2017 spalio 20 d. penktadienis, 12:12
Reklama  |  El. paštas  |  facebook  google plus  twitter  linkendin

Visa tiesa apie hibridinius automobilius: 5 mitai ir faktai

2017-09-28 11:33
Nors kai kurie gamintojai jau pristatė trečią ar netgi ketvirtą elektros ir vidaus degimo variklius turinčių mašinų kartą, nors Žemės rutulio paviršiumi jų važinėja mažiausiai keliolika milijonų, kai kurie mitai apie hibridines transporto priemones vis dar labai gyvybingi. Kokios populiarios „tiesos“ labiausiai prasilenkia su tikrove? Atsakymai – šiame tekste.
nuotrauka
Bendrovės BMW nuotr.


Hibridai brangūs, lėti ir nuobodūs?

„Pirmieji hibridiniai modeliai buvo konstruoti siekiant optimizuoti degalų sąnaudas ir sumažinti aplinkos taršą, todėl tam tikri kompromisai buvo neišvengiami. Prireikus rinktis ką aukoti – efektyvų benzino „konvertavimą“ į ratus sukančią energiją ar vairuotojui malonių emocijų antplūdį, pirmenybė buvo teikiama 4 l/100 km rodikliui“, – sako BMW prekės ženklo Lietuvoje vadovas M. Daujotas.

Dabar hibridines savo automobilių versijas siūlo praktiškai visi gamintojai, o kai kurie modeliai – tikri inžinerinės minties šedevrai, galintys nustebinti pačius išrankiausius technikos gurmanus. Tarkime, visureigio „BMW X5 xDrive40e“ jėgainė generuoja 313 AG ir leidžia iki 100 km/val. greičio įsibėgėti per 6,8 s. Tokio rezultato tikrai nepavadintum „nuobodžiu“.

„Hibridai turi ir benzininius, ir elektrinius variklius, kurie perduoda galią į varančiuosius ratus. Le Mano 24 val. lenktynėse jau bene dešimtmetį karaliauja hibridiniai automobiliai, o „Formulės-1“ boliduose galia taip pat perduodama tiek benzininio, tiek elektrinio variklių“, – sako BMW atstovas.

Kalbant apie pinigus, priekaištai dėl išpūstų kainų buvo daugiau ar mažiau pagrįsti tik pačioje hibridinių automobilių eros pradžioje. Pasak specialisto, dabar tokie modeliai už analogus, turinčius tik vidaus degimo variklius, brangesni vidutiniškai vos 7–10 proc., todėl turint galvoje eksploatacijos efektyvumo skirtumą, kainas galima vadinti adekvačiomis ir logiškomis.

BMW prekės ženklo Lietuvoje vadovas M. Daujotas. Bendrovės nuotr. 

Degalai taupomi tik važiuojant mieste?

Daugiausia energijos automobilis sunaudoja tada, kai varikliui reikia išjudinti transporto priemonę iš stovėjimo vietos. Hibridiniuose modeliuose šį darbą atlieka elektros motorai, o vidaus degimo jėgainė įsijungia tik tuomet, kai inercija jau būna sukurta. T. y., mieste dažnai stoviniuojant prie šviesoforų ar sankryžų šis efektas būna ypač akivaizdus.

„Tai tikrai nereiškia, kad judant užmiestyje hibridinės technologijos neveikia ar yra mažiau naudingos. Dėl nuolat tobulinamų technologijų elektros varikliai gali dirbti gerokai ilgiau ir efektyviau. Kinetinę automobilio energiją konvertuojant į elektrą ir nuolat papildant akumuliatorius, nemaža dalis distancijos įveikiama nedeginant nė gramo benzino net ir važiuojant dideliu greičiu“, – aiškina specialistas.

Antras dalykas, net jei kai kurie dyzelinius variklius turintys automobiliai gali pasigirti panašiomis degalų sąnaudomis kaip ir hibridiniai analogai, pastarųjų privalumai išryškėja ilguoju laikotarpiu mažesniais aptarnavimo kaštais.

Be mažesnių kuro sąnaudų hibridiniai automobiliai taip pat turi mažiau brangių dylančių detalių. Pavyzdžiui, hibridinis automobilis neturi sankabos mechanizmo, generatoriaus ir variklio paleidimo variklio, nė vienas hibridinis komponentas nenaudoja hidraulinio skysčio, todėl jie visiškai nereikalauja priežiūros.

