2019 balandžio 19 d. penktadienis, 21:55
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Elektromobiliai programuoja pokyčius įkrovimo stotelių gamintojams ir nekilnojamojo turto plėtotojams

2017-05-17 08:00
Draugiškas aplinkai gyvenimo būdas, noras gyventi moderniai, bet be žalos aplinkai – vis labiau įsigali ir Lietuvoje. Žmonėms jau nebe tas pats, iš ko mūrijamos jų būsto sienos, iš ko gaminama jiems tiekiama šiluma. Dėl tos pačios priežasties gatvėse daugėja dviratininkų ir švarią energiją naudojančių elektromobilių.
nuotrauka
Bendrovės „Elinta“ nuotr.


Minimos įmonės
Elinta, UAB
Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacija, LNTPA,

VĮ „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje balandžio pradžioje buvo 433 elektromobiliai. 2015 m. pabaigoje – 164, o 2014 m., kuomet elektromobiliai pamažu ėmė populiarėti, – registre buvo tik 67 elektromobiliai. Pokytis akivaizdus.

Hibridų tendencijos kitokios. Balandžio pradžioje Kelių transporto priemonių registre buvo 6373 hibridiniai automobiliai. „Regitros“ duomenimis, praėjusių metų pabaigoje hibridų buvo 5733, o 2015 m. pabaigoje – 3955 automobiliai, kurių alternatyvus galios šaltinis – elektra. Atitinkamai 2014 m. registre buvo 2965 skirtingais degalais varomos mašinos.

Tendencijos rodo švarios energijos automobilių skaičiaus Lietuvoje augimą, o Susisiekimo ministerija šiemet turi baigti 10 didelės galios viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimą valstybinės reikšmės keliuose ir planuoja paskelbti konkursą 14 didelės galios viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų įrengti.

Lietuvos gamintojai orientuojasi į technologinius pokyčius

Lietuva planuojama plėtoti elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą, įrengiant dar 14 didelės galios viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų valstybinės reikšmės keliuose. Tokios stotelės vis populiarėja priemiesčiuose, prie magistralinių kelių, kur reikia greitai įkrauti elektromobilį.

Tačiau didelės galios stotelių nebus prie pastatų, daugiabučių namų, biurų, daugiabučių gyvenamųjų namų, – čia savo vietą randa vidutinio greitumo stotelės.

Elektromobilių įkrovimo stotelių gamintoja bendrovė „Elinta“ kuria, gamina ir parduoda vidutinės galios standartizuotas įkrovimo stoteles elektromobiliams. Stotelės gaminamos pagal Europoje patvirtintus standartus ir tinka visų modelių elektromobiliams bei įkraunamiems hibridams. Šių stotelių galingumas – nuo 3,7 iki 22 kilovatų, jos vienfazės ir trifazės. Tokiose stotelėse elektromobilį galima įkrauti 4 kartus greičiau negu, pavyzdžiui, iš standartinio elektros lizdo. Įkrovimas vidutinio greičio stotelėse trunka apie 2,5–4 valandas.

Prie „Elintos“ stotelių gali jungtis įvairių modelių elektromobiliai

Elintos“ stotelės gali būti gaminamos su integruota komunikacijos sistema: internetu, 3G GSM ir belaidžiu ryšiu. Taigi šias stoteles galima valdyti internetu: pradėti ir nutraukti įkrovimą, teikti vartotojų administravimo paslaugas. Tokios priemonės aktualios kuriant automobilių įkrovimo parkus, kai numatoma įrengti, pvz., 10 ar daugiau įkrovimo vietų. Parko administravimas tampa paprastas, nes leidžia stebėti situaciją nuotoliniu būdu ir gauti informaciją apie tai, kiek sunaudojama energijos, kas, kada ir kiek laiko kraunasi.

