„Atsiranda poreikis įrengti stotelių ir daugiabučių namų gyventojams. Vienas tokių pavyzdžių – „Wow City“ gyvenamųjų namų kvartale suprojektuotos keturios greitojo elektromobilių įkrovimo stotelės bei 12 individualių įkrovos vietų, – pasakoja P. Butkevičius. – Vienas klientas kreipėsi prašydamas naujai pastatyto namo požeminėje aikštelėje įrengti stotelę jo elektromobiliui. Tokia galimybe pradėjo domėtis ir kiti gyventojai. Tačiau pasirodė, kad elektros galios užtenka tik vienai stotelei. Taigi jau dabar aišku, kad projektuojant elektros infrastruktūrą, reikia žvelgti kelis žingsnius į priekį.“

Įkrovos stotelės teikia pridėtinę vertę ir nekilnojamajam turtui

„Elinta“ kone kasdien sulaukia prašymų parduoti stotelių, skirtų elektromobiliams įkrauti.

„Ką tik skambino iš vienos valstybinės įmonės. Jie įsigijo du elektromobilius – reikia įkrovimo stotelės. Prieš juos skambino viena verslo įmonė, kuri taip pat įsigijo elektromobilių. Ir tokių skambučių daugėja kasdien – žmonės domisi stotelėmis, jų aptarnavimu arba tiesiog konsultuojasi“, – dalijasi mintimis D. Janulevičius.

Didžiausią „Elintos“ klientų dalį sudaro nekilnojamojo turto plėtotojai. Kaip sakė Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) direktorius Mindaugas Statulevičius, prie nekilnojamojo turto objekto įrengti elektromobilio įkrovimo stotelę tampa standartu. Aplinkos ministerija taip pat rekomenduoja įrengti vietų įkrauti elektromobiliams – tiek prie gyvenamųjų, tiek prie viešųjų pastatų. NT vystytojai juos įrengia ir patys, nes tai projektui teikia konkurencinį pranašumą.

„Kita vertus, populiarėja ir dalijimosi elektromobiliais paslaugos“, – pastebi M. Statulevičius dar vieną tendenciją, kuri skatina stotelių įrengimą. LNTPA inicijuoja automobilių stovėjimo vietų pokyčius, siūlydama savivaldybėms daugiau investuoti į dviračių takus ir trumpalaikės nuomos automobilių bei elektromobilių plėtrą.

Spartėjant elektromobilių plėtrai, poreikis įsirengti įkrovimo stoteles prie visų pastatų taps akivaizdus. „Elinta Charge“ vidutinės galios dvigubo įkrovimo stotelės turi du lizdus, tad atsiradus poreikiui, reikėtų šalia statyti bent kelias stoteles. Kol kas privatūs vartotojai rengiasi kiekvienas savo stoteles prie namų. „Elinta Charge“ inžinierius P. Butkevičius sako, kad visus tenkinantis sprendimas būtų statyti elektromobilių įkrovimo parką, o kiekvienas buto gyventojas gautų specialią kortelę naudotis stotelėmis. Administravimas yra paprastas dėl integruotų komunikacinių priemonių, kuriomis pranešama apie įkrovimo pabaigą. Tuo pat metu sistema leistų matyti, kiek yra laisvų prisijungimo vietų.

„Mūsų gaminamos įkrovimo stotelės „Elinta CityCharge“ yra lietuviškas produktas, gaminamas Lietuvoje, todėl visada atsižvelgiame į klientų poreikius, pritaikome tinkamus sprendimus bei galime pasiūlyti lanksčias kainas“, – sako D. Janulevičius.

Ateitis kuriama šiandien

Prieš keturis dešimtmečius skaičiavimo mašinoms reikėjo didžiulių pastatų, dabar kompiuteriai ir skaičiuoklės telpa į moters rankinę. Išmanūs telefonai beviltiškai „pasensta“ per naktį, o po metų kompiuteris jau yra „senas“. Tokie spartūs pokyčiai liudija, kad elektromobilių baterijų gamybos proveržio ilgai laukti nereikės.

Susisiekimo ministerijos tinklalapyje galima rasti vieną iš įdomesnių futuristinių idėjų – įdiegti bevielio krovimo modulius keliuose, vienoje iš eismo juostų. Elektromobilio baterija krautųsi tiesiog važiuojant šia juosta. Tam reikėtų bevielio elektros energijos perdavimo siųstuvo, kuris sudarytų sąlygas ramiai važiuoti dideliais atstumais. Energija į tokius modulius galėtų būti tiekiama iš netoliese pastatytų saulės ir vėjo jėgainių. Gaminama energija būtų kaupiama baterijose ir paduodama tuomet, kai jos reikia.