Visi hibridai pakankamai efektyviai stabdo elektriniu varikliu, kuris vos prisilietus prie stabdžių pedalo virsta generatoriumi. Vien dėl šios priežasties trinkelių keitimo intervalas gali būti dvigubai ilgesnis. Be to, benzininio variklio eksploatacija yra paprastesnė ir pigesnė nei dyzelinio, o elektrinė jėgainė išlaidų išvis nereikalauja.

Hibridai nesaugūs?

Dar viena dažnai girdima abejonė, ar hibridiniai automobiliai pakankamai saugūs ir ar jais keliaujantys nepatiria papildomos rizikos dėl sudėtingos aukštos įtampos sistemos? Kaip teigia M. Daujotas, pastaraisiais metais surengtų automobilių pasyvaus saugumo bandymų pagal „EuroNCAP“ metodiką rezultatai liudija, kad praktiškai visi hibridiniai modeliai gauna maksimalius 5 žvaigždučių įvertinimus.

Hibridų akumuliatoriai montuojami po galinėmis sėdynėmis ir natūraliai yra vienoje saugiausių vietų, kokios tik įmanomos automobilyje. Jei vis dėlto hibridinis automobilis patenka į rimtesnį eismo incidentą, aukštos įtampos elektros srovės tiekimas nutraukiamas tą pačią akimirką, kai aktyvuojamos saugos oro pagalvės. Be to, pačiuose akumuliatoriuose įmontuoti specialūs davikliai, kuriems užfiksavus net patį mažiausią srovės nutekėjimą, elektros tiekimas stabdomas.

JAV eismo dalyvių saugos institutas IIHS prieš kurį laiką paskelbė savo tyrimų su hibridiniais modeliais išvadas, kurios tokius automobilius pavadino „saugesniais už įprastas benzinu ar dyzelinu varomas mašinas“. Amerikiečių teigimu, pranašumą hibridams suteikia maždaug 10 proc. didesnis jų svoris.

Achilo kulnas – akumuliatoriai?

„Hibridinėse“ diskusijose neišvengiamai paliečiamas akumuliatorių kainos ir ilgaamžiškumo klausimas. Ar iš tiesų tai ir yra hibridinių modelių Achilo kulnas? Tokie būgštavimai tikrai nepagrįsti. Nors metams bėgant automobilio baterija pradeda prarasti savo darbinį tūrį, visgi tai nutinka per itin ilgą laiką, o ir nedidelis tūrio praradimas beveik neturi įtakos automobilio ekonomiškumui.

„Daug ką pasako faktas, kad populiariausių hibridinių modelių baterijoms suteikiama net 6 metų garantija. Kadangi hibridinės transporto priemonės jau turi pakankamai ilgą eksploatavimo istoriją, jų savininkai patys įsitikino ir tuo, kad hibridinės sistemos kuo puikiausiai dirba ir šaltomis žiemomis: mašinos borto kompiuteris nuolat seka, kad akumuliatoriai neišsikrautų, o benzininis variklis efektyviai sušildo automobilio saloną pačiomis atšiauriausiomis oro sąlygoms“, – pasakoja BMW atstovas M. Daujotas.

Ar jų bagažinės vis dar mažos?

Automobilių žinovai hibridinių automobilių pradininkams priekaištavo dėl sąlyginai mažos bagažinės erdvės. Ar pavyko išspręsti problemą? „Akumuliatoriai anksčiau iš tiesų užimdavo gana daug vietos, tačiau pastaraisiais metais tokios baterijų charakteristikos, kaip energetinė talpa ir gabaritai, tobulėjo septynmyliais žingsniais, todėl dabar bagažinės erdvė iš esmės niekuo nesiskiria nuo įprastų tos pačios klasės modelių‘, – paskutinįjį mitą sugriauna BMW prekės ženklo Lietuvoje vadovas.

Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.