„Europoje sutinkami dviejų tipų elektromobiliai, naudojantys dviejų tipų jungtis: Type1 yra skirta amerikietiškiems ir japoniškiems elektromobiliams, o Type2 – Europos rinkos gamintojų elektromobiliams, – sako „Elinta Charge“ inžinierius Paulius Butkevičius. – Jungtys skiriasi ne tik išoriškai, bet ir pagal savo specifikaciją: Type1 gali atiduoti maksimalią galią iki 7,4 kilovatų, o Type2 – iki 22 kilovatų.“

Daugelis viešųjų stotelių yra arba su lizdais, arba su stacionariais kabeliais, tad prie tokių stotelių elektromobilių vairuotojams gali kilti problemų, ypač, turint amerikietišką, japonišką elektromobilį. „Elinta“ gamina stoteles su elektros lizdais, prie kurių vairuotojai pasijungia su savo kabeliais, kurių vienas galas standartizuotas, taigi tinka stotelei, o kitas galas skirtas Type1 arba Type2 elektromobilių jungtims. Tad nėra jokio ribojimo dėl elektromobilio tipo.

Patirtis moko: būtina planuoti bent kelis žingsnius į priekį

Technologijos labai greitai keičiasi. „Elinta Charge“ inžinierius P. Butkevičius sako, kad elektromobilių baterijų talpos didėja taip, kad netrukus užteks jas pakrauti per naktį, kad būtų galima važinėti visą dieną, nuvažiuojant ir 400, ir 500 kilometrų, tad atkrenta rūpestis dieną dairytis stotelės.

„Ar tai tik ateities dalykas? Pas mus buvo atvažiavęs klientas su „Tesla“ elektromobiliu ir pasakojo, kad elektromobilį įkrauna per naktį ir nuvažiuoja juo iš Kauno į Varšuvą – kelionės metu papildomai krautis nestoja“, – dalijasi „Elinta Charge“ inžinierius P. Butkevičius.

„Elinta CityCharge“ įkrovimo stotelės įrengtos prie SEB banko administracinio pastato Vilniuje, pagrindinėse LESTO (dabar – ESO) būstinėse, „Park Inn“ viešbučiuose. Bendrovė „Kauno tiltai“ lietuviškas „Elintos“ įkrovimo stoteles integruoja į naujai statomus pastatus bei parkavimo aikšteles.

„Atsiranda poreikis įrengti stotelių ir daugiabučių namų gyventojams. Vienas tokių pavyzdžių – „Wow City“ gyvenamųjų namų kvartale suprojektuotos keturios greitojo elektromobilių įkrovimo stotelės bei 12 individualių įkrovos vietų, – pasakoja P. Butkevičius. – Vienas klientas kreipėsi prašydamas naujai pastatyto namo požeminėje aikštelėje įrengti stotelę jo elektromobiliui. Tokia galimybe pradėjo domėtis ir kiti gyventojai. Tačiau pasirodė, kad elektros galios užtenka tik vienai stotelei. Taigi jau dabar aišku, kad projektuojant elektros infrastruktūrą, reikia žvelgti kelis žingsnius į priekį.“

Įkrovos stotelės teikia pridėtinę vertę ir nekilnojamajam turtui

„Elinta“ kone kasdien sulaukia prašymų parduoti stotelių, skirtų elektromobiliams įkrauti.

„Ką tik skambino iš vienos valstybinės įmonės. Jie įsigijo du elektromobilius – reikia įkrovimo stotelės. Prieš juos skambino viena verslo įmonė, kuri taip pat įsigijo elektromobilių. Ir tokių skambučių daugėja kasdien – žmonės domisi stotelėmis, jų aptarnavimu arba tiesiog konsultuojasi“, – dalijasi mintimis D. Janulevičius.

Didžiausią „Elintos“ klientų dalį sudaro nekilnojamojo turto plėtotojai. Kaip sakė Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) direktorius Mindaugas Statulevičius, prie nekilnojamojo turto objekto įrengti elektromobilio įkrovimo stotelę tampa standartu. Aplinkos ministerija taip pat rekomenduoja įrengti vietų įkrauti elektromobiliams – tiek prie gyvenamųjų, tiek prie viešųjų pastatų. NT vystytojai juos įrengia ir patys, nes tai projektui teikia konkurencinį pranašumą.

