2021 sausio 28 d. ketvirtadienis, 10:24
Reklama  |  facebook

KTU mokslininkai kuria inovatyvų skraidymo aparatą – elektrokopterį: gabens krovinius Fotogalerija

2020-11-10 11:08
Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkai kuria inovatyvų skraidymo aparatą – sraigtasparnio ir įprastinio drono (kvadrokopterio) hibridą, kurį pavadino elektrokopteriu.
nuotrauka
Elektrokopterio konstravimas. KTU nuotr.


Minimos įmonės
KTU Elektros ir elektronikos fakultetas,
„Išnaudojant vieno ir kito gerąsias savybes ir bandant eliminuoti blogąsias, šis hibridas turėtų būti pranašesnis tiek už sraigtasparnį, tiek už droną“, – tikina vienas iš išradimo autorių, KTU Elektros ir elektronikos fakulteto (EEF) docentas Darijus Pagodinas, cituojamas KTU pranešime.
 
Elektrokopterio idėjai jau yra pateikta paraiška tarptautiniam patentui. Prie inovatyvaus skraidymo aparato kūrimo prisideda ir KTU EEF profesorius Vytautas Dumbrava bei to paties fakulteto studentų komanda, aktyviai dirbanti kuriant naujojo skraidymo aparato konstrukciją bei padedanti įgyvendinti elektronikos sprendimus.

 
KTU nuotr. – 
D. Pagodinas
(antras iš dešinės)
su studentais

„Šiuo metu darome šio skraidančio aparato prototipą, turime visas komplektuojančias detales. Tikimės, kad dar iki naujųjų metų pademonstruosime pirmąjį elektrokopterio skrydį. Jis turėtų būti labai įdomus – pasaulyje kol kas nėra tekę matyti realizuoto tokio skraidymo aparato, – teigia D. Pagodinas. – Dėl to iš anksto patentavome pačią idėją ir skrydžio principą, o dabar tai įgyvendiname praktiškai“.

Bepilotis hibridas – krovinių pergabenimui

Naujojo bepiločio hibrido pagrindinė funkcija, kaip pranešama, – skristi, kurią būtų galima išnaudoti, pavyzdžiui, krovinių pergabenimui.

„Tai – vertikalios traukos skraidymo aparatas, kuris kaip sraigtasparnis ar dronas gali vertikaliai pakilti ir skristi, o po to vertikaliai nusileisti“, – sako D. Pagodinas.

Įdomu tai, kad aparato valdymui būtų adaptuota jau sukurta ir gerai išvystyta paprasto drono elektronika.

„Nereikia nieko naujo kurti, o tik pakoreguoti esamus valdymo algoritmus. Keliamoji jėga būtų sukuriama efektyviau, nes naudojami didesnio diametro sraigtai. Visi susipažinę su šia idėja, didelių pastabų iki šiol neišsakė, o mes sparčiai judame į priekį su jos vystymu“, – tikina KTU EEF docentas.

Kuriant elektrokopterį bus išnaudojama sraigtasparnio sukuriama efektyvi keliamoji jėga, taip pat įdiegiamos gerosios kvadrokopterio valdymo, grindžiamo elektroniniu-elektriniu principu, savybės. Tuo tarpu bloguosius bruožus, tokius, kaip sraigtasparnio sudėtingas, brangus ir daug aptarnavimo reikalaujantis mechaninio valdymo principas bei kvadrokopterio santykinai mažų diametrų oro sraigtų neefektingai sukuriama vertikali trauka, bus stengiamasi eliminuoti.

„Tai padarius, naujasis hibridas turėtų būti pranašesnis tiek už sraigtasparnį savo valdymo principu, tiek už droną – vertikalios traukos sukūrimo efektyvumo prasme“, – teigia D. Pagodinas.

Potenciali ateities miesto transporto dalis

KTU EEF docentas pastebi, kad susidomėjimas aviacija Lietuvoje ir visame pasaulyje auga, nes žmonėms atsiranda vis daugiau galimybių skristi. Be to, sparčiai vystosi visai nauja lėktuvų kategorija – plečiasi ultralengvųjų lėktuvų rinka, atsiranda daug naujų gamintojų.

„Nors norint skraidyti su jais reikalinga licencija, tačiau čia licencijavimo sistema palyginus paprasta: paprastesnis mokymo procesas, mažesni sveikatos reikalavimai, dėl to tai yra patrauklu. Žinoma, lėktuvai ten mažesni nei triviečiai – dažniausiai vienviečiai ar dviviečiai – bet tam, kas nori savo malonumui laisvalaikiu paskraidyti ar greitai nuskristi iš vieno tašką į kitą, to pilnai užtenka. Pasaulyje ši aviacijos sritis labai sparčiai plečiasi“, – pastebi D. Pagodinas.

KTU mokslininkų idėja apie elektrokopterį taip pat nepasibaigė vien tik minėtu bepiločiu, kurį jie šiuo metu gamina. D. Pagodinas svarsto, kad tokio aparato principu vėliau galėtų būti konstruojamas pilotuojamas vienpilotis ar dvipilotis skraidantis aparatas.

