Kinų inžinierių stebuklas: ilgiausias pasaulyje stiklo tiltas
Irma SAULĖNAITĖ 2017-05-13 08:27
Kinai savo išmone prieš du tūkstančius metų kartą jau nustebino pasaulį: pastatė Didžiąją kinų sieną. Iš kosmoso puikiai matomas statinys driekiais daugiau nei 6350 kilometrų, o prie šio karinės inžinerijos projekto įgyvendinimo prisidėjo daugiau nei milijonas kinų. Moderniųjų technologijų laikais kinų inžinieriai nesiliauja stebinti. Kinijoje pastatytas ilgiausias ir aukščiausias pasaulyje stiklinis tiltas.

Dvi uolas maždaug 300 metrų aukštyje jungiantis kabantis stiklo tiltas yra 393 metrų ilgio, jo plotis siekia apie 6 metrus. Tilto konstrukciją sudaro 99 itin storo stiklo plokštės. Statybunaujienos.lt nuotr.
Kinijos Hunano provincijoje Džandziandzės nacionaliniame parke neseniai lankytojams atidarytas stiklinis tiltas spėjo pelnyti ir naujųjų laikų inžinerijos stebuklo, ir kraują stingdančios atrakcijos titulus. Šiam statiniui parinkta iš tiesų įspūdinga vieta: Džandziandzės parką 2009 m. išgarsino Jameso Camerono filmas „Įsikūnijimas“ (angl. „Avatar“), kuris uždirbęs 2,5 mlrd. JAV dolerių tapo pelningiausiu visų laikų filmu. Būtent šio parko džiunglės ir į debesis panyrantys statūs kalnų obeliskai įkvėpė kino genijų J. Cameroną čia filmuoti mistinės planetos kraštovaizdį.
Po iškilmingo atidarymo – staigus uždarymas
Dvi uolas maždaug 300 metrų aukštyje jungiantis kabantis tiltas yra 393 metrų ilgio, jo plotis siekia apie 6 metrus. Tilto konstrukciją sudaro 99 itin storo stiklo plokštės. Projekto vyriausiasis inžinierius Ma Liangas yra sakęs, kad tilto kūrėjai stengėsi jį suprojektuoti taip, kad visos konstrukcijos harmoningai susilietų su aplinka. Ambicingo projekto įgyvendinimui buvo įkurta bendrovė „Zhangjiajie Grand Canyon Co. Ltd“, kuri skelbė, kad tilto statyboms prireiks apie 3,9 mln. dolerių, tačiau galutinė projekto sąmata kruopščiai saugoma paslaptyje.
Nors planuota, kad pirmieji lankytojai tiltu žengs jau 2016 m. gegužę, statybos darbai užsitęsė dar porą mėnesių. Rugpjūtį viso pasaulio žiniasklaidą apskriejo įspūdingi kadrai su pirmųjų lankytojų, kuriems nusišypsojo laimė žengti stikliniu tiltu, nuotraukomis. Projekto sumanytojai surengė ne vieną įspūdingą testą: atlikta daugiau nei 100 tilto stiklo dangos saugumo bandymų, buvo tiriama, kokį poveikį tilto atsparumui daro temperatūros pokyčiai ir siūbavimas nuo vėjo, galiausiai stiklo tilto tvirtumas išbandytas leidus juo pervažiuoti masyviu visureigiu. Stiklo plokščių atsparumą tikrino ir kūjais apsiginklavusių savanorių komanda.
Ši euforija truko neilgai, mat jau po mėnesio ilgiausias pasaulyje stiklo tiltas buvo skubiai uždarytas. Džandziandzės parko vadovybė nenurodė uždarymo priežasties, bet patikino, kad buvo būtina atlikti skubius rekonstrukcijos darbus. Išplatintuose pranešimuose pabrėžiama, kad tilto konstrukcijoms nieko nenutiko ir visos 99 stiklinės plokštės yra sveikos.
Patekti ant tilto – nelengva
Šalin kelionių skrajučių romantiką, sveiki atvykę į kinišką realybę: jau pati kelionė prie įspūdingojo tilto yra nepamirštamas nuotykis. Atvykti į Džandziandzę gana paprasta – čia iš Kinijos sostinės Pekino ar kitų didžiųjų miestų nesudėtinga atkeliauti traukiniu ar lėktuvu, tačiau vėliau patartina apsišarvuoti budistine ramybe.
