2017 gegužės 28 d. sekmadienis, 3:59
Reklama  |  El. paštas  |  facebook  google plus  twitter  linkendin

Elektromobiliai programuoja pokyčius įkrovimo stotelių gamintojams ir nekilnojamojo turto plėtotojams

2017-05-17 08:00
Draugiškas aplinkai gyvenimo būdas, noras gyventi moderniai, bet be žalos aplinkai – vis labiau įsigali ir Lietuvoje. Žmonėms jau nebe tas pats, iš ko mūrijamos jų būsto sienos, iš ko gaminama jiems tiekiama šiluma. Dėl tos pačios priežasties gatvėse daugėja dviratininkų ir švarią energiją naudojančių elektromobilių.
nuotrauka
Bendrovės „Elinta“ nuotr.


Minimos įmonės
Elinta, UAB
Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacija, LNTPA,
ESO, AB

VĮ „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje balandžio pradžioje buvo 433 elektromobiliai. 2015 m. pabaigoje – 164, o 2014 m., kuomet elektromobiliai pamažu ėmė populiarėti, – registre buvo tik 67 elektromobiliai. Pokytis akivaizdus.

Hibridų tendencijos kitokios. Balandžio pradžioje Kelių transporto priemonių registre buvo 6373 hibridiniai automobiliai. „Regitros“ duomenimis, praėjusių metų pabaigoje hibridų buvo 5733, o 2015 m. pabaigoje – 3955 automobiliai, kurių alternatyvus galios šaltinis – elektra. Atitinkamai 2014 m. registre buvo 2965 skirtingais degalais varomos mašinos.

Tendencijos rodo švarios energijos automobilių skaičiaus Lietuvoje augimą, o Susisiekimo ministerija šiemet turi baigti 10 didelės galios viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimą valstybinės reikšmės keliuose ir planuoja paskelbti konkursą 14 didelės galios viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų įrengti.

Lietuvos gamintojai orientuojasi į technologinius pokyčius

Lietuva planuojama plėtoti elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą, įrengiant dar 14 didelės galios viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų valstybinės reikšmės keliuose. Tokios stotelės vis populiarėja priemiesčiuose, prie magistralinių kelių, kur reikia greitai įkrauti elektromobilį.

Tačiau didelės galios stotelių nebus prie pastatų, daugiabučių namų, biurų, daugiabučių gyvenamųjų namų, – čia savo vietą randa vidutinio greitumo stotelės.

Elektromobilių įkrovimo stotelių gamintoja bendrovė „Elinta“ kuria, gamina ir parduoda vidutinės galios standartizuotas įkrovimo stoteles elektromobiliams. Stotelės gaminamos pagal Europoje patvirtintus standartus ir tinka visų modelių elektromobiliams bei įkraunamiems hibridams. Šių stotelių galingumas – nuo 3,7 iki 22 kilovatų, jos vienfazės ir trifazės. Tokiose stotelėse elektromobilį galima įkrauti 4 kartus greičiau negu, pavyzdžiui, iš standartinio elektros lizdo. Įkrovimas vidutinio greičio stotelėse trunka apie 2,5–4 valandas.

Prie „Elintos“ stotelių gali jungtis įvairių modelių elektromobiliai

Elintos“ stotelės gali būti gaminamos su integruota komunikacijos sistema: internetu, 3G GSM ir belaidžiu ryšiu. Taigi šias stoteles galima valdyti internetu: pradėti ir nutraukti įkrovimą, teikti vartotojų administravimo paslaugas. Tokios priemonės aktualios kuriant automobilių įkrovimo parkus, kai numatoma įrengti, pvz., 10 ar daugiau įkrovimo vietų. Parko administravimas tampa paprastas, nes leidžia stebėti situaciją nuotoliniu būdu ir gauti informaciją apie tai, kiek sunaudojama energijos, kas, kada ir kiek laiko kraunasi.

