„Kauno tiltai“ – transporto infrastruktūros statybų lyderė

„Kauno tiltai“ įgyvendina didelio masto, techniškai sudėtingus transporto infrastruktūros statybos projektus Lietuvoje ir užsienyje.
Šiemet konkurso „Lietuvos metų gaminys – 2015“ apdovanojimuose aukso medaliais įvertinti du bendrovės įvykdyti geležinkelio projektai – „Rail Baltica“ ir „IXB Koridoriaus Vilniaus aplinkkelio Kyviškės–Valčiūnai antrojo kelio statyba“.
Pažangiai išplėtė geležinkelių tinklą
Šiais metais „Metų gaminio“ apdovanojimui AB „Kauno tiltai“ pristatė projektą „IXB koridoriaus Vilniaus aplinkkelio Kyviškės–Valčiūnai antrojo kelio statyba“. Tai Vilniaus miestui ir visam Lietuvos geležinkelių tinklui svarbus transporto infrastruktūros projektas, kurio sėkmingas įgyvendinimas ne tik leido modernizuoti geležinkelių infrastruktūrą ir sudarė galimybes vystyti projektus, susijusius su elektrinių traukinių Baltarusijos kryptimi eismo gerinimu.
Šio projekto įgyvendinimas turėjo lemiamos įtakos ir krovinių pervežimui geležinkeliais, nes atsirado galimybė iki Vaidotų skirstymo stoties gabenti krovinių sąstatus, kurių bendras svoris siekia 6 tūkst. tonų. Tokios naujos infrastruktūros atsiradimas leido nukreipti gabenamus krovinius nuo Vilniaus geležinkelio stoties rajono.
Kelio ruožas Kyviškės–Valčiūnai. „Kauno tiltai“ (Juozo Kamensko) nuotr.
Daugiau nei 50 mln. eurų vertės Kyviškės–Valčiūnai aplinkkelio projektas sudaro galimybes visą krovinių srautą nukreipti už miesto teritorijos, dėl to Vilniaus miesto geležinkelio stotyje sumažės geležinkelio sukeliamos spūstys, eismas taps saugesnis ir neliks taršos pavojaus dėl gabenamų pavojingų medžiagų.
2011 m. gruodį pradėtus darbus „Kauno tiltai“ sėkmingai pabaigė 2015 m. birželį, o bendra projekto vertė siekė 74, 95 mln. eurų.Naujos krovinių pervežimo galimybės
Įgyvendinant šį projektą rekonstrukcijos darbus atliko „Kauno tiltų“ vadovaujamas įmonių konsorciumas, kurį sudarė keturi partneriai: „Panevėžio keliai“, Lenkijos geležinkelių statybos bendrovė „Trakcja PRKiI S.A.“, Latvijos „Belam–Riga“ ir Kauno statybos įmonė „Mitnija“.
Kyviškės–Valčiūnai aplinkkelio projekto įgyvendinimo metu buvo rekonstruotas po II pasaulinio karo ypatingam krovinių pervežimui pastatytas 24,5 km ilgio geležinkelio kelias, aplenkiantis Vilniaus miestą.
Būtina paminėti, kad ankstesnis aplinkkelis buvo tik vieno kelio, todėl šalia buvo įrengtas antrasis kelias, kad ruožo pralaidumas būtų didesnis ir juo galėtų vykti daugiau traukinių.
Įgyvendinant projektą buvo nutiestas antrasis geležinkelio aplinkkelio kelias – 24,4 km ilgio, kurio vėžės plotis – 1520 mm. Tuo pat metu buvo rekonstruojamas ir esamas 24,5 km vienkelis neelektrifikuotas geležinkelio ruožas Kyviškės–Valčiūnai.
Naujiems traukiniams – modernizuotos stotys
Buvo išplėtota Kyviškių ir Valčiūnų geležinkelio stočių infrastruktūra. Tam, kad pagerėtų eismo saugumas ir kokybė, stotyse buvo nutiesti papildomi nauji keliai ir pakloti didesnio kryžmėženklio iešmai. Iš viso įgyvendinant projektą buvo modernizuotos trys geležinkelio stotys.
Didžiausią projekto darbų dalį sudarė žemės darbai – naujos sankasos įrengimas, esamos sankasos rekonstrukcija ir esamos geležinkelio infrastruktūros pritaikymas dvikeliui ruožui.
