2024 birželio 16 d. sekmadienis, 0:35
Reklama  |  facebook

Ką vežti į parodą – sandėlio prekes, gaminius su polėkiu ar sektoriaus naujoves? Fotogalerija

2022-04-28 07:10
Paroda paprastai suvokiama kaip renginys, kurio metu lankytojams pristatomi eksponatai, sprendimai, veikla. Ir todėl svarbūs du klausimai: ką pristatyti ir kaip tai padaryti.
nuotrauka
Konkurso ĮSPŪDINGIAUSIOS PARODOS EKSPOZICIJOS vertinimo komisija. Portalo Statybunaujienos.lt nuotr.


Minimos įmonės
LITEXPO Lietuvos parodų ir kongresų centras, UAB
Vilniaus dailės akademija,
Sweco Lietuva, UAB
RSM, UAB

Neseniai pasibaigusioje RESTOS ir baldų parodoje jau ketvirtą kartą vyko „Įspūdingiausios parodos ekspozicijos“ konkursas, kuriame buvo apdovanotos įmonės ir jų kūrėjai: UAB AUGUST IR KO (dizainas – įmonės rinkodaros vadovo Aismanto Želnio); LZT GROUP (dizainas – įmonės rinkodaros vadovės Gabrielės Aleknavičiūtės - Martinez); MB INDIVIDUS (dizainas – įmonės vadovo Simono Tarvydo); UAB JUNG VILNIUS (dizainas – įmonės komandos); UAB KOMFOVENT (dizainas – Ginto Lapėno); UAB KOPAR STUDIO (dizainas – įmonės vadovo Aro Ožolo).

Tradiciškai ekspozicijas vertino skirtingų sričių specialistai, tarp kurių šiemet buvo ir jaunosios kartos atstovių. Komisijos tikslas buvo pagal 3 kriterijus (ekspozicijos patrauklumas ir originalumas; gebėjimas komunikuoti su lankytojais; ar patogiai įrengta) profesionaliai įvertinti parodos ekspozicijas bei patarti, kaip prisistatyti parodoje, kad įmonė sulauktų sėkmės, būtų pastebėta lankytojų. Portalo www.statybunaujienos.lt ir Lietuvos parodų ir kongresų centro LITEXPO organizuoto konkurso vertinimo komisijoje dalyvavo: Vilniaus dailės akademijos (VDA) dėstytojas, architektas, profesorius Alvydas Šeibokas ir VDA studentės – Justė Žvirblytė ir Patricija Gelumbickaitė (Interjero dizainas, III kursas), pardavimus ir marketingą valdančios įmonės „RSM“ vadovė Olga Lapinskė, portalo www.statybunaujienos.lt vyr. redaktorė Genė Drungilienė, LITEXPO Infrastruktūros aptarnavimo grupės vadovas Janas Klimas, verslo atstovas – įmonės „Sweco Lietuva“ prezidentas Artūras Abromavičius.

Ką eksponuoti?

„Į parodą reikėtų atvežti tai, kas yra naujausio, išskirtinio, pademonstruoti aukščiausią lygį, naujausius pasiekimus: technologijų, gaminių, dizaino, nes tai yra parodų esmė“, – sako prof. A. Šeibokas.

konkursas ĮSPŪDINGIAUSIOS EKSPOZICIJOS

„Įspūdingiausios parodos ekspozicijos“ konkursas. Ekspozicijų kūrėjai ir renginio organizatoriai

Jungtinėje RESTOS ir baldų parodoje buvo žinomų pasaulyje, Europoje prekinių ženklų atstovų, tačiau daugelis iš jų, kaip pastebėjo prof. A. Šeibokas, Lietuvoje pristatė senus gaminius, produktus. Lietuvos verslininkai važinėja po pasaulio parodas, neblogai žino sektoriaus, srities tendencijas, todėl Lietuvoje taip pat tikisi išvysti naujovių.

Viena iš įmonių, pelniusių „Įspūdingiausios parodos ekspozicijos“ vardą, yra JUNG VILNIUS. Ir ji buvo viena iš tų nedaugelio įmonių, kurios RESTOJE pristatė naujovę – išmaniųjų namų sistemą, kuri į rinką bus pradėta tiekti tik rudenį.

Tvari, bet vis ta pati, ar kasmet nauja?

Dvi įspūdingiausių vardus pelniusios ekspozicijos buvo įrengtos lauke: įmonė AUGUST, parodoje pristačiusi šiuolaikinius nuotekų valymo įrenginius, ir AUGUST produkciją parduodanti bei montavimo paslaugas teikianti įmonė LZT GROUP VANDENVALA.