„Europoje sutinkami dviejų tipų elektromobiliai, naudojantys dviejų tipų jungtis: Type1 yra skirta amerikietiškiems ir japoniškiems elektromobiliams, o Type2 – Europos rinkos gamintojų elektromobiliams, – sako „Elinta Charge“ inžinierius Paulius Butkevičius. – Jungtys skiriasi ne tik išoriškai, bet ir pagal savo specifikaciją: Type1 gali atiduoti maksimalią galią iki 7,4 kilovatų, o Type2 – iki 22 kilovatų.“

Daugelis viešųjų stotelių yra arba su lizdais, arba su stacionariais kabeliais, tad prie tokių stotelių elektromobilių vairuotojams gali kilti problemų, ypač, turint amerikietišką, japonišką elektromobilį. „Elinta“ gamina stoteles su elektros lizdais, prie kurių vairuotojai pasijungia su savo kabeliais, kurių vienas galas standartizuotas, taigi tinka stotelei, o kitas galas skirtas Type1 arba Type2 elektromobilių jungtims. Tad nėra jokio ribojimo dėl elektromobilio tipo.

Patirtis moko: būtina planuoti bent kelis žingsnius į priekį

Technologijos labai greitai keičiasi. „Elinta Charge“ inžinierius P. Butkevičius sako, kad elektromobilių baterijų talpos didėja taip, kad netrukus užteks jas pakrauti per naktį, kad būtų galima važinėti visą dieną, nuvažiuojant ir 400, ir 500 kilometrų, tad atkrenta rūpestis dieną dairytis stotelės.

„Ar tai tik ateities dalykas? Pas mus buvo atvažiavęs klientas su „Tesla“ elektromobiliu ir pasakojo, kad elektromobilį įkrauna per naktį ir nuvažiuoja juo iš Kauno į Varšuvą – kelionės metu papildomai krautis nestoja“, – dalijasi „Elinta Charge“ inžinierius P. Butkevičius.

„Elinta CityCharge“ įkrovimo stotelės įrengtos prie SEB banko administracinio pastato Vilniuje, pagrindinėse LESTO (dabar – ESO) būstinėse, „Park Inn“ viešbučiuose. Bendrovė „Kauno tiltai“ lietuviškas „Elintos“ įkrovimo stoteles integruoja į naujai statomus pastatus bei parkavimo aikšteles.

„Atsiranda poreikis įrengti stotelių ir daugiabučių namų gyventojams. Vienas tokių pavyzdžių – „Wow City“ gyvenamųjų namų kvartale suprojektuotos keturios greitojo elektromobilių įkrovimo stotelės bei 12 individualių įkrovos vietų, – pasakoja P. Butkevičius. – Vienas klientas kreipėsi prašydamas naujai pastatyto namo požeminėje aikštelėje įrengti stotelę jo elektromobiliui. Tokia galimybe pradėjo domėtis ir kiti gyventojai. Tačiau pasirodė, kad elektros galios užtenka tik vienai stotelei. Taigi jau dabar aišku, kad projektuojant elektros infrastruktūrą, reikia žvelgti kelis žingsnius į priekį.“

Įkrovos stotelės teikia pridėtinę vertę ir nekilnojamajam turtui

„Elinta“ kone kasdien sulaukia prašymų parduoti stotelių, skirtų elektromobiliams įkrauti.

„Ką tik skambino iš vienos valstybinės įmonės. Jie įsigijo du elektromobilius – reikia įkrovimo stotelės. Prieš juos skambino viena verslo įmonė, kuri taip pat įsigijo elektromobilių. Ir tokių skambučių daugėja kasdien – žmonės domisi stotelėmis, jų aptarnavimu arba tiesiog konsultuojasi“, – dalijasi mintimis D. Janulevičius.

Didžiausią „Elintos“ klientų dalį sudaro nekilnojamojo turto plėtotojai. Kaip sakė Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) direktorius Mindaugas Statulevičius, prie nekilnojamojo turto objekto įrengti elektromobilio įkrovimo stotelę tampa standartu. Aplinkos ministerija taip pat rekomenduoja įrengti vietų įkrauti elektromobiliams – tiek prie gyvenamųjų, tiek prie viešųjų pastatų. NT vystytojai juos įrengia ir patys, nes tai projektui teikia konkurencinį pranašumą.

