2017 gruodžio 13 d. trečiadienis, 1:56
Reklama  |  El. paštas  |  facebook  google plus  twitter  linkendin

Visa tiesa apie hibridinius automobilius: 5 mitai ir faktai

2017-09-28 11:33
Nors kai kurie gamintojai jau pristatė trečią ar netgi ketvirtą elektros ir vidaus degimo variklius turinčių mašinų kartą, nors Žemės rutulio paviršiumi jų važinėja mažiausiai keliolika milijonų, kai kurie mitai apie hibridines transporto priemones vis dar labai gyvybingi. Kokios populiarios „tiesos“ labiausiai prasilenkia su tikrove? Atsakymai – šiame tekste.
nuotrauka
Bendrovės BMW nuotr.


Hibridai brangūs, lėti ir nuobodūs?

„Pirmieji hibridiniai modeliai buvo konstruoti siekiant optimizuoti degalų sąnaudas ir sumažinti aplinkos taršą, todėl tam tikri kompromisai buvo neišvengiami. Prireikus rinktis ką aukoti – efektyvų benzino „konvertavimą“ į ratus sukančią energiją ar vairuotojui malonių emocijų antplūdį, pirmenybė buvo teikiama 4 l/100 km rodikliui“, – sako BMW prekės ženklo Lietuvoje vadovas M. Daujotas.

Dabar hibridines savo automobilių versijas siūlo praktiškai visi gamintojai, o kai kurie modeliai – tikri inžinerinės minties šedevrai, galintys nustebinti pačius išrankiausius technikos gurmanus. Tarkime, visureigio „BMW X5 xDrive40e“ jėgainė generuoja 313 AG ir leidžia iki 100 km/val. greičio įsibėgėti per 6,8 s. Tokio rezultato tikrai nepavadintum „nuobodžiu“.

„Hibridai turi ir benzininius, ir elektrinius variklius, kurie perduoda galią į varančiuosius ratus. Le Mano 24 val. lenktynėse jau bene dešimtmetį karaliauja hibridiniai automobiliai, o „Formulės-1“ boliduose galia taip pat perduodama tiek benzininio, tiek elektrinio variklių“, – sako BMW atstovas.

Kalbant apie pinigus, priekaištai dėl išpūstų kainų buvo daugiau ar mažiau pagrįsti tik pačioje hibridinių automobilių eros pradžioje. Pasak specialisto, dabar tokie modeliai už analogus, turinčius tik vidaus degimo variklius, brangesni vidutiniškai vos 7–10 proc., todėl turint galvoje eksploatacijos efektyvumo skirtumą, kainas galima vadinti adekvačiomis ir logiškomis.

BMW prekės ženklo Lietuvoje vadovas M. Daujotas. Bendrovės nuotr. 

Degalai taupomi tik važiuojant mieste?

Daugiausia energijos automobilis sunaudoja tada, kai varikliui reikia išjudinti transporto priemonę iš stovėjimo vietos. Hibridiniuose modeliuose šį darbą atlieka elektros motorai, o vidaus degimo jėgainė įsijungia tik tuomet, kai inercija jau būna sukurta. T. y., mieste dažnai stoviniuojant prie šviesoforų ar sankryžų šis efektas būna ypač akivaizdus.

„Tai tikrai nereiškia, kad judant užmiestyje hibridinės technologijos neveikia ar yra mažiau naudingos. Dėl nuolat tobulinamų technologijų elektros varikliai gali dirbti gerokai ilgiau ir efektyviau. Kinetinę automobilio energiją konvertuojant į elektrą ir nuolat papildant akumuliatorius, nemaža dalis distancijos įveikiama nedeginant nė gramo benzino net ir važiuojant dideliu greičiu“, – aiškina specialistas.

Antras dalykas, net jei kai kurie dyzelinius variklius turintys automobiliai gali pasigirti panašiomis degalų sąnaudomis kaip ir hibridiniai analogai, pastarųjų privalumai išryškėja ilguoju laikotarpiu mažesniais aptarnavimo kaštais.

Be mažesnių kuro sąnaudų hibridiniai automobiliai taip pat turi mažiau brangių dylančių detalių. Pavyzdžiui, hibridinis automobilis neturi sankabos mechanizmo, generatoriaus ir variklio paleidimo variklio, nė vienas hibridinis komponentas nenaudoja hidraulinio skysčio, todėl jie visiškai nereikalauja priežiūros.