AUGUST

Abi įmonės pasirinko po vieną išskirtinį akcentą, kuris siuntė aiškią žinią apie gaminį ir veiklą. AUGUST ekspozicijoje tai buvo nuotekų valymo įrenginys, o LZT GROUP VANDENVALA – analogiškas įrenginys su mini ekskavatoriumi.

Mobilios ekspozicijos ant ratų niekada nelieka nepastebėtos. Tačiau profesionalų nuomonės dėl jų išsiskiria.

JUNG

RESTA 2019 komisija tokias ekspozicijas ant ratų įvardino kaip tvarias, ateities ekspozicijas, kai „sykį sukūręs, gali naudoti daug kartų“. RESTA 2022 komisijos narių nuomonės išsiskyrė. A. Abromavičius išskyrė mobilų mokymų, bandymų ir inovacijų centrą ant ratų RAWLPLUG TRUCK, pastebėdamas, kad tai yra geras parodos ekspozicijos sprendimas: atvažiavai, pastatei ir veikia. Jam pritarė ir J. Klimas, akcentuodamas, kad šiame centre ne tik buvo demonstruojami gaminiai, bet ir vyko mokymai, konsultacijos. Gi prof. A. Šeiboko nuomone, tokios mobilios ekspozicijos yra itin funkcionalios, bet tuo pat metu ir riboja išradingumą, riboja galimybę kiekvienoje parodoje nustebinti nauja ekspozicija.

Komisijos pastebėjimu, reikėtų vengti kasmet įrenginėti vis tokias pat ekspozicijas arba kurti analogiškas, kokios, pvz., yra prekybos centruose. Vienoda ekspozicija tampa atpažįstama, bet tuo pat metu ji kuria įspūdį, kad nėra nieko naujo – pristatomi vis tie patys gaminiai.

Kodėl kokybė ir estetika laimi prieš gausą?

Baldų parodos erdvėje išskirtines ekspozicijas sukūrė INDIVIDUS ir KOPAR STUDIO. Estetiška, minimalistinis stilius ir tik tiek, kiek būtina – įvertino komisijoje dirbę ekspertai.

„Lemia ne masė, o kokybė ir estetika. Daugybę baldų, interjero daiktų vienoje vietoje galima rasti bet kuriame specializuotame prekybos centre“, – pastebi prof. A. Šeibokas, akcentuodamas išskirtinę parodos vertę ir paskirtį.

Yra įmonių, kaip pastebėjo J. Klimas, kurios visiškai neinvestavo į ekspozicijas, bet pro jų gaminius, kaip, pvz., masyvius baldus ir tokius pat masyvius veidrodžius, nepraeisi jų nepastebėjęs. Kaip ir ekspozicijos ant ratų, veidrodžiai taip pat ne visų komisijos narių buvo vertinami vienodai. Nors jie ir pritraukia, tačiau prof. A. Šeibokas buvo kategoriškas: veidrodis nėra skirtas dekoravimui.

Didžioji visų parodų problema – siekis parodyti kuo daugiau: kokia didelė ar maža bebūtų ekspozicijos erdvė, pabrėžė visi komisijos nariai, ji neturi tapti sandėliu. Noras parodyti kuo daugiau sukuria priešingą efektą – eksponatai užgožia vienas kitą, nebeaišku, kas yra svarbiausia, ekspozicijas tampa sudėtinga apžiūrėti, rizikuojama užkliūti.

Kaip betvarkėje pradingsta vertės

Jungtinės parodos dalyviai pristatė įdomių ir aktualių gaminių, tačiau ne vienas toks liko nepelnytai nepastebėtas, neįvertintas. Be itin didelės gausos, buvo ir itin buitiškų priežasčių.

Įrenginėjant ekspozicijas ir jose dirbant konsultantams, atsiranda būtinybė susikurti vietą, kurioje būtų sudėti žmonių daiktai, pagalbinės priemonės. Vieni tai išsprendė įkurdinę tokius daiktus tiesiog eksponuojamose konstrukcijose arba išmaniai paslėpę už stilizuotos užuolaidos, taip išvengiant nereikalingo daiktų triukšmo.

Tačiau, kaip pastebėjo komisija, netgi aktualūs šiam laikmečiui gaminiai arba išskirtinės dizaino detalės praranda savo vertę, kai iš po jų kyšo paramstyti pagaliai arba krūvon sustumtos šiukšlės.

„Tai neprofesionalu“, – buvo lakoniškas prof. A. Šeibokas.

Atsiverti ar atsiriboti?