„Kita vertus, populiarėja ir dalijimosi elektromobiliais paslaugos“, – pastebi M. Statulevičius dar vieną tendenciją, kuri skatina stotelių įrengimą. LNTPA inicijuoja automobilių stovėjimo vietų pokyčius, siūlydama savivaldybėms daugiau investuoti į dviračių takus ir trumpalaikės nuomos automobilių bei elektromobilių plėtrą.

Spartėjant elektromobilių plėtrai, poreikis įsirengti įkrovimo stoteles prie visų pastatų taps akivaizdus. „Elinta Charge“ vidutinės galios dvigubo įkrovimo stotelės turi du lizdus, tad atsiradus poreikiui, reikėtų šalia statyti bent kelias stoteles. Kol kas privatūs vartotojai rengiasi kiekvienas savo stoteles prie namų. „Elinta Charge“ inžinierius P. Butkevičius sako, kad visus tenkinantis sprendimas būtų statyti elektromobilių įkrovimo parką, o kiekvienas buto gyventojas gautų specialią kortelę naudotis stotelėmis. Administravimas yra paprastas dėl integruotų komunikacinių priemonių, kuriomis pranešama apie įkrovimo pabaigą. Tuo pat metu sistema leistų matyti, kiek yra laisvų prisijungimo vietų.

„Mūsų gaminamos įkrovimo stotelės „Elinta CityCharge“ yra lietuviškas produktas, gaminamas Lietuvoje, todėl visada atsižvelgiame į klientų poreikius, pritaikome tinkamus sprendimus bei galime pasiūlyti lanksčias kainas“, – sako D. Janulevičius.

Ateitis kuriama šiandien

Prieš keturis dešimtmečius skaičiavimo mašinoms reikėjo didžiulių pastatų, dabar kompiuteriai ir skaičiuoklės telpa į moters rankinę. Išmanūs telefonai beviltiškai „pasensta“ per naktį, o po metų kompiuteris jau yra „senas“. Tokie spartūs pokyčiai liudija, kad elektromobilių baterijų gamybos proveržio ilgai laukti nereikės.

Susisiekimo ministerijos tinklalapyje galima rasti vieną iš įdomesnių futuristinių idėjų – įdiegti bevielio krovimo modulius keliuose, vienoje iš eismo juostų. Elektromobilio baterija krautųsi tiesiog važiuojant šia juosta. Tam reikėtų bevielio elektros energijos perdavimo siųstuvo, kuris sudarytų sąlygas ramiai važiuoti dideliais atstumais. Energija į tokius modulius galėtų būti tiekiama iš netoliese pastatytų saulės ir vėjo jėgainių. Gaminama energija būtų kaupiama baterijose ir paduodama tuomet, kai jos reikia.

„Tai visiškai įmanoma. Mano magistrinis darbas buvo – belaidis elektromobilių įkrovimas, ir aš galiu moksliškai įrodyti, kad tai yra įmanoma, kad tai – ne tokia ir tolima ateitis, kaip gali pasirodyti šiandien“, – sako „Elinta Charge“ skyriaus vadovas D. Janulevičius, tarstelėdamas, kad ateis laikas, kai ir namuose įkrauti automobilį nebereikės jokių laidų. Palikus automobilį stovėjimo vietoje, automatiškai įsijungs ir įkrovus išsijungs įkrovimo sistema. Toks pat sprendimas, sako D. Janulevičius, gali būti pritaikomas ir kelio juostose.

Bendrovės „Elinta“ nuotr.

Reklama 

Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.


