2024 liepos 19 d. penktadienis, 5:06
Reklama  |  facebook

„Alkesta“ ir „Kelprojektas“ įrengė Lietuvoje analogų neturinčią iki 5 metrų įgilintą žiedinę sankryžą Fotogalerija

2018-01-05 09:02
Bendrovių „Alkesta“ ir „Kelprojektas“ dviejų lygių sankryžos su geležinkeliu Marijampolėje, Gedimino gatvėje, rekonstravimas į aukštesnį lygį pakylėjo susisiekimo infrastruktūros objektų projektavimą ir statybą. Visi projektiniai sprendiniai buvo ruošti įvertinus ypatingai sudėtingas inžinerines, geologines ir hidrogeologines sąlygas.
nuotrauka
Žiedinė sankryža įgilinta nuo 4 iki 5 metrų ir tai yra vienintelė tokia žiedinė sankryža Lietuvoje. Bendrovių „Alkesta“ ir „Kelprojektas“ nuotr.


Minimos įmonės
Kelprojektas, UAB
Alkesta, UAB

Išsprendė problemą, sukurdami vientisą transporto mazgą

Projekto vykdytojams iššūkiu tapo magistralinis kelias A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė, kuris Marijampolėje pereina į miesto gatvę. Ši, Gedimino gatvė, eina per pramoninį rajoną ir individualių gyvenamųjų namų kvartalus, užtikrindama jungtį su miesto centru. Gatve važinėja ne tik tranzitinis transportas, bet ir priemiesčių bei Marijampolės gyventojai. Be visa ko – šioje gatvės atkarpoje buvo ir geležinkelio pervaža.

Projekto vykdytojams buvo suformuluotas uždavinys Gedimino gatvės sankryžą rekonstruoti, ją suderinant su „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimu ir su „Rail Baltica“ geležinkelio viaduko (24+370 km) projektu. Įgyvendinus abu projektus (Gedimino gatvės sankryžos bei „Rail Baltica“ geležinkelio viaduko 24+370 km), Gedimino gatvės sankryžos transporto mazgas veikia kaip vientisa sistema, kurioje automobilių, pėsčiųjų ir traukinių eismas kertasi skirtinguose lygiuose.

Šiam dviejų bendrovių – „Alkesta“ (generalinis rangovas) ir „Kelprojektas“ (subrangovas) – projektui Lietuvos pramonininkų konfederacijos ekspertai skyrė „Lietuvos metų gaminio 2017“ aukso medalį.

Objekto architektas – Mantas Mickevičius, konstruktoriai – Vaidas Mickevičius ir Mindaugas Paknys.

sankryza ziedine, keliu tiesimas, metu apdovanojimai, kelprojektas, alkesta

Teko ieškoti sprendimų, kaip įveikti aukštus gruntinius vandenis

Projektas buvo pradėtas įgyvendinti 2014 m. rugsėjo mėn. (projektavimo darbų pradžia), Gedimino g. sankryža atidaryta 2016 m. gegužę.
Kaip pažymėjo projekto rangovai, šis projektas buvo išskirtinis dėl ypatingai sudėtingų inžinerinių, geologinių ir hidrogeologinių sąlygų, kurias lėmė aukštas gruntinio vandens lygis (0,5–1,5 m gylyje) ir 15–18 m gylyje slūgsantis spūdinis vanduo.

genius boruta, kelprojektas, zieidne sankryza, alkesta, apdovanojimai, keliu tiesimas

Bendrovės „Kelprojektas“ projekto vadovas Genius Boruta

„Daugiausiai rūpesčių kėlė spūdiniai vandenys, todėl buvo nuspręsta aukščiau spūdinio vandens sluoksnio įrengti polius su išplatintu padu, kad nebūtų pradurtas gruntas“, – sakė Genius Boruta, bendrovės „Kelprojektas“ projekto vadovas. 

Buvo prognozuojama, kad ir statybos, ir eksploatacijos metu gruntinis vanduo gali pritekėti į iškasas, buvo vertinama ir reali grėsmė, kad spūdiniai vandenys prasiverš pro iškasos dugne likusį gruntą ar šalia atraminių sienelių polių. Todėl projektuotojai pasiūlė įrengti vertikalų drenažą ir siurblinę, vandenį pakeliant ir nuvedant į lietaus surinkimo sistemą.