Jeigu ankstesnėse parodose būdavo itin daug uždarų ekspozicijų, tai šiai parodai buvo būdingos atviros erdvės. Tačiau, kaip pastebi profesionalai, suvaldyti atvirą erdvę yra nemenkas iššūkis.

„KOMFOVENT įrengė didelę ekspoziciją, kurios erdvę, neprarandant bendros koncepcijos, suskirstė į smulkesnes. Erdvė atvira, bet tuo pat metu atskiros dalys tarpusavyje turi sąsajų, ekspoziciją galima apeiti iš visų pusių“, – komentavo A. Abromavičius. Panašiai buvo sukurta ir JUNG VILNIUS ekspozicija: kaip pastebėjo J. Klimas, šiuo atveju ne tik sukurta galimybė apeiti visą ekspoziciją ratu, bet ir sutikti konsultantą kiekvienoje iš santykinių erdvių.

Tačiau buvo įspūdingai sukurtų ekspozicijų, konstrukcijų, kurioms tokios atviros erdvės sukūrė priešingą efektą, kai nebegalima suvokti, kur ekspozicija prasideda, o kur baigiasi, kai ekspozicija tiesiog vizualiai dingsta parodos salėje. Profesionalų pastebėjimu, aukšta daugiakampė konstrukcija būtų išties įspūdingai atrodžiusi ne atviroje erdvėje, o, pvz., juodoje aplinkoje, kuri būtų išryškinusi kompozicijos skulptūriškumą.

Kaip komunikuoti su lankytojais?

„Žmogiškasis faktorius yra toks pat svarbus, o gal net svarbesnis už ekspoziciją, – dalijosi O. Lapinskė. – Mane sužavėjo ne tik INDIVIDUS ekspozicija, bet ir jos autorius, kuris profesionaliai pristatė nestandartinius baldus.“

kOPARAnalogiškai su lankytojais dirbo ir KOPAR STUDIO. Komisija kaip geruosius komunikavimo pavyzdžius taip pat įvardino ir OXYGEN GROUP bei HITACHI atstovus.

Kai konsultantai „dega“ savo produktu, dalijasi jų istorija, geba akcentuoti svarbiausias vertes, lankytojai nelieka abejingi. Ir nebūtinai rezultatas turi ateiti iš karto: klientai visada atsimins jiems įspūdį padariusį konsultantą ir, atėjus laikui, grįš pas jį.

Kad žmogiškasis faktorius svarbus, rodo ir priešingi atvejai, kai prabangiai įrengtoje ekspozicijoje konsultantai stovi nugaromis į lankytojus, o paprašyti pristatyti produktus, gūžteli pečiais.

„Mums nelabai pasisekė, gal todėl, kad esame jaunos, mums savo gaminių niekas net nebandė pristatyti“, – šypsodamosi savo įspūdžiais dalijosi vertinimo komisijos darbe dalyvavusios Vilniaus dailės akademijos interjero dizaino studentės J. Žvirblytė ir P. Gelumbickaitė.

Pamokos, kurias verta išmokti

Vertinimo komisijoje dirbo 5 savo sričių žinovai ir 2 studentės. Neretai komisijos narių nuomonės visiškai išsiskirdavo ir kas vieniems atrodė vertė, kiti tai įvardino kaip trūkumą. Bet visi sutarė dėl vieno – ekspozicija turi traukti lankytoją, kad jis norėtų prieiti. Taigi, apibendrinti komisijos patarimai, kaip būti pastebėtiems ir ko vengti.

Prof. Alvydas ŠEIBOKAS: „Pasigedau naujausių technologijų, pristatymo išskirtinumo, novatoriškumo. Siūlau atkreipti dėmesį, kad prekės ženklas prezentuojamas ne per gausą, o per naujausius pasiekimus, naujausią dizainą, medžiagų technologines galimybes. Kolegos pasigedo „draivo“, „džiazo“, aš pridėčiau dar ir teatrališkumą, kuris leidžia paslėpti, ko nereikia, ir matyti tai, kas reikalinga.“

Olga LAPINSKĖ: „Ekspozicijoje dirbanti komanda – prekės ženklo ambasadorius. Ir nereikia net daugybės žmonių – kartais užtenka vos vieno, bet komunikabilaus. Ir tai yra ta dedamoji, kuriai taupyti nevalia, nes kaip tik tai padeda parduoti.“

Justė ŽVIRBLYTĖ: „Užuot eksponavus daugybę produktų ir gaminių, reikėtų susitelkti į ekspozicijos koncepciją. Man, kaip jaunosios kartos atstovei, pritrūko vadinamojo draivo – polėkio.“

