2019 gruodžio 8 d. sekmadienis, 7:13
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Kaunietis verslininkas turi prancūzišką idėją Gedimino kalnui sutvirtinti

2018-08-29 09:00
Prancūzo inžinieriaus, verslininko Andre Piere prieš 30 metų sukurtus betono blokelius naudojo net Paryžiaus metro – jais buvo suvirtinti šlaitai ir nuokalnės. Blokeliai buvo ir yra naudojami įvairiems kitiems žemės sutvirtinimams, be to – kaip dekoro elementas privačiose ir viešosiose erdvėse. Jais siūloma sutvirtinti ir Gedimino kalno šlaitus.
nuotrauka
Rolando Karecko nuotr.


Kaunietis Rolandas Kareckas kalba keturiomis kalbomis, o dabar mokosi dar vienos. Vyro noras – gerai išmokti prancūzų kalbą. Imtis vienos gražiausių pasaulio kalbų jį privertė noras susikalbėti su savo verslo partneriu iš Prancūzijos.

Klausytis Rolando pasakojimo – įdomu. Minčių ir idėjų vyras turi keliems metams į priekį. Dar daugiau, R. Kareckas sako, kad tai, kuo užsiima jis, gali padėti išgelbėti slenkantį Vilniaus Gedimino kalną. 

Pirmoji pažintis – prieš aštuonerius metus

Kaip rašoma išplatintame pranešime, specialios formos betono blokelius gaminantis R. Kareckas pirmą kartą su jais susidūrė maždaug prieš aštuonerius metus Prancūzijoje.
 Tąsyk gavęs užsakymą, kartu su dviem specialistais, vyras išvyko į Paryžiaus priemiestį, kur turėjo sutvirtinti vienos viešosios erdvės šlaitą. Nuvykus į vietą ir pradėjus darbus paaiškėjo, kad teks naudoti specialią prancūzų įmonės „Atalus“ technologiją. Ši technologija Ženevoje vykstančios kasmetinės specializuotos parodos metu 2004 metais šlaitų tvirtinimo ir apželdinimo kategorijoje buvo apdovanota aukso medaliu.

„Paklausė, ar sugebėsim. Parodė, kaip viskas daroma. Padarėm, pavyko gerai“, - pasakojo R. Kareckas.

Tačiau pažintis su keistais betoniniais blokeliais neapleido R. Karecko minčių. Prancūzo inžinieriaus, verslininko Andre Piere prieš 30 metų sukurtus betono blokelius naudojo net Paryžiaus metro – jais buvo suvirtinti šlaitai ir nuokalnės. Blokeliai buvo ir yra naudojami įvairiems kitiems žemės sutvirtinimams, be to – kaip dekoro elementas privačiose ir viešosiose erdvėse. R. Kareckas sužinojo, kad tokius blokelius gaminti išskirtinę teisę turi kelios pasaulio šalys ir panoro tą daryti Lietuvoje.

Pirmasis susitikimas – Prancūzijoje

Tačiau sumanymo įgyvendinti taip greitai nepavyko. R. Kareckas sako, jog reikėjo ne tik pradinio kapitalo. Visų pirma, buvo būtina įvertinti, ar tai turės paklausą Lietuvoje. Be to, juos reikėjo  ne vežti iš Prancūzijos, o gaminti patiems. Tam buvo reikalingos patalpos ir įranga.Galiausiai vyras ryžosi. Pradžioje jis ėmė mokytis prancūzų kalbos – mat norėjo pats susikalbėti su blokelių išradėju.

„Prancūzija, ta kalba man nebuvo nežinomos ir negirdėtos – šioje šalyje gyvena mano sesuo“, - pasakojo R. Kareckas. Galiausiai sutaręs dėl susitikimo su A.Piere, vyras nuvyko į pirmąjį verslo pokalbį. Tiek pirmasis, tiek antrasis verslo pokalbiai baigėsi sėkmingai – R. Kareckas įgijo teisę Lietuvoje gaminti betono blokelius ir tapo įmonės „Atalus“ atstovu. 