Darni plėtra. Ekologija

nuotrauka
2017-05-23 08:33
42 šalies įmonėms skirta 9,7 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) investicijų projektams, kuriuos įgyvendinus bus sumažintas energijos vartojimas pramonės įmonėse ir didinama atsinaujinančių energijos išteklių gamyba.
nuotrauka
2017-05-11 08:00
„Mes realiai, o ne šūkiais rūpinamės Lietuvos ekologija“, – sako bendrovės „Elektromobiliai“ bendrasavininkis Stasys Pakarklis, prieš keletą metų įsigijęs šios įmonės akcijų ir pradėjęs investuoti į švarios energijos sprendimus.
nuotrauka
2017-05-09 14:41
Pavasariui persiritus į antrą pusę, sodininkai jau kibo į darbus visu pajėgumu: reikia ir šiltnamius uždengti, ir daržoves sodinti, ir medžių šakas genėti. Lauko darbų nestigs iki pat vėlyvojo rudens ir, deja, ne visi jie yra malonūs.
nuotrauka
2017-05-09 08:02
Aplinkos ministras Kęstutis Navickas lankėsi Panerių geležinkelio stotyje, kur prie 58 jungiamojo kelio pradėti vykdyti senų pabėgių atkasimo darbai. Neseniai nustatyta, kad Vilniaus apskrityje yra po gruntu užkastų nebenaudojamų pabėgių.
nuotrauka
2017-04-21 13:48
Skaičiuojama, kad pavasarinės talkos metu vieno daugiabučio gyventojai gali išmesti iki 50 kubinių metrų atliekų, kas sudaro 5 statybinius konteinerius. Būsto administravimo bendroves Lietuvoje valdančios įmonių grupės „Civinity" atstovas Kęstutis Vanagas dalinasi 5 patarimais, į ką gyventojams reik...
nuotrauka
2017-04-20 10:26
„Skaudu nuolat klausytis, kai sostinę tiek patys gyventojai, tiek užsienio svečiai nuolat kritikuoja dėl miesto veidą darkančių įvairių spalvų ir formų atliekų konteinerių. Todėl mes ėmėmės to, ko iš tiesų turėtų imtis apie miesto grožį galvojanti Vilniaus valdžia – pateikėme pavyzdžius, kaip galėtų...
nuotrauka
2017-04-19 07:58
Aplinkos ministerija kuria ir siekia įdiegti vieningą gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinę sistemą (GPAIS).
nuotrauka
2017-04-18 12:46
VšĮ „Užstato sistemos administratoriaus“ (USAD) duomenimis, kovo mėnesį Lietuvos gyventojai į taromatus sunešė beveik 36 milijonus pakuočių, arba daugiau nei milijoną pakuočių kasdien. Dar penki milijonai taros buvo surinkta rankiniu būdu mažesnėse parduotuvėse. Iš viso praėjusį mėnesį grąžintos pak...
nuotrauka
2017-04-18 07:37
Planuojama, kad balandžio mėnesį Šiauliuose atsiras kelios vietos, kur miestiečiai ir miesto svečiai galės įkrauti savo elektromobilių baterijas. Miesto savivaldybės skelbia, kad šiemet galėtų atsirasti dar 7 elektromobilių įkrovos prieigos Šiauliuose.
nuotrauka
2017-04-07 09:06
Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas Seimo posėdyje pristatė Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo pakeitimus, kuriais siūloma skatinti antrosios kartos biodegalų, gaminamų iš atliekų, vartojimą.
nuotrauka
2017-03-23 12:20
Vilniaus savivaldybės viešosios tvarkos skyrių šį savaitgalį jau pasiekė pirmieji pranešimai apie deginamas šakas, lapus. Todėl skyriaus pareigūnai nuo šiol skirs daugiau dėmesio teritorijoms, kuriose gali būti deginamos žaliosios atliekos ar kitos atliekos.
nuotrauka
2017-03-17 14:32