Patricija GELUMBICKAITĖ: „Kad produktas, gaminys būtų pastebėti, ekspozicijos turi būti ne vienodos, blankios, o įrengtos kūrybiškai – netinkama ekspozicija neleidžia pamatyti net ir įdomaus produkto.“

Artūras ABROMAVIČIUS: „Kad ekspozicija netaptų panaši į sandėlį ar eilinę parduotuvę, reikia „džiazo“ – smagumo.“

Janas KLIMAS: „Perkrautos ekspozicijos balansuoja ant kičo ribos, todėl pritariu kolegoms – reikia „draivo“ kuriant ekspozicijas ir dėmesio lankytojui.“

Portalo Statybunaujienos.lt ir LITEXPO nuotr.

Statybunaujienos.lt
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka




RESTA

nuotrauka
2024-05-06 13:00
Į parodą atvežėte gerą gaminį, norėjote pristatyti įdomią naujovę, bet prie ekspozicijos priėjo vos vienas kitas žmogus. Priešais įsikūrusioje ekspozicijoje nebuvo nieko naujo, bet žmonės nuolat prie jos būriavosi. Kaip įminti buvimo parodos dalyviu mįslę, kad išleisti pinigai sugrįžtų padidėjusiu ž...
nuotrauka
2024-04-30 12:15
„OmnispowerEurope“ drauge su partneriais sukūrė unikalią bateriją, galinčią dirbti ir aukštoje, ir žemoje temperatūroje bei užtikrinti didžiausią įrenginio našumą. Ji ne tik dirba 24x7 režimu, kad maksimaliai sumažintų sąnaudas ir generuotų didžiausias vertes, bet ir yra besimokanti baterija. Ji nuo...
nuotrauka
2024-04-29 16:39
Balandžio 26 d. didžiausiame skaitmeninės statybos forume Lietuvoje – tarptautinėje konferencijoje „Skaitmeninė statyba 2024. Vilnius" – paskelbti ir apdovanoti geriausi praėjusiais metais Lietuvos įmonių įgyvendinti skaitmeninės statybos projektai.
nuotrauka
2024-04-26 16:47
Tarptautinėje statybų verslo parodoje „RESTA 2024" buvo diskutuojama ir apie tai, ar duomenys apie pastato techninę eksploataciją yra svarbūs ir ar jie padidina pastato vertę.
nuotrauka
2024-04-26 10:20
Tarptautinės statybos verslo parodos RESTA metu jau šeštą kartą įvyko konkursas „Įspūdingiausios RESTA ekspozicijos“ (ĮRE). Konkurso metu apdovanotos 5 įspūdingiausias ekspozicijas parengusios bendrovės bei architektai/projektuotojai, įrengę nugalėtojų ekspozicijas.
nuotrauka
2024-04-26 10:08
Įsitikinti, kaip įvairiai interjerą mato ir kokias emocijas juo gali perteikti skirtingi žmonės, galima užsukus į LITEXPO parodos „Baldai ir dizaino sprendimai" garsių nuomonės formuotojų erdvę. Joje dizaineris Robertas Kalinkinas, menininkė Monika Dirsytė ir tinklaraščio susitvarkyk.lt autorė Toma ...
nuotrauka
2024-04-26 06:16
Protingų namų ekspertai iš „JUNG Vilnius" 2024 metų tarptautinės statybų verslo parodos „RESTA" lankytojams demonstruoja, jog namai gali tapti dinamiška aplinka, kuri su mumis sąveikauja, supranta mūsų poreikius ir padeda gyventi patogesnį gyvenimą. Šią naujos kartos namų evoliuciją, kartu su kitomi...
nuotrauka
2024-04-26 06:10
Daugiabučių atnaujinimo klausimas tampa vis aktualesnis – Vyriausybės programoje iškelto tikslo kasmet renovuoti po 1000 daugiabučių pasiekti kol kas nepavyksta. Aplinkos ministras Simonas Gentvilas mano, kad pastatų atnaujinimas skydais leistų pamatyti 3 kartus greitesnį renovacijos procesą ir suta...
nuotrauka
2024-04-25 07:10
Balandžio 25 d. „LITEXPO“ vyksiančioje parodoje „RESTA 2024“ Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) organizuoja konferenciją „Pastatų renovacija skydais Lietuvoje: iššūkiai ir perspektyvos“. Konferencijoje išskirtinis dėmesys bus skiriamas efektyviems senų daugiabučių modernizavimo sprendimams. L...
nuotrauka
2024-04-23 07:10