Tikisi įveikti biurokratinius barjerus

Gaminti blokelius verslininkas pradėjo pernai, tačiau dabar parduoti juos gali tik kaip dekoro elementus. Prekiauti jais kaip šlaitų tvirtinimui skirtais elementais – kol kas negali. Trukdo biurokratiniai reikalai. 

„Juos gaminame iš sertifikuotų Lietuvoje medžiagų, o technologija yra sertifikuota visoje Europos Sąjungoje. Ko trūksta ir kodėl dar negavome leidimo jais prekiauti – nežinau, ir man niekas negali to pasakyti“, - sakė R. Kareckas. Tačiau kaunietis tikisi, kad šie biurokratiniai reikalai greitai baigsis.

R. Kareckui pavyzdys yra blokelių kūrėjo A. Piere sėkmės istorija. „Prancūzijos metro šlaitus sutvirtinti blokeliais jis siūlė maždaug 20 metų. Tiek laiko juo netikėjo, o galiausiai – pripažino. Jam teko nueiti ilgą kelią, todėl jis puikiai supranta ir mūsų verslo pradžią“, - sakė R.Kareckas.

Apžiūrėjo Gedimino kalną

Pats A. Piere taip pat labai palaiko lietuvio pasiryžimą plėtoti šį verslą Lietuvoje. R. Kareckas su prancūzu nuolat bendrauja, buvo pasikvietęs ir į Lietuvą. Vienas iš objektų, kurį svečiui parodė R. Kareckas – Gedimino pilies kalnas. Pavojingos būklės kalną apžiūrėjęs A. Piere tvirtino, kad betoniniais blokeliais jį galima sutvirtinti, be to, panašūs darbai jau buvo atlikti Prancūzijoje, Italijoje.

„Pasak jo, apie 90 procentų viso to darbo yra nesudėtingas procesas. Mes kartu tą kalną apžiūrėjome. A. Piere rodė, kur galima padaryti užvažiavimus neįgaliesiems, kaip jį sutvirtinti. Tik tam reiktų ne tokių blokelių, kokius gaminame mes, bet didesnių. Mūsų gaminamų vienas vienetas sveria 50 kilogramų, o čia reiktų 120 kilogramų blokelių“, -pranešime cituojamas R. Kareckas. Pasak jo, blokelius galima panaudoti tiek atliekant dalį sutvirtinimo darbų, tiek ir pagrindinius darbus, nes dėl ypatingos formos juos galima apželdinti, kad jų nesimatytų.

Dar vienas objektas, kurį apžiūrėjo svečias, prie Rokų esanti naujai statomos „Rail Baltica“ geležinkelio vėžės atkarpa, tiksliau – prie jos esantis šlaitas.

„Kaip sakė A.Piere, šlaitas dabar yra sutvirtintas tinkamai, tačiau jo siūlomas tvirtinimo būdas yra pigesnis, be to, tvirtinant blokeliais būtų mažesnis vibracijos ir triukšmo lygis. Dabartinė technologija, kuria sutvirtintas šlaitas, yra labiau pralaidi garsui“, - pasakojo R. Kareckas. 

Padidina žemės vertę

Vienas iš svarbių dalykų tvirtinant šlaitus ir nuošliaužas šiais blokeliais – specifinė jų forma ir taisyklingas, priklausomai nuo šlaito statumo, sudėjimas. „Taip šlaitas yra „surišamas“ ypač tvirtai“, - aiškino R. Kareckas.

Betoniniai blokeliai Kaune gaminami pusiau automatiniu būdu: dalis darbų atliekami rankomis.

„Pavyzdžiui italai gamina tik automatiniu būdu, o Afrikoje – tik rankiniu. Kiekviena šalis, įvertinusi gaminių kiekius ir darbo jėgos kaštus, savo gamybos būdą pasirenka patys“, - pasakojo R. Kareckas.