Naujai tiesiamame ruože buvo pastatytas vienas pėsčiųjų viadukas, įrengtos trys naujos ir demontuotos trys buvusios pralaidos, o taip pat rekonstruota ir pritaikyta dvikeliui geležinkelio ruožui dešimt pervažų. Siekiant nuo triukšmo apsaugoti arti geležinkelio esančias gyvenvietes, buvo pastatytos triukšmą slopinančios sienutės, kurių bendras ilgis sudaro daugiau nei 5,4 km, bei pasodinti želdiniai.
Modernizuota signalizacijos sistema
Dėl pasikeitusio kelių išplanavimo buvo rekonstruojama signalizacijos sistema – atnaujinta jos įranga ir valdymas bei pervažų signalizacija. Taip pat įrengtas iešmų šildymas bei modernizuoti riedmenų automatinės kontrolės prietaisai.
Buvo rekonstruojama ir elektros tiekimo sistema, modernizuojamos transformatorinės pastotės, diegiamos nuotolinio valdymo ir kontrolės posistemės.
Antrojo aplinkkelio statybų metu 18–ai mėnesių traukinių eismas geležinkelio keliu Kyviškės–Valčiūnai buvo uždarytas, traukiniai laikinai buvo nukreipiami per Kirtimus ir Vaidotus. Siekiant kuo mažiau trikdyti įprastą traukinių eismą, likusiu projekto įgyvendinimo periodu sudėtingi darbai buvo atliekami nenutraukiant traukinių eismo.
Naujos investicijos ir saugus eismas
Nutiestas aplinkkelis bei įrengta šiuolaikinė, visus ES aplinkosauginius, eismo saugos ir infrastruktūrinius reikalavimus atitinkanti geležinkelių infrastruktūra padės užtikrinti Lietuvos ekonomikos augimą bei pritraukti naujų investicijų. Pastatytas aplinkkelis – dar vienas svarbus žingsnis modernizuojant IX tarptautinį geležinkelio koridorių nuo valstybės sienos su Baltarusija iki Klaipėdos.
Investicijos į viso koridoriaus modernizavimą ateityje Lietuvai leis sustiprinti tranzito valstybės pozicijas bei įgyti konkurencinių pranašumų. Bus sudarytos sąlygos į Klaipėdos uostą gabenti daugiau krovinių, Lietuvos biudžetas iš to gaus daugiau pajamų, mūsų šalis taps patrauklesnė vežėjams, nes bus patogesnis krovininių traukinių susisiekimas. Nauju dvikeliu bus galima vežti ir daugiau krovinių. Atlikus darbus aplinkkeliu krovininiai traukiniai gali važiuoti ir didesniu nei iki šiol – iki 80 km/val. – greičiu.
Naujoji geležinkelio atšaka garantuoja kokybiškesnį ir saugesnį eismą. Traukiniai aplenkdami Vilniaus miestą riedės aplinkkeliu, kur mažesnis transporto ir pėsčiųjų judėjimas. Projekto vykdytojams buvo itin aktualūs ir aplinkos apsaugos aspektai. Traukinių transportas turi mažiausią neigiamą poveikį aplinkai. Vilniaus miestas bus apsaugotas nuo taršos pavojaus, kurį galėtų sukelti avarijos atveju išsiliejusios geležinkeliu gabenamos pavojingos medžiagos.
Gausi apdovanojimų kolekcija
Techniškai sudėtingiausi AB „Kauno tiltų“ statybos objektai jau anksčiau yra pelnę prestižinio konkurso „Metų gaminys“ apdovanojimus. „Metų gaminys 2014“ apdovanojimą pelnė net pusmečiu anksčiau užbaigtas projektas „Transeuropinio tinklo jungtis – Vilniaus miesto vakarinio aplinkkelio II etapas“, o apdovanojimuose „Metų gaminys 2013“ sėkmę atnešė per itin trumpą laiką, vos per 6 mėn., įgyvendinta IXB transporto koridoriaus (Žirnių g.) ir Vilniaus tarptautinio oro uosto jungtis.
Bendrovė „Metų gaminys 2010“ apdovanojimą yra pelniusi už pastatytą ilgiausią Lietuvoje 610 metrų Jakų žiedo estakadą, pastatytą per 24 mėnesius, o nominacijoje „Metų gaminys 2009“ apdovanojimas įteiktas už Kauno geležinkelio tunelio rekonstrukciją, kuri inžineriniu požiūriu, yra sudėtingiausias projektas Baltijos šalyse. „Kauno tiltų“ sėkmės istorija prasidėjo 2008-aiais, kuomet „Metų gaminys 2008“ apdovanojimas bendrovei buvo įteiktas už 380 metrų ilgio Vilniaus pietinio aplinkkelio estakados projektą.
Reklama