Visi hibridai pakankamai efektyviai stabdo elektriniu varikliu, kuris vos prisilietus prie stabdžių pedalo virsta generatoriumi. Vien dėl šios priežasties trinkelių keitimo intervalas gali būti dvigubai ilgesnis. Be to, benzininio variklio eksploatacija yra paprastesnė ir pigesnė nei dyzelinio, o elektrinė jėgainė išlaidų išvis nereikalauja.

Hibridai nesaugūs?

Dar viena dažnai girdima abejonė, ar hibridiniai automobiliai pakankamai saugūs ir ar jais keliaujantys nepatiria papildomos rizikos dėl sudėtingos aukštos įtampos sistemos? Kaip teigia M. Daujotas, pastaraisiais metais surengtų automobilių pasyvaus saugumo bandymų pagal „EuroNCAP“ metodiką rezultatai liudija, kad praktiškai visi hibridiniai modeliai gauna maksimalius 5 žvaigždučių įvertinimus.

Hibridų akumuliatoriai montuojami po galinėmis sėdynėmis ir natūraliai yra vienoje saugiausių vietų, kokios tik įmanomos automobilyje. Jei vis dėlto hibridinis automobilis patenka į rimtesnį eismo incidentą, aukštos įtampos elektros srovės tiekimas nutraukiamas tą pačią akimirką, kai aktyvuojamos saugos oro pagalvės. Be to, pačiuose akumuliatoriuose įmontuoti specialūs davikliai, kuriems užfiksavus net patį mažiausią srovės nutekėjimą, elektros tiekimas stabdomas.

JAV eismo dalyvių saugos institutas IIHS prieš kurį laiką paskelbė savo tyrimų su hibridiniais modeliais išvadas, kurios tokius automobilius pavadino „saugesniais už įprastas benzinu ar dyzelinu varomas mašinas“. Amerikiečių teigimu, pranašumą hibridams suteikia maždaug 10 proc. didesnis jų svoris.

Achilo kulnas – akumuliatoriai?

„Hibridinėse“ diskusijose neišvengiamai paliečiamas akumuliatorių kainos ir ilgaamžiškumo klausimas. Ar iš tiesų tai ir yra hibridinių modelių Achilo kulnas? Tokie būgštavimai tikrai nepagrįsti. Nors metams bėgant automobilio baterija pradeda prarasti savo darbinį tūrį, visgi tai nutinka per itin ilgą laiką, o ir nedidelis tūrio praradimas beveik neturi įtakos automobilio ekonomiškumui.

„Daug ką pasako faktas, kad populiariausių hibridinių modelių baterijoms suteikiama net 6 metų garantija. Kadangi hibridinės transporto priemonės jau turi pakankamai ilgą eksploatavimo istoriją, jų savininkai patys įsitikino ir tuo, kad hibridinės sistemos kuo puikiausiai dirba ir šaltomis žiemomis: mašinos borto kompiuteris nuolat seka, kad akumuliatoriai neišsikrautų, o benzininis variklis efektyviai sušildo automobilio saloną pačiomis atšiauriausiomis oro sąlygoms“, – pasakoja BMW atstovas M. Daujotas.

Ar jų bagažinės vis dar mažos?

Automobilių žinovai hibridinių automobilių pradininkams priekaištavo dėl sąlyginai mažos bagažinės erdvės. Ar pavyko išspręsti problemą? „Akumuliatoriai anksčiau iš tiesų užimdavo gana daug vietos, tačiau pastaraisiais metais tokios baterijų charakteristikos, kaip energetinė talpa ir gabaritai, tobulėjo septynmyliais žingsniais, todėl dabar bagažinės erdvė iš esmės niekuo nesiskiria nuo įprastų tos pačios klasės modelių‘, – paskutinįjį mitą sugriauna BMW prekės ženklo Lietuvoje vadovas.

Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.


