2024 rugsėjo 12 d. ketvirtadienis, 9:19
Reklama  |  facebook

Betonas tarnauja ilgiau, reikalauja mažiau priežiūros ir remonto Fotogalerija

2019-04-09 07:00
Lietuvos statybos pramonė ir susijusių sričių mokslininkai kaupia patirtį, žinias ir rengiasi naujai Lietuvos kelių erai – betoniniams keliams. Kol valstybė stoviniuoja nuošalėje, Statybos industrijos asociacija kartu su Vilniaus Gedimino technikos universiteto Statybos fakultetu į metinę konferenciją sukvietė verslininkus ir mokslininkus: tradicinė metinė konferencija buvo skirta transporto statinių betonui.
nuotrauka
Kol valstybė stoviniuoja nuošalėje, Statybos industrijos asociacija kartu su Vilniaus Gedimino technikos universiteto Statybos fakultetu į metinę konferenciją sukvietė verslininkus ir mokslininkus: tradicinė metinė konferencija buvo skirta transporto statinių betonui. Alekso Jauniaus (VGTU) nuotr.


Minimos įmonės
LSIA (Lietuvos statybos industrijos asociacija),
VILNIUS TECH Statybos fakultetas,
WIRTGEN Lietuva, UAB
Akmenės cementas, AB
HC Betonas, UAB
HeidelbergCement Klaipėda, UAB
MILSA įmonių grupė, UAB
Rizgonys, UAB
PP Baltic / In Fatis, UAB
Gelgaudiškio gelžbetonis, UAB
Palmusta, UAB
Astra, AB

„Statybos industrijos asociacija (SIA), nuosekliai vykdydama švietėjišką misiją, supažindinant statybų sektoriaus bendruomenes su pažangą skatinančiomis naujovėmis, šiemet surengė konferenciją, skirtą, transporto infrastruktūros objektų betoninių dangų pranašumams aptarti, – pasakojo SIA prezidentas Vytautas Čaplikas. – Ir Lietuvos mokslininkai, ir praktikai turi sukaupę nemažai šios srities žinių, kuriomis ir dalinomės konferencijoje. Taip pat išgirdome, kas šioje srityje daroma Belgijoje, Vokietijoje, Lenkijoje.“ 

Pirmoji metinė SIA konferencija, rengta su partneriais, buvo bendro pobūdžio ir skirta plačiajai auditorijai. Paskesnės konferencijos jau buvo orientuotos į atskirus segmentus.
 
Betonas transporto statiniams jau ne sykį buvo tema, aptarinėjama tiek privačiuose pakalbiuose, tiek viešojoje erdvėje: sutariama, kad Lietuvai reikia ne vien asfaltuotų, bet ir betoninės dangos kelių, kokių turi ne viena kaimyninė šalis. Todėl, pasak V. Čapliko, į konferenciją buvo pakviesta specialistų iš užsienio, kad jie pasidalintų patirtimi, atsakytų į mums rūpimus klausimus. Kviestiniai konferencijos lektoriai buvo Zbigniew Pilch ir Tomasz Nowacki iš Lenkijos cemento asociacijos („Betoninės dangos – tvarus ir ekonomiškas sprendimas keliams“); Wladyslaw Ryzynski iš PWSZ („Lenkijos patirtis projektuojant ir įrengiant betoninius kelius bei šaligatvius“); Jeroen Smet, „Adfil“ produktų vadovas iš Belgijos („Sintetiniu pluoštu armuotas gelžbetonis – principai, privalumai ir taikymas“); Martin Dazert, „WIRTGEN“ GmbH, kuris kartu su „WIRTGEN Lietuva“ vadovu Mindaugu Martišiumi aptarė naujas betoninių kelių tiesimo technologijas. 