„Tai visiškai įmanoma. Mano magistrinis darbas buvo – belaidis elektromobilių įkrovimas, ir aš galiu moksliškai įrodyti, kad tai yra įmanoma, kad tai – ne tokia ir tolima ateitis, kaip gali pasirodyti šiandien“, – sako „Elinta Charge“ skyriaus vadovas D. Janulevičius, tarstelėdamas, kad ateis laikas, kai ir namuose įkrauti automobilį nebereikės jokių laidų. Palikus automobilį stovėjimo vietoje, automatiškai įsijungs ir įkrovus išsijungs įkrovimo sistema. Toks pat sprendimas, sako D. Janulevičius, gali būti pritaikomas ir kelio juostose.

Bendrovės „Elinta“ nuotr.

Reklama 

Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.


Darni plėtra. Ekologija

nuotrauka
2017-11-17 01:13
Lietuvos žaliųjų pastatų tarybos metinėje konferencijoje paskelbti žalieji Lietuvos pastatai, pirmą kartą organizuojamo konkurso „Žalieji pastatai 2017“ nugalėtojai. Šiemet žaliausiu verslo centru tarp konkurse dalyvavusių projektų pripažintas UAB „YIT Kausta“ plėtotas „Duetto“ verslo centras. Žalia...
nuotrauka
2017-11-13 15:07
Popierius, stiklo ar alaus skardinės nėra tos atliekos, po kurių perdirbimo daugiausia gautų medžiagų panaudojama naujų gaminių gamyboje. Labiausiai perdirbama atlieka pasaulyje yra automobiliams skirti akumuliatoriai – jų perdirbimo rodiklis siekia beveik 100 procentų. Kokia situacija yra Lietuvoje...
nuotrauka
2017-11-10 08:36
Kauno apygardos teismas, išnagrinėjęs Marijampolės atliekų tvarkymo centro (MAATC) ir atliekų rūšiavimo fabriko operatoriaus „Neg Recycling“ ginčą priėmė sprendimą uždrausti MAATC vienašališkai nutraukti sutartį su įmone.
nuotrauka
2017-11-09 12:24
Vilniaus apygardos teismas, apeliacine tvarka išnagrinėjęs baudžiamąją bylą, paliko galioti apkaltinamąjį nuosprendį juridiniam asmeniui UAB „Stiebas“ ir keturiems fiziniams asmenims dėl dokumentų suklastojimo, jų panaudojimo ir sunkius padarinius aplinkai sukėlusio aplinkos apsaugos taisyklių pažei...
nuotrauka
2017-11-09 09:52
Per metus kiekvienas Lietuvos gyventojas sukaupia apie 130 kg pakuočių atliekų ir tik kas dešimtam rūpi, ar pakuotė perdirbama. Dar 1997 metais Ramiajame vandenyne buvo atrasta didžiausia vandens šiukšlių sankaupa, kurioje daugiausiai – plastiko atliekų. Visai neseniai pasaulį apskriejo sukrečianti ...
nuotrauka
2017-11-08 13:15
Tyrimas JAV parodė, kad trys iš keturių gyventojų garažų yra pilni daiktų ir dėl to nebelieka vietos automobiliui statyti. Panaši turbūt situacija būtų ir Lietuvoje. Jei nutarėte atsikratyti nereikalingais daiktais, įvertinkite, kuriuos daiktus galima pakartotinai naudoti ar perdirbti.
nuotrauka
2017-11-06 07:59
Lapkričio 3 d. Latvijos sostinėje Rygoje vyko konferencija, kurioje buvo keičiamasi Baltijos šalių pasiekimais, iššūkiais bei įgyvendinamomis gerosios praktikos priemonėmis pereinant prie mažo išmetamųjų šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) kiekio, atsparios klimato kaitos pokyčiams ekonomikos ...
nuotrauka
2017-10-31 09:48
Atliekų tvarkymui Lietuvoje kasmet skiriama daugiau dėmesio, tačiau gyventojams ir įmonėms vis dar trūksta informacijos, kur ir kaip galima priduoti atliekas. Tam, kad galima būtų greitai ir patogiai vienoje vietoje rasti informaciją apie įvairias atliekas, jų pridavimo vietas ir atliekų tvarkytojus...
nuotrauka
2017-10-30 08:05
Ūkio ministerija ragina labai mažas, mažas ir vidutines įmones (MVĮ) pradėti diegti aplinką tausojančias technologines ekoinovacijas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos (ES) investicijų priemonę „Eco-inovacijos LT+“. Pagal Ūkio ministerijos paskelbtą kvietimą numatoma paskirstyti iki 35 mln. eurų ...
nuotrauka
2017-10-13 09:32
Esant dabartinėms tendencijoms, iki 2100 m. vidutinė oro temperatūra Lietuvoje šoktelės 1,5-5,1 laipsniu, daugės kritulių, o Baltijos jūros lygis pakils iki 90 cm. Tokie grėsmingi faktai paskelbti ketvirtadienį Raudondvaryje vykusioje tarptautinėje konferencijoje klimato kaitos klausimais.