Pirmas iššūkis keliautojų laukia centrinėje miesto autobusų stotyje, kur reikia susirasti parko kryptimi važiuojantį autobusą. Nereikėtų naiviai galvoti, kad kas nors paaiškins anglų ar kita užsienio kalba: užrašai ir patarimai – tik kiniškai. Patartina turėti vietovės, kur norite vykti, nuotraukų – tada vietiniai parodys autobusą. Mažu mikroautobusu, kurio keleiviai turi daugiau bagažo nei sveria patys, tenka kratytis kelias valandas iki Wulingyuaninyuan gyvenvietės. Kelionė kainuoja apie 25 juanius (3,1 euro). Turistus maršrutiniai autobusai paprastai išleidžia tiesiog pakelėje ir pamoja jiems ranka į aikštelę, kur stovi parko link vežantys autobusai. Būtina paminėti, kad verslu Kinijoje užsiima visi ir kiekvienas tai daro taip, kaip jam šauna į galvą, tad į vieną pusę temps autobuso vairuotojas, į kitą – surūdijusio mopedo ar rikšos savininkas. Abu kiniškai bandys įtikinti, kad jų pasiūlymas geriausias.
Ypatingas saugumas ir milžiniškos eilės
Kinijoje gyvena apie 1,2 mlrd. gyventojų, tad nesunku įsivaizduoti, jog dažnai įvairiose vietose nutįsta eilės. Kinai turi savą „eilių kultūrą“, kurią užsieniečiai priversti perprasti labai greitai, jei nori šioje šalyje ką nors nuveikti: eilėse stovima nepaliekant jokio tarpo ir asmeninės erdvės. Tad pirmas dalykas, atėjus prie bilietų kasų, – geras pusvalandis laukimo. Ir laukia ne keliasdešimt, o keli šimtai norinčių pamatyti stiklinį stebuklą.
Kai pagaliau ateina eilė pirkti ypatingąjį bilietą, tenka dar kartą nustebti: norint patekti ant tilto, būtina pateikti pasą. Jis, kaip ir kituose turistiniuose objektuose, nuskenuojamas. Su bilietu, kuris kainuoja 140 juanių (apie 17,5 eurų), tenka skubėti ieškoti daiktų saugyklos, mat ant stebuklingojo tilto galima turėti tik dokumentus, piniginę ir mobilųjį telefoną. Taip, teisingai supratote – jokių fotoaparatų ar filmavimo kamerų.
Galiausiai tenka stoti į dar vieną kelių šimtų žmonių eilę, kuri nusidriekia prie specialių, ant batų avimų, apsaugų išdavimo. Neslidžias apsaugas būtina dėvėti, kad stiklinis paviršius nebūtų subraižytas, o lankytojas slystelėjęs nesusižeistų. Gavus tokių „batų“ porą tenka toliau kantriai laukti eilėje. Ant tilto vienu metu gali būti 600-800 žmonių, tad ir eilė juda pagal išeinančiųjų iš teritorijos skaičių. Iš patalpos, kur lankytojai dar kartą patikrinami, patenkama į didelį amfiteatrą: iš jo atsiveria kvapią gniaužiantis vaizdas į stiklinį tiltą.
Koks jausmas žengti stiklu, kai pažvelgus žemyn – po kojomis matyti 300 metrų gylio kanjonas? Tai su niekuo nepalyginama nuostaba, kuri apima pajutus, kad žmogus, kuriam nebuvo lemta skraidyti, vis dar randa naujų būdų įveikti gravitacijos jėgą!
Po iškilmingo atidarymo – staigus uždarymas

Nors planuota, kad pirmieji lankytojai tiltu žengs jau 2016 m. gegužę, statybos darbai užsitęsė dar porą mėnesių. Rugpjūtį viso pasaulio žiniasklaidą apskriejo įspūdingi kadrai su pirmųjų lankytojų, kuriems nusišypsojo laimė žengti stikliniu tiltu, nuotraukomis. Projekto sumanytojai surengė ne vieną įspūdingą testą: atlikta daugiau nei 100 tilto stiklo dangos saugumo bandymų, buvo tiriama, kokį poveikį tilto atsparumui daro temperatūros pokyčiai ir siūbavimas nuo vėjo, galiausiai stiklo tilto tvirtumas išbandytas leidus juo pervažiuoti masyviu visureigiu. Stiklo plokščių atsparumą tikrino ir kūjais apsiginklavusių savanorių komanda.