„Kita vertus, populiarėja ir dalijimosi elektromobiliais paslaugos“, – pastebi M. Statulevičius dar vieną tendenciją, kuri skatina stotelių įrengimą. LNTPA inicijuoja automobilių stovėjimo vietų pokyčius, siūlydama savivaldybėms daugiau investuoti į dviračių takus ir trumpalaikės nuomos automobilių bei elektromobilių plėtrą.

Spartėjant elektromobilių plėtrai, poreikis įsirengti įkrovimo stoteles prie visų pastatų taps akivaizdus. „Elinta Charge“ vidutinės galios dvigubo įkrovimo stotelės turi du lizdus, tad atsiradus poreikiui, reikėtų šalia statyti bent kelias stoteles. Kol kas privatūs vartotojai rengiasi kiekvienas savo stoteles prie namų. „Elinta Charge“ inžinierius P. Butkevičius sako, kad visus tenkinantis sprendimas būtų statyti elektromobilių įkrovimo parką, o kiekvienas buto gyventojas gautų specialią kortelę naudotis stotelėmis. Administravimas yra paprastas dėl integruotų komunikacinių priemonių, kuriomis pranešama apie įkrovimo pabaigą. Tuo pat metu sistema leistų matyti, kiek yra laisvų prisijungimo vietų.

„Mūsų gaminamos įkrovimo stotelės „Elinta CityCharge“ yra lietuviškas produktas, gaminamas Lietuvoje, todėl visada atsižvelgiame į klientų poreikius, pritaikome tinkamus sprendimus bei galime pasiūlyti lanksčias kainas“, – sako D. Janulevičius.

Ateitis kuriama šiandien

Prieš keturis dešimtmečius skaičiavimo mašinoms reikėjo didžiulių pastatų, dabar kompiuteriai ir skaičiuoklės telpa į moters rankinę. Išmanūs telefonai beviltiškai „pasensta“ per naktį, o po metų kompiuteris jau yra „senas“. Tokie spartūs pokyčiai liudija, kad elektromobilių baterijų gamybos proveržio ilgai laukti nereikės.

Susisiekimo ministerijos tinklalapyje galima rasti vieną iš įdomesnių futuristinių idėjų – įdiegti bevielio krovimo modulius keliuose, vienoje iš eismo juostų. Elektromobilio baterija krautųsi tiesiog važiuojant šia juosta. Tam reikėtų bevielio elektros energijos perdavimo siųstuvo, kuris sudarytų sąlygas ramiai važiuoti dideliais atstumais. Energija į tokius modulius galėtų būti tiekiama iš netoliese pastatytų saulės ir vėjo jėgainių. Gaminama energija būtų kaupiama baterijose ir paduodama tuomet, kai jos reikia.

„Tai visiškai įmanoma. Mano magistrinis darbas buvo – belaidis elektromobilių įkrovimas, ir aš galiu moksliškai įrodyti, kad tai yra įmanoma, kad tai – ne tokia ir tolima ateitis, kaip gali pasirodyti šiandien“, – sako „Elinta Charge“ skyriaus vadovas D. Janulevičius, tarstelėdamas, kad ateis laikas, kai ir namuose įkrauti automobilį nebereikės jokių laidų. Palikus automobilį stovėjimo vietoje, automatiškai įsijungs ir įkrovus išsijungs įkrovimo sistema. Toks pat sprendimas, sako D. Janulevičius, gali būti pritaikomas ir kelio juostose.

Bendrovės „Elinta“ nuotr.

Reklama 

Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.