Ar Lietuva nėra per maža tokiam verslui? Pasak R.Karecko, ne. „Jei trumpai apibūdinti blokelių paskirtį – jie gana ekonomiškai gali nenaudingą žemės plotą paversti naudingu.

Tai, kas jokia kita technologija nesusitvirtina – nuošliauža, nuvirtę šlaitai – sutvirtinama šiais blokeliais. Jų išskirtinumas – jie pakelia žemės vertę“, – pranešime tvirtina R.Kareckas.

Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.


Objektai. Technologijos. Verslo naujienos

nuotrauka
2019-12-05 13:53
Didžiausiame šalyje – Vilniaus oro uoste – pradeda veikti moderni daugiafunkcė automobilių stovėjimo aikštelė. Joje įrengta beveik 1 000 naujų stovėjimo vietų, baigiamas įkurtas automobilių nuomos centras, veikia elektromobilių įkrovos aikštelės.
nuotrauka
2019-12-04 15:08
Šiandien, gruodžio 4 d., Vilniaus miesto taryboje po pateikimo pritarta koncesijos sutarčiai dėl daugiafunkcio sporto komplekso statybų ant Šeškinės kalvos, kuriame numatytas ir nacionalinis stadionas.
nuotrauka
2019-12-04 07:15
Sostinės Naujosios Vilnios mikrorajone pradedamas rekonstrukcijos projektas. Čia atnaujinamos automobilių techninės patikros paslaugas teikiančios įmonės „Tuvlita“ patalpos. Linksmojoje gatvėje esančios techninės apžiūros stoties rekonstrukcijos darbus vykdo statybų ir darnios miestų plėtros bendrov...
nuotrauka
2019-11-28 10:21
Investicijų valdymo bendrovės „Lighthouse asset management“ valdomas fondas „Lighthouse alternative fund“ įsigijo statybų bendrovę UAB „Viremida“ ir pakeitė jos vardą į „Lighthouse contracting“.
nuotrauka
2019-11-27 11:42
Danielius Makulavičius, bendrovės „Milsa“ įkūrėjas, sako, kad 1995–2003 m. įsigyti „Granito“, „Granitinės skaldos“ ir „Klovainių skaldos“ kontrolinius akcijų paketus buvo logiškas sprendimas. Įmones siejo ir panaši veikla – granito ir dolomito skaldos gamyba, ir tie patys klientai. Danieliaus Makula...
nuotrauka
2019-11-27 09:54
Nemenkstanti gyvenamojo būsto paklausa didžiuosiuose šalies miestuose ir toliau lemia augančius naujų butų pardavimus bei tolimesnę NT projektų plėtrą. Statybų ir darnios miestų plėtros bendrovės „YIT Lietuva“ būstų pardavimai per pirmuosius tris šių metų ketvirčius šoktelėjo 76 proc., lyginant su t...
nuotrauka
2019-11-25 07:36
Dr. Robertas Šertvytis, KŪB „AIVA SISTEMA“ generalinis direktorius, straipsnyje nagrinėja Lietuvos ir užsienio patirtį darbų valdymo automatizavimo srityje. Aprašomi galimi darbų valdymo ir apskaitos automatizavimo sprendimai ir kokią naudą iš to gali gauti statybų bendrovė
nuotrauka
2019-11-22 14:30
Susisiekimo ministerija inicijavo tarpinstitucinį pasitarimą dėl Lietuvos paštui priklausančių centrinių pašto pastatų Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje tolesnio panaudojimo ir pritaikymo visuomenės poreikiams.
nuotrauka
2019-11-22 07:41
Pasaulyje ekonomika jau daug metų veikia „negalvok – išgauk, gamink, vartok ir išmesk“ principu. Išgaunami gamtos ištekliai naudojami gamybos procese, o gaminiai po tam tikro eksploatavimo laiko tampa atliekomis, kurios kaupiasi sąvartynuose arba mūsų gyvenamoje aplinkoje. Žiedinė ekonomika gali tap...