„Tokiu skrydžio principu veikiantis skraidymo aparatas ateityje galėtų būti miesto transporto dalimi. Žinoma, tai neįvyktų po dvejų ar trejų metų, žiūrime į tolimesnę perspektyvą“, – tikina KTU EEF docentas.

Anot jo, dideliuose megapoliuose atsiranda poreikis, ypač turtingiems žmonėms, greitai, aplenkiant miesto automobilių transporto kamščius, pasiekti kitam miesto gale esantį tašką ir jie ieško visokių galimybių, kaip tai padaryti. 

„Panašus skraidymo aparatas, kurio mažos galios prototipą mes dabar kuriame, ateityje galėtų pasitarnauti tokiam tikslui“, – savo idėjomis dalijasi D. Pagodinas.

Naujos idėjos reikalauja nuolatinio domėjimosi 

KTU EEF docento teigimu, idėjos naujiems išradimams gimsta savaime – tačiau reikia apie tai daug galvoti.

„Aš laisvalaikiu analizuoju įvairius skrydžio principus, taip pat galvoju apie tai, kaip juose pritaikyti elektroniką, kokios šiuolaikinės elektronikos, elektrotechnikos galimybės. Čia apsijungia ir mano hobis, ir profesinė veikla, nes reikia abiejų sričių žinių“, – sako elektroniką ir elektros grandinių teoriją dėstantis D. Pagodinas, turintis ir piloto licenciją.

Pasak jo, svarbu nuolat viskuo domėtis ir turėti tikslą. Be to, reikalinga bendraminčių komanda bei aplinka, kuri palaiko – visa tai pilotuojantis mokslininkas teigia randantis KTU Elektros ir elektronikos fakultete. 

„Mano tikslas visada buvo skrydis, todėl ir galvoju, kaip įdomiau, inovatyviau realizuoti skrydžio idėją. Kartais mintys ateina visai netikėtai“, – KTU pranešime cituojamas D. Pagodinas.
Statybunaujienos.lt
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka





Objektai. Technologijos. Verslo naujienos

nuotrauka
2021-01-27 08:18
Prieš kiek daugiu nei keturis dešimtmečius pastatytas Vilniaus TV bokštas iki šiol nebuvo kapitaliai remontuojamas, tačiau atliktos ekspertizės išvadose teigiama, jog būtina iš esmės rekonstruoti tiek pagrindinę pastato konstrukciją, tiek vidaus infrastruktūros tinklus.
nuotrauka
2021-01-25 13:07
Vilniaus „Grinda“ neseniai baigė sostinės judrios T. Narbuto gatvės lietaus nuotekų kolektoriaus rekonstrukciją, bet jau imasi dar didesnio projekto. 500 ha teritorijoje, apimančioje Šeškinės, Pašilaičių ir Fabijoniškių gyvenamuosius rajonus, lietaus nuotekų tinklai bus rekonstruojami pritaikant tva...
nuotrauka
2021-01-25 10:50
Gerindamas darbo sąlygas viešojo sektoriaus darbuotojams, įmonė Turto bankas per 2020-iuosius metus atliko daugiau nei 140 patalpų remonto darbų visoje Lietuvoje. Pokyčius pajautė ne tik institucijų darbuotojai, tačiau ir jų lankytojai: dalyje valstybei priklausančių pastatų įrengti ilgai laukti neį...
nuotrauka
2021-01-25 10:07
UAB Merko statyba komanda baigė legendinio „Neringos“ restorano ir viešbučio rekonstrukcijos darbus. Per trejus metus buvo rekonstruotas senasis istorinis restoranas bei viešbutis, pastatyti dar du viešbučio korpusai ir įrengta požeminė automobilių saugojimo aikštelė.
nuotrauka
2021-01-20 16:35
Vilniaus miesto savivaldybės administracija pasirašė sutartį dėl Jotvingių gatvėje iškilsiančios ledo arenos architektūrinio projektavimo paslaugų. Ledo areną sostinei projektuos UAB „Projektų rengimo centras" ir UAB „Tiksli forma", o projekto valdytoja paskirta UAB „Vilniaus vystymo kompanija".
nuotrauka
2021-01-20 13:59
Tauragės apskrityje, Pagėgių savivaldybėje, kelio Pagėgiai-Gudai-Sartai ketvirtajame kilometre kovą bus pradėta automobilių tilto per Vilkos upę rekonstrukcija. Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu darbus, kurių vertė siekia daugiau kaip 560 tūkst. eurų, atliks darnios miestų plėtros ir st...
nuotrauka
2021-01-20 10:03
SEB banko būstinei Vilniuje suteiktas „BREEAM International New Construction“ pastato poveikio aplinkai vertinimo sertifikatas. Šiuo metu tai yra pirmasis ir vienintelis pastatas Baltijos šalyse, turintis aukščiausią įvertinimą (Outstanding) naujos statybos pastatų (New Construction) kategorijoje.
nuotrauka
2021-01-19 10:42
Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų (Vytauto Didžiojo) bažnyčia yra seniausia Kauno bažnyčia. Pastaraisiais mėnesiais ji traukė akį virš stogo kylančiais pastoliais – Kultūros infrastruktūros centro (KIC) užsakymu remontuotas bažnyčios stogas.
nuotrauka
2021-01-18 10:43
Vilniaus universitetas (VU) su partneriu UAB „Eikos statyba“ pasirašė VU Medicinos fakulteto Mokslo centro pastato statybos darbų vykdymo sutartį, kuria pradedamas naujas unikalaus projekto įgyvendinimo etapas.
nuotrauka
2021-01-12 11:37
Vilniaus Karoliniškių mikrorajone esanti ugniagesių-gelbėtojų stotis bus modernizuota, taip užtikrinant operatyvesnį reagavimą į gyventojų iškvietimus. Po rekonstrukcijos bus sukurtos šiuolaikinės darbo bei treniruočių sąlygos ir čia dirbantiems gelbėtojams.
nuotrauka
2021-01-11 11:16
Nuolatiniai garsai gali ilgam sutrikdyti ramybę, kenkti darbingumui, kokybiškam poilsiui ir žmogaus sveikatai. Projektuojant ir statant naujus ar renovuojant senus namus, daug dėmesio skiriama pastatų konstrukciniams sprendimams, šilumos izoliacijai, inžinerinių sistemų efektyvumui, tačiau jo pritrū...
nuotrauka
2021-01-11 09:33
Praėjusių metų gruodžio pradžia mokslo bendruomenei apkarto – viena didžiausių pasaulyje, tačiau pastaruoju metu vis labiau apleista Puerto Rike įkurta Arecibo observatorija galutinai sugriuvo į radijo bangas atspindinčią lėkštę nukritus virš jos pakabintam radioteleskopui.
nuotrauka
2021-01-10 20:26
Sausio 8 d. krašto apsaugos ministras Arvydas Anušauskas pasirašė viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutartis su UAB „Salvinta“ ir UAB „Partnerystės projektai keturi“, kurių galiojimo metu bus sukurta visiškai nauja karinė infrastruktūra trims Lietuvos kariuomenės bataliono dydžio vienetams ...
nuotrauka
2021-01-06 10:43
Gyvenamuosius ir komercinius projektus plėtojanti bendrovė „Baltic Asset Management“ įsigijo sostinės centre esantį viešbutį „Ecotel“. Slucko g. 8 įsikūręs viešbutis turi 166 kambarius ir stovi beveik 0,4 ha ploto sklype.
nuotrauka
2020-12-30 10:56
Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VILNIUS TECH) ir „Grinda" pasirašė sutartį, kuria numato plėsti bendradarbiavimo apimtis vykdant bendrus mokslinius tyrimus ir rengiant aukštos kvalifikacijos specialistus.
nuotrauka
2020-12-21 09:41
Nostalgiją ir sentimentus kauniečiams keliančioje sporto halėje daugiau kaip metus laiko plušantys statybininkai jau mato finišo tiesiąją. Atlikta per du trečdalius suplanuotų rekonstrukcijos darbų: uždengtas stogas, išlietos betono konstrukcijos, atnaujinama vidaus bei išorės apdaila. Užbaigus darb...
nuotrauka
2020-12-18 11:43
Kauno Šv. Apaštalų Petro ir Povilo arkikatedra bazilika buvo statoma miestiečių lėšomis bei didikų fundacijomis ilgus dešimtmečius, vėliau – atstatoma po gaisrų, užsienio kariuomenių antpuolių, ir dabartinį savo interjero vaizdą įgavo tik XVIII amžiaus antroje pusėje. Dabar ji vėl tvarkoma, restauru...
nuotrauka
2020-12-18 07:30
Konkurencijos taryba leido įmonei „Hanner“ vykdyti koncentraciją įsigyjant 50 proc. bendrovės „SPV-43“ ir 50 proc. „Arenos NT“ akcijų bei kartu su esama akcininke UAB „NT draudimo grupė“ įgyjant bendrąją abiejų įmonių kontrolę.
nuotrauka
2020-12-14 06:30
Dažnai net nepastebime, kaip vos ne kasdien mieste atsiduriame ant kokio nors stogo. Tarsi Karlsonas. Tik ne šiaip sau ant stogo, bet – ant eksploatuojamo. Tai gali būti automobilių statymo aikštelė ant prekybos centro, pamėgta terasa ant banko ar kokio kito administracinio pastato, šokio festivalis...
nuotrauka
2020-12-11 10:15
Vilniaus oro uoste baigtas svarbus aerodromo rekonstrukcijos etapas - modernizuoti pietinėje oro uosto dalyje esantys du orlaivių riedėjimo takai. Teigiama, kad aerodromo rekonstrukcijos pagrindiniai tikslai yra pagerinti ne tik oro uosto operacijų saugą, atnaujintą infrastruktūrą pritaikyti greites...

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos. Verslo naujienos