Vilniaus miesto savivaldybė šįmet ir vėl jungiasi prie pasaulinės akcijos „Žemės valanda" – po savaitės, kovo 25 d. 20.30 val. vienai valandai išjungs Katedros aikštės, Vrublevskio g., Šventaragio g., Arkikatedros, Rotušės, Seimo rūmų, M. Mažvydo bibliotekos ir Trijų Kryžių paminklo apšvietimą.
nuotrauka
2017-03-10 07:55
Antrą mėnesį ant Vilniaus m. klinikinės ligoninės (Antakalnio g. 57) stogo veikianti saulės jėgainė jau pagamino daugiau kaip 10 MWh elektros energijos. Ši 279 kW galios jėgainė įrengta iš Klimato kaitos specialiosios programos, kurią administruoja Aplinkos ministerija, lėšų. Tam buvo skirta 479 tūk...
nuotrauka
2017-02-23 12:55
„Turime sukaupę virš100 tūkstančių tonų šlako, tačiau negalime jo naudoti, nes šalyje kol kas nėra teisiškai reglamentuota, kaip naudoti šią naudingą statybinę medžiagą. Moksliniai šlako tyrimai – vienas iš būdų greitesniam teisės aktų paruošimui, todėl tęsiame ir plečiame bendradarbiavimą su VGTU S...
nuotrauka
2017-02-23 11:12
2017 m. būsto ir komercinių patalpų paklausa tiek Baltijos šalių regione, tiek Centrinėje Europoje dėl teigiamų vartotojų lūkesčių ir palankių finansavimo sąlygų augs, prognozuoja statybų korporacija YIT. Atsižvelgiant į tai, šiemet nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „YIT Kausta“ aktyvins investic...
nuotrauka
2017-02-22 08:46
Pernai vasarį pradėjusi veikti užstato sistema buvo itin sėkminga. Viešosios įstaigos „Užstato sistemos administratorius“ (USAD) duomenimis, per metus šalies gyventojai į ją grąžino per 455 milijonus vienkartinių gėrimų pakuočių. Tai sudaro beveik 18 tūkstančių tonų atliekų – tiek, kiek vidutiniškai...
nuotrauka
2017-01-25 14:43
Vilniaus „Paroc“ gamyklai elektros energija yra tiekiama iš 30 МW galios vėjo elektrinių parko Kretingos rajone „Vydmantai wind park“. Tai yra vienas pirmųjų ir didžiausių Lietuvoje bei kitose Baltijos šalyse vėjo jėgainių parkų.
nuotrauka
2017-01-16 17:25
Vakar kelyje Druskininkai–Merkinė ties Jablanavo kaimu (Merkinės sen., Varėnos sav.) vilkiko pateko į avariją, – į aplinką išsiliejo, preliminariais duomenimis, apie 800 litrų dyzelino. Šiandien, kaip sakė Alytaus regiono aplinkos apsaugos departamento direktorius Stasys Vanagas, įvykio vietoje tęsi...
nuotrauka
2017-01-11 13:00
Ilgus metus bandymai įvairiais būdais išspręsti vieną opesnių problemų Kaune priminė kovą su vėjo malūnais. Iki šiol beveik 1 tūkst. nelegaliai stovinčių skardinių garažų buvo it nepajudinama tvirtovė. Bet situacija turėtų pasikeisti iš esmės – nelegalių garažų valdytojams duota laiko iki kovo mėnes...
nuotrauka
2017-01-03 10:19
Lietuva užima pirmą vietą ES pagal dirbtinai sukurtą paviršiaus plotą vienam gyventojui pagrindiniuose šalies miestuose. Dėl mažėjančių demografinių išteklių kituose šalies miestuose ir prognozuojamos sparčios urbanizuotų teritorijų plėtros Lietuvai didėja netvarios teritorinės plėtros rizika.

Statybunaujienos.lt » Darni plėtra. Ekologija

nuotrauka

A klasė – aukštos kokybės MAGE sistema šiltam ir sandariam namui

Nuo 2017 metų sausio 1 d. galioja naujas statybos techninis reglamentas, pagal kurį naujai projektuojami ir statomi namai privalo atitikti A energinę klasę. A energinės klasės reikalavimai –...