„Siekdami įsitikinti, kad sprendimas dėl spūdinio vandens teisingas, pirmiausia bandomąjį gręžinį išgręžėme ne darbų zonoje, o šalia. Reikėjo įsitikinti, kad gruntas pakankamai stiprus, stabilus, kad poliaus padas jo nepradurs. Tik atlikę bandymą pradėjome polius įrenginėti darbų zonoje“, – sakė generalinio rangovo, bendrovės „Alkesta“ projektų vadovas Vilius Matulevičius.

Polių padus įrenginėjo specialiai apmokyti bendrovės „Vilniaus rentinys“ specialistai, kurie metro skersmens gręžiniu leidosi į 10 metrų gylį ir rankiniu būdu įrenginėjo iki 2 metrų pločio išplatinimus – polių padus.

Spūdinio vandens pavyko išvengti, o prasiveržęs gruntinis buvo suvaldytas drenažais. Įrengtos ir papildomos saugos priemonės. Jeigu naujai įrengtoje sankryžoje įvyktų avarija, dėl kurios nutrūktų elektros tiekimas, todėl nebeveiktų siurblinė ir gruntinio vandens nebepavyktų pakelti vertikaliu drenažu, pastatytas elektros generatorius. Taip pat 13 metrų gylyje nuo žemės paviršiaus įrengtos dvi talpos po 96 kub. m, kad, nutrūkus elektros tiekimui ir nesuveikus generatoriui, vanduo tam tikrą laiką turėtų kur kauptis, nekeldamas grėsmės.

ziedine sankryza, alkestas, kelprojektas, apdovanojimai, statyba, keliu tiesimas

Atraminės sienos sutvirtintos gruntiniais inkarais, paramstytos gelžbetoniniais „spyriais“

Dar vienas iššūkis, kurį turėjo įveikti projektuotojai ir statybininkai, – reikėjo pasiūlyti ir įgyvendinti sprendinius, kurie leistų darbus vykdyti be žalos arti objekto stovintiems gyvenamiesiems namams, apsaugant juos nuo galimų deformacijų.

vilius matulevicius, ziedines sankryzos irengimas, apdovanojimai,

Bendrovės „Alkesta“ projektų vadovas Vilius Matulevičius

„Objektas yra miesto teritorijoje, darbai vyko keli metrai nuo žemės paviršiaus, kur stovi gyvenamieji namai, tad nuolat reikėjo stebėti situaciją“, – vardino rangovų patiriamas įtampas bendrovės „Alkesta“ projektų vadovas V. Matulevičius.

Viena iš saugumo priemonių, kuri taip pat padėjo mažinti ir triukšmą, buvo pasirinkta – atraminės gembinės sienos, vietomis įtvirtintos gruntiniais inkarais. Sienų konstrukciją sudaro gręžtiniai 600 mm ir 880 mm skersmens poliai, kurių „žingsnis“ žemesnėse sienose išretintas, o tarpai tarp polių užsandarinti srautinėmis injekcijomis. Patys poliai armuoti armatūriniais karkasais, polių viršus sujungtas monolitinio betono rostverku.

Kur buvo galimybė, tai yra vengiant gręžti po namais, atraminės sienos buvo sustiprintos gruntiniais inkarais, įrengtais slėginio injektavimo būdu. Kitose vietose atraminės sienos buvo paramstytos surenkamojo gelžbetonio sijomis arba „spyriais“. Sienų apdaila įrengta iš surenkamojo gelžbetonio plokščių.

Kaip pastebėjo „Alkestos“ atstovas, retas atvejis, kad įrenginėjant atramines sienas būtų naudojami net keli stiprinimo metodai. Tačiau kaip tik tokie sprendimai leido žiedinę sankryžą pastatyti žemiau esamo važiuojamosios dalies lygio, o privažiavimą prie gyvenamųjų namų bei pėsčiųjų eismą palikti buvusiame lygyje.

ziedine sankryza, alkestas, kelprojektas, apdovanojimai, statyba, keliu tiesimas

Automobiliai, traukiniai ir pėstieji juda saugiai atskirti

Rekonstravus sankryžą, padidėjo eismo saugumas: žiedinė sankryža įrengta žemiau esamo važiuojamosios dalies lygio; panaudojus atramines sienas, privažiavimą prie gyvenamųjų namų bei pėsčiųjų eismą galima buvo palikti buvusiame lygyje, o traukiniai važiuoja geležinkelio viaduku, įrengtu virš automobilių kelio. Tokiu būdu, automobilių ir traukinių eismas bei pėsčiųjų judėjimo vietos yra atskirtos, taip eismui suteikiant daugiau saugumo.