Ši euforija truko neilgai, mat jau po mėnesio ilgiausias pasaulyje stiklo tiltas buvo skubiai uždarytas. Džandziandzės parko vadovybė nenurodė uždarymo priežasties, bet patikino, kad buvo būtina atlikti skubius rekonstrukcijos darbus. Išplatintuose pranešimuose pabrėžiama, kad tilto konstrukcijoms nieko nenutiko ir visos 99 stiklinės plokštės yra sveikos.
Patekti ant tilto – nelengva
Šalin kelionių skrajučių romantiką, sveiki atvykę į kinišką realybę: jau pati kelionė prie įspūdingojo tilto yra nepamirštamas nuotykis. Atvykti į Džandziandzę gana paprasta – čia iš Kinijos sostinės Pekino ar kitų didžiųjų miestų nesudėtinga atkeliauti traukiniu ar lėktuvu, tačiau vėliau patartina apsišarvuoti budistine ramybe.
Pirmas iššūkis keliautojų laukia centrinėje miesto autobusų stotyje, kur reikia susirasti parko kryptimi važiuojantį autobusą. Nereikėtų naiviai galvoti, kad kas nors paaiškins anglų ar kita užsienio kalba: užrašai ir patarimai – tik kiniškai. Patartina turėti vietovės, kur norite vykti, nuotraukų – tada vietiniai parodys autobusą. Mažu mikroautobusu, kurio keleiviai turi daugiau bagažo nei sveria patys, tenka kratytis kelias valandas iki Wulingyuaninyuan gyvenvietės. Kelionė kainuoja apie 25 juanius (3,1 euro). Turistus maršrutiniai autobusai paprastai išleidžia tiesiog pakelėje ir pamoja jiems ranka į aikštelę, kur stovi parko link vežantys autobusai. Būtina paminėti, kad verslu Kinijoje užsiima visi ir kiekvienas tai daro taip, kaip jam šauna į galvą, tad į vieną pusę temps autobuso vairuotojas, į kitą – surūdijusio mopedo ar rikšos savininkas. Abu kiniškai bandys įtikinti, kad jų pasiūlymas geriausias.
Pusvalandžio kelionės serpantinais kaina priklauso nuo pasirinktos transporto rūšies, bet žinant vietinių vairavimo ypatumus ir taisyklę „nėra jokių eismo taisyklių“ adrenalinas garantuotas jau pakeliui. Apie tai, kad kelionės tikslas pasiektas, praneša prieš akis atsivėrusi milžiniška stovėjimo aikštelė, kurioje taupiai sustatyti keli šimtai autobusų.
Ypatingas saugumas ir milžiniškos eilės
Kinijoje gyvena apie 1,2 mlrd. gyventojų, tad nesunku įsivaizduoti, jog dažnai įvairiose vietose nutįsta eilės. Kinai turi savą „eilių kultūrą“, kurią užsieniečiai priversti perprasti labai greitai, jei nori šioje šalyje ką nors nuveikti: eilėse stovima nepaliekant jokio tarpo ir asmeninės erdvės. Tad pirmas dalykas, atėjus prie bilietų kasų, – geras pusvalandis laukimo. Ir laukia ne keliasdešimt, o keli šimtai norinčių pamatyti stiklinį stebuklą.
Kai pagaliau ateina eilė pirkti ypatingąjį bilietą, tenka dar kartą nustebti: norint patekti ant tilto, būtina pateikti pasą. Jis, kaip ir kituose turistiniuose objektuose, nuskenuojamas. Su bilietu, kuris kainuoja 140 juanių (apie 17,5 eurų), tenka skubėti ieškoti daiktų saugyklos, mat ant stebuklingojo tilto galima turėti tik dokumentus, piniginę ir mobilųjį telefoną. Taip, teisingai supratote – jokių fotoaparatų ar filmavimo kamerų.
Galiausiai tenka stoti į dar vieną kelių šimtų žmonių eilę, kuri nusidriekia prie specialių, ant batų avimų, apsaugų išdavimo. Neslidžias apsaugas būtina dėvėti, kad stiklinis paviršius nebūtų subraižytas, o lankytojas slystelėjęs nesusižeistų. Gavus tokių „batų“ porą tenka toliau kantriai laukti eilėje. Ant tilto vienu metu gali būti 600-800 žmonių, tad ir eilė juda pagal išeinančiųjų iš teritorijos skaičių. Iš patalpos, kur lankytojai dar kartą patikrinami, patenkama į didelį amfiteatrą: iš jo atsiveria kvapią gniaužiantis vaizdas į stiklinį tiltą.