Cementbetonio dangos – Lietuvos ateitis

„Betono konstrukcijos ir kelių dangos yra ne tik ilgaamžės ir aukštos kokybės – labai vertinamos ir kitos betono savybės, analizuojama ir žaliavos, iš kurios betonas gaminamas, sudėtis, ir pats gamybos procesas, ir gaminių eksploatacija, ir jų perdirbimo galimybė, – kalbėdamas apie cementbetonio panaudojimą kelių statyboje, konferencijoje pasakojo prof. dr. Virgaudas Puodžiukas, VGTU Kelių katedros vedėjas. – Darnių technologijų keliai tiesiami efektyviai, atsižvelgiant į poveikį aplinkai, panaudojant gamtinius resursus ir užtikrinant ilgaamžiškumą; jie pagerina bendruomenės transporto infrastruktūrą. Apgalvotai parengus projektus bei nutiesus reikiamus kelius, tokie projektai, atsakingai prižiūrimi ir rekonstruojami, suteikia visuomenei saugias ir patogias sąlygas keliauti ir vežti.“ 

Nuotraukoje –
prof. dr. Virgaudas Puodžiukas

Lietuvoje betoninių dangų įvaizdį sugadino 1985 m. įrengta Vilniaus-Utenos kelio danga. Tačiau, kaip pastebi dr. V. Puodžiukas, šiuo atveju buvo taikytos senos betono kelių tiesimo technologijos. Atmetus šiuolaikiniu požiūriu netinkamai įrengtų skersinių siūlių keliamą vibraciją ir triukšmą, aišku, kad betonas išliko pakankamai tvirtas ir atsparus provėžoms, o asfaltbetonio dangą, esant tokioms naudojimo sąlygoms, būtų tekę ne sykį remontuoti ir rekonstruoti. Remdamasis Minesotos (JAV) prof. Lev Kazanovich, dr. V. Puodžiukas išskyrė 10 priežasčių rengti cementbetonio dangas. Tarp jų – tinka bet kokio intensyvumo ir sudėties transporto srautui; žemos priežiūros ir gyvavimo ciklo sąnaudos; patikimos konstrukcijos; nesusidaro provėžos; geriau sukimba su padangomis ir kt.

Cementbetonio dangos, dr. V. Puodžiuko nuomone, Lietuvai suteiktų daug verčių: „Pirmiausia, vien Lietuvoje jau išžvalgytų žaliavų resursų pakaktų 200 metų, tačiau didžiausias trukdis yra tai, kad Lietuva negeba parengti ilgalaikių ūkio plėtros programų ir konsoliduoti susijusių ministerijų bendram tikslui.“ 

Tinkamai suprojektuotas, pagamintas ir įrengtas voluojamas betonas yra efektyvus sprendinys

Voluojamo betono ir jo taikymo Lietuvoje patirtimi dalinosi VGTU Kelių tyrimo instituto mokslininkai: prof. dr. Audrius Vaitkus, dr. Ovidijus Šernas ir dr. Rita Kleizienė.

Nuotraukoje –
prof. dr. Audrius Vaitkus

Skiriamos dvi betono dangų klojimo technologijų rūšys. Voluojamo betono dangos yra viensluoksnės arba dvisluoksnės; slenkančiais klojiniais klojamos betono dangos taip pat viensluoksnės arba dvisluoksnės bei armuotos arba nearmuotos (ištisinio armavimo arba su įdėklais). Daugiausia dėmesio konferencijoje buvo skirta voluojamo betono dangoms. Toks betonas yra neslankus, transportuojamas savivarčiais, įrengiamas asfalto klotuvais ir tankinamas volais. Voluojamo betono dangos, atkreipė dėmesį mokslininkų darbą pristatantis dr. A. Vaitkus, sudaro sąlygas statyti greitai, ekonomiškai, o dangos yra ilgaamžės ir atsparios cheminėms medžiagoms, be to, tokių dangų eksploatavimo sąnaudos nėra didelės. Tačiau, įrengiant voluojamo betono dangas, taikomi aukštesni reikalavimai betono mišinių gamybai, reikia itin tiksliai organizuoti darbus. Siekiant voluojamo betono ilgaamžiškumo, kaip pastebi dr. A. Vaitkus, būtina paisyti mišinio projektavimo principų, kurie lemia konferencijoje aptartą technologiškumą, mechaninį stiprumą, ekonomiškumą ir patvarumą. 