Objekto rangovai pažymėjo, kad Marijampolėje rekonstruojant dviejų lygių sankryžą su geležinkeliu, ypatingas dėmesys buvo skirtas aplinkosauginių priemonių diegimui. Sankryžos iškasos prieigose, saugant gyventojus nuo transporto triukšmo, įrengtos triukšmą mažinančios užtvaros, kurioms panaudoti medžio drožlių betono „Durisol“ blokeliai, gelžbetonine plokšte juos sujungiant į segmentus.

„Siekiant lengvesnių konstrukcijų, tunelinio viaduko statybos metu naudojome polistireno gaminius. Tokia praktika Lietuvoje nėra plačiai paplitusi“, – pasakojo V. Matulevičius, kalbėdamas apie objekte taikytus retesnius sprendinius. Generalinio rangovo atstovas pasidžiaugė projektuotojų sprendiniais, kurie naujai rekonstruotą sankryžą be jokio vizualinio šoko įkomponavo į miestą. V. Matulevičiau žodžiais, įspūdis toks, tarsi ji „šimtą metų yra šioje vietoje“. Tam talkino ir parinktos priemonės: turėklams pasirinktas ilgaamžis plienas „Corten“, pėsčiųjų viadukų apdailai panaudota mediena ir kt.

ziedine sankryza, alkestas, kelprojektas, apdovanojimai, statyba, keliu tiesimas

Darbus derino prie jau įgyvendinto projekto

Ir projektuotojams, ir statybininkams teko derintis prie „Rail Baltica“ projekto, prie kurio reikėjo sklandžiai prijungti dviejų lygių sankryžą.

„Vienas projektas jau buvo įgyvendintas, mums savo projektą teko įgyvendinti tuose pačiuose gyliuose, įvertinant tai, kas jau padaryta, įrengta“, – sakė bendrovės „Alkesta“ projektų vadovas V. Matulevičius. Kai „Alkesta“ pradėjo savo darbus, jau buvo pastatytas geležinkelio viadukas, iškasta duobė ir po viaduku paklota 20–30 metrų kelio. Bendrovės specialistams reikėjo iš naujo vykdyti kasimo darbus ir imtis papildomų priemonių, kad nenukentėtų jau įrengto „Rail Baltica“ viaduko konstrukcijos.

Ir „Kelprojekto“ projekto vadovas G. Boruta, ir „Alkestos“ projektų vadovas V. Matulevičius pripažįsta, kad tai buvo pats sudėtingiausias per jų darbo karjerą objektas.

„Iššūkis buvo ir dėl trumpo laiko – projektavimui turėjome apie pusmetį. Kad spėtume laiku, su projektu dirbo apie 12 „Kelprojekto“ specialistų“, – sakė bendrovės „Kelprojektas“ projekto vadovas G. Boruta.

„Alkestos“ projektų vadovas V. Matulevičius pastebėjo, kad ne taip paprasta buvo suvaldyti ir visą projektą, nebuvo kada atsipalaiduoti: nuolat būdavo peržiūrimi ir, reikalui esant, koreguojami planai. Vienu metu mažame plote dirbo apie 200 žmonių.

„Lietuvoje nėra daug tokių įdomių statinių, tad jau dabar ilgiuosi iššūkių“, – sakė generalinio rangovo, bendrovės „Alkesta“ projektų vadovas V. Matulevičius.

ziedine sankryza, alkestas, kelprojektas, apdovanojimai, statyba, keliu tiesimas

Eugenijus PALAVINSKAS, bendrovės „Alkesta“ generalinio direktoriaus pavaduotojas

Bendrovei šis projektas buvo iššūkis – nauji dirvonai mums visuomet įdomūs.

eugenijus palavinskas, ziedine sankryza, alkestas, kelprojektas, apdovanojimai, statyba, keliu tiesimas

Eugenijus Palavinskas, bendrovės „Alkesta“ generalinio direktoriaus pavaduotojas

O jeigu kalbant konkrečiau, tai iššūkių iš tiesų turėjome nemažai visi – ir mes, kaip generaliniai rangovai, ir Marijampolės savivaldybės administracija, kaip užsakovas.