nuotrauka
2017-10-03 12:09
Lietuvoje susidarančių atliekų kiekiai turėtų mažėti, rodo UAB „Ekokonsultacijos“ atlikta studija. Jei šios prognozės pasitvirtins, o Lietuva seks Europos Sąjungos (ES) žiedinės ekonomikos rekomendacijomis ir daugiau atliekų perdirbs, šalyje statomos deginimo jėgainės ateityje gali susidurti su liet...
nuotrauka
2017-09-28 11:39
Šiandien (rugsėjo 28 d.) Vilniuje vykstančioje pirmojoje Baltijos šalyse infrastruktūros konferencijoje „BaltCap Infrastructure Fund“ (BInF) pasirašė rangos sutartį su „Axis Technologies“. Sutartis uždega žalią šviesą pirmajam BInF finansuojamam infrastruktūros projektui – 16 mln. eurų vertės biokur...
nuotrauka
2017-09-28 11:33
Nors kai kurie gamintojai jau pristatė trečią ar netgi ketvirtą elektros ir vidaus degimo variklius turinčių mašinų kartą, nors Žemės rutulio paviršiumi jų važinėja mažiausiai keliolika milijonų, kai kurie mitai apie hibridines transporto priemones vis dar labai gyvybingi. Kokios populiarios „tiesos...
nuotrauka
2017-09-27 09:38
Lietuvoje griežtinami oro taršos reikalavimai vidutiniams kurą deginantiems įrenginiams. Tai numato praėjusį penktadienį, rugsėjo 22 d., įsigaliojusios aplinkos ministro Kęstučio Navicko patvirtintos Išmetamų teršalų iš vidutinių kurą deginančių įrenginių normos. Jos bus taikomos tokiems įrenginiams...
nuotrauka
2017-09-26 07:15
Šalia buitinių atliekų konteinerių savavališkai paliekamų didelių gabaritų atliekų krūva Vilniuje šiemet jau svertų maždaug 5000 tonų, jei jų nepašalintų atliekų išvežimo įmonės. Nuo metų pradžios sostinės kiemuose gyventojai senų baldų, technikos ir statybinių atliekų paliko tiek, kiek pernai per v...
nuotrauka
2017-09-14 09:22
Dar dvi savaites, iki spalio 6 d. 12 val., įmonės ir kiti juridiniai asmenys gali teikti paraiškas Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondui (LAAIF) projektams, susijusiems su vandenų, aplinkos oro taršos ir atliekų mažinimu bei prevencija, finansuoti pagal šio fondo 2017 m. lėšų naudojimo krypt...
nuotrauka
2017-09-07 08:25
KTU Informatikos fakulteto (IF) absolventas Deividas Pranevičius sukūrė atsinaujinančios energetikos jėgainių pajėgumo testavimo sistemą, kurią jau šiandien gali įsidiegti tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys.
nuotrauka
2017-08-31 08:22
Labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės (MVĮ) turi puikią galimybę diegti aplinką tausojančias technologines ekoinovacijas. Ūkio ministerija skelbia antrąjį kvietimą pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos (ES) investicijų priemonę „Eco-inovacijos LT+“. Pagal šį kvietimą MVĮ numatoma skirti iki 35 mln....
nuotrauka
2017-08-30 15:37
Panevėžio miesto savivaldybė deda didžiules pastangas užtikrinti miesto gyventojų sveikatą, harmoningą plėtrą, jaukią ir kokybišką estetinę aplinką. Esame įsitikinę, kad miestui reikalingas medis. Kuo daugiau tikrų želdynų, tuo sveikesni mes patys. Šiuo metu tarsi liga po Lietuvą plinta medžių naiki...
nuotrauka
2017-08-30 10:03
Vis daugiau įmonių Lietuvoje renkasi naudoti žaliąją energiją ir ant savo patalpų stogų įsirengia saulės energijos jėgaines. Rugpjūtį užbaigti trys nauji saulės energetikos projektai, kurių bendro jėgainių ploto pakaktų padengti beveik 15 krepšinio aikštelių, o jų galia siekia 460 kW.

Statybunaujienos.lt » Darni plėtra. Ekologija

nuotrauka

Biožidiniai Ruby Fires – maksimalus komfortas ir saugumas bei minimalios kuro sąnaudos

UAB DASFA ir Ko yra oficialus biožidinių gamintojo „Ruby Fires“ (Olandija) atstovas Lietuvoje.
nuotrauka

Rekuperatoriai padeda užtikrinti aukštesnį energinį efektyvumą

Bendrovė „Leovira“ jau penkerius metus gamina rekuperatorius, tam įmonės gamykloje įsteigtas specialus skyrius. Gaminami ne masinės gamybos produktai, o vienetiniai gaminiai, taigi galima pr...