Darni plėtra. Ekologija

nuotrauka
2019-04-18 10:56
Vienas švaraus oro priešų – tarša kietosiomis dalelėmis ir kitais pavojingais teršalais iš kietuoju kuru šildomų namų ūkių. Todėl numatoma parama kietojo kuro katilams modernizuoti ir atnaujinti, taip pat namų ūkiams prisijungti prie aplinkosauginiu požiūriu efektyvios centralizuoto šilumos tiekimo ...
nuotrauka
2019-04-16 08:47
Aplinkos ministerijos Atliekų politikos grupės ir susitikimą inicijavusios UAB „Maxima grupė“ atstovai aptarė prekybos įmonių galimybes labiau prisidėti mažinant aplinkos taršą lengvaisiais plastikiniais pirkinių maišeliais ir kitais vienkartiniais plastikiniais gaminiais.
nuotrauka
2019-04-15 11:39
Tradicinės aplinkosauginės akcijos „Kaminukas“, kuri visoje šalyje vyko nuo vasario 1 iki kovo 31 d., metu Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos (AAD) pareigūnai patikrino 500 fizinių asmenų ir 470 ūkio subjektų, užsiimančių autotransporto technine priežiūra, ardymu, remontu ar p...
nuotrauka
2019-04-10 14:44
Patalpų oro kokybė yra vienas pagrindinių sveikatą lemiančių veiksnių, mat patalpose praleidžiame apie 80–90 proc. laiko. Remiantis mokslininkų atliekamais tyrimais, sveikatai kenkia net ir iki šiol sveikomis laikytos statybinės medžiagos. O didžiausią neigiamą įtaką žmogaus organizmui daro lakūs or...
nuotrauka
2019-04-10 09:15
„Valstybė, teritorija, kurioje gyvename šiandien mums nepriklauso. Mes ją skolinamės iš savo vaikų, nes jiems teks gyventi tokioje valstybėje, kurią mes suplanuosime šiandien“, – taip penktojo Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano (LRBP) forume „Lietuvos teritorijos erdvinė vizija 2050 met...
nuotrauka
2019-04-10 08:16
Patalynė – iš lino, apatiniai – iš bambuko, servetėlės – iš jūržolių pluoštų. Tokie pirkėjų pasirinkimai tampa vis labiau įprasti. Populiarėja ir, pavyzdžiui, tekstilė iš kanapių. Vis dėlto dar retas žino ir dairosi gaminių iš durpių pluošto. Pasirodo, ši tręšimui ar kurui įprasta medžiaga gali būti...
nuotrauka
2019-04-05 10:37
Aplinkos ministerija ir Valstybinių miškų urėdija (VMU) kviečia visus norinčiuosius talkinti sodinant miškus į Nacionalinį miškasodį balandžio 27 d. 10 val.
nuotrauka
2019-04-04 11:11
Pradedant bet kokį naują projektą kyla daugybė klausimų: nuo ko pradėti? Kas svarbu? Kaip nesuklysti ir sutaupyti? Tokius pačius ir dar daugiau klausimų kelia ir žmonės, svajojantys įsirengti saulės jėgainę ant namų stogo. Ekspertai tvirtina, kad projekto išskaidymas mažais žingsneliais gali padėti ...
nuotrauka
2019-04-02 12:12
Žalias Vilnius vėl atsinaujina: sostinėje vien šį pavasarį bus pasodinta per 3000 naujų medžių ir krūmų, daugiausiai medžių sužaliuos Lazdynuose, Antakalnyje ir Žvėryne, o įvairių rūšių krūmai – Laisvės prospekte. Nuo balandžio mėnesio sostinėje bus sodinama daugiau kaip 1,1 tūkst. medžių ir beveik ...
nuotrauka
2019-03-29 10:25
Ūkininkai jau kurį laiką nuomoja savo žemes vėjo jėgainių projektų vystytojams ir iš to užsidirba. Tiesa, vėjo elektrinių statybos sąnaudos mažėja, tad stambesni ūkininkai gali sau leisti statyti pavienes jėgaines ir patys bei naudoti jas savo reikmėms. Tai padėtų būti nepriklausomiems nuo elektros ...
nuotrauka
2019-03-29 10:23
Pagaminti, suvartoti, išmesti – daugelį dešimtmečių gyvenome tokiu ritmu, už savęs palikdami vis didesnius atliekų kalnus, užterštą aplinką ir nereikalingų daiktų pilnus namus. Tačiau situacija keičiasi. Lietuvos gyventojai vis dažniau naudojasi žiedinės ekonomikos principais veikiančių įmonių pasla...