„Tiek įprasto, tiek voluojamo betono mišinio sudėtinės medžiagos yra tokios pačios, tačiau skiriasi mišinio proporcijos“, – kalbėjo dr. A. Vaitkus, aptardamas voluojamo betono mišinio gamybos ir dangos įrengimo procesus, įvardindamas kylančias problemas ir jų atsiradimo priežastis.

VGTU Kelių tyrimo instituto mokslininkai aptarė ir Lietuvos patirtį, pristatydami laboratorijoje ir objektuose atliktus bandymus.

„Tinkamai suprojektuotas, pagamintas ir įrengtas voluojamas betonas yra efektyvus, ekonomiškas sprendinys sunkaus transporto eismo zonų, oro uostų peronų, konteinerių terminalų dangoms įrengti, – reziumavo dr. A. Vaitkus. – Siekiant lygesnio voluojamo betono paviršiaus, didesnio tokios dangos atsparumo šalčio ir cheminių medžiagų poveikiui, rekomenduojama naudoti specialias papildomas įmaišas.“

Nuotraukoje
pirmoje eilėje iš kairės – 
SIA prezidentas
Vytautas Čaplikas ir 
prof. Gintautas Skripkiūnas 

Pripažindamas, kad nepavyksta išvengti klaidų projektuojant, gaminant ir įrengiant voluojamo betono mišinius, mokslininkas sako, kad voluojamo betono gamybos metu turi būti skiriamas ypatingas dėmesys, kad būtų užtikrintas medžiagų tolygumo, dozavimo tikslumo bei pagaminto mišinio drėgnio atitikimas tiems parametrams, kurie numatyti projekte. Maksimali trukmė nuo voluojamo betono mišinio pagaminimo iki paklojimo ir sutankinimo – 60 min., todėl turi būti parengtas labai tikslus darbų organizavimo grafikas. Prieš pagrindinio objekto įrengimą, akcentavo dr. A. Vaitkus, iš anksto būtina atlikti bandomąjį klojimą – tokiu būdu galima pastebėti projektavimo ar gamybos klaidas, įvertinti turimų techninių resursų ir įrengimo technologijos tinkamumą ir efektyvumą. 

Ilgainiui betoninė danga kainuoja pigiau, nei analogiški bituminiai mišiniai

Nors betoninė kelių danga yra brangesnė, tačiau ilgainiui, sako statybos inžinierius Audronius Šereika, tokia danga kainuoja 13–28 % pigiau, nei analogiški bituminiai mišiniai. Aptardamas cementbetonio panaudojimą keliuose ir specialiose zonose, jis pasidalino JAV atliktų tyrimų duomenimis. 

„Atliktos studijos keliose apygardose parodė, jog ilgalaikės betono dangų eksploatacijos ir priežiūros išlaidos mažėja iki 19 %, lyginant su asfaltuotomis dangomis, o ilgainiui priežiūros išlaidos sumažėjo iki 75 %“, – tvirtino A. Šereika. Inžinierius pastebėjo, kad betono mišinių gamybos ir klojimo technologijos pažanga, didesnis našumas leido sumažinti betono dangų kainas, o tobulėjančios asfalto mišinių gamybos ir klojimo technologijos kainas didina. Betonas tarnauja ilgiau, reikia mažiau priežiūros ir remonto: nėra duobių, provėžų, mažiau eismo ribojimų dėl remonto; vidutiniškai tokia danga be remonto tarnauja apie 27,5 metų, o asfalto dangas reikia remontuoti po beveik 15,5 metų. Ir tai ne riba betoninėms dangoms: ieškoma sprendimų, kad ji, minimaliai prižiūrima, tarnautų 60 metų. Tyrimai, atlikti JAV, rodo, kad betono dangos vartotojams kainuoja mažiau, tokios dangos yra tylios, saugios, o pats betonas yra ekologiškas ir draugiškas aplinkai. Dėl savo savybių betoninės dangos rekomenduojamos krovinių, konteinerių terminaluose, jūrų ir oro uostuose, tuneliuose, automobilių stovėjimo aikštelėse, įrengiant viešojo transporto eismo juostas bei sustojimo aikšteles, žiedines sankryžas, transporto priemonių apsauginių atitvarų sistemas, triukšmo užtvaras. Dėl architektūrinių galimybių rekomenduojamos betono plokščių ir trinkelių dangos, šaligatvių borteliai, latakai, gali būti tiesiami ir lauko keliai.