Darni plėtra. Ekologija

nuotrauka
2017-12-12 09:38
Ūkio ministerija kviečia labai mažas, mažas ir vidutines įmones (MVĮ) teikti paraiškas pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos (ES) fondų investicijų veiksmų programos priemonę „Eco konsultantas LT“. Šiuo pirmuoju kvietimu planuojama paskirstyti iki 1,448 mln. eurų ES investicijų.
nuotrauka
2017-12-01 15:32
Artėjant žiemos šventėms ne tik Lietuvos miestai ima rungtyniauti puošdami gatves, aikštes ir parkus Kalėdų dekoracijomis. Štai 2017-ųjų Kalėdų sezonui Londono Oksfordo gatvę papuošė 750 tūkstančių LED lempučių. Daugelyje Didžiosios Britanijos miestų Kalėdų šviesų įžiebimo šventė vyksta dar lapkriči...
nuotrauka
2017-11-30 09:29
Aplinkos ministerijos baigiama diegti Vieninga gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinė sistema (GPAIS) pradės veikti 2018 m. sausio 1 d. ir bus privaloma visam verslui – gamintojams ir importuotojams, jų organizacijoms, atliekų tvarkytojams, darytojams ir kitiems atliekų sektoriaus dalyvi...
nuotrauka
2017-11-30 09:16
Vykdant Šilutės autobusų parko kuro kolonėlės tvarkymo darbus, spėjama, naftos produktais užterštas gruntas išgabentas į netoliese esančią teritoriją ir joje paskleistas. Apie galimą ekologinį incidentą informuoja Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamentas (RAAD). Aplinkos ministerija skelbia...
nuotrauka
2017-11-28 10:45
Nuo kitų metų pavasario keičiasi automobilių išregistravimo tvarka – transporto priemonės jau nebus automatiškai išregistruojamos, jei jų dokumentai nebus tvarkingi. Eksploatuoti netinkamas automobilis bus išregistruojamas tik pateikus tokios transporto priemonės sunaikinimo pažymėjimą.
nuotrauka
2017-11-27 07:00
Paryžiuje vykusiame Švaraus oro forume Europos aplinkos agentūra pristatė interaktyvų Europos oro kokybės indekso žemėlapį. Jame kiekvienas europietis, taip pat ir įvairių Lietuvos miestų ir miestelių gyventojas galės pasitikrinti savo vietovės oro būklę realiu laiku.
nuotrauka
2017-11-24 13:36
Šiandien, lapkričio 24-ąją, žmonės visame pasaulyje kviečiami nieko nepirkti ir taip pažymėti Nieko nepirkimo dieną. Prie šios iniciatyvos skatina jungtis ir Aplinkos ministerija. Ji atkreipia gyventojų dėmesį, kad įsibėgėjantis kalėdinis dovanų pirkimo vajus atsisuka prieš juos pačius.
nuotrauka
2017-11-24 12:22
Vėjo jėgainės pagamina jau daugiau kaip 40 proc. Danijoje sunaudojamos elektros energijos. Per artimiausius metus ambicingų planų turinti šalis šią dalį ketina dar labiau padidinti. Lietuvoje viešėjęs Peter Jorgensen, Danijos perdavimo sistemos operatoriaus „Energinet“ viceprezidentas, daug prisidėj...
nuotrauka
2017-11-23 15:03
Kas trejus metus Tarptautinės ekologinio žemės ūkio judėjimo federacijos (IFOAM Organics International) organizuojamas Pasaulinis ekologijos kongresas – svarbiausias ekologijos bendruomenės renginys, kurio metu diskutuojama apie ekologinio žemės ūkio aktualijas, perspektyvas, inovacijas, dalijamasi ...
nuotrauka
2017-11-23 09:43
Vilniaus miesto vadovybė su tarptautinės UNESCO/ICOMOS misijos Vilniuje ekspertais Paul Drury ir Burcu Ozdemir aptarė reikšmingas darniam miesto vystymuisi teritorijas. Ekspertai supažindinti su Vilniaus kultūros paveldo apsaugos politika, teikiama išskirtine svarba viešajam interesui.
nuotrauka
2017-11-20 07:06