Užsakovas neturėjo išankstinės tokio projekto vykdymo, administravimo patirties. Tačiau su savo iššūkiais marijampoliečiai puikiai susitvarkė. Turėčiau pastebėti, kad sėkmę lėmė noras susikalbėti ir įgyvendinti projektą – tiek iš mūsų, rangovų pusės, tiek iš užsakovų, Marijampolės savivaldybės administracijos pusės.

Mūsų inžinieriams tai taip pat buvo iššūkis, kad ir dėl sudėtingų geologinių sąlygų. Tačiau mes visa įveikėme sėkmingai – rezultatas puikus.

Iš kitos pusės – džiaugiamės nestandartinėmis sąlygomis, nes jaunam mūsų inžineriniam personalui tai buvo iššūkis, kuris privertė atsikratyti kūrybiškumą slopinančios rutinos. Naujovės, iššūkiai mobilizuoja, tampa į priekį stumiančiu varikliu.

Vykdant projektą, generalinis rangovas, projektuotojai („Kelprojektas“) ir subrangovai, tai yra bendrovės „Vilniaus rentinys“ ir „Sumeda“, sukuria naują komandą, kuri turi susikalbėti, surasti bendrų sąlyčio taškų, ieškoti kartu efektyviausių sprendimų, kurie ir išsitektų objekto biudžete, ir būtų techniškai teisingi. Manau, kad bendras „Alkestos“ ir „Kelprojekto“ bei minėtų subrangovų darbas buvo sėkmingas, nes turime puikų rezultatą – analogų Lietuvoje neturinčią dviejų lygių sankryžą.

Dviejų lygių sankryžos su geležinkeliu Gedimino gatvėje, Marijampolėje, rekonstravimo projekto išskirtinumas

  • Žiedinė sankryža įgilinta nuo 4 iki 5 metrų ir tai yra vienintelė tokia žiedinė sankryža Lietuvoje.
  • 2016 m. Gedimino g. sankryžos rekonstravimo projektas buvo pripažintas „Geriausia viešąja erdve“ Lietuvos architektų sąjungos organizuotoje parodoje-konkurse „Architektūra: Kaunas 2016“.
  • Šis projektas tiesiogiai susijęs su „Rail Baltica“ geležinkelio viaduko 24+370 km projektu. Įgyvendinus abu projektus, Gedimino gatvės sankryžos transporto mazgas veikia kaip vientisa sistema, skirta tam, kad automobilių transporto, pėsčiųjų ir traukinių eismas kirstųsi skirtinguose lygiuose.
  • Įgyvendintas projektas pagerino eismo sąlygas ir eismo saugumo lygį šiame kelio ruože bei sumažino transporto priemonių keliamą neigiamą poveikį aplinkai.
  • Rengiant projektą, atsižvelgta ne tik į eismo saugumo, eismo sąlygų pagerinimą ir užtikrinimą, bet ir į parinktų projektinių sprendinių draugiškumą aplinkai:
  • Apsauga nuo triukšmo – sankryžos prieigose, saugant gyventojus nuo transporto triukšmo, įrengtos triukšmą mažinančios užtvaros.
  • Taršos mažinimas – organizuojant transporto eismą žiedinės sankryžos principu, išvengiama transporto priemonių būriavimosi ir aplinkos teršimo išmetamosiomis dujomis.
  • Įgyvendinus šį projektą, prisidėta prie tinkamo ir sėkmingo „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimo.
  • Rekonstruoti privažiavimai prie gyvenamųjų namų ir rekonstruotos viešosios erdvės pagerino aplinkinių gyventojų gyvenimo kokybę.

apdovanojimais, kelprojektasProjekto įgyvendinimo metu UAB „Kelprojekto“ specialistai:

  • atliko inžinerinius geologinius, geodezinius ir kitus tyrinėjimus;
  • atliko Gedimino g. sankryžos rekonstravimo projektavimo darbus
  • pateikė inžinerinių tinklų (elektros, paviršinių nuotekų ir kt.) rekonstravimo projektą,
  • pateikė triukšmą slopinančių priemonių projektavimo sprendinius,
  • pateikė saugaus eismo organizavimo projektavimo sprendinius,
  • pateikė aplinkosauginių priemonių projektavimo sprendinius ir kt.
alkesta apdovanojimaiProjekto įgyvendinimo metu UAB „Alkesta“ specialistai:
  • išrūpino statybos leidimą,
  • paruošė teritoriją, taip pat ir nuėmė dirvožemį, išardė seną dangą, kt.,
  • projekto metu buvo rekonstruoti elektros tinklai,
  • įrengė/rekonstravo elektroninius ryšius
  • įrengė laikančiąsias konstrukcijas (atraminės sienos, tunelinio viaduko, panduso),
  • projekto metu taip pat buvo įrengti vandentiekio ir buitinių nuotekų tinklai, drenažas, susiję įrenginiai,
  • įrengė gatvių pagrindus, pėsčiųjų takus, apšvietimą, ženklinimą,
  • sutvarkė aplinką. 
Bendrovių „Alkesta“ ir „Kelprojektas“ nuotr. 
Statybunaujienos.lt
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka




Metų nominacijos

nuotrauka
2024-07-18 08:52
Paskelbtas paraiškų priėmimas Metų statybos inžinieriaus nominacijai. Lietuvos statybos inžinierių sąjunga (LSIS) teigia jau sulaukusi pirmųjų konkurso dalyvių.
nuotrauka
2024-06-21 08:49
Praėjusią savaitę, ISM Vadybos ir ekonomikos universitete įvykusios Baltijos šalių šeimos verslo instituto (BFFI) ir Europos bendrovių valdysenos instituto (ECGI) organizuotos konferencijos „Šeimos įmonių vaidmuo ilgalaikio tvarumo kontekste“ metu buvo išrinkti geriausi regiono šeimos verslai. Tarp ...
nuotrauka
2024-06-19 11:05
Paėjusią savaitę ambasadoje Vilniuje įteikti Suomijos valstybiniai apdovanojimai nusipelniusiems lietuviams. Suomijos Liūto ordino riterio kryžiumi apdovanotas architektas, LAS Tarybos narys, prof. Gintaras Čaikauskas.
nuotrauka
2024-06-05 14:00
Aplinkos ministerija trečiadienį Prezidentūroje įteikė apdovanojimus žaliausiai Lietuvos savivaldybei. Šiemet ja tapo Panevėžio miesto savivaldybė. Taip pat apdovanota Jurbarko rajono savivaldybė. Ji per metus padarė didžiausią pažangą ir reitinge pakilo per 34 pozicijas, lyginant su 2023 m. rezulta...
nuotrauka
2024-05-29 15:32
Jau 23-iąjį kartą paskelbti Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) rengiamo kasmetinio konkurso „Lietuvos metų eksportuotojas“ nominantai. 2023 m. eksporto lyderiais pripažintos 7 įmonės dvejose įmonių grupėse pagal jų dydį.
nuotrauka
2024-04-29 17:04
Lietuvos architektų rūmų Tarybos sprendimu šiais metais rūmų garbės ženklas „Žiedas" skiriamas architektui, architektūros istorikui, profesoriui Jonui Minkevičiui. Apdovanojimas įteiktas Vilniuje, visuotinio Lietuvos architektų rūmų susirinkimo metu.
nuotrauka
2024-04-29 16:39
Balandžio 26 d. didžiausiame skaitmeninės statybos forume Lietuvoje – tarptautinėje konferencijoje „Skaitmeninė statyba 2024. Vilnius" – paskelbti ir apdovanoti geriausi praėjusiais metais Lietuvos įmonių įgyvendinti skaitmeninės statybos projektai.
nuotrauka
2024-04-17 10:48
Ekonomikos ir inovacijų ministerija kartu su Viešųjų pirkimų tarnyba penktąjį kartą kviečia organizacijas dalyvauti konkurse – pristatyti savo pasiektus rezultatus šių metų efektyviausių viešųjų pirkimų rinkimuose.
nuotrauka
2024-04-11 15:22
Balandžio 16 d. visi BIM entuziastai turi galimybę iš arti susipažinti su Lietuvos skaitmeninės statybos lyderiais: jau devintus metus „Skaitmeninė statyba“ drauge su Lietuvos statybininkų asociacija (LSA) kviečia į konkurso „Lietuvos BIM projektai“ dalyvių projektų pristatymo renginį.
nuotrauka
2024-04-10 13:46
Ketvirtus metus vykstančios kampanijos „Ateitis – elektronikams" iniciatoriai, vienijantys lyderiaujančias sektoriaus įmones ir aukštąsias mokyklas Kaune, skelbia konkursą mokytojams-elektronikos entuziastams. Konkursu siekiama įvertinti mokytojų, skatinančių moksleivius domėtis perspektyvia elektro...
nuotrauka
2024-03-26 15:09
Mančesteryje vykusioje „Civic Trust Awards“ apdovanojimų ceremonijoje verslo ir laisvalaikio kompleksas „Bokšto skveras“ pripažintas nugalėtoju ir specialaus prizo laimėtoju, kuris įteikiamas išskirtiniams rekonstrukcijos projektams, įgyvendintiems saugomose teritorijose.