Darni plėtra. Ekologija

nuotrauka
2017-10-13 09:32
Esant dabartinėms tendencijoms, iki 2100 m. vidutinė oro temperatūra Lietuvoje šoktelės 1,5-5,1 laipsniu, daugės kritulių, o Baltijos jūros lygis pakils iki 90 cm. Tokie grėsmingi faktai paskelbti ketvirtadienį Raudondvaryje vykusioje tarptautinėje konferencijoje klimato kaitos klausimais.
nuotrauka
2017-10-03 12:09
Lietuvoje susidarančių atliekų kiekiai turėtų mažėti, rodo UAB „Ekokonsultacijos“ atlikta studija. Jei šios prognozės pasitvirtins, o Lietuva seks Europos Sąjungos (ES) žiedinės ekonomikos rekomendacijomis ir daugiau atliekų perdirbs, šalyje statomos deginimo jėgainės ateityje gali susidurti su liet...
nuotrauka
2017-09-28 11:39
Šiandien (rugsėjo 28 d.) Vilniuje vykstančioje pirmojoje Baltijos šalyse infrastruktūros konferencijoje „BaltCap Infrastructure Fund“ (BInF) pasirašė rangos sutartį su „Axis Technologies“. Sutartis uždega žalią šviesą pirmajam BInF finansuojamam infrastruktūros projektui – 16 mln. eurų vertės biokur...
nuotrauka
2017-09-27 09:38
Lietuvoje griežtinami oro taršos reikalavimai vidutiniams kurą deginantiems įrenginiams. Tai numato praėjusį penktadienį, rugsėjo 22 d., įsigaliojusios aplinkos ministro Kęstučio Navicko patvirtintos Išmetamų teršalų iš vidutinių kurą deginančių įrenginių normos. Jos bus taikomos tokiems įrenginiams...
nuotrauka
2017-09-26 07:15
Šalia buitinių atliekų konteinerių savavališkai paliekamų didelių gabaritų atliekų krūva Vilniuje šiemet jau svertų maždaug 5000 tonų, jei jų nepašalintų atliekų išvežimo įmonės. Nuo metų pradžios sostinės kiemuose gyventojai senų baldų, technikos ir statybinių atliekų paliko tiek, kiek pernai per v...
nuotrauka
2017-09-14 09:22
Dar dvi savaites, iki spalio 6 d. 12 val., įmonės ir kiti juridiniai asmenys gali teikti paraiškas Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondui (LAAIF) projektams, susijusiems su vandenų, aplinkos oro taršos ir atliekų mažinimu bei prevencija, finansuoti pagal šio fondo 2017 m. lėšų naudojimo krypt...
nuotrauka
2017-09-07 08:25
KTU Informatikos fakulteto (IF) absolventas Deividas Pranevičius sukūrė atsinaujinančios energetikos jėgainių pajėgumo testavimo sistemą, kurią jau šiandien gali įsidiegti tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys.
nuotrauka
2017-08-31 08:22
Labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės (MVĮ) turi puikią galimybę diegti aplinką tausojančias technologines ekoinovacijas. Ūkio ministerija skelbia antrąjį kvietimą pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos (ES) investicijų priemonę „Eco-inovacijos LT+“. Pagal šį kvietimą MVĮ numatoma skirti iki 35 mln....
nuotrauka
2017-08-30 15:37
Panevėžio miesto savivaldybė deda didžiules pastangas užtikrinti miesto gyventojų sveikatą, harmoningą plėtrą, jaukią ir kokybišką estetinę aplinką. Esame įsitikinę, kad miestui reikalingas medis. Kuo daugiau tikrų želdynų, tuo sveikesni mes patys. Šiuo metu tarsi liga po Lietuvą plinta medžių naiki...
nuotrauka
2017-08-30 10:03
Vis daugiau įmonių Lietuvoje renkasi naudoti žaliąją energiją ir ant savo patalpų stogų įsirengia saulės energijos jėgaines. Rugpjūtį užbaigti trys nauji saulės energetikos projektai, kurių bendro jėgainių ploto pakaktų padengti beveik 15 krepšinio aikštelių, o jų galia siekia 460 kW.
nuotrauka
2017-08-24 13:22
Daugiau nei 100 startuolių susidomėjo ir išreiškė norą dalyvauti tvariosios energetikos inovacijų konkurse PowerUp!, kurį organizuoja „InnoEnergy“ kartu su partneriais Lietuvoje – Kauno technologijos universitetu. PowerUp! – didžiausias startuolių, siekiančių spręsti energetikos problemas, konkursas...