Lietuvos Seimo Aplinkos apsaugos komitetas kartu su Lietuvos savivaldybių asociacija ir Prancūzijos ambasada Lietuvoje lapkričio 10 d. surengė seminarą „Klimato kaitos priemonių įgyvendinimas savivaldybėse“. Seminaro tikslas buvo aptarti Lietuvos ir Prancūzijos savivaldybių bendradarbiavimo galimybe...
nuotrauka
2017-11-17 01:13
Lietuvos žaliųjų pastatų tarybos metinėje konferencijoje paskelbti žalieji Lietuvos pastatai, pirmą kartą organizuojamo konkurso „Žalieji pastatai 2017“ nugalėtojai. Šiemet žaliausiu verslo centru tarp konkurse dalyvavusių projektų pripažintas UAB „YIT Kausta“ plėtotas „Duetto“ verslo centras. Žalia...
nuotrauka
2017-11-13 15:07
Popierius, stiklo ar alaus skardinės nėra tos atliekos, po kurių perdirbimo daugiausia gautų medžiagų panaudojama naujų gaminių gamyboje. Labiausiai perdirbama atlieka pasaulyje yra automobiliams skirti akumuliatoriai – jų perdirbimo rodiklis siekia beveik 100 procentų. Kokia situacija yra Lietuvoje...
nuotrauka
2017-11-10 08:36
Kauno apygardos teismas, išnagrinėjęs Marijampolės atliekų tvarkymo centro (MAATC) ir atliekų rūšiavimo fabriko operatoriaus „Neg Recycling“ ginčą priėmė sprendimą uždrausti MAATC vienašališkai nutraukti sutartį su įmone.
nuotrauka
2017-11-09 12:24
Vilniaus apygardos teismas, apeliacine tvarka išnagrinėjęs baudžiamąją bylą, paliko galioti apkaltinamąjį nuosprendį juridiniam asmeniui UAB „Stiebas“ ir keturiems fiziniams asmenims dėl dokumentų suklastojimo, jų panaudojimo ir sunkius padarinius aplinkai sukėlusio aplinkos apsaugos taisyklių pažei...
nuotrauka
2017-11-09 09:52
Per metus kiekvienas Lietuvos gyventojas sukaupia apie 130 kg pakuočių atliekų ir tik kas dešimtam rūpi, ar pakuotė perdirbama. Dar 1997 metais Ramiajame vandenyne buvo atrasta didžiausia vandens šiukšlių sankaupa, kurioje daugiausiai – plastiko atliekų. Visai neseniai pasaulį apskriejo sukrečianti ...
nuotrauka
2017-11-08 13:15
Tyrimas JAV parodė, kad trys iš keturių gyventojų garažų yra pilni daiktų ir dėl to nebelieka vietos automobiliui statyti. Panaši turbūt situacija būtų ir Lietuvoje. Jei nutarėte atsikratyti nereikalingais daiktais, įvertinkite, kuriuos daiktus galima pakartotinai naudoti ar perdirbti.
nuotrauka
2017-11-06 07:59
Lapkričio 3 d. Latvijos sostinėje Rygoje vyko konferencija, kurioje buvo keičiamasi Baltijos šalių pasiekimais, iššūkiais bei įgyvendinamomis gerosios praktikos priemonėmis pereinant prie mažo išmetamųjų šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) kiekio, atsparios klimato kaitos pokyčiams ekonomikos ...
nuotrauka
2017-10-31 09:48
Atliekų tvarkymui Lietuvoje kasmet skiriama daugiau dėmesio, tačiau gyventojams ir įmonėms vis dar trūksta informacijos, kur ir kaip galima priduoti atliekas. Tam, kad galima būtų greitai ir patogiai vienoje vietoje rasti informaciją apie įvairias atliekas, jų pridavimo vietas ir atliekų tvarkytojus...
nuotrauka
2017-10-30 08:05
Ūkio ministerija ragina labai mažas, mažas ir vidutines įmones (MVĮ) pradėti diegti aplinką tausojančias technologines ekoinovacijas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos (ES) investicijų priemonę „Eco-inovacijos LT+“. Pagal Ūkio ministerijos paskelbtą kvietimą numatoma paskirstyti iki 35 mln. eurų ...

Statybunaujienos.lt » Darni plėtra. Ekologija

nuotrauka

Kodėl verta rinktis Röben Tonbaustoffe GmbH vokiečių gamintojo fasadines plyteles

UAB DASFA ir Ko siūlo „Röben Tonbaustoffe“ GmbH vokiečių gamintojo fasadines plyteles. Esame oficialus „Röben Tonbaustoffe“ GmbH vokiečių gamintojo atstovas Lietuvoje, todėl plytelės pristat...