nuotrauka
2024-03-21 10:30
Kovo 20 d. paskelbtas kvietimas teikti paraiškas Žaliųjų pirkimų lyderių apdovanojimams, kurie skirti viešojo sektoriaus įmonėms, organizacijoms ir institucijoms, taip pat prekių ir paslaugų tiekėjams, tiekėjus vienijančioms organizacijoms ar viešuosiuose pirkimuose dalyvaujančioms organizacijoms, į...
nuotrauka
2024-03-13 09:28
Didžiausioje pasaulyje nekilnojamojo turto parodoje „MIPIM" Kanuose, Vilniui įteikti iš viso 5 apdovanojimai už pasiekimus Europos perspektyviausio miesto rinkimuose. Bendroje vidutinio dydžio miestų kategorijoje sostinė užėmė 3-ją vietą. Apdovanojimus kasmet rengia dienraščio „Financial Times" inve...
nuotrauka
2024-02-22 09:17
Devintus metus „Skaitmeninė statyba“ drauge su Lietuvos statybininkų asociacija (LSA) organizuoja unikalų konkursą „Lietuvos BIM projektai“. Konkursu siekiama išrinkti geriausią šalies įmonių praktiką skaitmeninės statybos srityje – taikant statinio informacinio modeliavimo (BIM) technologijas ir me...
nuotrauka
2024-01-26 07:59
Jau daugiau nei 20 metų sostinės gimtadienį vainikuoja Vilniaus garsinančių lyderių apdovanojimai. Už idėjas ir darbus Vilniui, miesto puoselėjimą ir garsinimą kasmet Šv. Kristoforo statulėlėmis apdovanojami iškiliausi vilniečiai. Reikšmingiausi miesto apdovanojimai įteikt dešimt laureatų.
nuotrauka
2024-01-19 14:46
Baltijos-Amerikos laisvės fondas (BAFF) ir JAV ambasada Lietuvoje kartu su Inovacijų agentūra kviečia teikti paraiškas Lietuvos-Amerikos inovacijų apdovanojimui laimėti. Pretenduoti gali Lietuvos verslai, aukštojo mokslo įstaigos ir kitos organizacijos ar fiziniai asmenys, kurie bendradarbiaudami su...
nuotrauka
2024-01-19 07:58
Vienas ambicingiausių 2023 m. projektų – daugiau nei 500 bunų, įrengtų Nemuno vagoje. Pagrindinė bunų įrengimo Nemuno atkarpoje paskirtis – išlaikyti gilią ir laivybai tinkamą upės vagą. Specialiai šiam svarbiam Vidaus vandens kelių direkcijos vykdytam projektui įmonių grupė „Milsa“ sukūrė naują gam...
nuotrauka
2023-12-15 09:03
Kasmet pasitikdama didžiąsias metų šventes Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK) sukviečia verslo bendruomenę, visuomenės, politikos ir mokslo lyderius į kalėdinį LPK vakarą. Gruodžio 13 d. iškilmingoje „Pirklių klube“ vykusioje apdovanojimų ceremonijoje skambėjo ne tik padėkos ir sveikinimai ar...
nuotrauka
2023-12-13 17:48
Gruodžio 13 d., Vilniuje 27-ąjį kartą įteikti Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) rengiamo kasmetinio konkurso „Lietuvos metų gaminys“ apdovanojimai. Šiais metais konkurse dalyvavo 50 lietuvišką produkciją gaminančių įmonių. Aukščiausio įvertinimo aštuoniose vertinimo kategorijose siekė 81 ga...
nuotrauka
2023-12-07 15:43
Trečiadienį Vilniuje iškilmingoje konkurso „Už darnią plėtrą“ ceremonijoje paskelbti ir apdovanoti geriausi 2023 metų NT projektai Lietuvoje. Geriausiųjų NT projektų rinkimus Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacija (LNTPA) ir Darnios plėtros akademija organizuoja jau 16 metus.

Statybunaujienos.lt » Metų nominacijos