Koks jausmas žengti stiklu, kai pažvelgus žemyn – po kojomis matyti 300 metrų gylio kanjonas? Tai su niekuo nepalyginama nuostaba, kuri apima pajutus, kad žmogus, kuriam nebuvo lemta skraidyti, vis dar randa naujų būdų įveikti gravitacijos jėgą!
Pasivaikščiojimas debesyse – nepamirštama atrakcija, dėl kurios verta nukeliauti į kitą pasaulio kraštą. Žvelgiant po kojomis, į prarają, plytinčią po skaidriu stiklu, kyla klausimas: „Kuo kinai pasaulį nustebins kitą kartą?“
Autorės nuotraukos
Objektai. Technologijos. Verslas
2025-07-03 20:05
Skiriasi šalies statybų sektoriaus įmones vienijančios Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) ir Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) keliai – LSA taryba liepos 3 d. priėmė sprendimą išstoti iš Lietuvos pramonininkų konfederacijos.
2025-07-03 15:36
Kaune, A. Juozapavičiaus pr. 57, duris atvėrė atnaujintas Turto banko administracinis pastatas, kuriame patogesnėmis darbo sąlygomis jau džiaugiasi 6 valstybės įstaigos. Atlikti darbai leido reikšmingai pagerinti pastato energinį naudingumą nuo F iki A klasės. Teigiami pokyčiai leidžia energijos sąn...
2025-07-03 09:52
2024-ieji Elinta Charge komandai tapo kryptingo virsmo metais. Reaguodama į rinkos pokyčius ir augančius klientų lūkesčius, įmonė perorientavo pardavimų strategiją, sustiprino fokusą į B2B segmentus ir performavo komandą. Šie sprendimai tapo pagrindu investicijoms į produktų kokybę, sertifikavimą, n...
2025-07-02 13:13
Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) pasirašė 19-ąją stambaus investicinio projekto sutartį su bendrove „Pentasweet“, kuri Vilniuje plėtos gamybos projektą, paremtą pažangiomis biosintezės technologijomis. Įgyvendinant projektą planuojama investuoti 44 mln. eurų.
2025-07-02 12:07
Vilniaus oro uostas tęsia keleiviams skirtų erdvių modernizavimo darbus – senosiose išvykimo erdvėse prasidėjo pertvarkos. Nuo keleivių atitvertose patalpose vyksta pasiruošimo rekonstrukcijai etapas. Planuojama, kad po maždaug pusantrų metų senoji erdvė pasikeis neatpažįstamai – terminalas taps ne ...
2025-07-02 11:59
Nacionalinis plėtros bankas ILTE skyrė kiek daugiau nei pusę milijono eurų Kėdainių rajone esančio Kalnaberžės dvaro atnaujinimui. Pasak projektą įgyvendinančios UAB „Rangon“ vadovo, siekiama atgaivinti nykstantį kultūros paveldą ir pritaikyti jį šiuolaikiniams visuomenės poreikiams.
2025-07-02 09:55
2025 m. pirmąjį pusmetį Vilniaus pirminė būsto rinka demonstravo įspūdingą atsigavimą – pardavimų apimtys išaugo daugiau nei dvigubai, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Aktyvumas fiksuotas ne tik sostinėje, bet ir Kaune bei Klaipėdoje. Rinkos dalyvės „EIKA Development“, „Citus“ ir „Realco“ v...
2025-07-02 07:31
Jei esate architektas ar interjero dizaineris ir jaučiate, kad technologijos sparčiai keičia jūsų profesiją, greičiausiai esate susidūrę su klausimu: kaip suspėti su pokyčiais ir tuo pačiu dirbti efektyviau? Šiandien mokymai – tai ne tik naujų mygtukų pažinimas, bet visos darbo kultūros atnaujinimas...
2025-07-01 16:19
KTU Studentų miestelis sparčiai modernėja – vykdomi atnaujinimo darbai atspindi universiteto siekį kurti tvarią, inovatyvią ir bendruomenei draugišką aplinką. Nuo žaliųjų erdvių ir sporto infrastruktūros iki apšvietimo – visi šie pokyčiai yra nuoseklūs žingsniai link šiuolaikiško, tarptautinius stan...
