Druskininkai: elektriniai autobusai, išmanios perėjos, patogumai žmonėms su negalia

Vien tik elektriniai autobusai
Miestas atnaujino autobusų parką, įsigydamas elektrinius autobusus. Šiuo metu Druskininkų viešasis transportas yra 100 proc. ekologiškas, nes visi 17 mieste kursuojančių autobusų yra elektriniai. Tai leido Druskininkams tapti pirmuoju miestu šalyje, kurio visas viešasis transportas yra ekologiškas ir darantis mažesnį poveikį aplinkai.
„Druskininkai yra žaliausias Lietuvos kurortas, žalieji plotai sudaro apie 85 proc. teritorijos, tad švarus oras mums yra prioritetas. Keleivių vežimui naudoti dyzeliniu kuru varomi autobusai per metus sudegindavo apie 184 tūkst. litrų dyzelinio kuro. Sudeginus tokį kiekį kuro, į aplinką išskiriama 110 tonų teršalų. Pakeitus visus autobusus į varomus elektra, visas šis kiekis jau nebeterš miesto“, – sako D. Sinkevičiūtė-Griežė.
Dėmesys – ir eismo saugumui, ir dviračių takams
Miestas atnaujino ne tik autobusus, bet ir viešojo transporto stoteles bei paviljonus. Pasak savivaldybės atstovų, naujieji paviljonai ne tik funkcionalūs ir patogūs keleiviams, bet ir estetiškai įsilieja į kurorto aplinką. Renkantis dizainą ieškota originalių sprendimų, tad dalies paviljonų stogai yra apželdinti specialiame grunte augti pritaikytais augalais.
„Taip pat įrengėme išmaniąsias perėjas, įdiegėme sprendimų, didinančių saugumą: papildomą apšvietimą prie pėsčiųjų perėjų, mirksinčius atšvaitus, kurie automatiškai įsijungia esant prieblandai“, – pokyčius vardija savivaldybės administracijos atstovė.
Pagal Druskininkų miesto teritorijos darnaus judumo planą dėmesys skiriamas ir dviračių infrastruktūrai. Rekonstruota dalis senų dviračių takų, nutiesti nauji dviračių ar pėsčiųjų-dviračių takai, įrengtos 146 dviračių stovėjimo vietos.

„Netrukus numatyta iš esmės atnaujinti prieš daugiau kaip 30 metų kurorto centre įrengtą pėsčiųjų ir dviratininkų Vilniaus alėją. Ši alėja – Druskininkų širdis, pagrindinė arterija, todėl būtina sukurti patogią, patrauklią, modernią ir funkcionalią jos aplinką. Šiais metais baigiamas techninis projektas, kitais metais startuos rekonstrukcija. Druskininkuose iš viso yra daugiau kaip 60 km dviračių takų, apie pusė jų – dar nerenovuoti. Įgyvendinant regioninius projektus, panaudojant ES lėšas planuojama atnaujinti likusius nerenovuotus takus“, – kalba pašnekovė.
Aplinka pritaikoma žmonėms su negaliaLabai svarbus visų mieste vykdomų pokyčių ir atnaujinimų aspektas, pasak D. Sinkevičiūtės-Griežės, yra tai, kad infrastruktūra turi būti pritaikyta visoms gyventojų grupėms, tarp jų – ir žmonėms su negalia. Už šioje srityje atliktus darbus 2020 m. Druskininkai gavo žmonėms su negalia draugiškiausio miesto apdovanojimą.
Judėjimo negalią turinti druskininkietė Emilija Miliauskaitė sako viešuoju transportu besinaudojanti labai dažnai, bent kelis kartus per savaitę. Jos nuomone, Druskininkų viešasis transportas puikiai pritaikytas žmonėms su negalia.
Pasak savivaldybės pranešime cituojamos E. Miliauskaitės, visa miesto infrastruktūra taip pat puikiai pritaikyta žmonėms su judėjimo negalia: šaligatviai, perėjos, tilteliai.
„Taip pat ir kavinės, restoranai bei panašios įstaigos turi rampas, į jas lengva patekti. Vienintelis dalykas, ko dar trūksta – pagrindinės miesto gatvės atnaujinimas. Netrukus turėtų prasidėti renovacijos darbai, todėl labai laukiame, kol jie bus pabaigti“, – kalba ji.