Jūros aplinkos veikiamas betonas uosto statiniams

Prof. Gintautas Skripkiūnas iš VGTU (Statybinių medžiagų ir gaisrinės saugos katedra, Statybinių medžiagų institutas) konferencijoje pristatė kartu su doktorante Ramune Lebedeva atliktą tyrimą, kaip jūros aplinka veikia betoną, naudojamą uosto statiniams. 

Nuotraukoje –
prof. Gintautas Skripkiūnas 

Lietuvoje, kaip ir kitose Baltijos jūros valstybėse, eksploatuojama ir statoma hidrotechnikos statinių gelžbetoninių konstrukcijų, kurias veikia druskingas jūros vanduo, temperatūros bei drėgmės pokyčiai, užšaldymo ir atšildymo ciklai ir kiti aplinkos poveikiai.

„Šiuo atveju svarbu ištirti ir nustatyti hidrotechninio betono eksploatacijos sąlygas ir jas taikyti naujai projektuojamiems hidrotechnikos statiniams, sukurti hidrotechninio betono, eksploatuojamo Baltijos jūros aplinkoje, ilgaamžiškumo vertinimo metodiką ir nustatyti eksploatacijos sąlygas atitinkančius reikalavimus“, – konferencijoje kalbėjo prof. G. Skripkiūnas, vardindamas Baltijos jūros aplinkos dedamąsias, veikiančias betoną, naudojamą Baltijos jūros akvatorijoje ir pakrantėje. Betoninių konstrukcijų, eksploatuotų Baltijos jūros aplinkoje, stebėjimai parodė, kad betono stiprumas nemažėja, bet atsiranda betono paviršiaus defektų (dažniausiai tai yra atskilinėjimai), kurie susiformuoja sudrėkusio betono paviršiuje dėl aplinkos temperatūrų svyravimų. Tokiam betonui labai svarbūs jo poringumo parametrai, nuo kurių priklauso druskingo vandens įgėrio greitis ir jo užšalimo metu sukeliamos deformacijos. Jūros aplinkoje eksploatuojamo betono ilgaamžiškumą reikia vertinti pagal atskilusių dalelių masę nuo bandomojo paviršiaus, kuris įmirkomas jūros vandens cheminės sudėties tirpale ir cikliškai užšaldomas bei atšildomas tam tikrą ciklų skaičių. 

Betono atsparumą jūros aplinkos poveikiui galima didinti. Tam geriausiai tinka aktyvūs mineraliniai priedai, pridedami į cementą arba betoną, tokie kaip granuliuotas aukštakrosnių šlakas ir silicio dioksido mikrodulkės. Tai metalurgijos pramonės atliekos, kurių Lietuvoje neturime, todėl sudėtinių cementų su šiais priedais gamyba Lietuvoje yra problemiška. Tokie priedai sumažina atvirąjį betono poringumą ir paviršiaus masės nuostolius, patiriamus cikliško užšaldymo ir atšildymo metu, bei didina betono konstrukcijų ilgaamžiškumą Baltijos jūros aplinkoje.

TAIP PAT SKAITYKITE:

Kuo verslui yra svarbi transporto statinių betono tematika?

Alekso Jauniaus (VGTU) nuotr.