nuotrauka
2019-11-21 16:04
Investicijų valdymo bendrovės UAB „Eika Asset Management“ (EAM) valdomas fondas „Eika Real Estate Fund“ (EREF) už 5,8 mln. EUR įsigijo verslo centrą „Highway“, esantį Savanorių pr. 178A, Vilniuje. Fondas įsigijo 100 proc. UAB „Akvilas“, kuriai priklauso verslo centras „Highway“, akcijų iš AB „Invald...
nuotrauka
2019-11-21 11:37
Kiekvienais metais vis labiau tobulėjant dirbtinio intelekto ir mašininio mokymosi galimybėmis tam turi ruoštis ir statybos sektoriaus įmonės – nuo didžiausių ir daugiausia darbuotojų turinčių iki vos kelių žmonių startuolių. Tuo įsitikinę Kauno technologijos universiteto Statybos ir architektūros f...
nuotrauka
2019-11-20 09:01
Vilniuje, Pašilaičių rajone, duris atvers naujas lopšelio-darželio „Gabijėlė“ modulinis priestatas, kurį nuo gruodžio 2 d. pradės lankyti 105 mažieji vilniečiai. Modulius tiekė ir montavo UAB „HSC Baltic“ ir UAB „Ryterna Modul“.
nuotrauka
2019-11-11 16:24
Vilniaus miesto savivaldybės užsakymu, SĮ „Vilniaus planas“ suprojektavo naują požeminį tunelį Zuikių gatvėje po geležinkeliu.
nuotrauka
2019-11-11 13:12
Vilnius imasi aktyvių veiksmų dėl autobusų stoties atnaujinimo – lapkričio 11 d. savivaldybėje pasirašyti keturšaliai sostinės, AB „Lietuvos geležinkeliai”, UAB „Vilniaus autobusų stotis“ ir UAB „Baltisches Haus“ ketinimai rajoną drauge paversti prestižiniu mobilumo centru. Tokiu būdu dvi pastarosio...
nuotrauka
2019-11-07 11:37
Vilkaviškyje kyla nauja autobusų stotis. Šį mėnesį jau pradėti darbai pastato viduje, o į naujosios stoties atidarymą tikimasi keleivius pakviesti 2020 metų kovo 1 dieną.
nuotrauka
2019-11-07 11:35
Šį gruodį Latvijoje baigiamos išparduotuvių miestelio „Via Jurmala Outlet Village“ (VJOV) statybos. Pirmasis projekto etapas, kurio parduotuvių plotas sieks 13,500 kv. m., duris atvers jau 2020 metų pavasarį. Čia lankytojų lauks 70 drabužių, avalynės, aksesuarų ir laisvalaikio parduotuvių, kavinės b...
nuotrauka
2019-11-07 10:01
UAB „Merko statyba“ apyvarta per tris 2019 m. ketvirčius pasiekė 45 mln. eurų, buvo parduota 210 iš 500 šiuo metu statomų butų.
nuotrauka
2019-10-29 16:33
Netrukus vietoj uždarosios akcinės bendrovės EIKA veiks dvi įmonės: EIKA ir veiklą pradės naujai įsteigta įmonė UAB AVI INVEST LT, praneša EIKA.
nuotrauka
2019-10-28 07:56
Šiuolaikiški pastatai turi būti saugūs ir efektyvūs energijos vartojimo požiūriu. Dažnai jie turi tenkinti ir kitas papildomas sąlygas, pavyzdžiui, bent jau akustinio komforto. Norint tai pasiekti, geriausia naudoti aukštos kokybės ir ilgaamžius termoizoliacinius gaminius iš akmens vatos. Tai, kas g...
nuotrauka
2019-10-24 11:12
Ignas Rėksnys – vilnietis verslininkas, jau daugiau kaip 20 metų parduodantis interjero sprendimus. Tiesa, jis ir savo paties namams kurti skyrė ypatingai daug dėmesio, tad posakis „batsiuvys be batų“ jam negalioja.

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos. Verslo naujienos