nuotrauka
2019-03-26 09:39
Plėtojant modernius biurų pastatus vis dažniau siekiama, kad biurai būtų ne tik patogūs verslui, bet ir taptų papildoma nauda darbuotojams. Nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovės tam neretai pasitelkia inovatyvių paslaugų teikėjus. Paskutinis to pavyzdys – elektromobilių dalijimosi paslaugos „Sp...
nuotrauka
2019-03-22 10:53
Pasaulinę vandens dieną yra proga visuomenei daugiau sužinoti apie vandens išteklius, imtis veiksmų, kad jie kuo racionaliau ir saugiau būtų naudojami. Šią dieną paskelbė Jungtinės Tautos 1993 m., o mūsų šalyje Aplinkos ministerijos iniciatyva ji pažymima nuo 2000-ųjų. Pasaulinę vandens dieną yra p...
nuotrauka
2019-03-18 12:15
Savivaldybių rinkimai baigėsi. Tarp daugybės problemų, kurias teks spręsti naujiesiems miestų vairininkams, vieni aktualiausių – urbanistiniai iššūkiai. Naujieji savivaldybių vadovai privalės sukti galvas, kaip išspręsti įsisenėjusias bėdas ir įpūsti daugiau gyvybės Lietuvos miestams, kad šie taptų ...
nuotrauka
2019-03-15 10:24
Sostinės viešojo transporto atnaujinimas nesustoja – kovo 15 d. Vilniaus miesto meras ir UAB „Vilniaus viešasis transportas" vadovas pasirašė sutartį su tiekėjų grupe, sudaryta iš UAB „TM Service" ir autobusų gamintojo iš Turkijos „Karsan Otomotiv Sanayii ve Ticaret A. S.", kuria patvirtintas elektr...
nuotrauka
2019-02-20 11:00
Elektra varomų transporto priemonių nauda yra neabejotina – jos neteršia atmosferos anglies dioksidu ir kitais teršalais bei kelia mažiau triukšmo miestuose. Auganti paklausa mažina baterijų kainas ir elektromobilius vis labiau įperka vidutines bei mažesnes pajamas gaunantys vartotojai, šalių vyriau...
nuotrauka
2019-02-20 09:55
Siekiant švelninti klimato kaitos poveikį ir kiek įmanoma sumažinti žalą aplinkai, sprendimų ieškoma įvairiose srityse. Pastatų energetinis efektyvumas – viena jų. Kauno technologijos universitetas (KTU) ėmėsi iniciatyvos ir drauge su UAB „Via Solis“ diegia atsinaujinančių energijos šaltinių sistemą...
nuotrauka
2019-02-18 13:27
Visuomenė jau gali stebėti, kokiuose šalies plotuose yra suplanuoti gamtotvarkos darbai ir kokie atlikti. Tai galima rasti naujajame interaktyviame gamtotvarkos žemėlapyje.
nuotrauka
2019-02-06 11:02
Kai elektros ir elektroninė įranga atsiduria sąvartynuose, netenkama galimybės pakartotinai panaudoti milijonus tonų medžiagų naujiems gaminiams ir taupyti žaliavas. Kokie elektronikos prietaisai dažniausiai atsiduria buitinių atliekų konteineriuose?
nuotrauka
2019-02-05 13:33
Eismo sąlygos, sauga ir transporto priemonės per keletą metų labai pasikeitė ir dėl technologijų plėtros toliau sparčiai kinta. Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) viešėjęs Švedijos transporto administracijos vyresnysis patarėjas Larsas Ekmanas pastebėjo, kad ne visada plėtra vyksta toki...

Statybunaujienos.lt » Darni plėtra. Ekologija

nuotrauka

Su CAT patogesnis darbas ir buitis

Darbo įrankis turi būti malonus akiai ir rankai, patogus paimti, galintis efektyvinti darbą ir ilgai patikimai tarnauti. Šiuolaikinės technologijos, medžiagos ir gamintojų ambicingumas sudar...
nuotrauka

„Resta 2019“: kokias naujienas rasite JUNG stende?

Tarptautinėje statybų parodoje „RESTA 2019“ balandžio 24–27 d. parodų ir kongresų centre „Litexpo“ rasite visas jungiklių ir išmanių namų centro „JUNG Vilnius“ naujienas.