Konferencijos organizatoriai:                                              Rėmėjai:

 
Statybunaujienos.lt
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka




Objektai. Technologijos. Verslas

nuotrauka
2024-09-11 09:26
Augant Baltijos šalių klientų poreikiui vertinti nekilnojamąjį turtą kaimyninėse šalyse, trys pirmaujančios nekilnojamojo turto bendrovės: „Inreal" (Lietuva), „Uus Maa" (Estija) ir „Latio" (Latvija) pasirašė bendradarbiavimo sutartį. Susitarimo tikslas – supaprastinti vertinimo ir paspartinti turto ...
nuotrauka
2024-09-10 13:36
NT projektų kompanijos „Citus" pardavimų komandai nuo rugsėjo pradžios vadovauja Jurga Bagdonavičiūtė-Aldošinienė. Pasak „Citus" atstovų, į įmonę ji atsineša didelę patirtį ir reikšmingų pasiekimų pardavimų bei santykių su klientais kūrimo srityse.
nuotrauka
2024-09-10 11:40
AB Akola group netiesiogiai valdoma Latvijos įmonė SIA „Dotnuva Seeds" susitarė su „Swedbank" AS dėl sėklų paruošimo fabriko Latvijoje statybų ir įrangos finansavimo. Virš 7 mln. eurų siekianti paskola suteikta dešimties metų laikotarpiui. Paskolos garantu tapo pati AB Akola group.
nuotrauka
2024-09-10 09:52
Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Galio Group“ užbaigė prekybos ir paslaugų miestelio statybas Klaipėdos Baltijos prospekte – jį sudaro prekybinių sandėlių kompleksas „Stock-O“, subursiantis 34 verslų bendruomenę, bei jau porą metų veikianti Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių tinklo „Deca...
nuotrauka
2024-09-10 09:35
1,4 mlrd. eurų vertės portfelį valdanti nacionalinė plėtros įstaiga nuo šiol tęsia veiklą kaip UAB ILTE ir prisistato rinkai nauju prekės ženklu. ILTE ambicija – būti pagrindiniu šalies ekonominės gerovės šaltiniu ir bendradarbiaujant su valstybės institucijomis, klientais ir privačiais finansų rink...
nuotrauka
2024-09-06 07:09
Statybos ir projektavimo įmonė ARCHIS birželį pelnė TOP Lietuvos šeimos verslo vardą. Versle, kurį 1991-aisiais pradėjo Jonas Urbonas, jau darbuojasi ir du jo sūnūs – Rokas ir Vilius Urbonai. Antrosios kartos atstovai tikisi, kad į verslą įsijungs ir trečioji karta: brolių šeimose auga 6 vaikai.
nuotrauka
2024-09-05 11:33
Praėjusių metų rudenį savo veiklą pradėjęs „Eika“ grupės vystytas ir valdomas bendro gyvenimo namų projektas „Solo Society City House Vilnius“, šį rudens semestrą pasitinka 100 proc. užimtumu. Komanda atskleidė kaip praėjo pirmieji 17 mln. eurų kainavusio projekto metai ir kaip atrodo tipinis „co-li...
nuotrauka
2024-09-05 11:17
Nacionalinis kibernetinio saugumo centras prie Krašto apsaugos ministerijos (NKSC) rugpjūčio 26-30 dienomis vykdė antrąjį kibernetinio saugumo pratybų „Kibernetinis skydas PhishEx 2024“ etapą, kuriame dalyvavo 130 Lietuvoje veikiančių įmonių. Pratybų metu jų darbuotojams buvo išsiųsta daugiau nei 78...
nuotrauka
2024-09-05 09:44
Nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Hanner“ ir Medicinos diagnostikos ir gydymo centras „Hila“ susitarė dėl patalpų nuomos Vilniaus Rinktinės g. vystomame verslo centre „Business Stadium Central“. Pagal pasirašytą nuomos sutartį viena didžiausių privačių medicinos įstaigų Lietuvoje kitąmet a...
nuotrauka
2024-09-04 13:28
Vilniuje esančio A. Goštauto kvartalo konversijos I o etapo tarptautinio rangos darbų su projektavimu pirkimo konkurso nugalėtoja tapo bendrovė „Naresta“. I etapo metu bus atliktas 9 tūkst. kv. m ploto A. Goštauto g. 11 esančių penkiaaukščių pastatų remontas. Darbus planuojama baigti 2026 metais, o ...