nuotrauka
2017-08-22 12:13
„Siemens“ koncernas pasirašė susitarimą dėl pirmos greitkelio atkarpos elektrifikavimo Vokietijoje, kuri bus skirta krovininiam transportui. Numatoma elektrifikuoti 10 km ilgio federalinio greitkelio A5 atkarpą, vedančią nuo Frankfurto oro uosto į Darmštatą. Planuojama, kad hibridinės krovininio tra...
nuotrauka
2017-08-18 10:11
Rugpjūčio 16 dieną, Koncernui „Achemos grupė“ priklausanti UAB „Renerga-1“ Anykščių rajone atidarė naują 7,5 megavatų (MW) vėjo elektrinių parką. Pagal vietovę „Kunigiškių“ vardu pavadintame vėjo elektrinių parke pastatytos trys šiuo metu aukščiausios vėjo elektrinės Lietuvoje, kurių bokšto ir sparn...
nuotrauka
2017-08-17 08:34
Vilnius artimiausiems šešeriems metams pasitvirtino Aplinkos monitoringo programą, kuri padės gerinti aplinkos būklės stebėseną, kad kuo mažiau būtų teršiamas oras, būtų saugoma natūrali Vilniaus aplinka, biologinė įvairovė, kraštovaizdis, tinkamai tvarkomos atliekos.
nuotrauka
2017-08-16 11:06
Baigėsi žaliųjų technologijų (angl. cleantech) konkurso „Climate Launchpad“ nacionalinis etapas Lietuvoje. Aštuonios komandos iš Vilniaus, Kauno ir Alytaus varžėsi dėl geriausių TOP-3 idėjų titulo ir galimybės dalyvauti Europos tvariųjų idėjų konkurso finale Kipre. Ar lietuvių idėjos vėl bus įvertin...
nuotrauka
2017-08-16 08:52
Technologijų tobulėjimas, aplinkai draugiškesnių bei žmonėms saugesnių alternatyvų paieška lemia, kad transporto sektorius šiuo metu išgyvena didžiules permainas. Kas laukia netolimoje ateityje: vairuosime elektromobilius? o gal biodegalais, vandeniliu ar gamtinėmis dujomis varomas transporto priemo...
nuotrauka
2017-08-14 08:14
Rugpjūčio 11 d. pradėta Energetikos ministerijos ir „Kurk Lietuvai“ iniciatyva, skatinsianti darbuotojui taupiai ir racionaliai naudoti elektros energiją.
nuotrauka
2017-08-03 08:11
Vyriausybė pagaliau patvirtino, kad aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės funkcijas ateityje vykdys viena institucija – Aplinkos apsaugos departamentas. Sujungiant 8 šiuo metu veikiančius regionų aplinkos apsaugos departamentus siekiama efektyvesnės šio sektoriaus kontrolės, taip pat mažinamas biu...
nuotrauka
2017-08-01 13:27
Neįprastas liūčių pasekmes didžiuosiuose šalies miestuose, ypač Vilniuje, patiriame dėl sistemingo požiūrio į miestų plėtrą stokos, teigia specialistai. Klimatologai antrina, jog klimato sąlygos per kelis dešimtmečius nepakito – ir anksčiau vasaromis turėdavome vėsius bei lietingus periodus, tik pas...
nuotrauka
2017-07-31 13:25
Aplinkos ministerija kviečia šalies įmones, įstaigas, organizacijas teikti dvišalių vystomojo bendradarbiavimo projektų paraiškas klimato kaitos švelninimo bei prisitaikymo prie klimato kaitos srityse. Parama orientuota į technologijų diegimo, darbų vykdymo projektus, o patirties perdavimo, viešinim...

Statybunaujienos.lt » Darni plėtra. Ekologija

nuotrauka

Biožidiniai Ruby Fires – maksimalus komfortas ir saugumas bei minimalios kuro sąnaudos

UAB DASFA ir Ko yra oficialus biožidinių gamintojo „Ruby Fires“ (Olandija) atstovas Lietuvoje.
nuotrauka

A klasė – aukštos kokybės MAGE sistema šiltam ir sandariam namui

Nuo 2017 metų sausio 1 d. galioja naujas statybos techninis reglamentas, pagal kurį naujai projektuojami ir statomi namai privalo atitikti A energinę klasę. A energinės klasės reikalavimai –...
nuotrauka

Dažai „Argentum 20“ – ypač aukštų higienos normų reikalaujančioms patalpoms

Ar kada susimąstėte, kiek mikrobų gali kauptis ant medicinos įstaigų sienų ir lubų? Ligoninių darbo specifika reikalauja specialių antimikrobiniu poveikiu pasižyminčių dažų bei apgalvotų spa...