„Ammann“ asfalto gamyklos – šimtametė patirtis ir pažangiausios technologijos

Nauja „Ammann“ asfalto gamykla „UniBatch 240“ Kuršėnuose pastatyta VĮ „Kelių priežiūra“ užsakymu. Valstybės įmonė nutarė atnaujinti čia stovėjusias gamyklas ir investuoti į modernią gamybos įrangą.
Projektas Lietuvoje išskirtinis: viešąjį konkursą laimėjęs „ERCO Technologies“ turėjo per fiksuotą terminą pagaminti, atvežti ir pastatyti, sumontuoti ir suderinti asfalto gamyklą.
Dažniausiai tokių gamyklų pirkėjai užsako gamintojo montavimo priežiūrą. Nestandartinių gabaritų įrangos dalys į Lietuvą atgabentos iš „Ammann“ gamyklos Italijoje. Asfalto gamyklos montavimui buvo naudojami 100 t ir 220 t automobiliniai kranai, į 28 ir 40 m aukštį keliantys keltuvai.
Gamykla pasižymi 240 t / val. našumu prie 3 proc. mineralinių medžiagų drėgmės. Šio modelio gamyklos komplektacija užtikrina patogų ir efektyvų darbą.
Džiovinimo būgno sienelės storis siekia 15 mm, maišyklės užmaišymo talpa – 3300 kg, o specialūs kaupimo bunkeriai talpina 86 t karštų medžiagų ir 110 t pagaminto asfalto, yra 6 sietai. Naujoji gamykla išsiskiria ir aplinkosauginiais sprendimais. Gamindamos asfalto mišinį, pažangios technologijos naudoja frezuotą asfaltą. „EcoView“ sistema leidžia operatoriui dirbti ekonominiu bei ekologiniu režimu.
„ERCO Technologies“ direktorius Artūras Stakauskas prognozuoja, kad Lietuvoje per artimiausią dešimtmetį turėtų būti pastatyta 8–10 naujų asfalto gamyklų. Poreikį lemia tiek kelių tiesimo darbų apimtys, tiek esamų gamyklų nusidėvėjimas, būtinybė jas modernizuoti. Šiais metais pasikeitė ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos požiūris į frezuotos medžiagos surinkimą: sutartyse numatoma, kad viešąjį konkursą laimėjęs rangovas privalo nusipirkti šią medžiagą, kainą įskaičiuodamas į bendrą pasiūlymą. Pasak A. Stakausko, frezuotas asfaltas gali būti panaudojamas klojant apatinius asfalto sluoksnius keliuose. Vakarų šalyse antrinis šios medžiagos panaudojimas siekia 60–100 proc., o Lietuvoje įprastai – tik iki 30 proc. Didesnį frezuotos medžiagos kiekį – iki 60 proc., panaudoti šiuo metu gali vienintelė asfalto gamykla „Ammann“, esanti Vilniuje. Specialistas pažymi, kad keičiantis situacijai atsiranda poreikis įgyti papildomą įrangą, ateina laikas modernizuotis.
Nauja „Ammann“ asfalto gamykla „UniBatch 240“ Kuršėnuose pastatyta VĮ „Kelių priežiūra“ užsakymu.
Daugiau nei 150 m. veikiantis šeimyninis „Ammann“ koncernas, valdomas 6 kartos, yra asfalto gamyklų lyderis pasaulyje.
„Mano nuomone, šis koncernas nepelnytai neįvertintas Lietuvoje. Pastaruosius 15 m. Latvijoje ir Lenkijoje „Ammann“ аsfalto gamyklоs užima pirmaujančias pozicijas. Mūsų tikslas yra užtikrinti kompetentingą pardavimą, konsultacijas, efektyvų serviso poreikių sprendimą ir siekti lyderių pozicijų Lietuvoje – drauge su kitomis atstovaujamomis kompanijomis, gaminančiomis kelių ir karjerų techniką, siekiame tapti viena stipriausių inžinerinių kompanijų Baltijos šalyse“, – ambicingus planus atskleidžia „ERCO Technologies“ vadovas.
„ERCO Technologies“ nuotr.