nuotrauka
2024-09-04 09:10
KTU Ekonomikos ir verslo fakulteto (EVF) mokslininkų projekto metu bus siekiama suformuoti unikalią, dirbtiniu intelektu (DI) grįstą įmonių inovatyvumo vertinimo metodologiją, kuri įgalins sudaryti šalies įmonių inovatyvumo žemėlapį ir pateikti išsamų vaizdą apie šalies įmonių inovatyvumo lygį.
nuotrauka
2024-09-03 09:33
Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „EIKA" teigia, kad NT rinka pagal pardavimus rugpjūtį ženklių pokyčių nepatyrė. Vilniuje buvo parduota 9 naujos statybos butais mažiau, lyginant su liepa, tačiau lyginant su praėjusių metų rugpjūčiu, pardavimai buvo didesni 23 proc.
nuotrauka
2024-09-02 16:49
Investicijų valdymo įmonės „Demus Asset Management" šią vasarą įsteigti fondai dviejuose naujuose projektuose išvystys daugiau nei 450 gyvenamųjų būstų ir 25 komercines patalpas. Į projektus Vilniuje iš viso bus investuota daugiau nei 50 mln. eurų.
nuotrauka
2024-09-02 16:02
Nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovės „Realco" duomenimis, rugpjūtį Vilniaus NT pirminėje rinkoje buvo parduoti 254 būstai. Paskutinis kalendorinės vasaros mėnuo sostinėje išsiskyrė sugrįžtančiais investuotojais ir, lyginant su liepos mėnesiu, beveik dvigubai išaugusia prestižinės klasės būsto ...
nuotrauka
2024-08-30 13:04
INVEGOS finansinei priemonei „Perspektyva" papildomai skirta 108 mln. eurų. Kartu atnaujintos ir šių paskolų, skirtų moksliniams tyrimams, technologinei plėtrai ir inovacinei veiklai, sąlygos: padidėjo maksimali paskolos suma ir dotacijos dydis, atsirado tvarumo reikalavimai.
nuotrauka
2024-08-30 07:43
Statybų bendrovės bei individualių namų savininkai, brangstant statybinėms medžiagoms ir meistrų darbui, ieško ne tik estetiškai patrauklių, kokybiškų sprendimų fasado apdailai ir apšiltinimui atlikti, bet ir būdų optimaliai sutaupyti. Kaštai neretai išauga dėl užsitęsusių darbų. Pažangių betono fas...
nuotrauka
2024-08-29 10:26
Bendrovės „EfTEN Capital“ valdomas „EfTEN Real Estate Fund 5“ įsigijo ką tik baigtą statyti UNA mažmeninės prekybos parką, esantį adresu Dangeručio g. 1, Vilnius. Tai – didžiausias nekilnojamojo turto sandoris Baltijos šalių mažmeninės prekybos rinkoje šiais metais. Pagrindiniai UNA parko nuomininka...
nuotrauka
2024-08-27 11:51
Nekilnojamo turto vystymo bendrovė „Eika" pardavė prekybos centrą „Pupa" Vilniuje, Pilaitės mikrorajone. Gautas lėšas bendrovė planuoja investuoti į naujų projektų vystymą ir plėtrą Lietuvoje.
nuotrauka
2024-08-27 09:13
Nekilnojamojo turto vystymo įmonių grupė „Releven" pradeda verslo centro prestižinio sostinės Žvėryno mikrorajono Sėlių ir Lapių gatvių sandūroje statybas. Iki kitų metų žiemos numatomas pastatyti projektas biurų rinką papildys 3,4 tūkst. kvadratinių metrų ploto. Keturių aukštų su antstatu, iš trijų...
nuotrauka
2024-08-26 07:34
Montavimo putos dažniausiai naudojamos montuojant langus ir duris, kai reikia sandarinti ir tvirtinti. Todėl renkantis putas, meistrai įvertina svarbiausius aspektus: šilumos pralaidumą – kiek efektyviai saugo pastate šilumą; antrinį plėtimąsi – geriausias 20–30 %, kad būtų patogu išpūsti į siauresn...

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos. Verslas