Tarptautinės statybos verslo parodos RESTA metu jau šeštą kartą įvyks konkursas „Įspūdingiausios RESTA ekspozicijos“ (ĮRE). Konkurso metu bus apdovanotos 5 įspūdingiausias ekspozicijas parengusios bendrovės bei architektai/projektuotojai, įrengę nugalėtojų ekspozicijas.
nuotrauka
2024-04-10 14:13
Paskutinį balandžio savaitgalį, 25-27 d., LITEXPO parodų ir kongresų centras, kaip ir kasmet, vėl pakvies į svarbiausią šalyje statybų sektoriaus temoms dedikuotą parodą – „Resta 2024“. Pirmą kartą surengta dar 1994-aisiais, „Resta“ per 30 metų ženkliai išaugo, sustiprėjo ir dabar yra vienintelė spe...
nuotrauka
2024-02-07 15:06
Pandemija parodų verslui tapo tikrai egzistencine grėsme. Jos laikotarpiu LITEXPO pajamos smuko net penkis kartus. Panašią statistiką fiksavo ir parodų organizatoriai užsienyje. Pesimistiškesni analitikai netgi prognozavo, kad sektorius išgyvena negrįžtamus pokyčius ir patyrė neatitaisomą žalą. Vis ...
nuotrauka
2023-05-30 13:31
Didžiausiai Baltijos šalyse tarptautinei statybų verslo parodai „Resta“ suteiktas Pasaulinės parodų industrijos asociacijos UFI sertifikatas. Lietuvos parodų ir kongresų centro LITEXPO teigimu, ši paroda yra vienintelė Baltijos šalyse, pelniusi tokį įvertinimą.
nuotrauka
2023-05-03 08:49
Jau penktą kartą Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO vykstančios tarptautinės statybų verslo parodos RESTA metu buvo įvardintos įspūdingiausios ekspozicijos. Konkurso „Įspūdingiausios RESTA ekspozicijos“ vertinimo komisija analizavo, kodėl vienoms įmonėms pavyksta būti matomoms, išskirtinėms,...
nuotrauka
2023-04-28 09:26
Jau penktą kartą įvyko konkursas „Įspūdingiausios parodos ekspozicijos“. Jungtinės RESTA ir BALDAI IR DIZAINO SPRENDIMAI 2023 parodos išrinktos įspūdingiausios ekspozicijos, įvardinti jų autoriai.
nuotrauka
2023-04-27 18:59
Ketvirtadienį, balandžio 27 d., LITEXPO atidaryta 3 dienas truksianti didžiausia Baltijos šalyse tarptautinė statybų verslo paroda „Resta 2023". Daugiausia dėmesio joje skiriama energiniam statinių tvarumui, skaitmeninei statybai, profesiniam orientavimui, darniam miestų vystymui ir Ukrainos atstaty...
nuotrauka
2023-04-18 10:43
Išmanių namų ekspertai šių metų tarptautinės statybų verslo parodos RESTA lankytojus balandžio 27–29 d. pasitiks pristatydami tvariam ir komfortiškam gyvenimui sukurtus gaminius. Estetiškų elektros instaliacijos prietaisų ir išmaniųjų sistemų gamintojo JUNG stende didžiausio dėmesio tikimasi naujos ...
nuotrauka
2023-02-03 07:30,      papildyta 2023-04-18 06:50, Komisijos nariai
Tarptautinės statybų verslo parodos RESTA metu jau penktą kartą įvyks konkursas „Įspūdingiausios RESTA ekspozicijos“ (ĮRE). Konkurso metu bus apdovanotos 5 įspūdingiausias ekspozicijas parengusios bendrovės bei architektai/projektuotojai, įrengę nugalėtojų ekspozicijas.
nuotrauka
2022-04-22 14:24
Medienos vilnos plokštės „Cewood“ Lietuvoje dar itin naujas produktas. Tuo tarpu Latvijoje, namų rinkoje, šis produktas naudojamas labai plačiai: nuo lubų apdailos privačiuose namuose iki daugelio mokyklų, verslo pastatų, kitų objektų atnaujinimo ir statybos projektų.
nuotrauka
2022-04-22 13:27
Mes gaminame priešgaisrinius produktus, kurie skirti pasyviai gaisrinei saugai. Rinkai pristatome įvairius sertifikuotus sprendimus: dūmų šalinimo kanalus, ugniai atsparius ortakius, plieninių ir medinių konstrukcijų apsaugą – tai labai platus spektras sprendimų, dalį kurių su partneriais (UAB FOGO)...

Statybunaujienos.lt » RESTA