2025-06-30 14:15
Ekonomikos ir inovacijų ministerijos (EIMIN) iniciatyva nuo š. m. rugpjūčio 1 d. bus įsteigiama smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) ombudsmeno pareigybė. Ji skirta nagrinėti SVV subjektų skundus. Tam šiandien pritarė Seimas.
2025-06-30 09:31
Šiemet prekės ženklą atnaujinusi „PST Group" tęsia strateginius pokyčius: įmonėje įsteigtas Tvarumo skyrius ir paskirtas pirmasis tvarumo vadovas. Anot pranešime cituojamo bendrovės vadovo Tomo Stuko, šis struktūrinis sprendimas atspindi įmonės siekį sistemingai į kasdieninę veiklą integruoti tvarum...
2025-06-27 14:34
Naujausias Turto banko užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad, renkantis darbdavį, kas penktam gyventojui svarbi ergonomiška darbo vieta. Psichologas-psichoterapeutas Erikas Siudikas pritaria – kai darbo erdvė jauki, yra oro, šviesos, darnos, kūnas atsipalaiduoja, imama giliau kvėpuoti, mąstyti ir ku...
2025-06-27 07:29
Architektų ir interjero dizainerių darbe technologijos vis dažniau tampa nebe pagalbinėmis, o pagrindinėmis darbo priemonėmis. Jos keičia ne tik projektavimo eigą, bet ir pačią profesinę tapatybę. Duomenų analizė, dirbtinio intelekto (DI) įrankiai, CLOUD sprendimai, generatyvinio dizaino algoritmai ...
2025-06-26 15:07
Tarptautinės rinkos tyrimų kompanijos „Kantar“ (UAB „TNS LT“) Vilniaus biuras praėjusią savaitę persikėlė į naujas patalpas baigiamo rekonstruoti Šv. Jokūbo komplekso teritorijoje. Atskirame 19 amžiaus pabaigos pastate bendrovė suderino istorinį paveldą su šiuolaikiniu darbo organizavimu.
2025-06-26 07:49
Kompanija PAROC® pristato naują statybos rinkai skirtą gaminį – „PAROC Linio 10cc“. Tai moderni tinkuojamų fasadų (ETICS) šilumos izoliacijos iš akmens vatos plokštė, kuri jau gamykloje padengiama gruntu iš abiejų pusių. Toks sprendimas padeda efektyviau organizuoti darbus statybos aikštelėje, taupy...
2025-06-26 07:45
Statybininkai, architektai ir užsakovai vis dažniau ieško sprendimų, kurie derintų estetiką, techninį patikimumą ir ilgaamžiškumą. Vienas tokių sprendimų – CEDRAL gaminiai, kurie sparčiai populiarėja kaip alternatyva tradicinėms apdailos medžiagoms. Pluoštinio cemento pagrindu pagamintos dailylentės...
2025-06-25 17:01
Šių metų pabaigoje Klaipėdos Girulių pajūryje prasidės vieno ambicingiausių sveikatinimo ir turizmo objektų Lietuvoje statybos. Tai – „Hilton“ tinklui priklausysiantis talasoterapinis viešbutis su didžiausiu Šiaurės Europoje terminio vandens SPA. 168 prabangių kambarių viešbutis su 3 000 kv. m sveik...
2025-06-25 14:29
Vilniuje kylantis verslo centras „Hero“ siunčia aiškią žinutę rinkai – biurų administravimas gali būti modernus, skaidrus, patogus ir orientuotas į naudotojus. Tai bus pirmasis projektas Lietuvoje, kuriame nuo pirmųjų eksploatacijos dienų bus įdiegta atnaujinta „Flanco“ platformos versija, užtikrina...
2025-06-23 09:38
Lenkija, kartu su Estija, Lietuva ir Latvija, pateikė Europos Komisijai pasiūlymą įkurti Dirbtinio intelekto (DI) „giga“ gamyklą, bendradarbiaujant su privačių įmonių ir mokslinių tyrimų institutų konsorciumu. Tai – pirmasis proceso etapas, formaliai išreiškiant susidomėjimą prisijungti prie iniciat...
2025-06-20 11:44
Utenoje pradėtas statyti modernus, A++ energinio naudingumo klasės, daugiafunkcinės paskirties pastatas. Projektą plėtojanti kompanija „Portum“ teigia, kad 1 290 kv. m ploto objektas bus pritaikytas įvairių sričių verslams – čia bus įrengtos prekybinės, administracinės bei sandėliavimo patalpos.